...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Kocie roboty na stacji Shella w Polsce

Popularna sieć stacji benzynowych - Shell wprowadza jako pierwsza w Europie nowoczesne roboty jeżdżące. Pierwsze egzemplarze trafiły do polskiej placówki w województwie wielkopolskim.

Stacja Shell stawia na nowoczesną technologię rodem z dobrego filmu sci-fi. Już teraz mieszkańcy i okoliczny przejezdni, odwiedzający stację Shell w miejscowości Września w woj. wielkopolskim mogą wejść w interakcje z prawdziwymi, robotycznymi pracownikami stacji. Jeżdżące roboty witają gości, informują o aktualnych promocjach oraz dostarczają ciepłe posiłki. Robot może dostarczyć posiłki 4 osobom jednocześnie i zachęcać do skorzystania z części gastronomicznej na stacji.

Nowi pracownicy Stacji Shell

Bella Bot i Kitty to innowacyjne roboty dostawcze, stworzone przez chińską korporację – Shenzhen Pudu Technology CO LTD.  Głównym zadaniem skonstruowanego robota, jest obsługa oraz dostawa ciepłych posiłków gościom znajdujących się w restauracji, tak jak ma to miejsce na stacji Shell we Wrześni.

Roboty wyposażone są w specjalne sensory: VisualSlam i Laser Slam (Simultaneous Localisation and Mapping). Dzięki nim mogą bez przeszkód poruszać się po sklepie, a zaimplementowana kamera głębi 3 RGBD zapewnia silne postrzeganie trójwymiarowości. Co więcej, robot potrafi dokładnie wykrywać przeszkody i zatrzymywać się odpowiednio wcześnie w przypadku ich napotkania. Czas reakcji wynosi zaledwie 0,5 sekundy.

 

Interakcja i reakcja

Roboty wyposażone są w specjalny system świetlny, który pozwala na bieżąco monitorować jego stan pod względem technicznym. Jeżeli robot działa poprawnie – światła świecą się na niebiesko. Z kolei w przypadku jakiegokolwiek uszkodzenia system wyświetli kolor czerwony.

 

Rozbudowana Mimika

Zarówno Kitty, jak i Bella skonstruowano nie tylko z myślą o obsłudze gości, ale także o bezpośredniej interakcji z nimi. Przeuroczy wygląd urządzenia przypominający kotka oraz specjalny system głosowy wywołują pozytywne reakcje nie tylko wśród najmłodszych klientów, ale również wśród tych starszych.

Roboty i zielona energia

Roboty zasilane są czystą energią, która gromadzona i produkowana jest na terenie stacji Shell. Urządzenia przeszły specjalne testy wytrzymałościowe w zakresie dystansu. Ładowanie obu urządzeń zajmuje około 4,5-godziny, co pozwala na użytkowanie ich przez 1-2 dni.

Cloud System

Najciekawszą funkcją obu urządzeń jest system inteligentnego zarządzania zapisu w chmurze. Dzięki nim urządzenia mogą gromadzić ogromną ilość danych, w postaci różnych schematów, przepisów  i informacji, które zapisują się bezpośrednio na wirtualnym dysku. Co ciekawe ta technologia może w przyszłości rozwinąć wiele ciekawych innowacji jak chociażby: uczenie maszynowe robotów.

Shell naczej Royal Dutch Shell – to największa firma paliwowa na świecie, zajmująca się głównie wydobywaniem gazu ziemnego i ropy naftowej. Dodatkowo firma zajmuje się przesyłem, przetwórstwem sprzedażą i dystrybucją wydobytego surowca. W Polsce firma istnieje na rynku od 1992 roku i jest czwartym pod względem wielkości operatorem stacji paliw. W 2020 roku firma zarządzała siecią 423 stacji w Polsce.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kobiety za kółka! O historycznej kampanii Shell w Arabii Saudyjskiej

kobiety za kolka shell

Wyobraź sobie, że cały świat obserwuje, jak po raz pierwszy wsiadasz za kierownicę samochodu i czeka, aż popełnisz błąd. Właśnie tak mogły poczuć się mieszkanki Arabii Saudyjskiej w 2018 roku, kiedy władze królestwa zniosły zakaz prowadzenia pojazdów przez kobiety. W odpowiedzi na głosy sprzeciwu wobec nowego dekretu i wyrażane przez Saudyjki obawy, Shell wystartował z kampanią #SupportHerJourney, promującą wsparcie dla mieszkanek regionu. O jej wdrożeniu i efektach opowiedzieli nam eksperci firmy podczas wirtualnej konferencji Ultimate Brand Meetup.

Strategia kampanii Shell obejmowała nie tylko budowanie świadomości marki Shell Helix wśród nowej grupy konsumentek, ale przede wszystkim wzmocnienie ich poczucia pewności siebie i akceptacji ze strony saudyjskiego społeczeństwa. W tym celu koncern zaprosił do współpracy pięciu mężczyzn z różnych obszarów zawodowych – saudyjskiego lekarza, byłego oficera marynarki, artystę hip-hop, profesjonalnego rolkarza i prezentera telewizyjnego. Bohaterowie kampanii poproszeni zostali o wyrażenie swoich myśli i obaw związanych ze zniesieniem zakazu, które następnie ujęto w kilkuminutowym filmie reklamowym “Are men ready for women drivers in Saudi Arabia?” (“Czy mężczyźni w Arabii Saudyjskiej są gotowi na kobiety za kierownicą?”). Co ciekawe, pomimo strachu o bezpieczeństwo najbliższych im osób, w trakcie rozmowy wszyscy mężczyźni dochodzili do podobnych wniosków: kierowanie pojazdami to żadna nowość, ponieważ kobiety zawsze zajmowały miejsce u steru w ich rodzinach i społecznościach:

Cały swój sukces zawdzięczam żonie.

Moja żona pomogła mi zrozumieć, kim naprawdę jestem.

Kobiety od pokoleń pomagają zarządzać naszymi rodzinami. Dlaczego nie możemy zaufać im za kierownicą?

Nie powinniśmy pozwolić, aby nasze obawy stanęły na drodze do zmian.

Kampania Shell wystartowała 4 maja 2018 roku, na osiem tygodni przed planowanym wejściem w życie nowego królewskiego dekretu. Już w kilka chwil po opublikowaniu filmu na YouTubie profil firmy zalała fala reakcji i komentarzy. Jak można było się spodziewać, nie wszystkie z nich były pozytywne, a jeden z widzów zauważył, że zachodni koncern ma niewielkie pojęcie na temat kultury i religii w Arabii Saudyjskiej. Ponieważ firma o zagranicznym rodowodzie nie chciała zabierać głosu w tak ważnej dla Saudyjczyków dyskusji, postanowiła oddać go samym mieszkańcom królestwa – kilkudziesięciu znanym w mediach społecznościowych twórcom, którzy w nawiązaniu do filmu Shell opowiadali o swoich kobiecych bohaterkach. Ich osobiste historie okazały się inspiracją dla innych użytkowników – stopniowo pod hashtagami #SupportHerJourney oraz #YesToWomenDriving w social mediach zaczęło pojawiać się coraz więcej pozytywnych komentarzy, słów podziękowań i wsparcia dla Saudyjek, nie tylko ze strony internetowych influencerów.

Czy kampania Shell uciszyła wszystkie negatywne komentarze i głosy sprzeciwu wobec kobiet kierowców? Oczywiście nie. Tak poważne zmiany kulturowe wymagają zdecydowanie więcej czasu i społecznego dialogu. Za spory sukces możemy jednak uznać fakt, że działania Shell zapoczątkowały ogólnokrajową debatę, w której po stronie praw kobiet stanęli mężczyźni. Hashtagi #SupportHerJourney i #YesToWomenDriving zyskały popularność w mediach społecznościowych, a opublikowany przez firmę film został do tej pory wyświetlony ponad sześć milionów razy i zebrał ponad osiem tysięcy komentarzy. Prawdziwe, długofalowe efekty tej przełomowej w historii kraju kampanii przyjdzie nam zapewne obserwować w kolejnych latach.

O szczegółach kampanii #SupportHerJourney mogliśmy posłuchać podczas Ultimate Brand Meetup, wirtualnej konferencji Shell. Zapis całego wydarzenia znajdziecie na profilu Brief na YouTube.

Shell

Relacje to nasza specjalność. Poznaj dział Corporate Relations w Shell

corporate relations

Dobra komunikacja to fundament każdej sprawnie funkcjonującej organizacji. Wiedzą o tym zwłaszcza specjaliści od Corporate Relations w Shell, których praca odgrywa kluczową rolę w realizacji wizji i celów strategicznych jednej z najbardziej renomowanych marek świata. Zobacz, jakie działania podejmują na co dzień eksperci od marketingu, social mediów, PR-u i komunikacji w krakowskim zespole Shell.

Corporate Relations to nazwa najnowszego obszaru w strukturach Shell, łączącego ponad 100 specjalistów w pięciu ściśle zintegrowanych zespołach: Policy & Advocacy, Social Performance, Corporate & Internal Communications, Brand oraz Planning & Operations. Zadaniem utworzonego w 2021 roku działu jest wspieranie liderów organizacji w budowaniu zaangażowania inwestorów, partnerów, krajowych rządów i klientów, a także w komunikowaniu strategii transformacji Shell, zgodnie z którą firma ma stać się dostawcą produktów i usług energetycznych o zerowej emisji netto.

Siedziby główne zespołów wchodzących w skład nowego działu rozlokowane są na całym świecie – ich biura znajdziemy w Londynie, Waszyngtonie, Hadze, Houston oraz Singapurze. Dwa zintegrowane centra Shell w Manili oraz Krakowie łączą ze sobą specjalistów wszystkich obszarów, umożliwiając im wymianę informacji, wiedzy i pomysłów, a także szybką reakcję na pojawiające się w pracy wyzwania.

Chcesz dowiedzieć się więcej o pracy w tym obszarze? Zobacz, jakimi zadaniami zajmują się poszczególne zespoły Corporate Relations w Krakowie:

POLICY & ADVOCACY (P&A)

Państwowe przepisy i regulacje określają kształt transformacji energetycznej na całym świecie. Kluczowe wsparcie w interpretacji oraz wdrażaniu tych przepisów zapewnia firmie zespół P&A. Jego specjaliści nawiązują bliską współpracę z agencjami i instytucjami decydującymi o kierunku polityki energetycznej, organizacjami pozarządowymi, klientami Shell, a także innymi grupami interesariuszy.

SOCIAL PERFORMANCE (SP)

Zespół Social Performance dba o zwiększanie korzystnych efektów działalności Shell w krajach, w których obecna jest organizacja. Jego zadaniem jest nawiązywanie i podtrzymywanie pozytywnych relacji z lokalnymi społecznościami, a także reagowanie na pojawiające się z ich strony obawy lub wątpliwości. Poprzez społeczne zaangażowanie firma buduje zaufanie wśród lokalnej społeczności i może liczyć na ich wsparcie w realizacji swoich celów.

CORPORATE & INTERNAL COMMUNICATIONS (CIC)

W dynamicznie zmieniającym się świecie umiejętność budowania zaangażowania i skutecznej komunikacji nabiera jeszcze większego znaczenia niż kiedykolwiek wcześniej. Dlatego specjaliści pracujący w zespole Corporate & Internal Communications dbają o dobre relacje z mediami, przygotowują angażujące treści do użytku zewnętrznego i wewnętrznego oraz wspólnie z zespołem Brand budują spójny wizerunek marki Shell.

BRAND

Rozpoznawalna na całym świecie marka Shell to najcenniejszy zasób organizacji. Nad jego właściwym wykorzystaniem czuwa zespół Brand, złożony z ekspertów od digital marketingu i social mediów. To właśnie oni podejmują szereg działań mających na celu wzmocnienie świadomości marki, zwiększanie jej zasięgu, a także budowanie zaufania wśród internetowych odbiorców.

PLANNING & OPERATIONS (P&O)

Zespół Planning & Operations to centrum dowodzenia działu Corporate Relations. Jego zadaniem jest planowanie projektów pod kątem strategicznym i finansowym, a także wdrażanie najlepszych praktyk i narzędzi w celu poprawy efektywności działań. P&O zapewnia firmie operacyjne wsparcie i nadzór w zakresie finansów, ochrony prywatności danych, etyki i zgodności z przepisami prawa.

Jeśli któryś z powyższych obszarów działalności brzmi jak coś dla Ciebie, sprawdź najnowsze oferty pracy Shell!

Shell Business Operations (SBO) to strategiczne miejsce na mapie Shell. Krakowskie centrum biznesowe już od 2006 roku wspiera operacje firmy na całym świecie, m.in. w obszarze finansów, obsługi klienta, HR, logistyki, zakupów, IT, a od niedawna również marketingu.

Zespół Shell w Krakowie liczy ponad 4500 wysokiej klasy specjalistów reprezentujących 50 narodowości i posługujących się 20 językami. SBO jest jednym z wiodących centrów nowoczesnych usług dla biznesu oraz jednym z największych pracodawców w Polsce.

Shell

Brand, Social i Digital – to trzy słowa klucze nawiązujące do zbliżającego się wielkimi krokami wydarzenia organizowanego przez Shell. Dlaczego nie może Was zabraknąć na “Ultimate Brand Meetup”?

shell brand is the future

Już 28 września znakomite grono ekspertów z Shell spotka się na wirtualnej konferencji, aby podzielić się swoją wiedzą, doświadczeniem i dobrymi praktykami z uczestnikami jedynego w swoim rodzaju eventu – The Ultimate Brand Meetup. To niepowtarzalna okazja, aby poznać lepiej organizację, która tworzy i kieruje swoimi działaniami marketingowymi z myślą o przyszłości – zarówno przyszłości swojego biznesu, jak też swoich pracowników.

Dean Aragon

O sukcesie brandu oraz o tym, co sprawia, że Shell jest jedną z najbardziej renomowanych marek na świecie, opowie Dean Aragon, CEO Shell Brands International AG, Global Vice President – Brand, który z firmą związany jest od 2014 roku. W czasie spotkania uczestnicy poznają wizję eksperta, który w swojej 30-letniej karierze uczestniczył w procesie tworzenia, aktywacji i wprowadzania wielu globalnych marek na wysoce konkurencyjne rynki.

 

John J. Atkins

Świat się zmienia, a wraz z nim zmieniają się zainteresowania i potrzeby odbiorców. Przygotowanie i wdrożenie odpowiedniej strategii komunikacji jest większym wyzwaniem niż kiedykolwiek wcześniej ze względu na ilość dostępnych treści online. John J. Atkins, Head of Digital Analytics & SEO w Shell, opowie, w jaki sposób Shell wykorzystuje dane do tworzenia komunikacji, której celem jest zwiększenie zaangażowania i świadomości odbiorców.

 

 

Dan Williams

Meytha AlmutawaaZdecydowana większość marek ma świadomość, jak niezwykle istotne są media społecznościowe w budowaniu relacji z odbiorcą. Jednak wiele z nich nie docenia wartości zaangażowania i nie wie, jak zrozumieć oczekiwania klientów oraz dostarczyć im treści, które będą przydatne, wciągające i interesujące. Na wirtualnej scenie wystąpią także Dan Williams – Head of Digital Product & Innovation oraz Meytha Almutawaa – Digital and Social Media Strategy Lead – Global, którzy poruszą temat mediów społecznościowych oraz potencjału tkwiącego w odpowiedniej komunikacji skierowanej do klientów.

Brzmi interesująco? Nie przegap jedynej w swoim rodzaju okazji i zapisz się na wydarzenie już dziś na https://app.evenea.pl/event/theultimatebrandmeetup/.


Źródło: Shell 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

League of legends European Championship otwiera się na partnerstwa z polskimi markami

Począwszy od 2021 roku marki działające na polskim rynku mają możliwość zostać Narodowym Partnerem LEC – League of Legends European Championship – czyli esportowej Ligi Mistrzów. W Polsce LEC cieszy się dużą renomą, przede wszystkim ze względu na popularność samej gry, ale także za sprawą licznych Polaków grających w topowych drużynach League of Legends w Europie.

League of Legends (LOL) to jedna z najpopularniejszych gier komputerowych na świecie, posiadająca najlepiej rozwinięty ekosystem esportowy. Rozgrywki LOL z roku na roku generują coraz większe zainteresowanie widzów, a mistrzostwa świata, zwane powszechnie Worlds’ami, bywają zestawiane pod względem oglądalności z największymi wydarzeniami sportowymi takimi jak Super Bowl czy finały NBA1.

League of Legends – gra, którą pokochały miliony

League of Legends jest strategiczną grą zespołową, rozgrywaną przez dwa pięcioosobowe zespoły w czasie rzeczywistym. Celem gry jest zniszczenie kluczowego elementu w bazie przeciwnika – Nexusa. Przed każdą rozgrywką zawodnicy wybierają unikalnego bohatera spośród ponad 150 dostępnych postaci, a razem z nimi rolę, jaką będą pełnili w grze.

Według ekspertów Newzoo każdego dnia w grę gra ok. 8 milionów graczy na całym świecie. LOL zajmuje również pierwsze miejsce w rankingu globalnym pod względem oglądalności streamów. W ostatnim miesiącu 2020 roku fani gamingu na całym świecie obejrzeli aż 103 milionów godzin streamów gry na Twitch i YouTube (Newzoo 2021).

Polacy gwiazdami esportowej Ligi Mistrzów

Esportowa Liga Mistrzów – LEC – to dominujące rozgrywki esportowe w Europie, w których kluczową rolę odgrywają gracze z Polski, będący najliczniejszą narodowością (7) wśród dziesięciu najlepszych drużyn w Europie.

Transmisje w języku polskim są dostępne na kanale tematycznym Polsat Games.

Jedna z transmisji w poprzednim roku była oglądana w szczytowym momencie nawet przez 56 tysięcy widzów w TV. Ponadto łącznie 56 transmisji z rozgrywek LEC w 2020 w Polsce odnotowało ponad 12 milionów wyświetleń transmisji online.

  Bartosz Pawlik, Dyrektor kanału Polsat Games

Według danych udostępnionych przez Riot Games, widzowie LEC to w większości młodzi mężczyźni (średnio poniżej 30 lat) z wykształceniem powyżej średniego.

LEC
Źródło: Lighthouse

Partnerstwa z LEC w Europie

W 2021 roku marka Kit Kat, jeden z głównych partnerów LEC, po raz kolejny uatrakcyjni przerwy w rozgrywkach. Ponadto marka ponownie pojawi się na Summoner’s Rift (mapa rywalizacji LOL) w postaci banerów w grze. KitKat będzie także przez cały sezon oferować ekskluzywne nagrody dla fanów. Sponsoring LEC to pierwsze esportowe przedsięwzięcie dla koncernu Shell2. W ramach umowy widzowie niemieckojęzycznego kanału LEC na Twitchu wygrywali doładowania punktów doświadczenia dla postaci z gry. Mieszkańcom Niemiec posiadającym kartę lojalnościową ClubSmart, Shell zapewnił 7-dniowe premie punktów XP, Riot Points, skórki czy klucze do skrzyń Hextech – wartościowe dodatki dla graczy LOL.

Na początku roku 2020 Pringles i LEC rozpoczęli współpracę, w ramach której Pringles wypuścił tematyczne puszki z kodami umożliwiającymi graczom dostęp do ekskluzywnej zawartości. Pełna lista uznanych marek, które angażowały się w sponsoring LEC w ciągu ostatnich 2 lat to także: KIA, Foot Locker, Warner Music, Logitech G, Tchibo, Beko, Red Bull, BMW, SAP, Alienware, Secretlab i AK Racing.

Narodowe Partnerstwo z LEC szansą dla polskich marek

Esport generuje coraz większe zainteresowanie i zaangażowanie wśród młodego pokolenia, które jest wyjątkowo odporne na tradycyjne formy reklamy. To tylko jeden z wielu argumentów czyniących esport atrakcyjną platformą komunikacyjną dla podmiotów, które nie mają wpisanych sportów elektronicznych w swoje DNA. Niestandardowe rozwiązania jakie oferuje esport oparte na podążaniu za najnowocześniejszymi trendami w świecie technologii i digital powodują, że obszar gamingu skupia coraz większą uwagę marek w kontekście potencjału zapewniającego kreatywne i innowacyjne kampanie. Kategoria ta jest również coraz częściej doceniana na najbardziej prestiżowych konkursach związanych z branżą marketingu.

W sezonie 2021 możemy z niecierpliwością oczekiwać pojedynków pełnych emocji, gdzie kluczowe role odgrywać będą nasi rodacy. Wierzę, że marki, które podejmą decyzję o zaangażowaniu się w Narodowe Partnerstwo LEC będą mieć dużo do wygrania: zaangażowanie i pozytywny odbiór wśród fanów esportu w najlepszym wydaniu.

Tomasz Rożenek, Dyrektor Sprzedaży w agencji SPORTFIVE Poland, (która zarządza procesem pozyskiwania Narodowych Partnerów LEC w Polsce)

Po więcej informacji nt. LEC i Narodowego Partnerstwa zapraszamy na stronę: https://beyond-the-match.com/en/insights/the-lec-an-inspirational-deep-dive-2/


Źródło: LEC

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF