...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

PKN ORLEN intensyfikuje współpracę ze startupami!

dron innowacje

PKN ORLEN wdraża innowacyjne rozwiązania, które zwiększają bezpieczeństwo własnej infrastruktury logistycznej. Koncern uruchomił monitoring rurociągu Wrocław - Ostrów Wielkopolski z wykorzystaniem drona. Zebrane dane analizowane są automatycznie, co znacząco usprawnia identyfikację potencjalnych prób ingerencji w infrastrukturę. Projekt realizowany jest w ramach programu akceleracyjnego Space3ac Scale Up II. PKN ORLEN jest partnerem 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie

Testy drona na potrzeby monitoringu bezpieczeństwa rurociągu Wrocław – Ostrów Wielkopolski rozpoczęły się w kwietniu br. Został on opracowany przez polską spółkę technologiczną BZB UAS. Podczas pilotażu wykonano serię misji lotniczych o łącznej długości ok. 180 km. Miały one na celu zgromadzenie danych, fotogrametrycznych tj. zdjęć o wysokiej rozdzielczości, które następnie umożliwiły stworzenie mapy obszaru przebiegu rurociągu. Zebrany materiał został wykorzystany do zasilenia programu bazującego na sztucznej inteligencji, który w sposób zautomatyzowany przeprowadza analizę materiału zdjęciowego pozyskanego podczas misji drona. Dzięki temu możliwe jest lokalizowanie potencjalnych zagrożeń dla infrastruktury przesyłowej należącej do PKN ORLEN.

monitoring bezpieczeństwa
fot. PKN ORLEN

Inteligentne systemy, wykonujące jednocześnie pracę automatycznie, cyklicznie i z coraz większą dokładnością, stanowią alternatywę dla tradycyjnych metod przeprowadzania inspekcji infrastruktury. Wyniki pilotażowego  wdrożenia  bezzałogowego statku powietrznego są obiecujące. PKN ORLEN  jest otwarty na implementowanie kolejnych innowacyjnych rozwiązań w różnych obszarach biznesowych dlatego postawiliśmy na współpracę z  młodą polską technologiczną spółką. W ten sposób wspieramy również rozwój ekosystemu startupów w Polsce.

Patrycja Panasiuk, Dyrektor Biura Innowacji PKN ORLEN

W ramach prac nad systemem służącym do wykrywania nielegalnych prób ingerencji wykorzystano algorytmy, które pozwalają zidentyfikować różnice tła oraz elementów o ostrych krawędziach. W ten sposób ustala się, czy źródłem ingerencji jest człowiek, czy siły natury.

System oparty na uczeniu maszynowym został opracowany i przetestowany w ramach programu akceleracyjnego Spcae3ac Scale Up II. Jego celem jest zbudowanie relacji biznesowych pomiędzy średnimi i dużymi przedsiębiorstwami, a innowacyjnymi startupami. Współpraca z młodymi firmami umożliwia PKN ORLEN systematyczne rozbudowywanie kompetencji technologicznych w modelu otwartych innowacji. To nie pierwszy projekt realizowany przez Koncern w tym obszarze.

PKN ORLEN w ubiegłym roku wykonał testy autonomicznego garażu i drona, służącego do monitoringu bezpieczeństwa Zakładu Produkcyjnego w Płocku. Przez kilka miesięcy urządzenie pomagało patrolować tereny rafinerii i petrochemii w sposób w pełni zautomatyzowany oraz autonomiczny. Celem projektu było wyeliminowanie do minimum czynnika ludzkiego oraz zapewnienie wysokiej szybkości reakcji w sytuacjach wykrycia zagrożenia bezpieczeństwa infrastruktury. System testowany przez PKN ORLEN składał się ze stacji dokującej, drona i aplikacji monitorującej przebieg misji. Stacja dokująca wchodząca w skład zestawu umożliwiała nie tylko autonomiczny start i lądowanie, lecz także ładowanie baterii oraz stanowiła schronienie dla drona w czasie oczekiwania na realizację kolejnych lotów. Misje patrolowe odbywały się w sposób zautomatyzowany, a operator lotu miał podgląd na przebieg misji i obraz z kamer za pomocą panelu użytkownika. Całością realizacji misji sterowała aplikacja internetowa pozwalająca na planowanie trasy, podgląd stanu urządzeń oraz przeglądanie materiałów zarejestrowanych przez drona w trakcie oblotu.


Źródło: Informacja prasowa PKN ORLEN

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

KISZLUK ROZMAWIA #4 Bartosz Sokoliński, ARP

Kiszluk rozmawia Bartosz Sokolinski

Tym razem z Bartoszem Sokolińskim rozmawiamy nie o koronawirusie, ale o kosmosie, Polskiej Agencji Kosmicznej. A także o polskim rynku start-upów i czym różnią się start-upowcy polscy od tych ze Skandynawii czy Izraela.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wystartowała jubileuszowa 10. edycja rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie!

debata czy kreatywności można się nauczyć 50 kreatywnych

Podczas oficjalnej Inauguracji, ruszyły zgłoszenia do kolejnej edycji rankingu 50 Kreatywnych organizowanego przez BRIEF. Zgłoszenia można składać do 26 kwietnia 2020.

W poniedziałek 27 stycznia w przestrzeni eventowej Solutions.Rent przy placu Trzech Krzyży odbyła się Inauguracja 10. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie. W trakcie wydarzenia oficjalnie uruchomiliśmy system zgłoszeń do rankingu. Odbyła się także debata „Czy kreatywności można się nauczyć?”, w której głos zabrali: Anna Daszuta-Zalewska (Białostocki Park Naukowo-Technologiczny), Maciej Herman (E.Wedel), Marcin Balicki (Millennium Leasing), Andrzej Matuszyński (Grupa Eurozet), Sebastian Hejnowski (Publicis Groupe). Prelegenci uznali mi.in., że najbardziej kreatywni jesteśmy jako dzieci, a z wiekiem ta zdolność zanika. Można ją jednak rozwijać i kształtować na wielu poziomach przez różne aktywności i ćwiczenia.

Zgłoszenia do 10. edycji przyjmujemy do 26 kwietnia pod adresem kreatywni.brief.pl/zgloszenia. Ich weryfikacją i oceną zajmie się Kapituła pod przewodnictwem Grzegorza Kiszluka złożona z doświadczonych managerów, specjalistów od reklamy i komunikacji, praktyków biznesu oraz laureatów poprzednich edycji. Wyniki zostaną ogłoszone podczas Gali Finałowej, która odbędzie się 18 czerwca.

Ranking 50 Kreatywnych to doskonała okazja do tego, żeby zaprezentować się jako pracodawca, który rozwija świetny projekt. Mojej firmie pomogło to zbudować pozycję na rynku pracy. Ludzie, których rekrutujemy na różne stanowiska, bardzo często wspominają o tym wyróżnieniu, co jest, po pierwsze, bardzo przyjemne, a po drugie dodaje nam wiarygodności.

Natalia Myszkowska, Cateringoo, laureatka 9. edycji rankingu

Tegoroczna edycja jest szczególna, ponieważ ranking 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie obchodzi swoje dziesięciolecie. Zestawienie po raz pierwszy powstało w 2011 redakcji magazynu BRIEF jako subiektywny wybór 50 najbardziej kreatywnych osób, które przez dany rok pojawiły się na drodze dziennikarzy oraz redaktora naczelnego. Siedem lat później ranking wzmocnił swoją wiarygodność dzięki powstaniu Kapituły, która corocznie czuwa nad transparentnością zgłoszeń i ocenia uczestników oraz ich projekty. Od 2017 roku można również zgłaszać swój udział online. W 9. edycji ranking przekształcił się w całoroczny program, na który składają się liczne spotkania eksperckie i networkingowe.

Ranking 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie to zestawienie pomysłodawców lub założycieli firm i organizacji, których działania charakteryzują się wybitną kreatywnością. To inicjatywa, która od lat wspiera rozwój młodych, kreatywnych przedsiębiorców i pomaga ich promować.

Przeczytaj również: Znamy już laureatów 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie!

Wyróżniamy założycieli, szefów, pomysłodawców firm i organizacji oraz liderów i pomysłodawców projektów, których łączy przede wszystkim jedno — niesztampowe podejście do biznesu. Nie chodzi jednak tylko o produkt bądź usługę, ale także o sposób tworzenia firmy lub projektu, rozwój biznesu i promocję. Takie podejście pozwala im osiągać sukcesy, niezależnie od branży, w jakiej działają. Swój udział mogą zgłosić zarówno osoby będące przedstawicielami sektora MSP jak i startu-pów, ale także dużych firm i korporacji.

21 stycznia odbyło się pierwsze spotkanie Kapituły 10. edycji rankingu. Jurorzy ustalili ostateczny kształt tegorocznej edycji oraz zasad zgłoszeń i oceny. Po raz pierwszy, obowiązkowe w zgłoszeniu jest dołączenie sześćdziesięciosekundowe wideo, przedstawiające projekt.

Zobacz: Pierwsze spotkanie Kapituły 10. edycji rankingu 50 Kreatywnych

Wśród laureatów poprzednich edycji na pierwszych miejscach znaleźli się: Marcin Iwiński i Michał Kiciński (CD PROJEKT RED), Jarosław Sawko i Piotr Sikora (Platige Image), Patryk Strzelewicz i Michał Bąk (Dice+), Jakub Krzych i Łukasz Kostek (Estimote), Michał Sadowski (Brand24), Stefan Batory (Booksy), Barbara Sołtysińska (indaHash), Michał Borkowski (Brainly) oraz Marcin Joka, Michał Grześ i Krzysztof Dziemiańczuk (Photon Entertainment).

Jubileuszowa edycja 50 Najbardziej Kreatywnych w Biznesie została objęta honorowym patronatem Ministerstwa Rozwoju.

Zapraszamy do śledzenia wydarzeń i informacji związanych z projektem na www.brief.pl oraz w mediach społecznościowych BRIEF (Facebook, LinkedIn, Twitter, Instagram).

 

 

Anita Florek