...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Sprzedaż na żywo – jak wdrażać innowacyjne rozwiązania w czasach kryzysu?

Bezprecedensowa sytuacja pandemii Covid-19 postawiła przedsiębiorstwa na całym świecie przed nowym, niełatwym wyzwaniem – jak utrzymać sprzedaż, gdy galerie handlowe pozostają trwale zamknięte, rząd rekomenduje pozostawanie w domu, a rosnące bezrobocie wstrzymuje decyzje zakupowe klientów indywidualnych?

Sytuacja globalnego kryzysu w naturalny sposób obniży przychody marek sprzedażowych – to nieuniknione. Można jednak te marki wspierać kreatywnie, oferując im zaplecze merytoryczne i wsparcie techniczne, które przełoży się przynajmniej na zabezpieczenie części dochodu. Fast White Cat podchodzi do kryzysu jak do okazji na wykorzystanie umiejętności i znalezienia nowych przestrzeni działalności – a przez to nowych partnerów biznesowych. Jedną z takich okazji okazał się innowacyjny pomysł marki odzieżowej Quiosque, który firma zrealizowała we współpracy z Fast White Cat. Partnerom udało się pomyślnie wdrożyć rozwiązanie nie tylko przenoszące sprzedaż z offline do online, ale też łączące w sobie nowoczesne podejście do zakupów z wykorzystaniem Facebooka, jako jednego z popularniejszych kanałów Social Media – w Polsce korzysta z niego aż 75% internautów. Wdrażając pomysł, jaki firma Quiosque postawiła sobie za cel, udało się stworzyć możliwość promocji i sprzedaży produktów marki na żywo – właśnie na Facebooku. W tym markę wsparło Fast White Cat.
Celem Fast White Cat i Quisoque było zwiększenie sprzedaży w sklepie internetowym oraz za pomocą Facebooka, przy jednoczesnej popularyzacji takiego rodzaju kupowania, ale także podtrzymanie relacji z klientkami, które dotąd robiły zakupy wyłącznie offline – to niezbędne, by wypracowywany długo wizerunek marki nie podupadł w czasie, gdy kontakt offline nie jest w ogóle możliwy. Wiemy też, jaki potencjał na zbudowanie społeczności danej marki tkwi w Social Mediach, stąd decyzja, by w czasie kryzysu wykorzystać możliwości tego kanału do maksimum.

Strategia komunikacji tego projektu została oparta o kilka optymalnych rozwiązań. Po pierwsze marka odzieżowa gwarantowała klientkom czasowy rabat na zakupy, uzależniony od aktualnej sprzedaży asortymentu, a do tego osobny kod rabatowy, który uruchamiał się po wpisaniu przy zamówieniu w e-sklepie. Po drugie – w obrazowy, przystępny sposób został przedstawiony aktualny asortyment marki – prezentując ubrania na modelce, uwzględniając rozpisanie rozmiarów i wymiarów danego produktu. Do tego, chcąc przyspieszyć decyzję zakupową, podjęto działania polegające na udostępnianiu linków promowanych produktów, a czas trwania live’a oszacowano odgórnie, na około godzinę. Co więcej, moment uruchamiania live’ów nie był przypadkowy – na podstawie analizy ruchu i aktywności odbiorców fanpage’a marki, zdecydowano o zaproponowaniu dni tygodnia, w których można było przewidzieć najwyższą aktywność potencjalnych klientek. Stąd decyzja o prowadzeniu live’ów we wtorki, piątki i niedziele. Dla klientek, które niechętnie składają zamówienia przez e-sklep, uruchomiono możliwość przejęcia wykonania tej czynności przez konsultanta BOK, podczas rozmowy telefonicznej z daną użytkowniczką. Największe wyzwanie, z jakim zmierzyliśmy się jako Fast White Cat podczas realizacji tego projektu, dotyczyło utworzenia zamówienia i ominięcia przy tym obostrzeń Facebooka – tłumaczy Cezary Kożon, Prezes Fast White Cat – Facebook blokuje bowiem firmom możliwość pisania prywatnych wiadomości do użytkowników. Rozwiązaliśmy tę kwestię, posługując się komentarzami podczas live’ów – z ich pomocą Biuro Obsługi Klienta pisało prośbę do konkretnej klientki o podanie numeru produktu, którym jest zainteresowana oraz jej numeru kontaktowego. Wówczas pracownik BOK, wykonując połączenie telefoniczne do klientki, mógł złożyć zamówienie w jej imieniu i zgodnie z jej oczekiwanymi.

Zasięg live’ów, które Quiosque dotąd zainicjował, wahał się między 28 258 a 40 260 użytkowników, a średni wzrost sprzedaży wzrósł o 44% w stosunku do dnia poprzedzającego live. W trakcie trwania tych spotkań online udało się więc dokonać konwersji, w tym przypadku – sprzedać część promowanych produktów. Nie bez znaczenia pozostało tu również aktywne doradztwo Biura Obsługi Klienta – czyli ta wartość, która dotąd stanowiła przewagę zakupów offline nad tymi internetowymi.

Dane z działań sprzedażowych marki Quiosque na Facebooku pokazują, że social selling jest możliwy do zrealizowania i przynosi zaskakujące efekty. Istotą działań sprzedażowych w kanałach społecznościowych jest jednak pozycja marki, jej rozpoznawalność i świadomość wśród grupy docelowej – te elementy sprawiają, że sprzedaż rozkręci się szybko i skutecznie. Social selling nie zaistnieje, jeśli marka nie zbudowała wokół siebie silnej i zaangażowanej społeczności, a to z kolei działanie, którego nie da się nadrobić w tydzień czy miesiąc. Droga do sprzedaży w mediach społecznościowych jest długa i wymagająca systematyczności, pomysłu na content i nawiązanie relacji z target grupą. Każda marka ma inne założenia, swoją własną strategię, ale gdy jest ona dopasowana do potrzeb klientów, a do tego marka jest aktywna, a jej odbiorca ma bezpośredni kontakt i zaufanie, sprzedaż w social media staje się bardzo realna.

Dominika Dycha, Head of Business Development w agencji JU:

Według raportu „E-commerce w Polsce 2019. Raport Izby Gospodarki Elektronicznej i Gemius”, aż 62% internautów kupuje online – w sytuacji kwarantanny ta wartość urośnie do maksimum, dlatego staramy się przenosić świadomość i działania naszych klientów do sfery online, a tam szukać nowych, jeszcze ciekawszych rozwiązań.

Zapraszamy na spotkanie z cyklu #eksperci w ramach 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie! 🏆

Jak sprzedawać więcej dzięki live’om w social mediach i jak wykorzystać je w dobie kryzysu?
CASE STUDY: Quiosque

✔️O czym? Jak sprzedawać w social media i jak przekonać odbiorców do zakupów online.

✔️Dla kogo? Dla osób, które szukają nowego kanału dotarcia do odbiorców i możliwości zwiększania sprzedaży.

✔️Dlaczego? 75% internautów w Polsce korzysta z Facebooka, to ogromny potencjał do wykorzystania przez marki!

✔️Co zyskasz? Fachową i specjalistyczną wiedzę na temat skuteczności działań w social media, w szczególności łączenia e-commerce z mediami społecznościowymi.

📣Postaramy się odpowiedzieć na pytania:
1. Czy powinieneś się reklamować w dobie kryzysu?
2. Jaka jest skuteczność social mediów w czasie kryzysu?
3. Jakich błędów nie popełniać i czym inspirować się w działaniach w mediach społecznościowych?
4. Case study Quoisque – Sprzedaż live, od autorskiego pomysłu do realizacji i zwiększenia sprzedaży o 44%.

💡PRELEGENCI:
Cezary Kożon – Prezes Zarządu Fast White Cat S.A.,
Sergii Sologubovskyi – E-commerce Manager marki odzieżowej Quiosque,
Dominika Dycha – Head of Business Development w JU: Agencja – prowadzimy w digitalu.

Rozmowę moderuje: Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny Brief.pl

➡️Warunkiem uczestnictwa w wydarzeniu jest wypełnienie formularza zgłoszeniowego i udzielenie zgód marketingowych. Jeśli nie otrzymamy zgody na kontakt, nie będziemy mogli potwierdzić Twojego udziału, ani wysłać linku do wydarzenia.

Link do formularza zgłoszeń: https://bit.ly/3cSlEAv

partnerzy 50 plansza

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF