...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

GdzieZamieszkać.com (WhereToSettle) od Mastercard zdobywa Tytanowego Lwa – główną nagrodę festiwalu Cannes Lions oraz Grand Prix w kategorii Sustainable Development Goals

Cannes, 23 czerwca 2023 r. – Dwa Złote, dwa Srebrne, trzy Brązowe, Grand Prix oraz ten najważniejszy, Tytanowy Lew, dla kampanii GdzieZamieszkac.com (Where to Settle) od Mastercard - to końcowy bilans Międzynarodowego Konkursu Kreatywności Cannes Lions 2023 dla kampanii stworzonej i zrealizowanej w Polsce przez Mastercard. Projekt został wyróżniony nagrodami łącznie w 6 kategoriach, zdobywając w sumie 9 Lwów.

 

To rekordowy sukces polskiej branży marketingowej w najważniejszym dla tego sektora konkursie. Mastercard jest jedyną polską marką, która wyjeżdża z Cannes z tak wieloma nagrodami na koncie. Co więcej, jest też jedyną marką w Polsce, która może pochwalić się zdobyciem dwóch Tytanowych Lwów. Tak duże uznanie na festiwalu w Cannes jest wyrazem uznania dla strategii marketingowej Mastercard, która zyskuje rozpoznawalność i sukces nie tylko w Polsce, ale również na międzynarodowym festiwalu kreatywności. To dowód na to, że marka konsekwentnie tworzy innowacyjne i inspirujące treści oraz kampanie, które przyciągają uwagę, wyznaczają nowe kierunki i budują więź z odbiorcami.
Platforma GdzieZamieszkać.com (WhereToSettle) to narzędzie, które powstało w odpowiedzi na kryzys humanitarny wywołany agresją Rosji na Ukrainę w lutym 2022 roku. Zostało zaprojektowane i stworzone przez Mastercard, we współpracy z wieloletnim partnerem, McCANN Poland. Agencja odpowiadała za opracowanie strategii, kreację i realizację kampanii, której wyniki docenione zostały w Cannes.

Najważniejsza nagroda Festiwalu, Tytanowy Lew (Dan Wieden Titanium Lions), którą w tym roku otrzymał projekt GdzieZamieszkać.com (WhereToSettle), to wyróżnienie przyznawane przez jury festiwalu Cannes Lions kampaniom, które wyróżniają się przełomową kreatywnością, zmieniają reguły gry, prowokują, przesuwają granice i są inspiracją dla branży. W ciągu dwóch dekad kategoria ta wyróżniła kampanie, które wykorzystują media i technologię w nowy sposób, podnoszą świadomość kwestii politycznych, dają głos ruchom na rzecz sprawiedliwości społecznej lub po prostu bawią.

Podczas piątkowej, finałowej gali Festiwalu Cannes Lions przedstawiciele Mastercard i McCANN Poland odebrali nie tylko Tytanowego Lwa, ale również nagrodę Grand Prix w kategorii Sustainable Development Goals, czyli główne wyróżnienie w całej kategorii.

Z wynikiem 9 Lwów, GdzieZamieszkać.com (WhereToSettle) od Mastercard jest jedynym tak mocno wyróżnionym polskim projektem na tym prestiżowym festiwalu. Ponadto, wcześniej główna nagroda tylko raz trafiła w ręce Polaków, w 2019 roku, i również powędrowała na konto Mastercard Polska. Tytanowego Lwa otrzymała wtedy kampania „Ostatni Twój Weekend” zrealizowana wspólnie z partnerami – bankiem BNP Paribas, Fundacją Sukces Pisany Szminką i Gazeta.pl.

– Pracując nad GdzieZamieszkac.com, dumę odczuwałem wiele razy. Wdrażając narzędzie, które miało szansę nieść realną pomoc, tak niezbędną po agresji Rosji na Ukrainę. Śledząc jego użyteczność i to jak wiele osób z niego skorzystało. Dumny jestem również dzisiaj, kiedy widzę, że to ważne działanie, ta kampania zyskały prawdziwe uznanie w oczach jury najbardziej prestiżowego, globalnego konkursu branżowego. To sygnał dla Mastercard, ale także dla innych, że warto wychodzić poza schematy, sięgać po tematy ważne, zwracać się w stronę wyzwań, z którymi mierzy się świat i wykorzystywać potencjał swojej kreatywności. Każda dobra kampania musi mieć cel większy niż tylko budowanie wizerunku marki i przekonujemy się o tym po raz drugi, dołączając Tytanowego Lwa za GdzieZamieszkac.com do tego z 2019 roku, przyznanego za kampanię „Ostatni Twój Weekend” – podsumował po odebraniu Tytanowego Lwa Jerzy Hołub, dyrektor marketingu na Polskę, Czechy i Słowację w Mastercard Europe.

 

– Jestem bardzo szczęśliwy i niesamowicie dumny, że razem z naszym klientem Mastercard stworzyliśmy kampanię, która nie tylko niesie realną pomoc, ale też została uznana przez jury na Festiwalu w Cannes za jedną z najlepszych kampanii na świecie – powiedział Marcin Sosiński, Managing Director McCANN Poland.

Nagrody Cannes Lions 2023 dla GdzieZamieszkać.com:
Złoty Lew w kategorii Direct – Real-time Response
Złoty Lew w kategorii PR – Sponsorship & Brand Partnership
Srebrny Lew w kategorii Direct – Consumer Services / Business to Business
Srebrny Lew w kategorii Brand Experience & Activation – Use of Website / Microsites
Brązowy Lew w kategorii Direct – Single-market Campaign
Brązowy Lew w kategorii Creative Data – Data Integration
Brązowy Lew w kategorii PR – Real-time Response
Grand Prix w kategorii Sustainable Development Goals
Tytanowy Lew – TITANIUM

::

Za budowę i optymalizację technologiczną narzędzia oraz jego analitykę odpowiadała agencja SpacecampX. Działania PR zrealizowała agencja Solski Communications. Za planowanie i zakup mediów w ramach prowadzonej kampanii komunikacyjnej narzędzia odpowiadał dom mediowy Carat. Grupa Morizon-Gratka.pl dostarcza do platformy oferty pracy i najmu mieszkań.
Platforma GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle) powstała w odpowiedzi na kryzys uchodźczy, który był bezpośrednim wynikiem napaści Rosji na Ukrainę. W ciągu kilku miesięcy granicę przekroczyło prawie 13 milionów obywateli Ukrainy, a około 1,5 miliona zostało w Polsce szukając tymczasowego schronienia. GdzieZamieszkac.com (WhereToSettle), w oparciu o wiarygodne dane Mastercard, GUS oraz partnerów, bazując na informacjach podanych przez użytkownika, prezentuje aktualne koszty życia i utrzymania w wybranych miastach i miejscowościach w Polsce, jak również oferty mieszkaniowe i zatrudnienia w danej lokalizacji, odpowiadające kompetencjom i potrzebom szukającego. W ten sposób platforma pomaga Ukraińcom, którzy zamieszkali w Polsce, w usamodzielnieniu się i osiągnięciu stabilizacji życiowej oraz integracji społecznej i ekonomicznej.

O Mastercard
Mastercard jest globalną firmą technologiczną działającą w obszarze płatności. Wprowadzamy innowacje, dzięki którym transakcje są bezpieczniejsze, prostsze i bardziej inteligentne. W efekcie włączamy się w rozwój cyfrowej gospodarki, która wyrównuje szanse i przynosi korzyści wszystkim. Dzięki bezpiecznemu wykorzystaniu danych oraz możliwościom naszej sieci, usługi i rozwiązania Mastercard pomagają konsumentom, instytucjom finansowym, przedsiębiorstwom i sektorowi publicznemu wykorzystać w pełni swój potencjał. Łącząc siecią Mastercard ponad 210 krajów i terytoriów, realizujemy wizję zrównoważonego świata, który otwiera przed każdym wyjątkowe, bezcenne możliwości. Dowiedz się więcej o tym, jak nasze innowacje wpływają na świat, i włącz się do rozmowy na Twitterze @MastercardPL, na profilu firmy na LinkedIn oraz w Centrum Prasowym Mastercard.

O McCANN Poland
McCANN Poland wywodzi się z amerykańskiej agencji reklamowej McCANN-Erickson, która jako pierwsza agencja sieciowa pojawiła się w Polsce. Jesteśmy światowym liderem w branży, a nasza historia sięga 1902 roku. W Polsce współkreujemy i rozwijamy rynek reklamowy od momentu jego powstania, czyli od ponad 30 lat. W 2021 McCANN Poland został uznany jako najefektywniejsza agencja kreatywna w konkursie EFFIE AWARDS Poland. Więcej o McCANN Poland na stronie: https://www.mccann.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowy CX Director w Spacecamp

uściśnięcie dłoni

Tomasz Świtała dołączył do zespołu Spacecamp na stanowisku Customer Experience Director, wzmacniając kompetencje badawcze i strategiczne z zakresu budowania pozytywnego doświadczenia klienta.

Tomasz Świtała posiada szerokie kompetencje w zakresie zarządzania customer experience globalnych marek. W Spacecamp będzie nadzorował dział User Experience oraz współpracował z Arturem Puszkiewiczem odpowiedzialnym za komórkę Customer Experience Intelligence (CXI), wspierając go w tworzeniu i implementacji innowacyjnych usług.

Nowy Customer Experience Director wnosi do agencji znajomość najnowszych rozwiązań technologicznych stosowanych w marketingu i wsparciu sprzedaży z obszarów: projektowania programów lojalnościowych, grywalizacji, oprogramowań do digital signage, predictive calling, emotion tracking, czy rozszerzonej rzeczywistości (AR). Świtała pracował dla Amazon, eBay, Reebok, SAMSUNG, Energizer, Hankook, MERCK, 4F, CEDC czy PKO, między innymi w Cheil Poland, WebInterpret oraz Nowoczesnej Firmie. Połączenie jego kompetencji z badaczami, analitykami i strategami Spacececamp wzmacnia ofertę agencji o innowacyjne rozwiązania customer-centric.

Proponowane w Spacecamp strategie budowania CX, wynikają nie tylko z podejścia data-driven, ale przede wszystkim data-informed i data-inspired. To rozszerzone pozyskiwanie danych, również z badań doświadczeń i osobistych spostrzeżeń użytkowników (data-informed – uwzględnianie elementu ludzkiego) oraz w oparciu o trendy (data-inspired). Takie podjeście pozwala na tworzenie efektywnych ekosystemów marek. Intencją wdrażania nowych technologii każdorazowo jest tworzenie środowiska przyjaznego użytkownikom, ale także markom. Spacecamp dostarcza unikalne podejście badawcze oparte na digitalowych narzędziach oraz na autorskiej metodologii Branded Customer Experience Examinator (BCXX) pozwalającej ocenić relację marki z konsumentem i sprawniej podjąć decyzje wspomagające realizację celów biznesowych.

Mocna oferta działu CXI i UX jest kolejnym krokiem tworzenia w Spacecamp usług odpowiadających na realne potrzeby konsumentów. Badanie poziomu satysfakcji z rozwiązań dostarczanych przez markę jest niezbędnym elementem budowania doświadczeń konsumenckich realizujących cele biznesowe. Połączenie ekspertów Spacecamp z obszaru badań konsumenckich, customer experience, strategii digitalowych i komunikacyjnych umożliwia jeszcze skuteczniejsze doradztwo naszym klientom w  podejmowaniu efektywnych decyzji marketingowych, zarówno tych codziennych jak i długoterminowych.

 Alicja Miłuńska, managing director Spacecamp


Źródło: Spacecamp

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF