...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

BLIK kontynuuje swoje działania w świecie gamingu i e-sportu w 2022 roku

beloud CUP powered by BLIK__logo

System płatności mobilnych BLIK nawiązał współpracę z organizatorem turniejów dla amatorów — marką beloudGG. To kolejna inicjatywa BLIKA w świecie gamingu i e-sportu, po tym jak pod koniec 2021 roku, z pomocą agencji _game changer wszedł do tego środowiska jako partner mistrzostw świata CS:GO, współpracując przy tym z Almoust Famous.

BeloudGG, czyli organizator turniejów e-sportowych dla amatorów i półprofesjonalistów, nawiązał współpracę z marką BLIK – systemem płatności mobilnych. W ramach kooperacji zostanie przeprowadzona seria 7 turniejów w różnych tytułach gamingowych (CS:GO, VALORANT, TFT, World of Tanks, Starcraft 2 i innych) gwarantująca dotarcie do szerokiego grona graczy. Dwa pierwsze turnieje w VALORANTA oraz TFT już za nami! Odbyły się one pod koniec stycznia i lutego i wzięło w nich udział ponad 670 graczy. Widowisko pozwoliło wygenerować blisko 200 tys. wyświetleń w trakcie transmisji na żywo oraz ponad 4 mln dzięki komunikacji w social mediach.

Turnieje dla amatorów i półprofesjonalistów są tylko jednym z wielu wymiarów aktywności BLIKA w 2022 roku. Chcemy pokazywać, żę dzięki BLIKOWI można “żyć bardziej”. Właśnie dlatego łączymy świat BLIKA ze światem gier – “grać bardziej, streamować bardziej, rywalizować bardziej”. Gaming to świat pozytywnych emocji, cieszymy się, że możemy te emocje wspierać

Krzysztof Ziewiec z Polskiego Standardu Płatności, operatora BLIKA

Ważnym elementem w całej kampanii i realizacji turniejów jest wykorzystanie funkcjonalności BLIKA w kolejnych edycjach turnieju. Wspólnie z organizatorami stworzyliśmy dedykowany mechanizm, którym będziemy zachęcać użytkowników do zapisu do rywalizacji poprzez wykonanie Przelewu na telefon BLIK o wartości 1 zł. Dzięki temu, wraz z liczbą zgłoszeń rośnie podstawowa pula nagród.

Tomasz Przeździecki, CEO spółki _game changer

Przed nami trzeci turniej! W dniach 7-13 marca będzie można śledzić zmagania najlepszych zawodników StarCraft 2 w Polsce
BLIK będzie obecny w mediach społecznościowych na profilach beloudGG, w komunikacji realizowanej z udziałem influencerów współpracujących z kreatywną agencją gamingową beloud oraz podczas transmisji prowadzonej z jej warszawskiego studia.

Za współpracę pomiędzy firmami odpowiada agencja _game changer, działająca z ramienia Group One, koordynująca działania związane z gamingiem i e-sportem. W związku z połączeniem marki BLIK z turniejami tworzonymi przez beloudGG gracze otrzymają możliwość sprawdzenia swoich umiejętności w starciu z internetowymi rywalami. Planowane turnieje odbędą się w najpopularniejszych tytułach, takich jak: Fortnite, Valorant, Counter-Strike: Global Offensive, World of Tanks, Starcraft 2, Rocket League i Brawl Stars.

Mecze utalentowanych polskich zawodników będzie można obejrzeć na kanale beloudGG, na platformie Twitch. Dla najlepszych z nich przewidziane są nagrody pamiątkowe, zestawy sprzętu oraz pamiątkowe statuetki, które zostaną wręczone przez komentatorów występujących w merchandisingu przygotowanym specjalnie na potrzeby turniejów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Gotowi na Intel® Extreme Masters Katowice 2021? ESL Gaming dzieli się swoimi planami i szykuje niespodzianki dla widzów

Intel Extreme Masters Katowice 2021

ESL Gaming, największa na świecie firma esportowa, ogłosiła dziś szczegóły dotyczące swojego flagowego turnieju w randzie ESL Pro Tour (EPT) Masters Championships, IEM Katowice 2021. Odbywający się w całości online w dniach 16-28 lutego, IEM Katowice łączy wszystkie turnieje ESL i DreamHack dla najpopularniejszych tytułów esportowych. Wydarzenie, w którym pula nagród wynosi 1 000 000 USD, stanowi również platformę dla najlepszych graczy i drużyn z całego świata do rywalizacji na najwyższym poziomie. Zawody będą kulminacyjnym punktem ESL Pro TourCS:GO i StarCraft® II, natomiast Mistrzostwa EPT Warcraft® III odbędą się jako osobny turniej w dniach 4-7 marca.

W turnieju CS:GO wezmą udział 24 drużyny z całego świata, które będą rywalizowały na jednym europejskim serwerze ze swoich ośrodków treningowych. Każda z drużyn zasłużyła na swoje miejsce, zdobywając punkty w turniejach ESL Pro Tour w ciągu ostatnich miesięcy. Turniej, w którym pula nagród wynosi 1 000 000 dolarów, zostanie rozegrany w trzech etapach:

– Play-in (16-17 lutego)
– Etap grupowy (18-21 lutego)
– Play Offs (26-28 lutego)

Intel Extreme Masters Katowice 2021
Źródło: Biuro Prasowe ESL Polska

W rezultacie zostanie wyłoniony jeden mistrz, który zdobędzie tytuł ESL Pro Tour Championship – rywalizacja będzie zacięta, a do walki staną takie drużyny jak Astrails, Team Liquid, Evil Geniuses, Natus Vincere, mousesports i Fnatic.

Od 20 lutego rozpoczną się rozgrywki, które zakończą cykl StarCraft® II ESL Pro Tour, w trakcie których 36 zawodników z całego świata będzie walczyć o pulę nagród w wysokości 250 000 dolarów i jedyną w życiu możliwość zdobycia trofeum IEM Katowice 2021.

IEM Katowice zakończy turniej towarzyszący Warcraft III: Reforged ESL Pro Tour, rozegrany w ramach DreamHack WC3 Regional Championship, w dniach 4-7 marca, a gracze będą rywalizować o nagrody w wysokości 100 000 dolarów. Transmisja i produkcja wydarzenia odbędzie się ze studia w Katowicach.

IEM Katowice to wyjątkowy moment dla fanów esportu na całym świecie, a rok 2021 zapowiada się niezwykle. Z uwagi na trwającą pandemię, turnieje odbędą się online, ale ciężko pracowaliśmy, aby zapewnić fanom jak najlepsze wrażenia ze śledzenia transmisji. Nie możemy się również doczekać, aby pokazać historię Katowic, które w ostatnich latach wyrosły na stolicę esportu”.

Michał „Carmac” Blicharz, VP Game & Product Design w ESL

Nowości w obszarze transmisji i oglądalności

W ramach przygotowań do ESL Pro Tour, ESL Gaming współpracowało z każdą z 24 uczestniczących drużyn, aby zapewnić sprzęt, który poprawi jakość transmisji. Wprowadzane są również dalsze zmiany w nowym wirtualnym środowisku studyjnym, takie jak pokoje-wideo dla kibiców, gdzie fani będą mogli dopingować swoje ulubione drużyny podczas akcji.

Intel Extreme Masters Katowice 2021
Źródło: Biuro Prasowe ESL Polska

Wydarzenia medialne i konferencje prasowe online

Media będą miały szansę w pełni uchwycić emocje turnieju w trakcie serii wydarzeń i konferencji prasowych online zarówno dla polskich, jak i międzynarodowych mediów. Będą one transmitowane wyłącznie na Twitchu i obejmą wirtualne rozmowy z drużynami CS:GO i Starcraft II, a także dwa panele ESL Gaming poświęcone roli i dziedzictwu Katowic w e-sporcie. Kolejne szczegóły i harmonogramy zostaną ogłoszone wkrótce.

Więcej informacji można znaleźć na stronie about.eslgaming.com lub na kanałach LinkedIn, Twitter lub Facebook.


Źródło: Biuro Prasowe ESL Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

W tym tygodniu w esporcie: Puki Style, Honoris, Red Bull, Orlen, Oponeo, Devils.one, Astralis, Le Mans, Blast, Rainbow Six

Moda na esport trwa! Puki Style w rankingu popularnosci deklasuje Roberta Lewandowskiego, a Red Bull zostaje sponsorem nowej organizacji Neo i Taza. Orlen i Oponeo z kolejnymi aktywacjami, a wszystkie rozgrywki i turnieje trwają w najlepsze!

Przeglad wydarzen esport ESE

Puki Style popularniejszym sportowcem niż Robert Lewandowski!

puki lewy
Fot. TVP Sport

Nie milknie echo wielkiego sukcesu K1CK esports, które zajęło drugie miejsce na EU Masters. Czołowy zawodnik drużyny – Łukasz 'Puki Style’ Zygmunciak, w plebiscycie na ulubionego sportowca zdeklasował Roberta Lewandowskiego. W półfinałowym starciu plebiscytu organizowanego przez TVP Sport zdobył aż 82% głosów poparcia. Dla wielu fanów sportów tradycyjnego to ogromny szok. Czy to już zmiana pokoleniowa? Na pewno nie powinniśmy obawiać się esportu i powoli się z nim oswajajmy. Wygląda na to,  że będzie odgrywał coraz istotniejsza rolę.

Legendy Counter-Strike zakładają HONORIS. Red Bull sponsorem

Honoris
Fot. Honoris

Dwóch legendarnych zawodników i wielokrotnych zdobywców trofeów w grze Counter-Strike stworzyło nową organizacje. Filip 'Neo’ Kubski oraz Wiktor 'Taz’ Wojtas połączyli siły i powołali Honoris. Pierwszym sponsorem organizacji została marka Red Bull. Honoris będzie posiadało dywizje Counter-Strike i ma aspiracje dołączyć do najlepszych drużyn na świecie.

Orlen Stay & Play – włącz się do gry

Orlen stay and play
Fot. Orlen

Orlen z kolejnym projektem skierowanym do świata esportu. Wystartowała akcjach Stay&Play w ramach której przeprowadzane będą rozgrywki w grach Assetto Corsa oraz Rocket League. W rozgrywkach udział weźmie ponad 40 członków Orlen Team oraz Grupy Sportowej Orlen.

Oponeo poprzez simaracing wchodzi w świat esportu!

Oponeo jest kolejną marką, która zostaje sponsorem simracingu!  Działania z tradycyjnego motorsportu przenosi do digital motorsportu. Oponeo zostało tytularnym sponsorem Oponeo Rallycross Challenge, które będą rozgrywane w ramach Mistrzostw Polski Digital Motorsport. Poza partnerstwem tytularnym, marka będzie widoczna na obrandowanych samochodach wewnątrz wirtualnej rozgrywki.

Devils.one rekrutuje młode talenty w projekcie Adepci Summoner’s Rift

devils.one
Fot. Devils.one

Czołowa polska organizacja sportów elektronicznych oraz lider w dziedzinie esportowego scoutingu — devils.one, rozpoczyna akcję Adepci Summoner’s Rift skierowaną do młodych, aspirujących graczy League of Legends w wieku 13-16 lat. Zapisy do turnieju właśnie ruszyły i potrwają do 26 maja. To szansa dla tych, którzy grając w domowym zaciszu, marzyli o byciu profesjonalnym zawodnikiem. Fundatorem nagrody głównej jest Riot Games, twórca gry League of Legends, dzięki któremu 10 zawodników weźmie udział w tygodniowym Esports Skills Camp, podczas którego uczestnicy pod czujnym okiem trenerów szlifować będą swoje umiejętności

Paczka zagrała i zebrała ponad 300 tysięcy złotych

331 tysięcy złotych zebrało łącznie 80 streamerów grających w gry w czasie ostatniego weekendu. Kwota zostanie przeznaczona na zakup komputerów dla dzieci wykluczonych cyfrowo. Planem był zakup 50ciu urządzeń, ale jest szansa że liczba ta znacznie się powiększy. Pisaliśmy o tym pod koniec zeszłego tygodnia.

Rainbow Six Polish Masters na antenie Polsat Games

Fot. Ubisoft

Rainbow Six Polish Masters, największe rozgrywki Rainbow Six Siege w Polsce transmitowane będą w telewizji na antenie Polsat Games. W walce o mistrzowski tytuł i nagrody z puli wynoszącej 60 000 złotych zobaczymy osiem drużyn. Rainbow Six Polish Masters to oficjalne rozgrywki Ubisoft Polska o randze Mistrzostw Polski, które są kontynuacją Rainbow Six Masters League. Do turnieju przystąpią najlepsi zawodnicy w kraju, reprezentujący sześć zaproszonych organizacji i dwie, które awans uzyskały poprzez kwalifikacje. Wśród uczestników znaleźli się: AVEZ Esport, Izako Boars, Actina PACT, PRIDE, Invicta Gaming, Teetres SLAVGENT, .PS4 oraz Hummingbirds.

Astralis wygrywa europejskie ESL One Road to Rio

W miniony weekend zakończył się prestiżowy turniej ESL One Road to Rio w grze Counter-Strike, który znajduje się cyklem kwalifikacyjnym do CS:GO Major. Bezkonkurencyjna okazała się duńska drużyna Astralis, która w wielkim finale pokonała G2 Esports. Polskie drużyny nie zakwalifikowały się do tych rozgrywek.

Restrukturyzacja Starcraft II i Warcraft III ESL Pro Tour

Rozgrywki StarCraft® II & Warcraft® III przenoszą się do internetu i zakończą się finałami
Masters Championship w 2021 roku. Rozgrywki rozszerzono o dodatkowe 75 dni w porównaniu do oryginalnego harmonogramu z czterema turniejami na żywo. ESL Pro Tour będzie miał w tym roku trzy sezony i rozgrywany będzie w całości przez internet. Po zmianach w ESL Pro Tour ilość transmitowanych treści wzrośnie niemalże czterokrotnie. Jest to zgodne ze zmianami również w kalendarzach innych gier, co jest konsekwencją przenoszenia się turniejów do online.

24 godzinny wirtualny wyścig Le Mans zamiast tradycyjnego

Le Mans
Fot. Swipe Right

ACO i FIA WEC ogłosiły, że w oryginalnej dacie 13-14 czerwca sławny 24 godzinny wyscig Le Mans odbędzie się w formule wirtualnej. Profesjonalne zespoły wystawią czteroosobowe zespoły składające się z dwóch profesjonalnych zawodników tradycyjnego motorsportu i dwóch profesjonalnych simracerów. Ich areną zmagań będzie gra rFactor 2. Oryginalny Le Mans został przełożony na 19-20 września 2020.

Blast pozyskuje 12.5 miliona euro dofinansowania

Jeden z wiodących organizatorów turniejów esportowych na świecie – Blast, zebrał 12.5 miliona euro dofinansowania, które posłużą na przyśpieszenie dalszego wzrostu organizacji. W planach są kolejne projekty. W ostatnim czasie Blast zaistniał również w Polsce, poprzez projekt Blast Rising, realizowany wspólnie z Fantasyexpo.

PlayStation 4 osiągnęło pułap 110 milionów sprzedanych konsol

W oczekiwaniu na premiery konsol nowej generacji takich jak PlayStation 5, Sony publikuje wyniki sprzedaży jej obecnej konsoli, czwartej generacji, która osiągnęła poziom 110 milionów sprzedanych sztuk. Dla porównania PlayStation 3 sprzedało się w liczbie 87,4 mln sztuk, PS2 – 155 mln, PS1 – 102,5mln.

Tydzień temu pisaliśmy o K1CK Neosurf, EU Masters, Alior Banku, Śląsku Wrocław, czy Esport Pro Tour

W tym tygodniu w esporcie: K1CK Neosurf, EU Masters, Alior Bank, Śląsk Wrocław, Esport Pro Tour

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana