100 tys. m kw. innowacji, czyli „Integral” w obiektach Cavatina

Ponad 100 tys. m kw. obejmie najnowszy projekt lidera polskiej branży nieruchomości komercyjnych Cavatina Holding S.A. Deweloper wdroży dedykowaną aplikację umożliwiającą nie tylko kompleksowe zarządzanie budynkiem, ale również przestrzenią i pracą pracowników. Z innowacji skorzysta ponad 15 tys. osób we flagowych inwestycjach na terenie Warszawy, Wrocławia i Katowic. Za wdrożenie odpowiedzialne będzie Zonifero z Grupy Kapitałowej TenderHut.

Najnowszy trend w najmie nieruchomości komercyjnych przypomina bardziej model usługowy niż klasyczne rozwiązania spotykane do tej pory. Inteligentne zarządzanie nie tylko samym budynkiem, ale i najmowaną przestrzenią, poczynając od lobby poprzez przestrzenie wspólne czy sale konferencyjne i miejsca parkingowe, stanowi dziś nie tylko nowinkę, a konieczność dla nowoczesnych nieruchomości komercyjnych. Te i szereg innych funkcjonalności zawiera „Integral” – dedykowana aplikacja stworzona na podstawie najnowszego rozwiązania polskiej marki Zonifero, tworzącej zaawansowane oprogramowanie z obszaru PropTech.

Trzy kluczowe projekty

W najnowsze rozwiązanie technologiczne do zarządzania przestrzenią biurową i samym biurem zostaną wyposażone trzy kluczowe inwestycje polskiego dewelopera. Budynek Chmielna 89 w Warszawie nagrodzony w zeszłym roku tytułem „Best International Office Development” w międzynarodowym konkursie International Property Awards, wrocławski Carbon Tower oraz planowany w Katowicach Global Office Park to inwestycje, w których ponad 15 tys. pracowników na co dzień będzie mogło korzystać z najnowszych rozwiązań łączących technologię mobilną z Internetem Rzeczy. Łącznie ponad 100 tys. m kw. będzie zarządzanych z poziomu smartfona. Rozwiązanie zapewni najemcom kompleksowe i spersonalizowane plany przestrzeni, możliwość zarządzania światłem, aktywowaniem urządzeń, salami konferencyjnymi, a także dostępnymi miejscami parkingowymi.

Kompleksowa integracja

Inteligentne budynki stały się już codziennością – kontrolowane warunki środowiskowe, oświetlenie czy energooszczędne pasywne rozwiązania to wszechobecny element powstającej architektury. Jednak dla współczesnych najemców budynek przede wszystkim ma być interaktywny. Jak sprostać tym oczekiwaniom? – Dziś biuro to miejsce interakcji pomiędzy pracownikami, w którym nie tylko wykonuje się określone czynności, ale właśnie ma się możliwość wymiany pomysłów. Nakładając na to styl życia obecnego na rynku pokolenia, maluje się obraz oczekiwań w stosunku do nowoczesnego biura. Ma być interaktywnie i najlepiej z poziomu smartfona – tak w skrócie można zdefiniować panujące trendy – mówi Daniel Draga, Członek Zarządu, CFO w Cavatina Holding S.A. – Szukaliśmy rozwiązania, które nie tylko pozwoli na zarządzanie budynkiem, ale i da jego użytkownikom realną kontrolę nad powierzchnią, którą wynajmują – dodaje Draga.

Więcej niż smart

Planowane wdrożenie stanowi kompleksowe rozwiązanie zarówno dla administratora budynku, jak i jego użytkowników. Aplikacja ułatwia najemcom codzienne funkcjonowanie jeszcze zanim pojawią się w biurze. Użytkownik z poziomu własnego telefonu może np. zarezerwować miejsce parkingowe a następnie przy wjeździe otworzyć przez aplikację bramę garażową. Narzędzie poprowadzi gości najemcy do właściwego miejsca już z poziomu lobby, gdzie odbywa się systemowa rejestracja, a o przybyciu gościa automatycznie poinformowany zostanie zapraszający. Ciekawą funkcją jest także możliwość zgłaszania usterek lub zapotrzebowania na poszczególne materiały eksploatacyjne np. braku papieru w ogólnodostępnej kopiarce. – Dzięki wykorzystaniu algorytmów sztucznej inteligencji uczącej się nawyków jej użytkowników, aplikacja sama zasugeruje odpowiednie zmiany np. w systemie rezerwacji sali konferencyjnej. Kiedy okaże się, że duża sala konferencyjna w 80% wykorzystywana jest na spotkania nie większe niż 5 osób, to system zasugeruje podzielenie jej na pół bądź większe wykorzystanie mniejszych pomieszczeń tłumaczy Thomas Birk, Członek Zarządu TenderHut odpowiedzialny za rozwój Zonifero. Wszystko po to, aby oszczędzać cenny czas i pieniądze najemców – dodaje Birk.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Sztuczna inteligencja pozwala na oszczędności w budynkach.

Projekt BMS to nowe wydarzenie w eventowym kalendarzu biznesowym. Podczas dwudniowej konferencji w zamkniętej formule przedstawiciele branży przekrojowo zaprezentowali informacje na temat trendów, nowinek technologicznych i potrzeb sektora w zakresie Smart Building, systemów automatyki budynkowej i technologii zarządzania budynkami.

Ogrzewanie, wentylacja, klimatyzacja, systemy bezpieczeństwa, oświetlenie, sieci bezprzewodowe, zasilanie awaryjne, monitoring zużycia mediów, zintegrowane systemy audio-video to podstawowe składniki nowoczesnego budynku. Możliwość ich pełnej integracji daje szansę minimalizacji kosztów i zwiększenia oszczędności oraz pełnej kontroli nad funkcjonowaniem budynku. Zainteresowanych takim procesem jest wielu właścicieli i zarządców nieruchomości wielkopowierzchniowych. Dlatego branża automatyki budynkowej w ostatnich latach przeżywa rozkwit.

Zarówno właściciele, jak i użytkownicy budynków biurowych, centr handlowych, hal produkcyjnych, hoteli i innych obiektów komercyjnych, których powierzchnia liczona jest w tysiącach, wymagają inteligentnego zarządzania systemami i instalacją. Postęp technologiczny oraz towarzyszące mu rosnące standardy ekologiczne, energooszczędne, jak i te dotyczące zrównoważonego rozwoju, w ostatnich latach bardzo mocno wpłynęły na decyzje podejmowane przez klientów oraz projektantów budynków wielkopowierzchniowych.

Kolejna edycja ogólnopolskiego wydarzenia pn. Projekt BMS, która odbyła się w dniach 7-8 listopada 2018 r. w Hotelu Lamberton Business & Conferences w Ołtarzewie koło Warszawy, wychodzi naprzeciw oczekiwaniom branży systemów automatyki budynkowej i technologii zarządzania budynkami.

Projekt BMS jest stosunkowo młodą inicjatywą na rynku, niemniej jednak cieszącą się dużą popularnością wśród uczestników. Już po raz trzeci stał on się miejscem spotkań najbardziej liczących się na rynku dostawców rozwiązań, kluczowych decydentów reprezentujących integratorów, instalatorów, służby techniczne, zarządców nieruchomością, osoby zainteresowane poszerzaniem wiedzy i pozyskiwaniem kontaktów w obszarze inteligentnego zarządzania budynkami oraz podmiotów opiniotwórczych.

Podczas Konferencji zaproszeni przez organizatora partnerzy przedstawili sprawdzone rozwiązania oraz nowości w zakresie Smart Building. Eksperci branży zaprezentowali najlepsze wzory wdrożone w różnych typach inwestycji, w tym również rozwiązania funkcjonujące na rynku polskim i europejskim, dedykowane konkretnym obiektom.

Problematyka Konferencji objęła następujące obszary tematyczne: technologia, integracja, efektywność

Jednym z ciekawych wystąpień była prezentacja Najnowsze trendy i rozwiązania w systemach automatyki budynków – Huberta Mydłowskiego z HONEYWELL PARTNER CHANNEL.

Zaprezentowany temat dotyczył kompleksowego zarządzania różnymi systemami budynku przy pomocy jednego BMS w chmurze.

BMS w chmurze to metoda przechowywania danych w jednym centrum technologicznym. Obsługa odbywa się za pomocą komputera, tabletu lub smartfonu. Można stosować ją bez ograniczeń w obiektach o dużej powierzchni. Prowadzący przedstawił korzyści płynące z zastosowania takiego rozwiązania jak m.in. efektywność energetyczna i ekologiczna budynków, minimalizacja kosztów, redukcja emisji zanieczyszczeń, oszczędność czasu i zaangażowania pracowników oraz możliwość analizy danych dotyczących zużycia energii, mediów i co najważniejsze kontrola usterek i awarii.

Zdaniem Huberta Mydłowskiego z HONEYWELL PARTNER CHANNEL – Honeywell kieruje się w stronę oprogramowania, to nowe podejście firmy na drodze do dalszego rozwoju w zakresie BMS

Nasze najnowsze rozwiązania programowe OBS i C2S wspiera proaktywne rozwiązywanie problemów i dostosowanie działań do kluczowych celów organizacyjnych. Oprogramowanie to jest idealnym narzedziem dla administracji, FM i obsługi technicznej obiektów – powiedział Hubert Mydłowski.

Kierunek rozwoju firm oscylujący wokół danych w chmurze m.in. w zakresie systemów automatyki zarządzania budynkami jest obecnie bardzo widoczny. Najwięksi na rynku inwestują w najnowsze rozwiązania technologiczne, tworzą centa badawcze i promują najlepsze realizacje, jako wzory udanych przedsięwzięć. Temu też w głównej mierze poświęcony był tegoroczny Projekt BMS.

Zgodnie z obliczeniami organizatora w wydarzeniu wzięło udział blisko 200 uczestników, w tym 110 reprezentowało firmy o profilu integrator, instalator oraz facility i energy management, służby techniczne.

Podczas Konferencji dyskutowano o roli sztucznej inteligencji w procesie optymalizacji zużycia energii w budynkach, jej wpływie na automatyzację pracy Facility Managera oraz o metodach adaptacji do BMS. Dodatkową atrakcją była możliwość testowania sprzętu i indywidualne konsultacje z ekspertami z branży.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF