...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Ogromna inwestycja Google w Indii

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Letnie Igrzyska Olimpijskie 2020 – rośnie popularność oglądania sportu na mobile’u [BADANIE]

sport na mobilu

Nawet 45 proc. Polaków będzie oglądać rozgrywki sportowe na swoim smartfonie

Według badania AdColony „Poland Summer Games 2021” dla agencji Mobiem, wynika, że co 4. kibic będzie śledzić Letnie Igrzyska Olimpijskie w Tokio na swoim smartfonie. Co więcej, dane GWI pokazują, że 70 proc. fanów sportu między 24 a 37 rokiem życia, m.in. z Niemiec, Francji, Wielkiej Brytanii czy Stanów Zjednoczonych przynajmniej raz w tygodniu ogląda rozgrywki online.[1] Wydarzenia sportowe jak Igrzyska Olimpijskie, Euro 2020 czy Mistrzostwa Świata w Piłce nożnej to doskonała okazja dla marketerów, by skutecznie docierać do odbiorców z komunikatem reklamowym, a także zwiększać zyski. Co warto wiedzieć o polskich kibicach-konsumentach?

Od 23 lipca do 8 sierpnia w Tokio odbywają się Letnie Igrzyska Olimpijskie. Topowi sportowcy z całego świata będą rywalizować w 37 dyscyplinach. Na które rozgrywki Polacy czekają najbardziej? Według badania AdColony – dla połowy respondentów to lekkoatletyka jest kategorią numerem 1., którą zamierzają uważnie śledzić. Na drugim miejscu znalazła się piłka nożna – wskazała na nią równo połowa badanych. Z kolei na trzecim – siatkówka (35 proc.).

Michał GieraOprócz tych „tradycyjnych” dyscyplin sportowych Polacy wymieniali również te zupełnie nowe, które równie chętnie zamierzają oglądać na swoich smartfonach. Trzy najważniejsze to karate, wspinaczka sportowa i skateboarding. To właśnie m.in. te dyscypliny zostały dopuszczone do Letnich Igrzysk Olimpijskich w Tokio 2020.

Michał Giera, Mobiem Polska

Letnie Igrzyska Olimpijskie – Polacy preferują multichannel i multiscreening

W ciągu ostatnich lat odsetek fanów oglądających sportowe rozgrywki w telewizji stale spada na rzecz formatów dostępnych online. W tym roku, co 4. polski kibic będzie oglądać Letnie Igrzyska Olimpijskie w Tokio na swoim smartfonie, a tylko 21 proc. w TV. Mogą mieć na to wpływ m.in. różne strefy czasowe – np. między Polską a Tokio różnica stanowi 7 godzin, w związku z tym, niektóre dyscypliny fani oglądają późnym wieczorem lub nawet w nocy.

Dane z GWI Sports wskazują, że w przerwach wielu fanów sprawdza również media papierowe, słucha radia czy sprawdza aktualności w mediach społecznościowych. Jeden ekran już nie wystarcza? Wygląda na to, że tak. Ponad 6 na 10 badanych Polaków przyznało, że Letnie Igrzyska Olimpijskie w Tokio będzie śledzić na więcej niż jednym urządzeniu i w różnych kanałach. Powodem jest chęć bycia na bieżąco ze wszystkimi dyscyplinami i wynikami, które osiągają reprezentanci Polski. Ponad połowa przyznała, że pobierze potrzebne aplikacje sportowe, żeby nadążyć za oglądaniem rozgrywek.

Michał GieraDla fanów Letnich Igrzysk Olimpijskich dostępna jest oficjalna aplikacja „Olympics” w Google Play i App Store, przygotowana przez Międzynarodowy Komitet Olimpijski. Na ten moment ma już ponad milion pobrań i daje możliwość śledzenia tegorocznych wydarzeń, ale i zajrzenia w przeszłość oraz przypomnienia sobie poprzednich edycji galerią zdjęć lub filmami z najciekawszymi momentami historycznymi tego sportowego święta. Dzięki temu oprócz oglądania rozgrywek w telewizji i grania np. w gry mobilne (48 proc. Polaków robi to podczas oglądania Igrzysk) – fani mogą na bieżąco analizować wyniki i śledzić poczynania reprezentacji.

Michał Giera, Mobiem Polska

To również świetna okazja dla marketerów, którzy planują strategie wielokanałowe w mobile, by jeszcze lepiej i precyzyjniej dotrzeć z przekazem reklamowym do pożądanej grupy docelowej. Podczas oglądania wybranych dyscyplin, Polacy oprócz grania w gry mobilne i korzystania z aplikacji, aktywnie sprawdzają również reklamy, które wyświetlają się na ich smartfonach. 4 na 10 badanych sprawdza produkty, które pokazały im się poprzez kampanię. To oznacza, że podczas tego typu wydarzeń chętniej zwracamy uwagę na reklamy i częściej decydujemy się na zakup. W tym okresie fani najczęściej kupują napoje niskoprocentowe, buty typu sneakers (48%), ubrania sportowe (36%) oraz akcesoria sportowe (32%).

Michał GieraObecnie z Internetu na swoich telefonach korzysta 5,22 mld osób na świecie[2], a oglądanie za ich pośrednictwem meczy i wydarzeń sportowych to standard. Co więcej, obecnie mobilna oglądalność na świecie przeżywa wielki rozkwit. Już 3 na 10 fanów sportu ogląda go właśnie w ten sposób.[3] Dzięki mobilności i wygodzie kibice mogą na bieżąco śledzić swoich ulubionych zawodników i wszystkie dyscypliny z każdego miejsca na ziemi po wcześniejszym podłączeniu do sieci. Ponadto jak wynika z badania, podczas transmisji kibice również przeglądają na swoich smartfonach: treści dotyczące igrzysk – 61 proc., grają w gry mobilne – 48 proc., a także wyszukują produkty z reklam, które widzieli – 40 proc. a 35 proc. korzysta również z social mediów.

Michał Giera, Mobiem Polska

aktywnosci podczas Igrzysk Olimpijskich
Źródło: Mobiem Polska

Reklama mobilna podczas wydarzeń sportowych

Z badania AppAnnie wynika, że na każde 11 minut spędzanych na urządzeniach mobilnych, 10 z nich wykorzystywanych jest do używania aplikacji, również społecznościowych. Z kolei według badania Sociomantic reklamy w aplikacjach mają o 70 proc. wyższą konwersję i o 50 proc. większą sprzedaż niż reklamy na mobilnych stronach internetowych. Daje to marketerom możliwość na dotarcie do większej liczby kibiców-konsumentów, nawiązanie z nimi trwalszych relacji, a także zapewnia konwersję i generowanie większych zysków.

Michał GieraKonsumenci podczas imprez sportowych znacznie więcej czasu spędzają na swoich urządzeniach mobilnych, zwłaszcza smartfonach. W ten sposób na bieżąco śledzą wyniki i najważniejsze aktualności, ale też pod wpływem emocjonujących chwil chętniej wchodzą w interakcję z przekazem reklamowym.

Michał Giera, Mobiem Polska

Igrzyska olimpijskie a esport i mobile gaming

Jak wynika z najnowszego raportu Newzoo fanów e-sportu stale przybywa, a oglądanie wydarzeń sportowych zwiększa chęć grania w gry mobilne. Dzięki temu rosną także jego przychody, które mogą osiągnąć blisko 1,1 mld dolarów do końca 2021 roku. Oznacza to przyrost o około 14,5% względem poprzedniego roku i przychodów na poziomie 947,1 mln dolarów.[4] Jak się okazuje Polska jest jednym z czterech krajów w Europie, gdzie e-sport ma rzeszę zwolenników i fanów, których jest ponad 2,8 mln.

nośniki gier moblinych
Źródło: Mobiem Polska

Michał GieraJest to sygnał dla marek, by traktować branże esportu i mobile gamingu jako duży potencjał biznesowy oraz miejsce do reklamowania swoich produktów lub usług, ponieważ jak wynika z badania AdColony blisko połowa kibiców w trakcie trwania Letnich Igrzysk Olimpijskich w Tokio planuje grać w gry związane z tematyką sportową jak np. FIFA, NBA czy UFC, częściej niż zazwyczaj. A co 7 gracz zrobi to przy użyciu swojego telefonu.

Michał Giera, Mobiem Polska

1   Report: The sports playbook, GWI
2   We Are Social i Hootsuite: Digital 2021
3   Report, the sports playbook, GWI
4   Raport Newzoo „2021 Global Esports and Live-Streaming Market Report”


Źródło: Mobiem Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

OPPO wśród najmocniejszych globalnych chińskich marek w 2021 roku

OPPO

Kantar BrandZ™ jest uniwersalnie wiodącym źródłem informacji na temat wartości marki i jej wyceny. Badając ponad 860 000 konsumentów na 11 rynkach na całym świecie, w obiektywny sposób przedstawia wartość marek w świadomości konsumentów. OPPO, jako globalny producent inteligentnych urządzeń, znalazło się na liście piąty rok z rzędu, utrzymując swoją wysoką pozycję z 2020 roku1 .

Jesteśmy dumni, że OPPO osiągnęło tak wysoką pozycję na liście. Wcielając w życie naszą misję „Technology for Mankind, Kindness for the World’”, będziemy nadal dbać o tworzenie lepszego życia dla klientów na całym świecie, dzięki rosnącemu wpływowi naszej marki.

Derek Sun, Global Senior Brand Director OPPO, podczas inauguracji rankingu

W tym roku OPPO wypadło znakomicie na liście i byliśmy świadkami tego, jak firma kieruje swoim rozwojem zgodnie z lokalnymi potrzebami globalnych konsumentów i osiąga wzrost dzięki organicznemu połączeniu swoich zasobów i globalnych spostrzeżeń.

Shanshan Sheng, Group Head of China Brand Accelerator Cluster of Google

Brand Power (tzw. „Siła Marki”) to metryka wartości marki według Kantar BrandZ™, na którą składają się trzy składniki. „Znaczący” jest jednym z najważniejszych wskaźników. W myśl misji marki „’Technology for Mankind, Kindness for the World”, OPPO jest zaangażowane w tworzenie innowacji, wykorzystujących technologię, tak aby umożliwić ludziom uchwycenie piękna wokół nich i aby rozbudzić ich kreatywność.

Poprzez swoje innowacje OPPO rozwija także cyfrowe aspekty stylu życia użytkowników na całym świecie. Na przykład, wraz z firmami Vodafone, Qualcomm i Ericsson, OPPO stworzyło pierwszą komercyjną sieć 5G SA w Europie, zapewniając lokalnym klientom sieć o niskich opóźnieniach i dużej prędkości, spełniając tym samym wymóg wskaźnika „Different” (tzw. „Inny/Wyróżniający się”). Jeśli chodzi o wskaźnik „Salient” (tzw. „Istotny”), marka OPPO zdobyła uznanie rynku dzięki szerokiemu wachlarzowi działań. 2020 OPPO Campus i Uniwersytet Wzornictwa – Tsinghua University China-Italy Design Innovation Hub, zorganizowały wspólnie program Renovators Global Youth Creative Program, który zgromadził młodych artystów z całego świata, aby mogli wyrazić swoją kreatywność i wyobraźnię online, przekazując światu ducha marki.

Od momentu rozpoczęcia międzynarodowej działalności w 2009 roku, OPPO oficjalnie zaznaczyło swoją obecność na ponad 40 rynkach na 6 kontynentach. Według IDC, w pierwszym kwartale 2021 roku, OPPO miało 10,8 procent udziału w globalnym rynku smartfonów, zajmując czwarte miejsce na świecie.

1 Debiutując na liście w 2017 roku marka OPPO zajmowała 26 pozycję.


Źródło: OPPO

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

OPPO marką roku w plebiscycie Tech Awards 2020

Tech Awards OPPO

Organizowany od 2014 roku konkurs cyklicznie nagradza producentów, którzy w danym roku zaproponowali na rynku najciekawsze, najbardziej udane rozwiązania. Ważnym elementem plebiscytu, prócz przyznania nagród w poszczególnych kategoriach produktowych, jest dodatkowo odznaczenie marki, która w danym roku zdobyła uznanie komisji w związku z całościowymi osiągnięciami. Takie wyróżnienie otrzymało w tej edycji konkursu OPPO, które na polskim rynku działa od niespełna dwóch lat.
– Jesteśmy niezwykle dumni z otrzymanego wyróżnienia. Tak ogromne docenienie jest dla nas ważnym dowodem, że nasze zaangażowanie w rozwijanie marki odniosło pozytywny skutek biznesowy i zostało zauważone przez branżę. Mimo trudnej i niestabilnej sytuacji na rynku OPPO uzyskało masową świadomość wśród konsumentów, przedstawiło doskonale odebranego ambasadora marki w postaci Marcina Prokopa, oraz zaprezentowała szereg pozytywnie przyjętych produktów na czele z najnowszą serią Reno4 i OPPO Watchem. Były to zatem wyjątkowo pracowite miesiące, tym bardziej cieszy nas ich podsumowanie w postaci tak prestiżowej nagrody.

Mo Zhang, Brand Manager w OPPO Polska

W uzasadnieniu jury podkreśliło, że, mimo bardzo trudnego roku dla całej branży technologicznej, marka OPPO znalazła sposób na dynamiczny rozwój, zdobyła zaufanie partnerów i klientów. Wprowadzała też ważne dla użytkowników innowacje, m.in. superszybkie ładowanie, czy ostatnio koncept smartfonu o zmiennej geometrii ekranu. Stabilnie i konsekwentnie rozwija także portfolio o nowe segmenty, np. słuchawki TWS czy inteligentne zegarki.

Konkurs organizowany jest przez Ringier Axel Springer Polska, a w ocenie marek technologicznych biorą udział redakcje serwisów Komputer Świat i KomputerSwiat.pl oraz Verdykt.pl.


Źródło: informacja prasowa OPPO 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Najnowszy Redmi Note już wkrótce w Polsce

Redmi Note 9S

 

Premiery smartfonów serii Redmi Note od zawsze cieszą się dużą popularnością wśród Mi Fanów. Dzisiaj w Polsce prezentujemy Redmi Note 9S. Wkrótce pojawią się następne modele z tej serii. Naszą misją jest udostępnianie innowacyjnych technologii dla każdego.

Tony Chen, General Manager w regionie CEE & Nordic

Wysoka wydajność i pojemna bateria

Redmi Note 9S został wyposażony w układ Qualcomm® Snapdragon™ 720G, wyprodukowany w 8 nm procesie technologicznym, który składa się z ośmiu rdzeni z maksymalnym taktowaniem 2,3 GHz i procesora graficznego Adreno™ 618 GPU. Jako pierwszy z serii Redmi Note, smartfon wyposażono w liniowy silnik wibracyjny Z-axis, oferujący większe przyspieszenie, co znacznie wpływa na lepsze odczucia haptyczne w porównaniu do tradycyjnych silników. Nawet podczas intensywnego korzystania z urządzenia, bateria o pojemności 5020 mAh zapewni wystarczającą ilość mocy na cały dzień. Smartfon wspiera szybkie ładowanie 18W. Ponadto w pudełku znajduje się szybka ładowarka o mocy 22,5W.

Seria Redmi Note to, jak zwykle ciekawy design oraz świetny wyświetlacz

Zupełnie nowa, pozbawiona wcięć konstrukcja Redmi Note 9S, oferuje kwadratowy układ aparatów i czytnik linii papilarnych umieszczony z boku, który jednocześnie służy jako przycisk zasilania oraz błyskawicznego i wygodnego odblokowywania. 6,77-calowy wyświetlacz FHD+ DotDisplay z przednim aparatem w ekranie (po raz pierwszy zastosowany w serii Redmi Note), 91% stosunek wyświetlacza do obudowy oraz symetryczna konstrukcja zapewnią niepowtarzalne wrażenia wizualne. Ekran został certyfikowany przez TÜV Rheinland, co świadczy o niskiej emisji światła niebieskiego. Przekłada się to na mniejsze zmęczenie oczu przy dłuższej pracy.Urządzenie dostępne jest w trzech wariantach kolorystycznych – szarym (Interstellar Grey), niebieskim (Aurora Blue) oraz białym (Glacier White). Zarówno przedni, jak i tylny panel Redmi Note 9S są pokryte Corning® Gorilla® Glass 5. Ponadto smartfon został pokryty powłokę odporną na zachlapania.

Poczwórny aparat zapewnia duże możliwości fotograficzne i wideo

Na poczwórną konfigurację aparatu Redmi Note 9S składa się: główny obiektyw 48MP z sensorem o rozmiarze 1/2”, obiektyw ultraszerokokątny 8MP umożliwiający robienie zdjęć grupowych, obiektyw makro 5MP oraz czujnik głębi 2MP. Natomiast dzięki przedniemu aparatowi 16MP w ekranie, w Redmi Note 9S zminimalizowano ramki wokół wyświetlacza.

Redmi Note 9S będzie dostępny w Polsce od 7 maja w trzech wariantach kolorystycznych.


Źródło: informacja prasowa Xiaomi 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

COVID-19, a zachowania polskich użytkowników smartfonów – raport KoalaMetrics

zachowania użytkowników smartfonów koronawirus

W okresie epidemii COVID-19 wykorzystujemy nasze możliwości, aby dostarczyć Polakom unikatową wiedzę, mogącą pomóc im ochronić zdrowie. Zaczęliśmy od analizy potencjalnych ognisk wirusa w Polsce. Za pomocą KoalaMetrics sprawdziliśmy, gdzie najliczniej w Polsce mieszkają osoby, które w dniach 10.02-13.03 przebywały w najbardziej zagrożonych zakażeniem regionach Włoch. Z naszej analizy wynika, że największe ogniska to duże miasta wraz z okolicznymi obrębami – Katowice, Wrocław, Szczecin, Warszawa i Poznań. Warto jednak zwrócić uwagę na poszczególne jednostki administracyjne, w których wyniki potrafią się znacząco różnić między sobą.

W dniu 4 marca ogłoszony został pierwszy przypadek wystąpienia COVID-19 w Polsce, 11 marca podjęto decyzję o zawieszeniu zajęć w szkołach, a 14 marca – wprowadzono stan epidemii na terenie całego kraju. Tę sytuację śledziliśmy na bieżąco nie tylko w mediach. Przez cały czas analizowaliśmy dane spływające do naszej bazy i wyciągaliśmy wnioski. Badania wykazały, że Polacy poważnie przejęli się zagrożeniem dopiero 11 marca. W tym dniu ruch w supermarketach wzrósł średnio o 31%, kolejnego dnia o 28% w porównaniu do analogicznego dnia poprzedniego tygodnia. Jednocześnie sukcesywnie malała liczba osób odwiedzających drogerie – o 44% w dniu 13.03 i 78% dzień później, względem analogicznych dni z poprzedniego tygodnia. Naszej uwadze nie umknął także temat kwarantanny – przeanalizowaliśmy ruch użytkowników smartfonów i sprawdziliśmy, czy przestrzegają zaleceń, aby pozostać w domu. Większość z nas faktycznie zastosowała się do wytycznych – widać to po spadku średniej odległości od domu, jaką pokonujemy każdego dnia. Sytuację obrazuje poniższy wykres:

Średnia odległość od domu koronawirus
fot. Justtag Group

W dniach 13-19.03, 56% użytkowników w ogóle nie odwiedziło miejsca pracy, a tylko 15% pojawiało się w nim codziennie (w dni robocze). W analizowanym okresie, średnio 19% badanych każdego dnia zostawało w domach. 41% z nich nie oddalało się od miejsca zamieszkania na dystans dłuższy, niż 2 kilometry, a tylko 9% zdecydowało się na podróż dalszą, niż 50 kilometrów. Mediana przebywanej dziennie odległości wyniosła w tym czasie 800 m. Aby zilustrować omawiany ruch, przygotowaliśmy mapę wideo, która pokazuje, jak w dniach 6 marca i 20 marca poruszali się użytkownicy smartfonów, raportujących do naszej bazy (próba XYZ). Tak wyglądała sytuacja w Warszawie:

A tak w skali Polski:

Na obu tych mapach wyraźnie widać różnicę w ilości i gęstości ruchu.

Mikrolokalizacja pomaga nam lepiej zrozumieć użytkownika telefonu. To dzięki niej rozpoznajemy jego zachowania, w tym – ruch. Możemy odnotowywać fakt przemieszczenia się i analizować go – nie tylko komercyjnie. Jeżeli chcecie wiedzieć więcej lub po prostu pozostać z nami w kontakcie – polubcie nas na Facebooku i zaobserwujcie na LinkedIn. Kolejne analizy w drodze!


Autor: 

logo Justtag group

Justtag Group – w Justtag zwiększamy sprzedaż produktów oraz usług naszych klientów, analizując zachowania offline Użytkowników. Dzięki technologii łączącej kanały online i offline przyciągamy nowych konsumentów, mierzymy efektywność kampanii reklamowych i dostarczamy unikalną wiedzę rynkową.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Samsung po raz kolejny z tytułem Marki Godnej Zaufania

Celem badania Marka Godna Zaufania jest wyłonienie marek, produktów i usług, którym najbardziej ufają polscy przedsiębiorcy. Badanie realizowane jest przez instytut badawczy Kantar Polska na zlecenie firmy Tarsago, wydawcy „My Company Polska”.

W tegorocznej edycji badania marką najbardziej godną zaufania w kategorii smartfon zdaniem respondentów został Samsung.

Tytuł Marki Godnej Zaufania to dla nas ogromne wyróżnienie, a zarazem motywacja do dalszej wytężonej pracy, aby dostarczać naszym klientom produkty i usługi, wspomagające rozwój biznesu i pomagające w pełni wykorzystać potencjał nowych rozwiązań – podsumowuje Arkadiusz Wójcik, VP, Head of IT& Mobile, Samsung Electronics Polska.

W badaniu wzięło udział 4555 przedsiębiorców. Respondenci na bazie własnych doświadczeń i wiedzy typowali firmy, które ich zdaniem zasługują na największe zaufanie, w ponad 20 kategoriach najbardziej popularnych usług i produktów dla biznesu. W każdej z kategorii ankietowani mogli wskazać tylko jedną markę, którą oceniają jako najbardziej godną zaufania. W kategorii smartfonów Samsung zdobył 39,4% wszystkich głosów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Huawei nowym liderem rynku tabletów

huawei

 Zaprezentowany podczas targów Mobile World Congress w Barcelonie, tablet Huawei MediaPad M5 10 spełnia wszystkie cechy, których pożądają konsumenci. Duży dziesięciocalowy wyświetlacz 2K Ultra Vision z trybem ochrony oczu, system audio wykorzystujący cztery najwyższej jakości głośniki Harman/Kardon™, a do tego pojemna bateria umożliwiająca długi czas pracy na jednym ładowaniu sprawiają, że najnowszy tablet Huawei jest świetnym wyborem dla osób, które chcą mieć pod ręką lekkie multimedialne centrum rozrywki.

 

Tablet dla relaksu i do praktycznych celów

Wyposażenie Huawei MediaPad M5 10 w rozwiązania zapewniające wysoki komfort podczas m.in. oglądania filmów, słuchania muzyki lub grania wpisuje się w dzisiejsze trendy. Z badań przeprowadzonych na zlecenie Huawei[1] wynika, że konsumenci korzystają z tabletów, aby przede wszystkim zająć wolny czas i się zrelaksować (ponad 40%). Ale tablet pełni też praktyczne funkcje w podróży. Służy wtedy nie tylko do słuchania muzyki (37%), oglądania filmów (34%) lub czytania (34%), ale też do nawigacji (41%).

Z tego powodu konsumenci – przy wyborze tabletów – coraz większą uwagę skupiają na innych równie przydatnych rozwiązaniach: wbudowanej antenie, która zapewnia mobilny dostęp do wi-fi i szybkiego internetu LTE, bezpiecznym i nowoczesnym oprogramowaniu, mocnej i kompaktowej obudowie, a także na pojemnej baterii oraz pamięci. Coraz większym zainteresowaniem cieszą również urządzenia z ekranami o przekątnej 10”. Obecnia stanowią one największą część polskiego rynku tabletów.

 

Multimedialne centrum rozrywki

Huawei MediaPad M5 10 w każdym wspomnianym aspekcie oferuje bardzo dobre parametry. Ekran IPS LCD o rozdzielczości 2560 x 1600 (2K Ultra Vision) i przekątnej 10.8” pokrywa hartowane szkło 2.5D. Zaokrąglone na swoich krawędziach zapewnia dużo lepsze doznania wizualne aniżeli standardowe wyświetlacze. Obraz jest krystaliczny, wyraźny i bardzo dobrze odzwierciedla rzeczywiste kolory oraz szczegóły. Z kolei cztery wzmacniacze stereo Smart PA – dostrojone i certyfikowane przez firmę Harman/Kardon™ – zapewniają  czyste, głośne i pozbawione zakłóceń doznania dźwiękowe w przestrzennym zakresie 360 stopni!

Wymierne korzyści wynikają także z innych cech i funkcji Huawei MediaPad M5 10. Wbudowana w tablecie antena obsługuje m.in. pasmo B20, które zapewnia dostęp do szybkiego internetu LTE także w miejszych aglomercjach, np. nadmorskich kurortach lub w górach[2]. Najnowszy system operacyjny Android Oreo oraz oprogramowanie EMUI 8 przy wsparciu pamięci 4 GB RAM zapewniają nie tylko dużą wydajność pracy i wysokie bezpieczeństwo, ale też prostą, intuicyjną obsługę.  Bateria 7 500 mAh umożliwia nawet 12 godzin nieprzerwanego odtwarzania filmów[3]. Urządzenie napędza z kolei jeden z najnowocześniejszych ośmiordzeniowych procesorów – HiSilicon KIRIN 960s. Nowy tablet Huawei ma także tylny i przedni aparat o rozdzielczości 13 MP i 8 MP, czytnik linii papilarnych, port USB typu C oraz pamięć 64 GB, którą można rozbudować o dodatkowe 256 GB za sprawą karty microSD.

 

Huawei nowym liderem

Bardzo dobre parametry Huawei MediaPad M5 10 w połączeniu z równie wysoką jakością wykonania oraz atrakcyjną ceną powinny znaleźć uznanie wśród nowych fanów marki i zapewnić dalszy rozwój w segmencie tabletów. Już dziś w segmencie tym Huawei, jako nowy lider, ma 29% udziałów. To niemal dwukrotnie więcej niż na przełomie 2016 i 2017 r. Wzrost ten staje się jeszcze bardziej imponujący w zestawieniu z danymi z końca 2015 i 2014 r. Wówczas udział Huawei wyniósł odpowiednio 5% i 0.5%[4].

Zdobycie pozycji lidera w segmencie tabletów w ciągu trzech lat jest powtórzeniem sukcesu Huawei na rynku smartfonów. I w jednym i w drugim przypadku pracujemy według tej samej zasady: chcemy dostarczać nowoczesne i bardzo dobrze wykonane produkty, które spełniają oczekiwania naszych fanów. Taki jest też nasz Huawei MediaPad M5 10. Oferuje on bardzo dobre parametry i możliwości. Do tego jest stylowy i praktyczny, dzięki czemu powinien być bardzo dobrym wyborem dla wszystkich osób zainteresowanych nowym tabletem – mówi Jefferson Zhang, Dyrektor Zarządzający Huawei CBG Polska.

[1] Badanie zostało zrealizowane w dniach 19.04-20.04.2017 przez agencję SW RESEARCH metodą wywiadów on-line (CAWI) na panelu internetowym SW Panel. W ramach badania przeprowadzono 517 ankiet z osobami w wieku 15-45 lat, które posiadają i używają tablet.

 

[2] Dotyczy wersji modelu Huawei MediaPad M5 10 LTE.

[3] Na podstawie badań HUAWEI Lab – wersja 10,8”

[4] Źródło: GfK Polonia

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Smartfony gonią komputery

Jak wynika z danych Gemiusa, od 2013 roku w polskiej sieci systematycznie maleje udział odsłon z komputerów osobistych i laptopów. Podczas gdy jeszcze cztery lata temu stanowiły one ponad 91 proc. odsłon stron WWW w Polsce, to w ubiegłym roku odsetek ten zmniejszył się prawie do 60 proc. (źródło: gemiusPrism). Natomiast w lipcu 2017 roku udział odsłon dokonanych za pośrednictwem tych urządzeń spadł poniżej 50 proc. Spadkom po stronie komputerów osobistych i laptopów towarzyszą wzrosty udziału odsłon na smartfonach. W 2014 roku co dziesiąta odsłona pojawiała się na ekranie telefonu, w 2016 roku co trzecia, a w lipcu 2017 roku odsetek ten wyniósł już 46 proc.

 

Spadek popularności tabletów

Odsłony stron internetowych na tabletach miały na przełomie ostatnich czterech lat znikomy, nieprzekraczający 4,5 proc., udział w liczbie odsłon ogółem. Co więcej od 2015 roku odsetek ten zaczął powoli maleć, osiągając w lipcu 2017 roku 3,2 proc.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF