...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Znamy finalistów konkursu Huawei Startup Challenge II [BRIEF PATRONUJE]

Huawei Startup Challange

Huawei Polska wraz ze Startup Academy rozpoczęły kolejny etap drugiej edycji konkursu Huawei Startup Challenge, którego celem jest wyłonienie polskich, najbardziej innowacyjnych startupów, aktywnie działających na rzecz zrównoważonego rozwoju świata. W finale znalazła się dziesiątka innowatorów z sektora OZE, IT czy FoodTech, która powalczy o trzy nagrody pieniężne w wysokości 100 000, 60 000 i 40 000 złotych. Zwycięzców konkursu poznamy w marcu 2022 r. podczas gali finałowej Huawei Startup Challenge II.

Gremium ekspertek i ekspertów ze świata nauki, biznesu i administracji publicznej, spośród 20 półfinalistów wyłoniło dziesięć startupów, które w najbardziej nowatorski sposób zaprzęgają technologie na rzecz przeciwdziałania zmianom klimatu i ochrony naszej planety. Są to: DAC (DynamicAirCooling) z najbardziej ekologicznym rozwiązaniem chłodzenia; MakeGrowLab, który skupił się na ograniczeniu produkcji plastikowych opakowań poprzez zastąpienie ich biodegradowalnym materiałem; The True Green – substytut twardego drewna na bazie konopi włóknistych; StorkJet zajmujący się oprogramowaniem dla linii lotniczych, które optymalizuje zużycie paliwa w czasie lotu; SunRoof Technology – zintegrowane fotowoltaiczne dachy 2w1 oraz marketplace energetyczny, Plan Be Eco – narzędzie wspierające proces osiągnięcia neutralności klimatycznej przedsiębiorstwa oraz raportowania śladu węglowego; NanoSci – silniki fotokatalityczne oczyszczające powietrze, Hydrum – reaktor chemiczny, który jest w stanie pracować bez kosztochłonnego uzdatniania wody jako surowca; MaasLoop – kompaktowe kruszarki do butelek szklanych oraz Vegan Manufactura – marketplace dla producentów żywności i startupów foodtechowych, które mogą wykorzystywać wolne siły przerobowe już istniejących zakładów produkcyjnych.

Zielona transformacja to wielka suma małych i dużych aktywności, które podejmujemy my wszyscy – zarówno zwykli ludzie i drobni przedsiębiorcy, jak i wielkie firmy oraz całe państwa. By ekologiczna zmiana dokonała się za naszego życia, poza wiedzą i świadomością wyzwań, musimy dostać do rąk narzędzia, które przybliżą nas do tej bardziej zielonej przyszłości. Fnałowa dziesiątka startupów naszego konkursu idealnie się w to wpisuje. Pokazują, że w młodych, polskich firmach drzemie ogromny potencjał innowacyjności, która pomoże przeobrażać nie tylko wielkie podmioty przemysłowe, ale także drobnych przedsiębiorców i samych konsumentów dając im łatwy dostęp do ekologicznych rozwiązań.

Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji Huawei Polska

Droga do finału dla najlepszych

Zadaniem rywalizujących ze sobą startupów było w pierwszej kolejności przygotowanie strategii zrównoważonego rozwoju, w której zaprezentują swoje działania, mające na celu zostawienie naszej planety lepszą dla przyszłych pokoleń. Następnie uczestnicy konfrontowali własne nowatorskie rozwiązania z mentorami, a także mieli czas na udoskonalenie projektów. Ostatnim działaniem było nagranie 2-minutowego wideo przedstawiającego strategię dalszego rozwoju.

Ogromnie nas cieszy zapał i aktywność uczestników, którzy realizują swoje pasje, wzmacniając jednocześnie polski potencjał w obszarze ochrony środowiska i klimatu. Łączenie kompetencji i zasobów oraz różnorodne perspektywy sprawiają, że biznes i startupy pozytywnego wpływu świetnie się uzupełniają, odpowiadając na złożone problemy społeczne i środowiskowe oraz zwiększając swoją efektywność we wspólnym działaniu na rzecz lepszego jutra. Na co dzień współpracujemy z tego typu organizacjami w różnych obszarach. Wierzymy, że pozytywny wpływ jest możliwy tylko dzięki efektywnym partnerstwom, szczególnie gdy obu stronom chodzi o wiele więcej, niż prowadzenie biznesu.

Karolina Piotrowska, członkini zarządu Startup Academy

Motywem przewodnim konkursu jest idea #TechForBetterPlanet. W naborze poszukiwane były rozwiązania technologiczne, które pomagają walczyć z negatywnymi skutkami wpływu człowieka na środowisko naturalne. Wśród 226 zgłoszeń dominowały projekty związane z rozwojem odnawialnych źródeł energii (12 proc.), wsparciem dla gospodarki obiegu zamkniętego (12 proc.) czy technologii pomagających ograniczyć marnowanie żywności (8 proc.)

Huawei Startup Challenge II powstał, aby z jednej strony pomóc w rozwoju polskich innowacyjnych startupów, które są na początku swojej drogi do ekologicznej rewolucji, a z drugiej, by wspierać realizację przyjętych Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ w odniesieniu do wyzwań klimatycznych i środowiskowych.

Konkurs odbywa się pod patronatem honorowym Marszałka Województwa Mazowieckiego, patronatem wspierającym Krajowej Izby Klastrów Energii oraz patronatem medialnym Rzeczpospolita, WP, InnPoland, ISBNews, eGospodarka.pl, Mam Startup, Brief, Nowy Marketing, Marketing i Biznes, Homo Digital oraz Eco-News.


Źródło: Huawei 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Weź udział w bezpłatnej konferencji „CSR w praktyce”

csr w praktyce

Zrównoważony rozwój w kontekście prowadzonego biznesu staje się coraz istotniejszy w obliczu nieuchronnych zmian klimatu, a także rosnących oczekiwań społeczeństwa i zmieniających się przepisów prawnych. Jak na współczesne wyzwania CSR odpowiadają liderzy rynku? Na czym polega przedsiębiorczość pozytywnego wpływu? Jak wygląda realizacja Celów Zrównoważonego Rozwoju ONZ? Tego dowiedzieć się będzie można już 15 października podczas konferencji „CSR w praktyce” w Poznaniu.

Aż 81% Polaków deklaruje, że zmiany klimatyczne są dla nich powodem do obaw, a sześciu na dziesięciu badanych odczuwa poważny niepokój związany ze stanem środowiska naturalnego – wskazują ostatnie dane¹. Jednocześnie znajomość Agendy ONZ 2030 oraz wskazanych w niej Celów Zrównoważonego Rozwoju jest bardzo niska i wymaga szerszej promocji². Nie bez powodu zatem tematem zbliżającej się konferencji „CSR w praktyce” (Poznań, 15.10 lub online) są adaptacja do zmian klimatu oraz gospodarka o obiegu zamkniętym w programach zrównoważonego rozwoju polskich przedsiębiorców.

Popularyzacja dobrych praktyk CSR oraz budowanie świadomości w zakresie Celów Zrównoważonego Rozwoju to kluczowe zagadnienia, które przyświecają nam przy organizacji tego wydarzenia. W codziennej pracy angażując się i włączając różne grupy interesariuszy, dążymy do stworzenia długofalowej strategii naszej odpowiedzialności. Zachęcamy do udziału w konferencji „CSR w praktyce” wszystkich pasjonatów i praktyków, którzy tak jak my wierzą, że za działalnością komercyjną i instytucjonalną powinny podążać decyzje niwelujące niekorzystny wpływ działalności przedsiębiorstwa na ekosystem.

Elżbieta Roeske, Wiceprezes Zarządu Grupy MTP

Partnerstwo, startupy i perspektywa biznesu

Na program konferencji składają się cztery panele tematyczne, wypełnione ekspercką wiedzą i praktycznymi wskazówkami. Pierwszy z nich, czyli PARTNERSTWO poprowadzi Kamil Wyszkowski (UN Global Compact Network Poland), który wraz z uczestnikami wydarzenia przyjrzy się, jak wygląda realizacja Celów Zrównoważonego Rozwoju na 2021 rok i co jest największym wyzwaniem z punktu widzenia aspektów środowiskowych prowadzonego biznesu. Pogłębiający się globalny kryzys klimatyczny wymaga wprowadzania pilnych i ambitnych rozwiązań. Misją UN Global Compact jest angażowanie i wspieranie przedstawicieli biznesu w zakresie włączania się w zabezpieczenie przyszłości planety i społeczności.

STARTUPY POZYTYWNEGO WPŁYWU to drugi w programie konferencji temat, o którym opowie więcej prof. dr hab. Bolesław Rok (Akademia Leona Koźmińskiego). Wytłumaczy on fenomen zjawiska nazywanego przedsiębiorczością pozytywnego wpływu. W jaki sposób związane są z tym zagadnieniem nowe technologie? Dlaczego tego typu startupy chętnie są wspierane przez inwestorów? Tego dowiedzieć będzie się można podczas konferencji „CSR w praktyce”.

Trzecim bokiem tematycznym o nazwie ODPOWIEDZIALNY BIZNES pokieruje dr Marta Karwacka z firmy doradczej Deloitte. Bazując na wynikach badania, które przeprowadziło Deloitte, prawie dwie trzecie z nas deklaruje, że w ciągu ostatniego miesiąca czuło niepokój z powodu zmian klimatycznych. To alarmujący wynik, który powinien skłonić firmy do działania. Dr Marta Karwacka w interesujących debatach branżowych, porozmawia z przedstawicielami różnych sektorów na temat ich planów zrównoważonego rozwoju oraz stosowanych praktyk z zakresu CSR. Do dyskusji zaproszeni zostali: przedstawiciele sektora modowego: Anna Orska (Orska), Przemysław Feliga (4F), sektora handlowego: Marta Mikliszańska (Allegro), Anna Gorączka (Żabka Polska), Tomasz Kuliś (Na gramy – sklepy bez plastiku), sektora bankowego: Katarzyna Teter (Santander Bank Polska), Wioletta Reimer (Bank Pekao), Przemysław Przybylski (Credit Agricole Bank Polska), sektora transportowego: dr Ewa Łabno-Falęcka (Mercedes-Benz Polska), Mateusz Figaszewski (Solaris Bus & Coach), sektora farmaceutycznego: Martyna Strupczewska (Adamed).

Odpowiedzialność konsumenta i spotkanie autorskie

A jak gospodarka o obiegu zamkniętym wygląda z perspektywy konsumenta? Co należy zrobić, aby wzrosła w społeczeństwie świadomość dotycząca Celów Zrównoważonego Rozwoju? Na te pytania odpowie Małgorzata Żochowska (CSR Consulting) podczas czwartego panelu ODPOWIEDZIALNY KONSUMENT. Z tego wystąpienia dowiedzieć będzie się można, które miejsce na świecie pod względem realizacji Agendy 2030 zajmuje Polska i które z Celów Zrównoważonego Rozwoju są najistotniejsze, a także dlaczego są one najbliższe polskim konsumentom.

Wydarzenie zwieńczy spotkanie autorskie z Dominiką Bettman (CEO Siemens Polska) oraz Pawłem Oksanowiczem, autorami książki „Technologiczne magnolie”. Rozmowa w tym punkcie programu skupi się nt. nowoczesnych technologii, wyzwań klimatycznych oraz sile kobiet i mentoringu.

Strefa warsztatowa

Czym byłaby wiedza bez praktyki? Organizatorzy zapowiadają, że najlepiej ją przyswoić na warsztatach. Partnerzy wydarzenia tacy, jak Banki Żywności czy Żabka Polska pokażą uczestnikom konferencji w jaki sposób nie marnować żywności lub stawiać na zamknięty obieg plastikowych butelek.

Konferencja „CSR w praktyce” to inicjatywa Grupy MTP przy wsparciu partnerów merytorycznych CSR Consulting, United Global Compact Network Poland, Akademii Leona Koźmińskiego oraz firmy Deloitte. Wydarzenie odbywa się przy Międzynarodowych Targach Ochrony Środowiska POLECO na terenie MTP w Poznaniu oraz online. Udział w konferencji jest bezpłatny po wcześniejszej rejestracji na stronie: https://csrwpraktyce.pl/.

 

¹ Climate Sentiment Index”, Deloitte, lipiec 2021
² „Polski konsument a cele zrównoważonego rozwoju”, Research Collective, marzec 2021


Źródło: Grupa MTP 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF