...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

GdzieZamieszkać.com (WhereToSettle) od Mastercard zdobywa Tytanowego Lwa – główną nagrodę festiwalu Cannes Lions oraz Grand Prix w kategorii Sustainable Development Goals

 

To rekordowy sukces polskiej branży marketingowej w najważniejszym dla tego sektora konkursie. Mastercard jest jedyną polską marką, która wyjeżdża z Cannes z tak wieloma nagrodami na koncie. Co więcej, jest też jedyną marką w Polsce, która może pochwalić się zdobyciem dwóch Tytanowych Lwów. Tak duże uznanie na festiwalu w Cannes jest wyrazem uznania dla strategii marketingowej Mastercard, która zyskuje rozpoznawalność i sukces nie tylko w Polsce, ale również na międzynarodowym festiwalu kreatywności. To dowód na to, że marka konsekwentnie tworzy innowacyjne i inspirujące treści oraz kampanie, które przyciągają uwagę, wyznaczają nowe kierunki i budują więź z odbiorcami.
Platforma GdzieZamieszkać.com (WhereToSettle) to narzędzie, które powstało w odpowiedzi na kryzys humanitarny wywołany agresją Rosji na Ukrainę w lutym 2022 roku. Zostało zaprojektowane i stworzone przez Mastercard, we współpracy z wieloletnim partnerem, McCANN Poland. Agencja odpowiadała za opracowanie strategii, kreację i realizację kampanii, której wyniki docenione zostały w Cannes.

Najważniejsza nagroda Festiwalu, Tytanowy Lew (Dan Wieden Titanium Lions), którą w tym roku otrzymał projekt GdzieZamieszkać.com (WhereToSettle), to wyróżnienie przyznawane przez jury festiwalu Cannes Lions kampaniom, które wyróżniają się przełomową kreatywnością, zmieniają reguły gry, prowokują, przesuwają granice i są inspiracją dla branży. W ciągu dwóch dekad kategoria ta wyróżniła kampanie, które wykorzystują media i technologię w nowy sposób, podnoszą świadomość kwestii politycznych, dają głos ruchom na rzecz sprawiedliwości społecznej lub po prostu bawią.

Podczas piątkowej, finałowej gali Festiwalu Cannes Lions przedstawiciele Mastercard i McCANN Poland odebrali nie tylko Tytanowego Lwa, ale również nagrodę Grand Prix w kategorii Sustainable Development Goals, czyli główne wyróżnienie w całej kategorii.

Z wynikiem 9 Lwów, GdzieZamieszkać.com (WhereToSettle) od Mastercard jest jedynym tak mocno wyróżnionym polskim projektem na tym prestiżowym festiwalu. Ponadto, wcześniej główna nagroda tylko raz trafiła w ręce Polaków, w 2019 roku, i również powędrowała na konto Mastercard Polska. Tytanowego Lwa otrzymała wtedy kampania „Ostatni Twój Weekend” zrealizowana wspólnie z partnerami – bankiem BNP Paribas, Fundacją Sukces Pisany Szminką i Gazeta.pl.

– Pracując nad GdzieZamieszkac.com, dumę odczuwałem wiele razy. Wdrażając narzędzie, które miało szansę nieść realną pomoc, tak niezbędną po agresji Rosji na Ukrainę. Śledząc jego użyteczność i to jak wiele osób z niego skorzystało. Dumny jestem również dzisiaj, kiedy widzę, że to ważne działanie, ta kampania zyskały prawdziwe uznanie w oczach jury najbardziej prestiżowego, globalnego konkursu branżowego. To sygnał dla Mastercard, ale także dla innych, że warto wychodzić poza schematy, sięgać po tematy ważne, zwracać się w stronę wyzwań, z którymi mierzy się świat i wykorzystywać potencjał swojej kreatywności. Każda dobra kampania musi mieć cel większy niż tylko budowanie wizerunku marki i przekonujemy się o tym po raz drugi, dołączając Tytanowego Lwa za GdzieZamieszkac.com do tego z 2019 roku, przyznanego za kampanię „Ostatni Twój Weekend” – podsumował po odebraniu Tytanowego Lwa Jerzy Hołub, dyrektor marketingu na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

 

– Jestem bardzo szczęśliwy i niesamowicie dumny, że razem z naszym klientem Mastercard stworzyliśmy kampanię, która nie tylko niesie realną pomoc, ale też została uznana przez jury na Festiwalu w Cannes za jedną z najlepszych kampanii na świecie – powiedział Marcin Sosiński, Managing Director McCANN Poland.

Nagrody Cannes Lions 2023 dla GdzieZamieszkać.com:
Złoty Lew w kategorii Direct – Real-time Response
Złoty Lew w kategorii PR – Sponsorship & Brand Partnership
Srebrny Lew w kategorii Direct – Consumer Services / Business to Business
Srebrny Lew w kategorii Brand Experience & Activation – Use of Website / Microsites
Brązowy Lew w kategorii Direct – Single-market Campaign
Brązowy Lew w kategorii Creative Data – Data Integration
Brązowy Lew w kategorii PR – Real-time Response
Grand Prix w kategorii Sustainable Development Goals
Tytanowy Lew – TITANIUM

::

Za budowę i optymalizację technologiczną narzędzia oraz jego analitykę odpowiadała agencja SpacecampX. Działania PR zrealizowała agencja Solski Communications. Za planowanie i zakup mediów w ramach prowadzonej kampanii komunikacyjnej narzędzia odpowiadał dom mediowy Carat. Grupa Morizon-Gratka.pl dostarcza do platformy oferty pracy i najmu mieszkań.
Platforma GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle) powstała w odpowiedzi na kryzys uchodźczy, który był bezpośrednim wynikiem napaści Rosji na Ukrainę. W ciągu kilku miesięcy granicę przekroczyło prawie 13 milionów obywateli Ukrainy, a około 1,5 miliona zostało w Polsce szukając tymczasowego schronienia. GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle), w oparciu o wiarygodne dane Mastercard, GUS oraz partnerów, bazując na informacjach podanych przez użytkownika, prezentuje aktualne koszty życia i utrzymania w wybranych miastach i miejscowościach w Polsce, jak również oferty mieszkaniowe i zatrudnienia w danej lokalizacji, odpowiadające kompetencjom i potrzebom szukającego. W ten sposób platforma pomaga Ukraińcom, którzy zamieszkali w Polsce, w usamodzielnieniu się i osiągnięciu stabilizacji życiowej oraz integracji społecznej i ekonomicznej.

O Mastercard
Mastercard jest globalną firmą technologiczną działającą w obszarze płatności. Wprowadzamy innowacje, dzięki którym transakcje są bezpieczniejsze, prostsze i bardziej inteligentne. W efekcie włączamy się w rozwój cyfrowej gospodarki, która wyrównuje szanse i przynosi korzyści wszystkim. Dzięki bezpiecznemu wykorzystaniu danych oraz możliwościom naszej sieci, usługi i rozwiązania Mastercard pomagają konsumentom, instytucjom finansowym, przedsiębiorstwom i sektorowi publicznemu wykorzystać w pełni swój potencjał. Łącząc siecią Mastercard ponad 210 krajów i terytoriów, realizujemy wizję zrównoważonego świata, który otwiera przed każdym wyjątkowe, bezcenne możliwości. Dowiedz się więcej o tym, jak nasze innowacje wpływają na świat, i włącz się do rozmowy na Twitterze @MastercardPL, na profilu firmy na LinkedIn oraz w Centrum Prasowym Mastercard.

O McCANN Poland
McCANN Poland wywodzi się z amerykańskiej agencji reklamowej McCANN-Erickson, która jako pierwsza agencja sieciowa pojawiła się w Polsce. Jesteśmy światowym liderem w branży, a nasza historia sięga 1902 roku. W Polsce współkreujemy i rozwijamy rynek reklamowy od momentu jego powstania, czyli od ponad 30 lat. W 2021 McCANN Poland został uznany jako najefektywniejsza agencja kreatywna w konkursie EFFIE AWARDS Poland. Więcej o McCANN Poland na stronie: https://www.mccann.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Awanse w Solski Communications

Na stanowisko Director awansowali:

fot. Dariusz Iwanski

Sabina Figarska, szefowa działu Brand Communications. Posiada 20-letnie doświadczenie w profesjonalnej komunikacji, w tym od blisko 13 lat w Solski Communications. Koordynowała i realizowała wiele projektów dla takich klientów jak Amazon, Amrest, Auchan, BSH, Colgate-Palmolive, Develey, Dilmah, Dior, Grycan, Lavazza, czy SMYK. Jest członkiem grupy PR w IAB Polska, organizacji pracodawców branży internetowej, do której należy agencja.

 

 

Adam Kaliszewski, szef działu Digital Communications. Jego doświadczenie w profesjonalnej komunikacji obejmuje 18 lat, w tym od blisko 10 lat pracuje w Solski Communications. Od wielu lat specjalizuje się w komunikacji w mediach społecznościowych. Koordynował i realizował wiele kampanii i projektów dla takich klientów jak Ambasada Królestwa Norwegii, Auchan, EMC, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Henkel, Mastercard, czy Raytheon. Jest członkiem grup Social Media i PR oraz ekspertem IAB Polska.

 

fot. Dariusz Iwanski

Klaudia Mencina, szefowa działu Healthcare Communications. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w profesjonalnej komunikacji, w tym od 11 lat w Solski Communications, gdzie koordynowała i realizowała wiele kampanii i projektów dla takich klientów jak Abbott Laboratories, Astra Zeneca, Boehringer Ingelheim, Bristol-Myers Squibb, Merck, Novartis, czy Sanofi Pasteur.

 

 

 

Na stanowisko Senior Manager awansowały:

fot. Dariusz Iwanski

Joanna Dunin-Kęplicz, wiceszefowa działu Technology Communications. Posiada 20-doświadczenie w profesjonalnej komunikacji, w tym od ponad 13 lat pracuje w Solski Communications. Współtworzyła, realizowała i koordynowała kampanie i projekty dla takich klientów jak ALD Automotive, Auchan, Avaya, Cisco, EMC, Fundacja Polska Bezgotówkowa, czy Polskie Stowarzyszenie Ochrony Roślin. Należy do grupy PR w IAB Polska.

 

 

 

fot. Dariusz Iwanski

Agata Grzeszkiewicz, dotychczas Manager w dziale Corporate Communications. Posiada ponad 20-letnie doświadczenie w PR, w tym 13 lat w Solski Communications, gdzie współtworzyła, koordynowała i realizowała kampanie i projekty dla takich klientów, jak Airbus, Airbus Defence and Space, Grupa Muszkieterów, czy Raytheon Technology.

 

 

 

fot. Dariusz Iwanski

Elżbieta Mańkowska-Tropiło, dotychczas Manager w dziale Technology Communications. Ma rekordowe, ponad 26-letnie doświadczenie w PR, w tym od ponad 13 lat pracuje w Solski Communications. Na swoim koncie ma wiele kampanii i projektów dla takich klientów, jak Auchan, Barracuda, Dilmah, EMC, FORTE, IFS, czy Roca.

 

 

 

 

Anna Piątkowska-Wełyczko, dotychczas Manager w dziale Brand Communications. Ma ponad 15-letnie doświadczenie w profesjonalnej komunikacji, w tym od ponad 6 lat pracuje w Solski Communications, gdzie realizowała projekty dla takich klientów, jak Grycan, Develey, BSH, mBank, czy SMYK.

 

 

 

Firma Solski Communications (www.solskipr.pl) powstała w kwietniu 2008 r. i od lat należy do ścisłej czołówki firm PR w Polsce. Główne obszary jej kompetencji to komunikacja korporacyjna i marki, w tym opracowywanie i realizacja strategii komunikacji, szkolenia mediowe i kryzysowe, relacje z mediami, komunikacja w mediach społecznościowych oraz public affairs. W trzech dorocznych badaniach satysfakcji klientów (2019-2021) przeprowadzonych przez dom badawczy Kantar, otrzymała najwyższe na rynku oceny. Firma zatrudnia 29 konsultantów, oferując usługi na terytorium Polski, a za pośrednictwem swojego partnera międzynarodowego BCW – praktycznie na całym świecie. Solski Communications jest członkiem organizacji pracodawców branży internetowej IAB Polska.

BCW (Burson Cohn & Wolfe) jest jedną z największych światowych firm public relations i public affairs i wchodzi w skład koncernu WPP, wiodącej ogólnoświatowej sieci usług komunikacyjnych. Dodatkowe informacje są dostępne na www.bcw-global.com.


Źródło: Solski Communinications 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF