Co 5. osoba brała udział w spotkaniu online w piżamie, a co 3. będąc w łóżku. Ponad połowa wybrała dres [BADANIE]

spotkanie online w łóżku

Na spotkaniach online lubimy widzieć pozostałych uczestników - według badania polskiego ClickMeeting połowa respondentów uważa, że włączanie kamery podczas ich trwania to oznaka szacunku. Do Internetu chętnie przenosimy także normy zachowań ze spotkań tradycyjnych, np. mówienie „cześć” na powitanie i pożegnanie. Aż 57 proc. zdarzyło się w ostatnim miesiącu ubrać elegancko na taką okazję, np. w koszulę i marynarkę. Jednocześnie niemal 21 proc. przyznaje, że w ciągu ostatniego miesiąca brało udział w spotkaniu online mając na sobie piżamę.

Spotkania odbywane za pośrednictwem Internetu, choć stały się już elementem codzienności, wciąż budzą u wielu osób wątpliwości co do tego, jak należy się podczas nich zachowywać. Według raportu ClickMeeting, polskiej firmy dostarczającej platformę do spotkań online i webinarów, na temat zasad savoir-vivre podczas spotkań online ponad połowa respondentów chciałaby, by obowiązywały na nich jasne zasady etykiety.

Najbardziej rozpraszają nas cudze dźwięki z tła

Najbardziej rozpraszającą dla 66 proc. ankietowanych przez ClickMeeting jest sytuacja, gdy uczestnicy spotkania, którzy nie wypowiadają się w danym momencie, mają włączone mikrofony. Aż 45 proc. najbardziej przeszkadza, gdy osoba udostępniająca ekran nie ma przygotowanych materiałów i szuka ich będąc już „na wizji”. Z kolei 23 proc. rozprasza, gdy osoba prowadząca spotkanie nie patrzy w kamerę. Aż 10 proc. respondentów twierdzi, że nic nie jest w stanie ich rozproszyć.

Ponad połowa ankietowanych na spotkania online wybiera dres

Zdaniem 48 proc. ankietowanych włączanie kamery podczas spotkania online jest oznaką szacunku dla jego pozostałych uczestników. Jednak trzeba pamiętać, że wiąże się to z koniecznością zadbania o swój wizerunek i otoczenie, w którym przebywamy. Blisko 30 proc. respondentów  najbardziej w czasie spotkań online rozprasza źle dobrane tło prowadzącego i pozostałych uczestników, a dla 12 proc. takim rozpraszającym czynnikiem jest ubiór prowadzącego i uczestników. Jednocześnie 21 proc. przyznaje, że w ciągu ostatniego miesiąca brało udział w spotkaniu online mając na sobie piżamę, a 31 proc. uczestniczyło w spotkaniu będąc jednocześnie w łóżku. Popularnym ubiorem na spotkania przez Internet był również dres, który wybrało 53 proc. respondentów. Ponad 57 proc. w ciągu ostatniego miesiąca zdarzyło się ubrać elegancko na spotkanie online, np. w koszulę i marynarkę.

Na spotkania online przenosimy zachowania ze spotkań tradycyjnych

Wielu uczestników spotkań online chciałoby, żeby udział w nich jak najbardziej przypominał doświadczenie spotkania na żywo. Dlatego zależy im na włączonej kamerze czy odpowiednim stroju. Zwróciliśmy na to uwagę i cały czas wprowadzamy na naszej platformie nowe rozwiązania, które pomagają skrócić dystans między uczestnikami spotkań i pozwolić im na jak najlepsze doświadczenia i interakcje w wirtualnych relacjach.

Dominika Paciorkowska, Dyrektor Zarządzająca ClickMeeting 

Przywiązanie do form znanych z tradycyjnych spotkań na żywo widać też po tym, jak uczestnicy spotkań witają się i żegnają. Aż 79 proc. ankietowanych przez ClickMeeting wita się mówiąc „cześć” lub „dzień dobry”, 12 proc. pisze powitanie na czacie, a 5 proc. macha ręką do kamery. Tylko 4 proc. rezygnuje z jakiegokolwiek powitania. Podobnie wygląda to w przypadku pożegnań. Blisko 75 proc. mówi „cześć” lub „do widzenia”, 14 proc. pisze pożegnanie w oknie czatu, a niemal 9 proc. macha ręką do kamery. Zaledwie niecałe 3 proc.opuszcza spotkanie bez pożegnania. Dla 87 proc. respondentów ważne jest punktualne przybycie na spotkanie online i pozostanie na nim do końca. Natomiast 8 proc. uważa, że ma to znaczenie tylko w przypadku prowadzącego.


Źródło: ClickMeeting

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pandemia wpłynęła na spadek zaangażowania w biznesie [BRIEF PATRONUJE]

potencjał inwestycyjny polskich miast

Połowa przedstawicieli działów HR, sprzedaży i marketingu twierdzi, że pandemia wpłynęła na spadek zaangażowania oraz utrudnienie współpracy – wskazuje najnowszy raport Antal oraz Eventory “Spotkania i wydarzenia biznesowe w czasach zmiany”, któremu patronuje BRIEF. 60% ankietowanych uważa formę spotkań in-person jako najlepiej oddziaływującą na chęć pracy przez pracowników, a 47% wskazuje model hybrydowy.

Spadek liczby zakażeń COVID-19, jak i nadejście sezonu letniego zwiastują wzmożoną liczbę spotkań na żywo. Wygląda na to, że jednak mimo częstszych powrotów do biur praca hybrydowa i konieczność współpracy online zostanie z nami na dłużej… Która forma eventów sprawdzi się najlepiej w aspekcie budowania relacji w postpandemicznej przyszłości?

Jaki wpływ wywarła pandemia na zaangażowanie wokół marki?

Wybuch pandemii miał ogromny wpływ na funkcjonowanie firm. Niemal wszyscy respondenci badania zauważyli wpływ pandemii na poziom zaangażowania pracowników, klientów oraz partnerów. Najczęściej wskazywane jest osłabienie relacji w środowisku pracy (65%). Dlatego obecnie firmy kładą tak duży nacisk na budowanie zaangażowania, rozumianego jako relacja pracownika, klienta czy partnera z daną organizacją. Ankietowani menedżerowie zwracają uwagę też na konieczność przeformułowania celów i zadań dla pracowników (57%) oraz utrudnioną współpracę.

Tabela spotkania biznesowe w pandemii

Agnieszka_TymoszykPandemia na nowo zdefiniowała budowanie zaangażowania pracowników. Śmiało możemy powiedzieć, że ten obszar zyskał na ważności, od kiedy pracujemy zdalnie albo hybrydowo. Wcześniej w większości przypadków menedżerowie, liderzy lub współpracownicy mogli bez wahania podejść do innego pracownika i porozmawiać z nim. Dzisiaj w bardzo wielu organizacjach, które pracują zdalnie bądź hybrydowo, codzienne rozmowy twarzą w twarz przestały istnieć.

Agnieszka Tymoszyk, Client Manager, Antal HR & Legal

Częstotliwość organizacji eventów a budowanie zaangażowania

Główne cele organizacji spotkań i wydarzeń z perspektywy przedstawicieli HR to edukacja i szkolenia, rekrutacja oraz komunikacja wewnętrzna. Chęć rozwoju, poszerzanie wiedzy oraz nabywanie nowych umiejętności wpływają na efektywność działań biznesowych, która decyduje o możliwości osiągania lepszych wyników przez przedsiębiorstwo. Działy zarządzania zasobami ludzkimi mogą oddziaływać na podniesienie jakości oferowanych usług i produktów, m.in. przez organizację szkoleń dla pracowników. Najczęściej spotkania są organizowane w obszarach HR oraz sprzedaży. W przypadku tych grup najwięcej badanych wybrało odpowiedź, że wydarzenia biznesowe organizowane są „kilka razy w tygodniu”, odpowiednio 73% i 68%. 

Wykres badanie zaangażowania pracowników

Agnieszka_KapłonRespondenci sądzą, że to wydarzenia in-person w największym stopniu budują zaangażowanie uczestników, w wypadku wszystkich grup docelowych – obecnych i potencjalnych klientów, pracowników i kandydatów. Wysoko oceniane są też możliwości spotkań hybrydowych, szczególnie w przypadku interakcji z pracownikami i obecnymi klientami – czyli de facto grupami, którym firma jest już dobrze znana. Wydarzenia online są przez jedną trzecią badanych wymieniane jako dobry sposób dotarcia do potencjalnych kandydatów. 

Agnieszka Kapłon, Head of Customer Service w Eventory

Agnieszka_TymoszykObserwując aktualne nastroje i rozmawiając z naszymi partnerami przewidujemy dwa scenariusze. W pierwszym z nich, gdy wreszcie uda się powrócić do realiów sprzed pandemii, spodziewamy się nagłego wzrostu zainteresowania uczestników wydarzeniami stacjonarnymi. Po długim czasie eventów online uczestnicy będą przede wszystkim spragnieni ludzkich interakcji. Drugi scenariusz przewiduje, że spora część osób będzie preferować uczestnictwo online. Oszczędność czasu, kosztów dojazdu i łatwość dostępu do wydarzenia są przeważającymi zaletami uczestnictwa online. W przyszłości więc musimy wziąć pod uwagę preferencje audytorium i, planując wydarzenia, kierować się ku eventom hybrydowym.

Agnieszka Tymoszyk, Client Manager, Antal HR & Legal

Przyszłość pod znakiem hybrydowych spotkań i wydarzeń

Biznes widzi już, że wydarzenia i spotkania online mają naprawdę wiele plusów. Jako te najważniejsze firmy wskazują lepsze zasięgi, lepszą frekwencję na wydarzeniach czy niższe ich koszty. Niemniej bardzo trudno jest w 100% zastąpić eventem online wydarzenie offline. Według respondentów badania podczas wydarzeń in-person łatwiej było nawiązać relacje, a finalnie doprowadzić do zawarcia transakcji.

wykres zaangażowanie pracowników w pandemii

 

58% badanych stawia na hybrydowy model spotkań w przyszłości. Eventy hybrydowe umożliwiają połączenie silnych stron eventów online i in-person. Zapewne dlatego respondenci reprezentujący różne obszary są zgodni, że to one będą najczęściej organizowane w przyszłości. W przypadku przedstawicieli HR aż 77% jest zdania, że to właśnie hybryda będzie modelem najczęściej wykorzystywanym w przyszłości, tego samego zdania jest 54 % przedstawicieli sprzedaży i prawie połowa (43%) osób reprezentujących marketing i PR.

Jakub_ŚmietanaAby zapewnić wszystkim uczestnikom takie same możliwości – w szczególności tym, którzy wybiorą udział online w wydarzeniu – należy szczególną uwagę poświęcić części digitalowej. Poszukiwane i pożądane będą narzędzia do przeprowadzania części onlinowej w jakości odzwierciedlającej możliwości uczestnika w części in- person. Co to znaczy? Na wydarzeniu stacjonarnym uczestnik może po prostu podejść do innej osoby, by z nią porozmawiać. Zatem w modelu hybrydowym opcję networkingu i porozmawiania z innymi należy zapewnić również osobie uczestniczącej w wydarzeniu w formie online.

Jakub Śmietana, Sales Leader Eventory

pobierz pełny raport


Źródło: Antal

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

W Gdańsku z końcem lata biznes nabierze smaku dzięki “Śniadaniu w Chmurze”

Tradycyjne spotkania biznesowe powoli zaczynają przechodzić do lamusa. Firmy prześcigają się w pomysłach na eventy, które mają uatrakcyjnić ich klasyczną formę. Tym samym organizuje się ciekawe szkolenia, konferencje, kolacje, pikniki a nawet wystawy czy gale.

Gama do wyboru jest zatem bogata i organizacje prześcigają się z pomysłami. Atrakcyjny event to jednak nie wszystko. Formę wydarzenia należy bowiem dostosować do odbiorców. Dopiero w przypadku odpowiedniego przygotowania i dostosowania eventu do grupy docelowej powinien on przynieść wymierny sukces, co jest wykorzystywane od lat np. w USA.

Wzrost zainteresowania taką formą promocji można zaobserwować także w Polsce.  Na rodzimym rynku nieobce są już spotkania integracyjne, targi czy konferencje branżowe. Co więcej, ta forma marketingu zaczyna być coraz bardziej doceniana także przez instytucje państwowe i badawcze (konferencje naukowe coraz częściej przyjmują formę promocji placówki).

Ponadto wydarzenia coraz częściej zaczynają przybierać formę wirtualną w postaci np. webinaru, czyli seminarium odbywającego się online. Dzięki takiej formie spotkania można przyciągnąć dużą liczbę osób, które chcą pogłębić swoją wiedzę na dany temat bez wychodzenia z domu.

 

Natomiast organizator może wzmacniać swoją pozycję na rynku poprzez budowanie wizerunku wiarygodnego edukatora, a nie tylko dostawcy produktu czy usługi. W dodatku zarówno webinary, jak i wydarzenia “stacjonarne” pełnią doskonałą funkcję networkingową, umożliwiają bezpośrednie pozyskanie klienta, dostarczają materiałów do contentu organizacji a nawet pozwalają poznać konkurencję. Przy takiej liczbie korzyści zrozumiałym jest więc kreatywność firm w organizacji wydarzeń, przyciągających ludzi oryginalną formą.

Na nietypową formę marketingu eventowego zdecydowała się również firma Focus Telecom, która od trzech lat organizuje “Śniadania w Chmurze”, czyli spotkania biznesowe, na których przy smacznym śniadaniu i kawie spotykają się eksperci i przedsiębiorcy. Takie kameralne spotkanie przybiera zazwyczaj postać dyskusji, bowiem forma umożliwia wypowiedzenie się każdemu uczestnikowi.

Swobodna formuła śniadania biznesowego sprzyja więc networkingowi i wymianie poglądów. Spotkania są prowadzone  w sposób interaktywny i rzeczowy, bazując na danych zebranych od firm z branży, rozwiązaniach faktycznych problemów oraz analizie konkretnych przypadków. Event staje się zatem wymianą doświadczeń biznesowych.

– “Śniadania w Chmurze” zaczynały swoją działalność jako spotkania biznesowe, odbywające się na szczycie budynku Milenium Plaza w Warszawie. – mówi Agnieszka Ostrowska, Business Development Manager, odpowiedzialna za organizację cyklu – Obecnie śniadania odbywają się przede wszystkim w siedzibie firmy. Cieszą się one dużą popularnością, aczkolwiek staramy się, by liczba osób nie przekraczała 15 i umożliwiała swobodną dyskusję.

Jednak firma Focus Telecom wkroczyła na kolejny poziom kreatywności i 29 sierpnia 2018 “Śniadanie w Chmurze” przyjmie jeszcze inną formę. Po raz pierwszy event odbędzie się w formie praktycznego warsztatu technologicznego, na którym, w Gdańsku, eksperci będą dyskutować o trendach i dobrych praktykach w nowoczesnej komunikacji z Klientem.

Tym samym kameralne spotkanie zamieni się w mini konferencje przy śniadaniu i kawie, na której będzie można spodziewać się

  • Dwóch paneli dyskusyjnych z dwoma różnymi ekspertami.
  • Prezentacji Case Study firm działających na naszym rynku.
  • Rozmowy o RODO w kontekście nagrywania rozmów.
  • Oraz oczywiście klasycznej formy śniadaniowej.

Taka forma wydarzenia okazała się strzałem w dziesiątkę i cieszy się dużą popularnością, mimo że dopiero zaczęto zaproszenie gości.

  • Padł rekord w liczbie zarejestrowanych osób – przyznaje Piotr Hołody, organizator eventów w firmie Focus Telecom – Z pewnością liczba będzie jeszcze większa, więc zmieni to nieco formę samego eventu. Oczywiście śniadanie i kawa zostanie, bo to najmilszy akcent spotkania (śmiech), jednak prawdopodobnie mamy tu do czynienia z narodzinami kolejnego wydania “Śniadania w Chmurze”.

Tym samym 29 sierpnia możemy spodziewać się ciekawego eventu biznesowego, który być może zamieni się w cykl spotkań ogólnopolskich, prowadzonych w różnych miastach. Na ostateczne efekty wydarzenia trzeba będzie jeszcze poczekać. Niemniej “Śniadanie w Chmurze” jest niewątpliwym sukcesem firmy Focus Telecom, które przynosi wymierne korzyści i wyróżnia firmę na rynku.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF