...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Potrzeba cyfrowej edukacji rośnie. Powraca cykl spotkań Social Town

Social Town powraca! Olivia Drost i Wojtek Kardyś (oLIVE media) oraz Kinga Rylska (Head of Marketing Food Town w Fabryce Norblina)

Do funkcjonowania we współczesnym świecie, zdominowanym przez nowoczesne technologie, niezbędne jest posiadanie co najmniej podstawowej wiedzy na temat cyfrowej komunikacji - tego, co dzieje w sieci, na co lepiej uważać, a z czego można czerpać pełnymi garściami. Ta właśnie myśl przewodzi spotkaniom edukacyjnym z cyklu Social Town, które w 2024 roku powrócą do Warszawy ze świeżą energią.

To już pewne – 25 lutego odbędzie się pierwsze w tym roku spotkanie z serii Social Town. To inicjatywa edukacyjna skupiająca ekspertów z dziedziny cyfrowej, których zadaniem jest przybliżenie słuchaczom zagadnień z poszczególnych odłamów internetu. Po trzech udanych zeszłorocznych edycjach organizatorzy mają głowy pełne pomysłów na realizowanie swojej głównej idei – edukacji i zapobieganiu digitalowemu wykluczeniu.

Celem cyklicznych spotkań tematycznych, które będą odbywać się w każdą ostatnią niedzielę miesiąca, jest przede wszystkim podniesienie świadomości digitalowej uczestników. Organizatorom wydarzenia zależy na zlikwidowaniu wykluczenia cyfrowego, czyli podziału społeczeństwa na osoby, które sprawnie poruszają się w sieci i są świadome związanych z nią zagrożeń oraz osoby, którym brak w tej kwestii doświadczenia. Social Town dąży do nauczenia ludzi świadomego i bezpiecznego korzystania z zasobów internetu.

Powracająca edycja rozpocznie się od poważnego i dość kontrowersyjnego tematu, o którym niewiele osób mówi, a który jest bardzo istotny – seksualizacji w sieci. Wartość osoby coraz częściej zostaje sprowadzana do atrakcyjności seksualnej, co jest obecnie obserwowane zwłaszcza w social mediach. Organizatorzy pragną, by problem ten, dotykający coraz młodszych użytkowników internetu, zaistniał w świadomości ludzi jako rzeczywiste zagrożenie. 

Polacy wciąż łakną wiedzy z dziedziny cyfrowej

Pomysłodawcą cyklu jest Wojtek Kardyś – specjalista do spraw komunikacji internetowej oraz digital i influencer marketingu. W ubiegłym roku odbyły się trzy edycje Social Town, a każda z nich okazała się sukcesem i przyciągnęła setki zainteresowanych.

– W 2023 roku, gdy sam organizowałem Social Town, byłem przekonany, że będzie to małe wydarzenie, dla geeków social mediowych. Jednak liczba osób, które pojawiły się na tych wydarzeniach, była dla mnie szokiem. Mimo że nie promowałem płatnie wydarzenia, miałem pełną salę ludzi (i kilkaset online). To otworzyło mi oczy, jak wielka jest potrzeba edukacji w obszarze social mediowym i cyfrowym. Dlatego już wtedy zdecydowałem, że w nowym roku wracam, większy i silniejszy – mówi Wojtek Kardyś.

Podczas poprzednich edycji wydarzenia poruszono tematykę związaną m. in. z pracą influencerów, sztuczną inteligencją oraz wpływem mediów społecznościowych na ludzki mózg. Prelegentami były takie osoby jak ekspertka od digital marketingu Olivia Drost, radca pracy Tomasz Palak czy influencerka Alexandra Pawlik, znana w sieci jako Alex Mandostyle.

Nowy partner i świeża energia

Na początku 2024 roku Wojtek Kardyś został partnerem agencji digitalowej oLIVE media, z którą będzie teraz wspólnie organizować edukacyjny projekt. Podobnie jak zeszłoroczne, nadchodzące edycje będą odbywać się w Food Town, mieszczącym się w Fabryce Norblina w Warszawie. Spotkania skierowane są do każdego, bez względu na wiek czy wykonywany zawód, a wstęp na nie jest całkowicie bezpłatny. Zainteresowani będą mieli także możliwość uczestniczyć w transmisji na żywo z wydarzeń.

– Udało się, mam wspaniały zespół oLIVE media,, który będzie czuwał nad Social Town, mam pełne wsparcie Food Town, który udostępnia lokalizację i swoje nośniki. Mając takie zaplecze, można poświęcić się w zupełności edukacji – bo tym będzie Social Town. To wydarzenie dla wszystkich zainteresowanych social mediami, którzy chcą zrozumieć jak działają, ale też nauczyć się jak bezpiecznie się w nich poruszać, na co uważać. Chciałbym, by to było miejsce wymiany zdań ekspertów z różnych środowisk. W przyszłości chcemy połączyć to z warsztatami edukacyjnymi dla najmłodszych i najstarszych. Co istotne, Warszawa to początek, bo już teraz trwają rozmowy by Social Town pojawiło się w innych miastach. Zapamiętajcie, ostatnia niedziela każdego miesiąca – Social Town. Zapisujcie się do naszego Newslettera i obserwujcie wydarzenia. Będzie grubo – dodaje partner w oLIVE media i pomysłodawca wydarzenia.

Podczas kolejnych wydarzeń z cyklu przewidziane są panele m. in. o tematyce cyberprzemocy i bullyingu, fake newsów, scamów i kradzieży tożsamości w sieci, internetowego hejtu” czy patostreamów. W każdym spotkaniu planowany jest udział co najmniej trzech prelegentów – ekspertów w omawianej dziedzinie.

oLIVE media to butikowa agencja digital, social media i public relations, która powstała z zamiłowania do sztuki komunikowania i rozwijających się nowych mediów. Nad strategiami pracujemy holistycznie. Firma to dla nas nie tylko jej historia, wartości, produkty i usługi czy wizja rozwoju. To przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą. Tylko kompleksowe prowadzenie działań w tych obszarach, pozwala na strategiczne komunikowanie oraz realizację celów wizerunkowych i biznesowych firmy.

oLIVE media

Dobry customer service podstawą budowania wizerunku w Social Media.

To już drugi odcinek naszego cyklu o budowaniu marki w Social Mediach przygotowany przez agencję Focus Nation, która ufundowała nagrodę w postaci szkolenia social mediowego dla Laureata Rankingu „50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie" . Dziś skupimy się na tym co kluczowe w działaniach on-going w mediach społecznościowych, czyli Customers Service. Wiedzą podzieli się z Wami Marietta Łata, Social Media Manager w Focus Nation.

 

Czym właściwie jest customer service w Social Mediach? 

Czy jest jakiś zbiór pisanych (i niepisanych) zasad, których należy bezwzględnie przestrzegać? W teorii obsługa Klienta w SoMe nie różni się od tej w innych kanałach (mailowym czy telefonicznym), ale jednocześnie samo medium narzuciło w tym obszarze pewne różnice. Tradycyjnie mamy do czynienia z obsługą „1:1:1” – jeden kanał (np. telefon), jeden Klient i jeden konsultant. W przypadku Mediów Społecznościowych ta równowaga może być zachwiana. Przede wszystkim moderator może odpowiadać Klientowi w komentarzach lub wiadomości prywatnej. Odpowiadając na komentarze narażamy się na włączenie w rozmowę innych osób oraz publiczne pokazanie słabej strony obsługi danej marki (lub wręcz przeciwnie – bardzo dobrego zarządzenia sytuacją). Między innymi to właśnie ten brak anonimowości sprawia, że wiele firm nie do końca radzi sobie z obsługą Klienta na Facebooku czy Instagramie. Do Focus Nation trafia sporo Klientów właśnie w momencie kryzysu wizerunkowego z pytaniem „Co robić?”. A przecież najlepszym sposobem na kryzys jest zapobieganie mu i kluczem do tego jest m.in. dobra obsługa Klienta.

Rzeczywistość vs rozsądek

Customer service w Social Mediach wymaga mniej sformalizowanych, krótszych odpowiedzi i bywa jedynie kanałem pośrednim (przekierowanie Klienta na maila lub telefon) – choć Klienci za tym nie przepadają. Także czas odpowiedzi na reklamację, czy pytanie uległ znacznemu skróceniu. O ile standardem jest, że firmy odpowiadają na przykład na maile mniej więcej w ciągu 48 godzin, to w SoMe Klienci oczekują często niemal natychmiastowego responsu. Czy słusznie? I tak i nie. Z jednej strony moderacja w ciągu dnia roboczego powinna być regularna, ale z drugiej strony nie każda sytuacja wymaga reakcji w ciągu kilkunastu minut. W tym kanale obsługi Klienci są bardziej niecierpliwi, ale to po części wina marketerów i samych marek. Presja, jaka została narzucona na moderatorów i liczba komentarzy na niektórych kanałach nie sprzyjają rozsądkowi. Bo nie zawsze mamy do czynienia z małymi fanpage’ami, na których niewiele się dzieje. Czasem są to kanały z milionami fanów i częstymi sytuacjami kryzysowymi. Dobrym przykładem są tu Social Media telefonii komórkowych, gdzie jedna awaria może wywołać setki lub nawet tysiące gniewnych komentarzy. I to właśnie moderatorzy są na pierwszej linii frontu – wbrew pozorom spoczywa na nich duża odpowiedzialność.

Co najbardziej irytuje Klientów w obsłudze SoMe?

Prócz długiego czasu oczekiwania – zdecydowanie mówienie do nich na „Ty” i zbytnie spoufalanie się w komunikacji. Zwłaszcza, gdy to Klient pierwszy zwraca się do nas na „pan”. Jako doradcy Klienta powinniśmy przyjąć zasadę, że dopasowujemy swój ton do rozmówcy. Klienta nie musi interesować, że nasza marka komunikuje się luźno. To Klient narzuca ton rozmowy i tłumaczenie, że będziemy mówić do niego na „Ty”, bo tak nam się podoba – jest po prostu niekulturalne. Klienci reagują różnie na różne sytuacje. Bagatelizowanie ich problemów i potrzeb również jest jednym z punktów zapalnych w kontaktach „Klient – moderator”. Czasem drobna wpadka marki, ale źle zarządzona, może prowadzić do kryzysu, a duża wpadka może wpłynąć pozytywnie na wizerunek firmy. Dobrym przykładem właściwego zarządzenia kryzysem jest przypadek Green Caffé Nero. Kiedy część Klientów trafiła do szpitala z objawami zatrucia pokarmowego, a informacje o tym zaczęły być szerzej komentowane, marka zareagowała błyskawicznie i z dużą empatią. Marka nie zapomniała także o ciągłym informowaniu Klientów o statusie sytuacji (brak którego również irytuje Klientów) i wprowadzili klarowne wytyczne zapobiegające takim wypadkom w przyszłości. W Focus Nation wyznajemy zasadę, że zarządzanie kryzysem musi zaczynać się od dużej empatii w stosunku do innych i dlatego dużą częścią naszej codziennej pracy jest słuchanie (i czytanie!) tego, z czym zwracają się do nas Klienci i ich fani a następnie reagowanie na ich potrzeby tak, jakbyśmy chcieli, aby reagowano na nasze. I tego także uczymy na naszych szkoleniach.

Co zatem robić, kiedy pojawia się sytuacja kryzysowa?

Przede wszystkim – zachować spokój! Nawet, jeśli nie znamy odpowiedzi na pytanie lub nie możemy od razu pomóc – powinniśmy odpisać krótko i uprzejmie, że wrócimy z odpowiedzią. Dobrym pomysłem jest także przekierowanie Klienta do wiadomości prywatnej – możemy tam dopytać o szczegóły i porozmawiać bez udziału osób trzecich. Lepiej także wyjść od nieco przesadnej uprzejmości, niż zbyt luźno, co może być odebrane jako impertynenckość. Ale przede wszystkim musimy pamiętać, że powinniśmy traktować naszych Klientów w każdym kanale tak, jakbyśmy sami chcieli być traktowani – z szacunkiem dla każdego, nawet najmniejszego problemu i pytania.

___________________________________________________________________________

 

Marietta Łata jest Social Media Managerem z agencji marketingu zintegrowanego FOCUS NATION. Od dwunastu lat związana zawodowo z obszarem Social Media. W Focus Nation tworzy strategie performance marketing i social mediowe dla topowych klientów agencji. Od kilku lat z pasją pracuje i szkoli, nie tylko z podstaw Mediów Społecznościowych, ale i z zarządzania kryzysowego.

 

 

 

 

FOCUS NATION

jest polską agencją z 20-letnim doświadczeniem w realizacji projektów marketingowych B2C i B2B. Blisko 50-osobowy zespół pracuje dla topowych polskich i międzynarodowych marek, m.in. . Brown-Forman, Mastercard, Bank BNP Paribas, BNP Paribas Cardif, Dell Technologies, PZU, Teilor i wielu innych. Agencja rozwinęła swoją ofertę w kierunku digital, w tym performance marketing, social media, content video oraz stale wzmacnia dział trade & shopper marketingu. Focus Nation stawia na partnerskie i długoterminowe relacje, każdego Klienta traktuje indywidualnie, dobierając zespół tak, by kompleksowo wspierać marki w realizacji ich celów biznesowych.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Zróbcie mi TikToka” – czyli, jak wytłumaczyć klientowi, że potrzebuje strategii

Największą zmorą każdej agencji jest stwierdzenie „Nie, nie potrzebujemy strategii, przecież znamy swoją markę”. I to nie w kontekście wsparcia sprzedaży, zbudowania wizerunku marki, ale również w kontekście social mediów. 

 

Partnerem Rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie jest agencja komunikacji 360 FOCUS NATION (IF Nation Group), która dla laureata tegorocznego konkursu przygotowała nagrodę specjalną – całodniowe szkolenie „3 filary sukcesu budowania i rozwoju marki w Social Media”.

Szkolenie składać się będzie z 3 bloków tematycznych:
1. Strategia Social Media
2. Działania on-going w Social Media
3. Wsparcie płatne w Social Media

Ta wartościowa nagroda czeka na naszego Laureata, wystarczy się zgłosić do naszego Rankingu!

Czekamy do 18 września – tutaj znajdziesz formularz zgłoszeniowy.

_______________________________________________________________

FOCUS NATION przygotował dla Was wprowadzenie do szkolenia.

Dziś odcinek pierwszy dedykowany Strategii Social Media.
Felieton przygotowała dla Was ekspertka z FOCUS NATION – Edyta Złomaniec, Strategy Manager.

Po co komu strategia?
Strategia to nie jest zbędny, czasochłonny i niekiedy dość kosztowny zabieg, ale jest to plan, który nadaje kierunek wszystkim działaniom i trzyma markę w odpowiednich ryzach.

Trzeba ją zrobić. Raz a dobrze.

Strategia ogólna marki wyznacza strategię sprzedażową, wizualną oraz komunikacji – w tym strategię social mediową.

Poskromić bestię
Przygotowanie strategii może przytłaczać. Wśród najczęściej pojawiających się czynników odpowiadających za jej brak są poczucie niedostatecznych kompetencji do jej stworzenia oraz niewiedza, jak ta strategia powinna wyglądać.

Aż 13% badanych respondentów (dane z raportu Premium Consulting 2019) wskazuje, że woli działać na bieżąco, niż planować. W konsekwencji – takie zachowanie prowadzi do przepalania budżetu („jak jedno narzędzie zawodzi, spróbujmy kolejnego”), frustracji, a w konsekwencji marka znika z pola widzenia konsumenta.

Czy rozumiesz swoją markę?
Mitem jest, że każdy klient, nawet ten który od podstaw tworzył niszową markę bambusowych skarpetek – rozumie swój brand i ma pewność, że zmierza z nią w dobrym kierunku.

„Do czego potrzebny Ci TikTok? Jaki cel ma realizować?” – na to pytanie można usłyszeć: „bo TikToka teraz robią wszyscy”.

Robi każdy, ale czy każdy robi to dobrze?

Nie wiesz, czy potrzebujesz strategii?
Jeśli nadal nie jesteś przekonany, czy Twoja marka potrzebuje wsparcia strategicznego – możemy przygotować dla Ciebie pytania w formie kwestionariusza.

Szczegółowo opracowany dokument standardowo trafia w ręce osoby stojącej na czele marki, a w przypadku dużych firm, dodatkowo do przedstawicieli poszczególnych działów.

Ciekawe jak, bardzo niespójnie czasem, postrzegają ten sam brand, poszczególne osoby w strukturze.

Czy znasz swój produkt?
W kwestionariuszu znajdują się pytania dotyczące m.in. – misji, wizji, celów, produktów lub usług, grup odbiorców, konkurencji, w przypadku firm już trochę będących na rynku – także podsumowanie dotychczasowych działań.

Miło, jak do kwestionariusza – klient dołączy także benchmarki – co go inspiruje, co chciałby wykorzystać u siebie.

Odpowiedzi na pytania z reguły są podstawą do rozpoczęcia tworzenia strategii.

Zdarza się, że niewinny kwestionariusz pozwala – klientowi, który „wpadł tylko po Instagram” – zbudować całościowy plan na markę.

Czy musimy być jak wszyscy?
Nie. Dlatego warto wiedzieć, jakie jest nasze otoczenie.

Analiza otoczenia to nieodłączny element każdej strategii. Punktem wyjścia są odpowiedzi na następujące pytania plus dogłębny research:

„- Jak komunikuje się Twoja konkurencja na lokalnym rynku? – A jak komunikują się podobne brandy na świecie? – Do kogo mówią? – Co mówią? – Jaki mają ton wypowiedzi? – Czym się wyróżniają? – Co pokazują? – Z kim współpracują? – Jakie emocje wzbudzają? – Gdzie się pojawiają? – Jakie są trendy w PL i na świecie?”.

Na koniec trzeba określić, jakie są mocne strony marki, jakie słabe, gdzie widzimy potencjał, a które obszary lepiej omijać?

Na podstawie powyższych informacji – wyłania się zarys wizerunku marki – także tego w social mediach.

Idealny człowiek
Czyli, kto jest naszą grupą docelową?

Z pomocą przychodzi Facebook i SoTrender, które dostarczają nam kluczowe dane na jej temat (wiek, płeć, miasto, zainteresowania etc.)

To nie wszystko. Warto zadać sobie trochę trudu i wejść w buty idealnego klienta – tworząc brand personę i przewidując jej zachowania w różnych obszarach – w tym – w social mediach (ile czasu przegląda Instagram, na jakich kanałach społecznościowych ma konto, co lajkuje, skąd czerpie inspiracje itd.).

Tak – to klienci determinują kanały, w których powinniśmy się pokazać.

Idziemy za klientem.

Komunikacja w dobrym tonie
Komunikacja bywa trudna, zwłaszcza, jak nie można trafić w tone of voice rozmówcy. Inaczej jest, gdy dwie strony mówią jednym językiem. Dobrym przykładem jest chociażby marka Comedy Central, która wraz ze swoimi odbiorcami komunikuje się stylem opartym na humorze i zabawie.

Określenie tone of voice jest niezbędne, jeśli tworzymy strategię social mediową.

W jaki sposób marka powinna mówić – zabawny, profesjonalny, inspirujący a może odważny? Warto określić to sobie na samym początku.

Inaczej będzie komunikowała się eko marka modowa, która walczy z fast fashion, inaczej producent parówek.

Tone of voice jest determinowany pozycjonowaniem marki, jej grupą docelową oraz charakterem jej profilu. Jednak, warto zaznaczyć, że język komunikatów może być odmienny zależności od miejsca publikacji treści (większa swoboda na TikToku, mniejsza na Twitterze).

Co chcemy osiągnąć?
Zbudowanie świadomości marki bądź produktu, sprzedaż a może 10 000 obserwatorów?

Lepiej, to sobie określić przed założeniem profili social media. To od nich zależy dobór odpowiednich działań, jak chociażby dobór kanału komunikacji.

Storytelling
Czyli wciągająca opowieść o marce, zapraszająca do jej świata.

Dlaczego jest tak ważny? Bo od początku pozwala utrzymać uwagę odbiorcy. Najczęściej wynika z big idei zawartej w strategii ogólnej.

Kiedy jemy markę oczami
Prosta zasada – jednym z obszarów strategii ogólnej jest pozycjonowanie i nakreślenie profilu marki, w tym, jak marka wygląda. Wizerunek w sieci musi być maksymalnie spójny, przyciągać uwagę, odzwierciedlać jej charakter.

Wybrany język wizualny determinuje późniejszy content i jego produkcję.

A co z Influencerami?
Social media to nie tylko kanały społecznościowe.

Influencerzy to nieodłączny element strategii social mediowej i szkoda rozpatrywać to oddzielnie. W końcu content tworzony przez nich ląduje na kanałach social media (głównie IG i TikTok).

I już na koniec…
Nie należy traktować strategii social media, jako niezależnego bytu. Najczęściej to integralna, wynikająca ze strategii ogólnej – część (zwana strategią komunikacji).
To ona nakreśla, w jaki sposób marka będzie opowiadała konsumentowi na temat swoich produktów bądź usług, przy okazji wskazując jakimi kanałami powinna to zrobić.
Strategia ogólna marki wyznacza kierunek komunikacji, wyznacza grupy odbiorców, zarówno strategiczne, jak i taktyczne. Pokazuje w jakim miejscu marka powinna się znaleźć.
Opracowanie strategii może przerażać.
Dlatego, jeśli nie czujesz się na sile, aby samodzielnie opracować strategię dla swojej marki, chcąc zacząć komunikację w social mediach – powierz to w ręce specjalistów!

_______________________________________________________________

 

Edyta Złomaniec, strateg z ponad 10letnim doświadczeniem w branży komunikacji marketingowej. Specjalizuje się w strategii wizerunkowej, głównie dla marek z segmentu fashion & beauty. W Focus Nation pełni rolę Strategy Managera, i pracuje obecnie dla marek z branż: bankowość, nieruchomości, lifestyle.

 

 

 

 

 

FOCUS NATION

jest polską agencją z ponad 20-letnim doświadczeniem w realizacji projektów marketingowych B2C i B2B w modelu ALL LINE, czyli naturalnie przenikających się kanałów online i offline. Blisko 50-osobowy zespół pracuje dla topowych polskich i międzynarodowych marek. Agencja rozwinęła swoją ofertę digital, w tym performance marketing oraz znacząco wzmocniła swoje kompetencje w obszarach social media, content video oraz trade&shopper. Focus Nation stawia na partnerskie i długoterminowe relacje, każdego Klienta traktuje indywidualnie, dobierając zespół tak, by kompleksowo wspierać marki w realizacji ich celów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wskaźniki marketingowe, które są istotne w social mediach

wskazniki-marketingowe-ktore-sa-istotne-w-social-mediach

Planowanie i realizacja działań w social mediach to nie tylko wymyślanie ciekawych i chwytliwych treści oraz budowanie relacji z klientami. Oczywiście, to niezwykle ważny element naszej aktywności w mediach społecznościowych, ale w jaki sposób dowiemy się, czy nasze poczynania są skuteczne, jeśli nie będziemy na bieżąco analizować efektywności kampanii w social mediach? W tym celu warto wykorzystać wskaźniki marketingowe.

Dlaczego warto analizować wskaźniki marketingowe w social mediach?

Na samym początku, zanim przejdziemy do omówienia najważniejszych wskaźników marketingowych w social mediach, zastanówmy się, dlaczego w ogóle powinniśmy wdrożyć w codziennej pracy bieżące monitorowanie tych mierników naszej aktywności w social mediach.

To bez wątpienia najbardziej oczywisty sposób na to, by w łatwy i syntetyczny sposób zweryfikować, czy nasze starania w celu zwiększenia zaufania klientów i sprzedaży są efektywne. Dzięki wskaźnikom dokładnie wiemy, które obszary aktywności marketingowej są naszą mocną stroną, a w których aspektach należy wnieść poprawki. Oczywiście istotne jest również wyważenie i dostosowanie naszych treści do specyfiki każdego serwisu społecznościowego. Zestaw narzędzi do zarządzania Social Media wyposażony w dostosowane do każdego serwisu wskaźniki zapewni nam komplet danych na temat popularności naszego profilu w każdym wykorzystywanym przez nas kanale.

wskazniki marketingowe

Co analizować na Instagramie?

Które wskaźniki marketingowe są najważniejsze i w największym stopniu wpłyną na nasze przyszłe działania w social mediach? Tutaj musimy rozgraniczyć specyfikę każdego serwisu i przedstawić najważniejsze wskaźniki dla każdego z nich.

Rozpoczynając od popularnego Instagrama, większość przedsiębiorców kładzie ogromny nacisk na wskaźniki zasięgu, podczas gdy to nie one pokazują nam, czy nasze konto w istocie jest wartościowe. W tym obszarze warto skupić się na wskaźniku zaangażowania, który w dłuższym okresie pokaże nam, czy nasze konto zdobywa coraz większą popularność.

Z pomocą NapoleonCat możemy także dokładnie przeanalizować, jakie treści i w jakim momencie publikować wspierając swoją aktywność zaawansowaną funkcjonalnością równoległego porównywania danych z wielu kont. Co jeszcze jest istotne w analizie swoich działań na Instagramie? Oczywiście kwintesencja tego medium, czyli hasztagi. To właśnie hasztagi popularne w tym momencie w naszej branży mogą znacznie wpłynąć na zwiększenie zasięgów, a ich analiza w relatywnie prosty sposób może przyczynić się do zdobycia nowej rzeszy obserwujących.

NapoleonCat dostarcza nam także narzędzi ułatwiających stały monitoring profili Instagram konkurencji. Warto widzieć co dzieje się u innych firm z branży, z jaką częstotliwością publikowane są treści, a także jak wygląda ich zarządzanie relacjami.

Najważniejsze wskaźniki Facebook

Król social mediów, czyli Facebook to bezkompromisowo najczęściej wykorzystywany przez wszystkie marki serwis społecznościowy, za którego  pośrednictwem możemy tworzyć własną społeczność, dzielić się ekspercką wiedzą, ale także sprzedawać swoje produkty i usługi. NapoleonCat zapewnia nam całe repozytorium wskaźników trendu czy ułatwi nam estymację kosztów pozyskania nowych kontaktów.

Analiza aktywności na Facebook nie może obyć się także bez wskaźników wydajności naszych treści. NapoleonCat ułatwia weryfikację płatnej ekspozycji oraz zasięgów. Dzięki tym wskaźnikom możemy w łatwy sposób zidentyfikować najbardziej efektywne pod względem reklamy treści i skupić się na ich promocji.

Analiza kanału YouTube

Które wskaźniki pozytywnie wpłyną na rozwój naszego kanału na YouTube? Przede wszystkim wskaźniki oglądalności i zaangażowania widzów w podziale na poszczególne publikacje. Dzięki temu w jednoznaczny sposób zidentyfikujemy, które filmy przypadły do gustu użytkownikom, i w którą stronę prowadzić swój kanał.

Nie bez znaczenia są także wskaźniki sentymentów opartych na polubieniach, a także wskaźnik wzrostu subskrybentów. Podobnie jak w przypadku każdego innego serwisu społecznościowego, NapoleonCat umożliwia nam także stałą analizę kanałów konkurencyjnych, które publikują na YouTube treści o podobnej tematyce.

Wskaźniki na Twitter

Równie istotne dla wielu branż medium, jakim jest Twitter, rządzi się z kolei odmiennymi prawami. Tam aktywność powinna być mierzona takimi wskaźnikami jak dynamika wzrostu obserwujących nasz profil, a także reakcje społeczności na publikowane przez nas posty. 

Analiza Twittera powinna także obejmować stały monitoring wskaźnika wyświetleń, wskaźnika zaangażowania, a także szczegółową analizę efektywności każdego publikowanego przez nas Tweeta. NapoleonCat znacznie ułatwi nam zarządzanie profilem Twitter, jasno wskazując na podstawie wygodnych raportów, co i kiedy tweetować, by było to skuteczne.

NapoleonCat oferuje nam także spersonalizowane narzędzia do pomiarów aktywności na takich social mediach jak Linkedin (wskaźnik zaangażowania w podziale na dni i godziny), czy Google My Business, będący wizytówką naszej marki w Internecie. To wszystko, w połączeniu z unikatową funkcjonalnością automatyzacji publikowania treści daje nam potężne narzędzie do zarządzania wszystkimi profilami społecznościowymi z poziomu jednej platformy.

wskazniki twitter

Jak analizować i raportować wskaźniki marketingowe?

W jaki sposób analizować wskaźniki marketingowe? Najlepszym rozwiązaniem będzie wykorzystanie nowoczesnego oprogramowania NapoleonCat, które zapewnia możliwość kontrolowania wielu wskaźników specyficznych dla każdego rodzaju social mediów. Każdy przedsiębiorca jednak doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że sama analiza to nie wszystko.

Tworzenie ciekawych i jasnych raportów to klucz do pozyskania nowych partnerów biznesowych oraz inwestorów, którzy zechcą nawiązać z nami współpracę, widząc, jak skuteczne działania przyjmujemy na podstawie wykonanych analiz. Oprogramowanie NapoleonCat zapewnia możliwość generowania raportów, które zawierają w sobie nie tylko konkretny, wybrany przez nas okres, ale także dokładnie te wskaźniki, które najbardziej interesują naszych kontrahentów.


Źródło: napoleoncat.com/pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Lens, czyli nowy serwis społecznościowy oparty na technologii blockchain

Lens Protocol

Aave wprowadzi konkurencję dla Twittera i Facebooka. Jednak portal będzie działał na własnych zasadach. Platforma Lens będzie serwisem zdecentralizowanym, opartym na blockchainie Polygon.

Założyciel Aave — Stani Kulechov przekonuje, że Lens to otwarty protokół mediów społecznościowych w świecie Web3. Każdy użytkownik ma pełne prawo do własnego profilu. Nie będzie on kontrolowany przez firmę. Dodatkowo ma mieć pełne wsparcie dla NFT. Użytkownicy będą mogli tworzyć profile oparte na nich, zachowywać swoje posty w postaci tokenów, sprzedawać je i wymieniać.

Celem platformy jest jej pełne udostępnienie użytkownikom, tak by to oni mieli największy wkład w jej rozwój. Ma działać jak organizacja zdecentralizowana, w której całość oparta jest na głosach użytkowników.

Premiera przewidziana jest na kwiecień tego roku.

Adam Daniluk

Znamy średnie koszty reklamowe z Facebooka i Instagrama w 2021 roku. Sotrender podsumował wydatki

Sotrender przeanalizował średnie wydatki na reklamę w ekosystemie Facebooka w 2021 roku. To pierwsza taka analiza podsumowująca koszty reklamowe w social media z ubiegłego roku.

W analizie znalazły się między innymi: średni dzienny koszt wyświetlania reklamy w ekosystemie Facebooka, średni CPC i CPM dla każdego miesiąca ubiegłego roku, procentowy podział wydatków na reklamy z uwzględnieniem celu reklamowego, a także dane dotyczące najniższych i najwyższych wskaźników CPC i CPM w wybranych branżach.

72 grosze za jedno kliknięcie w reklamę

Z analizy Sotrendera wynika, że średnia wartość wskaźnika CPC dla reklam na Facebooku i Instagramie w 2021 roku wynosiła 72 gr. Stosunkowo tani, pod kątem kosztów za kliknięcie, był początek roku, zaś najwyższe wartości wskaźnik osiągnął w listopadzie i grudniu. Było to odpowiednio 87 i 89 gr.

Jeśli chodzi o model CPM, 1000 wyświetleń reklamy na Facebooku kosztowało w 2021 roku średnio 6 zł 84 gr. ​​Najwięcej za CPM reklamodawcy płacili tuż przed wakacjami – w maju i czerwcu. Średnia wartość tysiąca odsłon reklamy wynosiła w tych miesiącach odpowiednio 7 zł 76 gr oraz 7 zł 53 gr Okazało się też, że średnio, reklamodawcy płacili za reklamy tyle samo w grudniu, co w czerwcu.

Jednymi z najdroższych reklam okazały się te publikowane na profilach osób publicznych: średni CPC dla tych reklam wynosił 2 zł 53 gr, a średni CPM – aż 33 zł 93 gr. Z kolei jedną z najtańszych kategorii był sektor edukacji, instytucji publicznych i organizacji NGO. Średni koszt CPC wynosił dla tych reklam 1 zł 6 gr, a średni CPM – 5 zł 70 gr.

Wybór odpowiedniego celu reklamowego oraz adekwatne do wartości rynkowych określenie stawek CPC i CPM to najczęstsze wątpliwości, jakie towarzyszą marketerom podczas planowania kampanii reklamowych na Facebooku i Instagramie. Dzięki znajomości średnich kwot wydawanych na reklamę w poszczególnych miesiącach 2021 roku, zaplanowanie kampanii reklamowych na obecny rok może być łatwiejsze, a działania reklamowe bardziej rentowne.

Ponad 10 zł za jeden dzień wyświetlania reklamy

Według analizy Sotrendera, średni koszt wyświetlania reklamy w ciągu jednego dnia w 2021 roku równał się 10 zł 96 gr, a 5 zł 5 gr wynosiła mediana kosztów ponoszonych za jeden dzień aktywności reklamy.

Na które typy kampanii przeznaczone zostały największe i najmniejsze budżety? Okazuje się, że 27% wydatków zostało przeznaczonych na reklamy z celem konwersja, a 18% – na kampanie zasięgowe. Dla porównania, tylko 3% wydanych budżetów miało za cel budowanie świadomości marki, a 2% – polubienie strony. Nie były to jednak cele, na które wydanych zostało najmniej środków reklamowych.

Co więcej, w podziale na 3 grupy celów reklamowych: świadomość, działania i konwersje, aż 43% budżetów zostało przeznaczonych na cele związane z budowaniem świadomości marki (t.j. rozpoznawalność lub zasięg).

Sotrender od niedawna z danymi reklamowymi

Podsumowanie wydatków reklamowych z 2021 roku to pierwsza taka analiza Sotrendera, która dotyczy wyłącznie płatnych działań na Facebooku i Instagramie.

Kilka miesięcy temu swoją premierę miał moduł Sotrender Ads, który ułatwia marketerom analizę i porównywanie prowadzonych przez nich działań reklamowych w ekosystemie Facebooka. W aplikacji możliwe jest także generowanie szybkich, kompleksowych raportów, co znacznie usprawnia pracę osób zajmujących się marketingiem.

Sotrender zapowiada, że to nie koniec nowości, bo już wkrótce w aplikacji pojawią się nowe, konkurencyjne rozwiązania.


Źródło: Sortender

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kolejna edycja Kongresu For Social Media #forsm [BRIEF PATRONUJE]

Kongres for Social Media

Jest to jeden z ulubionych kongresów w Polsce i rozwiązanie dla osób prowadzących konta firmowe w mediach społecznościowych. Kongres odbywa się od 2014 roku. Jest bardzo wysoko oceniony przez uczestników.

Na styczniowej edycji poruszone zostaną niemal wszystkie obszary z zakresu social media, m.in.:
• komunikacja marki, • strategia działań, • wyznaczanie celów, • Video Marketing, • Content Plan , • TikTok dla firm, • skuteczne działania na Youtube, • jak największe firmy wykorzystują Instagrama czy Linkedin w ujęciu biznesowym, • technologia AR, • działania kreatywne, • UGC, •jak rozumieć dzisiejszego użytkownika social media, • jak szukać nowości.

Skorzystaj z ogromu doświadczenia, porad, konkretnych rozwiązań, pomysłów na komunikację,planowanie działań, reklam oraz skutecznego wdrożenia nowych rozwiązań w Waszych kanałach social media.

Kongres For Social Media 26-27.01.22 | online | forsm.pl

W Programie m.in.:

Wyobrażasz sobie profesjonalistę, który ma doświadczenie i umiejętności, a nie ma potrzebnych mu do pracy narzędzi?

W swoim wystąpieniu Dawid zajmie się tematem matrycy komunikacji, która ułatwi planowanie harmonogramu pracy w social mediach.

TEMAT>>>>Matryca strategii komunikacji, czyli jak stworzyć własne narzędzie porządkujące harmonogram publikacji w Mediach Społecznościowych.

Dawid Zając, AdCookie – w branży reklamowej od 2007 roku. Przez 10 lat jako copywriter realizował kampanie dla wielu brandów m.in dla Hewlett-Packard, Żywiec, Unilever, Polpharma, czy Danone. Oficjalny transfer do obszaru Social Media wykonał w 2017 roku, gdzie przez kilka lat pracował z markami Work Service, Oranżada Hellena, czy Decathlon. Od 2021 jako Social Media Director zarządza działem SM w agencji AdCookie – Digital Marketing, gdzie między innymi odpowiada za tworzenie strategii komunikacji marek w kanałach Social Media, budowanie relacji i współprace z klientami oraz rekomendowanie i wdrażanie mechanik kampanii płatnych.
______________________________________________________________________

Przemysław Gajos, LTTM – Senior support manager w grupie LTTM (LifeTube, TalentMedia, Gameset). Od lat pomaga w rozwoju kanałów na YouTube – zarówno niezależnym twórcom, jak i markom prowadzącym swoje działania komunikacyjne na tej platformie.

Uczestnicy #forSM poznali już Przemka i wiedzą że na tym wykładzie trzeba być obowiązkowo – wszyscy przez 1h zasłuchani, bo takie konkrety o YouTube to my uwielbiamy!

TEMAT>>>>Jak wykorzystać wszystkie funkcjonalności YouTuba >>> Już nie tylko filmy: o dodatkowych funkcjonalnościach na YouTube oraz tym, dlaczego i jak powinniśmy z nich korzystać.

Należy pamiętać, że YT to także, a może nawet przede wszystkim, drugie największe medium społecznościowe w internecie. To właśnie z myślą o tym, YouTube udostępnia twórcom kolejne narzędzia i funkcjonalności, które pozwalają na dodatkowe angażowanie widzów – nie tylko w same filmy, ale także w „życie” kanału oraz aktywne go wspieranie.

W 2022 nie wystarczy już tylko dodawanie nowych materiałów, a prowadzenie kanału wymaga nowego, holistycznego podejścia.

______________________________________________________________________

Od komunikacyjnego eksperymentu do działania, które stało się główną osią komunikacji premiery The Office PL. Obecność Michała Holca, czyli serialowego CEO, przełamało tabu tej profesjonalnej społeczności.

TEMAT>>>> W swoim wystąpieniu przedstawiając kulisy kampanii opowie o praktycznych wskazówkach, które każdy może zastosować w budowie angażującego contentu dla siebie lub swojej marki.

Czego o komunikacji na Linkedin może nauczyć nas Michał Holc?

Miłosz Jacyna, albo albo – ekspert w dziedzinie contentu i komunikacji digital. Zawodowo z branżą reklamową związany od 10 lat. Przekrojowe doświadczenie we współpracy z różnymi kategoriami i markami nauczyło go, że o każdym produkcie można opowiedzieć w angażujący sposób.

_______________________________________________________________

Jan Ożarowski, Tworzy własne rozwiązania i narzędzia mar-techowe. Najnowszym z nich jest Lens That, studio kreatywne AR, w którym pełni rolę stratega kreatywnego, a które na przestrzeni nieco ponad 3 lat działalności dostarczyło ponad 300 filtrów AR na ponad 40 rynków na świecie.
Z Janem wejdziemy w świat AR i po tym spotkaniu będziemy inaczej patrzeć na rozszerzoną rzeczywistość.

TEMAT>>>> Metaverse już tu jest: rozszerzona rzeczywistość w służbie komunikacji marek w social mediach.

To, co kiedyś kojarzone było jako „snapchatowe uszy i pyszczek psa”, dziś może być w pełni spersonalizowanym, stworzonym dla danej markiod podstaw, efektem (filtrem, lensem, nakładką…) działającym bezpośrednio na ekranie popularnych apek społecznościowych. A tym samym, zupełnie nowym touchpointem z konsumentem i skutecznym narzędziem komunikacji marketingowej. W dobie wygaszania przez marki – z oczywistych względów pandemicznych -komunikacji w pewnych tradycyjnych kanałach i u progu zaanonsowanej przez Marka Zuckerberga epoki Metaverse, właśnie teraz przyszedł moment na wypróbowanie czegoś nowatorskiego, co do tej pory wydawało się „technologią jutra”.

______________________________________________________________________

Adam Kręgielewski – W agencji LABCON odpowiada za multidyscyplinarny zespół specjalistów zajmujących się budowaniem strategii komunikacji oraz realizacją projektów w mediach społecznościowych. Strateg z silnym backgroundem social- i digital- mediowym. Ekspert IAB Polska w obszarze Social Media. Kampanie, nad którymi pracował, zdobywały nagrody i nominacje na najważniejszych polskich i międzynarodowych konkursach reklamowych.

TEMAT>>>>Na takim wydarzeniu jak Kongres For Social Media nie może zabraknąć tematu >>> Make media social again.

>>> Od osoby, która na co dzień pracuje w agencji ciągle styka się z nowymi wyzwaniami, wiecznie szukając najlepszych sposobów na osiąganie celów swoich kampanii dostaniemy przemyślenia, komentarz i rekomendacje jak działać mądrze i skutecznie w social media!

Analizując sposób komunikacji wielu marek w Social Media można odnieść wrażenie, że osoby za nie odpowiedzialne zapomniały czym są i na czym polegają media społecznościowe. Jak można się domyślać, konsumenci oczekują zupełnie innego podejścia. W swojej prezentacji omówię, jak przywrócić działaniom w Social Media społecznościowy charakter, aby w pełni wykorzystać ich komunikacyjny potencjał. Dzięki temu marki mają szansę zbudować lepszą więź ze swoimi konsumentami (realną więź), odpowiedzą na potrzeby, jakie przed komunikacją SoMe stawiają konsumenci oraz będą w stanie wykorzystywać siłę społeczności, aby przekonać innych do siebie.

______________________________________________________________________

W social mediach oprócz użytkowników, zaskakują nas też zmiany wprowadzane przez poszczególne aplikacje.

>>> Z prezentacji dowiesz się o tym jak się dostosować, o nowościach i o tym jak być kameleonem social mediów! Będzie o TikToku, Reelsach, wspaniałym narzędziu e-commercowym Pintereście i innych dobrodziejstwach internetu.

TEMAT>>>>Jak się dopasować – zmiany w social mediach, a UX użytkownika.

Agata Patoła, Feeders Agency – Social Media Team Leader. Tworzy strategie komunikacji, kampanie reklamowe oraz prowadzi działania contentowe w oparciu o media społecznościowe. W swojej pracy zawsze inspiruje się najgłębszym internetem. Tworzy dedykowane kampanie na Spotify, czy Pintereście – im mniej standardowo tym lepiej!

______________________________________________________________________

TEMAT>>>>Narracja w social mediach – o głosie marki dzięki social mediom.

Piotr Gatys, Saatchi & Saatchi – posiada ponad dwudziestoletnie doświadczenie w branży marketingowej i medialnej. Doświadczony w opracowywaniu i wdrażaniu strategii, komunikacji marki, kampaniach napędzających sprzedaż, eventach i Social Media. Pasjonat rozwoju ludzi, przywództwa i ciągłego uczenia się. Silne wyczucie dynamiki biznesowej; analityczny i kreatywny umysł z pasją do rozwiązywania problemów i nieszablonowego myślenia. Prawdziwy gracz zespołowy, który na co dzień wnosi do pracy optymizm i pozytywne nastawienie, ale potrafi też samodzielnie podejmować inicjatywy.

______________________________________________________________________

Podczas prezentacji Krzysztof opowie o możliwościach reklamowych, typach kampanii, targetowaniu oraz sprawdzonych praktykach na Linkedinie.

Dowiesz się na co warto zwrócić uwagę i co sprawdza się najlepiej, a także dla kogo są Reklamy na LinkedIn i czym różnią się od innych źródeł płatnego ruchu?

TEMAT>>>>Możliwości reklamowe LinkedIn Ads – czego unikać i na czym skupić swoją uwagę.

Krzysztof Janosiewicz, Sempai – ponad 5 lat pracuje w firmie Sempai, obecnie na stanowisku Paid Ads Growth Manager. Na co dzień zajmuje się planowaniem, wdrażaniem i optymalizacją kampanii marketingowych czy przygotowywaniem wycen, ofertowania oraz audytów kampanii Google Ads, zarządzaniem działem Google Ads i Allegro Ads. Specjalizuję się w performance marketingu.
______________________________________________________________________

Będzie to intensywny wykład, żeby zdążyć wszystko powiedzieć.

Strategia social media. Wszyscy musimy się ciągle tego uczyć albo ciągle trenować układnie pracy w ramach strategii marketingowej- przemyślanej sekwecji działań, ułożonego planu.
Czeka nas propozycja od Ani jak układać sobie działania w ujęciu strategicznym!

>>> O strategii w Social Media – jak budować silną markę.

Działania w Social Media często prowadzone są ad hoc. Bez strategii, bądź ze strategią, ale oderwaną od ogólnej strategii marketingowej firmy. Czy może być inaczej? I jak sprawić, aby nie było to trudnym i kosztownym procesem? Zapraszam na prezentację, w której dowiesz się jak budować silną markę w Social Media i dlaczego jest to potrzebne.

Anna Ledwoń-Blacha – Social Media’owiec z krwi i kości. Absolutnie zafascynowana marketingiem w social media. Zgłębia tematcustomer experience oraz nowych mediów. Uwielbia odkrywać nowe rzeczy. Najlepiej codziennie. Dzięki temu Creative Director w agencji More Bananas. Autorka wielu artykułów branżowych. Na co dzień kreatywnie i strategicznie zarządza agencją More Bananas, gdzie dba o jakość prowadzonych projektów. Buduje strategie komunikacyjne w Social Media. Pracowała z takimi klientami, jak: Eurobank, Pandora, Venezia, Capgemini, Prima Moda, InPost, Pracuj.pl czy Lufthansa Global Services.
______________________________________________________________________

Facebook znajduje się „pod ostrzałem”, a niektórzy nawet twierdzą, że za kilka lat portalu może już nie być.

Powstaje więc pytanie, czy Facebook umrze, a co za tym idzie co będzie w stanie go zastąpić?>>>Podczas naszej prelekcji nie znajdziemy odpowiedzi na te pytania, ale za to przyjrzymy się aplikacjom i mechanikom, które warto zrozumieć, żeby później móc zacząć z nich korzystać.

Postaramy się wybiec w przyszłość i sprawdzimy co może (ale nie musi) zastąpić giganta.

TEMAT>>>> Co zamiast Facebooka? Czyli subiektywny przegląd mechanik obecnych w ramach nowych mediów, które warto zrozumieć, żeby później zacząć je wykorzystywać.

Martyna Picheta, VMLY&R – badaczka w projektach organizowanych przez PTBRIO – m.in. Kongres Badaczy 2020, czy Trend Week 2020. Laureatka zeszłorocznej edycji konkursu „Zbadaj.to”. Organizatorka cyklu wydarzeń o nazwie KONCEPTY. Ukończyła studia na Komunikacji Wizerunkowej na specjalności Branding. Obecnie pracuje jako Associate Strategy Planner w agencji VMLY&R.
Mateusz Suryś, VMLY&R – na co dzień pracuje m.in. dla Adidas, Danone czy Lays. Specjalizuje się w nawigacji marek w nowych mediach i adaptacji trendów wyrosłych z digitalu do komunikacji, by zwiększać ich kulturową receptywność. Absolwent Kreowania Mediów na Uniwersytecie SWPS. Zawodowo i prywatnie szuka dziury w całym.
_____________________________________________________________________

„Rok video” to jeden z tych frazesów, który wszedł już do kanonu marketingu, a ile jest w nim prawdy skoro od tylu lat jest powtarzany?

>>> Odbędziemy szybką podróż w czasie skupiając się na contencie video od Vine, Snapchata po YouTube, żeby finalnie przejść do Tiktoka i trendów na nim panujących. Obalimy trochę mitów na temat tego serwisu, zaprezentuję content video przez pryzmat nieco innej skali i przeszłości tego formatu w social media, a także zobaczycie przykłady fajnej komunikacji na Tiktoku i antyprzykłady reklamiarskiego bannera w serwisie.

TEMAT>>>>To NIE JEST rok video. Rzecz o tym jak przyszłościowo działać na Tiktoku.

Agnieszka Banaś, Grupa WALK – od ponad 7 lat w branży marketingu internetowego jako liderka zespołów social mediowych w agencjach reklamowych.
Interesuje się technologią, łączeniem świata offline i online oraz tworzeniem sobie konkurencji na rynku, aby świat reklamy internetowej w Polsce był inspirujący. Przeszła całą ścieżkę kariery, od pisania postów i odpowiadania na komentarze po tworzenie procesów i zarządzanie zespołami. Dzięki temu doświadczeniu potrafi zrozumieć każdego członka zespołu i jego problemy.

_______________________________________________________________

Marta Szufranowicz – Współautorka wielu nagradzanych kampanii od KTRów po Euro Effie. Doświadczenie zebrane z czołowych agencji. Łączy zdolność myślenia digitalowego i taktycznego z umiejętnościami rozumienia narzędzi i teorii z zakresu strategii.
StaDeputy Bussines and Strategy Director w DDB Warsaw czyli Najefektywniejsza agencja komunikacyjna 20-lecia Effie Awards Poland, 5-krotny zwycięzca najbardziej efektywnej agencji reklamowej Effie: 2020, 2015, 2014, 2013, 2012 oraz Agencja Roku – festiwal KTR 2016 i 2015 i 2014.

TEMAT>>>>Będzie u nas z tematem wykorzystania elementu emocji jako narzędzia do napędzania biznesu.

Prezentacja o tym jak emocje w komunikacji pomagają budować długofalowo silną markę. Czym jest constant-consideration i jak być obecnym w świecie konsumenta przed jego obecnością w procesie zakupowym.

>>> Wspólnie będziemy dociekać jak wdrożyć elementy emocji w dłuższej perspektywie działań marketingowych. Jak ułożyć to taktycznie. I zdobędziemy perspektywę dla różnych branż!

______________________________________________________________________

TEMAT>>>>Co zrobić, żeby zepsuć kampanię reklamową na Facebooku i Instagramie i stracić trochę pieniędzy.

> W wystąpieniu omówi często stosowane strategie reklamowe, które nierzadko kończą się fiaskiem i szybko zniechęcają marketerów do reklamowania się za pomocą Facebooka (a właściwie już na Meta);
> Pokaże najczęściej popełniane błędy w trakcie prowadzenia działań reklamowych na Facebooku oraz Instagramie;
> Da wskazówki dotyczące budżetów, czasu trwania i targetowania kampanii oraz inne przydatne w codziennych działaniach rekomendacje.

Wystąpienie będzie oparte na rzeczywistych danych z polskiego rynku z 2021 r.

Jan Zając, Sotrender – założyciel i prezes Sotrendera, jedynej w Polsce firmie badawczej specjalizującej się w social media i tworzeniu własnych narzędzi do ich badania. Autor wielu publikacji na temat psychologii Internetu i prowadzenia badań online.

______________________________________________________________________

Kto sprzedaje Twoje produkty lepiej od Ciebie? Twoi klienci!
Wraz z dynamicznym wzrostem znaczenia e-commercu, rośnie również zapotrzebowanie na UGC, który coraz częściej stanowi ważny element działań marketingowych. Dzięki UGC możesz nie tylko zwiększyć rozpoznawalność marki czy podnieść poziom sprzedaży, ale także odkryć kopalnię insightów Twojej grupy docelowej.

>>> Podczas prezentacji powiemy o tym, dlaczego warto inwestować w UGC i od czego możesz zacząć swoje działania.

TEMAT>>>>User Generated Content jako narzędzie marketingowe

Katarzyna Brożyna, Opus B – z wykształcenia psycholożka i certyfikowana project managerka. Po sześciu latach pracy w roli account managera, postanowiła realizować się jako digital specialist w Opus B, agencji reklamowej tworzącej rozwiązania strategiczne i kreatywne dla marek komercyjnych ze wszystkich kategorii. Na swoim koncie mają takie nagrody jak Effie Awards, Kreatura, KTR, Idea Awards, Pentawards, EPDA Award, The Dieline, Transform Awards, Creativity International Awards, Red Dot Design Concept, Red Dot Communication Design, Złote Orły.

BONUS: dla uczestników dostęp do wykładów z edycji ForSM 2021 w prezencie:

Teraz przy zgłoszeniu otrzymujesz dostęp do dodatkowych 11 lekcji z pracy z marką w social media:
1. YouTube – Brands as creators – własny kanał marki od podstaw: strategia, format, dystrybucja, wpisanie YouTube w ekosystem marki. / Kamil Bolek
2. Jak połączyć firmowego bloga z FB Ads w lejku sprzedażowym e-commerce./ Mateusz Nowak
3. Pinterest i Twitter – wszyscy się boimy, a warto! Jak prowadzić tam skuteczne kampanie. / Ania Ledwoń-Blacha
4. Efektywne social media, czyli jak obliczyć ROI z działań w mediach społecznościowych? / Mateusz Muryjas
5. Instagram – wskazówki dla konta firmowego. / Karolina Kornacka
6. YouTube – Jak wzorowo przygotować swoje konto, – SEO, optymalizacja, pozycjonowanie, czyli wszystko, co ma wpływ na zasięgi Twojego kanału. / Przemysław Gajos
7. Jak TikTok objaśnia mi świat? – rzecz o współczesnym Internecie / Agata
Patoła
8. Chatbot – ciekawostki i instruktaż jak zrobić krok po kroku/ Dawid Pacha
9. Podcast – mocny trend. Jak dobrze to wykorzystać w swoich działaniach./ Marta Janus
10. Wydarzenie na Linkedin, jak dobrze ustawić i wypromować. / Adrian Gamoń
11. W poszukiwaniu pomysłów na zaangażowaną społeczność w mediach społecznościowych/ Kasia Brożyna

Kongres For Social Media 26-27.01.22 | online | forsm.pl
Jeżeli media społecznościowe biznesowo są dla Ciebie ważne – koniecznie dołącz do wydarzenia!

Rejestracja poprzez: www.forsm.pl
Masz pytanie? Pisz na: forsm@indm.pl

Cena biletu obejmuje:
• Udział w dwudniowym Kongresie For Social Media
• Materiały z wydarzenia w formie elektronicznej
• Możliwość indywidualnych konsultacji z prelegentami
• Dostęp do pełnych nagrań z Kongresu For Social Media z 26-27.01.2022
▪Bonus: Dostęp do wykładów z edycji 2021
▪ Certyfikat uczestnictwa

Ważne!
Jeżeli nie byliście jeszcze na Kongresie For Social Media i chcielibyście go lepiej poznać to zapraszamy >>> dołącz do grupy i poznaj Kongres #ForSM
https://www.facebook.com/groups/554509945626576


Źródło: INDM

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Prywatna platforma społecznościowa na topie

locket

W dzisiejszych czasach praktycznie każdy korzysta z portali społecznościowych. A coraz więcej użytkowników korzysta z dwóch lub większej ilości kont na jednej platformie.

Najczęściej za podziałem kont stoi chęć podzielenia aktywności na widoczną dla świata i tą przeznaczoną dla najbliższych znajomych. Stało się to na tyle popularne, że niektóre serwisy postanowiły oferować wbudowaną funkcje dzieląca treści. Przykładowo grono bliskich znajomych na Instagramie ma dostęp do zamkniętych relacji, przeznaczonych jedynie dla nich.
Podobny pomysł przyświecał Matthew Mossowi, który stoi za nowym viralowym widgetem dla Iphona. Locket powstało jako narzędzie pozwalające w szybki sposób utrzymywać kontakt z bliskimi znajomymi i rodziną za pomocą zdjęć. Sposób działania jest stosunkowo prosty. Po dodaniu widgetu na ekranie w telefonie pojawiać się będą zdjęcia, które wysyłają nam wybrani znajomi i na które możemy odpowiadać za pomocą naszych zdjęć.

locket widget

 

Dzięki dwóm promocyjnym filmom na TikToku aplikacja niesamowicie szybko zyskała na popularności, generując ponad 65 milionów wyświetleń pod hashtagiem Locket. Zaledwie w kilka dni Locket stało się najbardziej popularną aplikacją w kategorii „Sieci Społecznościowe” w sklepie AppStore.
To pokazuje, jak kusząca wydaje się użytkownikom idea zamkniętej platformy, do dzielenia się przeżyciami ze znajomymi.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Facebook najgorszą firmą roku

Mark Zuckerberg

Facebook według plebiscytu Yahoo Finance to najgorsza firma 2021 roku. A to wszystko przez skandale, które towarzyszyły firmie przez cały rok. Jak mówią eksperci, wybór nie jest dla nikogo zaskoczeniem.

Podczas gdy toczył się plebiscyt na najlepszą firmę, którą został Microsoft, Yahoo Finance pierwszy raz postanowił przyznać antynagrodę. Na Facebooka negatywny głos oddało aż 8% użytkowników. Wśród najgorzej notowanych był również chińska platforma Alibaba, amerykańska firma AT&T oraz koncern Tesla.

Meta, firma kierowana przez Marka Zuckerberga, pomimo ambitnych planów (Metaverse) wciąż ma pod górkę. Echa starych skandali nie milkną, dodatkowo cały czas dochodzą nowe.

Tylko w tym roku Facebook spotkał się z zarzutami dotyczącymi:

  • cenzury treści,
  • szerzącej się dezinformacji,
  • kolejnych wycieków danych,
  • złego wpływu na najmłodszych użytkowników.

Warto dodać, że ten rok dla Facebooka, mimo wszystko, był przełomowy. To właśnie w 2021 zmienili nazwę na Meta i rozpoczęli pracę nad „Metaverse”, które ma zrewolucjonizować rynek.

Adam Daniluk

Gry mobilne zastąpią Social Media? [RAPORT]

gry mobilne

Coraz więcej młodych ludzi rezygnuje z social mediów. Zdecydowanie bliżej im do spędzania czasu w grach mobilnych

Według raportu sporządzonego przez AdColony pt. „Social Media vs. Mobile Games” na zlecenie Mobiem Polska, prawie 90% ankietowanych gra w gry mobilne. Coraz więcej osób odchodzi również od klasycznych platform społecznościowych. Ponad 60% pokolenia Z deklaruje, że miewa przerwy od social mediów, a aż jedna trzecia przestaje z nich korzystać na stałe.

W efekcie jedno z najpopularniejszych miejsc reklamy dla firm traci na liczbie odbiorców. Jak na to reagować? Zdaniem ekspertów z Mobiem Polska, nową, stale rosnącą platformą mogą być gry, a w szczególności gry mobilne.

Dzisiaj gry poza rozgrywką, mają równie ważny aspekt socjalizacji.

Za tym stwierdzeniem stoją ogromne liczby, które skłaniają do przemyśleń. Pandemiczny fenomen Animal Crossing pozwolił graczom oderwać się od rzeczywistości. Dzięki grze multiplayer gracze mogli spędzać czas ze znajomymi w bardziej przyjaznej wersji świata. Odgrywali tam sceny znane z normalnego życia takie jak ukończenie szkoły, śluby czy pogrzeby w wirtualnym wydaniu. Analogicznie wydarzenia takie jak wirtualne koncerty mają miejsce właśnie w grach. Zeszłoroczny koncert Travisa Scotta odbył się w Fortnite zbierając przed ekranami ponad 27 milionów graczy. Lil Nas X w ciągu dwóch dni koncertowania wygenerował 33 miliony wyświetleń, tym razem w Robloxie.

Za takie liczby  i podejście użytkowników odpowiada to, jak czują się po scrollowaniu portali społecznościowych i  jak na ich samopoczucie wpływają gry. Według badania przeprowadzonego przez AdColony aż 83% użytkowników kończy gry mobilne w dobrym nastroju, dla social mediów jest to niecałe 50%. Okazuje się również, że o 66% osób czuje się bardziej zestresowanych po przejrzeniu portali społecznościowych aniżeli po rozgrywce na telefonie.

social media vs mobile games

Dlaczego warto reklamować się w grach mobilnych?

Okazuje się, że aż 71% użytkowników lepiej odbiera i zapamiętuje reklamę, którą świadomie uruchamiają. Promocja w grach mobilnych jest również bardziej akceptowalna niż na platformach takich jak YouTube czy też Google (33%). Najgorzej odbierane są banery na Snapchacie (3% akceptacji), w środku stawki znajduje się Facebook z aprobatą jedynie 25% ankietowanych

Pobierz pełny raport 


Źródło: Mobiem Polska 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF