...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Blokchain’owa rewolucja zarządzania odpadami z Polski laureatem konkursu Skey Network Challenge!

Łukasz Kamiński i Mateusz Gowin, pomysłodawcy jednego z najważniejszych systemów zarządzania odpadami - Waste24.net idą o krok dalej łącząc oprogramowanie do usuwania odpadów Waste24.net z technologią Blockchain Skey i dedykowanymi urządzeniami sensorycznymi. Powstałe rozwiązanie Ratio Waste to przyszłość, która nie tylko pozwoli zapanować nad gospodarką zarządzania odpadami w miastach przyszłości, ale również pokazuje jak nowe technologie, transparentna komunikacja i Internet Rzeczy​​​ (IOT) mogą zmieniać świat na lepszy.

Waste24.net to system, który jest rozwijany nieprzerwanie od niemal 2015 r. Od momentu pojawienia się pierwszej wersji ewoluował on w rolę pierwszego w Polsce systemu SaaS dla branży odpadowej. Dziś z oprogramowania korzysta wielu przedstawicieli branży i z każdym miesiącem zwiększa on grono swoich użytkowników. Zaprojektowana i wdrożona aplikacja przez start-up z Grudziądza pozwala w sposób innowacyjny zarządzać gospodarką komunalną i tym samym optymalizować koszty oraz realnie wpływać na kreowanie nowych zmian mających na celu wprowadzenie nowych strategii opartych na konkretnych danych. Dzięki zaproponowanemu rozwiązaniu i pełnej integracji z bazą odpadów, zarządzanie gospodarką odpadami staje się prostsze, zautomatyzowane oraz bardziej intuicyjne.

Nasze rozwiązanie to dowód na to, jak nowe technologie mogą realnie wpływać na kwestie związane z ekologią. Jak wiemy zarządzanie odpadami i cały proces wdrażania potrzebnych rozwiązań jest bardzo ważną kwestią w kontekście kryzysów klimatycznych, przed którymi stoimy. Jedynym i koniecznym rozwiązaniem jest strategiczne działanie we wszystkich możliwych obszarach. Sam proces zarządzania odpadami powinien być na tyle intuicyjny, prosty i zrozumiały aby zachęcał firmy do zbierania potrzebnych danych i wdrażania nowych rozwiązań.

Łukasz Kamiński, Founder Waste24.net

Smart rozwiązanie dla miast przyszłości

Innowatorzy poszli jednak o krok dalej tworząc nowy projekt Ratio Waste, dedykowany dla miast przyszłości. Dzięki połączeniu technologii Blockchain Skey, Waste24.net i dedykowanych urządzeń sensorycznych udało się stworzyć system, który pozwoli znacząco zoptymalizować zarządzanie gospodarką komunalną miast. Zastosowane w myśl idei Smart City czujniki ultradźwiękowe komunikują się przy pomocy technologii NB-IoT, CAT-M oraz LoraWan opartej w całości na technologii Blockchain. Te inteligentne czujniki pozwalają śledzić bieżący poziom zapełnienia kontenerów z odpadami oraz za pomocą Smart Contractu w Blockchain tworzyć automatycznie dyspozycje zlecające ich opróżnienie. Ponadto zaimplementowane czujniki mierzą również temperaturę oraz wilgotność co pozwala podjąć szybką reakcję np. w przypadku podpalenia lub samozapłonu.

Nasza propozycja rozwiązuje bardzo wiele problemów, z którymi dzisiaj borykają się miasta. Połączenie autorskiego oprogramowania z blockchain jest gwarancją uzyskania większej transparentności całego procesu obiegu odpadów. W myśl obowiązującego prawodawstwa powinien on być przejrzysty, co znajduje swoje odzwierciedlenie w takich narzędziach jak choćby Baza Danych Odpadowych (BDO). Nasze rozwiązanie pozwala z niezwykłą precyzją dokumentować, co dzieje się w danym momencie z powstałymi nieczystościami. Kolejną rewolucją jest z pewnością zastosowanie czujników, które informują nas, kiedy dany pojemnik jest pełny – to nie tylko optymalizacja czasu i kosztów, ale przede wszystkim zmniejszenie pustych przebiegów, które generują niepotrzebny ślad węglowy. 

Mateusz Gawin, Founder Waste24.ne

Wielki sukces – produkt dla wspólnej przyszłości

Projekt Ratio Waste to rozwiązanie, które ma szansę zrewolucjonizować podejście do zarządzania odpadami w miastach, nie tylko Polski, ale i całej Europy, co zostało docenione i wyróżnione przez Jury konkursu Skey Network Challenge. Jest to jeden z najważniejszych konkursów dla firm, start-upów oraz pasjonatów, którego celem jest promocja i tworzenie standardu komunikacji oraz edukacji w zakresie nowych technologii, generowania innowacyjnych koncepcji, prototypów produktów, usług i aplikacji w oparciu o blockchain Skey Network. Docenione rozwiązanie zostało już wdrożone w rodzimym mieście, z którego pochodzi firma – w Grudziądzu. To pokazuje, że stworzony projekt ma szansę realnie zmieniać przyszłość miast, które za jedne z celów stawiają sobie optymalizację śladu węglowego i wdrażanie nowych technologii oraz zarządzanie odpadami w sposób transparentny.

Cieszymy się z otrzymanej nagrody, a przede wszystkim możliwości dalszej współpracy ze Skey Network, której celem będzie rozpowszechnienie naszego rozwiązania. To dla Nas najlepszy dowód na to, że to co robimy ma sens. Nagrody są dla Nas ważne, ale jeszcze ważniejsza jest otwartość miast na wdrożenie naszego rozwiązania. Tylko dzięki działaniu mamy szansę dalej rozwijać ten projekt i go ulepszać.

Łukasz Kamiński, Founder Waste24.net

 


źródło: Waste24.net

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polish-Ukrainian Startup Bridge rusza z nową inicjatywą dla startupów z Ukrainy

Polish-Ukrainian Startup Bridge otworzył nabór startupów do nowej inicjatywy pt. “PUSB for #techfugees”. Ukraińskie projekty zainteresowane tymczasową relokacją do Polski mogą otrzymać m.in. pomoc finansową, dostęp do przestrzeni coworkingowej w Warszawie czy też wsparcie w znalezieniu potencjalnych inwestorów. Do udziału zapraszają przedsiębiorców na wczesnych etapach rozwoju (pre-seed lub seed), dla których dostęp do polskiego rynku może być kluczową szansą na rozwój w obliczu wojny. Rekrutacja trwa do 6 czerwca 2022 pod linkiem. Uczestnictwo w inicjatywie jest bezpłatne.

Celem Polish-Ukrainian Startup Bridge (PUSB) jest identyfikacja najlepszych pomysłów biznesowych, a następnie ich akceleracja w trakcie szkoleń prowadzonych przez doświadczonych ekspertów z Polski. Dodatkowo młodym przedsiębiorcom zza wschodniej granicy projekt ułatwia nawiązanie bezpośredniego kontaktu z przedstawicielami funduszy Venture Capital. Projekt prowadzony przez Fundację Fundusz Współpracy we współpracy z Ministerstwem Funduszy i Polityki Regionalnej finansowany jest z programu Polska pomoc Ministerstwa Spraw Zagranicznych Rzeczypospolitej Polskiej.

Działalność w czasie wojny

Dla nas, jak dla wielu, wojna w Ukrainie stała się poważnym wyzwaniem, które doprowadziło do zmian w działalności PUSB. Od pierwszych dni zaczęliśmy otrzymywać prośby o pomoc od startupów, które były już zaangażowane w nasz projekt lub dopiero planowały dołączyć do nas w tym roku. To pozwoliło nam dokładnie zrozumieć, czego oni potrzebują i jakiego wsparcia możemy im udzielić. Wtedy zrodził się pomysł na realizację PUSB for #techfugees. Mamy nadzieję, że udział w inicjatywie pomoże ukraińskim założycielom stanąć na nogi i wesprzeć swój kraj w odbudowie już w niedługiej przyszłości.

Łukasz Wawak, kierownik projektu Polish-Ukrainian Startup Bridge

Nowa inicjatywa projektu – PUSB for #techfugees – skupia się na startupach we wczesnych fazach rozwoju (na tzw. etapie pre-seed i seed), które chcą i mają możliwość tymczasowej relokacji z Ukrainy do Polski lub już to zrobiły. Wśród wszystkich chętnych w czerwcu organizatorzy wybiorą 15 zespołów. Przy ocenie zgłoszeń największą uwagę zwracać będą na wpływ na odbudowę Ukrainy, skalowalność biznesu oraz potencjał do rozwoju na rynku polskim.

Wybrani uczestnicy otrzymają między innymi pomoc finansową w wysokości do 10 000 zł na usługi mentoringowe, zakup towarów i usług potrzebnych do kontynuowania ich działalności. Dodatkowo założyciele będą mieli dostęp do przestrzeni coworkingowej w Warszawie, pomoc w rejestracji firmy w Polsce, możliwość udziału w szkoleniach i warsztatach prowadzonych przez ekspertów z branży startupowej i nie tylko. Pod koniec 2022 roku odbędzie się Demo Day – wydarzenie, podczas którego startupy z Ukrainy zaprezentują swoje pomysły przed gronem polskich inwestorom i innowatorów.

Rekrutacja do projektu trwa do 6 czerwca 2022 r. i odbywa się przez formularz rejestracyjny dostępny pod adresem.
Więcej o Polish-Ukrainian Startup Bridge: www.startupbridge.eu.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Startup Art. – obudź w sobie kreatywną duszę, zainspiruj się i rozwijaj swoje pomysły w sektorze kreatywnym!

Startup Academy wraz z Biurem Kultury Urzędu m.st. Warszawy organizują kolejną edycję projektu Startup Art. Zapraszani do udziału są zarówno studenci i absolwenci warszawskich uczelni artystycznych, jak również osoby reprezentujące świat kultury i organizacje non-profit działające na rzecz młodych artystów. Organizatorzy nie zapominają również o osobach o innych profilach, które również są mile widziane, bo to dzięki ich dołączeniu do projektu, możliwe będzie zbudowanie interdyscyplinarnych zespołów.

 

Tegoroczna edycja Startup Art. wraca do swojej stacjonarnej formuły. Rozpocznie się konferencją, która odbędzie się 5 maja w godz. 10:00-13:00 w Kinotece w Pałacu Kultury i Nauki w Warszawie.

Tematem przewodnim wydarzenia będą zmiany w sektorze kreatywnym, na które nie tylko wpłynęła sytuacja pandemiczna czy społeczna, ale także rozwój nowych technologii. Dzięki spojrzeniu z różnych perspektyw, każdy uczestnik znajdzie coś dla siebie.

 

“W czasie konferencji porozmawiamy m.in. o tym jak kryzys ekonomiczny wpływa na sektor kreatywny?, czy NFT to chwilowy trend czy nowy sposób sprzedaży sztuki?, produkcja cyfrowa czy tradycyjna sztuka i rzemiosło?, jakie są współczesne wyzwania młodych artystów? Stopniowo będziemy ujawniać naszych zacnych prelegentów, z którymi spotkamy się w kultowej, warszawskiej Kinotece.” – mówi Karolina Piotrowska – członkini Zarządu Startup Academy.

 

Drugą częścią programu Startup Art. są dwudniowe warsztaty Startup Shaker (14-15 maja), w czasie których uczestnicy w zespołach pracować będą nad swoimi projektami biznesowymi z branży kreatywnej. Do udziału zapraszane są całe zespoły, ale także pojedyncze osoby, które mają nowatorskie pomysły lub umiejętności, które mogą pomóc innym w rozwoju ich startupów.

 

To w czasie tego wydarzenia wyłonione zostanie 10 projektów, które rozwijane będą w programie szkoleniowo-doradczym. Startup Art. zakończy się Demo Day, w tracie którego jury wybierze zwycięski zespół, który otrzyma nagrodę w postaci wyjazdu na konferencję South Summit w Madrycie.

 

“Miasto st. Warszawa docenia rolę sektora kreatywnego dla rozwoju współczesnej gospodarki, branże kreatywne wyznaczają nowe trendy, szukają oryginalnych rozwiązań, są otwarte na młodych twórców i przedsiębiorców. Program Startup Art. jest jednym z instrumentów wsparcia początkujących przedsiębiorców, poszukujących szansy na rozwój swoich pomysłów. W tegorocznej edycji do udziału w projekcie zapraszamy również NGO, które będą mieć okazję pracować nad modelem funkcjonowania i pozyskiwania środków na działalność. Wierzymy, że dzięki temu wzmocnimy warszawski ekosystem przedsiębiorczy kultury i sztuki”. – mówi Izabela Jasińska – zastępczyni dyrektora Biura Kultury Urzędu m.st. Warszawy.

Z powodów pandemii dwie poprzednie edycje programu Startup Art. odbyły się w formie online, ale w związku ze zniesieniem obostrzeń epidemicznych, możliwy jest powrót stacjonarnej formy i wszystkie wydarzenia odbędą się na żywo w Warszawie. Dzięki temu uczestnicy nie tylko będą mieli szansę nabyć wiedzę, ale także zdobyć ciekawe kontakty i poznać się nawzajem.

 

Więcej o programie Startup Art., a także możliwość zarejestrowania się na konferencję i Startup Shaker, na stronie: www.startupart.pl.

 

Projekt Startup Art. finansowany jest z budżetu m.st. Warszawy, a jego wykonawcą jest Startup Academy.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Sztuczna inteligencja podniesie jakość obsługi medycznej. Korzysta z niej już 450 placówek

Popyt na nowoczesne technologie dla pracowników systemu ochrony zdrowia rośnie. Zwłaszcza po pandemii, która nauczyła tysiące pacjentów korzystać z telemedycyny, branża jeszcze chętniej zwraca się ku innowacjom usprawniającym obsługę i optymalizującym pracę lekarzy czy rejestratorów. Polski startup Medidesk opracował narzędzie, które łączy w sobie trzy funkcje: zarządzanie placówką, monitoringu wskaźników biznesowych i analizy marketingowych źródeł pozyskiwania pacjentów.

Na rynku istnieje wiele rozwiązań dla branży medycznej. Większość z nich skupia się jednak na obsłudze call center i rejestracji pacjentów. Choć niewątpliwie usprawniają one pracę managerów, nie zapewniają kompleksowego zarządzania placówką medyczną.

Projektowanie na bazie konsultacji

Twórcy Medidesk podeszli do projektowania swojego oprogramowania w inny sposób. Podstawą były szerokie konsultacje z pracownikami placówek leczniczych, od początku nastawione na usprawnienie pracy managerów i rejestratorek, z uwzględnieniem wszystkich najważniejszych obszarów oraz całości ich obowiązków.

Rozmowy i konsultacje z użytkownikami aplikacji Medidesk, to podstawa planowania dalszego kierunek rozwoju – w ten sposób powstało i rozwija się narzędzie do kompleksowej obsługi oraz analizy zgłoszeń pacjentów. Jest skierowane do pracowników rejestracji, managerów placówek medycznych oraz marketingu.

Z naszej technologii korzysta coraz więcej placówek, w tej chwili jest ich już 450. W ciągu pierwszych trzech miesięcy korzystania z Medidesk ośrodki medyczne odnotowują średnio 16% wzrostu przychodów, a dzięki analizie danych średnio o 37% podnosi się efektywność ich kampanii marketingowych. W branży medycznej widać coraz większe zapotrzebowanie na rozwiązania usprawniające pracę i optymalizujące przychody.

Kajetan Maćkowiak, CEO Praise Group, która zainwestowała w rozwój Medidesk

Swobodna integracja z technologiami

Jak podkreślają pomysłodawcy Medidesk, aplikacja jest zintegrowana z różnymi kanałami komunikacyjnymi – stroną internetową placówki, formularzami i systemami VoIP. Daje też możliwość połączenia z dowolnymi technologiami interaktywnymi. Jest to możliwe dzięki własnym rozwiązaniom API. Dotychczas stosowane przez branżę medyczną rozwiązania nie były dostosowane do tzw. swobodnego integrowania się.
Sztuczna inteligencja dla rejestracji

Wśród funkcjonalności, jakie opracował polski startup, można wyróżnić trzy główne kierunki. Pierwszy został opracowany z myślą o pracownikach rejestracji. Mogą oni m.in. monitorować historię zgłoszeń, tagować połączenia, prowadzić rozmowy bezpośrednio z aplikacji, w której znajdują się wszystkie dane, czy też korzystać z miniCRM – czyli karty pacjenta. Co więcej, pracę w rejestracji wspomaga także AI. W tym celu powstał MediBot, czyli inteligentny asystent głosowy bazujący na sztucznej inteligencji. Przejmuje część obowiązków pracownika rejestracji, co pozwala odciążyć go z odpowiadania na powtarzalne pytania, które pacjenci kierują do placówek każdego dnia. Takie rozwiązanie podnosi wydajność pracy i optymalizuje koszty.

Daniel Nowocin, CEO Medidesk

Analiza kosztów i efektywności w placówce

Z kolei managerowie placówek mogą używać centrali telefonicznej VoIP, co pozwala automatycznie przekierowywać połączenia do poszczególnych pracowników rejestracji. Dostęp do statystyk umożliwia sprawdzanie skuteczności w sprzedaży usług medycznych, czy też analizę przyczyn sytuacji, w których pacjent kontaktuje się z rejestracją, ale ostatecznie nie umawia wizyty (co w e-commerce można nazwać „porzuconym koszykiem”).

Narzędzie polskiego startupu pomaga także w planowaniu i ewaluacji działań marketingowych. Pozwala sprawdzać efektywność wydatków marketingowych i skuteczność poszczególnych kanałów komunikacji; analizować, które źródła generują najwięcej umówionych wizyt. Uwzględniany jest zarówno ruch z Facebooka, kampanii Google Ads, artykułów sponsorowanych, jak też plakatów czy ulotek.

Dotychczas brakowało rozwiązania technologicznego, które integrowałoby wszystkie trzy aspekty – rejestrację i sprzedaż usług, zarządzanie placówką i kampanie marketingowe. Kompleksowa analiza danych pozwala nie tylko optymalizować koszty, ale przede wszystkim podnosić jakość obsługi w sektorze medycznym. Po sukcesie na polskim rynku startup zdecydował o ekspansji na rynki zagraniczne – głównie do Europy Zachodniej i USA.


źródło: Medidesk

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

MedApp w programie startupowym OVHcloud

Krzysztof Mędrala_MedApp_jpg

MedApp, innowacyjna spółka z branży medtech (SaMD - software as a medical device), notowana w Warszawie i Frankfurcie, przystąpiła do programu OVHcloud, największego europejskiego dostawcy chmury, wspierającego firmy startujące oraz scale-up.

Klienci korzystający z rozwiązań MedApp coraz częściej zainteresowani są chmurą jako miejscem efektywnego i bezpiecznego przechowywania i przetwarzania danych medycznych. Taką możliwość również zapewniamy. Dlatego podejmujemy także współpracę z jednym z najbardziej zaufanych dostawców rozwiązań chmurowych, jakim jest OVHcloud posiadający lokalne centrum danych w Warszawie. Jesteśmy przekonani, że upowszechnianie chmury będzie wspierało skalowalność i rozwój naszego biznesu.

Krzysztof Mędrala, Prezes Zarządu MedApp S.A.

Program OVHcloud dla startupów jest prowadzony na całym świecie, a dotychczas wzięło w nim udział ponad 2.500 start-upów i scale-upów. Program realizuje koncepcję chmury SMART (Simple to use – prosta w użyciu, Multi-local – multilokalna, Accessible – dostępna, Reversible – odwracalna i Transparent – przejrzysta) oraz zapewnia uczestnikom szereg benefitów.

Cieszymy się, że nasz program dostosowany jest do potrzeb spółek tak prężnie się rozwijających, jak MedApp. Tym bardziej, że w sektorze ochrony zdrowia zaufanie do dostawcy chmury, który przechowuje dane wrażliwe, nabiera szczególnego znaczenia. Ponadto nasza współpraca świetnie odzwierciedla elastyczność programu: za każdym razem dostosowujemy ofertę do potrzeb pracujących z nami firm.

Natalia Świrska, Startup Program Manager CEE w OVHclou

W ramach programu MedApp zyskuje ze strony OVHcloud dofinansowanie w postaci dostępu do zasobów chmurowych oraz mentoring i wsparcie w międzynarodowym rozwoju biznesu. Wsparcie OVHcloud będzie wykorzystywane przez MedApp w rozwoju obecnych sztandarowych produktów – CarnaLife Holo oraz CarnaLife System. Są to rozwiązania technologiczne MedApp, które wspomagają diagnostykę obrazową i medycynę cyfrową nowej generacji, a produkty te rozwijane są w oparciu o mieszaną rzeczywistość, sztuczną inteligencję i analizę big data.

Jesteśmy dumni mogąc współpracować z tak innowacyjnymi firmami jak MedApp. Chmura pozwala rozwijać sektor ochrony zdrowia. Korzystamy z teleporad, e-recept czy e-skierowań. MedApp udowadnia, że nowoczesne technologie pozwalają także rozwijać diagnostykę obrazową i medycynę cyfrową nowej generacji. W efekcie katalog usług online dla pacjentów stale się powiększa, ułatwiając dostęp do lekarzy i diagnostyki, ale także powodując wzrost ilości danych medycznych, które wymagają bezpiecznego przechowywania i przetwarzania. Przy tworzeniu rozwiązań e-health warto pamiętać nie tylko o użyteczności i innowacyjności takich rozwiązań, ale także o wyborze zaufanego dostawcy chmury, który potrafi poprzez m.in. certyfikacje i audyty, zagwarantować właściwą ochronę danych.

Robert Paszkiewicz, VP, Central Eastern Europe w OVHcloud

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Krakowska Grupa zainwestuje w startup Nofsza

Nofsza

Eura7 zainwestowała w startup Nofsza, firmę zajmującą się wdrażaniem i prowadzeniem akcji aktywizacyjnych, tj. loterie i programy bonusowe.

Transakcja wyniesie w sumie ok. 116 tys. zł. Krakowska Grupa przejmie 48,7% udziałów warszawskiej firmy.

 

Z zespołem spółki Nofsza pracowaliśmy od kilku lat, dostarczając technologię do obsługi zgłoszeń w loteriach promocyjnych i programach bonusowych. Nasze relacje biznesowe, zmieniający się rynek, a przede wszystkim wspólna chęć i możliwość rozwoju sprawiły, że podjęliśmy decyzję o włączeniu Nofszej do naszej grupy. Dzięki temu nie tylko będziemy dostarczać jej technologię. Znacznie zwiększymy też kompetencje, które zaoferujemy naszym klientom i partnerom

Łukasz Wołek, CEO Eura7

Grupa Eura7 działa od ponad 20 lat. Realizuje działania z obszaru web developmentu, strategii marketingowych i digital marketingu.

Spółka Nofsza została założona pod koniec 2020 r. Realizowali loterie dla takih firm jak Coca-Cola, InterRisk, Designer Outlet i wielu innych.

Adam Daniluk

Aplikacja GetDressed doradzi w kwestii stylizacji. „Modowy Spotify” ma szanse na przebicie się

getdressed

Aplikacja GetDressed może podbić rynek modowy już niebawem. Projekt prowadzony przez Agnieszkę Pałkę wykorzystuje sztuczną inteligencję, by podsunąć klientom najlepsze stylizacje.

Całość wdrażana jest w sklepach e-commerce. Zadaniem GetDressed jest zmaksymalizować sprzedaż, przy jednoczesnym obniżeniu potencjalnej liczby zwrotów. Wtyczka proponuje konsumentom zestawy ubrań, panel klienta oraz aplikację mobilną. Wszystko funkcjonuje jak „modowy Spotify”. Cyfrowy stylista, bazując na potrzebach i dotychczasowych wyborach klienta podpowie jak najbardziej pasujące do jego gustów produkty.

Cały projekt ma duży potencjał, który dostrzegli już inwestorzy z Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości, przekazując 1 mln zł na rozwój.

Adam Daniluk

Mikroliście, miejskie farmy wertykalne. Listny Cud podchodzi do upraw z nieco innej, ekologicznej strony

Listny Cud

Polski startup, Listny Cud produkuje ekologiczną żywność na specjalnych farmach wertykalnych. Ich bio produkty możemy kupić w Carrefourze. Niedawno pozyskali milion złotych na rozwój.

Rośliny uprawiane są na farmach wertykalnych. To specjalne uprawy, gdzie żywność hoduje się w zamkniętych pomieszczeniach na kilku lub nawet kilkunastu poziomach. Technologia jest w pełni ekologiczna.

Specjalnym produktem Listnego Cudu są mikroliście. Sprzedawane są w biodegradowalnych doniczkach i papierowych opakowaniach w pełni rezygnując z plastiku. Określane są one mianem superfood. To pośrednia forma między kiełkiem a dojrzałą rośliną. Bogate w szereg witamin, pełne składników odżywczych są znacznie mniejsze niż ich dorosłe odpowiedniki. Mimo to są pełne smaku. W ofercie znajdują się m.in. mikroliście rukoli, słonecznika czy rzodkiewki.

Produkty Listnego Cudu możemy znaleźć w warszawskich sklepach Carrefour, a także za pośrednictwem ich strony internetowej oraz partnerów.

Adam Daniluk

Biotts wśród nominowanych do czwartej edycji konkursu Start-Up-Med

Biotts Jan Meler i Paweł Biernat

Biotts to 1 z 12 ze startupów nominowanych do finałowych prezentacji w ramach czwartej edycji konkursu Start-Up-Med. Do organizatora wpłynęło około 50 projektów. Laureatów tegorocznej edycji poznamy 3 marca podczas Gali HCC 2022 w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach

Wrocławska spółka rozwija przełomowy system transdermalny przenoszący duże cząsteczki leków przez skórę, nawet kilkanaście razy większe niż w przypadku dotychczasowych rozwiązań. Polski startup tym samym zapowiada przełom w terapiach onkologicznych i diabetologicznych.

Głównym celem konkursu Start-Up-Med jest wybór i wyróżnienie start-upów tworzących najbardziej kreatywne innowacje produktowe lub procesowe, o istotnym znaczeniu zarówno dla pacjentów, jak i systemu opieki zdrowotnej oraz o znacznej opłacalności wdrożenia, obejmujące szeroko rozumiane technologie medyczne, zarówno technologie lekowe, jak i nielekowe (w tym m.in. wyroby medyczne, rozwiązania z zakresu diagnostyki i technologii teleinformacyjnych). Jury wybrało 12 finałowych innowacji, pełna lista tutaj.

To dla nas ogromnie ważne, że zostaliśmy dostrzeżeni. Z każdym wyróżnieniem upewniamy się, że to, co robimy, jest naprawdę znaczące. Doświadczenie naukowe założycieli, nasza misja powiązana ze zwiększaniem komfortu pacjentów oraz cel całego zespołu Biotts, aby świat wreszcie funkcjonował bez zastrzyków i tabletek zostały kolejny raz docenione. To nas uskrzydla i motywuje, chcemy tym samym dawać z siebie jeszcze więcej

Konrad Krajewski, partner zarządzający w Biotts

Do organizatorów konkursu wpłynęło ok. 50 projektów. Zgłoszenia zostaną ocenione przez Jury Konkursu, przyznające punkty według kryteriów oceny zawartych w regulaminie Konkursu Start-Up-Med. Laureatów tegorocznej edycji Konkursu Start-Up-Med poznamy także 3 marca podczas Gali HCC 2022 w Międzynarodowym Centrum Kongresowym w Katowicach

Unikalne rozwiązanie Biotts

Od zawsze zastanawiałem się, jak zhakować ludzki organizm i leczyć zmienione chorobowo tkanki tak, aby nie cierpiało całe ciało. Po wielu latach pracy udało nam się w Biotts stworzyć uniwersalne narzędzie do tego hackowania. Nasz system transdermalny przenosi przez skórę dwudziestokrotnie większe cząsteczki niż obecnie robi to światowa farmakologia. A to otwiera nowy rozdział dla producentów leków

dr Paweł Biernat, prezes wrocławskiej spółki Biotts

Rozwiązania wrocławskiej firmy umożliwiają transport leków przez skórę – do tej pory podawanie większości substancji leczniczych w ten sposób było niemożliwe. Nośniki Biotts mogą zostać wykorzystane, np. jako system transportujący dla powszechnie stosowanych leków, zwiększając ich celowane działanie, zmniejszając przy tym dawkę i radykalnie redukując skutki uboczne terapii, szczególnie ze strony przewodu pokarmowego. Unikalność rozwiązania wrocławskiej spółki tkwi w jego przepustowości – z tym systemem można przenosić wiele nowych substancji czynnych, w tym nawet dwudziestokrotnie razy większe niż dotychczas.

Realizacja kolejnych kroków

Innowacyjna technologia wrocławskiego startupu umożliwia podawania preparatów farmaceutycznych przez skórę – ułatwiając w ten sposób walkę z wieloma powszechnymi i poważnymi chorobami, których leczenie jest obecnie uciążliwe. W tym roku na swój rozwój Biotts zamierza przeznaczyć 12 mln PLN. Co więcej spółka jest w trakcie wprowadzania standardu dobrej praktyki produkcyjnej – GMP – w laboratorium kontroli jakości. System wymagany jest przez Urząd Rejestracji leków oraz Główny Inspektorat Farmaceutyczny. Wszystkie elementy działalności Biotts, muszą być podporządkowane szczegółowym zasadom określonym w ustawie dot. prawa farmaceutycznego.

GMP jest niezbędne w naszym laboratorium, aktualnie rozwijamy m.in. terapie przeciwcukrzycowe, więc chcemy jak najszybciej rozpocząć proces zwolnienia produktu z dapagliflozyną do badań klinicznych oraz przeprowadzić badania stabilności tego produktu. Co więcej w czasie najbliższych kilku miesięcy chcemy wprowadzić system GMP także w obszarze produkcyjnym. Ten ruch zapewni nam większą suwerenność w niezależnym i samodzielnym wytwarzaniu serii leków do badań klinicznych, to będzie koniec ze zlecaniem tych prac do firm zewnętrznych

dr Jan Meler, współzałożyciel spółki oraz dyrektor działu rozwoju leków w Biotts

Po wprowadzeniu procedur GMP spółka rozpocznie proces otrzymania akredytacji ISO/IEC 17025. Wraz z tym certyfikatem Biotts rozszerzy swoje kompetencje do wykonywania określonych badań. Jest to także potwierdzenie jakości usługi danej jednostki dot. m.in. wiarygodności wyników pomiarów i sposobów ich wykonywania. Wyniki badań z jednostek akredytowanych są uznawane za wiarygodne nie tylko w kraju, ale i za granicą. Tym samym Biotts liczy na wzrost przychodów uzyskiwanych z przeprowadzanych badań.

Pod koniec 2023 r. roku planujemy dużą rundę inwestycyjną, dzięki niej sfinalizujemy I fazę badań klinicznych dla co najmniej 3 naszych leków. W 2022 stawiamy wszystkie żagle, aby nabrać prędkości w poszukiwaniu nowych członków do naszej załogi, w 2023 chcemy wypłynąć na międzynarodowe biotechnologiczne wody. Pierwsze umowy z firmami pozwolą nam zbudować wiarygodność na rynku, aby w 2023 rozpocząć poważne negocjacje biznesowe z naszymi partnerami

Konrad Krajewski

* GMP w laboratorium to zestaw procedur, porządkujących pracę oraz wprowadzających jednolite zasady przygotowywania próbek, odczynników itd., szczegółowo określają zasady dokumentowania i archiwizacji badań. 


Źródło: Hagen

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polski startup przedłuży świeżość owoców i warzyw

warzywa i owoce

Startup Fresh Inset zamyka rundę finansowania i pozyskuje 7 mln złotych od inwestorów. Technologia firmy pozwoli przedłużyć świeżość warzyw i owoców.

Technologia Fresh Inset bazuje na substancji 1-MCP. Służy do zatrzymania świeżości w owocach i warzywach. Vidre+ wprowadzi specjalne naklejki, które pozwolą uwalniać substancje stopniowo z opóźnieniem. Nie będzie potrzeby trzymania owoców w chłodni. Zwykła naklejka pozwoli konsumentom cieszyć się dłużej świeżymi produktami.

Technologia Vidre+ została stworzona przez naukowców z Torunia. Rozwija ją obecnie międzynarodowy zespół. Opatentowano ją w USA i 50 innych krajach, a produkty z jej zastosowaniem sprzedawane były już w Argentynie oraz Pakistanie. Wprowadzenie technologii na kolejne rynki jest tylko kwestią czasu.

Cieszę się, że nasza technologia spotkała się z tak dużym zainteresowaniem rynku, ponieważ  może mieć ogromny wpływ na ograniczenie marnowania żywności. Możliwość aplikacji 1-MCP  poza chłodnią czy centrum logistycznym to korzyści na każdym etapie łańcucha dostaw – od producenta i przewoźnika,  którzy tracą mniej zbiorów w transporcie, a zatem zwiększają zyski, po sklepy i klientów końcowych, który otrzymują świetnie zachowane warzywa i owoce. Co ważne, Vidre+ jako pierwsze na świecie pozwala na jednocześnie opóźnione i stopniowe uwalnianie 1-MCP. Naszą technologią zainteresowane są największe międzynarodowe koncerny z branży agrochemicznej, w tym szczególnie post-harvest, FMCG i material science.

dr Andrzej Wolan, CEO Fresh Inset, Prodziekan ds. Studenckich i Dydaktyki Wydziału Chemii na Uniwersytecie Mikołaja Kopernika w Toruniu

Spółka pozyskała pierwsze fundusze kilka lat temu w rundzie pre-seed. Wynosiły łącznie milion dolarów. Teraz ta suma jest większa. Fundusz Montis Capital dofinansował startup na kwotę 7 mln dolarów.

Adam Daniluk