...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Elżbieta Pełka i jej #BriefNa2023

Polish Natinal Sales Awoeds to najstarszy i najbardziej renomowany konkurs dedykowany sprzedaży i obsłudze klienta w Polsce.

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…

Elżbieta Pełka, prezeska Pełka i Partnerzy oraz konkursu Polish National Sales Awards.

● 2022, ale też okres ten rok poprzedzający, to bardzo trudne czasy, które pokazały nam w jak bardzo skomplikowanej nie tylko geopolitycznej znaleźliśmy się sytuacji.

● Pandemia, wojna, inflacja i cała ta sytuacja polityczna która ma wielki wpływ na gospodarkę i biznes stanowi powrót do świata, który już dawno temu opisał Stefan Kisielewski znanym stwierdzeniu: „To że jesteśmy w d*pie, to oczywiste. Problem polega na tym, że zaczynamy się w tej d*pie urządzać.”

● Wydaje się, że w tych trudnych czasach lepiej sobie radzą duże firmy i korporacje, gdzie te „poduszki bezpieczeństwa finansowego” w jakimś stopniu zabezpieczają przed skutkami kryzysu.

● Rośnie rola lidera, osoby zarządzającej firmą, bo to ona ma największy wpływ na sposób pokonywania tych trudności.

● Polish National Sales Awards to nie tylko konkurs, to również PNSA Knowledge HAB czyli platforma wiedzy o sprzedaży i obsłudze klienta.

Grzegorz Kiszluk

Publicis Le Pont: Rozpoczęła się nowa era dla commerce.

W branży commerce zachodzi przyspieszona ewolucja: regularnie pojawiają się nowe platformy, praktycznie co miesiąc kolejni gracze, którzy kształtują zwyczaje konsumentów, wchodzą bądź znikają ze sceny, a technologie reklamowe stają się coraz bardziej wysublimowane. Cały ekosystem jest jeszcze bardziej złożony i wywołuje większe niż kiedykolwiek emocje, równocześnie branża stoi przez nowymi wyzwaniami. Według Konrada Dorabialskiego, jednego z szefów Publicis Le Pont, commerce nie może być już więcej postrzegany jako oderwana od całości część rynku. Wielkie marki, jeśli chcą pozostać w grze, muszą przestać myśleć silosowo, wykorzystać nowe kompetencje oraz skupić się na szybkości i skuteczności dotarcia do z produktem konsumentów.

Polski hub Publicis Le Pont’s w ostatnim czasie był gospodarzem
dyskusji branżowej dotyczącej przyszłości commerce’u. Wzięli w
niej udział Konrad Dorabialski (Co-Lead, Publicis Le Pont), Andrew
Pearl (VP Marketing, Insights, Profitero), Ali Amarsy (SVP, Global
Product Strategy Lead, Publicis Commerce), Oliver Bradley (Digital
Commerce Experience Design & Content Director, Unilever), Barbara
Grabiwoda (Chief Strategy Officer, Publicis Le Pont) oraz Guy Keeling
(VP, Global Digital Commerce, Barilla Group). Poniżej zebraliśmy
kluczowe wnioski z konferencji.

Wirtualne postpandemiczne zakupy – widoczne spowolnienie

Covid spowodował duży, nieoczekiwany wzrost w całym sektorze, ale
wraz z powrotem do normalności, niektórzy z największych graczy w
sektorze e-commerce (np. Shopify, Amazon) odnotowali spadek w sprzedaży
online. Według Konrada Dorabialskiego to zmiana, której można było
się spodziewać. „Po tym jak praktycznie cały ruch sprzedażowy
przeniósł się do online’u, rynkowi gracze musieli zwiększyć
zasoby odpowiedzialne za sprzedaż w kanałach cyfrowych. Teraz jednak,
wraz z powrotem sprzedaży tradycyjnej, niewielki spadek to coś
oczywistego”

– dodaje Dorabialski

Zmniejszenie barier pomiędzy sprzedażą online a tą tradycyjną

Wszyscy uczestnicy zgodzili się, że sprzedaż w tradycyjnych kanałach
pozostanie niezwykle istotna, ale jej miejsce w całym ekosystemie
sprzedaży musi się przeobrazić. Na znaczeniu powinny na przykład
zyskać showroomy, a sprzedaż tradycyjna musi wspierać ruch z
online’u. „Nie wyobrażam sobie żeby sprzedaż tradycyjna i online
wciąż ze sobą konkurowały, należy skończyć z takim silosowym
podejściem”

– powiedziała Barbara Grabiwoda.

 

„Już wiemy, że e-commerce ma ogromny potencjał, ale w naszej
kategorii (żywność) sprzedaż tradycyjna ma zasadnicze znaczenie, o
którym nie sposób zapomnieć. W zeszłym roku online odpowiadał za 5%
sprzedaży produktów Barilli. Być może to niewielki ułamek, ale
commerce to bezsprzecznie jeden z najbardziej dynamicznych kierunków
rozwoju naszej firmy”

– dodał Guy Keeling.

 

Konrad Dorabialski, cytując Arthura Sadouna, CEO Publicis Groupe,
zauważył, że dzięki danym i technologii, właściwie każde
doświadczenie z marką może stać się doświadczeniem sprzedażowym,
a każda interakcja ma potencjał doprowadzenia do sprzedaży.
„Głęboko w to wierzymy, dlatego powinniśmy w taki sposób kreować
strategie, by zmniejszać bariery pomiędzy sprzedażą online a tą
tradycyjną”

 – powiedział Konrad Dorabialski.

Technologia przychodzi z pomocą

Sprzedaż online nie jest już tanim kanałem, ale dysponuje najbardziej
zaawansowanymi narzędziami wsparcia transakcji, takimi jak analityka
predykcyjna, która pozwala firmom zrozumieć zachowania swoich
klientów w bardzo wnikliwy sposób. „Widzimy tutaj ogromne
możliwości rozwoju. Dzisiaj tylko 14% firm wykorzystuje tę
technologię. Rozmawiając o przyszłości commerce, należy również
bardzo poważnie wziąć pod uwagę ogromny potencjał, który drzemie w
rozszerzonej rzeczywistości (AI), którą można wykorzystać na
przykład do stworzenia osobistych doradców sprzedaży, którzy będą
stale szukać okazji bądź dodawać do naszego koszyka to, co jest
najbardziej pożądane w danym momencie. To kolejny argument za tym, by
strukturę silosową, rozdzielająca sprzedaż online od tradycyjnej,
jak najszybciej zniwelować”

– powiedział Andrew Pearl.

Jeden rzut oka, aby oferta zapadła w pamięć

Dzisiaj pierwsze spotkanie z marką coraz częściej odbywa się w
kanale mobilnym. Projektowanie treści na ekrany smartfonów wymaga nowe
podejścia i to właśnie e-commerce wymusił tę zmianę. „Musimy
zrozumieć specyfikę doświadczenia marki na ekranie zanim trafi on na
sklepową półkę” – powiedział Oliver Bradley, dodając, że
„kanał mobilny odgrywa najbardziej istotną rolę w związku ze
wzrostem e-commerce, zatem kiedy myślimy o projektowaniu na ekrany,
trzeba pamiętać, że ludzie skrolują treści szybko i wykazują się
mniejszą cierpliwością. Koncentracja spada, stąd musi wystarczyć
jeden rzut oka, aby oferta została zapamiętana”.

Wybieraj mądrze platformy

Oczywiście powoli staje się to truizmem, ale potencjału mediów
społecznościowych w działaniach e-commerce nie można już
bagatelizować. Ludzie korzystają średnio z czterech sieci
społecznościowych, niezależnie od grupy wiekowej i każda z tych
platform odpowiada na konkretne potrzeby i kształtuje różne zwyczaje.
„W projektowaniu treści sprzedażowych do mediów
społecznościowych, najważniejsza jest umiejętność wyróżnienia.
Im bardziej intrygujący jest content, tym chętniej poznamy ofertę i
wejdziemy w świat marki” – powiedział Ali Amarsy. Co ważne, treści
sprzedażowe i brandowe w social mediach powinny tworzyć spójne,
angażujące doświadczenie. Przed markami duże wyzwanie, które
będzie polegać na większej integracji działań e-commerce’owych z
brandowymi w taki sposób, żeby były naturalnie dopasowane do medium.

Prognozy na 2023 rok

Według Konrada Dorabialskiego czynniki makro-ekonomiczne wpłyną
znacznie na rozwój e-commerce. Szef Publicis Le Pont przewiduje stały
wzrost: „Oczekuję dalszej ekspansji zakupów online, ale marki muszą
być gotowe reagować na coraz większe wyzwania tego świata. Tylko ci
gracze, którzy skupią się na szybkości i skuteczności dotarcia do
rynku, będą zwinnie reagować i wykorzystywać wiedzę płynącą z
danych, pozostaną w czołówce gry”.

Sebastian Nowak

Czasem szukanie pracy to prawdziwy kosmos. Nowa kampania RocketJobs.pl

RocketJobs.pl - portal pracy przyszłości, ma ambicje prezentować najlepsze na rynku wsparcie w poszukiwaniu pracy. Konsekwencją takiego podejścia jest rozszerzenie profilu działalności o nowe branże, do których poza marketingiem dołącza m.in. sprzedaż, finanse oraz inżynieria, consulting i BI & Data.

RocketJobs.pl – portal pracy przyszłości, ma ambicje prezentować najlepsze na rynku wsparcie w poszukiwaniu pracy. Konsekwencją takiego podejścia jest rozszerzenie profilu działalności o nowe branże, do których poza marketingiem dołącza m.in. sprzedaż, finanse oraz inżynieria, consulting i BI & Data. W ramach rozwoju oferty, przy współpracy z 180heartbeats + JUNG v MATT powstała “Misja:Praca”

Załoga RocketJobs.pl traktuje cele zawodowe osób aplikujących przez portal niczym NASA najwyższej rangi misję kosmiczną. Platforma wysyła użytkowników w przyszłość, dając im dostęp do starannie dopasowanych ogłoszeń najbardziej przyszłościowych zawodów. W oparciu o takie podejście 180heartbeats + JUNG v MATT przygotowało kampanię sci-fiction – “Misja:Praca”, inaugurującą poszerzające się usługi RocketJobs.pl.

“Czasem szukanie pracy to prawdziwy kosmos. Dlatego w nowej kreacji dla RocketJobs.pl skompletowaliśmy zgraną załogę specjalistów i posłaliśmy tam, gdzie Ziemię można okrążyć w ciągu 90 minut – na orbitę. Tam czekają ich wyzwania, których nie powstydziłby się sam Gene Roddenberry. Czy kapitana naszej Okołoziemskiej Stacji Orbitalnej łączy coś więcej z kapitanem Jamesem T. Kirkiem, niż tylko drugie imię o innej pisowni, widzowie muszą oceniać sami” –

komentuje prace nad kreacją Michał Sęk, Executive Creative Director & Partner w 180heartbeats + JUNG v MATT.

“Kampania Misja: Praca jest swego rodzaju metaforą. Wiemy, że czasami krok w przyszłość bywa kosmicznie trudny. Naszą misją jest ułatwienie tego procesu każdemu użytkownikowi portalu poprzez idealne dopasowanie ofert pracy do jego pasji i umiejętności” – mówi Artur Leśniak, Marketing Manager RocketJobs.pl. “Naszym celem jest motywowanie użytkowników portalu do stawiania kolejnych, odważnych kroków w rozwoju zawodowym. Chcemy być marką, która pozwala ludziom uwierzyć we własne możliwości i sięgać wyżej” – dodaje.

W ramach kampanii promującej nową ofertę, powstał 156” film oraz krótsze wersje 30″ i 6″, dedykowane poszczególnym, nowo wprowadzonym na RocketJobs.pl kategoriom pracy umysłowej – finanse, sprzedaż, inżynieria i marketing. Spoty wyreżyserował Arek Nowakowski, a kosmiczną scenografię zaprojektowała i stworzyła Paulina Płachecka. Za produkcję odpowiada Marysia Surzycka z SHOOTME Visual Artists

Filmy można zobaczyć na YouTube i w mediach społecznościowych RocketJobs.pl oraz serwisach VOD. Za koncept kreatywny odpowiada agencja 180heartbeats + JUNG v MATT, planowaniem i zakupem mediów zajął się wewnętrzny zespół RocketJobs.pl oraz agencja mediowa MediaHub.

Kampania wystartowała 11 maja. RocketJobs.pl jest partnerem programu Dream Employer.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

KROSS Rental planuje wypożyczyć firmom 10 razy więcej rowerów niż przed rokiem

Kross Rental

U progu nowego sezonu rowerowego, najem jednośladów ze strony polskich pracodawców cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem. Obecnie umowy wynajmu rowerów dla pracowników negocjuje w KROSS Rental kilkadziesiąt firm. W ostatnim roku rower jako benefit dla pracownika stał się bardziej atrakcyjny niż karta sportowa, karnet na basen czy siłownię i fitness.

W artykule znajdują się linki afiliacyjne. Po kliknięciu w nie, zostaniesz przeniesiony na stronę reklamodawcy, gdzie będziesz mógł zapoznać się z konkretną ofertą na produkt lub usługę. Klikając w linki afiliacyjne nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę redakcji brief.pl i naszą niezależność.

Ubiegły rok był czasem rowerzystów. Ograniczenia związane z pandemią sprawiły, że rower jako alternatywa dla komunikacji zbiorowej, stał się jednym z podstawowych sposobów dojazdu do pracy. Polacy na nowo pokochali jednoślady, także z powodu rosnącej świadomości, jak istotne jest dbanie o własne zdrowie i kondycję fizyczną. Zalety używania roweru dostrzegli także polscy przedsiębiorcy, którzy zaczęli traktować rower jako atrakcyjny bonus dla swoich pracowników. Dostrzegli także kolejne zjawisko spowodowane pandemią. W wyniku lockdownów, pracy z domu, ograniczenia kontaktów między ludźmi i ciągłego stresu związanego z chorobą, wiele osób dotyka wypalenie zawodowe, problemy z koncentracją, co przekłada się na niższą efektywność w pracy. Lekarstwem na te bolączki jest przede wszystkim aktywność fizyczna, gdzie świetnie sprawdza się jazda na rowerze. Pracodawcy coraz częściej widzą, że nowy, dodatkowy benefit w postaci wynajmowanego roweru, wspiera pracowników w utrzymaniu zdrowia na właściwym poziomie. KROSS Rental jako lider najmu rowerów, odpowiedział na rosnące zainteresowanie taką usługą wśród pracowników. Zgodnie z przewidywaniami, rok 2022 będzie pod tym względem wyjątkowy.

Plan na ten rok zakłada, że do wynajmu dla firm trafi 10 razy więcej rowerów niż rok temu. Przedsiębiorcy najczęściej wybierają rowery wraz z pakietem ubezpieczeń, serwisem i akcesoriami. Dzięki temu są spokojni o bezpieczeństwo pracowników, którzy otrzymują kaski czy oświetlenie, nie muszą także martwić się o utrzymanie sprzętu, który jest serwisowany zgodnie z zaleceniami producenta. Pracownicy zaś mogą dojeżdżać do swoich miejsc pracy bez korków, stresu i straty czasu na szukanie miejsca parkingowego. Co więcej, dbają też o zdrowie, kondycję i dobre samopoczucie, także mentalne, co w czasach pandemii ma ogromne znaczenie zarówno dla pracowników jak i właścicieli firm. Istotny jest też fakt, że rower wpisuje się w coraz popularniejszy trend wspólnego dbania o ekologię i środowisko

Bartosz Widomski, Prezes KROSS Rental

Rok 2022, podobnie jak 2021, będzie w Polsce rokiem rowerzystów. Producenci oczekują, że będziemy mieć do czynienia z prawdziwym boomem na rowery. Dlatego najlepsi pracodawcy dbający o swoją załogę już teraz podpisują umowy na najem długoterminowy. Dzięki temu mają pewność, że wraz z początkiem wiosny ich pracownicy otrzymają jednoślady. KROSS Rental gwarantuje, że ci, którzy teraz zdecydują się na zawarcie umowy, otrzymają rowery w ustalonym terminie. Firma jako jedyna na rynku, będzie mogła odpowiedzieć na zwiększony popyt, ponieważ w fabryce największego polskiego producenta KROSS, ma zarezerwowane najwyższej jakości rowery.

Przedsiębiorcy mogą wybierać z bardzo bogatej i zróżnicowanej oferty produktów. Najczęściej decydują się na miejskie rowery elektryczne oraz górskie elektryczne i rowery tradycyjne. W ramach umowy zagwarantowane jest finansowanie, serwis sprzętu, można także wybrać pakiet poprawiający bezpieczeństwo – kaski, odblaski i inne akcesoria.

KROSS Rental działa w całej Polsce, w przyszłości nie wyklucza także obecności na innych rynkach. Firma należy do marki KROSS, największego w kraju producenta rowerów, sprzętu i akcesoriów rowerowych.


źródło: KROSS Rental

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowe dane GUS dotyczące branży medycznej

Jak wynika z najnowszych danych GUS-u, w 2022 roku spadła produkcja płynów odkażających o 90 procent. Mniej też produkuje się maseczek ochronnych niemedycznych. Dlaczego?

Powód jest oczywisty. Polacy przestali wierzyć w skuteczność dezynfekowania rąk w sklepach i miejscach publicznych oraz ciągłego dbania o profilaktykę przeciwko Covid- 19.

Jak wskazują dane Głównego Urzędu Statystycznego z grudnia 2021 roku, konsumenci coraz mniej wykorzystują tego typu produkty w swoich domach. Co ciekawe w tym samym czasie ich produkcja znacznie spadła, bo aż o 33 procent rdr do 684 ton płynu. Z kolei w skali  poprzedniego roku produkcja tego specyfiku była niższa o 89 procent (porównaniu z rokiem 2020). Resort wskazuje, że pod koniec 2020 roku zauważono także znaczący spadek produkcji alkoholu skażonego do 2150 hektolitrów czystego spirytusu.

Oczywiście same statystyki nie sugerują, że Polacy całkowicie zrezygnowali z dezynfekcji rąk w miejscach publicznych. Jednak jak wskazuje resort, większość rodaków coraz częściej przenosi te nawyki do swoich domów. Przekłada się to także na produkcję mydła szarego. Jego produkcja w grudniu 2021 roku wzrosła o 54 procent, a w skali całego 2021 r. o aż 244 procent do 21 tys. ton.

Kupujemy mniej maseczek wielorazowych

Dane GUS informują także o znaczącym spadku sprzedaży maseczek ochronnych, w szczególności tych wielorazowych. Jego sprzedaż w grudniu 2021 spadła o 45 procent (do 4,2 mln sztuk). Natomiast w całym poprzednim roku sprzedaż tych produktów spadła o 71,5 procent (do 97,7 mln sztuk). Wraz ze spadkiem zanotowano również wzrost produkcji maseczek stosowanych w medycynie. Ich ilość z 5,2 mln sztuk (20 procent) wzrosłą do 62,8 mln sztuk, czyli o 45 procent.

Głównym udziałowcem w tym procesie stały się szpitale, które masowo zwiększyły zamówienia na tego typu produkt, który (niestety) bardzo szybko się zużywa np.: w oddziałach zakaźnych.

Covidowe specyfiki

Wraz z postępującym wirusem wzrosło także zapotrzebowanie na tzw. wyroby covidowe. Pod koniec roku zamówiono:  63 proc zestawów do wymazów (169 tysięcy sztuk w 2021 roku), części do respiratorów (1,7 tony), ekrany ochronne z plexi (56 szt. w grudniu i 7 006 szt. w 2021 r.) i wiele więcej.

Poniżej przedstawiamy pełne statystyki GUS, dotyczące produkcji i sprzedaży środków ochronnych, medycznych i specyfików do dezynfekcji:

1. Elementy ochronne

  • Odzież ochronna (kombinezony, fartuchy) – 22 626 szt. w grudniu i 1 038 847 szt. w 2021 r.
  • Maseczki ochronne stosowane w medycynie 5 222 685 szt. i 62 847 912 szt. w 2021 r.
  • Maseczki ochronne pozostałe (w tym opaski na twarz) 4 172 917 szt. w grudniu i 97 688 145 szt. w całym 2021 r.
  • Rękawiczki gumowe (m.in. nitrylowe, lateksowe) – 0 par w grudniu i 0 par w 2021 r.
  • Rękawiczki z folii, tzw. zrywki – 0 szt. w grudniu i 97 580 szt. w 2021 r.
  • Nakrycia głowy ochronne – 426 szt. w grudniu i 12 617 w 2021 r.
  • Przyłbice ochronne – 35 649 szt. w grudniu i 704 330 szt. w 2021 r.
  • Okulary ochronne, gogle – 0 szt. w grudniu i 0 szt. w 2021 r.
  • Osłony (ochraniacze) na obuwie – 0 szt. w grudniu i 9 532 szt. w 2021 r.
  • Ekrany ochronne z plexi/ osłony stanowisk pracy – 56 szt. w grudniu i 7 006 szt. w 2021 r.

2. Urządzenia i preparaty medyczne

  • Urządzenia do oddychania oraz maski gazowe (z wyjątkiem respiratorów leczniczych – 278 szt. w grudniu i 15 201 w 2021 r.
  • Respirator do wentylacji mechanicznej, umożliwiające wentylację inwazyjną – 0 szt. w grudniu i 0 szt. w 2021 r.
  • Aparaty do wentylacji mechanicznej nieinwazyjnej – 1 szt. w grudniu i 23 szt. w 2021 r.
  • Części do respiratorów – 1 695 kg w grudniu i 21 249 kg w 2021 r.

3. Środki bakteriobójcze

  • Płyny i żele odkażające – 684 063 kg w grudniu i 8 698 128 kg w 2021 r.
  • Chusteczki odkażające – 3 195 kg w grudniu i 57 948 kg w 2021 r.
  • Środki odkażające w postaci stałej (proszki, granulki, tabletki itp.) do sporządzania roztworów – 0 kg w grudniu i 51 740 kg w 2021 r.
  • Mydło o właściwościach dezynfekujących – 798 000 kg w grudniu i 21 018 000 kg w 2021 r.
  • Alkohol skażony – 2 150 hl czystego spirytusu w grudniu i 45 301 hl w 2021 r.
  • Zestawy do pobierania wymazów – 42 250 szt. w grudniu i 169 000 tys. szt. w 2021 r.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Słodki sukces polskiej firmy

chałwa

Polska spółka Unitop zakończyła rok z ogromnym wzrostem sprzedaży. Chałwa i sezamki cieszą się ogromną popularnością również poza Polską.

Pomimo pandemii, ciężkiego okresu dla przedsiębiorców oraz wzrostu kosztów produkcji firma Unitop osiągnęła wzrost sprzedaży o 40 procent w czwartym kwartale 2021 roku! Również ich marka — Amki TO GO podwoiła sprzedaż sezamków. Dobre wyniki w czwartym kwartale są wynikiem świąt. Ich oferta w tym okresie miała bardzo duże zainteresowanie.

Unitop działa nie tylko w Polsce. Ich produkty można kupić również w 40 innych krajach, również poza Europą. Firma świetnie reaguje na potrzeby klientów. Do obiegu trafiają produkty w nowych odsłonach, a specjalnie dla młodszych konsumentów wprowadzono wersje słodyczy Amki TO GO bez dodatku cukru.

Marek Moczulski

Dane dotyczące sprzedaży potwierdzają naszą skuteczność na polskim rynku. Jesteśmy wiodącym producentem chałwy i sezamków w Polsce. Planujemy dalszy rozwój na rodzimym rynku. Wygrywamy przede wszystkim jakością oferowanych produktów. Nasza chałwa od zawsze jest wyrabiana ręcznie. Na jej smak j jakość wpływają odpowiedni surowiec, jego proporcje, a także sam proces produkcyjny. Rozwijamy ofertę i wkrótce na rynku pojawią się aż 10 nowości.

Marek Moczulski, prezes Unitop

 

 

 

 

 

Adam Daniluk

Rafał Brzoska rezygnuje z firmy Medicalgorithmics

Jedna największych firm kurierskich w Polsce poinformowała w środę o rezygnacji Rafała Brzoski z dalszych negocjacji z firmą Medicalgorithmics.

Jak się okazało wcześniej złożona przez właściciela InPostu oferta, nie dostarczyła wystarczających powodów, aby kontynuować negocjację nad przeprowadzeniem korzystnej dla obu stron transakcji. W efekcie tego zerwano negocjacje, które dotyczyły objęcia akcji spółki Medicalgorithmics.

Jak wynika z otrzymanego przez spółkę pisma. Inwestor uznał, że warunki biznesowe transakcji, jak również obecny moment cyklu gospodarczego i zwiększona zmienność rynków finansowych, nie dostarczają wystarczających powodów do kontynuacji negocjacji nad przeprowadzeniem potencjalnej transakcji. W konsekwencji negocjacje dotyczące objęcia akcji spółki zostały zakończone.

Oficjalny komunikat InPost

InPostu zamierza kontynuować proces przeglądu opcji strategicznych oraz działanie optymalizacyjne w tym nakierowanie na rozwój sprzedaży.

Kim jest spółka Medicalgorithmics?

Inaczej Medicalgorithmics S.A. – to polskie przedsiębiorstwo branży high-tech założona w 2005 roku przez kilku naukowców: Marcina Szumowskiego i Marka Dziubińskiego. Działalność firmy obejmuje dostarczanie rozwiązań systemowych oraz algorytmów w diagnostyce kardiologicznej.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ujawniono nową kartę graficzną od Nvidia. Oto RTX 3090 TI

Już niedługo na rynku pojawi się kolejny przedstawiciel nowej generacji kart graficznych - NVIDIA 3090 TI, a także jego słabszą alternatywę RTX 3050. Premiera prawdopodobnie odbędzie się w styczniu.

Karty graficzne dla wymagających

Zapowiedziana karta graficzna NVIDIA 3090 TI zapewni 24gb pamięci GDDR6X (prędkość 21Gbps). Prócz oferowanej pamięci użytkownik może liczyć na 40 teraflopów wydajności GPU. Nowy sprzęt oferuje także 78 TFLOP-ów dla raytracingu i 320 TFLOP dla zadań SI.

Podczas oficjalnego pokazu przedstawiciele NVIDI nie podali dodatkowych informacji na temat daty premiery, jak i ceny. Jednakże jak zdradzili zieloni – Urządzenie te ma pojawić się na rynku w najbliższych miesiącach. Z kolei w styczniu 2022 roku pojawią się nowe szczegóły dotyczące RTX 3090 TI.

Tania alternatywa dla nisko budżetowców

Na rynku zadebiutuje także inna karta graficzna o nieco słabszych parametrach niż stosunkowo mocna 3090 TI. Geoforce RTX 3050 to zarówno mocna, jak i szybka jednostka, która zapewne spodoba się osobom, którzy poszukują nieco tańszej alternatywy.

RTX 3050 oferuje 8GB pamięci GDDR6 oraz wsparcie m.in.:  technologi DLLS, oraz ray tracing. W dniu premiery, a dokładnie 27 stycznia 2022 roku klienci będą musieli przygotować około 269 dolarów, czyli 1 087,96 złotych. NVIDIA w podczas prezentacji stwierdził, że  RTX 3050 zaoferuje ponad 60 klatek na sekundę z RT w najnowszych grach. Przykładowo w poniższym zestawieniu wynika, że dzięki tej jednostce grając, np.: w Doom Eternal mamy otrzymać 120 klatek na sekundę.

Kolejne zapowiedzi

To nie koniec niespodzianek. W poniższym materiale NVIDIA oficjalnie zapowiedziała, że już wkrótce mobilne stacje gamingowe w postaci laptopów zasilone nowymi jednostkami graficznymi – RTX 3080 Ti oraz RTX 3070 Ti trafią na rynek, a ich cena będzie wynosić 2499 dolarów oraz 1499 dolarów.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Podsumowanie roku z brief.pl: social media, marketing, sprzedaż, contact center, gaming/esport

marketing podsumowanie roku

Jakie były najciekawsze wydarzenia 2021 roku w social mediach, marketingu i gamingu? Jak mijający rok wpłynął na sprzedaż i branżę contact center? Zapraszamy do zapoznania się z trzecią częścią podsumowania roku z brief.pl.

Maciej Boroń

Jakub Kozłowski

Performance Marketing Coordinator, Fantasyexpo

social media

 

Trzy słowa, z którymi będzie ci się kojarzył 2021 rok w branży. Dlaczego akurat z tymi?

TikTok – ekspansja platformy oraz jej “świeży” content w formie krótkich wideo, miała wpływ również na pozostałe media jak YouTube wprowadzający Shorts czy Instagram z funkcjonalnością Reels. Dynamiczny rozwój TikToka oraz “starzenie się” odbiorców platformy (w 2019 r. dominującą grupą były osoby w wieku 13-17 lat, w 2021 r. 18-24) zmusiło marki do uruchomienia działań płatnych i organicznych w tym medium.

tiktok

Live commerce – niezwykle popularny w Azji format, m.in. przez nieustającą pandemię koronawirusa, zyskuje na znaczeniu również w Polsce. Duże ecommerce, jak IKEA czy Allegro wprowadziły własne formaty w 2021 roku, gdzie podczas wydarzeń online na żywo prezentują wybrane produkty i dedykowane oferty, udoskonalając doświadczenia zakupowe klientów bez wychodzenia z domu.

ikea_livecommerce

Kolaboracja – Ogromny sukces współpracy Ekipy z marką Koral (kilkadziesiąt milionów sprzedanych Lodów Ekipy), Zestaw Maty w McDoland’s czy płatki TeamuX to przykłady współpracy marek z influencerami, które wpłyną na jeszcze większy rozwój produktów kreowanych wspólnie z twórcami internetowymi.

mata_mcdonalds_kolaboracja

mata_mcdonalds_kolaboracja2

Jakie wydarzenie Twoim zdaniem najmocniej wpłynęło na biznes i na Twoją branżę w 2021 roku?

PGL Major Stockholm 2021, za którego lokalne transmisje i komunikację w ośmiu europejskich krajach odpowiadało Fantasyexpo, udowodnił, że Counter-Strike jest jedną z najbardziej widowiskowych gier esportowych, a jego społeczność wciąż rośnie w siłę. Turniej wygenerował ponad 6,3 mln wyświetleń, a komunikacja w obszarze social mediów, digital mediów wraz z działaniami z zakresu performance marketingu odnotowały łącznie 18 000 000 wyświetleń zwiększając świadomość marek sponsorujących polską transmisję wśród fanów esportu. O turnieju wspomniały m.in. profile Make Life Harder czy KiKŚ.

pglmajor_instagram

blik

HOT or NOT? Jaki Twoim zdaniem był największy sukces albo największa porażka w 2021?

“The Office PL” na LinkedIn. Canal + do promocji „The Office PL”, polskiej wersji kultowego serialu, wykorzystał serwis społecznościowy LinkedIn, w którym założono profil Michała Holca, prezesa firmy Kropliczanka, głównego bohatera produkcji. Fikcyjny prezes aktywnie udzielał się na LinkedIn, komentując wpisy innych użytkowników, dzieląc się marzeniami o znalezieniu się na okładce „Forbes” oznaczając przy tym dziennikarzy redakcji oraz chętnie udostępniając motywacyjne przemyślenia („LinkedIn prosi mnie o pochwałę dla kolegi. Kudos dla Michała Holca. Doceń siebie, a reszta przyjdzie sama. #kudos”), poszerzając tym samym w błyskawicznym tempie swoją sieć kontaktów i podbijając internet.

theoffice_linkedin

 

Paweł Galiński

Paweł Galiński

Business Development Director, WebTalk

marketing & sprzedaż

 

 

Trzy słowa, z którymi będzie ci się kojarzył 2021 rok w branży. Dlaczego akurat z tymi?

Ekipa. Sukces komunikacyjny współpracy grupy influencerów z marką Koral jest niezaprzeczalny – o lodach Ekipy usłyszeli w Polsce chyba wszyscy. Współpraca była żywo komentowana przez media zarówno mainstreamowe, jak i branżowe. Kampania została świetnie rozplanowana – poprzedził ją ciekawy prelaunch z limitowaną serią produktów i związane z tym nośne PR’owo aukcje opakowań po lodach, osiągające na Allegro niebotyczne ceny. Ten sukces na pewno ułatwi też przekonywanie decydentów do realizacji podobnych działań z markami w przyszłości, w myśl zasady “Nieważne, że my nie znamy danego Influencera. Ważne, że kocha go grupa docelowa”.

Metaverse. Rozpoczęło się od komunikacyjnego nieporozumienia, tj. informacji, że Facebook zmienia nazwę na Meta (a zmieniła się tylko nazwa firmy będącej właścicielem portalu Facebook). Tymczasem okazało się, że Mark Zuckerberg ma pomysł na wskrzeszenie idei Virtual Reality (po jej wzlocie i upadku kilka lat temu). O tym, że jest coś na rzeczy, wiadomo było od dłuższego czasu, w końcu twórca Facebooka nie bez powodu przejął producenta Oculus Rift. Czy tym razem się uda? Niech nie mylą nas niezachęcające filmy promocyjne z wirtualnym Markiem w roli głównej. Jeśli spojrzymy na rozwój technologii 3d (np. możliwości konsol najnowszej generacji i silnika Unreal Engine), na rosnące zainteresowanie fanów otwartymi, wirtualnymi światami (oferowanymi m.in. przez gry online, takie jak: Minecraft, League of Legends czy Cyberpunk 2077), a także na plany Elona Muska związane z Neuralink – powinniśmy brać koncept Metaverse na poważnie. Zwłaszcza że, ta zmiana odbywa się na naszych oczach – my już w tym roku zrealizowaliśmy dla marki KIA Motors Polska wirtualną premierę modelu Stinger po faceliftingu w grze Asetto Corsa.

Mata. Wiele było narzekań na temat tej współpracy. Głównie dotyczyły tego, czy młody twórca, zamiast rapować na ważne dla pokolenia tematy, powinien sprzedawać kotlety. Nie trafił do mnie żaden przekonujący argument, dlaczego to, co przystoi Szycowi i Żebrowskiemu, nie przystoi Matczakowi. Natomiast, o ile Ekipa przekonała nas, że popularna w Gen-Z gwiazda YouTube’a może skutecznie napędzić sprzedaż, o tyle współpraca McDonalds’s z Matą dowiodła, że poza komunikatem wciąż liczy się produkt. Ten nie był odpowiednio dopasowany do grupy docelowej i ją rozczarował. Stąd negatywny sentyment, który szybko zdominował komunikację. Niemniej marka twierdzi, że dzięki kampanii zanotowała znaczący wzrost sprzedaży w porównaniu z zeszłym rokiem.

Jakie wydarzenie Twoim zdaniem najmocniej wpłynęło na biznes i na Twoją branżę w 2021 roku?

Pandemia. Chcemy tego czy nie, Covid-19 jest z nami już drugi rok. To co wydawało się tymczasowymi rozwiązaniami na czas lockdown’ów, pozostało z nami na dłużej – inaczej pracujemy (wciąż często zdalnie), spędzamy czas wolny (więcej w domu i online) i kupujemy (rozwój e-commerce). To w oczywisty sposób wpłynęło na strategie marketingowe marek. Starają się być tam, gdzie są ich klienci – czyli online. Marki FMCG z coraz większym zainteresowaniem zwracają się w kierunku e-commerce, zaczynają komunikować się na platformach takich jak TikTok, marki kosmetyczne inwestują w rich content, Social Media stają się kluczowym punktem styku i dialogu z konsumentem – jestem przekonany, że większość agencji, które tak jak WebTalk specjalizują się w digital marketingu, odczuły to zarówno w ilości obsłużonych briefów, jak i pozyskanych budżetów. Z drugiej strony okres pierwszych lockdown’ów w 2020 odblokował marki do większego działania w obszarze CSR. Efekty tego widzieliśmy też w tym roku, gdzie marki zdecydowanie śmielej komunikowały się na tym polu (np. BNP Paribas – “Patronki” czy ostatnia kampania Yes).

HOT or NOT? Jaki Twoim zdaniem był największy sukces albo największa porażka w 2021?

Apart. Czy po zeszłorocznym wyśmianiu przez Klub Komediowy “Pięknej i długiej reklamy Apartu” i kpinach ze strony całej branży ktoś spodziewał się, że w tym roku marka wróci z takim samym komunikatem? Ile dobrych słów zostało ostatnio powiedzianych na temat zaangażowanej kampanii konkurencyjnej marki Yes, która jest przeciwieństwem komunikacji z udziałem Lewandowskiej, Sochy i Wieniawy? No cóż – dla mnie Hot jest znakomite rozpoznanie przez Apart oczekiwań grupy docelowej i konsekwencja pomimo krytyki – efekty obu kampanii możemy porównać obserwując choćby Google Trends dla obu marek. Apart górą.

Ekipa. Tak jak już wspomniałem, kampania lodów braci Koral była gigantycznym sukcesem komunikacyjnym. Dlaczego więc “NOT”? Wiele wskazuje, że na współpracy długoterminowo więcej zyskał Karol Wiśniewski Friz, który wprowadza Ekipę na giełdę. Pomimo znakomitych wyników sprzedażowych lodów w okresie letnim wydaje się, że udało się zbudować raczej krótkotrwały hype niż solidną markę FMCG, która będzie przyciągać w przyszłości. Napoje Ekipa są w sklepach od października i zdaje się, że nie zawojowały rynku.

 

Oskar LizunOskar Lizun

Prezes Zarządu w Direct Call (Pomorska Grupa Sprzedażowa Sp. z o.o.)

outsourcing usług Contact Center

 

 

Trzy słowa, z którymi będzie ci się kojarzył 2021 rok w branży. Dlaczego akurat z tymi?

Rozwój
Sprzedaż
Relacje

Są one doskonałym podsumowaniem 2021 roku, a co według mnie jest najważniejsze to fakt, że idealnie się dopełniają.
Rok 2021 jak i poprzedni, to masowe przenoszenie tradycyjnego kontaktu do kanałów zdalnych (internet, telefon, chat itp). Dzięki temu firmy z branży outsourcingu usług Contact Center dynamicznie się rozwijają, a sama branża przeżywa swoją drugą młodość.
Wszystko to wymusza, mówiąc wprost, edukację budowania nowych relacji między przedsiębiorstwem, a klientem, który do tej pory nabywał towary lub usługi drogą tradycyjną.

Jakie wydarzenie Twoim zdaniem najmocniej wpłynęło na biznes i na Twoją branżę w 2021 roku?

Niestety odpowiadając jestem zmuszony być w tym monotematyczny, ponieważ w mojej ocenie dla branży contact center, a także innychm, największe znaczenie mają kolejne lockdowny związane z COVID-19. W obecnych trudnych czasach każdy próbuje się dopasować do nowych realiów. Obserwujemy trend, w którym coraz więcej firm przenosi tradycyjną metodę obsługi klienta i sprzedaży do kanałów zdalnych. W skutek tego małe i duże marki zamykają swoje sklepy/punkty/salony, a następstwem takich działań jest rozpoczęcie współpracy z firmami, które specjalizują się w usługach Contact Center

HOT or NOT? Jaki Twoim zdaniem był największy sukces albo największa porażka w 2021?

Wszyscy pamiętamy rok 2020, w którym nagle rząd nakładał obostrzenia na codzienne funkcjonowanie. W skutek tego przesiębiorstwa zmuszone były przemodelować swoj biznes w trybie nagłym, a więc w pogoni za szybką zmianą popełniano wiele błędów, które w niektórych przypadkach prowadziły do upadłości firm.
Uważam zatem, że sukcesem 2021 roku jest elastyczność w podejściu i płynność w szybkim dostosowywaniu swoich biznesów do okoliczności, które były zmienne i nie do przewidzenia. Dzięki temu klienci mają stały dostęp do porządnych dóbr, a firmy spokojnie mogą przetrwać i rozwijać się w ciężkich czasach.

 

Maciej Boroń

Maciej Boroń

Managing Director, Next Level Agency

gaming marketing

 

 

Trzy słowa, z którymi będzie ci się kojarzył 2021 rok w branży. Dlaczego akurat z tymi?

Valorant – Tytuł mocno się rozwinął w stronę esportu, wcześniej miał fanów, brakowało mu jednak wejścia na skalę popularności CS:GO, by być tak często na językach. W 2021 to nastąpiło, wielu znanych graczy przeszło do Valorant, a ilość pucharów i innych wydarzeń zaczęła wyraźnie rosnąć.

Crypto – kryptowaluty rosną na sile i znalazły dobry target wśród graczy, których codziennością jest świat cyfrowy. Przykładowo aktywacja SkillzVault dla Bitcoin Vault, przeprowadzona przez nas wspólnie z ESE, Converters i VYRAL to turniej esportowy, z głównym sponsorem oferującym m.in. portfel kryptowalut. Również partnerstwa jak TSM FTX za 210 milionów USD, które samą kwotą otwierają oczy wątpiącym w siłę esportu.

Komety – na rynku pojawiły się podmioty, które pięknie zaświeciły, ale szybko przygasły. Ballista – ekipa, która pokazała siłę, pokonując międzynarodowych mistrzów. Niestety po kilku miesiącach skład zaczął się rozpadać. Trzymam kciuki, że Ballista, jak i inne podmioty, które tak mocno zaczynały, odrodzą się na nowo z silnym rozdaniem,

Jakie wydarzenie Twoim zdaniem najmocniej wpłynęło na biznes i na Twoją branżę w 2021 roku?

Niestety nadal była to pandemia. 2021 był rokiem nadziei, że uda się powrócić z pełną mocą. Wiele wydarzeń w Polsce nie miało szans rozwinąć się tak, jak bywało to przed pandemią. Niekoniecznie wpływ na to mieli organizatorzy czy fani. Ciągła niepewność do ograniczeń w sprawie bezpieczeństwa powodowała, że część klientów minimalizując ryzyko, wolała nie inwestować w partnerstwa wydarzeń offline. Mogło to silnie wpłynąć na dostępne zasoby lub na organizację wydarzeń, dając czasami mniejszą skalę niż ta, do jakiej wszyscy się przyzwyczailiśmy.

HOT or NOT? Jaki Twoim zdaniem był największy sukces albo największa porażka w 2021?

HOT – Polacy w Valorant! Starxo i Zeek w Mistrzostwach dali kolejny dowód na to, że Polska ma coraz większe znaczenie na arenie międzynarodowej w esporcie. Nie byli tylko drugoplanowi, grali pierwszą rolę, pokazując, że to nie przypadek. Miejmy nadzieję, że będą inspiracją i motywacją dla młodych zawodników, żeby takich sukcesów co rok było więcej.

NOT – wolę nie krytykować branży. Nie wiem jak wygląda proces decyzyjny w środku, więc nie wiemy kto realnie powinien być krytykowany za rzeczy, z których naśmiewał się rynek.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Allegro kupuje Mall Group i WE/DO za 881 milinów euro

allegro

Allegro przejmuje 100% udziałów w Mall Group i WE/DO działających w Czechach i Słowacji. Zakup będzie kosztował 881 mln euro.

Jak podaje portal wirtualnemedia.pl, wartości platformy e-commerce Mall Group i firmy logistycznej WE/DO wyceniono na 925 milionów euro skorygowanej o 44 milionów euro. Kwota może wynieść nawet o 50 milionów euro więcej, na podstawie realizacji określonych celów zawartych w umowie.

W roku finansowym kończącym się w marcu 2021 Mall Group osiągnęła sprzedaż wynoszącą 4,3 miliarda złotych. Zasięg grupy obejmuje Europę Środkowo-Wschodnią. Allegro dzięki tej transakcji rozszerzy swoją działalność o kolejne kraje.

Przez dwie dekady Allegro stało się dla konsumentów w Polsce ulubionym miejscem robienia zakupów online. Wspólnie z Grupą Mall będziemy mogli nie tylko podnieść jakość codziennego życia 18 mln klientów, których już obsługujemy, ale także dotrzeć z naszą ofertą do innych części Europy. Kupujący będą mogli liczyć na lepszy wybór, atrakcyjne ceny i większą wygodę, a wspólna baza około 135 tys. sprzedawców pozwoli wystawić ofertę na platformie i sprzedawać w całym regionie.

François Nuyts, prezes Allegro

Firma logistyczna WE/DO specjalizuje się w dostarczaniu przesyłek. Współpracuje obecnie z 300 kurierami, obsługują 1000 punktów odbioru WE/DO i oferuje 100 skrytek pocztowych na terenach Słowacji i Czech.

 

 

Adam Daniluk