BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.
System płatności mobilnych BLIK nawiązał współpracę z organizatorem turniejów dla amatorów — marką beloudGG. To kolejna inicjatywa BLIKA w świecie gamingu i e-sportu, po tym jak pod koniec 2021 roku, z pomocą agencji _game changer wszedł do tego środowiska jako partner mistrzostw świata CS:GO, współpracując przy tym z Almoust Famous.
BeloudGG, czyli organizator turniejów e-sportowych dla amatorów i półprofesjonalistów, nawiązał współpracę z marką BLIK – systemem płatności mobilnych. W ramach kooperacji zostanie przeprowadzona seria 7 turniejów w różnych tytułach gamingowych (CS:GO, VALORANT, TFT, World of Tanks, Starcraft 2 i innych) gwarantująca dotarcie do szerokiego grona graczy. Dwa pierwsze turnieje w VALORANTA oraz TFT już za nami! Odbyły się one pod koniec stycznia i lutego i wzięło w nich udział ponad 670 graczy. Widowisko pozwoliło wygenerować blisko 200 tys. wyświetleń w trakcie transmisji na żywo oraz ponad 4 mln dzięki komunikacji w social mediach.
Turnieje dla amatorów i półprofesjonalistów są tylko jednym z wielu wymiarów aktywności BLIKA w 2022 roku. Chcemy pokazywać, żę dzięki BLIKOWI można “żyć bardziej”. Właśnie dlatego łączymy świat BLIKA ze światem gier – “grać bardziej, streamować bardziej, rywalizować bardziej”. Gaming to świat pozytywnych emocji, cieszymy się, że możemy te emocje wspierać
Krzysztof Ziewiec z Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA
Ważnym elementem w całej kampanii i realizacji turniejów jest wykorzystanie funkcjonalności BLIKA w kolejnych edycjach turnieju. Wspólnie z organizatorami stworzyliśmy dedykowany mechanizm, którym będziemy zachęcać użytkowników do zapisu do rywalizacji poprzez wykonanie Przelewu na telefon BLIK o wartości 1 zł. Dzięki temu, wraz z liczbą zgłoszeń rośnie podstawowa pula nagród.
Tomasz Przeździecki, CEO spółki _game changer
Przed nami trzeci turniej! W dniach 7-13 marca będzie można śledzić zmagania najlepszych zawodników StarCraft 2 w Polsce
BLIK będzie obecny w mediach społecznościowych na profilach beloudGG, w komunikacji realizowanej z udziałem influencerów współpracujących z kreatywną agencją gamingową beloud oraz podczas transmisji prowadzonej z jej warszawskiego studia.
Za współpracę pomiędzy firmami odpowiada agencja _game changer, działająca z ramienia Group One, koordynująca działania związane z gamingiem i e-sportem. W związku z połączeniem marki BLIK z turniejami tworzonymi przez beloudGG gracze otrzymają możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w starciu z internetowymi rywalami. Planowane turnieje odbędą się w najpopularniejszych tytułach, takich jak: Fortnite, Valorant, Counter-Strike: Global Offensive, World of Tanks, Starcraft 2, Rocket League i Brawl Stars.
Mecze utalentowanych polskich zawodników będzie można obejrzeć na kanale beloudGG, na platformie Twitch. Dla najlepszych z nich przewidziane są nagrody pamiątkowe, zestawy sprzętu oraz pamiątkowe statuetki, które zostaną wręczone przez komentatorów występujących w merchandisingu przygotowanym specjalnie na potrzeby turniejów.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
ESL Gaming, największa na świecie firma esportowa, ogłosiła dziś szczegóły dotyczące swojego flagowego turnieju w randzie ESL Pro Tour (EPT) Masters Championships, IEM Katowice 2021. Odbywający się w całości online w dniach 16-28 lutego, IEM Katowice łączy wszystkie turnieje ESL i DreamHack dla najpopularniejszych tytułów esportowych. Wydarzenie, w którym pula nagród wynosi 1 000 000 USD, stanowi również platformę dla najlepszych graczy i drużyn z całego świata do rywalizacji na najwyższym poziomie. Zawody będą kulminacyjnym punktem ESL Pro TourCS:GO i StarCraft® II, natomiast Mistrzostwa EPT Warcraft® III odbędą się jako osobny turniej w dniach 4-7 marca.
W turnieju CS:GO wezmą udział 24 drużyny z całego świata, które będą rywalizowały na jednym europejskim serwerze ze swoich ośrodków treningowych. Każda z drużyn zasłużyła na swoje miejsce, zdobywając punkty w turniejach ESL Pro Tour w ciągu ostatnich miesięcy. Turniej, w którym pula nagród wynosi 1 000 000 dolarów, zostanie rozegrany w trzech etapach:
W rezultacie zostanie wyłoniony jeden mistrz, który zdobędzie tytuł ESL Pro Tour Championship – rywalizacja będzie zacięta, a do walki staną takie drużyny jak Astrails, Team Liquid, Evil Geniuses, Natus Vincere, mousesports i Fnatic.
Od 20 lutego rozpoczną się rozgrywki, które zakończą cykl StarCraft® II ESL Pro Tour, w trakcie których 36 zawodników z całego świata będzie walczyć o pulę nagród w wysokości 250 000 dolarów i jedyną w życiu możliwość zdobycia trofeum IEM Katowice 2021.
IEM Katowice zakończy turniej towarzyszący Warcraft III: Reforged ESL Pro Tour, rozegrany w ramach DreamHack WC3 Regional Championship, w dniach 4-7 marca, a gracze będą rywalizować o nagrody w wysokości 100 000 dolarów. Transmisja i produkcja wydarzenia odbędzie się ze studia w Katowicach.
IEM Katowice to wyjątkowy moment dla fanów esportu na całym świecie, a rok 2021 zapowiada się niezwykle. Z uwagi na trwającą pandemię, turnieje odbędą się online, ale ciężko pracowaliśmy, aby zapewnić fanom jak najlepsze wrażenia ze śledzenia transmisji. Nie możemy się również doczekać, aby pokazać historię Katowic, które w ostatnich latach wyrosły na stolicę esportu”.
Michał „Carmac” Blicharz, VP Game & Product Design w ESL
Nowości w obszarze transmisji i oglądalności
W ramach przygotowań do ESL Pro Tour, ESL Gaming współpracowało z każdą z 24 uczestniczących drużyn, aby zapewnić sprzęt, który poprawi jakość transmisji. Wprowadzane są również dalsze zmiany w nowym wirtualnym środowisku studyjnym, takie jak pokoje-wideo dla kibiców, gdzie fani będą mogli dopingować swoje ulubione drużyny podczas akcji.
Wydarzenia medialne i konferencje prasowe online
Media będą miały szansę w pełni uchwycić emocje turnieju w trakcie serii wydarzeń i konferencji prasowych online zarówno dla polskich, jak i międzynarodowych mediów. Będą one transmitowane wyłącznie na Twitchu i obejmą wirtualne rozmowy z drużynami CS:GO i Starcraft II, a także dwa panele ESL Gaming poświęcone roli i dziedzictwu Katowic w e-sporcie. Kolejne szczegóły i harmonogramy zostaną ogłoszone wkrótce.
Więcej informacji można znaleźć na stronie about.eslgaming.com lub na kanałach LinkedIn, Twitter lub Facebook.
Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
Moda na esport trwa! Puki Style w rankingu popularnosci deklasuje Roberta Lewandowskiego, a Red Bull zostaje sponsorem nowej organizacji Neo i Taza. Orlen i Oponeo z kolejnymi aktywacjami, a wszystkie rozgrywki i turnieje trwają w najlepsze!
Puki Style popularniejszym sportowcem niż Robert Lewandowski!
Nie milknie echo wielkiego sukcesu K1CK esports, które zajęło drugie miejsce na EU Masters. Czołowy zawodnik drużyny – Łukasz 'Puki Style’ Zygmunciak, w plebiscycie na ulubionego sportowca zdeklasował Roberta Lewandowskiego. W półfinałowym starciu plebiscytu organizowanego przez TVP Sport zdobył aż 82% głosów poparcia. Dla wielu fanów sportów tradycyjnego to ogromny szok. Czy to już zmiana pokoleniowa? Na pewno nie powinniśmy obawiać się esportu i powoli się z nim oswajajmy. Wygląda na to, że będzie odgrywał coraz istotniejsza rolę.
Legendy Counter-Strike zakładają HONORIS. Red Bull sponsorem
Dwóch legendarnych zawodników i wielokrotnych zdobywców trofeów w grze Counter-Strike stworzyło nową organizacje. Filip 'Neo’ Kubski oraz Wiktor 'Taz’ Wojtas połączyli siły i powołali Honoris. Pierwszym sponsorem organizacji została marka Red Bull. Honoris będzie posiadało dywizje Counter-Strike i ma aspiracje dołączyć do najlepszych drużyn na świecie.
Orlen Stay & Play – włącz się do gry
Orlen z kolejnym projektem skierowanym do świata esportu. Wystartowała akcjach Stay&Play w ramach której przeprowadzane będą rozgrywki w grach Assetto Corsa oraz Rocket League. W rozgrywkach udział weźmie ponad 40 członków Orlen Team oraz Grupy Sportowej Orlen.
Oponeo poprzez simaracing wchodzi w świat esportu!
Oponeo jest kolejną marką, która zostaje sponsorem simracingu! Działania z tradycyjnego motorsportu przenosi do digital motorsportu. Oponeo zostało tytularnym sponsorem Oponeo Rallycross Challenge, które będą rozgrywane w ramach Mistrzostw Polski Digital Motorsport. Poza partnerstwem tytularnym, marka będzie widoczna na obrandowanych samochodach wewnątrz wirtualnej rozgrywki.
Devils.one rekrutuje młode talenty w projekcie Adepci Summoner’s Rift
Czołowa polska organizacja sportów elektronicznych oraz lider w dziedzinie esportowego scoutingu — devils.one, rozpoczyna akcję Adepci Summoner’s Rift skierowaną do młodych, aspirujących graczy League of Legends w wieku 13-16 lat. Zapisy do turnieju właśnie ruszyły i potrwają do 26 maja. To szansa dla tych, którzy grając w domowym zaciszu, marzyli o byciu profesjonalnym zawodnikiem. Fundatorem nagrody głównej jest Riot Games, twórca gry League of Legends, dzięki któremu 10 zawodników weźmie udział w tygodniowym Esports Skills Camp, podczas którego uczestnicy pod czujnym okiem trenerów szlifować będą swoje umiejętności
Paczka zagrała i zebrała ponad 300 tysięcy złotych
331 tysięcy złotych zebrało łącznie 80 streamerów grających w gry w czasie ostatniego weekendu. Kwota zostanie przeznaczona na zakup komputerów dla dzieci wykluczonych cyfrowo. Planem był zakup 50ciu urządzeń, ale jest szansa że liczba ta znacznie się powiększy. Pisaliśmy o tym pod koniec zeszłego tygodnia.
Rainbow Six Polish Masters na antenie Polsat Games
Rainbow Six Polish Masters, największe rozgrywki Rainbow Six Siege w Polsce transmitowane będą w telewizji na antenie Polsat Games. W walce o mistrzowski tytuł i nagrody z puli wynoszącej 60 000 złotych zobaczymy osiem drużyn. Rainbow Six Polish Masters to oficjalne rozgrywki Ubisoft Polska o randze Mistrzostw Polski, które są kontynuacją Rainbow Six Masters League. Do turnieju przystąpią najlepsi zawodnicy w kraju, reprezentujący sześć zaproszonych organizacji i dwie, które awans uzyskały poprzez kwalifikacje. Wśród uczestników znaleźli się: AVEZ Esport, Izako Boars, Actina PACT, PRIDE, Invicta Gaming, Teetres SLAVGENT, .PS4 oraz Hummingbirds.
Astralis wygrywa europejskie ESL One Road to Rio
W miniony weekend zakończył się prestiżowy turniej ESL One Road to Rio w grze Counter-Strike, który znajduje się cyklem kwalifikacyjnym do CS:GO Major. Bezkonkurencyjna okazała się duńska drużyna Astralis, która w wielkim finale pokonała G2 Esports. Polskie drużyny nie zakwalifikowały się do tych rozgrywek.
Restrukturyzacja Starcraft II i Warcraft III ESL Pro Tour
Rozgrywki StarCraft® II & Warcraft® III przenoszą się do internetu i zakończą się finałami
Masters Championship w 2021 roku. Rozgrywki rozszerzono o dodatkowe 75 dni w porównaniu do oryginalnego harmonogramu z czterema turniejami na żywo. ESL Pro Tour będzie miał w tym roku trzy sezony i rozgrywany będzie w całości przez internet. Po zmianach w ESL Pro Tour ilość transmitowanych treści wzrośnie niemalże czterokrotnie. Jest to zgodne ze zmianami również w kalendarzach innych gier, co jest konsekwencją przenoszenia się turniejów do online.
24 godzinny wirtualny wyścig Le Mans zamiast tradycyjnego
ACO i FIA WEC ogłosiły, że w oryginalnej dacie 13-14 czerwca sławny 24 godzinny wyscig Le Mans odbędzie się w formule wirtualnej. Profesjonalne zespoły wystawią czteroosobowe zespoły składające się z dwóch profesjonalnych zawodników tradycyjnego motorsportu i dwóch profesjonalnych simracerów. Ich areną zmagań będzie gra rFactor 2. Oryginalny Le Mans został przełożony na 19-20 września 2020.
Blast pozyskuje 12.5 miliona euro dofinansowania
Jeden z wiodących organizatorów turniejów esportowych na świecie – Blast, zebrał 12.5 miliona euro dofinansowania, które posłużą na przyśpieszenie dalszego wzrostu organizacji. W planach są kolejne projekty. W ostatnim czasie Blast zaistniał również w Polsce, poprzez projekt Blast Rising, realizowany wspólnie z Fantasyexpo.
PlayStation 4 osiągnęło pułap 110 milionów sprzedanych konsol
W oczekiwaniu na premiery konsol nowej generacji takich jak PlayStation 5, Sony publikuje wyniki sprzedaży jej obecnej konsoli, czwartej generacji, która osiągnęła poziom 110 milionów sprzedanych sztuk. Dla porównania PlayStation 3 sprzedało się w liczbie 87,4 mln sztuk, PS2 – 155 mln, PS1 – 102,5mln.
Tydzień temu pisaliśmy o K1CK Neosurf, EU Masters, Alior Banku, Śląsku Wrocław, czy Esport Pro Tour
Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.