...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Polski startup debiutuje za granicą – Senuto działa już w 6 europejskich krajach

We wrześniu ubiegłego roku Senuto, jedna z najbardziej rozpoznawalnych platform analitycznych na polskim rynku SEO, połączyło siły z WhitePress.

 

Założyciel marki Damian Sałkowski zapowiadał wtedy, że jednym z celów przyjętych na ten rok będzie dostarczenie globalnego rozwiązania wspierającego pozycjonerów w zakresie strategii SEO i contentu. Na spełnienie tych założeń nie trzeba było długo czekać. Od marca 2023 polski startup udostępnia swoją platformę w pełnej wersji w Szwecji, Czechach, Słowacji, Rumunii, a także na Węgrzech. Przewagę nad pozostałymi narzędziami Senuto osiągnął dzięki wielomilionowej bazie danych. Ten sukces chce powtórzyć również za granicą. Już teraz w wymienionych krajach analizuje co miesiąc od blisko 4 do 5 milionów fraz. W planach zapowiada uruchomienie platformy na kolejnych rynkach. Jakich?

– Rozszerzenie naszych usług na kolejne kraje w Europie to ogromne wyzwanie na wielu polach. Jednocześnie wiemy, że to naturalny krok w rozwoju naszej firmy. Po objęciu roli lidera na polskim rynku chcemy mocniej zaznaczyć naszą obecność na świecie. Na początek wybraliśmy 5 krajów, gdzie uruchomiliśmy aplikację Senuto w pełnej wersji (z 6 modułami: Analizą Widoczności, Bazą Słów Kluczowych, Analizą SERP, Monitoringiem, Content Plannerem i Writerem). Przygotowanie aplikacji na każdy nowy rynek to zadanie potężnych rozmiarów. W jego realizację angażuje się wiele osób, m.in. deweloperzy oraz analitycy danych. Tym większa jest satysfakcja, kiedy widzimy, że nasze narzędzie realnie pomaga wielu firmom poprawić skuteczność SEO i dostarczyć wysokiej jakości treści na swoje strony – powiedział Damian Sałkowski, CEO Senuto.

Ważnym aspektem wdrożenia były także same tłumaczenia treści. W Polsce Senuto przyzwyczaiło do lekkiej komunikacji przy użyciu naturalnego języka. Ten sam efekt jest utrzymany zagranicą.

– Jednym z naszych głównych celów było zadbanie o to, by przełączanie się na języki działało płynnie i w miarę możliwości automatycznie – w zależności od narodowości użytkownika. Wymagało to od nas wprowadzenia zmian w praktycznie każdym miejscu aplikacji. Proces trwał więc długo. Wielokrotnie wszystko testowaliśmy, poprawialiśmy, znowu testowaliśmy – aż do osiągnięcia zadowalającego efektu – powiedział Adam Skrzypek, Product Manager w Senuto.

Wielomilionowa baza danych

Od początku funkcjonowania Senuto wyróżnia się na rynku dużymi bazami danych, dzięki którym wszystkie działania wykonywane z pomocą narzędzia są tak skuteczne. Podobnie jest zagranicą. Aplikacja Senuto ma zdecydowanie więcej danych niż konkurencyjne narzędzia. Zbieranie ich zajmuje blisko miesiąc wytężonej pracy. W tym czasie specjaliści tworzą bazę, z którą można zacząć działać na wybranym rynku. Proces jednak nie kończy się w tym miejscu. Dane regularnie są aktualizowane, a baza stale rośnie w siłę.

– Senuto jako potężne narzędzie z dużą bazą danych daje firmom wskazówki prowadzące do poprawy widoczności i zwiększenia liczby odbiorców. To z kolei może znaleźć swoje odzwierciedlenie np. we wzroście przychodów. Co ważne nie trzeba ograniczać się tu tylko do Polski. Dzięki danym z innych krajów firmy mają większe szanse na budowanie rozpoznawalności i odniesienie sukcesu na arenie międzynarodowej – dodaje Damian Sałkowski.

Opracowanie własne, Senuto

Senuto na 5 nowych rynkach. Co to zmienia?

⦁ Dostęp do większej ilości danych
Wejście Senuto na inne rynki oznacza, że zdecydowanie więcej firm otrzyma dostęp do cennych danych. One z kolei prowadzą do interesujących spostrzeżeń oraz wniosków, dzięki czemu można poprawić strategie SEO, zwiększać ruch na stronach i tworzyć treści, których potrzebują użytkownicy.

⦁ Standaryzacja praktyk SEO
SEO i związane z nim zasady gry potrafią zmieniać się niemal z prędkością światła. To może wprowadzać spory chaos w działania poszczególnych firm czy zespołów. Korzystanie z Senuto ma pomóc w standaryzacji dobrych praktyk SEO – na różnych rynkach i dla różnych branż. Poza tym takie modułu jak Content Planner czy Writer po prostu znacznie skracają czas pracy, co jest dużą wartością biznesową tego narzędzia.

W planach kolejne zagraniczne kraje

To jednak nie koniec planów firmy na rozwój na rynkach międzynarodowych. Zgodnie z założeniami platforma w pełnej wersji będzie wkrótce dostępna także m.in. w Niemczech, Holandii, Wielkiej Brytanii, Danii czy we Włoszech. Użytkownicy z tych krajów oraz polskie firmy działające na wymienionych rynkach będą mogły skutecznie korzystać ze wszystkich funkcji aplikacji Senuto i w ten sposób usprawniać swoje strategie SEO oraz optymalizować działania w Internecie. Polski startup w tych obszarach wspiera WhitePress, wiodąca platforma content marketingowa w Europie, która obecnie funkcjonuje już na 27 rynkach.

– Od września ubiegłego roku intensywnie pracujemy z Damianem i jego teamem nad sprawną synergią produktów i mocną integracją usług obu marek. Jednym z pierwszych efektów naszych wspólnych działań jest narzędzie AI Media Planner, które w praktyce ma wspierać marketingowców i specjalistów SEO w obszarze dystrybucji treści. Senuto wspieramy nie tylko w pracy nad produktami, ale także w osiąganiu przyjętych celów związanych z ekspansją zagraniczną. Wiemy, że na polskim rynku platforma ta jest liderem wśród rozwiązań analitycznych, chcemy więc, żeby ten potencjał dostrzegły zagraniczne firmy. Mamy w tym doświadczenie ze względu na profil działalności WhitePress i naszą obecność na wielu rynkach, dlatego aktywnie wspieramy w tych działaniach Senuto – dodaje Paweł Strykowski, CEO WhitePress.

– Cały zespół czuje, że wykonaliśmy ogromny krok, ale mamy jeszcze wiele do zrobienia. Chcemy ulepszać nasze narzędzie, dostarczać jak najciekawsze i najskuteczniejsze rozwiązania oraz nowe usługi, których nasi klienci potrzebują. Dlatego stale się rozwijamy, a dzięki ciężkiej pracy naszych specjalistów już teraz przewyższamy w niektórych segmentach globalnych graczy. Albo niedługo ich dogonimy – mówi Sałkowski.

 

O Senuto

Senuto to polskie narzędzie all-in-one do SEO i content marketingu, które od 2014 roku dostarcza wartościowych danych każdemu, kto walczy o wyższe pozycje w Google. Na co dzień z aplikacji Senuto korzystają nie tylko specjaliści SEO, ale także właściciele e-commerce, content i marketing managerowie czy SEO copywriterzy.

Dzięki 6 modułom i kilkunastu narzędziom dostępnym w Senuto sprawdzisz, jaka jest sytuacja Twojej strony w Google, prześwietlisz konkurentów i znajdziesz szczegółowe dane dotyczące milionów słów kluczowych. Nasza baza zawiera dane dotyczące milionów fraz i milionów domen, a dzięki przemyślanemu procesowi tworzenia treści ściągasz na stronę więcej wartościowego ruchu, odpowiadasz na potrzeby użytkowników i wyprzedzasz konkurencję w wyścigu po jak najwyższe pozycje.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

3 sposoby wykorzystania monitoringu social media w strategii link buildingowej

Linki zwrotne odgrywają bardzo ważną rolę w poprawie wydajności SEO, generowaniu ruchu i zwiększaniu ekspozycji marki. Stanowią dziś cenną walutę, a ich pozyskiwanie to niekończący się i wcale niełatwy proces. Wykorzystanie w nim danych z mediów społecznościowych nie jest nowym pomysłem, ale zazwyczaj eksploatowanym na mniejszą skalę. Jak zatem w pełni wykorzystać monitoring social mediów w strategii link buildingowej? Oto kilka przykładów.

 

Content marketing + link building = skuteczne SEO

Nawet najbardziej wartościowy content nie przebije się w sieci bez wsparcia linków zwrotnych. Firmy promujące swoje treści starają się docierać do miejsc, które mogą być potencjalnie zainteresowane ich rozwiązaniami. Robią to głównie poprzez dostarczanie im potrzebnej wiedzy na temat oferowanych produktów bądź usług. To podejście buduje nie tylko świadomość marki, ale pozwala na łatwiejsze pozyskanie backlinków od stron, które wspominają u siebie zarówno o danym brandzie, jak i obszarze rynku bliskim jego działalności.

Wykorzystanie monitoringu sieci do tworzenia kampanii link buildingowych

Sama obecność w sieci to dziś zdecydowanie za mało. Liczy się świadomość tego, kto i w jaki sposób mówi o danej marce, jej rozwiązaniach czy rynku, na którym działa – szczególnie w świecie online. Specjaliści SEO spędzają wiele czasu na przeglądaniu sieci, analizie treści, słów kluczowych czy wartościowych domen do lokowania linków. W efekcie rośnie zapotrzebowanie na narzędzia, które wspierają ich nie tylko w monitoringu internetu, ale także skutecznej analizie i planowaniu swoich działań.

Po pierwsze: Monitorowanie marki

 

Wartościowy content to bardzo ważny elementem strategii link buildingowej. Także w przypadku TimeCamp, aplikacji internetowej do monitorowania czasu pracy użytkowników. Firma dociera do miejsc publikujących informacje o time trackingu, zarządzaniu czasem w biznesie i wszystkim, co związane z wydajnością oraz produktywnością. – Monitorujemy treści o konkretnej tematyce, by wyłonić strony lub osoby mogące pomóc nam w działaniach SEO poprzez umieszczenie lub wymianę linków – mówi Maksymilian Kujawa, Product Marketer w TimeCamp.

Marka monitoruje internet, aby być na bieżąco z tematami, które warto poruszyć, wie, gdzie się o niej mówi, a do tego szybko identyfikuje i przede wszystkim priorytetyzuje wątki, w których warto zostawić komentarz. – Wcześniej dużą część zadań wykonywaliśmy manualnie i dopiero po użyciu narzędzia do monitoringu internetu widać jak bardzo żmudne i czasochłonne to było w porównaniu z działaniem wyspecjalizowanego algorytmu – zaznacza Marta Piotrowiak, Head of Marketing w TimeCamp.

W przypadku TimeCamp, szczególnie ciekawym obszarem wymiany informacji wśród użytkowników okazał się Twitter, gdzie pod jednym wpisem na tej platformie i reakcjami na komentarze firma w kilka minut wygenerowała 30 dodatkowych wejść na stronę i 3 nowe rejestracje.

Po drugie: Analiza popularności poszczególnych słów kluczowych

Firmy, które przywiązują dużą wagę do leadów, wiedzą że jeśli nie skupią się na odpowiednim profilu linków, stracą wartościowy ruch. To jeden z kluczowych elementów skutecznego SEO, o którym nie można zapomnieć.

Ciekawą taktykę w tym obszarze przyjęła agencja Semcore, dla której ważnym czynnikiem w pozyskiwaniu linków zwrotnych jest zasięg. Firma opiera się nie tylko na liczbie wyszukiwań, ale bierze pod uwagę także wskaźnik Presence Score, który pokazuje, gdzie poruszany jest dany temat. Dzięki temu marketer otrzymuje gotową listę witryn, do których może spróbować dotrzeć, wraz z sugestią priorytetyzacji. Konwersja z zasięgu na wzmianki znalezione w narzędziu wyniosła w przypadku Semcore 5%.

Aby wykonać ten krok, wyszukujemy różne słowa kluczowe, takie jak „SEO”, „pozycjonowanie witryny”. Następnie monitorujemy te słowa i szukamy artykułów, w których są zawarte i z których konkurencja nie linkuje. Pozyskane w ten sposób artykuły generują duży ruch – mówi Paweł Wołoszyn, Head of SEO w Semcore.

Po trzecie: Analiza konkurencji i rynku

Analiza konkurencji to kluczowy element każdego biznesu. Pozwala poznać mocne i słabe strony konkurenta, które mogą okazać się istotne w procesie wzmacniania pozycji rynkowej. Stąd bierze się duża rola monitoringu i dogłębne spojrzenie na swoją niszę przy zastosowaniu słów kluczowych, które są powiązane z obszarem działalności firmy.

Przykładowo TimeCamp monitoruje słowa kluczowe, takie jak: time tracking, time management i inne powiązane z produktywnością pracy przy komputerze. Dzięki temu nie tylko dotrzymuje kroku swoim branżowym konkurentom, ale stale monitoruje ich działania, by nie przegapić niczego istotnego w swoim bezpośrednim otoczeniu. Typuje także na tej podstawie miejsca, w których warto pojawić się ze swoimi treściami uzupełnionymi o linki zwrotne.

Jak pozyskać backlinki w kilku prostych krokach?

  1. Odszukaj niepowiązane wzmianki o marce za pomocą narzędzia do monitorowania mediów (np. Brand24). Wybierz wzmianki, które mają pozytywny lub neutralny sentyment. Monitoruj kluczowe frazy związane z twoją branżą, na które się pozycjonujesz.
  2. Użyj narzędzia SEO (np. Ahrefs lub Semrush), aby sprawdzić autorytet danej witryny i inne wskaźniki, takie jak ocena adresu URL, ocena domeny, liczba linków zwrotnych, domeny odsyłające, organiczne słowa kluczowe, ruch organiczny i wartość ruchu.
  3. Znajdź informacje kontaktowe, nawiąż relację i dowiedz się, na jakich zasadach możesz uzyskać link zwrotny do Twojej witryny.

Podsumowując

Budowa przewagi konkurencyjnej w kampaniach link buildingowych stanowi ważny krok w rozwoju SEO. Monitoring sieci w tym pomaga, bo skraca nie tylko czas pozyskiwania istotnych danych z badania sieci, ale pozwala również wytypować źródła potencjalnej współpracy. W efekcie praca specjalisty SEO staje się pewniejsza. Dzięki połączeniu danych z kilku źródeł może uzyskać lepsze wyniki i osiągnąć wyższą konwersję z budowanego zasięgu. A zaoszczędzony czas pozwoli specjaliście SEO skoncentrować się na zadaniach, do których potrzebna jest wiedza specjalistyczna.

Autorka:  Waleria Pągowska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Duże marki wydają miliony na SEO Jak mali przedsiębiorcy mogą przebić się ze swoją ofertą?

W dobie cyfryzacji potrzeba zwiększenia widoczności swojej oferty w internecie staje się jednym z kluczowych elementów efektywnego prowadzenia biznesu. Szacuje się, że globalny rynek SEO nadal będzie dynamicznie rósł i do 2028 r. przekroczy wartość 12 mld dol. O ile duże marki już teraz przeznaczają wielomilionowe nakłady na zwiększenie widoczności swoich stron internetowych, to dla małych i średnich przedsiębiorców inwestycja w SEO może stanowić obciążenie budżetu. Czy, aby na pewno?

Jak duże marki inwestują w SEO?

Analitycy ResearchAndMarkets podkreślają, że w ostatnich pięciu latach znacząco wzrosła częstotliwość wyszukiwań w sieci. Internet stał się podstawowym narzędziem łączącym klienta z usługą lub produktem. Duże marki już dawno odkryły potencjał, który drzemie w wyszukiwarkach internetowych, wykorzystując narzędzia SEO do wyróżnienia swojej oferty.

– Zdecydowana większość odwiedzin naszych użytkowników pochodzi z wyszukiwarki Google, dzieje się tak dzięki naszym działaniom SEO, jak i płatnej reklamie (SEM) w wyszukiwarce. W Oferteo na wyniki SEO pracuje sztab specjalistów, prowadzimy szereg spotkań strategicznych i kreatywnych, a to przekłada się na nasze działania. Dbamy o pozycjonowanie i optymalizowanie struktury serwisu, przykładamy dużo uwagi do treści, które prezentujemy. Ważnym jest dla nas to, by użytkownik dostał jak najbardziej dopasowane i jakościowe do swoich zapytań treści. W swoim wachlarzu narzędzi posiadamy takie, które pozwalają nam na monitorowanie pozycji, sprawdzanie trendów i sezonowości. Prowadzimy mnóstwo testów AB, które badają np. zachowanie użytkowników na stronie, czy też skuteczność naszych działań. Każde z tych narzędzi pomaga nam w naszej codziennej pracy i na nich opieramy strategie – komentuje Dagmara Marszałek, SEO Product Owner w Oferteo.

Jak ostatnie zmiany w Google wpływają na działania SEO?

Należy pamiętać jednak o tym, że SEO cały czas ewoluuje. Wraz z aktualizacjami wprowadzanymi przez wyszukiwarki, modyfikacjom ulegają również działania pozycjonujące witryny internetowe. W efekcie nawet po osiągnięciu bardzo dobrych rezultatów można szybko spaść z wysokich miejsc. Kluczowa jest zatem regularność i stałe monitorowanie zmian. Na co obecnie trzeba być przygotowanym?

– Google z początkiem roku ogłosił faktory rankingowe, które są najważniejsze pod kątem widoczności w przeglądarce. Najważniejszym z nich jest content, który powinien być jakościowy, unikalny i wyczerpujący. Oczywiście pamiętając, że aspekty techniczne nadal są bardzo ważne. Z największymi zmianami z reguły wiążą się update’y algorytmu Google, których w ciągu roku jest kilka i każdy z nich dotyczy innego obszaru SEO (Core całego serwisu, content, Page Speed). Dodatkowo widzimy trend, który stawia na większą “naturalność” w SEO, gdzie treści powinny być user friendly, szybkość ładowania się strony nienaganna, a samo “spacerowanie” po stronach powinno być dla użytkownika wygodne i jak najbardziej intuicyjne. Idziemy z trendem: To co dobre dla użytkowników, jest dobre dla Google.

– dodaje Dagmara Marszałek.

Czy mali i średni przedsiębiorcy stoją na straconej pozycji?

Dysponując dużym budżetem można podjąć szereg działań oraz zatrudnić ekspertów, którzy skutecznie wypozycjonują stronę w internecie. Nie każda firma ma jednak tyle pieniędzy, aby systematycznie inwestować w SEO. Czy zatem mniejszy przedsiębiorca może własnymi siłami zwiększyć widoczność swojej oferty w internecie?

– Myślę, że dla każdego przedsiębiorcy, który poważnie myśli o sprzedaży przez internet oczywistym jest to, że musi zainwestować w SEO. Ruch organiczny zdobywa się zdecydowanie ciężej i wolniej, jak np. przy ruchu płatnym, ale przy odpowiednio dobranej strategii, analizach i ciągłym optymalizacjom serwisu wyniki przełożą się na przychód. Nie ma się co oszukiwać – celem każdego przedsiębiorcy jest to, by jego najbardziej przychodowe frazy były na pozycjach TOP3. A czy jest to możliwe? Z odpowiednim budżetem, narzędziami i ludźmi pełnymi pomysłów jak najbardziej. Jeżeli miałabym wskazać jeden z najważniejszych kroków na starcie, to zdecydowanie byłoby to zbadanie najbliższej konkurencji, oszacowanie potencjału i zaplanowanie budżetu na działania SEO. Bo wyniki są w zasięgu ręki, pytanie jak szybko chcemy je osiągnąć

– podsumowuje ekspert z Oferteo.

Coraz częściej przedsiębiorcy, którzy nie są gotowi na działania SEO korzystają z usług platform typu marketplace, które swoimi działaniami gwarantują większą ekspozycję produktu lub usługi wśród dużych grup klientów. Obecnie ekosystem platform w pewnym stopniu może zastąpić podstawowe narzędzia, takie jak strona internetowa czy pozycjonowanie oferty w wyszukiwarkach. Jest to rozwiązanie, które pozwala w krótszym czasie osiągnąć zamierzone rezultaty bez angażowania czasu i dużych budżetów.

###

O spółce

Oferteo.pl to wiodący internetowy marketplace w Polsce dla szerokiego spektrum usług, działający w modelu reverse, gdzie zlecający określa potrzebę, a wykonawcy składają dostosowane oferty. Od blisko dekady Oferteo jest zdecydowanym liderem w kraju pod względem liczby wizyt użytkowników w porównaniu do bezpośredniej konkurencji. Od początku swojej działalności Oferteo połączyło ze sobą ponad 10 mln zlecających i wykonawców. W ostatnim roku obrotowym obsłużonych zostało 1,35 mln zleceń. Platforma Oferteo.pl łączy zleceniodawców z wykonawcami w prawie 900 kategoriach. Wiodące z nich dotyczą usług budowlanych (m.in. budowa domów, odnawialne źródła energii, remonty i wykończenia wnętrz), usług finansowych i prawnych (m.in. kredyty, leasing i porady prawne) oraz usług dla firm (m.in. księgowość, strony internetowe i sprzątanie).

Sebastian Nowak

Duże marki wydają miliony na SEO Jak mali przedsiębiorcy mogą przebić się ze swoją ofertą?

W dobie cyfryzacji potrzeba zwiększenia widoczności swojej oferty w internecie staje się jednym z kluczowych elementów efektywnego prowadzenia biznesu. Szacuje się, że globalny rynek SEO nadal będzie dynamicznie rósł i do 2028 r. przekroczy wartość 12 mld dol. O ile duże marki już teraz przeznaczają wielomilionowe nakłady na zwiększenie widoczności swoich stron internetowych, to dla małych i średnich przedsiębiorców inwestycja w SEO może stanowić obciążenie budżetu. Czy, aby na pewno?

Jak duże marki inwestują w SEO?

Analitycy ResearchAndMarkets podkreślają, że w ostatnich pięciu latach znacząco wzrosła częstotliwość wyszukiwań w sieci. Internet stał się podstawowym narzędziem łączącym klienta z usługą lub produktem. Duże marki już dawno odkryły potencjał, który drzemie w wyszukiwarkach internetowych, wykorzystując narzędzia SEO do wyróżnienia swojej oferty.

– Zdecydowana większość odwiedzin naszych użytkowników pochodzi z wyszukiwarki Google, dzieje się tak dzięki naszym działaniom SEO, jak i płatnej reklamie (SEM) w wyszukiwarce. W Oferteo na wyniki SEO pracuje sztab specjalistów, prowadzimy szereg spotkań strategicznych i kreatywnych, a to przekłada się na nasze działania. Dbamy o pozycjonowanie i optymalizowanie struktury serwisu, przykładamy dużo uwagi do treści, które prezentujemy. Ważnym jest dla nas to, by użytkownik dostał jak najbardziej dopasowane i jakościowe do swoich zapytań treści. W swoim wachlarzu narzędzi posiadamy takie, które pozwalają nam na monitorowanie pozycji, sprawdzanie trendów i sezonowości. Prowadzimy mnóstwo testów AB, które badają np. zachowanie użytkowników na stronie, czy też skuteczność naszych działań. Każde z tych narzędzi pomaga nam w naszej codziennej pracy i na nich opieramy strategie

– komentuje Dagmara Marszałek, SEO Product Owner w Oferteo.

Jak ostatnie zmiany w Google wpływają na działania SEO?

Należy pamiętać jednak o tym, że SEO cały czas ewoluuje. Wraz z aktualizacjami wprowadzanymi przez wyszukiwarki, modyfikacjom ulegają również działania pozycjonujące witryny internetowe. W efekcie nawet po osiągnięciu bardzo dobrych rezultatów można szybko spaść z wysokich miejsc. Kluczowa jest zatem regularność i stałe monitorowanie zmian. Na co obecnie trzeba być przygotowanym?

– Google z początkiem roku ogłosił faktory rankingowe, które są najważniejsze pod kątem widoczności w przeglądarce. Najważniejszym z nich jest content, który powinien być jakościowy, unikalny i wyczerpujący. Oczywiście pamiętając, że aspekty techniczne nadal są bardzo ważne. Z największymi zmianami z reguły wiążą się update’y algorytmu Google, których w ciągu roku jest kilka i każdy z nich dotyczy innego obszaru SEO (Core całego serwisu, content, Page Speed). Dodatkowo widzimy trend, który stawia na większą “naturalność” w SEO, gdzie treści powinny być user friendly, szybkość ładowania się strony nienaganna, a samo “spacerowanie” po stronach powinno być dla użytkownika wygodne i jak najbardziej intuicyjne. Idziemy z trendem: To co dobre dla użytkowników, jest dobre dla Google.

– dodaje Dagmara Marszałek.

Czy mali i średni przedsiębiorcy stoją na straconej pozycji?

Dysponując dużym budżetem można podjąć szereg działań oraz zatrudnić ekspertów, którzy skutecznie wypozycjonują stronę w internecie. Nie każda firma ma jednak tyle pieniędzy, aby systematycznie inwestować w SEO. Czy zatem mniejszy przedsiębiorca może własnymi siłami zwiększyć widoczność swojej oferty w internecie?

– Myślę, że dla każdego przedsiębiorcy, który poważnie myśli o sprzedaży przez internet oczywistym jest to, że musi zainwestować w SEO. Ruch organiczny zdobywa się zdecydowanie ciężej i wolniej, jak np. przy ruchu płatnym, ale przy odpowiednio dobranej strategii, analizach i ciągłym optymalizacjom serwisu wyniki przełożą się na przychód. Nie ma się co oszukiwać – celem każdego przedsiębiorcy jest to, by jego najbardziej przychodowe frazy były na pozycjach TOP3. A czy jest to możliwe? Z odpowiednim budżetem, narzędziami i ludźmi pełnymi pomysłów jak najbardziej. Jeżeli miałabym wskazać jeden z najważniejszych kroków na starcie, to zdecydowanie byłoby to zbadanie najbliższej konkurencji, oszacowanie potencjału i zaplanowanie budżetu na działania SEO. Bo wyniki są w zasięgu ręki, pytanie jak szybko chcemy je osiągnąć

– podsumowuje ekspert z Oferteo.

Coraz częściej przedsiębiorcy, którzy nie są gotowi na działania SEO korzystają z usług platform typu marketplace, które swoimi działaniami gwarantują większą ekspozycję produktu lub usługi wśród dużych grup klientów. Obecnie ekosystem platform w pewnym stopniu może zastąpić podstawowe narzędzia, takie jak strona internetowa czy pozycjonowanie oferty w wyszukiwarkach. Jest to rozwiązanie, które pozwala w krótszym czasie osiągnąć zamierzone rezultaty bez angażowania czasu i dużych budżetów.

 

 

 

###

 

 

O spółce:

 

 

Oferteo.pl to wiodący internetowy marketplace w Polsce dla szerokiego spektrum usług, działający w modelu reverse, gdzie zlecający określa potrzebę, a wykonawcy składają dostosowane oferty. Od blisko dekady Oferteo jest zdecydowanym liderem w kraju pod względem liczby wizyt użytkowników w porównaniu do bezpośredniej konkurencji. Od początku swojej działalności Oferteo połączyło ze sobą ponad 10 mln zlecających i wykonawców. W ostatnim roku obrotowym obsłużonych zostało 1,35 mln zleceń. Platforma Oferteo.pl łączy zleceniodawców z wykonawcami w prawie 900 kategoriach. Wiodące z nich dotyczą usług budowlanych (m.in. budowa domów, odnawialne źródła energii, remonty i wykończenia wnętrz), usług finansowych i prawnych (m.in. kredyty, leasing i porady prawne) oraz usług dla firm (m.in. księgowość, strony internetowe i sprzątanie).

Sebastian Nowak

Semcore pokonuje kolejne kamienie milowe w rozwoju firmy i pozycjonowaniu własnej marki

Semcore to agencja SXO, która systematycznie zdobywa coraz większe zainteresowanie na rynku online. Organizacja postawiła na intensywny rozwój, wdrażając strategię pozycjonowania własnej domeny, aby w ten sposób zaprezentować umiejętności całego zespołu w kontekście realizacji SEO. To Reason To Believe dla potencjalnych klientów – przy okazji Semcore dzieli się zdobytą wiedzą, doświadczeniami i ciągle kontynuuje swoją podróż poprzez budowanie jeszcze większej widoczności w sieci. Zacznijmy jednak od początku: dlaczego nastąpił tak gwałtowny rozwój całej organizacji?

Zaplecze rozwoju Semcore

Semcore doskonale wykorzystał szanse i możliwości wynikające z sytuacji pandemicznej. Trend rynkowy skupiający się na digitalizacji silnie wpłynął na organizacje (głównie e-commerce) upatrujące źródła sprzedaży w Internecie.

Organizacja zintensyfikowała działania sprzedażowe i marketingowe, co w dużym stopniu wpłynęło nie tylko na liczbę, ale również wielkość Klientów. Średnia wartość umowy wzrosła o 162% od 2020 roku, miesięczny MRR + 152%, a średnie LTV zwiększyło się o 40%. Ponadto w portfolio firmy można zobaczyć takie marki jak: Coccodrillo, GLS, OSHEE, Oriflame, Fasardi, Terravita, czy Herbapol.

Idea SemcoreLAB

Istotnym elementem rozwoju firmy bez wątpienia pozostaje SemcoreLAB. To platforma badawcza R&D utworzona z inicjatywy właściciela organizacji, Marcina Stypułę. Jej celem jest tworzenie lepszej przyszłości marketingu online, poprzez projektowanie innowacyjnych rozwiązań. Wdrażane koncepty mają zapewniać skuteczność, zwiększając sprzedaż w Internecie.

 

Idea SemcoreLAB pozostaje w ścisłym powiązaniu z brand purpose marki: to naukowe podejście do marketingu, połączone z edukacją oraz inicjatywa no waste marketing: stawianie na ekstremalną efektywność. Firma realizuje innowacyjne projekty, współpracując z uczelniami na poziomie wymiany wiedzy i doświadczeń. Należą do nich: Wyższa Szkoła Bankowa w Poznaniu, Collegium Da Vinci, Uniwersytet Wrocławski, Politechnika Poznańska, Politechnika Łódzka, Społeczna Akademia Nauk.

Premiera platformy miała miejsce wraz z publikacją SEO Case Study, gdzie Semcore przedstawiło wyniki pozycjonowania firmowej strony internetowej. W przyszłości pojawią się nowe projekty, skupiające się na SEO, zarządzaniu oraz tworzeniu innowacyjnych technologii z zakresu szeroko pojętego marketingu internetowego. Realizowane projekty są współtworzone nie tylko przez specjalistów Semcore, ale także zewnętrznych ekspertów, którzy przekazują nieocenioną wartość, czyli własne doświadczenie.

Strategia rozwoju marki – pozycjonowanie i SEO Case Study

Z opublikowanego na SemcoreLAB Case Study SEO wynika, że organizacja poprzez pozycjonowanie własnej domeny osiągnęła nie tylko wyższy poziom widoczności w sieci, ale także większą sprzedaż. Tym samym agencja potwierdziła to, co zapewnia swoim klientom: wysoka pozycja w wyszukiwarce to nie tylko ruch na stronie i rozpoznawalność, ale także konwersja – szczególnie gdy SEO zostanie wzbogacone o UX.

Case Study SEO opracowane przez Semcore jest pierwszym studium przypadku z branży pozycjonowania o takiej skali i rozmachu. Zbudowanie widoczności przez domenę semcore.pl na najbardziej kaloryczne frazy kluczowe było szczególnie trudne ze względu na wysoki poziom konkurencyjności. O pozycję w Google rywalizują organizacje, które na co dzień zajmują się SEO, świadcząc usługi swoim klientom. Znają więc branżę, jej specyfikę oraz umiejętnie posługują się technikami pozycjonerskimi. Stąd realizacja SEO przez Semcore wymagała ogromnego zaplecza zasobów w postaci wiedzy i doświadczenia.

Strategia rozwoju marki opierająca się na pozycjonowaniu firmowej strony internetowej oraz marketingu nakierowanym na edukację z zakresu SEO pozwoliła wygenerować ruch, następnie przeistaczany w konwersję. To kluczowy etap na ścieżce rozwoju Semcore.

“Nasza „dźwignia” biznesowa, czyli pozycjonowanie, wprowadziła nas do mainstreamu i zaraz dzięki niej osiągamy nasz pierwotny cel, czyli 1 mln netto revenue miesięcznie.

Ostatnio zaczęło nam wychodzić dużo rzeczy i złapaliśmy dobre flow, dlatego to odpowiedni moment, aby zrewidować założenia firmy i znaleźć nową „dźwignię”. Bardziej ambitną o większych możliwościach rozwoju.

Podjąłem ważną decyzję, że razem z grupą strategiczną zostaniemy liderami zmiany naszego modelu biznesowego, który zorientowany będzie na cały digital marketing.”

 Marcin Stypuła, Semcore Owner, via LinkedIn

Model biznesowy zaprojektowany Semcore zakłada skupienie się na digital marketingu jako całości – to nie tylko pozycjonowanie stron, UX lub kampanie reklamowe w Google Ads. Aby zrealizować takie przedsięwzięcie, konieczna była rozbudowa struktur operacyjnych.

Rozwój Semcore widoczny jest również na płaszczyźnie firmowej kadry. W 2019 roku organizację tworzyło 25 specjalistów. Dziś to około 90 osób, a przedsiębiorstwo nieustannie szuka nowych personali – zarówno do zadań operacyjnych, jak i kompetentnych managerów. Zwiększono przede wszystkim liczbę pracowników operacyjnych z obszaru SEO, Customer Success i Marketingu, aby sprostać obsłudze rosnącej liczbie klientów, ale także inwestycjom w rozwój marki.

Komórka strategiczna – wybory personalne

W ramach intensywnego rozwoju w organizacji wyklarowały się nowe personalia, które odpowiadają za kluczowe aspekty realizacji zadań operacyjnych. Semcore na przełomie 2021/2022 roku prowadziło szereg rekrutacji do działu marketingu, SEO oraz Customer Success. Jednocześnie firma chce dostarczać szeroki zakres usług z digital marketingu, co przyczyniło się do wyłonienia nowych stanowisk managerskich:

  • Head of SEO – Paweł Wołoszyn
  • SXO Team Leader – Marcin Górecki-Panek
  • SXO Team Leader – Olaf Przybylski
  • SXO Team Leader – Tomasz Dowchań
  • Google Ads Team Leader – Katarzyna Sworek 
  • Content Team Leader – Justyna Chwiałkowska

To dowód na to, że organizacja stawia nie tylko na dostarczanie konkretnych efektów klientom, ale także edukację i rozwój swoich pracowników. Firma rozwija się nie tylko operacyjnie, ale i strategicznie, co ma związek z jej rozwojem i drogą w kierunku organizacji pragnącej być jeszcze bardziej sprawną organizacyjnie.

Ogromnym krokiem, kontynuującym dynamiczny rozwój, jest utworzenie komórki strategicznej. To projekt, który ma na celu jeszcze lepsze zrozumienie digital marketingu – dodatkowo takie rozwiązanie pozwoli nakreślić cele: krótkoterminowe i długoterminowe. Komórka strategiczna ma za zadanie wspierać kadrę managerską na różnych szczeblach, w obrębie rozwoju oferty usługowej, kompetencji i sprawności zespołu, pozycjonowania marki, jakości obsługi i dostarczania ROAS klientom.

Komórkę strategiczną tworzy dwóch doświadczonych Strategic Managerów, którzy mieli okazję współpracować z wieloma uznanymi markami na rynku.

Dariusz Piekarski, szlaki jako CEO przecierał w Digitree Group i Dziennik Gazeta Prawna, gdzie odpowiadał za opracowywanie strategii, planów inwestycyjnych, nadzorowanie funkcjonowania poszczególnych działów, tym samym współpracując z kluczowymi partnerami. Dodatkowo spełniał się jako dyrektor w Bonnier Business Polska i Kolporter SA. Jednocześnie swoją wiedzę przekazuje jako wykładowca Wyższej Szkole Bankowej w Gdańsku. Dariusz siebie opisuje jako „urodzonego stratega”, co tylko potwierdza doświadczeniem, wiedzą oraz osiąganymi wynikami.

Rafał Madera to manager o charakterze c-level, odpowiadający za marketing, PR, wsparcie i rozwój produktów oraz kanałów sprzedaży dla marek takich jak Impel, Multimedia Polska, Telefonia Dialog (Netia Group), IT Kontrakt (obecnie Avenga) czy GlobalLogic. Dysponuje obszerną wiedzą z zakresu zarządzania operacyjnego i strategicznego, skutecznie wykorzystując ją podczas realizacji zadań. Jego biznesowe motto głosi, że marketing i PR to nie tylko kreatywne pomysły, ale przede wszystkim istotny obszar biznesu, pomagający w osiąganiu konkretnych celów biznesowych firmy.

Celem Semcore jest nie tylko utrzymanie dynamicznego rozwoju, ale także zapewnienie organizacji doskonałości operacyjnej i strategicznej. Agencja z jednej strony skutecznie dba o interesy swoich klientów, dostarczając efektów z wykorzystaniem strategii SXO, a z drugiej płynnie rozwija marketing własnej marki, z impetem pokonując kolejne kroki w świecie digital marketingu.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ludzie 50-tki: Agencja SEO i Performance marketingu od środka. Michał Kliszczak, EACTIVE #wiemyjak

Od 2000 roku prowadzi Agencję SEO i Performance Marketingu, EACTIVE #wiemyjak. Rozwinął firmę od 0 do 80 pracowników, od 0 do 10 mln przychodu rocznie. W EACTIVE #wiemyjak realizuje wysoce skuteczne projekty SEO/SEM skoncentrowane na skalowaniu sprzedaży klientów. Od 2017 roku inwestuje w start-upy. Pasjonuje się networkingiem i bardzo aktywnie działa w tej materii. Oto pierwsza część inspirującej rozmowy z Michałem Kliszczakiem, CEO w EACTIVE #wiemyjak

Czym zajmuje się Twoja firma? Na jakie zapotrzebowania rynku odpowiada? Do kogo kieruje swoją ofertę?

Prowadzę agencję SEO i Performance marketingu – EACTIVE #wiemyjak. Realizujemy kompleksowe działania z obszaru SEO, SXO, performance marketingu, analityki internetowej, user experience, web developmentu i content marketingu. Na rynku istniejemy od 2000 roku, kiedy wówczas zaczynaliśmy od tworzenia stron internetowych.

Zakładając firmę wiedziałem, że chcę skupić się na działalności opartej o świat online. Na projektowaniu i implementacji stron internetowych skupiliśmy się przez pierwszych 5 lat działalności firmy. Realizowaliśmy także SEO dla tych klientów, którym wykonywaliśmy strony. Aż w końcu w 2005 roku postanowiłem, że czas na zmiany. Szczerze też dodam, że w 2004 mieliśmy trudną sytuację w firmie, dlatego te zmiany były konieczne. Zdecydowaliśmy się zrezygnować z usługi tworzenia stron internetowych i skoncentrowaliśmy się na pozycjonowaniu stron w Google. Do dziś jestem z tej decyzji bardzo zadowolony.

Aktualnie skupiamy się na skalowaniu biznesów klientów, własnie dzięki metodom marketingu internetowego. Nad sukcesem naszych klientów pracuje prawie 80 osobowy zespół. Sam dział Operations na czele z Katarzyną Zielińską, podzielony jest na kilka kluczowych zespołów: Project Management, Web development, Performance marketing, UX & Web Analytics i SEO. Dział SEO to 3 bardzo ważne zespoły: Technical SEO, SEO Off-site i Content marketing. Dzięki takiemu podziałowi możemy odpowiedzieć na potrzeby klientów z dużą starannością w każdym z tych obszarów. Dział SEO ściśle współpracuje z działem UX & Web Analytics, dzięki czemu realizujemy usługę SXO. Dodatkowo jako nieliczni w branży mamy dział web developmentu, który jest do dyspozycji dla naszych klientów. Wprowadzamy zmiany praktycznie we wszystkich technologiach, dzięki temu jeszcze lepiej dbamy o strony naszych klientów.

Chcemy pomagać skalować biznesy e-commercom, firmom produkcyjnym i usługowym, które sprzedają online lub też dopiero chcą sprzedawać przez internet. We współpracy z klientem zależy nam przede wszystkim na partnerskim podejściu, które pielęgnujemy na każdym etapie sprzedażowym i posprzedażowym. Mamy klientów z różnych branż, różnej wielkości, ale jest coś co ich łączy – nastawienie na rozwój swoich biznesów. Dzięki takiemu nastawieniu, jesteśmy w stanie realizować usługi na wysokim poziomie.

Z jakiego produktu Twoja firma jest najbardziej dumna?

Najbardziej w EACTIVE skupiamy się SEO, które wykonujemy praktycznie od początku istnienia firmy, czyli od 2000 roku. Strategię pozycjonowania dla naszych klientów realizuje dział SEO, który nadzorowany jest przez naszego Head of SEO, Sebastiana Heymanna. Dział jak wspominałem przy okazji wcześniejszego pytania jest podzielony aż na 3 zespoły, które ściśle specjalizują się w swoim obszarze i kierowane są przez doświadczonych managerów. Jest to zespół Technical SEO, SEO-off site i content marketingu. U nas nie ma specjalisty SEO, który pracuje nad wszystkimi tymi obszarami jednocześnie. Dopieszczamy każdy z 3 głównym filarów pozycjonowania. Oprócz tego klientowi, który wykupi u nas usługę SEO przydzielony jest indywidualny opiekun, z którym w każdym momencie może się skontaktować. Stawiamy na kompleksową usługę SEO i uważamy, że nie da się jej wybitnie zrealizować bez zaangażowania web developerów.

Dodam jeszcze, że bardzo głośno w naszej branży jest aktualnie o SXO, czyli połączeniu SEO i UX. My SXO realizujemy od 2014 roku, choć jeszcze wtedy, tak to działanie się nie nazywało. Mamy więc wieloletnie doświadczenie, które pozwala nam wykonywać zaawansowane zadania SXO.
SEO to zdecydowanie usługa, którą realizujemy najdłużej, mamy świetnych specjalistów i podejmujemy się wysoce zaawansowanych projektów. W 2014 po algorytmie Pingwin, wiele agencji trzymało się tak zwanego pozycjonowania na efekt. Nam zmiana modelu współpracy z klientem zajęła 3 miesiące, bo wiedzieliśmy, że to Google dyktuje warunki, a my musimy zrobić wszystko by się do nich dopasować i jednocześnie realizować wysoko jakościową usługę. Wciąż nam się to udaje, ponieważ nie stawiamy na liczbę projektów, a ich jakość. Obecnie obsługujemy na SEO jedynie 120 klientów, dzięki czemu specjalista ma czas by dokładnie przyjrzeć się sytuacji danego serwisu.

Jak widać ogromnie dumny jestem z tego na jakim poziomie jest nasza usługa SEO i SXO. Ale nie mogę nie wspomnieć o performance marketingu, który rozwijamy od 2009 roku. Zwiększamy sprzedaż, dzięki Google Ads, reklamom na Facebooku, Linkedin Ads, Allegro Ads i kampaniom na Ceneo. O rozwój działu Performance Marketingu dba Sławomir Węgliński, który w tym 2022 roku objął również zarządzanie całym zespołem analityki internetowej. Jakość prowadzonych działań w tym zakresie potwierdzona jest między innymi przez status Partnera Google Premium 2022, Meta Business Partnera i Partnera Allegro Ads. Oprócz tego otrzymujemy nagrody, nominacje w polskich i zagranicznych konkursach, a także występujemy na licznych konferencjach.
To po czym nas zapamiętacie, to, że w EACTIVE #wiemyjak 🙂

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Co składa się na SEO? Jak działa pozycjonowanie stron?

strategia seo

By sprzedawać towary i usługi przez stronę internetową lub sklep, osiągając przy tym założone cele biznesowe, niezbędna jest widoczność w wyszukiwarce Google. Najskuteczniejszym sposobem na osiągnięcie tego celu jest pozycjonowanie strony www. Dowiedz się, w jaki sposób działa pozycjonowanie stron i jakie są sprawdzone metody na to, by odnieść prawdziwy sukces w SEO.

Z czego składa się SEO?

Na samym początku warto wspomnieć, że pozycjonowanie stron internetowych to proces mający na celu osiągnięcie widoczności w organicznych, czyli bezpłatnych wynikach wyszukiwania Google. Pozycjonowanie nazywane jest również SEO (z ang. Search Engine Optimization), co tłumaczy się jako optymalizacja stron pod wyszukiwarki internetowe. SEO stanowi część strategii SEM (z ang. Search Engine Marketing), czyli ogółu działań marketingowych prowadzących do wypromowania strony w Google.

Pozycjonowanie strony internetowej składa się z działań, które można sklasyfikować następująco:

  • działania on-page – wszelkie prace związane z optymalizacją kodu i treści strony,
  • działania off-page – czynności wykonywane poza stroną, które mają na celu zwiększenie jej widoczności; należą do nich: zdobywanie wartościowych linków do strony oraz tworzenie i dystrybuowanie wartościowych treści,
  • analityka internetowa – zbieranie i przetwarzanie danych na temat zachowania Internautów odwiedzających stronę.

Wszystkie te elementy oddziałują na siebie i jedynie realizowane w prawidłowy sposób sprawiają, że reklama w Internecie jest skuteczna.

Jak działa pozycjonowanie stron?

Skuteczne pozycjonowanie stron www działa na zasadzie odpowiedniego reagowania na ciągle zmieniające się algorytmy wyszukiwarki. Czynników wpływających na ranking strony jest ponad 200, a metody, które były skuteczne jeszcze tydzień temu, dziś mogą okazać się nieaktualne. W zasadzie tylko agencja zajmująca się reklamą w Google ma szansę wychwycić i odpowiedzieć na zmiany, bo z punktu widzenia laika mogą być one niezauważalne.

Pozycjonowanie sklepów internetowych i stron zawsze należy prowadzić w taki sposób, by witryna jednocześnie była równie atrakcyjna dla użytkownika, co przyjazna dla wyszukiwarki. Dlatego też tak ważne jest tworzenie wartościowych i angażujących treści na stronę. Należy zadbać, by zapytania kierowane do wyszukiwarki, znalazły naturalne odzwierciedlenie w strukturze strony.

Co daje pozycjonowanie stron w Google?

Najważniejsze korzyści z pozycjonowania to:

  • wzrost liczby odwiedzin na stronie,
  • dotarcie do osób zainteresowanych ofertą,
  • zwiększenie konwersji,
  • dostęp do potencjalnych klientów,
  • budowanie autorytetu w sieci,
  • szansa na rozwój i większe zyski,
  • przewaga nad konkurencją.

Patrząc na listę korzyści, nie można mieć wątpliwości, że szczególnie w branży e-commerce (w tym sklepów internetowych różnej wielkości), zarówno pozycjonowanie na frazy ogólne, jak i pozycjonowanie lokalne, jest obowiązkowe dla przedsiębiorców. To najlepsza metoda na zwiększenie sprzedaży, a tym samym wzrost biznesu. Pozostałe firmy, jak: producenci, firmy lokalne i ogólnopolskie, startupy, blogerzy, medycy i prawnicy, również nie mogą pozwolić sobie na to, by zaniedbać pozycjonowanie strony w Google, gdyż tym samym oddają swoich klientów w ręce konkurencji.

SEO – z agencją czy samodzielnie?

Pozycjonowanie strony w wyszukiwarce Google jest działaniem skomplikowanym i długotrwałym. Wymaga wiedzy z różnych dziedzin (np. techniczna optymalizacja, linkowanie, tworzenie wartościowych treści, programowanie, UX) oraz doświadczenia. Osoba zajmująca się swoim biznesem zwyczajnie nie ma możliwości, by zajmować się SEM czy SEO samodzielnie. Renomowana agencja SEO oddelegowuje do obsługi jednej strony sztab specjalistów, którzy czuwają nad tym, by marketing internetowy przekładał się na realne korzyści. Firma zajmująca się reklamą w Internecie dobierze odpowiednie narzędzia w oparciu o analizę potrzeb i specyfikę branży.

Dodatkowe informacje, wskazówki, konkretne informacje i porady dotyczące pozycjonowanie znajdziesz na stronie firmy SEMPIRE – https://www.sempire.pl/pozycjonowanie.html


Źródło: sempire.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak osiągnąć spektakularne wzrosty przychodów z pozycjonowania? Case study w oparciu o lidera branży galanteryjnej

pozycjonowanie wzrost przychodow

Torebki, które kochają kobiety, są zwykle praktyczne, pojemne i często też mają być uniwersalne, czyli pasować do wielu kreacji. A jak jest z SEO? Czy działania podejmowane w zakresie pozycjonowania sklepu z torbami damskimi powinny mieć podobne cechy? Absolutnie nie! Tu liczy się: unikalność, precyzja, strategia, orientacja działań na konkretny cel, a przede wszystkim efektywność (nie mylić z efektownością w przypadku torebek:)). Jak więc połączyć te dwie działalności by zyskać odczuwalny wzrost widoczności w wyszukiwarce, ruchu w sklepie i przede wszystkim wzrost konwersji sprzedażowej? Jest na to kilka sposobów, o których w dalszej części artykułu.

Torby damskie, listonoszki, teczki, aktówki – to produkty, które cieszą się dużym zainteresowaniem w sieci, niemniej jednak sklepów oferujących tego typu asortyment są setki, a konkurencja w branży, absolutnie nie śpi. Nie lada wyzwaniem dla agencji odpowiedzialnej za pozycjonowanie sklepu internetowego jest więc opracowanie takiej strategii, która pozwoli na wybicie się wśród wielu sklepów z podobnym asortymentem. Tam jednak, gdzie współpraca opiera się na wzajemnym zaufaniu, aktualnej wiedzy, praktyce i nieustannym dążeniu do celu, wszystko jest możliwe. Sklep, o którym mowa – Skorzana.com, rozpoczął współpracę z wybraną agencją odpowiedzialną za działania SEO, Traffic Trends, już w 2012 roku, czyli 10 lat temu. Model współpracy pomiędzy stronami, na przestrzeni tych 10 lat, sukcesywnie się zmieniał i przechodził na wyższy level, aby docelowo być tu, gdzie jest teraz.

pozycjonowanie damskie aktowki i teczki

W ramach współpracy ze sklepem zostało podjętych wiele działań optymalizacyjnych, które okazały się strzałem w dziesiątkę! Wśród nich wymienić można, np. optymalizację nagłówków h1 dopasowanych do fraz kluczowych, opracowanie unikalnych title czy meta description. Wydawałoby się, że banał, że podstawy… ale jeśli spojrzeć na to szerzej, warto zwrócić uwagę na fakt, iż optymalizując duże witryny, posiadające setki lub tysiące podstron, można wygenerować wzrost widoczności, a przede wszystkim sprzedaży, nie tylko przez wzmacnianie pozycji sklepu na frazy ogólne, ale również te mniej popularne, acz bardziej precyzyjne i cechujące się często wyższym współczynnikiem konwersji… Zyskujemy dzięki temu nie tylko widoczność na większą liczbę fraz, ale także możliwość pozyskania większego ruchu w sklepie, który docelowo może przełożyć się na konwersję sprzedażową.

Równie ważnym elementem działań optymalizacyjnych okazała się zmiana adresów URL na te „przyjazne”, rozwinięcie menu poprzez dodanie istotnych z perspektywy SEO kategorii czy rozbudowa treści w kluczowych kategoriach.

analiza widocznosci

Kolejnym krokiem była baczna analiza pod kątem duplikatów zewnętrznych i ich skuteczna eliminacja. W tym wypadku duplikatem okazały się aukcje Allegro, które mogły negatywnie wpływać na efektywność działań pozycjonerskich.

Dzięki cyklicznemu skanowaniu strony narzędziami crawlującymi, typu Screaming Frog, możliwa była analiza czynników on-site w omawianym sklepie, a także zbieranie dużej liczby informacji o nim, np. w zakresie adresów URL strony czy meta danych. Efektem tych działań było eliminowanie, m.in. błędów technicznych w obrębie sklepu, takich jak np. strony z błędem 404. Nie bez znaczenia była też analiza linków wewnętrznych, ponieważ zdarzało się, że były one wykonane niewłaściwie i w tym wypadku zwracały kod 404. Aby strona osiągała lepsze wyniki pod kątem jej prędkości, skompresowane zostały także grafiki, w celu jej przyspieszenia.

Kluczowym, a zaraz przełomowamym, momentem okazał się sierpień 2021 roku, kiedy to zmieniona została forma współpracy pomiędzy sklepem a agencją oraz zwiększono nakłady na pozycjonowanie. W nowym modelu skupiono się przede wszystkim na mocnym wsparciu contentowym sklepu (wszelkie moce zostały skierowane na dopracowanie opisów kategorii) oraz na przeznaczenie większego budżetu na linkowanie zewnętrzne.

galanteria skorzana google search

Szereg realizowanych działań w ramach zwiększonego budżetu przyniósł wymierne korzyści, których nie dało się nie dostrzec. Podstawowa optymalizacja kluczowych kategorii, a dalej ich linkowanie, spowodowało, że część z nich osiągnęła wysokie pozycje w TOP3 wyszukiwarki Google (w tym tak trudne frazy jak torebki skórzane, galanteria skórzana, torebki na ramię, teczki męskie, torebki włoskie, torebki ze skóry ekologicznej, portfele damskie, portfele męskie i wiele, wiele innych!).

Skupienie się na mocnej pracy contentowej w obrębie strony dało nie tylko możliwość rozbudowy istotnych kategorii czy dodanie treści do tych, które do tej pory opisu nie posiadały, ale docelowo umożliwiło to wprowadzenie dodatkowego, a zarazem naturalnego, linkowania wewnętrznego, jakże istotnego w procesie pozycjonowania.

torby damskie skorzane kategorie

Comiesięczne optymalizacje kategorii z potencjałem również stanowiły trzon dalszej współpracy. Aktualizacja nagłówków h1, title czy meta description oraz linkowanie wewnętrzne stały się codziennością w coraz to większym i lepiej prosperującym sklepie. Wśród działań, jakie były podejmowane, znalazła się także optymalizacja stron agregujących tagi, które kontekstowo nie pasowały do drzewa kategorii. Przykładem była, np. podstrona „na kółkach”, która przerodziła się ostatecznie w kategorię „walizki podróżne na kółkach”, dzięki czemu sklep zyskał na widoczności na tę frazę wskakując do TOP10!.

Wszystkie podejmowane działania z zakresu SEO dążyły do trzech najważniejszych celów, a zarazem efektów, które powinny być podstawą i priorytetem w pozycjonowaniu, mianowicie do:

  1. zwiększenia przychodów,
  2. zwiększenia ruchu organicznego w sklepie,
  3. zwiększenia widoczności sklepu w wynikach wyszukiwania (liczba fraz w TOP3 i TOP10).

Patrząc na zestawienie rok do roku, założenia zostały zrealizowane! Skorzana.com, to sklep który zyskał w każdym z obszarów, które były dla obu stron ważne, ale przede wszystkim osiągnął wzrost przychodów w ujęciu rocznym o ponad 50% i choć bez problemu można znaleźć case studies pokazujące setki procent wzrostu, to tutaj mieliśmy do czynienia ze sklepem, który w swojej kategorii był znaczącym graczem i nie startował z pozycji underdoga!

statystyki pozycjonowanie

Odpowiednia strategia, optymalizacja strony “od podszewki” i skuteczne realizowanie założonych celów, dały możliwość na bardzo mocne rozwinięcie sklepu internetowego z galanterią. Wydawałoby się, że w dobie dzisiejszej konkurencji oraz największych graczy rynkowych, takie wyniki będą nieosiągalne, jednak wspomniany sklep internetowy, jest najlepszym przykładem na to, że dla skutecznej agencji SEO nie ma rzeczy niemożliwych!

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polska branża SEO w pandemii 2020/2021 [RAPORT]

Pandemia COVID-19 wpłynęła na biznes w Polsce i na świece. Przełomowy 2020/2021 niewątpliwie możemy zaliczyć do roku zmian dotychczasowych zachowań konsumenckich i zwiększonego napływu nowych użytkowników online. W konfrontacji z dynamicznie zmieniającą się rzeczywistością firmy, zaczęły testować i wprowadzać nowe rozwiązania, aby odpowiedzieć na nowe potrzeby klientów w sieci. Jakie zmiany miały miejsce w SEO? Odpowiedzią jest raport „Polska branża SEO w pandemii 2020/2021”, który zawiera analizę tego obszaru, uzupełnioną o wypowiedzi ekspertów z branży podsumowujące miniony rok.

Raport przedstawia transformację branży oraz proces dostosowywania się przedsiębiorstw do zmieniających się warunków pandemicznych. Przeprowadzono setki testów, wdrożono dziesiątki programów pilotażowych, aby dzięki nim dobrać odpowiednie strategie działań w branżach dających początek nowej ery e-commerce. Nastąpiły zmiany w wyglądzie oraz funkcjach narzędzi. Obserwowaliśmy mniejsze i większe wahania w wynikach pozycjonowania, wynikające ze zmian w algorytmie oraz testy w wyglądzie i zachowaniu SERP-ów. Miniony rok był bardzo obiecujący dla branży e-commerce, a co za tym idzie, także dla SEO.

Pandemia COVID-19 niezaprzeczalnie przeniosła handel do sieci, zmieniając przyzwyczajenia konsumentów co spowodowało, że zarówno rok 2020, jak i 2021 należały do branży e-commerce. Sprzedawcy internetowi docenili wartość inwestycji w SEO. Zwycięzcami tego okresu z pewnością są firmy SEO, które już wcześniej  rozpoznały potrzeby rynku i rozpoczęły transformację polegającą na wąskiej specjalizacji w dostarczaniu usług dla firm z sektora e-commerce.

Wojciech Haremza, CEO w Grupa iCEA

Raport zawiera nie tylko część analityczną. Sytuację w branży SEO komentują zaproszeni eksperci, wśród których znaleźli się: Włodzimierz Schmidt, Prezes Zarządu IAB Polska, Maciej Małecki,  Redaktor Naczelny portalu Nowymarketing.pl, Wojciech Haremza, CEO Grupa iCEA, Karol Krzywicki, Wiceprezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, czy Maciej Samcik, bloger i dziennikarz, twórca bloga subiektywnieofinansach.pl. Liderzy rynku na nowo zdefiniowali procesy komercyjne, wyznaczając współczesne kierunki dla biznesów, działających w obszarze online, pokazując tym samym ścieżki rozwoju dla e-handlu. Wiemy, że redefinicja starych przyzwyczajeń stała się faktem. Firmy, by przetrwać, musiały wykazać się dużą elastycznością i gotowością do budowy bliskiej relacji z klientem. Konieczne było dostosowanie się, bardziej niż dotychczas, do jego potrzeb, a także uproszczenie procesów sprzedażowych.

Raport SEO pod patronatem Grupa iCEA – lidera w pozycjonowaniu stron internetowych, został zrealizowany przez Martis Consulting.

Pobierz pełny raport 


Źródło: Grupa ICEA

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Inwestycja w SEO i marketing internetowy jako kluczowy czynnik rozwoju dzisiejszych firm

agencja seo

Zmiana przyzwyczajeń i upodobań konsumentów sprawia, że firmy muszą być obecne w Internecie. Konkurencja w sieci jest jednak ogromna, w związku z czym aby odnieść sukces w biznesie przedsiębiorcy muszą zainwestować w SEO oraz marketing internetowy. Jakie działania warto podjąć w tym zakresie? Jak tego typu inwestycja wpływa na rozwój firmy? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdują się w niniejszym artykule.

Obecność firmy w Internecie – klucz do rozwoju

W obecnych czasach mało kto wyobraża sobie codzienne życie bez Internetu. Sieć służy obecnie nie tylko do uzyskiwania informacji i komunikacji, ale przede wszystkim do dokonywania zakupów, wyszukiwania usług, czy załatwiania spraw. Świadomość tego powinni mieć przedsiębiorcy, którzy chcąc rozwijać swój biznes, ponieważ nie da się obecnie tego robić bez obecności w Internecie. Swoją wizytówkę w sieci muszą posiadać zarówno firmy sprzedające produkty lub usługi w Internecie, jak i te, których działalność prowadzona jest stacjonarnie. W tym ostatnim przypadku obecność online jest kluczowa, ponieważ umożliwia potencjalnym klientom skontaktowanie się z firmą i skorzystanie z jej oferty. Oczywiście sama obecność w sieci może nie wystarczyć, ponieważ jak już wspomniano konkurencja w Internecie jest ogromna, w związku z czym należy podjąć działania by wyróżnić się na tle konkurencji. Co konkretnego zrobić? Przede wszystkim postawić na SEO oraz marketing internetowy.

Jak trafić do nowych klientów dzięki SEO?

SEO czyli pozycjonowanie stron www to działania mające na celu zwiększenie pozycji strony w wyszukiwarce. Dlaczego są takie ważne? Przede wszystkim dlatego, że większość użytkowników Internetu, a co za tym idzie potencjalnych klientów firmy odwiedza wyłącznie strony, które znajdują się na pierwszej stronie rezultatów przedstawianych przez Google po wprowadzeniu konkretnego hasła. Szacuje się, że niespełna 1/4 użytkowników przechodzi na drugą stronę wyników wyszukiwania. Jak zatem dostać się do Top10 Google?

Przede wszystkim warto zadbać o SEO własnej witryny, na które składają się zarówno działania w jej zakresie, jak i pozyskiwanie linków zewnętrznych. Należy również zdać sobie sprawę, że pozycjonowanie stron www to działanie długofalowe, w związku z czym na wymierne efekty trzeba trochę poczekać. Oczywiście nawet drobne zmiany w obrębie witryny zostają docenione przez wyszukiwarkę, jednak najwyższe miejsca zajmują strony, które są odpowiednio zoptymalizowane pod kątem SEO, a dbałość o ten aspekt jest w ich przypadku normą. Jak skutecznie wypozycjonować stronę w Google? Najprostszym rozwiązaniem jest skorzystanie z oferty agencji interaktywnej Premium Digital, która obejmuje zarówno pozycjonowanie, jak i reklamę w sieci. Jest ona dostępna pod linkiem premiumdigital.pl.

Google Ads – płatna reklama w Internecie jako skuteczne narzędzie marketingowe

Pozycjonowanie stron www najlepiej połączyć z działaniami z zakresu marketingu internetowego. Takie rozwiązanie proponuje również wspomniana agencja Premium Digital, która oferuje stworzenie skutecznych kampanii reklamowych w Google Ads. Czy warto z nich korzystać? Oczywiście, że tak, a skuteczność potwierdzają wyniki badań przeprowadzonych przez firmę Clutch, które mówią, że 65% kliknięć użytkowników wyszukujących konkretnego produktu skierowanych jest do reklam Google Ads. Te same badania pokazują, że reklamy Google Ads sprawdzają się również w przypadku użytkowników mobilnych, ponieważ aż 52% kliknięć pochodzi z tego typu urządzeń.

Na znaczeniu zyskuje również płatna reklama w mediach społecznościowych, czyli Facebook Ads. W tym przypadku zaletą jest odpowiednie targetowanie przekazu, czyli zadbanie o to, by dotarł do konkretnej grupy odbiorców. Płatne reklamy w wyszukiwarce oraz mediach społecznościowych to realne wsparcie dla działań SEO, ponieważ strona, którą odwiedzają realni użytkownicy jest uznawana przez algorytm Google za wartościową, a co za tym idzie doceniana w formie wyższej pozycji. Oczywiście podstawą jest jej wartość, ponieważ nawet ogromny budżet przeznaczony na reklamę nie pomoże w sytuacji, gdy jest ona niewłaściwie opracowana i skierowana do przypadkowej grupy odbiorców. Z tego właśnie względu warto skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy posiadają odpowiednie doświadczenie w tworzeniu skutecznych kampanii w Internecie.

Obecność firmy w Internecie to dziś podstawa skutecznego biznesu. Warto również pamiętać, że przyłożenie odpowiedniej wagi do działań SEO to klucz do widoczności firmy w wyszukiwarce, a co za tym idzie zwiększenia ruchu organicznego. Efektem jest natomiast stabilny rozwój działalności oraz uzyskanie przewagi nad konkurencją.


Źródło: premiumdigital.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF