...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Jest rok 2077. Pragnienie to przeszłość. Sprite x Cyberpunk 2077 x Discord w innowacyjnej aktywacji skierowanej do streamerów i ich fanów

Cyberpunk Sprite Discord

MediaCom Warszawa i agencja all for one przygotowały niestandardową aktywację dla marki Sprite. Działania agencji towarzyszyły partnerstwu marki z grą Cyberpunk 2077 - najgłośniejszej premiery gamingowej 2020 roku. W akcji wzięło udział 20 streamerów, a Sprite jako jeden z pierwszych brandów na polskim rynku wykorzystał Discord. To dynamicznie rozwijająca się platforma komunikacyjna, szczególnie popularna wśród graczy. W 8 dni Twórcy wygenerowali ponad 2 miliony wyświetleń treści.

W akcji Sprite x Discord x CP2077 wzięło udział 20 znanych streamerów, m.in.: Nieuczesana, BlackFireIce oraz leh_tv. Ich kanały mają w sumie ponad 2 miliony polubień i generują miesięcznie 2 milionych obejrzanych godzin live na najważniejszych platformach streamingowych: Facebook Gaming, Youtube Gaming i Twitch.

Poza kanałami zaangażowanych twórców, zrealizowane zostało dodatkowe wsparcie mediowe podczas gamingowych transmisji live z wykorzystaniem innowacyjnej technologii Instreamly. Aktywacja wspierała ostatnią kampanię Sprite „W 2077. Pragnienie to przeszłość”. Celem akcji było pełne wykorzystanie tej współpracy i dostarczenie pasjonatom streamingu emocji płynących z gry także w świecie rzeczywistym.

Przez 8 dni fani streamerów łączyli się w drużyny na dedykowanym marce Sprite kanale Discord. To tu zespoły pod wodzą twórców rozwiązywały zadania i podejmowały wyzwania rodem z cyberpunkowej rzeczywistości. Dla zwiększenia zaangażowania każdy fan biorący udział w akcji miał szansę na zdobycie tematycznych nagród, m.in. unikalnych kurtek sygnowanych Cyberpunkiem. Dodatkowo spośród najaktywniejszych uczestników kanału Discord wytypowane zostały 20-osobowe zespoły, które zmierzyły się w walce o nagrodę główną. Finałowym zadaniem było wspólne zhakowanie specjalnie przygotowanego landing page’a zabezpieczonego hasłem.

discord sprite cyberpunk 2077

Wykorzystana w akcji platforma Discord jest dla graczy jednym z najbardziej naturalnych środków komunikacji oraz popularnym “miejscem” codziennych spotkań. Dzięki odpowiedniej konfiguracji botów kanał Sprite stał się w pełni interaktywny. Odpowiedni wybór i automatyzacja głównego touchpointu były kluczowe dla aktywacji uzupełniającej partnerstwo marki Sprite i gry Cyberpunk 2077.
Na kanał Discord Sprite dołączyło ponad 6100 osób, z czego ponad 4000 dołączyły w pierwszych 24 godzinach trwania aktywacji.

Dla zachowania spójności z całością działań Sprite x Cyberupunk 2077 wybrani twórcy wzięli udział w telewizyjnej premierze Cyberpunk 2077 na kanale Polsat Games.

Marka Sprite od wielu lat wspiera gaming i esport w Polsce i za każdym razem staramy się wprowadzać naszymi aktywacjami świeżość i otwierać nowe możliwości. Dzięki wyjątkowemu partnerstwu z CD PROJEKT RED możemy zastosować kolejne innowacyjne rozwiązania w digitalu oraz nawiązać współpracę z wieloma nowymi twórcami. Bardzo się cieszymy, że możemy zaangażować społeczność graczy za pomocą popularnej platformy komunikacyjnej, która nie była dotychczas miejscem wielu działań marketingowych.

Julia Mardeusz, Digital Project Manager Sprite


Źródło: Sprite

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Sprite prezentuje unikalną edycję puszek i butelek inspirowaną grą Cyberpunk 2077

Sprite ugasi pragnienie graczy, którzy oczekują jednej z najgłośniejszych tegorocznych produkcji gamingowych - gry Cyberpunk 2077. We współpracy z CD PROJEKT RED marka zaprojektowała unikalną edycję puszek i butelek z postaciami z gry. Limitowana edycja napoju jest dostępna na rynku od listopada. Ponadto z okazji nadchodzącej premiery marka Sprite przygotowuje szereg aktywności dla fanów gry i nie tylko.

Marka Sprite jest obecna w świecie gier już od kilku lat tworząc aktywacje skierowane do graczy i esportowców. Tym razem nawiązała współpracę z twórcami gry Cyberpunk 2077, która już niebawem trafi do graczy na całym świecie. Hasłem przewodnim kampanii jest “W 2077 pragnienie to przeszłość”, które w symboliczny sposób łączy świat gry ze światem Sprite.

Wspieranie graczy jest częścią filozofii naszej marki już od kilku lat. Dlatego ogromnie cieszy nas fakt, że możemy stworzyć dedykowany produkt dla fanów gry Cyberpunk 2077

Małgorzata Budnik, Senior Brand Manager Flavors, Coca-Cola Poland  

Na limitowanych puszkach i butelkach Sprite, obok postaci ze świata Cyberpunk 2077,  znajdą się także kody promocyjne, dzięki którym codziennie można będzie wygrać gry Cyberpunk 2077 oraz vouchery do sklepu CD PROJEKT RED GEAR. Promocja rozpocznie się 19 listopada.

Premiera gry Cyberpunk 2077 odbędzie się 10 grudnia. Jest jedną z najbardziej wyczekiwanych produkcji bieżącego roku.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Sprite wprowadza specjalną edycję puszki w kolorach tęczy

Marka Sprite, należąca do portfolio firmy Coca-Cola, wprowadza limitowaną edycję puszki z logo w kolorach tęczy, symbolu równouprawnienia osób LGBTQ+. Premierowo puszka pojawi się podczas samplingu na Paradzie Równości 8 czerwca w Warszawie, a następnie na lokalnych paradach równości w Polsce. To jedna z odsłon globalnej kampanii Sprite pod hasłem ”I love you hater”, której istotą jest wspieranie autentyczności, prawa do bycia sobą oraz wolności wyrażania tego. Hejt i brak równego traktowania osób ze społeczności LGBTQ+ to jeden z przejawów dyskryminacji – dotyka ona także wielu innych grup: tych, którzy różnią się od nas wyglądem, kolorem skóry, religią czy poglądami. Dlatego Sprite zabiera głos: „Bycie sobą jest konkretnie orzeźwiające”. „Niech gadają. Żyj rześko”.

Limitowana edycja tęczowej puszki Sprite

Sprite wierzy, że masowe, silne marki mają dziś do odegrania ważną rolę. Są słuchane, a to oznacza odpowiedzialność. Dlatego powinny mówić o rzeczach ważnych, a za takie uznaje równość, różnorodność
i wolność. Specjalna, limitowana edycja puszki z logo marki w kolorach tęczy i sloganem „Bycie sobą jest konkretnie orzeźwiające” powstała, ponieważ Sprite wierzy w to, że każdy ma prawo do bycia sobą
i wyrażania tego. Miłość to miłość, bez względu na płeć. Sprite chce inspirować do świętowania różnorodności oraz wolności.

Aż 1/4 hejtu w Polsce dotyczy osób homoseksualnych, a z hejtem spotyka się większość osób ze środowisk LGBTQ+.* Symboliczny gest marki to wyraz wsparcia dla społeczności LGBTQ+ w walce o rozwój wartości takich jak równość, tolerancja i różnorodność. Tęczowa puszka zadebiutuje podczas samplingu, 8 czerwca na Paradzie Równości
w Warszawie. Pojawi się również na lokalnych paradach w Poznaniu, Kielcach, Katowicach i Wrocławiu.
Zaangażowanie Sprite we wsparcie organizacji wspierających LGBTQ+ ma szerszy wymiar. Wspólnie z Fundacją Wolontariat Równości Sprite utworzył grant dla lokalnych parad, by wesprzeć ich organizację w innych miastach w Polsce. Razem z grupą Stonewall marka przygotowuje specjalny projekt edukacyjny na okres wakacyjny.

Szerszy kontekst globalnej kampanii: Trwa sezon hejterów. Niech gadają. Żyj rześko. #iloveyouhater

Limitowana puszka Sprite z tęczowym logo oraz działania wspierające środowiska LGBTQ+, to jeden z wielu elementów polskiej odsłony globalnej kampanii Sprite „I love you hater”, która dotyczy problemu dyskryminacji oraz przejawów hejtu wobec różnych grup i osób – ze względu na ich wygląd, kolor skóry, religię czy poglądy. Kampania marki nie tylko wspiera różnorodność, ale idzie o krok dalej – mówi o tym, jak reagować na hejt. Slogany: „Trwa sezon hejterów” „Niech gadają. Żyj rześko”, które towarzyszą kampanii, to nie tylko diagnoza otoczenia, w którym żyjemy – ciągłego poddawania ludzi ocenom i eskalacji uprzedzeń, ale inspiracja do stawienia temu czoła i bycia tym, kim się chce.

Link do kampanii: 

Komunikacja kampanii opiera się na prawdziwych historiach osób i autentycznych, hejtujących komentarzach, z jakimi się spotykali. Bohaterami „I love you hater” na całym świecie zostali nie aktorzy, ale osoby, które same doświadczyły agresji ze względu na swoją odmienność, a mimo to spełniają swoje marzenia. Twarze kampanii to m.in. artyści, sportowcy, społecznicy – np. polski tancerz latynoamerykański, wytatuowana „rave girl”, mistrzyni olimpijska w pływaniu Rocio Velazquez, surferka Liz Romer ze Szwecji czy zawodniczki damskiej drużyny piłkarskiej CE Sant Gabriel z Barcelony. Wszyscy oni zetknęli się z krytyką dotyczącą różnych aspektów ich życia, np. cech fizycznych, niestandardowego hobby czy orientacji seksualnej. I wszyscy pokazują, że można i warto robić to, co się kocha, podążać za swoją pasją i być wiernym sobie, niezależnie
od ocen. Bohaterowie kampanii dają prostą radę:
hejt rodzi hejt, walcz z nim miłością. Stąd przekaz, wstukiwany w odpowiedzi na komentarze hejterów: #iloveyouhater.

Hejt nie zniknie z dnia na dzień, ale można się na niego uodpornić. To prostsze, kiedy wiemy, że hejt to nie siła, ale słabość, bo wynika ze strachu przed innością – przed innym wyglądem, kolorem skóry, religią, kulturą, czy orientacją seksualną. To wiara w siebie i życie w zgodzie ze sobą, dają siłę, która, pozwala przeciwstawić się hejtowi. Trzeba złapać do niego dystans, wierzyć w siebie i być sobą, a jedynym sposobem na niego jest miłość. Stąd też hasło „I love you hater” i melodia „All you need is love” jako motyw muzyczny kampanii.

Za adaptację całej kampanii „Trwa sezon hejterów. Żyj rześko” na rynek polski odpowiedzialny jest dom mediowy MediaCom, dom produkcyjny Feel Movie wraz z duetem reżyserskim Natalią Jakubowską
i Łukaszem Gronowskim. Za obsługę marketingową kampanii odpowiadają firmy LiquidThread (aktywności
w internecie, m.in. w social media), Fortis (przygotowywanie materiałów BTL) oraz MediaCom (planowanie
i zakup mediów). Za obsługę PR odpowiada Big Picture, które odpowiadało także za przygotowanie ogólnoeuropejskiej strategii public relations/ public affairs, na bazie której pozostałe rynki budują narrację
i partnerstwa kampanii.

Kampania ma charakter długofalowy i obejmie szeroki mix mediów, docierających do młodej grupy docelowej. Bazując na YouTube i kilku formatach video o różnej długości, a także visualach i gifach, obejmie także inne formaty digital dopasowane do facebooka i instagrama. Reklama telewizyjna towarzysząca pierwszemu etapowi komunikacji trafiła na ekrany 1 maja. Zaplanowano także szereg działań w punktach sprzedaży,
a w dalszej perspektywie także ambient i udział marki w wydarzeniach specjalnych.

*Dane z badania Kantar 2019 „Postawy wobec hejtu”

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF