...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Akademia Škody świętuje dziesięciolecie działalności

Škoda może pochwalić się długą, sięgającą 1927 r., tradycją kształcenia zawodowego. W tym roku marka świętuje dziesiątą rocznicę działalności swojej Akademii, dla której kluczowe jest wzmacnianie pozycji pracowników i uczniów, aby skutecznie kształtować przyszłość w erze transformacji. Podczas obchodów jubileuszu uczestnicy mieli okazję wziąć udział w interaktywnych, innowacyjnych warsztatach zgłębiających tematy takie jak: sztuczna inteligencja, druk 3D, automatyzacja, e-mobilność oraz projektach dotyczących umiejętności miękkich.

 

– Jesteśmy w trakcie transformacji w kierunku e-mobilności i cyfryzacji. Tworzymy warunki do podnoszenia kwalifikacji naszych pracowników i przygotowania ich do przyszłych wymagań naszej branży, aby z powodzeniem przeprowadzić tę zmianę. Kształcenie naszych pracowników ma dla nas fundamentalną wartość. Możemy spojrzeć wstecz na prawie 100-letnią tradycję szkoleń i edukacji w Škoda Auto, zaczynając od naszych pierwszych praktykantów w 1927 roku. Dziś, dzięki swojemu innowacyjnemu i strategicznemu podejściu do nauki, Akademia Škody odgrywa kluczową rolę w umożliwieniu naszym pracownikom zdobywania nowych umiejętności. Jednocześnie przyczynia się do rozwoju marki i zwiększenia konkurencyjności w radykalnie zmieniającym się świecie mówi Maren Gräf, Członek Zarządu Škoda Auto ds. Ludzi i Kultury.

Długa tradycja kształcenia

Już w 1927 roku szkoła zawodowa Škody w Mladá Boleslav otworzyła swoje drzwi dla pierwszych 58 uczniów. Od tego czasu kształcenie w niej ukończyło ponad 25 000 osób. Obecnie szkoła zawodowa stanowi część Akademii Škody, gdzie niemal 820 aspirujących specjalistów przygotowuje się do swoich przyszłych ról w 19 dyscyplinach z branży motoryzacyjnej. Warto wspomnieć, że blisko sto z nich to kobiety. Firma podniosła już kwalifikacje ponad 23 000 pracowników, aby przygotować ich do wymagań związanych z e-mobilnością i zabezpieczyć miejsca pracy w zakładzie.

 

Ciągły rozwój pracowników

Škoda, jako dynamicznie zmieniająca się firma skupiona na digitalizacji i technologiach przyszłości, uczyniła naukę integralną częścią swojej strategii korporacyjnej. Firma uważa, że odpowiednie umiejętności oraz zaangażowanie pracowników to nadrzędny klucz do udanej transformacji. Zadaniem Akademii Škody jest zatem oferowanie kursów szkoleniowych, które są nie tylko istotne pod względem merytorycznym, ale także motywują pracowników do samodzielnego kształcenia i umożliwiają im ciągły rozwój.

 

Akademia Škody oferuje teraz odpowiedni ekosystem cyfrowej nauki z przekwalifikowaniem i doskonaleniem kompetencji, ścieżkami rozwoju i działaniami na rzecz rozbudowy kultury organizacyjnej. System jest sam w sobie w ciągłym procesie transformacji, aby dotrzymać kroku szybko zmieniającemu się środowisku w branży motoryzacyjnej i rzeczywistości społecznej. Ekosystem tworzy innowacyjne miejsca pracy i zmienia paradygmat uczenia się.

 

 

– Zakres kursów Akademii Škody ma na celu nie tylko przekazywanie wiedzy technicznej, ale także integrowanie umiejętności zawodowych i społecznych. Jubileusz daje nam możliwość powrotu do niesamowitych osiągnięć minionej dekady i wyrażenia szczerych podziękowań za naszą owocną współpracę z wszystkimi partnerami. Jednocześnie, świętując dziesiątą rocznicę, nakreślamy naszą wizję edukacji przyszłości i kontynuujemy napędzanie transformacji. Akademia Škody w znacznym stopniu przyczyni się do pomyślnej przyszłości firmy  dodaje Maren Kabowski, Szef Akademii Škody.

 

Obchody jubileuszu

W ramach obchodów rocznicy uczniowie ze szkoły zawodowej Škody w Mladá Boleslav opublikowali film przedstawiający zapowiedź kolejnego Samochodu Studenckiego. Jest to flagowy, trwający cały rok, projekt Akademii, w ramach którego praktykanci przekształcają model z portfolio Škody w swoje własne, wymarzone auto. Studenci są w pełni odpowiedzialni za realizację koncepcji – od pierwszego szkicu po unikalny, gotowy samochód. Praktykanci otrzymują wsparcie ze strony wielu działów Škoda Auto, w tym Škoda Design i Rozwoju Technicznego.

 

Z okazji jubileuszu, Klaus Zellmer, Prezes Zarządu Škoda Auto, Maren Gräf, Członek Zarządu ds. Ludzi i Kultury oraz Jaroslav Povšík, Przewodniczący Związku Zawodowego KOVO, podpisali memorandum promujące i wspierające Akademię Škody. Firma zobowiązuje się tym samym do intensywnego inwestowania w szkolenia i rozwój swoich pracowników, aby z powodzeniem realizować transformację w kierunku e-mobilności i cyfryzacji.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Škoda prezentuje pierwszy w Polsce spot reklamowy w technologii Dolby Atmos!

Škoda, która w swoim DNA ma ciągłe szukanie innowacyjnych dróg rozwoju, jako pierwsza marka w Polsce postawiła na spot wykonany w nowoczesnej technologii dźwięku przestrzennego Dolby Atmos. Spot powstał, aby uświetnić 20-lecie współpracy z Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym.

Škoda, która w swoim DNA ma ciągłe szukanie innowacyjnych dróg rozwoju, jako pierwsza marka w Polsce postawiła na spot wykonany w nowoczesnej technologii dźwięku przestrzennego Dolby Atmos. Spot powstał, aby uświetnić 20-lecie współpracy z Tatrzańskim Ochotniczym Pogotowiem Ratunkowym. Materiał można obejrzeć na kanale YouTube Škoda Polska:

https://youtu.be/OBSNiHshryA

 

Dolby Atmos to technologia pozwalająca uzyskać efekt kopuły dźwiękowej, dzięki której wrażenia słuchowe odbiorców są jeszcze lepsze i bardziej realistyczne. Innowacja umożliwia precyzyjne rozmieszczenie dźwięków w trójwymiarowej przestrzeni, dając poczucie, że jest się uczestnikiem wydarzeń. Osoby oglądające spot mogą więc poczuć się jak towarzysze bohaterów filmu – ratowników TOPR. W spocie Škoda po raz kolejny pokazuje ich ciężką i wymagającą wyrzeczeń pracę.

 

 

Škoda wspiera wymagającą pracę ratowników TOPR już od 20 lat! Uznaliśmy, że jest to świetna okazja, aby przygotować coś zupełnie nowego i bardziej angażującego. Jestem niezwykle dumny, że Škoda po raz kolejny przeciera szlaki i jako pierwsza w Polsce wprowadza innowacyjne rozwiązania w zakresie komunikacjimówi Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu Škoda Polska.

Za koncepcję akcji oraz jej egzekucję odpowiadała agencja GoldenSubmarine we współpracy z domem produkcyjnym ONES. Technologię na potrzeby reklamy wykonało Kino Helios, a finalną wersję możemy zobaczyć w stacjach telewizyjnych oraz w kinach.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kury od Lubelli wciąż w grze – czy w kosmicznym meczu wyprzedzi je nowa Octavia? Wakacyjne zestawienie YouTube Ads Leaderboard 2021

Youtube leaderbords

Szybkie samochody i polska wieś bawiąca się w rytm coveru “Coco Jumbo” zespołu Mr. President królowały w czerwcowym zestawieniu YouTube Ads Leaderboard. Majowe déjà vu? Spokojnie, pojawiły się też nowości. Wśród nich H2Owoc i Okresowa Koalicja Biedronki. Czerwcowe podsumowanie najchętniej oglądanych reklam na YouTube zamyka najnowszy spot reklamowy Play z Kubą Wojewódzkim w roli głównej. Lipiec zaskoczył nas zamiłowaniem do zdrowego odżywiania i dawno zapomnianych hitów. Popularność zyskał nie tylko najnowszy Happy Meal od McDonald’s w zestawie z marchewką, lecz również Kiełbasa Śląska prosto z Biedronki.

Każdy, kto pamięta przedwakacyjne zestawienie YouTube Ads Leaderboard nie będzie z pewnością zaskoczony, że czerwcowym numerem jeden wciąż pozostają kurki nioski. Czy to zamiłowanie do polskiej wsi, makaronów czy też zabawny cover hitu z lat 90. przyciągnął uwagę Polaków? Jedno jest pewne – reklama Lubella Koko Jambo, przygotowana przez agencję kreatywną Feeders, to prawdziwy sukces. Za zakup mediów odpowiadała agencja mediowa Starcom.

Na drugim miejscu uplasowała się znana nam już reklama Tymbarku H2Owoc – owocowej wody
w nowoczesnym wydaniu, bez dodatku cukru. Nie mamy wątpliwości, że to właśnie reklamowa piosenka Tymbarku utrzymana w świeżym, letnim klimacie uwiodła widzów – wystarczy spojrzeć na ich komentarze pod filmem. Za zakup mediów odpowiadała agencja Starcom.

Idealna Škoda to marzenie niejednego kierowcy. Nic dziwnego, że producenci reklamy Nowa ŠKODA OCTAVIA. Ta idealna, zdecydowali się na podkład muzyczny w postaci piosenki Dream zespołu The Cranberries. Zachowany w niezwykle rodzinnym klimacie spot pokazuje to, co naprawdę ważne – wspólne przeżywanie emocji. Media zostały zakupione przez PHD Media Direction.

https://www.youtube.com/watch?v=jCsrfVfr9yQ

Czwarte miejsce zajęła reklama Okresowej Koalicji we współpracy z Biedronką – Razem zacznijmy Okres Zmian! Za zakup mediów odpowiadała agencja Wavemaker. Spot zwraca uwagę na problem,
z którym boryka się wiele kobiet, a mianowicie z brakiem dostępu do środków higienicznych, takich jak tampony czy podpaski. Reklama promuje program, dzięki któremu kobiety mogą nieść pomoc innym
i pomóc w zwalczaniu ubóstwa menstruacyjnego.

Piąte i ostatnie miejsce czerwcowego zestawienia, zajęła reklama sieci komórkowej Play.
W najnowszym wideo Wybierz nawet 150 GB w najtańszym abonamencie 5G na rynku od 25 zł/mies.! | Samsung Galaxy S20 FE 5G, możemy zobaczyć gościnnie Kubę Wojewódzkiego. Zakup mediów został zrealizowany przez agencję Mediacom.

A jak zmienił się układ sił w kolejnym miesiącu? Zwycięzcą lipcowego zestawienia YouTube Ads Leaderboard jest bez dwóch zdań reklama Łowicz Więcej Warzyw, wyprodukowana przez Agencję 2012 we współpracy z domem mediowym Starcom. Czy powodem tak wysokiej pozycji jest przekaz reklamy, skłaniającej do spożywania większej ilości warzyw? A może chodzi o wszystkim nam znaną piosenkę Everybody zespołu Backstreet Boys, w nowej, “łowiczowej” wersji? Jedno jest pewne: polska wieś, rodzinne klimaty i hity z lat 90. są podczas tych wakacji w cenie.

Kosmiczną rozrywkę zapewniła nam reklama sieci McDonald’s Happy Meal® – Kosmiczny Mecz: Nowa Era, która uplasowała się na drugim miejscu przeglądu. Również tym razem starano się nawiązać do trendu zdrowego odżywiania, reklamując Happy Meal w zestawie z marchewką. Głównym przedmiotem zainteresowania okazały się jednak figurki bohaterów najnowszego filmu Malcolma D. Lee: Space Jam. Za zakup mediów odpowiadała agencja OMD.

Podium zamyka reklama agencji Brasil, o dość długiej nazwie REKLAMA: OC+NNW LINK4 NR 1 W RANKINGU. Jeżeli czujecie przesyt hitami z lat 90., robiących za tło do tegorocznych reklam, dobrze trafiliście! LINK4 zmieniło kierunek inspiracji i… zaskoczyło nas niezwykle popularnym podkładem muzycznym z początku lat dwutysięcznych. Kto z nas nie pamięta kultowego “numa numa jej”? To piosenka Dragostea din tei mołdawskiego zespołu O-Zone. Za zakup mediów odpowiadała agencja Sales&More

https://www.youtube.com/watch?v=75gOEIGi_BU

W lipcowym zestawieniu nie zabrakło reklamy Play. W tym miesiącu, agencja Grandes Kochonos zaskoczyła nas spotem W Play najtańsza oferta na rynku! | Internet Stacjonarny z telewizją już od 30 zł/mies. W obsadzie znalazły się dobrze znane nazwiska:Kuba Wojewódzki oraz Barbara Kurdej-Szatan. Standardowo za zakup mediów odpowiadała agencja Mediacom.

Lipcowe podsumowanie zamyka klip Kiełbasa śląska Morliny & PEPSI taniej! | Grilluj z Biedronką, zyskując uznanie widzów. Chociaż w reklamie Biedronki nie wykorzystano podkładu muzycznego z lat 90., to rodzinny klimat został zachowany. Trzeba przyznać, że agencja Duda wykonała kawał dobrej roboty – nie wiadomo co kusi bardziej – koncepcja codziennego dnia grilla czy rodzinny czteropak napoju Pepsi. Media kupiła agencja Wavemaker.

https://www.youtube.com/watch?v=C3E_anqWSPQ

YouTube Ads Leaderboard to comiesięczne zestawienie spotów reklamowych najchętniej oglądanych przez polskich internautów. Ranking 5 filmów jest ustalany w oparciu o algorytm uwzględniający parametry zaangażowania widowni (czas oglądania, liczbę polubień i udostępnień filmu), liczbę obejrzeń oraz tego, jaka część filmu została obejrzana. Zestawienie przygotowywane jest przez polski zespół YouTube i dotyczy tylko klipów, które były elementami kampanii reklamowych na YouTube.

Polskie zestawienie YouTube Ads Leaderboard za czerwiec oraz YouTube Ads Leaderboard za lipiec jest dostępne również na stronie Think with Google.


Źródło: YouTube 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Dzielimy razem drogę” – nowa kampania ŠKODY o bezpieczeństwie

kampania SKODA bezpieczenstwo

ŠKODA rozpoczęła kolejną kampanię w 2021 roku, której celem jest edukacja w zakresie bezpiecznych zachowań na drodze. Marka pamięta nie tylko o kierowcach, ale także o innych użytkownikach drogi, takich jak piesi czy rowerzyści. ŠKODA podkreśla, jak ważna jest odpowiednia koncentracja podczas jazdy oraz zadbanie o innych uczestników ruchu. Kampanii, która powstała w ramach akcji #ROKBEZPIECZEŃSTWA, towarzyszy hasło „Dzielimy razem drogę”.

Nowa kampania ŠKODY przypomina, że wszyscy jesteśmy użytkownikami dróg. Niezależnie od tego, czy kierujemy samochodem, prowadzimy rower, spacerujemy lub zajmujemy miejsce pasażera, powinniśmy dbać o nasze wspólne bezpieczeństwo. Najnowszy spot wideo ukazuje kierowcę i rowerzystów. Nie są to jednak zwykli użytkownicy drogi, ale manekiny z laboratorium naukowego pokazane w trakcie testów zderzeniowych. Uwaga manekinów jest rozproszona. Korzystanie z telefonu, odwracanie wzroku od trasy i interakcje z pasażerami sprawiają, że bohaterowie nie docierają bezpiecznie do domu.

Kampanii, która wystartowała 12 kwietnia towarzyszy hasło „Dzielimy razem drogę”. Jej cel to uświadamianie konieczności dbania o bezpieczeństwo zarówno podczas jazdy na rowerze, jak i w trakcie prowadzenia auta. Temat jest często bagatelizowany, dlatego też marka nagłaśnia go, by edukować wszystkich użytkowników drogi.

Kampania to element wielokierunkowego projektu #ROKBEZPIECZEŃSTWA, uwzględniającego szereg działań zwiększających bezpieczeństwo na drogach. Marka stawia nie tylko na zaawansowane rozwiązania technologiczne wspomagające kierowców, ale również zwraca uwagę na to, jak ważna jest koegzystencja użytkowników samochodów, rowerzystów i pieszych. Dzięki temu porusza temat bezpieczeństwa z szerszej perspektywy, biorąc pod uwagę wszystkich użytkowników drogi. Projekt obejmuje m.in. akcje edukacyjne prowadzone w interaktywnym centrum bezpieczeństwa ŠKODA Auto Lab czy szkolenia bezpiecznej jazdy z certyfikowanymi trenerami ŠKODA Auto Szkoły.

kampania SKODA

Pierwszy etap kampanii z hasłem „By zadbać o wszystko, co ważne” wystartował w lutym wraz z emocjonującym spotem video, który we wszechstronny sposób ujął temat bezpieczeństwa, przedstawiając poszczególnych użytkowników drogi. Kampania „Dzielimy razem drogę” jest kontynuacją założeń akcji #ROKBEZPIECZEŃSTWA, spójną z pozostałymi długofalowymi działaniami nastawionymi na wieloaspektowe przedstawienie problematyki związanej z bezpieczeństwem. ŠKODA w ramach konsekwentnie realizowanej strategii pokazuje, jak ważna jest wspólna troska o bezpieczeństwo na drodze.

W ŠKODZIE od zawsze wsłuchujemy się w potrzeby klientów. Wiemy, jak ważne jest dla nich bezpieczeństwo na drogach. Właśnie dlatego oferujemy im samochody wyposażone w najnowsze systemy asystujące, a ponadto pokazujemy jak ważna jest odpowiednia koncentracja oraz wzajemny szacunek wszystkich użytkowników dróg. Kampanie, które tworzymy w ramach akcji #ROKBEZPIECZEŃSTWA, mają za zadanie zwrócić uwagę na najważniejsze aspekty wpływające na nasze wspólne bezpieczeństwo.

Arkadiusz Gwizdek, Dyrektor Marketingu ŠKODA Polska

Kampania rozpoczęła się 12 kwietnia. Za kreację odpowiada agencja Isobar Polska, za zakup mediów PHD Media.


Źródło: ŠKODA Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

ŠKODA wyprodukowała 500 000 egzemplarzy modelu SUPERB

Flagowa limuzyna marki, ŠKODA SUPERB odnosi kolejne sukcesy sprzedażowe. Dzięki zastosowaniu najnowocześniejszych technologii oraz atrakcyjnemu designowi model zyskuje klientów na całym świecie. Półmilionowy egzemplarz ŠKODY SUPERB właśnie zjechał z linii produkcyjnej.

Wyprodukowanie 500 tysięcy egzemplarzy ŠKODY SUPERB jest dowodem na niesłabnącą popularność tego modelu. Nowoczesny design, najnowsze technologie oraz niezwykle przestronne wnętrze flagowego auta ŠKODY plasują model w czołówce segmentu średniej klasy – komentuje Michael Oeljeklaus, Członek Zarządu ŠKODA AUTO ds. produkcji i logistyki.

Pół miliona egzemplarzy w cztery lata

Aktualna wersja modelu SUPERB miała swoją premierę w marcu 2015 roku. W ciągu zaledwie 4 lat marka wyprodukowała już pół miliona egzemplarzy i nie spoczywa na laurach – w tym roku ŠKODA SUPERB pojawi się w nowej odsłonie, m.in. z napędem hybrydowym typu plug-in.

Historia modelu sięga 1934 roku, kiedy na rynek wprowadzono limuzynę 640 SUPERB. Nazwa pochodzi z łacińskiego słowa „superbus”, które oznacza „wspaniały” i jest synonimem najwyższej klasy. W 2001 roku ŠKODA sięgnęła do swojego dziedzictwa i postanowiła ponownie wprowadzić do oferty nowoczesną limuzynę, która charakteryzowała się zastosowaniem  innowacyjnych technologii oraz wyjątkową przestronnością. Obecnie najnowsza generacja ŠKODY SUPERB zalicza się do najlepszych samochodów w swojej klasie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Spersonalizowany SUPERB wspiera zespół LottoNL-Jumbo podczas Tour de France

Tour de France to wyścig dla najlepszych rowerzystów na świecie. W trakcie całego wydarzenia o bezpieczeństwo zawodników dba sztab profesjonalistów. Jakie modyfikacje zastosowano w samochodach marki ŠKODA, by mogły one w pełni odpowiadać na potrzeby zespołów biorących udział w Tour de France i ułatwiać im wykonywanie swojej pracy?

W trakcie przygotowań do Tour de France holenderski importer samochodów marki ŠKODA prowadził rozmowy z członkami zespołu LottoNL-Jumbo. Wszystko po to, aby samochód drużyny, którego rolę pełni ŠKODA SUPERB SPORTLINE, był w pełni spersonalizowany i dostosowany do potrzeb zawodników. Podczas tegorocznego Tour de France zastosowane modyfikacje oraz liczne cyfrowe rozwiązania zwiększają bezpieczeństwo zarówno załogi, jak i kolarzy.

Jednym z udoskonaleń, które poprawia bezpieczeństwo w samochodzie, jest zamontowanie specjalnego uchwytu na części zamienne. Uchwyt znajduje się na tylnym siedzeniu, gdzie został umieszczony za pomocą systemu ISOFIX. Dzięki temu części zamienne i inne elementy roweru są stabilnie umocowane i nie przemieszczają się bezwładnie wewnątrz pojazdu.

Dzięki wbudowanemu sprzętowi technicznemu, oprogramowaniu, monitorom i aplikacji, która wyświetla na głównym ekranie wszystkie niezbędne informacje o zawodnikach oraz przebiegu rywalizacji, luźne papiery unoszące się wewnątrz auta nie stanowią już problemu.

Lusterko wsteczne zostało podzielone na dwie części. Jedna z nich pełni klasyczną funkcję, druga natomiast działa jako wyświetlacz widoku z kamery, która zamontowana została na pokrywie bagażnika, w celu poprawienia widoczności kolarzy jadących za samochodem.

Wyświetlacz systemu infotainment informuje również kierownika i mechanika drużyny za każdym razem, gdy zawodnik próbuje skontaktować się z teamem za pośrednictwem radia. W sytuacji, gdy to zespół poruszający się samochodem chce połączyć się z rowerzystą,  wystarczy nacisnąć przycisk na kierownicy.

– Innowacyjność to nasz priorytet. To, że ŠKODZIE wspólnie z nami udało się, w tak szybkim czasie rozwinąć model SUPERB, pozwoliło kierownikom i mechanikom poświęcić się w pełni swoimi zadaniom – mówi Jan Boven z zespołu LottoNL-Jumbo.

ŠKODA, jako oficjalny partner, dostarcza na Tour de France, 250 samochodów. Oprócz modelu ŠKODA OCTAVIA flota obejmuje również SUV-y KAROQ i KODIAQ oraz ŠKODĘ SUPERB.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Tradycja i emocje: ŠKODA zaprojektowała trofea dla zwycięzców Tour de France

Trofea dla zwycięzców tegorocznej edycji legendarnego wyścigu kolarskiego Tour de France zostały przygotowane przez biuro stylistyczne ŠKODA Design. Tak jak w poprzednich latach, styliści ŠKODY zaprojektowali kryształowe puchary, które zwycięzcy kolarskiego klasyka wzniosą w paryskie niebo już 23 lipca. Cztery przygotowane rzeźby są ucieleśnieniem najlepszych czeskich tradycji rzemiosła kryształowego. Jako główne źródło inspiracji tegorocznego projektu pucharów posłużył niedawno prezentowany koncepcyjny model ŠKODY, VISION E. Czeska marka jest oficjalnym partnerem wyścigu Tour de France od 2004 roku. Wspiera go jako partner generalny i dostawca samochodów technicznych. ŠKODA sponsoruje także Zieloną Koszulkę dla najlepszego sprintera – nagrodę dla niego na mecie tegorocznej edycji wręczy Dyrektor Generalny ŠKODY Bernhard Maier.

3540 kilometrów, 21 etapów, trzy bezlitosne podjazdy: tegoroczna edycja kultowego Tour de France po raz kolejny dowodzi, dlaczego nosi on miano najtrudniejszego wyścigu kolarskiego na świecie. 23 lipca na metę zlokalizowaną tradycyjnie na Polach Elizejskich dotrą tylko najlepsi, którzy wytrzymają trudy trzech tygodni zaciętych zmagań. Tradycyjnie, na mecie zostaną rozdane puchary dla zwycięzców w czterech kategoriach indywidualnych. Obok noszącego żółtą koszulkę lidera klasyfikacji generalnej, przed milionami kibiców będą je prezentować także noszący zieloną koszulkę najlepszy sprinter, najlepszy kolarz klasyfikacji górskiej (w koszulce w czerwone grochy) oraz posiadacz białej koszulki, czyli najwyżej sklasyfikowany zawodnik w wieku do lat 26. Specjalny puchar wykonany z zielonego kryształu wręczy najlepszemu sprinterowi Dyrektor Generalny ŠKODY Bernhard Maier.

Wszystkie cztery puchary zostały zaprojektowane w studiu ŠKODA Design, a wykonał je uznany czeski specjalista od obróbki szkła, firma Lasvit. To już nie pierwszy raz, gdy doświadczeni rzemieślnicy z tej firmy byli odpowiedzialni za wykonanie trofeów Tour de France. Choć wymiary mierzącej 60 cm i ważącej 4 kg statuetki są zawsze takie same, projektanci ŠKODY co roku zaskakują nadaną im kreatywną formą. W tym roku wyjątkowy projekt jest inspirowany modelem VISION E. Pierwszy elektryczny model studialny ŠKODY zadebiutował w kwietniu na targach samochodowych w Szanghaju. Ukazuje on, jak marka widzi przyszłość mobilności indywidualnej. Pięciodrzwiowy SUV o bryle Coupé może pokonać nawet 500 kilometrów korzystając wyłącznie z energii elektrycznej. Jego przyszłościowy charakter uzupełnia zdolność do jazdy autonomicznej trzeciego stopnia oraz emocjonalny język stylistyczny, charakteryzujący się precyzyjnie poprowadzonymi krawędziami oraz dynamicznymi liniami. Ten przejmujący efekt został uchwycony także w trofeach Tour de France, które interpretują ideę czeskiego rzemiosła kryształowego w na wskroś współczesny sposób. Studialny model VISION E także czerpie z tych tradycji, wykorzystując czeski kryształ w wielu elementach, takich jak przednie światła.

 

ŠKODA oficjalnym partnerem Tour de France już po raz czternasty

Sto czwarta edycja Tour de France rozpoczęła się pierwszego lipca uroczystym Grand Départ z Düsseldorfu. Prócz Niemiec, Belgii i Luksemburga, na liczącej ponad 3500 kilometrów drodze do Paryża peleton przejedzie także przez 34 departamenty Francji. ŠKODA wspiera to jedyne w swoim rodzaju kolarskie święto od 2004 roku i w tym roku już po raz czternasty jest oficjalnym partnerem generalnym oraz dostawcą samochodów. Czeska marka dostarczyła w tym roku organizatorom na ich potrzeby flotę aż 250 samochodów.

W gronie tym znajduje się nowy SUV marki, ŠKODA KODIAQ oraz gruntownie zmodernizowane modele OCTAVIA oraz SUPERB. Flagowa limuzyna marki tradycyjnie przewodzi kolarzom jako „Czerwony samochód” dyrektora wyścigu. Pomalowany przykuwającym wzrok lakierem Corrida Red, specjalnie przystosowany egzemplarz modelu SUPERB wyposażony jest w otwierane z drugiego rzędu siedzeń okno dachowe. Dzięki temu nadzorujący wyścig Christian Prudhomme może bez trudu wstać i zapewnić sobie pełny widok na peleton nim wyda zgodę na start do kolejnego etapu. Na pokładzie tego specjalnego egzemplarza znajduje się także wiele innych rozwiązań i elementów wyposażenia, które czynią z niego idealne mobilne centrum dowodzenia.

Wyjątkowym wydarzeniem, które uświetniło przebieg pierwszego etapu Tour de France w tym roku, było pojawienie się na trasie trzech egzemplarzy zupełnie nowej ŠKODY KAROQ, które wystąpiły w roli wozów technicznych dla startujących zespołów kolarskich. Podczas trzytygodniowej służby flota samochodów ŠKODY pokona łącznie około 2,8 miliona kilometrów. Od roku 2004 samochody ŠKODY przejechały już wspólnie ponad 30 milionów kilometrów. Poza dostarczaniem samochodów czeska marka angażuje się w Tour de France także w inne sposoby. W tym roku już po raz trzeci z rzędu sponsoruje zieloną koszulkę dla najlepszego kolarza górskiego.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF