Karol Kamas, Sodexo i jego #BriefNa2023

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową...

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…

 

Karol Kamas, członek zarządu i dyrektor marketingu w firmie Sodexo.

● Sodexo to wielka francuska firma o zasięgu światowym, zatrudniająca prawie pół miliona pracowników.

● Karol Kamas reprezentuje tę część korporacji, która nazywa się Sodexo Benefits and Rewards Services Polska, i świadczy usługi motywacyjne w zakresie motywacji pracowników oraz budowania lojalności partnerów biznesowych i klientów. Sodexo Benefits and Rewards Services oferuje systemy do zarządzania świadczeniami pozapłacowymi i wsparcia sprzedaży.

● Ta część firmy, którą reprezentuje Karol Kamas  świadczy usługi B2B, ale w czasie trwającej już recesji nasze oferty mają znaczenie dla naszych klientów a w konsekwencji dla konsumentów ich produktów i usług.

● Obecnie na rynku dużo  większego znaczenia nabierają lojalizacja konsumentów, programy intensifies i lojalnościowe.

● Ponieważ nasze produkty są ekwiwalentem gotówki to mają one większe znaczenie dla ich odbiorców niż prezenty czy innego typu nagrody i korzyści płynące z programów lojalnościowych

Grzegorz Kiszluk

Budżet marketingowy na 2023 rok? Zabezpiecz nadwyżkę i odpowiedz na potrzeby odbiorców.

Przełom 2022 i 2023 roku to ogromne wyzwanie dla organizacji i działów marketingu. Muszą odnaleźć synergię między elementami trudnej układanki: realizacją własnych celów biznesowych, budowaniem wiarygodności marki oraz nieprzewidywalnymi warunkami zewnętrznymi, w tym trudną sytuacją ekonomiczną. Jak się w tym odnaleźć i właściwie ułożyć „puzzle”? Czy w 2023 roku możliwe jest zachowanie płynności finansowej, a nawet osiąganie rekordów sprzedaży? Tak, o ile dobrze zarządzimy budżetem marketingowym, zagospodarujemy nadwyżkę i zrozumiemy, czego dziś potrzebują nasi odbiorcy.

 

Psychologowie i socjologowie są zgodni – im bardziej nieprzewidywalna oraz zmienna sytuacja zewnętrzna, tym bardziej ludzie potrzebują poczucia bezpieczeństwa i choć namiastki stabilności. Zarówno klienci, jak i partnerzy biznesowi czy kontrahenci szukają dziś marek, którym mogą zaufać. Wiarygodność, budowanie relacji opartej na lojalności –  to podstawa długoterminowej strategii na ten czas.

 

Wygraj w przedbiegach

Jak wygrać rozpoczęty właśnie wyścig, gdy pierwsze co przychodzi nam do głowy to cięcia budżetowe?

Warto spojrzeć na kryzys nie tylko jak na zagrożenie, ale jak na szansę. Zamiast ograniczać budżety marketingowe, skupmy się raczej na dokładnym zbadaniu tego, jak zmieniły się potrzeby naszych odbiorców i starajmy się inwestować środki bardziej precyzyjnie – mówi Karol Kamas, Dyrektor ds. Marketingu i Rozwoju, Sodexo Benefits and Rewards Services

Co to oznacza? Pierwsi do mety dobiegną Ci, którzy będą widoczni dla odbiorców, zachowają spójność działania oraz ciągłość komunikacji. A tego nie sposób zrobić bez budżetów marketingowych. Zobacz, jak wykorzystać nadwyżkę środków i przekuć ją w wzrost sprzedaży oraz lojalność Twoich klientów.

 

 

Lojalność, która pozwoli przetrwać kryzys

Zarówno w krótkich akcjach wsparcia sprzedaży, jak i długoterminowych programach lojalnościowych dla odbiorców liczy się dziś wsparcie w codziennych wyzwaniach i premiowanie za wybór konkretnej marki.

Niezależnie od branży biznes opiera się na budowaniu i pielęgnowaniu relacji z odbiorcami. A Ci potrzebują naszej uwagi oraz dopasowania. Dlatego planując działania wsparcia sprzedaży, warto skupić się przede wszystkim na naszych klientach – ich doświadczeniach, potrzebach, problemach. Wbrew pozorom podejście klientocentryczne to nie luksus, na jaki możemy sobie pozwolić w okresie prosperity, a „obowiązek” w czasach, gdy nasi klienci potrzebują nas najbardziej.  – dodaje Karol Kamas. 

Mądrze wykorzystaj nadwyżkę budżetu

Końcówka roku kojarzy Ci się tylko z podsumowaniem i rozliczaniem budżetów? To błąd, który może Cię sporo kosztować! Potraktuj to jak możliwość zabezpieczenia niewykorzystanych środków na działania sprzedażowe czy marketingowe i zagospodaruj je z korzyścią. Dzięki temu zachowasz ciągłość podejmowanych w 2023 roku akcji i uwiarygodnisz się w oczach odbiorców. Obie te rzeczy są podstawą zaufania.

Jak zatem uzyskać przewagę w pierwszych miesiącach nowego roku?

  • Pamiętaj, że o skuteczności podejmowanych akcji promocyjnych w dużej mierze decyduje atrakcyjność nagród, którymi firmy chcą przyciągnąć swoich odbiorców.
  • Najlepszym rozwiązaniem będzie więc przeznaczenie nadwyżki budżetu na najbardziej pożądane nagrody w akcjach wsparcia sprzedaży.
  • Warto zastanowić się też nad docenieniem i podziękowaniem za współpracę stałym kontrahentom.

 

Nagrody pieniężne mają moc

Dla 80,4% osób najlepszym motywatorem do udziału w akcjach promocyjnych są nagrody pieniężne. Dziś stają się realną okazją do zaoszczędzenia lub wsparcia domowego budżetu (64,5%). Dodatkowy zastrzyk gotówki, którą można wydać na dowolny cel, w dogodnym miejscu i czasie, jest odpowiedzią na aktualne potrzeby nagradzanego niezależnie od określonego targetu.

 

Na co konkretnie przeznaczyć dodatkowe środki w budżecie? Opcji jest sporo:

  • Open eVoucher Sodexo, czyli cyfrowy, wartościowy kod, dający dostęp do platformy, na której obdarowani samodzielnie wybierają eVouchery z ponad 40 sieci handlowych. Przekazywany jest e-mailem, SMS-em, przez komunikator lub osobiście.
  • Karta Premiowa Sodexo, tj. karta przedpłacona Mastercard, może być wielokrotnie zasilana dowolną kwotą. Jest łatwa w obsłudze, nie wymaga aktywacji.
  • Kupon Premiowy Sodexo, klasyczny bon  o określonym nominale. Można go zrealizować w sklepach stacjonarnych. Sieć takich punktów to obecnie ponad 60 tysięcy placówek handlowych.

Wybór nagród pieniężnych to najlepszy sposób, żeby zwiększyć sprzedaż i budować społeczność skupioną wokół marki, która rozumie i wspiera aktualne potrzeby klientów. To nie tylko „wyczyszczenie” nadwyżki budżetu, ale przedłużenie terminu ważności tych środków o kolejny rok. Potrzebujesz asa w rękawie na początek 2023 roku? Niech będzie nim właśnie budget cleaning!

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Karol Kamas nowym Dyrektorem Marketingu i Rozwoju w Sodexo

Karol Kamas Sodexo

Od grudnia 2020 roku obowiązki Dyrektora Marketingu i Rozwoju w Sodexo Benefits and Rewards Services, wiodącego dostawcy kompleksowych usług motywacyjnych, pełni Karol Kamas.

Karol Kamas ma ponad 15-letnie doświadczenie w obszarze marketingu i zarządzania produktami. Specjalizuje się w sektorze usług, ze szczególnym uwzględnieniem branży finansowej. W ramach obejmowanego stanowiska będzie współtworzył strategię rozwoju biznesu Sodexo oraz odpowiadał za przygotowanie i realizację strategii marketingowej i komunikacyjnej na polskim rynku.

W naszej strategii biznesowej najważniejsze są cyfryzacja, innowacje i pełna koncentracja na realnych potrzebach naszych Klientów. Jestem przekonany, że doświadczenia Karola Kamasa w obszarach innowacji, digital i zarządzania relacjami z Klientami, zdobyte na wymagającym i niezwykle złożonym rynku finansowym, pozwolą nam jeszcze skuteczniej realizować nasze ambitne cele.

Arkadiusz Rochala, Dyrektor Generalny Sodexo Benefits and Rewards Services Polska

Nowy Dyrektor Marketingu i Rozwoju przez ostatnie 5 lat pracował w banku BNP Paribas, w którym początkowo był dyrektorem komunikacji marketingowej, później zarządzał segmentami klientów detalicznych i biznesowych oraz departamentem bankowości transakcyjnej. W ostatnim okresie odpowiadał za innowacje produktowe i ofertę usług dodanych VAS. Nadzorował m.in. działania marketingowe w Polbank EFG, wprowadzenie marki Prudential na polski rynek czy rebranding po połączeniu banków BGŻ i BNP Paribas.

Karierę zawodową zaczynał w marketingu polskiego oddziału TUI. Jest autorem wielu strategii marketingowych i biznesowych realizowanych w różnych sektorach usług. Zarządzane przez niego marki oraz produkty były wielokrotnie wyróżniane w prestiżowych konkursach, m.in. Digital Champions Polskiej Izby Informatyki i Telekomunikacji czy Effie Awards Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR.


Źródło: informacja prasowa Sodexo

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF