Niemiecki oddział ESL rozpoczyna współpracę ze Spotify

Czołowy organizator turniejów esportowych ESL rozpoczyna współprace ze Spotify, najpopularniejszym serwisem oferującym streaming muzyki.

Spotify od teraz zapewni niemieckojęzycznej społeczności esportowej jakościowy dostęp do ulubionych doświadczeń muzycznych i ekskluzywnych podcastów w ramach promocji wydarzeń spod szyldu ESL.

Obie firmy współpracowały już podczas ESL Pro League w czerwcu oraz IEM Cologne 2022. Wspólny content obie marki stworzą podczas nadchodzącego turnieju EPL w dniach 31 sierpnia – 2 października.

Partnerstwo pozwoli fanom pogłębić muzyczne wrażenia związane z produkcjami ESL na rynku niemieckojęzycznym, takimi jak ESL Meisterschaft, Virtual Bundesliga oraz DreamHack Hangover.

 

Adam Daniluk

Brand Manager – kurs online ze specjalistą czołowej firmy Spotify

Platforma edukacyjna Laba uruchamia kurs Brand Manager, który będzie prowadzony przez Gerry'ego Randolpha – Global Marketing Lead w Spotify. Szkolenie daje dostęp do praktycznej wiedzy jednego z najlepszych specjalistów na międzynarodowym rynku.

Cyfryzacja, która z każdym dniem coraz bardziej angażuje się w nasze życie, przyspieszyła rozwój rynku edukacji online na całym świecie. Dzięki elastyczności, dostępności i przystępnej cenie, zajęcia dają ogromne korzyści użytkownikom. Laba – nowoczesna platforma edukacyjna – oferuje wiele ścieżek szkoleniowych na różnym poziomie zaawansowania z zakresu zarządzania, marketingu, finansów, IT i HR. Zespół wykładowców składa się z najlepszych krajowych i międzynarodowych ekspertów.

Nowy kurs Brand Manager, prowadzony przez Gerry’ego Randolpha – Global Marketing Lead w Spotify, zakłada naukę technik stosowanych przez największe brandy na świecie. Dzięki szkoleniu uczestnicy zdobędą umiejętności planowania i mierzenia skutecznych kampanii.

Anna Piskorz, Country Manager w Labie

Ekspert posiadający ponad dziesięcioletnie doświadczenie w kierowaniu zespołami odpowiedzialnymi za globalne marki takie jak PepsiCo, Oakley i ASOS, poprowadzi szkolenia online na żywo w języku angielskim.

Umiejętne zarządzanie marką Spotify potwierdzają ostatnie badania. raport MIDIA Research na temat najpopularniejszych serwisów streamujących muzykę, wskazał, że to właśnie Spotify jest liderem na światowym rynku – z jego usług korzysta 31% użytkowników.

Szkolenie zapewnia interaktywne lekcje na żywo zgodnie z ustalonym programem nauczania. Podczas kursu prowadzonego przez najwyższej klasy eksperta czołowej amerykańskiej firmy, studenci mogą oglądać zajęcia, odrabiać prace domowe, a ponadto komunikować się z wykładowcą i śledzić swoje postępy w nauce.


źródło: Laba

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Spotify głównym sponsorem FC Barcelony

Spotify na trybunach Camp Nou

Spotify zawarł współpracę z jednym z najbardziej rozpoznawalnych klubów sportowym świata, FC Barceloną. Umowa sprawi, że stadion Dumy Katalonii doczeka się pierwszej takiej zmiany w historii.

Czteroletnią umowę na kwotę 310 milionów dolarów sfinalizowano w tym tygodniu. Jej okres obowiązywania rozpocznie się od przyszłego sezonu. Na koszulkach Barcelony zobaczymy logo Spotify.

Stadion drużyny z Hiszpanii zostanie przemianowany na Spotify Camp Nou (wcześniej Camp Nou). To pierwszy raz w historii kiedy obiekt FC Barcelony zmienia nazwę. Co więcej, FC Barcelona i Spotify będą pracować nad wykorzystaniem powierzchni stadionu, aby dostosować przekaz artystów do danego odbiorcy, np. widzowie z Azji otrzymają odpowiedni przekaz, inny niż publika z Europy.

 

Adam Daniluk

Spotify kontynuuje zakupy

spotify akwizycje

Od jakiegoś czasu platforma, która zasłynęła ze streamingu muzycznego stawia na rozwój nowych usług, a przede wszystkim podcastów. Do tego zakupuje kolejne firmy, które mają wspomóc rozwój spółki i nowe funkcje zarówno dla twórców jak i analityków.

W ostatnich latach Spotify poza rozwojem własnych funkcji i pozyskiwaniem nowych twórców dla swojej platformy skupia się również na pozyskiwaniu firm i startupów z branży. Najnowsze firmy, które trafią do portfolio giganta to Chartable oraz Podsights. Obie zajmują się analityką tego, w jaki sposób audycje przyciągają słuchaczy oraz mierzą jakość reklamy w podcastach. Dodatkowo wykorzystane mogą być nie tylko przy okazji podcastów, ale również do analizowania reklam w innych obszarach aplikacji. Pozwolą one firmie rozwinąć i dalej optymalizować istniejące już narzędzia i sposoby reklamy audio. Równocześnie dając twórcom dostęp do bardziej zaawansowanej analityki, która może przełożyć się na większe zainteresowanie słuchaczy.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Spotify wciąż dominuje

streaming raport

Na rynku pojawia się coraz więcej usług pozwalających na słuchanie muzyki. Każdy wiec stara wyróżnić się na swój sposób, a mimo to król jest nadal jeden.

Świeżo opublikowany raport MIDiA pokazuje jak wyglądał rynek muzycznego streamingu w drugim kwartale 2021 roku oraz jak zmienił się w stosunku do 2020 roku.

Pomimo spadku o 2 pkt procentowe niekwestionowanym królem wciąż pozostaje Spotify z ponad 30% udziałem rynku. Kolejne miejsca dość równo podzielone zostały przez Apple music, Amazon music oraz Tencent music, które razem zajęły 41% rynku. Na pewno zadowolony może być Google mimo dopiero piątek miejsca i 8% udziału w rynku zaliczył najwyższy wzrost rok do roku wynoszący 50%. Z punktu widzenia Polskich użytkowników brakować w rankingu może Tidala, który musi zadowolić się wliczeniem go w 10% kategorie innych mniej używanych platform.

wykres streaming

W nadchodzącym roku warto będzie obserwować rozwój usługi YouTube Music, która ma szanse namieszać na rynku oraz dalsze losy Spotify, które w najbliższych latach może umocnić swoją pozycję lub spaść z wysokiego konia.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Spotify Wrapped już jest

Spotify Wrapped

Co roku jedna z najpopularniejszych platform streamingowych szykuje dla użytkowników podsumowanie ich muzycznego roku

Z końcem roku w muzyce pewne jest to że w radiu usłyszymy hity Wham oraz kolędy, a od kilku lat równie pewny jest wysyp Spotify Wrapped na wszystkich platformach społecznościowych.
Wrapped jest to coroczne podsumowanie aktywności użytkowników na platformie. Każdy może sprawdzić swoich ulubionych artystów, ulubione utwory oraz jak wypada na tle innych słuchaczy. Wszystko to w formie przypominającej stories, które bardzo łatwo udostępnić wszelkimi kanałami social mediów. Pod uwagę brane są również podcasty, a nawet ulubione playlisty.

Aby sprawdzić swoje Wrapped wystarczy jedynie zaktualizować aplikacje, a podsumowanie będzie czekało na głównym ekranie. W zabawie warto wziąć udział z jeszcze jednego powodu. Spotify daje nam również dostęp do playlist opartych o nasze tegoroczne gusta dzięki czemu powrót do ulubionych utworów jest banalnie prosty.

Poza statystykami pojedynczych użytkowników Wrapped zbiera również dane z danych regionów. Dzięki temu wiemy że

“Najpopularniejszym artystą 2021 roku w Polsce według danych Spotify został Mata. Młody raper jest także autorem najchętniej słuchanego utworu – Kiss cam (podryw roku) oraz albumu – Młody Matczak. Na liście najczęściej słuchanych artystów i artystek drugie miejsce zajęła sanah, a trzecie Sobel. Na szczycie listy znaleźli się również White 2115 oraz Lanek”

Spotify

Światowa czołówka w tym roku prezentuje się następująco:

Artyści Spoti global

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Spotify ma apetyt na kolejny segment

spotify findaway

Pomimo posiadania około trzydziestu procent udziałów na rynku streamingu Spotify walczy o więcej.

Ambicją Spotify jest zostanie miejscem docelowym dla wszystkich rzeczy związanych z audio, zarówno dla słuchaczy, jak i twórców. Przejęcie Findaway przyspieszy obecność Spotify w przestrzeni audiobooków i pomoże nam szybciej zrealizować tę ambicję.

Gustav Söderström Dyrektor do spraw rozwoju dla Spotify

Poza muzyką na platformie najbardziej promowanymi treściami są podcasty. Możliwe, że zmieni się to już niedługo. Wszystko za sprawą przejęcia jednego z największych dystrybutorów audiobooków. Findway powstało w 2004 roku i od tego czasu udało się im zbudować ogromną sieć partnerstw oraz wiele usług dodatkowych. Spotify przejął całość firmy razem z wszystkimi markami, takimi jak Findaway Voices – platformą pozwalającą na połączenie autorów z narratorami.

Audiobooki na Spotify nie pojawią się jednak po raz pierwszy. W styczniu bieżącego roku w ramach testowania formatu w wybranych krajach pojawiły się pierwsze tego typu treści. Były to klasyczne powieści takie jak „Frankenstein” czy też „Perswazje” autorstwa Jane Austen. Ciekawym eksperymentem była również wersja pierwszej książki z serii Harry Potter czytana przez Daniela Radcliffe’a. W maju natomiast ogłoszone zostało partnerstwo z platformą Storytel. Dzięki niemu m.in. w Stanach Zjednoczonych korzystać można było z zasobów Storytel przez aplikację Spotify.

Na ten moment nie jest jeszcze znany sposób, w jaki audiobooki zasilą platformę Spotify oraz czy wywoła to zmiany w abonamentach.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Z okazji Dnia Matki Spotify prezentuje najczęściej słuchane mamy wokalistki

Dzień Matki Spotify

Dzień Matki to czas, w którym warto zwrócić uwagę na to, jak wiele siły i energii wymaga łączenie macierzyństwa z życiem zawodowym, pasjami oraz obowiązkami. W tym specjalnym dniu Spotify prezentuje listę najczęściej słuchanych przez Polaków artystek, które łączą wychowanie dzieci z karierą na globalną skalę.

Liderką rankingu została Sia, mama dwóch adoptowanych chłopców. Tuż za nią lokuje się Katy Perry, mama urodzonej pod koniec lata zeszłego roku Daisy Dove Bloom. Trzecie miejsce zajęła natomiast Cardi B, mama Kulture Kiari Cephus, która w lipcu będzie świętować swoje trzecie urodziny. Wysokie pozycje w rankingu najpopularniejszych mam ze świata muzyki przypadają także Beyoncé, Nicki Minaj i Britney Spears, a zamyka go Adele.
Najczęściej słuchane Mamy na Spotify przez Polaków:
  1. Sia
  2. Katy Perry
  3. Cardi B
  4. Beyoncé
  5. Nicki Minaj
  6. Britney Spears
  7. Melanie Martinez
  8. Shakira
  9. RAYE
  10. Adele
Na polskiej scenie muzycznej najchętniej słuchane mamy to:
  1. Kayah
  2. Sylwia Grzeszczak
  3. Bajm (Beata Kozidrak)
  4. Magda Umer
  5. Ania Dąbrowska
Dzień Matki to doskonała okazja, aby docenić kobiety, które spodziewają się dziecka w najbliższym czasie. Jedną z przyszłych mam super gwiazd jest Halsey, amerykańska piosenkarka i autorka tekstów, która oczekuje swojego pierwszego dziecka jeszcze tej wiosny.
Z okazji Dnia Matki, możesz podarować swojej mamie samodzielnie skomponowaną i spersonalizowaną playlistę na Spotify. Jeśli sam nie zdążysz jej przygotować, skorzystaj z dedykowanej playlisty Mother’s Day Love, stworzonej przez Spotify specjalnie na tę okazję.

Źródło: Spotify

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Spotify i Tinder wspólnie na Walentynki: poznaj 100 piosenek najchętniej dodawanych do profili randkowych

Walentynki spotify Tinder

Walentynki już niebawem! Z tej okazji największa na świecie platforma streamingowa, Spotify, i lider aplikacji randkowych, Tinder, przedstawiają najnowsze miłosne i muzyczne trendy, a wśród nich ulubione piosenki miłosne Polaków oraz rosnąca popularność podcastów na temat związków.

Tegoroczne Walentynki spędzimy głównie w domu. Kto więc nie chciałby swipe’ować w prawo nawiązując relację z osobą, która dzieli z nami gust muzyczny? To czego słucha druga osoba, może nam wiele o niej powiedzieć. Co więcej, muzyka i podcasty potrafią łączyć ludzi w głęboki, osobisty sposób, stając się integralną częścią poszukiwania potencjalnych partnerów.

Jak wynika z danych platformy Tinder, dodanie na profilu mojej piosenki poprawia wrażenia podczas swipe’owania, prowadząc do większej liczby dopasowań. Co więcej, jako że muzyka jest numerem 1 wśród pasji, które użytkownicy umieszczają na swoich profilach w aplikacji Tinder na całym świecie, dodanie utworu bądź ulubionych artystów może okazać się najlepszym sposobem na rozpoczęcie rozmowy, a stąd tylko krok do idealnej, wirtualnej randki.

A przed nią porad dotyczących randkowania i związków najchętniej szukamy w sieci. Z tego powodu, jak podaje platforma Spotify, popularność podcastów o tematyce miłosnej wzrosła w Polsce aż o 149% w porównaniu ze styczniem ub. r..

Najpopularniejsze utwory miłosne dodawane przez użytkowników do playlist walentynkowych na Spotify w ciągu ostatnich 90 dni to:

  1. Foreigner – I Want to Know What Love Is
  2. Chris de Burgh – The Lady In Red
  3. Lewis Capaldi – Someone You Loved
  4. Bryan Adams – Heaven
  5. Eric Carmen – Hungry Eyes – From „Dirty Dancing” Soundtrack
  6. John Legend – All of Me
  7. Diana Ross, Lionel Richie – Endless Love – From „The Endless Love” Soundtrack
  8. U2 – With Or Without You
  9. Chicago – Hard to Say I’m Sorry
  10. Elton John – Sacrifice

Dla wszystkich chcących spędzić zbliżające się Walentynki w rytmach ponadczasowych klasyków oraz nowych przebojów o miłości, powstała specjalna zakładka „Miłość i romans” na Spotify. Jeśli natomiast szukasz inspiracji, by wybrać moją piosenkę na Spotify, zajrzyj do playlisty zawierającej sto najpopularniejszych utworów zamieszczanych przez użytkowników na profilach na Tinderze.

Do 10 najpopularniejszych utworów obecnych na profilach randkowych na świecie należą:

  1. SZA – Good Days
  2. Olivia Rodrigo – drivers license
  3. The Weeknd – Blinding Lights
  4. 24kGoldn ft. iann dior – Mood (feat. iann dior)
  5. Ariana Grande – 34+35
  6. The Weeknd – Save Your Tears
  7. Bad Bunny x Jhay Cortez – DÁKITI
  8. CJ – Whoopty
  9. Ariana Grande – Positions
  10. Doja Cat – Streets

Jak zamieścić moją piosenkę na Spotify w profilu na Tinderze? Wystarczy zintegrować oba konta, wchodząc w ustawienia Profilu w aplikacji Tinder. Następnie, należy wybrać piosenkę, która idealnie nas opisuje oraz ulubionych artystów.

*O ile nie wskazano inaczej, podane dane są lokalne


Źródło: Hill+Knowlton Strategies

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Spotify oficjalnym partnerem gry League of Legends

Spotify i Riot Games, wydawca gier wideo stojący za sukcesem League of Legends, ogłaszają wieloletnie partnerstwo w ramach którego powstaną oryginalne podcasty, dedykowane playlisty i wiele więcej.

League of Legends to jedna z najpopularniejszych na świecie sieciowych gier multiplayer, która jest streamowana wśród graczy i miłośników na całym świecie, a skalę jej popularności potwierdzają niesamowite liczby.

W samym 2019 roku turnieje w LOLa odbyły się w ponad 37 różnych miastach na pięciu kontynentach, a rekordowa średnia liczba widzów przypadających na minutę zeszłorocznego finału mistrzostw świata wyniosła 21,8 miliona. Z kolei, oficjalna ścieżka dźwiękowa League of Legends dostępna na platformie Spotify przyciąga prawie 5 milionów słuchaczy.

Teraz dzięki współpracy, zawartej pomiędzy Spotify, a Riot Games odkrywanie treści inspirowanych najpopularniejszą grą PC w Polsce będzie jeszcze prostsze.

Na Spotify zadebiutowała zakładka Official League of Legends Esports, która ułatwi odnalezienie najpopularniejszych wśród społeczności graczy piosenek, podcastów i playlist. Spotify i Riot Games pracują również nad stworzeniem i uruchomieniem oryginalnych podcastów.
Pierwszym z nich będzie Untold Stories: Top Moments from Worlds – 9-odcinkowy podcast poświęcony zbliżającym się 10. Mistrzostwom Świata League of Legends, a w nim historie o najlepszych zawodnikach i wydarzeniach z gry, a także wywiady z najlepszymi graczami LoL-a.

Co więcej, w ramach współpracy Spotify uzyskało status oficjalnego partnera w transmisji audio podczas globalnych wydarzeń League of Legends.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF