...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Które dyscypliny sportu najchętniej wybieramy podczas pandemii?

Decathlon_-_Sport_podczas_pandemii

Ubiegły rok nie sprzyjał regularnemu uprawianiu sportu. Podczas pandemii odsetek aktywnych fizycznie Polaków spadł o 12 punktów procentowych – z 81% w 2019 r. do 69% w 2020 r. – tak wynika z najnowszych badań Sponsoring Monitor ARC Rynek i Opinia. Spadek motywacji do podejmowania regularnego wysiłku i zmniejszone zainteresowanie sportem w dużej mierze wiązało się oczywiście z ograniczeniami w funkcjonowaniu siłowni czy basenów. A także z faktem, że większość z nas dużą część doby spędzała w domu.

Jest też dobra wiadomość. W obliczu utrudnień w dostępie do obiektów sportowych wielu Polaków postawiło na aktywność na świeżym powietrzu oraz ćwiczenia, które można wykonywać samodzielnie w domu. Odzwierciedleniem rosnącej popularności tego rodzaju aktywności jest najnowszy ranking najczęściej uprawianych przez Polaków sportów. Został ułożony przez ekspertów z ARC Rynek i Opinia, którzy przeprowadzili wyżej wspomniane badanie.

Które dyscypliny sportu cieszą się obecnie największą popularnością?

Polacy w ubiegłym roku postawili na jednoślady i wygodne buty do biegania. W TOP 5 znalazły się bowiem następujące aktywności fizyczne:

  1. Jazda na rowerze – 51%
  2. Bieganie – 46%
  3. Gimnastyka i ćwiczenia sprawnościowe – 36%
  4. Spacery i wędrówki – 31%
  5. Fitness i pilates – 22%

Na kolejnych miejscach w rankingu popularności uplasowały się: pływanie (16%), piłka nożna (14%), siłownia i crossfit (12%), marszobiegi (10%) i siatkówka (9%).

Regularna aktywność fizyczna jest najpopularniejsza wśród młodych Polaków w wieku 18-24 lata. Zaledwie co 10. osoba w tej grupie wiekowej nie oddaje się żadnej aktywności fizycznej. W grupach 25-34 i 35-44 sportu unika 27-28% badanych. Z kolei wśród 55-65-latków średnio co druga osoba regularnie uprawia jakiś sport.

Sport sposobem na stres

Mimo że większość obiektów sportowych wciąż jest zamknięta, Polacy przyznają, że zachowanie formy fizycznej i uprawianie sportu są dla nich odskocznią od codziennego stresu i formą relaksu, która pozwala zapomnieć o pracy i „zrestartować” umysł. Według grudniowego badania MultiSport Index 2020 na zlecenie Benefit Systems, dla 79% aktywnych fizycznie Polaków ćwiczenia są sposobem na poprawę samopoczucia i efektywności w pracy. Z kolei dla 41% – metodą minimalizowania pandemicznego stresu.

Nic dziwnego. Długie godziny przy komputerze i na kanapie sprawiają, że Polacy są spragnieni każdej okazji do aktywności fizycznej. Ma to uzasadnienie medyczne. Sport to świetny sposób na obniżenie ciśnienia krwi, poprawę kondycji psychofizycznej i zwiększenie odporności.

Ruch ma również niebagatelne znaczenie dla wyników w pracy. Regularna aktywność wspomaga kreatywność i pracę mózgu, redukuje stres i stymuluje produkcję endorfin. Już 30 minut intensywnego ruchu dziennie wystarczy, by utrzymać mózg i ciało w dobrej kondycji.

Jak tę wiedzę wykorzystać?

Aktywność fizyczna staje się naturalną częścią naszego stylu życia. A w sytuacji pandemii świadomość Polaków dotycząca pozytywnego wpływu sportu na zdrowie stale rośnie. To stwarza nowe możliwości dla biznesu – zwłaszcza dla organizatorów akcji marketingowych. Rosnące zainteresowanie aktywnością fizyczną z wykorzystaniem własnych akcesoriów sportowych sprawia, że do puli nagród w programach lojalnościowych i konkursach warto dołączać nagrody o charakterze sportowym.
Dzięki temu:

  • grono odbiorców akcji ma szansę powiększyć się o dużą liczbę konsumentów zainteresowanych aktywnością fizyczną;
  • firma zyskuje możliwość zbudowania lub wzmocnienia wizerunku marki, która wspiera i wyznaje wartości szczególnie ważne dla dużej grupy klientów – zwłaszcza podczas pandemii: dbałość o zdrowie i kondycję czy troska o efektywność psychofizyczną w warunkach lockdownu;
  • działy marketingu mogą w łatwy sposób zagospodarować niszę w akcjach marketingowych – nagrody o charakterze sportowym to wciąż nieoczywisty wybór, który z kolei doskonale wpisuje się w aktualne potrzeby rynku.

Gdzie w takim razie organizatorzy konkursów mogą szukać tego rodzaju nagród i dzięki temu lepiej wpisywać swoje działania w potrzeby klientów?

I w sporcie, i w biznesie

Z pomocą przychodzi jedna z najwyżej ocenianych przez konsumentów sieci sportowych, a jednocześnie najpopularniejsza w tej kategorii handlowej – marka Decathlon. W jej ofercie dla biznesu znajdziemy obecnie karty podarunkowe w formie bonów zakupowych, gotowych do zrealizowania w dowolnym sklepie stacjonarnym lub w kanale e-commerce – na stronie decathlon.pl.

Karta podarunkowa dostępna jest zarówno w formie fizycznej, jak i elektronicznej. Wariant fizyczny zaprojektowany został w duchu eko: karta wykonana jest z papieru. Obie opcje kart można zamówić w łatwy sposób przez internet i zasilić dowolną kwotą w wysokości od 20 do 1000 zł. Bony są wielokrotnego użytku, a zawarte na nich środki są dostępne do wykorzystania w ciągu 2 lat.

Ze względu na możliwość zakodowania na karcie podarunkowej dowolnej kwoty i szeroki asortyment, na który można wydać przyznany bon, propozycja Decathlon staje się obecnie jednym z najpopularniejszych i najtrafniejszych pomysłów na wartościową, wpisującą się w potrzeby klientów nagrodę w konkursie.

Z pomysłu z powodzeniem mogą skorzystać również działy HR, dbające o motywację, dobre samopoczucie i zdrowie pracowników podczas pandemii. Wykorzystanie bonów na sprzęt sportowy w wewnętrznym programie motywacyjnym z dużym prawdopodobieństwem zaowocuje bardzo pozytywną reakcją pracowników.

Zapraszamy do poznania szczegółów oferty na https://kartapodarunkowadlabiznesu.decathlon.pl


Źródło: Decathlon

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF