...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Czy Brief.pl odkrył pierwiastek wariactwa w marketingu?

 

Za nami ciekawa, oj! ciekawa debata Brief.pl, organizowana w ramach 12 edycji konkursu 50 najbardziej kreatywnych ludzi w biznesie. Debatę prowadził jak zwykle niezawodny: Grzegorz Kiszluk.

 

Tematem dyskusji było: Jak się rozwijać w marketingu, żeby nie zwariować? Jeśli nie byliście on-line – warto obejrzeć retransmisję, bo znajdziecie w niej całą Tablicę Mendelejewa przemyśleń o rozwoju.

 

Czyli:

  • Jak przesiewać dobre informacje i oddzielać od nieprzydatnych?
  • Czy rozwój to siedzenie, garbienie sie i czytanie zakurzonych książek w piwnicy?
  • Jak dążyć do celu przy udziale innych ludzi, jak korzystać z inspiracji, doświadczeń ze świata i wydarzeń?
  • Jak rozwijać się czyniąc dobro i pomagając innym?
  • Czy sztuczna inteligencja pomaga czy przeszkadza w rozwoju?

Acha i podstawowe pytanie: wariować, czy nie. Bardzo, a może można tylko: troszkę…? Bo czy praca w marketingowych zespołach to nie właśnie śmiałe pomysły i kreacje?

 

Co myślicie? Piszcie, oglądajcie, komentujcie.

 

Świetna rozmowa, którą powinniśmy kontynuować…

W dyskusji zabrali głos m.in.

Marta Macke-Ejchart ; Joanna Burdek ; Paweł Sołtys; Kuba Antoszewski ; Marta Chalimoniuk-Nowak ; Ewa Wituszyńska ; Paweł Jabłoński; Tomasz Piłat ; Ewa Stelmasiak ; Wojtek Krzemień ; Dorota Czekaj ; Jacek Janowski ; Magdalena Wawrzyniak ; Zuzanna Warowna Toruńska

Zapraszamy do wypełnienia ankiety, której odpowiedzi pomogą nam w przygotowaniu raportu

ZNAJDZIESZ JA TUTAJ

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rozwój osobisty w marketingu – jak, po co i gdzie?

 

Nazywam się Joanna Burdek i jestem strateżką i właścicielką agencji Brand Useful.

Miałam dużą przyjemność uczestniczyć w rozmowie i spotkać ciekawych, mądrych ludzi. Pokazali mi swoje spojrzenie na rozwój.

 

 

Usłyszałam, że:

Rozwój w marketingu –  dla każdego znaczy co innego!

 

#zmiany

Jedni widzą go jako porzucenie tego co się robi i znalezienie własnej drogi, pomoc innym i bycie w zgodzie ze sobą z tym co chcemy robić, co daje nam pełnienie.

 

#dobro

Inni jako dojście do projektu, który pomaga innym naprawdę – wykorzystanie marketingowej wiedzy, by czynić świat lepszym.

 

#celowość

Niektórzy postrzegają go jako ciągłe doskonalenie firmy z użyciem marketingu i wejście z punktu A do precyzyjnie wyznaczonego punktu B.

 

#relacje

Jest też widzenie rozwoju jako relacji i udoskonalenia siebie przez interakcje, które nie kończą się wraz z zakończeniem projektu ale zostają z nami na całe życie.

 

Rozwój nie jest prostolinijny. Nie oznacza często przejścia z punktu A do punktu B.

 

Rozwój to:

  • porażki, odejścia z pracy, zmiany kursu życia
  • konieczność nadążania za zmianami i stres
  • realizacja małych celów, ich osiąganie i korekty kursu
  • czasem ciężkie zmiany i kroki wstecz. Ale one też są Ok!

 

Czym rozwój na pewno też nie jest? Nie jest bieganiem jak chomik w kółku albo wiewiórka z „epoki Lodowcowej” za orzeszkiem!

 

Zatrzymać się?

Ciężką pracą jest tak naprawdę odcięcie się od pogoni za rozwojem – byciem najlepszym – byciem on top, prześcignięciem wszystkim w kreatywności, sprzedaży. Naprawdę fajnie jest patrzeć na rozwój w zgodzie z sobą by być po prostu „wystarczająco dobrą”, uczciwą osobą. Czy to jest modne? Czy to przyciąga klientów? Nie wiem 🙂 Ale to jest prawdziwe i daje miłe uczucie w środku.

 

Rozwój to nie czytanie książek w piwnicy (tutaj zaskoczenie)

Rozwój to ludzie, spotkania i kontakty. To oni są największymi! Nośnikami wiedzy. Wygrywają Ci, którzy potrafią talenty znaleźć i kontakty są dla nich prawdziwą wartością. To ludzie rozwiązują problemy i warto z nimi się spotykać.

 

Rozwój a życie

Rozwój nie musi odbywać się kosztem życia – może nawet nie być najważniejsza wartością! Każdy ma prawo do swoich wartości. Ale warto odrobić tą lekcję i zastanowić się, w jakich czasach żyjemy. Bo jeśli nie będziemy wiedzieć co jest ważne, to ten rozwój nic nam nie da (chyba?).

 

Autorka: Joanna Burdek, branduseful.pl

Strateg i copywriter, właścicielka agencji Brand Useful. Prowadzi szkolenia ze strategii marki i neuro-copywritingu. Pracowała dla takich marek jak Continental, Nutella, O bag. Autor w Sprawny marketing, Marketing przy kawie, Marketer+, Nowy Marketing. Wykłada e-marketing na uczelni. Wierzy w to, że biznes powinien znaczyć więcej niż tylko zarabianie pieniędzy, a marketing polega na pomaganiu klientom i rozwiązywaniu ich problemów.

 

Zobacz całą retransmisję:

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Centralizacja Praw Sponsoringowych – przełomowy projekt Polskiej Ligi Esportowej

Centralizacja Praw Sponsoringowych

Centralizacja Praw Sponsoringowych to precedens wyznaczający określone zasady przynależne partnerom poszczególnych dywizji Polskiej Ligi Esportowej. Przede wszystkim jednak projekt stanowi deklarację o poważnej i długofalowej współpracy z organizacjami. Tym samym dla drużyn oznacza m.in. partycypowanie w kontraktach sponsoringowych i otwarcie drogi do kontaktu z zupełnie nowymi podmiotami. Ponadto stała, strategiczna współpraca z Polską Ligą Esportową to też gwarancja stabilności i w końcu – przewidywalności rozwoju. Pula finansowa do podziału pomiędzy organizacje w sezonie Jesień 2021 Polskiej Ligi Esportowej wyniesie aż 250 000 zł. 

Paweł Kowalczyk prezes Polskiej Ligi EsportowejWielokrotnie podkreślałem, że działalność Polskiej Ligi Esportowej opiera się na silnych partnerstwach, które zbudowane na zaufaniu i relacjach pozwalają na rozwój wspólnej wizji. Nieraz udowodniliśmy już, że nie boimy się podejmowania odważnych decyzji. Dlatego i tym razem, nieustannie poszukując niestandardowych rozwiązań, znów idziemy o krok dalej. Założenia Centralizacji Praw Sponsoringowych określają niepraktykowane dotąd zasady współpracy. Bardzo cieszymy się, że wdrażamy projekt, który odpowiada na dynamiczne potrzeby rynku. Projekt jakiego jeszcze nie było.

Paweł Kowalczyk, CEO Polskiej Ligi Esportowej

Umowę Centralizacji Praw Sponsoringowych oprócz Pawła Kowalczyka w imieniu Polskiej Ligi Esportowej podpisali przedstawiciele 10 drużyn współtworzącymi PGE Dywizję Mistrzowską w sezonie Jesień 2021: Anonymo Esports, Honoris, Illuminar Gaming, Izako Boars, M1 Eden, PGE Turów Zgorzelec Esport, Tarczyński Protein Team, Team ESCA Gaming, x-kom AGO i Mad Dog’s Pact.

Polska Liga Esportowa nie przestaje zaskakiwać. Ogłoszenie pionierskiego projektu Centralizacji Praw Sponsoringowych jest tego najlepszym dowodem. Dla organizacji zawarcie umowy oznacza nowy wymiar biznesowej współpracy. Korzyści płynących z jej zawarcia jest jednak znacznie więcej. Transparentny plan finansowy, jasno określone zasady i rzetelnie przedstawione warunki, które nie są tylko pustymi obietnicami, lecz stanowią realną pomoc i wkład w rozwój graczy to gwarancja bezpieczeństwa i wsparcia, jakiego dotąd nikt inny nie wprowadził.

Marcin “padre” Kurzawski, szef Mad Dog’s Pact

Innowacyjność i nowatorskie podejście do zarządzania prawami sponsorskimi wyznaczają zupełnie nieznane dotąd standardy współpracy. Mimo, że założenia projektu nawiązują do

najlepszych praktyk znanych z największych boisk czy stadionów, Centralizacja Praw Sponsoringowych to pierwszy tak kompleksowy model biznesowy w świecie esportu. Polska Liga Esportowa, organizacje zrzeszone w poszczególnych dywizjach i partnerzy aktywnie zaangażowani we wspieranie graczy połączą siły, by wspólnie wpływać na kształt i kierunek rozwoju branży.

fot. Żabson, Radosław Wójcik, PLE

Pierwszy od 1,5 roku LAN, PGE Superpuchar Polskiej Ligi Esportowej na plaży, niezapomniane emocje, zaskakujące i nieszablonowe wręcz rozwiązania sezon wiosenny pełen był momentów, które zawodnicy i fani esportu z pewnością zapamiętają na długo. Teraz przyszedł czas na następne wyzwania, a tych – jak wiadomo – w ogóle się nie boimy. Wprost przeciwnie za każdym razem podejmujemy je z ogromnym entuzjazmem. Centralizacja Praw Sponsoringowych to kolejny śmiały i przełomowy projekt Polskiej Ligi Esportowej wyznaczający trendy w świecie esportu.

Radosław Wójcik, Head of Communication & PR

Podczas blisko dwugodzinnej konferencji prasowej Aleksandra Marciniak, Head of Sales & Partnerships, Adam Gil, Head of Esports oraz Radosław Wójcik, szef działu Komunikacji i PR omówili kluczowe koncepcje nadchodzącego sezonu, przybliżając m.in. zawarte partnerstwa, kalendarz rozgrywek oraz priorytetowe elementy strategii komunikacji, których realizacja zaplanowana została podczas najbliższych miesięcy. I tak dziennikarze obecni podczas wydarzenia mogli usłyszeć o nowych możliwościach i rozwiązaniach w zakresie szkoleń i edukacji, czyli PLEkcjach dla zawodników, organizacji oraz młodych adeptów. Ponadto przedstawiciele Polskiej Ligi Esportowej opowiedzieli o zmianach w transmisji, pomysłach na kreatywne kampanie związane z zaangażowaniem community oraz aktywnym wsparciu partnerów, w tym Marcina Gortata i Sponsoring Insight. 


Źródło: Polska Liga Esportowa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

newonce rozpoczyna strategiczną współpracę z Piano, wiodącym dostawcą usług cyfrowych w zakresie subskrypcji

NEWONCExPIANO

newonce.media wprowadzenie płatnych treści zapowiada od końca ubiegłego roku. W ostatnich miesiącach działania te intensywnie przyspieszyły, również poprzez wzmocnienia kadrowe – do zespołu dołączyli m.in. Danuta Breguła (wcześniej Wyborcza.pl/Agora), która kieruje strategią rozwoju biznesu cyfrowego i subskrypcji, oraz Adrian Lewtak, Lead Product Analyst. Kolejnym ważnym etapem jest partnerstwo z Piano, liderem rynku w zakresie rozwiązań dedykowanych wydawcom rozwijającym modele subskrypcyjne.

 

Stawiamy na współpracę z Piano, gdyż jako globalny dostawca oferuje nam wielostronne, specjalistyczne doświadczenie, wsparcie strategiczne i zaawansowane rozwiązania dopasowane do unikatowości przygotowywanego przez nas produktu subskrypcyjnego. Jesteśmy przekonani, że charakter naszych marek i działań oraz wiedza płynąca z intensywnie prowadzonych badań preferencji naszych odbiorców stwarzają przestrzeń do budowy pionierskiego w Polsce modelu membershipu – w tej sytuacji posiadanie solidnego partnera technologicznego u boku jest kluczowe.

Danuta Breguła, Director of Business Development and Membership Strategy newonce.media

Do globalnych klientów Piano należą m.in. IBM, CNBC, Nielsen, The Wall Street Journal, NBC Sports, Gannett, The Telegraph czy BBC. Red Herring, Światowe Forum Ekonomiczne i Deloitte uznały Piano za jedną z najszybciej rosnących i najbardziej innowacyjnych firm technologicznych świata, która na koncie ma takie nagrody/wyróżnienia jak Product of the Year przyznaną przez Business Intelligence Group i Data Management Solution of the Year od Data Breakthrough.

 

newonce dostarcza swoim użytkownikom ogromną wartość w postaci podcastów, artykułów czy materiałów wideo. Konsekwentna budowa bazy oddanych odbiorców przygotowała tę markę na kolejny krok w stronę personalizacji i monetyzacji. Cieszymy się, że możemy wspólnie z newonce pisać kolejny, oparty na płatnym dostępie do treści premium, rozdział biznesowej historii tej firmy.

Alex Chapko, General Manager obszaru Eastern Europe, Middle East, Central Asia and India w Piano

 

We wrześniu wystartuje 10-miesięczny cykl contentowy newonce x Piano, w ramach którego powstaną podcasty i artykuły poświęcone zmianom w mediach i ich odbiorze.

Chcemy zachęcić do dyskusji o nowym krajobrazie medialnym, którego transformacja mocno w ostatnim czasie przyspieszyła, i przy okazji kłaść nacisk na gigantyczną szansę, która otworzyła się przed wydawcami/nadawcami. Tą szansą jest zmęczenie mało wartościowym contentem i zwrot w stronę jakościowych treści, a także coraz większe zrozumienie dla faktu, że za dobry content się płaci. My dodatkowo chcemy udowodnić światu, że zjawisko to występuje również wśród przedstawicieli Generacji Z.

Mih Michalski, CEO newonce.media, który razem z Maciejem Orłowskim, Product Ownerem grupy odpowiedzialnym za rozwój produktów cyfrowych, poprowadzi cykl podcastów pod wspólnym szyldem newonce i Piano

Młodzi, obeznani z technologią odbiorcy, coraz częściej doceniają jakościowy content, a korzystanie z subskrypcji wszelkiego rodzaju jest dla nich naturalne. Ruch newonce.media to także edukowanie rynku, w tym reklamodawców, których z pewnością zainteresuje zebrana wiedza o odbiorcach. Warto pamiętać, że w Polsce subskrypcje, także w formie membershipu, są ciągle w początkowej fazie wzrostu, a pionierzy mają szansę zgarnąć dużą część rynku oraz tworzyć standardy rynkowe.

Paweł Nowacki, ekspert w zakresie subskrypcji, CEO DigitalFlow.pl

 

newonce to docierająca miesięcznie do ponad miliona unikalnych użytkowników grupa mediowa, którą tworzą portale newonce.net i newonce.sport, internetowe newonce.radio, drukowany magazyn newonce.paper oraz zlokalizowany w centrum Warszawy newonce.bar. Aplikacje newonce zainstalowane są na ponad 225 000 urządzeń, konta zarejestrowało w nich ponad 45 000 użytkowników.


Źródło: newonce

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

EACTIVE tworzy dział innowacji, który poprowadzi strateg i ekspert SEO

Jakub Lisiecki Eactive

Głównym celem biznesowym, który ma realizować dział innowacji w EACTIVE jest wymyślanie i wdrażanie rozwiązań programistycznych dla e-commerce. Jakub Lisiecki będzie odpowiedzialny za realizację tego celu poprzez tworzenie ciekawych, a także przydatnych narzędzi dla sklepów internetowych. Jakub nie tylko jest strategiem i specjalistą SEO, jest też programistą, który dotychczas kreował między innymi rozwiązania służące do crawlowania internetu na różne sposoby i automatyzacji procesów wymiany informacji.

Dodatkowo firma chce zachęcić pracowników, by czynnie uczestniczyli w projektach działu innowacji – zgłaszali swoje pomysły oraz pomagali je realizować. Pracownik otrzyma wsparcie od przełożonego, z którym uzgodni swój zakres pracy przy innowacyjnym projekcie w określonym czasie.

Rozwijamy w firmie działalność innowacyjną i chcemy inspirować pracowników do współtworzenia innowacji, tak aby z pasją i zaangażowaniem wprowadzali nowe rozwiązania. Dział innowacji jest otwarty na współpracę z każdym pracownikiem, który wyrazi zainteresowanie udziału w projekcie.

Michał Kliszczak, CEO EACTIVE #wiemyjak

Dział IT we wrocławskiej agencji digital marketingu prowadzi innowacyjne rozwiązania na swoje potrzeby od 21 lat. Natomiast nowy dział innowacji ma skupić się na tworzeniu nowatorskich lub lepszych produktów dla innych firm, w tym klientów EACTIVE.


Źródło: EACTIVE #wiemyjak

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

PARP otwiera kolejny projekt dofinansowania szkoleń dla firm działających w sektorze komunikacji marketingowej

szkolenia DIMAQ

Komunikacja marketingowa jest jednym z najważniejszych i najbardziej dynamicznie zmieniającym się sektorem, warunkujących rozwój polskiej gospodarki. Określany jest „barometrem gospodarki”, a dynamika jego rozwoju odzwierciedla kondycję innych branż. Jak pokazuje cykliczne badanie IAB AdEx, służące do mierzenia wydatków na reklamę internetową, rok 2020 zakończył się dla rynku reklamy cyfrowej kolejnym wzrostem wartości oraz złamaniem magicznej granicy – pierwszy raz w historii wydatki przekroczyły 5 miliardów złotych. Dane rynkowe pokazują, że cały rynek reklamy skurczył się, a większość formatów zanotowała spadki. Ten trend przełamuje digital, który jest bezapelacyjnym zwycięzcą minionego roku. Tymczasem badania wskazują na brak wystarczających kompetencji digitalowych u pracowników sektora i trudności z ich pozyskaniem na rynku. Raport wydany w marcu 2020 przez IAB Polska („Kapitał Ludzki w SKM, edycja 2019) wskazuje, że najwięcej pracowników (76%) było rekrutowanych do obszaru marketingu online, a największym wyzwaniem dla rekruterów był brak wystarczającej liczby wykwalifikowanych kandydatów na rynku (78% odpowiedzi). Dodatkowo, aż 35% kandydatów nieprawidłowo oceniała swoje kompetencje.

W odpowiedzi na potrzeby rynku PARP uruchamia nowy projekt Kompetencje dla sektorów 2, którego środki przeznaczy na podnoszenie kwalifikacji m in. przedsiębiorców działających w obszarze komunikacji marketingowej. Wysokość dofinansowania na pracownika wynosi maksymalnie 6 800 zł netto, a maksymalnie 13 600,00 zł netto na jedno przedsiębiorstwo. Do projektu można zgłaszać pracowników na umowę o pracę, pracowników tymczasowych oraz właścicieli i wspólników firmy.

Dofinansowaniem objęte są szkolenia spełniające kryteria zdefiniowane przez Sektorową Radę ds. Kompetencji Sektora Komunikacji Marketingowej. W ofercie DIMAQ znalazło się aż 14 szkoleń odpowiadających tym wymaganiom. Wszystkie znajdują się w Bazie Usług Rozwojowych.

Nowe szkolenia dotyczą szerokiego spektrum wiedzy z marketingu online, a ich celem jest specjalizacja w określonym, wąskim zakresie wiedzy i umiejętności.

Lista szkoleń objęta dofinansowaniem:

Kto może skorzystać z dofinansowania na szkolenia z e-marketingu?

Dofinansowanie skierowane jest do mikro, małych i średnich przedsiębiorstw działających w Sektorze Komunikacji Marketingowej:

  • mikro przedsiębiorstwa: liczba personelu < 10, roczny obrót/ roczna suma bilansowa ≤ 2 mln euro
  • małe przedsiębiorstwa: liczba personelu < 50, roczny obrót/ roczna suma bilansowa ≤ 10 mln euro
  • średnie przedsiębiorstwa: liczba personelu < 250, roczny obrót ≤ 50 mln euro/ roczna suma bilansowa ≤ 43 mln euro

Przedsiębiorstwa w PKD swojej działalności muszą mieć wpisane co najmniej jeden z poniższych kodów:

  • 58.1 – Wydawanie książek i periodyków oraz pozostała działalność wydawnicza, z wyłączeniem w zakresie oprogramowania
  • 59 – Działalność związana z produkcja filmów, nagrań wideo, programów telewizyjnych, nagrań dźwiękowych i muzycznych
  • 60 – Nadawanie programów ogólnodostępnych i abonamentowych
  • 73.1 – Reklama, badanie rynku i opinii publicznej

Aby skorzystać z dofinansowania najpierw zarejestruj swoje przedsiębiorstwo na stronie PARP: https://www.parp.gov.pl/component/site/site/formularz-zgloszeniowy-kompetencje-dla-sektorow-2
Nie wiesz jak to działa? Skontaktuj się z naszymi konsultantami, którzy służą pomocą w całej procedurze pozyskiwania dofinansowania oraz jego rozliczenia. Wypełnij formularz zgłoszeniowy i wyślij na kontakt@dimaq.eu.


Źródło: IAB Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pora na Pola rozwija codzienne dostawy. Już działa hub logistyczny w Łodzi

Pora na pola

Pora na Pola to spożywczy e-commerce, który dostarcza świeże, starannie wyselekcjonowane produkty od 90 rolników i wytwórców żywności rzemieślniczej do e-klientów w całej Polsce. Firma właśnie rozwija bazę logistyczną, aby zapewniać dostawy jedzenia w cyklu codziennym.

Do tej pory spółka Pora na Pola realizowała dostawy na terenie całego kraju z magazynu w Warszawie. W planie ma otwarcie sieci lokalnych hubów logistycznych w największych ośrodkach w Polsce. Jako pierwszy punkt na mapie, po stolicy, wybrała Łódź. Łódzka inwestycja pozwala na przyspieszenie cyklu dostaw. Teraz klienci z Warszawy, Łodzi i okolic mogą zamówić produkty z dnia na dzień, a paczkę otrzymają od wtorku do piątku. Z kolei do Krakowa, Wrocławia, Katowic, Poznania, paczki od Pora na Pola trafiają trzy razy w tygodniu.

Adrian PiwkoNowe centrum logistyczne umożliwi rozszerzenie współpracy z wytwórcami z woj. łódzkiego i zwiększenie częstotliwości dostaw nie tylko w Łodzi, ale także w kilku pobliskich aglomeracjach. Dzięki temu paczki z wrażliwymi na transport produktami będą w trasie maksymalnie do kilku godzin od spakowania. Łódź ze względu na swoje centralne położenie przy głównych szlakach komunikacyjnych stanowi dla nas doskonałą bazę wypadową do dalszej ekspansji. Docelowo będzie działać w sieci logistycznej, która obejmie codziennymi dostawami największe aglomeracje w kraju.

Adrian Piwko, prezes Pora na Pola SA

Otwarcie magazynu chłodniczego w Łodzi i wdrożenie szybkich dostaw to dwa z priorytetów trzeciej rundy inwestycyjnej Pora na Pola SA. W emisji crowdfundingowej promowanej przez Crowdway.pl spółka pozyskała 2,61 mln zł. Z tej sumy 1,45 mln zł przeznacza właśnie na rozruch łódzkiego hubu i wdrożenie szybkich dostaw w całej Polsce.

Adrian PiwkoWszystkie strategiczne kroki i obietnice złożone inwestorom realizujemy zgodnie z harmonogramem lub szybciej. Proces wdrożenia dostaw z dnia na dzień chcemy zamknąć do końca trzeciego kwartału br. Pierwszy po stolicy hub otworzyliśmy pół roku przed planowanym terminem. Na podstawie wyników sprzedażowych oraz efektywności pracy magazynu z Łodzi wybierzemy kolejną lokalizację i zaplanujemy termin realizacji.

Adrian Piwko, prezes Pora na Pola SA

Od kwietnia firma rozpoczęła też współpracę z platformą Everli. Dzięki niej produkty z oferty poranapola.pl można codziennie zamawiać przez stronę internetową oraz aplikację Everli. Po zakończeniu fazy testowej na terenie Warszawy, usługa obejmie kolejne lokalizacje.

Adrian PiwkoRównolegle pracujemy nad stroną technologiczną poranapola.pl. W czerwcu ruszyła nowa odsłona serwisu, wdrożyliśmy integrację e-sklepu z systemem magazynowym. Dobiegają końca prace nad modelem subskrypcyjnym połączonym z autorskim algorytmem predykcji koszyka.

Adrian Piwko, prezes Pora na Pola SA

Dzięki temu wkrótce firma zaoferuje klientom możliwość dokonywania regularnych zakupów na abonament.

Spółka notuje dynamiczny wzrost niemal wszystkich kluczowych wskaźników biznesowych. W I kwartale 2021 r. przychody Pora na Pola SA przekroczyły 0,8 mln zł, czyli trzy razy więcej r/r. – W kwietniu br. przebiliśmy wartość zamówień wobec analogicznego miesiąca 2020 roku, który był obciążony lockdownem. Po raz pierwszy osiągnęliśmy miesięczny obrót na ponad 0,5 mln zł – dodał prezes.

Pora na Pola działa na pograniczu rynków e-grocery, czyli zakupów spożywczych z dostawą do domu oraz targu z żywnością ekologiczną, gdzie rolnicy ustalają własne ceny za swoje produkty. W sklepie poranapola.pl można kupić mięsa, ryby, warzywa i wypieki, domowe przetwory, po naturalne kosmetyki. Aktualnie za pośrednictwem serwisu poranapola.pl swoje produkty sprzedaje już ponad 90 wytwórców.

Spółka przeprowadziła w sumie trzy rundy inwestycyjne w formie emisji crowdfundingowych. Łącznie od 2019 roku spółka pozyskała 3,77 mln zł od ponad 1630 inwestorów społecznościowych. Planuje debiut na NewConnect na koniec 2023 roku.


Źródło: Pora na Pola

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rusza nabór do programu akceleracji dla start-up’ów Digital Now! Holding

program akceleracyjny

Zespoły, które pozytywnie przejdą proces rekrutacyjny, podejmą 3-miesięczną współpracę z partnerami technologicznymi. Organizator w ciągu najbliższych dwóch lat przeznaczy na ten cel 2 mln zł.

Lukasz-NawrockiZakwalifikowane do udziału w programie projekty będą miały szansę współpracować z ponad setkami partnerów i ponad tysiącem klientów Holdingu, a także podejmą bliską współpracę z jednym z dwóch czołowych partnerów programu akceleracji, których ogłosimy niedługo. Nasz program obejmuje nie tylko akcelerację start-up’ów, ale również działania towarzyszące temu procesowi. Najbardziej perspektywiczne rozwiązania podejmą współpracę z inwestorami, których instrumenty i network zapewnią wsparcie projektów z różnymi potrzebami, na każdym etapie rozwoju.

Łukasz Nawrocki, CEO Digital Now! Holding

Po upływie 3-miesięcznego okresu współpracy zespoły, które zrealizowały założenia programu, wezmą udział w „Demo day” organizowanym przez wchodzącą w skład holdingu Grupę iCEA. Po zakończeniu programu zespoły w dalszym ciągu będą mogły korzystać ze wsparcia mentorskiego Digital Now! Holding.

Rekrutacja do udziału w programie potrwa do 31 lipca.

W gronie partnerów programu znajdują się ffVC, Scaleway, YouNick Mint, SpeedUp Group oraz SMSApi.

Formularz rekrutacyjny oraz szczegółowe informacje dotyczące programu dostępne są na stronie internetowej: https://digitalnow-holding.com/program-akceleracji.html


Źródło: Digital Now! Holding

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Zortrax Dental S.A. rozpoczął emisję crowdinvestingową by wprowadzić na rynek stomatologiczną drukarkę 3D

Zortrax Dental S.A. rozpoczął emisję crowdinvestingową by wprowadzić na rynek stomatologiczna drukarka 3D

W dniu 17 czerwca 2021 r., spółka opublikowała stronę ze szczegółami emisji crowdinvestingowej.

Malgorzata-MisiewiczNasz plan rozwoju oparty jest na mocnych filarach w postaci doświadczenia oraz zaplecza grupy Zortrax. Prace nad autorskim urządzeniem dla lekarzy dentystów, tworzonym przy współpracy z praktykami, znajdują się na finiszu. Zaangażowanie inwestorów społecznościowych ma nam pomóc w krótkim czasie dostarczyć pierwszą partię drukarek i tym samym odpowiedzieć na potrzeby rynku, który za cztery lata ma być wart prawie miliard dolarów, przy rocznym wzroście rzędu 17%. Chcemy rosnąć jeszcze szybciej i skalować się, co umożliwi planowany na kolejny rok debiut na warszawskim parkiecie.

Małgorzata Misiewicz, prezes Zortrax Dental SA. 

Pozyskane z emisji środki zostaną rozdzielone między przyjęte do realizacji cele w następujących proporcjach:

  • produkcja pierwszej partii drukarek stomatologicznych: 3 100 000 zł – Te środki zostaną wykorzystane do sfinansowania kosztów produkcji już opracowanego urządzenia, opartego na innowacyjnej technologii utwardzania fotopolimerów warstwa po warstwie za pomocą światła emitowanego przez ekran LCD o wysokiej rozdzielczości z podświetleniem UV LED.
  • kampanie wizerunkowe w USA, Europie i Azji: 900 000 zł – Ponieważ Zortrax Dental S.A. zamierza sprzedawać swoje rozwiązania globalnie, część środków pozyskanych z emisji spółka chce przeznaczyć promocję marki w USA i Europie (700 000 zł) oraz Azji (200 000 zł).

Druk żywicowy ma w stomatologii i protetyce ogromny potencjał. Ta technologia zapewnia nowy poziom szybkości i łatwości w porównaniu do tradycyjnych metod produkcji. Fotopolimerowe drukarki 3D, takie jak Zortrax Inkspire 2 Dent, mogą drukować korony, mosty lub szablony chirurgiczne z żywic biokompatybilnych. Żywice odlewnicze mogą posłużyć do druku wzorców wykorzystywanych w odlewaniu stosowanych w stomatologii metali.

Na tej podstawie, Zortrax Dental SA szacuje, że w 2024 roku osiągnie przychody ze sprzedaży na poziomie 65,9 mln zł (wariant bazowy). Aby tego dokonać, spółka planuje osiągnięcie europejskiego zasięgu sprzedaży na Q2 2022, a niecały rok później chce już działać globalnie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Esport w edukacji – fenomen staje się nieunikniony

grające dziecko

Gdy myślimy o grach video, to często stereotypowo widzimy dzieci grające w gry, które siedzą z telefonem albo przed monitorem, marnują swój czas i niszczą ze złości klawiaturę lub kontroler. Tymczasem poprzez esport dzieci uczą się komunikacji, rozwiązywania problemów, współpracy, analizy sytuacji, strategii i wielu innych cech.  Prowadzą drużynę lub wykonują polecenia. Dzieci i młodzież angażują się w esport nie mniej niż w tradycyjny sport. To jest ich świat. Są sportowcami, którzy rywalizują, uczą się pracy zespołowej, chcą być najlepszymi, jak tylko potrafią, aby wygrywać!

Typowy piłkarz z liceum to młody wysportowany mężczyzna, który jest szybki i zwinny. A jaki jest typowy gracz esportowy? Cóż, to podchwytliwe pytanie. Esport to niezwykle integracyjny sport zespołowy. Nie ma znaczenia, jak bardzo uczniowie są wysportowani, jak szybcy lub wolni, jak wysocy lub niscy. Wszyscy są mile widziani.

W esporcie każdy gracz zaczyna na tym samym poziomie. Niektórzy mogą szybciej awansować lub zdobywać umiejętności szybciej niż inni, ale dane demograficzne nie mają wpływu na to, kto zostanie następnym mistrzem. Odkłada się na bok przeszłość sportowca, czy  ograniczenia. Wszyscy są naprawdę równi, aczkolwiek w rywalizacji na najwyższym poziomie decydują również takie sportowe cechy jak pracowitość, sumienność, wyciąganie wniosków, pokora i umiejętność przygotowania swojego organizmu do kluczowego występu.

Esport w badaniach przyczynia się do zwiększenia średniej ocen uczniów i wskaźnika frekwencji w szkołach. Zapewnia poczucie prawdziwej więzi i zwiększa zaangażowanie w edukację. Zawodnicy esportowi stają się nie tylko lepszymi graczami, ale co ważniejsze, lepszymi studentami z silniejszymi aspiracjami zawodowymi i życiowymi.

W 2019 roku finały Mistrzostw Świata League of Legends przyciągnęły ponad 100 mln widzów, podczas gdy NFL Superbowl 2019 zgromadził 98 milionów. Przy takich liczbach, pojawiają się i wielkie pieniądze. Na turniejach przed pandemią mieliśmy areny pełne kibiców. Na najlepszych zawodników czekają profesjonalni scouci, wielcy sponsorzy, wielomilionowe wypłaty, fantazyjne samochody i sesje autografów. To wielkie wydarzenia! Sportowcy to gwiazdy, którzy są bohaterami i legendami dla swoich fanów. Są inspiracją dla nowego pokolenia. Fani obserwują każdy ich ruch i intensywnie ćwiczą, aby naśladować swoją gwiazdę.

Trenerzy esportowi odpowiadają za program dostosowany do predyspozycji i możliwości edukacyjnych danego dziecka.  Uczą między innymi współpracy, komunikacji i umiejętności rozwiązywania problemów. Dzieci uczą się umiejętności, które będą im służyć przez całe życie. Są trenowani, aby być najlepszą wersją siebie – i to już jest wygraną. Szanse na to, że gracz esportowy zostanie zawodowcem i zrobi karierę, są mniej więcej takie same, jak w przypadku piłkarza, czyli niezwykle małe.

Warto dostrzec inkluzywną wartość, jaką esport może przynieść dzieciom. Jest to coś, co już ich pasjonuje, a dzięki nowym trendom w nauce, esport teraz może pomóc zrobić kolejny pierwszy krok w życiu ku lepszej przyszłości młodych osób.


Źródło: Artykuł napisany na podstawie „http://bityl.pl/OjfzD” oraz doświadczeń Brief Esports

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF