...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Mija deadline dla nowych sprzedawców zabawek. Koniec marzeń o zyskach z przedświątecznej sprzedaży na Amazon

prezenty

Jesień za pasem i już za moment będziemy myśleć o świątecznych prezentach. W dobie rozrastającego się rynku zakupów internetowych ważne są dla nas opinie o sklepie i pewność, że przesyłka przyjdzie na czas. Amazon, który udostępnia swoją platformę również zewnętrznym sprzedawcom, dba o to, żeby feralny upominek nie zepsuł nam atmosfery świąt. Sprzedawcy zabawek muszą się wykazać, żeby gigant pozwolił im działać w okresie przedświątecznym.

Jesień, a już na pewno czas przedświąteczny, to najbardziej wyczekiwany okres dla sprzedawców. Najpierw zakupy związane ze szkolnymi potrzebami, później wydatki studentów, którzy często poza rodzinnym domem muszą zaopatrzyć się w najpilniejsze produkty, a na koniec świąteczno-noworoczny szał. Prezenty, jedzenie (coraz częściej kupowane w internecie), ubrania. Tylko na przygotowanie świąt wydajemy ok. 500 zł, a drugie tyle poświęcamy na upominki. Tak wynika z raportu przygotowanego przez Federację Konsumentów i Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.

Jak cię widzą, tak u ciebie kupują

Sascha_Stockem_CEO_Święta w 2020 roku były nieznacznie skromniejsze od poprzednich. Wynikało to ze specyfiki świąt utrzymanych w reżimie sanitarnym. Spotykaliśmy się w mniejszym gronie, więc nieco mniej wydawaliśmy na jedzenie czy prezenty. Jednak zdecydowanie zmieniło się to, gdzie kupowaliśmy, bo sklepy e-commerce przeżywały oblężenie i tylko dzięki temu, że rozwiązania technologiczne są bardzo wydajne, nie odnotowano żadnych poważniejszych awarii serwerów.

Sascha Stockem z Nethansy, sopockiej spółki, która wspomaga firmy z Polski i Niemiec w otwarciu i prowadzeniu własnego sklepu online na Amazon

Stockem dodaje, że nie widzi możliwości odwrócenia trendu, bo już ponad 80% konsumentów dokonuje przynajmniej części zakupów w sieci.

Sascha_Stockem_CEO_Próba walki z nowymi nawykami konsumentów to zbędny wysiłek. Centra handlowe w coraz większy sposób będą zamieniać się w centra rozrywki, a zakupy staną się tam wkrótce tylko ciekawym dodatkiem. Sprzedawcom nie pomaga również obecny krajobraz legislacyjny. Zakupy w sieci nie wiedzą, co to niedziele wolne od handlu bądź ograniczenia w liczbie osób przebywających jednocześnie w sklepie, nie wspominając już o godzinach dla seniorów, które jednak chyba na stałe odeszły do lamusa. Natomiast innych obostrzeń możemy się spodziewać, więc internet znowu zapłonie

Sascha Stockem, Nethansa

Według badania przeprowadzonego dla UOKiK blisko 75% konsumentów zdaje sobie sprawę z tego, że w internecie opinie i recenzje produktów mogą być co najmniej nierzetelne. Część jest po prostu kłamstwem czy zakamuflowaną promocją. Dodatkowo aż 40% klientów sklepów online rozczarowało się produktem, który otrzymali do domu, bo był niezgodny z opisem. Takie sytuacje mogą zachwiać popularnością sprzedawcy, bo szacuje się, że ponad 20% zakupów dokonywanych jest na podstawie przeczytanych opinii w internecie. Dlatego wielcy pośrednicy sprzedaży jak Amazon (który obok sprzedawania swoich produktów udostępnia przecież swoje serwery stronom trzecim), pilnują, żeby na ich serwerach lokowały się tylko uznane firmy, które będą troszczyć się o klientów.

Amazon stawia sprawę jasno: Klient nasz pan

Sascha_Stockem_CEO_Amazon zdaje sobie sprawę z tego, że w okresie świątecznym kupujący (a niektórzy upominki zamawiają już pod koniec września!) mają nieco obniżony próg samokontroli. Częściej kupują chaotycznie, bez odpowiedniego sprawdzenia, licząc jednak na to, że właściciel „internetowego targu” zadba o ich bezpieczeństwo. Amerykański gigant zdecydowanie odwraca się frontem do takich klientów i wprowadza rozwiązania, które wymuszają na sprzedawcach podjęcie działań, które uwiarygodniają go w oczach kupujących.

Sascha Stockem, Nethansa

Dlatego chcąc sprzedawać produkty np. w kategorii „zabawki i gry”, które w zbliżających się miesiącach będą hitem, trzeba już dziś zadbać o odpowiednie uwierzytelnienie. Sprzedawca musi udowodnić, że transakcje na Amazon zaczął przed 1 września (niekoniecznie w kategorii zabawki i gry) i od połowy sierpnia do połowy października zrealizował co najmniej 25 zamówień. Współczynnik anulowania nie może być wyższy niż 1,75%, a zupełnie nieudanych transakcji nie może być więcej niż 1%. Również wskaźnik opóźnionych przesyłek nie może być wyższy niż 4%.

Sascha_Stockem_CEO_Jeśli sprzedawca na Amazonie nie zadba o te współczynniki, to w okresie od listopada do początku stycznia nie będzie mógł realizować zamówień w okresie świątecznym. Jeśli już dziś ma problem z jakimś wskaźnikiem, powinien natychmiast przejść do działań naprawczych np. poprzez oferowanie tylko tych produktów, które rzeczywiście może wysłać natychmiast. Jedynie zamówienia korzystające z usługi Fulfillment by Amazon (FBA) nie podlegają wymogom sprzedaży świątecznej, ale jest to usługa dodatkowo płatna i polega m.in. na tym, że produkt wysyłany jest do klienta bezpośrednio z magazynu klienta.

Sascha Stockem, Nethansa

Jeśli Amazon uzna, że sprzedawca jest warty zaufania, to w tygodniu poprzedzającym rozpoczęcie świątecznej sprzedaży poinformuje swojego partnera biznesowego, że uzyskał taką możliwość.

Sascha_Stockem_CEO_Dzięki takiej ocenie wiarygodności sprzedawcy klient może spać spokojnie i ma pewność, że prezenty przyjdą na czas. Amazon zdaje sobie sprawę z tego jak silne emocje może wywołać brak prezentu, które wymarzył sobie np. najmłodszy członek rodziny. Jego łzy, zdecydowanie mogą zrodzić rozczarowanie i złość rodziców, którzy następnym razem wybiorą inną platformę zakupową, a przecież i my dorośli lubimy wręczać i dostawać prezenty.

Sascha Stockem, Nethansa

Amazon również w inny sposób dba o to, żeby kupujący czuł się bezpiecznie i np. w wynikach wyszukiwania produktów pokazuje tylko te, które mają co najmniej cztery na pięć gwiazdek. Jednak to nie koniec działań, bo algorytmy Amazona przeczesują miliony ogłoszeń w swoim serwisie i sprawdzają, czy zarówno opisy jak i recenzje produktów nie są skopiowane od innych użytkowników, a nie weryfikowanych jest już mniej niż 5% opinii. Kto posiłkuje się tak zdobytymi ocenami, musi liczyć się z szybką blokadą konta.

Dawna Hanza była związkiem miast, które dzięki wzajemnemu wsparciu przeżywały imponujący rozwój gospodarczy. Współczesna Nethansa wspiera polskie i niemieckie firmy w ekspansji na zagraniczne rynki za pośrednictwem największej platformy handlowej świata. Nethansa opiekuje się swoimi klientami na każdym etapie sprzedaży na Amazonie: od wprowadzenia w ekosystem serwisu, przez optymalizację wszystkich procesów i obsługę klienta w wymaganych językach, po pełną automatyzację sprzedaży, która odbywa się przy pomocy autorskiego systemu Clipperon, wykorzystującego algorytmy sztucznej inteligencji.

Nethansa

#FirmaNaNowo z Facebookiem – eksperci wspierają rewolucje biznesowe w małych i średnich firmach w Polsce

wideoporadniki Facebooka

Założenie firmowego profilu na Facebooku, czy podstawowa umiejętność tworzenia kampanii w Menedżerze reklam od dawna nie wystarczają już do sprostania coraz wyższym oczekiwaniom i potrzebom klientów. Żeby utrzymać się na rynku, szczególnie w trakcie pandemii, mniejsi gracze muszą działać jeszcze szybciej i jeszcze efektywniej.

  • W 2020 r. ponad połowa przedsiębiorstw w Polsce rozpoczęła lub zwiększyła sprzedaż on-line, aby utrzymać pewien poziomu przychodów1. W konsekwencji, rodzimy rynek e-commerce wzrósł o ponad jedną trzecią (35%).
  • Dwie trzecie małych i średnich firm postrzega Facebooka jako odpowiednie i skuteczne miejsce do zdobywania nowych klientów, ale wiele z nich nie posiada wiedzy o bardziej zaawansowanych opcjach reklamowych na platformie.
  • Seria wideoporadników #FirmaNaNowo z Facebookiem ma zmienić tę sytuację i dostarczyć rzetelnej, profesjonalnej wiedzy na temat opcji sprzedażowych na Facebooku.
  • Pierwszy odcinek do obejrzenia od 28 czerwca (poniedziałek) na stronie Przestrzeń from Facebook.

63% małych i średnich przedsiębiorców w Polsce twierdzi, że korzystanie z Facebooka daje im lepszy dostęp do nowych klientów2. Więcej niż 50% uważa, że Facebook przyczynia się do poprawy satysfakcji konsumentów. W rozmowach z ekspertami przyznają jednak, że znajomości narzędzi i usług platformy uczą się „na własnych błędach” i bez profesjonalnego wsparcia, co nie pozwala im na osiągnięcie satysfakcjonujących rezultatów ani analizowanie skuteczności podejmowanych działań. Ostatnie miesiące wpłynęły na znaczne przyspieszenie tempa zmian. Aby skutecznie docierać do swoich odbiorców i rozwijać swój biznes, przedsiębiorcy powinni świadomie korzystać z tego, co oferuje im ekosystem Facebooka.

#FirmaNaNowo z Facebookiem to program, w którym małe firmy przechodzą internetowe rewolucje pod okiem profesjonalisty. Wraz z dedykowany ekspertem w dziedzinie marketingu i sprzedaży online, w przyjaznej, luźnej atmosferze wspólnie szukają rozwiązań odpowiednich dla ich biznesu. Efektem tych rozmów i konsultacji są wideo przewodniki publikowane na stronie na Facebooku – Przestrzeń from Facebook. To dawka wiedzy zarówno dla doświadczonych e-biznesów, jak i dla właścicieli firm, którzy dopiero rozpoczynają internetową przygodę. Pierwszy z odcinków pojawił się 28 czerwca (poniedziałek).

Facebook oferuje polskim przedsiębiorcom wiele możliwości rozwoju w zakresie prowadzenia biznesu online, między innymi cykle bezpłatnych szkoleń czy webinariów. Ostatnie miesiące jednak znacznie wpłynęły na rynek firm działających w świecie online, ponieważ pojawiły się nowe wyzwania i potrzeby. Wszystko dzieje się bardzo dynamicznie, dlatego formuła nowego programu #FirmaNaNowo z Facebookiem wpisuje się ten krajobraz biznesowy.

Jakub Turowski, szef zespołu ds. polityki publicznej Facebooka w Polsce, krajach bałtyckich, Rumunii i Bułgarii

W trakcie każdego z odcinków programu #FirmaNaNowo z Facebookiem właściciele wyselekcjonowanych firm uczą się m.in. jak docierać do nowych klientów, tworzyć angażujące treści, a także jak zainteresować swoimi produktami osoby spoza Polski. Wśród bohaterów:

Doradzają im: Paweł Panawa, specjalista w efektycznym wykorzystywaniu Facebooka i Instagrama w celach reklamowych; Sylwia Barthel de Weydenthal, bizneswoman z 20-letnim stażem branży marketingowej i Mateusz Wyszyński, profesjonalny doradca lokalnych firm podczas wchodzenia na globalne rynki.

Prowadzącym każdego z odcinków jest Karol Paciorek – popularny twórca internetowy z 10-letnim doświadczeniem w branży, kojarzony z YouTubem i programami takimi jak „Imponderabilia” i „Lekko Stronniczy”.

Pod koniec czerwca ruszy też trzecia seria bezpłatnych webinarów dla małych i średnich firm. Pierwszy z nich, „Zbuduj swoją obecność na Facebooku i Instagramie”, rozpocznie się 30 czerwca (środa), o godz. 13:00. Wszystkie szkolenia odbędą się online, na stronie na Facebooku Przestrzeń from Facebook.

1 PwC
2 Badanie Ipsos 2020


Źródło: Facebook

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polskie marki kosmetyczne inwestują w e-commerce, ale z różną siłą [RAPORT]

Raport branży kosmetycznej

Polscy producenci kosmetyków coraz bardziej skupiają się na działaniach w obszarze e-handlu. Nadal nie wykorzystują jednak ich w pełni. W najbliższej przyszłości kluczowym wyzwaniem dla tego segmentu będzie skalowanie sprzedaży online i lojalizacja internetowych klientów.

Spowodowana pandemią wzmożona migracja klientów z kanału offline do online spowodowała znaczne wzrosty sprzedaży dla całego e-commerce. W e-handlu silna jest zwłaszcza pozycja polskiej branży kosmetycznej. Różny jest jednak stopień zaawansowania polskich producentów kosmetyków pod kątem stosowanych narzędzi generujących sprzedaż on-line oraz efektywności ich wykorzystania. Największymi „zwycięzcami” wiosennego lockdownu w Polsce w kategorii beauty okazały się podmioty posiadające już wtedy dobrze rozwinięty e-commerce.

Tak wynika z raportu „E-commerce polskich producentów kosmetyków” przeprowadzonego przez K2 Precise wśród 25 najpopularniejszych serwisów e-commerce w badanej branży.

Zweryfikowano je m.in. pod kątem ruchu na stronie, widoczności w Google, działań content marketingowych, wdrożeń narzędzi analitycznych, płatnej promocji w social mediach oraz obecności w programach afiliacyjnych i marketplace’ach. Eksperci z K2 Precise zidentyfikowali także obszary, które nie zostały jeszcze wystarczająco dobrze zaadaptowane oraz wskazali sposoby na ich optymalizację.

Producenci kosmetyków bazują na ruchu z Google

Badanie wykazało, że dla czołowych polskich graczy z branży beauty podstawowymi źródłami ruchu w e-sklepie są: ruch organiczny, płatna reklama w wyszukiwarce oraz wejścia bezpośrednie.

Udział ruchu z kanałów społecznościowych waha się między 6 proc. a 35 proc. i jest powiązany ze strategią działań reklamowych przyjętych przez markę. Na wynik ten składa się także ruch z YouTube.

Tak wysoki udział Google nie zaskakuje – dla zdecydowanej większości konsumentów (93 proc.) głównym źródłem informacji o produkcie są wyszukiwarki. Branża kosmetyczna osiąga bardzo dobry wynik w naturalnych wynikach Google. W tej kategorii można znaleźć frazy, których popularność sięga kilkudziesięciu tysięcy wyszukiwań miesięcznie.

Niewykorzystany potencjał content marketingu

Niemal połowa wszystkich analizowanych e-sklepów nie posiada sekcji blogowej, na której mogłyby budować swoją eksperckość w branży. Zaledwie 11 sklepów wykorzystuje sekcje blogowe do optymalizacji linkowania wewnętrznego, a tylko 6 idzie o krok dalej i wprowadza do swoich artykułów boxy produktowe.

Facebook najpopularniejszy reklamowo

Nie wszystkie e-sklepy inwestują w płatne reklamy. Część nie korzysta z reklam Google Ads lub korzysta z nich wyłącznie w celu promowania brandu. Z kolei aż 3⁄4 wykorzystuje płatne reklamy w social mediach. E-sklepy rzadko korzystają również z programów afiliacyjnych – tylko 15 proc. z nich generuje sprzedaż poprzez wydawców efektywnościowych.

Tylko 1/3 producentów wykorzystuje potencjał web analityki

Zdecydowana większość e-sklepów nie ma w pełni wdrożonych narzędzi analitycznych, a co za tym idzie, nie może efektywnie realizować założonych przez siebie strategii marketingowych i sprzedażowych. Jest to obszar, który wymaga pilnego pozyskania kompetencji, w szczególności w kontekście wprowadzenia na rynek nowej wersji Google Analytics.

Obecni na Allegro i Amazon, ale zwykle bez własnego sklepu

Nie ma problemu z zakupem polskich kosmetyków na Allegro czy Amazon – prawie wszystkie marki mają swoje oferty. To, co zaskakuje, to fakt, że producenci oddają pole resellerom. Tylko 35 proc. badanych marek posiada oficjalny sklep marki na Allegro, a 20 proc. na Amazonie. Jest to tym bardziej zaskakujące, że szacuje się, że udział marketplace’ów w rynku e-commerce wkrótce osiągnie 50%.

Obraz polskiej branży kosmetycznej, jaki rysuje się w przygotowanym przez nas raporcie, to przewaga liczebna średniozaawansowanych i początkujących graczy. Niemal wszystkie znaczące marki są już obecne w e-handlu, jednak jest wiele pól do udoskonaleń, w szczególności w obszarze wykorzystywania zaawansowanych narzędzi reklamowych, analityki i content marketingu.

Maja Biniewicz, Chief Business Officer, K2 Precise

Link do raportu: https://k2precise.pl/blog/k2-precise-raport-ecommerce-polskich-producentow-kosmetykow/ 


Źródło: K2 Precise

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Skuteczna sprzedaż na Facebooku i Instagramie – nowy moduł PrestaShop

PrestaShop

Warszawa, 16 luty 2021 – Facebook i Instagram mają już 1,7 mld aktywnych użytkowników. W Polsce korzysta z nich nawet trzech na czterech internautów. W dobie pandemii i przyspieszonego wzrostu e-commerce media społecznościowe stają się coraz ważniejszym kanałem bezpośredniej sprzedaży. Aby ułatwić interakcje z klientami, zarządzanie kampaniami reklamowymi oraz zaopatrzeniem sklepów internetowych platforma PrestaShop wprowadziła nowy moduł. Umożliwia on kompleksową integrację kont na Facebooku i Instagramie z e-sklepem.

Główne funkcje modułu PrestaShop Facebook to:

  • Centralizacja zarządzaniem kontami Facebook Business Manager, Facebook Page, Ad Account oraz Instagram Business Account na pozimie interfejsu platformy PrestaShop.
  • Szybki eksport katalogu produktów na Facebooka i Instagrama, automatyczna synchronizacja oraz codzienne powiadomienia o cenach i dostępności produktów.
  • Analiza efektywności kampanii reklamowych na Facebooku i automatyczne wdrożenie modułu Facebook Pixel oraz API konwersji.
  • Wtyczka Messenger zintegrowana z platformą PrestaShop umożliwiająca bezpośrednie interakcje klientów z firmą i zwiększanie ich zaangażowania.

Wszystkie konta w jednym miejscu

Moduł PrestaShop Facebook ułatwia codzienne zarządzanie aktywnością sklepu na Facebooku
i Instagramie z poziomu interfejsu platformy PrestaShop. Nowy moduł umożliwia mierzenie
i optymalizację kampanii reklamowych m.in. na podstawie zachowań osób odwiedzających sklep internetowy oraz analizy odwiedzanych przez użytkowników stron czy dodawanych do koszyka produktów. Pozwala także na synchronizację katalogu produktów na stronie internetowej z tym prezentowanym w mediach społecznościowych. Narzędzie zapewnia m.in. codzienne automatyczne powiadomienia o cenach i dostępności produktów oraz połączenie wtyczki Messenger z platformą PrestaShop. Ułatwia to bieżącą komunikację i wielokanałowe interakcje z klientami, poprawiając doświadczenie zakupowe.

Moduł pozwala także zwiększać widoczność sklepu i konwersję, a tym samym osiągać lepsze wyniki sprzedaży. Opracowano go na podstawie badań przeprowadzonych wśród e-sprzedawców, które wskazało najważniejsze potrzeby sklepów internetowych. Moduł jest dostępny przez interfejs PrestaShop w ośmiu językach, w tym w wersji polskiej.

Sprzedaż w mediach społecznościowych, czyli social commerce, dynamicznie się rozwinęła w ostatnich miesiącach i będzie odgrywała znaczącą rolę w branży e-commerce w 2021 roku. Nowy moduł został zaprojektowany tak, aby e-sklepy mogły w pełni korzystać z potencjału Facebooka i Instagrama w rozwijaniu biznesu. Klienci oczekują coraz większej interakcji z markami, dlatego tak istotne staje się integrowanie działań e-sklepu w social media. Dzięki automatyzacji nie wymaga to od sprzedawców dodatkowego zaangażowania ani czasu. Matthieu Bondu, Country Manager w PrestaShop


Źródło: SAROTA PR 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Czy social-commerce to nowy efekt społecznego dystansu?

social selling social media

Gwałtowne zmiany po pandemii są widoczne nie tylko we wdrożonych technologiach czy przepisach, ale teraz również i w sferze lifestyle. Jeszcze niedawno, gdy niektórzy rynkowi gracze próbowali odnaleźć się w nowej rzeczywistości, inni dostrzegli szansę i stworzyli wirtualny świat, w którym dystans społeczny przekształcono w społeczny handel, tworząc tym samym nowe zasady nabywania produktów przez Internet. Część z nich będzie towarzyszyła właścicielom sklepów jeszcze przez długi czas.

Nie ma wątpliwości, że na przestrzeni ostatnich miesięcy zachowanie klientów zmieniało się dynamicznie i skutkowało bólem głowy dla wielu właścicieli firm, którzy chcieli podążać za nowymi potrzebami społeczeństwa i spieszyć z odpowiednimi rozwiązaniami. Niektóre z tych zmian to spotęgowane, pojawiające się wcześniej preferencje, inne to dynamicznie wyłaniające się nowe trendy. Rozważne podejmowanie decyzji, analiza oparta na danych i błyskawiczna szybkość działania to obecnie czynniki decydujące o udanej współpracy na gruncie firma – klient.

W pogoni za cyfrowymi granicami

Jak wynika z badań przeprowadzonych przez McKinsey, dzisiejsi klienci zaadaptowali cyfrowe mechanizmy w ciągu zaledwie 8 tygodni (przed pandemią okres ten wydłużyłby się do 5 lat). Społeczeństwo otworzyło swoje ramiona na świat online i szczęśliwie wchłonęło wszystko, co ma do zaoferowania.

Ta otwartość prawdopodobnie pozostanie z nami przez długi czas. W poprzednich miesiącach ludzie przekonali się, że handel internetowy jest często jeszcze bezpieczniejszy, bardziej wydajny i tańszy niż zakupy w sklepie stacjonarnym. To skłoniło wiele firm do dalszego inwestowania w technologie budujące możliwie najlepsze doświadczenie klienta. W praktyce oznacza to m.in. stworzenie satysfakcjonującej infrastruktury płatniczej. Ze względu na sanitarne środki ostrożności, właściciele firm stali się jeszcze bardziej skłonni do wdrażania rozwiązań bezdotykowych, w tym szerokiego wachlarza opcji płatności.

Transakcje dokonywane kartami za pośrednictwem bankowości internetowej lub wirtualnych portfeli stanowią dużą część polskiego rynku usług płatniczych. Ponieważ Polacy chętnie korzystają z innowacyjnych rozwiązań, ważne jest, aby prawidłowo ocenić ich preferencje i oczekiwania. Tendencje te mogą stać się czynnikami napędzającymi nieznany nam jeszcze krajobraz handlu detalicznego.

W tym regionie o wysokim wzroście i zróżnicowanych potrzebach finansowych ważne jest, aby współpracować z partnerem płatniczym, który ewoluuje i dostosowuje się do stale zmieniających się potrzeb biznesowych. Bezkontaktowość to nie tylko przelotny trend. Z pewnością zostanie z nami na dłużej. Niezależnie, czy mówimy o korzystaniu z kart z obsługą NFC, mobilnych portfeli czy bezdotykowych możliwości typu „click & collect”, kupujący mogą odchodzić od korzystania z tradycyjnych terminali kartowych i czasochłonnego wpisywania kodu PIN.

Jakub Czerwiński z firmy Adyen, lidera branży

Biorąc pod uwagę masywną falę danych, która spłynęła na przedsiębiorców w ostatnich miesiącach, współpraca z partnerem płatniczym stanowi z pewnością ogromną dawkę wsparcia. Właściciele firm muszą myśleć, jak wykorzystać zgromadzone informacje oraz dane do lepszej personalizacji ofert i płatności. Rolą analizy powinno być zarówno śledzenie zachowań oraz preferencji konsumentów, jak i zapewnienie podstaw bezpieczeństwa w przypadku zagrożeń (np. globalnych pandemii) lub niespodziewanych sytuacji. Pojedyncza, ujednolicona platforma może pomóc markom w dbaniu o ich działalność i ciągły rozwój oraz poszerzyć cyfrowe granice, tworząc użyteczne, wygodne doświadczenie zakupowe.

Lokalna aktywacja

Social-commerce notuje teraz coraz większe zainteresowanie. Dla przykładu, w ostatnich miesiącach 34 proc. ludzi dokonało zakupu przez Instagram właśnie w oparciu o rekomendację influencera. Koncept początkowo związany z nabywaniem produktów poprzez ulubione platformy społecznościowe, zyskał na jeszcze większym znaczeniu w dobie potocznego „social-distancing” czyli społecznego dystansu. Rozwinął w społeczeństwie poczucie jedności i przynależności u wielu użytkowników w różnych miastach i krajach.

Tygodnie społecznej izolacji pomogły wykształcić zmianę podejścia w kontekście wspierania np. okolicznych restauracji w czasach, gdy nikt nie mógł ich fizycznie odwiedzić. Idea wspólnego wzmacniania lokalnych firm i przedsiębiorców sprawiła, że dzielnice miast stały się bardziej zjednoczone niż kiedykolwiek wcześniej. Firmy poszerzyły usługi i wdrożyły strategie umożliwiające mieszkańcom bezpieczny handel, m.in. opcję „zamów i odbierz” czy odbiór posiłku w lokalu. W nowej normalności nie ma już także miejsca na „obojętność” przedsiębiorstw w stosunku do problemów, z jakimi zmierza się społeczeństwo. Konsumenci obdarzają zaufaniem te firmy, które w ostatnich czasach dorzuciły własną cegiełkę i opracowały nowe strategie niosące pomoc innym.

Prawdopodobnie nikt nie spodziewał się trudności jakich napotkaliśmy w tym roku. Zapoczątkowały one zmiany w wielu modelach biznesowych, szczególnie w sektorze społecznej odpowiedzialności biznesu, co można było zaobserwować w ostatnich miesiącach – czy chodzi o adopcje koali poszkodowanych pożarami, przekazywanie środków na walkę z rasizmem, czy walkę z groźną pandemią. Wykorzystanie własnej wiedzy, środków i możliwości do wsparcia osób dotkniętych pandemią koronawirusa jest słuszne i konieczne. Choć sami nie możemy zaoferować antidotum na kryzys, wykorzystujemy naszą platformę i technologię, by wspomóc tych w potrzebie. Wraz z Fundacją Narodów Zjednoczonych połączyliśmy siły, aby przekazać zebrane za pośrednictwem Adyen Giving datki na Fundusz Solidarnościowy COVID-19 dla Światowej Organizacji Zdrowia. Fundusz ten jest zasilany przez Fundację Narodów Zjednoczonych i Szwajcarską Fundację Filantropijną, a dochody z niego pomagają finansować wysiłki WHO na rzecz zapobiegania, wykrywania i reagowania na wszechobecną pandemię. Przedsiębiorcy powoli dostrzegają, że przyszłość biznesu to podróż ramie w ramie z klientami i innymi graczami rynku.

Jakub Czerwiński z firmy Adyen

Wsparcie dla lokalnych biznesów stało się niezwykle ważne u wielu społeczności na całym świecie, dlatego też firmy starające się wzmocnić relacje z klientami mogą to zrobić poprzez wzrost zaufania do jakości i bezpieczeństwa. Obejmuje to analizę lokalnych preferencji, dostarczanie klientom sposobów na pomoc innym oraz wspieranie partnerów. Aby uzyskać zaufanie społeczności, podejście to musi być zbudowane na solidnym fundamencie personalizacji i stabilnej wydajności operacyjnej. Teraz jest to jeszcze ważniejsze niż podczas „lockdownu”. Aż 55 proc. konsumentów pozostaje z markami, którym zaufało. Co więcej, 61 proc. twierdzi, że sposób, w jaki firmy postępują w czasie kryzysu, będzie miał duży wpływ na to, czy pozostaną w stosunku do nich lojalni. Biorąc pod uwagę ciężar roku 2020, działanie w duchu niesienia pomocy jest kolejnym trendem social-commerce, z którym dalej będziemy iść ręka w rękę.

Chociaż trudno pokusić się o konkretne prognozy tego, jak będzie wyglądał handel detaliczny w nadchodzących miesiącach, możemy teraz przyjrzeć się nawykom konsumentów w zakresie ich wydatków i nauczyć się, jak dostosować do rzeczywistych potrzeb klientów i rozwijać biznes razem z nimi.


Źródło: informacja prasowa Adyen

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Sklep w 5 dni – jak naprawdę szybko wdrożyć działania antykryzysowe?

Zalecenie globalnej kwarantanny i wytyczne co do zamknięcia sklepów stacjonarnych stają się dla wielu marek okazją, choć wymuszoną, do poszukiwania alternatywnych rozwiązań podtrzymywania biznesu. Z największym problemem muszą radzić sobie te firmy, które dotąd nie wdrożyły jeszcze możliwości sprzedaży online lub te, dla których e-commerce nie jest opcją pierwszego wyboru, na przykład dlatego, że ich biznesy skupiają się na świadczeniu usług, a nie sprzedaży produktów. Jak więc w epoce lock down, mają poradzić sobie salony fryzjerskie, kosmetyczne, kawiarnie, restauracje czy małe księgarnie?

To, co kiedyś wydawało się niemożliwe lub niepotrzebne, w obecnej sytuacji staje się koniecznością, która może uratować biznes przed ostatecznym upadkiem. Tym czymś jest właśnie przeniesienie działalności z offline do online, zdające się być jedyną alternatywą zabezpieczenia przynajmniej części dochodu.

Usługi salonu fryzjerskiego online? Niemożliwe. Owszem – wykonanie usługi online jest w tym przypadku niemożliwe, ale mamy przecież szansę kreatywnego myślenia i szerszego patrzenia na sytuację.  Tę szansę wykorzystali prezes Fast White Cat, spółki należącej do Grupy Kapitałowej Digitree oraz Dyrektor Generalny Jean Louis David Polska. – Dla sieci salonów fryzjerskich Jean Louis David stworzyliśmy sklep online w 5 dni, w którym można kupić m.in. kosmetyki do włosów – opowiada Cezary Kożon, Prezes Fast White Cat – wiemy, że przeniesienie całego biznesu do online w przypadku takich firm jest niewykonalne, ale zapewnienie przynajmniej częściowego dochodu – już tak. Pytanie jednak – czy to działa? Czy nowy sklep online, zbudowany i wdrożony w 5 dni będzie konwertował? Jak twierdzi Dyrektor Generalny Jean Louis David Polska – tak, i to bardzo! – Sklep wdrożony dla Jean Louis David przez Fast White Cat wygenerował w pierwszym miesiącu działania wyższe obroty, niż dobrze prosperujący salon stacjonarny naszej marki – mówi Tomasz Bączyk.

Może to okazja, by na wymuszoną kwarantannę spojrzeć jak na interesujący case, który potwierdzi rosnącą rolę e-commerce – tym bardziej w nowym, odrodzonym po pandemii świecie.  Dowodem słuszności tej tezy może być Amazon, który w trakcie kryzysu w 2009 roku urósł o 26% przesuwając budżety w kierunku inwestycji w nowe produkty, kanały i ich promocję.

Case Study tego projektu można zobaczyć tutaj: https://fastwhitecat.com/uruchomienie-sprzedazy-online-w-5-dni/

Digitree Group to kompleksowe usługi z zakresu digital marketingu, oparte na zaawansowanych, autorskich narzędziach, technologii i unikatowych danych o użytkownikach sieci, wspierające sprzedaż oraz działania marketingowe klientów. Ponad 15 lat doświadczenia w branży technologicznej. Generujemy rocznie miliony leadów i sprzedaży w branżach: e-commerce, retail, ubezpieczenia, finanse, nieruchomości, turystyka, MŚP, instytucje publiczne, agencje i domy mediowe. 25 rozwiązań technologicznych zwiększających ruch i sprzedaż online. Wyróżniają nas autorskie narzędzia: system do marketing automation, e-mail marketingu, walidacji i scoringu danych oraz unikatowe dane: intencje zakupowe i zainteresowania, finansowe, geolokalizacji, aktywności online. Rozwijamy digital. Edukujemy branżę współpracując z magazynami, serwisami i organizatorami eventów: Marketer+, Online Marketing, E-commerce w Praktyce, Targi e-Handlu, IAB Polska, Szef Sprzedaży, Marketing i Biznes, Sprawny.Marketing, NowyMarketing.pl i wiele innych. 19 nagród branżowych i biznesowych. Deloitte Technology Fast 50 CE, Deloitte Technology Fast 500 EMEA, Gazele Biznesu, Golden Arrow, Bloomberg Businessweek, Krajowi Liderzy Innowacji i Rozwoju.

Digitree Group

Nethansa uruchamia darmową akademię wsparcia sprzedaży

#WspieramyPolskiHandel szkolenia o Amazon

Wzrost sprzedaży o połowę w czasie pandemii? Nic prostszego. eCommerce to prawdziwy joker w talii kart przedsiębiorców – zmienia zasady gry i ratuje pikującą sprzedaż. Klienci firmy Nethansa odnotowali blisko 50% wzrost obrotów w marcu. Jak tego dokonali? O tym można dowiedzieć się z akademii Nethansy. Sopocki startup startuje z cyklem bezpłatnych szkoleń online. Pierwsza z 4 lekcji rozpocznie się już 9 kwietnia. Obecność obowiązkowa!

Eksperci z Nethansy zgodnie twierdzą, że to doskonały moment na to, aby chwycić byka za rogi i wykorzystać powstałe okoliczności, jako trampolinę, która pomoże rozwinąć sprzedaż. Z analiz firmy płynie jeden wniosek – sprzedaż w internecie kwitnie. Klienci współpracujący z sopockim startupem, odnotowali w marcu 45% wzrost w porównaniu ze styczniem i 28% w konfrontacji z lutym. To doskonale obrazuje, że podczas kryzysu handel online rozpędza się i rośnie w siłę, a Amazon może być ratunkiem dla wszystkich sieci stacjonarnych, które utraciły dochody.

Zdajemy sobie sprawę, że wielu przedsiębiorców prowadzących sklepy, obecnie zmaga się z dużym wyzwaniem. Chcemy pomóc! Dlatego dzielimy się bezcenną wiedzą na temat sprzedaży na największym marketplace świata, Amazonie. Pokażemy rozwiązania, które pozwolą Ci wyjść z kryzysu obronną ręką. Epidemia COVID-19 to równie wielkie zagrożenie dla biznesu, a dla tych, którzy będą przygotowani to również wielka szansa. Poznaj siłę Amazon i dowiedz się, jak skutecznie budować przewagę konkurencyjną na tej platformie, która otwiera drzwi prowadzące na niemal każdy rynek.

Sacha Stockem, prezes i założyciel firmy Nethansa

Od czego zacząć? Najlepiej od początku!

Korzystając ze swojego doświadczenia i eksperckiej wiedzy, firma postanowiła zrealizować cykl praktycznych szkoleń, które mają pokazać polskim przedsiębiorcom, jak skutecznie wykorzystać Amazon, jako kanał sprzedaży na dziś i na jutro.

wspierajmy-polski-handel-daty

Bezpłatny program edukacyjny w formie akademii online w ramach której eksperci podzielą się swoją wiedzą o tym, jak skutecznie sprzedawać na Amazon, rozpocznie się już 9 kwietnia 2020. Kolejne warsztaty odbędą się 16, 23 i 30 kwietnia. By wziąć w nich udział, wystarczy wejść na stronę internetową Nethansa.clickmeeting.pl i wypełnić formularz rejestracji. Warto się pospieszyć, ponieważ ilość miejsc jest limitowana i o udziale decyduje kolejność zgłoszeń.

To nie tylko dobra okazja dla eCommercowych świeżaków, to również idealny moment dla eCommerców chcących zwiększyć swoją sprzedaż. – Postanowiliśmy ratować polski handel i edukować na temat Amazon, by rodzime przedsiębiorstwa wyszły z kryzysu obronną ręką. Dlatego zapraszamy na cykl szkoleń online, które sprawią, że spojrzysz na obecną sytuację jak na szansę na rozwój swojego biznesu.

Sacha Stockem, prezes i założyciel firmy Nethansa

Nethasa od wielu lat zajmuje się wspieraniem producentów i resellerów w realizacji skutecznej sprzedaży za pośrednictwem platformy Amazon. W tym celu firma opracowała oparty o sztuczną inteligencję autorski system Clipperon. Stworzone przez sopocką spółkę algorytmy potrafią bardzo skutecznie przewidzieć trendy cenowe, wykorzystując dane zgromadzone w Amazonie. System umożliwia tworzenie analiz zawierających m.in. prognozę obrotu oraz estymację zysku, informację o konkurencji oraz ranking sprzedaży produktu w swojej kategorii.

W czasach kryzysu nikt nie powinien lekceważyć siły, jaką jest amerykański serwis zakupowy. Amazon to 48 razy większy rynek niż cały polski sektor e-commerce, co czyni go doskonałym miejscem ekspozycji produktów. To również obecnie najtańszy i najprostszy sposób dotarcia do zagranicznych konsumentów i poszerzenia grona klientów o osoby z takich państw jak Niemcy czy Hiszpania, które w wyniku globalnej pandemii zostały uwięzione we własnych w domach.

Zapisy na bezpłatne internetowe szkolenia Nethansy odbywają się pod tym linkiem:
https://nethansa.clickmeeting.pl/

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Najwięksi nowi polscy przedsiębiorcy na eBay podwoili obroty w 2018 roku

Łączne obroty 10 największych nowych polskich sprzedawców, którzy dołączyli do platformy eBay w 2018 roku, osiągnęły ponad 2 miliony euro. Jest to wolumen dwa razy większy niż obrót 10 największych nowych polskich sprzedawców w roku 2017. W ubiegłym roku polscy przedsiębiorcy podwoili także liczbę oferowanych produktów na eBay do blisko 8 milionów artykułów.

Najbardziej popularnymi kategoriami produktowymi wśród przedsiębiorców, którzy dołączyli do platformy w 2018 roku, były akcesoria dla domu i ogrodu, moda, części samochodowe oraz elektronika. Nowi sprzedawcy wystawili łącznie ponad 780 000 przedmiotów i chętnie wychodzili ze swoją ofertą na rynki międzynarodowe. Najwięcej z nich rozpoczęło swoją działalność za pośrednictwem platformy w pierwszych trzech miesiącach roku. Dołączenie do platformy umożliwiło im dotarcie do 179 milionów aktywnych konsumentów z całego świata – dzięki temu, tylko w pierwszym roku działalności, nowi polscy przedsiębiorcy eksportowali swoje produkty średnio do 18 krajów.

Dzięki prostej mechanice serwisu oraz stałemu poszerzaniu oferty użytecznych narzędzi sprzedażowych chcemy przyczyniać się do rozwoju przedsiębiorczości i handlu transgranicznego. Cieszymy się, że jesteśmy partnerem dla polskich przedsiębiorców i możemy wspierać ich w rozwoju biznesu zapewniając dostęp do międzynarodowego rynku mówi Małgorzata Gliszczyńska, dyrektor zarządzająca na Polskę i Europę Centralną w eBay.

Wzrost zainteresowania polskich sprzedawców platformą eBay przełożył się zarówno na zwiększenie eksportu produktów na rynki zagraniczne jak i na wzrost sprzedaży krajowej. W 2018 r. sprzedaż na rynek lokalny za pośrednictwem strony eBay.pl wzrosła o 13%. Przedsiębiorcy z Polski znacząco zwiększyli także eksport swoich produktów z dwóch kluczowych kategorii: Motoryzacja oraz Dom i Ogród. Jak wynika z danych, w skali roku eksport części samochodowych do Irlandii wzrósł o 83%, do Francji o 17%, a do Niemiec o 14%. Z kolei eksport produktów dla domu i ogrodu do Francji to wzrost na poziomie 23%, do Włoch – 21%, a do Niemiec – 15%.

Bardzo dobre wyniki sprzedaży osiągane przez polskich przedsiębiorców to także efekt wsparcia ze strony eBay. Jako profesjonalny partner, eBay dba o to, by stale poszerzać dostępność nowych funkcjonalności dla sprzedawców w Polsce i dostarczać narzędzi do efektywnego zarządzania firmą biorącą udział w handlu transgranicznym. Wśród udogodnień dla sprzedawców znalazło się m.in. zniesienie opłaty za wystawienie przedmiotów na eBay.pl, czy umożliwienie udziału w programie „Okazje”, który pozwala na wystawianie limitowanych ofert z darmową dostawą objętych rabatami od 20 do nawet 90 procent. W grudniu 2017 r. eBay rozszerzył również współpracę z firmami partnerskimi wprowadzając integrację z Shoplo, czyli platformą, na której sprzedawcy mogą koordynować sprzedaż w wielu kanałach jednocześnie.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF