...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Ruszyła akceleracja w ramach 3 rundy programu AccelUp

start 3 rundy AccelUp

System do e-votingu dla akcjonariuszy, sztuczna inteligencja analizująca zdjęcia satelitarne w celu oszacowania ryzyka kredytowego czy symulator poligonu wojskowego - to przykłady 3 z 12 startupów, które rozpoczęły akcelerację w ramach programu AccelUp. Program realizowany jest przez akcelerator Accelpoint wraz z partnerami: Santander Bank Polska, Santander Consumer Bank, Santander Leasing, RITS - Relyon IT Services oraz AXA Partners. Projekty, które zakwalifikowały się do programu specjalizują się w obszarach fintech, insurtech oraz telco.

W ramach półrocznej akceleracji uczestnicy programu AccelUp otrzymują wsparcie finansowe w wysokości do 200 tys. zł oraz mentoring biznesowy w postaci ponad 100 godzin konsultacji z wybitnymi, interdyscyplinarnymi ekspertami rynkowymi. AccelUp to program typu non-equity, oznacza to, że po jego zakończeniu całość udziałów pozostaje po stronie startupu. W trakcie jego trwania startupy przeprowadzają we współpracy z partnerami (odbiorcami technologii) testy POC (proof of concept), mające wykazać, czy dane rozwiązanie działa zgodnie z założeniami oraz, czy możliwa jest jego technologiczna implementacja. Dotychczasowe wyniki startupów z dwóch pierwszych rund AccelUp pokazują, że wszystkim z dotychczasowych 19 absolwentów udało się pozytywnie zakończyć ten etap, a połowa z nich ma już za sobą komercyjne wdrożenia swoich rozwiązań. Startupy uczestniczące w programie zyskują również możliwość skorzystania z szerokiego zaplecza networkingowego i nawiązania kontaktów z potencjalnymi partnerami biznesowymi, klientami oraz inwestorami.

Wśród startupów, które rozpoczęły akcelerację, znalazły się następujące projekty:

Allied Coders International, czyli doświadczona grupa koderów skupiająca się na rozwiązaniach mobilnych, webowych i backendowych tworzonych dla branż automotive, fintech, healthcare oraz entertainment. W ramach akceleracji startup doskonali swój projekt platformy do e-votingu opartej na technologii blockchain. Jego celem jest rozwiązanie problemu dostępności oraz wykluczenia, poprzez możliwość zdalnej obecności i głosowania na odległość podczas walnych zgromadzeń akcjonariuszy. Założyciele chcą, aby ta forma głosowania stała się nie tylko wygodną alternatywą, jak również normą – zwłaszcza w dobie pandemii. W gronie klientów spółki znajdują się m.in firmy Here, Redbull, BrainBox, Wezee, Advanced Telematic Systems oraz Concise Software. Partnerem akceleracyjnym startupu jest Santander Bank Polska.

ArmyTacts to firma wyspecjalizowana w różnych aspektach tworzenia symulatorów i trenażerów wojskowych, głównie (choć nie tylko) w wiodącym prym na świecie środowisku VBS3, szukająca innowacji i kolejnych dróg by dostarczyć jeszcze lepsze narzędzia usprawniające codzienną pracę żołnierzy i dowódców. W ramach akceleracji startup doskonali swój projekt symulatora poligonu wojskowego. Z rozwiązań ArmyTacts korzysta Wojskowy Instytut Techniczny Uzbrojenia.. Partnerem akceleracyjnym startupu jest RITS – Relyon IT Services.

BCHAIN PARTNER to firma, która powstała w 2019 roku i specjalizuje się w tworzeniu rozwiązań informatycznych, działających w oparciu o platformy Blockchain. Celem projektu realizowanego w ramach akceleracji jest wdrożenie trwałego nośnika S3DOC wykorzystującego technologię łańcucha bloków, nazywaną często technologią przyszłości. Partnerem akceleracyjnym startupu jest Santander Consumer Bank.

Benton Invest, zapewnia zintegrowane narzędzie do masowej obsługi i wysyłania faktur, przygotowane dla wszystkich segmentów użytkownika tj. (B2C, B2B w segmencie zarówno SMB jak i Duży Przedsiębiorca). Rozwiązanie zawiera szereg udogodnień automatyzujących wszelkie podstawowe czynności niezbędne do prawidłowego wystawiania i zarządzania obiegiem dokumentów. Partnerem akceleracyjnym startupu jest RITS – Relyon IT Services.

ChannelNow, to nowy model pozyskania zasobów ludzkich przez platformy IT nowej generacji wykorzystujące sieci społeczniościowe w oparciu o Crowd Sourcing. Unikatowy model biznesowy zaszyty w platformie ATS pozwala na masowe procesy pozyskania kompetencji tj. IT/Engineering i Produkcja/Medyczne i Healthcare jako zupełnie alternatywny kanał sourcingu. Partnerem akceleracyjnym startupu jest RITS – Relyon IT Services.

Mebio Group, czyli chmurowa platforma IT pełniąca rolę hub portalu do inteligentnego zbierania i zarządzania zasobami HR w obszarze IT. Rozwiązanie z obszaru HRM wyposażone jest w funkcje takie jak: mapowanie sukcesji, wstawienie modułów outsourcing oraz outplacement. Partnerem akceleracyjnym startupu jest RITS – Relyon IT Services.

Pergamin, jest platformą SaaS służącą do bezpiecznej i efektywnej pracy z dokumentami prawnymi. Rozwiązuje ona problem manualnych i skomplikowanych procesów zarządzania umowami. Pergamin ułatwia gromadzenie informacji z dokumentów w ustrukturyzowanym formacie bazy danych. Narzędzie posiada wiele funkcji, takich jak: inteligentne szablony, negocjacje, praca zespołowa, podpis elektroniczny, repozytorium czy przypomnienia. Oferuje także raporty i statystyki do monitorowania pracy. Dla pełnej automatyzacji i przepływu danych, narzędzie można integrować z innymi systemami. Wśród klientów startupu wymienić można m.in. firmy Profitowi.pl (grupa Aegon), Atrium European Real Estate, Kross, Resi4Rent (Echo Investment), Spółdzielnia ANG oraz Herkules. Partnerem akceleracyjnym startupu jest Santander Bank Polska.

Shopai / Yosh.AI, to firma technologiczna wykorzystująca sztuczną inteligencję do automatyzacji komunikacji za pomocą „szytych na miarę” asystentów głosowych i tekstowych. Rozwiązanie dedykowane dla conversational commerce i obsługi klienta działa na wielu kanałach w tym: stronach www, platformach społecznościowych oraz liniach telefonicznych, w dowolnym języku. Firma została oficjalnie wyróżniona przez Google jako partner dostarczający wysokiej jakości rozwiązania. Wśród klientów firmy znajdują się m.in. firmy CCC, MediaMarkt oraz Frisco. Partnerem akceleracyjnym startupu jest Santander Leasing.

Skyblu, to firma specjalizująca się w analizie i ekstrakcji danych. Jej rozwiązanie wykorzystuje sztuczną inteligencję do wyciągania cech ze zdjęć satelitarnych i Street View na potrzeby lepszej predykcji ryzyka w bankach i firmach ubezpieczeniowych. Partnerami akceleracyjnymi startupu są Santander Consumer Bank oraz Santander Leasing (startup pracuje jednocześnie z dwoma partnerów).

Student Cash, to spółka, która w ramach akceleracji doskonali swoje rozwiązanie dedykowane udzielaniu pożyczek dla studentów. Partnerem akceleracyjnym startupu jest Axa Partners.

Takes Care to spółka specjalizująca się w obszarze usług telemedycznych. Pacjentom oferuje Pakiety Opieki Medycznej Online oraz indywidualne e-konsultacje ze specjalistami, a lekarzom zapewnia wygodne rozwiązania służące do prowadzenia wirtualnego gabinetu. Integracja platformy telemedycznej z partnerami biznesowymi przeprowadzana jest w szybki i bezpieczny sposób. Z rozwiązań opracowanych przez Takes Care korzystają m.in. PZU Zdrowie; Neuca Group; myBenefit; Ministerstwo Rodziny i Polityki Społecznej – Karta dużej rodziny oraz Wiedza i Życie. Partnerem akceleracyjnym startupu jest Axa Partners.

Web2Metrics, zajmuje się poprawą procesów obsługi klienta, w tym efektywności działań sprzedażowych poprzez zastosowanie voicebotów wykorzystujących zaawansowane rozwiązania z zakresu AI i Machine Learning. Celem akceleracji jest przystosowanie voicebota do przejmowania od call center klienta niewdzięcznych i czasochłonnych procesów weryfikacji zainteresowania oferowanym produktem. Klienci Web2Metrics to w dużej mierze firmy z sektora finansowego i ubezpieczeń. Firma kieruje jednak swoje produkty także do pozostałych rynków generujących potrzebę prowadzenia rozmów telefonicznych na masową skalę – rekrutacji, umawiania spotkań, badań satysfakcji, zbierania zgód marketingowych etc. Wśród klientów spółki znajdują się m.in. Credit Agricole, AXA, Europejski Fundusz Leasingowy, EFL Finance, T-Mobile oraz Provident. Partnerem akceleracyjnym startupu jest Santander Bank Polska.

Hubert Anyżewski

Czas pandemii bez wątpienia jest dużym wyzwaniem dla całej gospodarki, w tym również dla akceleratorów i startupów. Należy jednak pamiętać, że programy akceleracyjne dedykowane są projektom na różnym etapie rozwoju. W fazie preseed służą głównie inkubacji i stworzeniu lub poprawieniu pierwszej wersji produktu, czyli dojściu do etapu tzw. MVP.  Z kolei gdy mówimy o programach akceleracji startupów posiadających gotowy produkt i szukających skalowania, programy odgrywają kluczową rolę w połączeniu ich z potencjalnymi klientami i przetestowaniem produktu w ramach tzw. POC. To dzięki partnerom korporacyjnym akceleratorów startup zyskuje możliwość testowania rozwiązania w realnych warunkach biznesowych. Jednak w obu powyższych przypadkach akceleracja wzmacnia startup i pomaga mu w przetrwaniu tak ciężkiego okresu, jakim jest obecna pandemia. Dzieje się tak z kilku powodów. Po pierwsze, zakwalifikowanie się do programu na ogół oznacza zastrzyk finansowy, który pomaga przetrwać spółce dodatkowe kilka miesięcy. Po drugie, startupy, które znajdą się w danej rundzie korzystają zarówno z mentorskiego wsparcia zespołu akceleratora, jak również z eksperckiej wiedzy partnerów korporacyjnych oraz szerokiej sieci networkingowej. To ma znaczenie, bo ludzie stojący za akceleracją to praktycy rynkowi z wieloletnim doświadczeniem. W ten sposób startup może uzyskać realny feedback od znaczącego klienta, poprawić produkt i często pozyskać klienta międzynarodowego lub referencje z realizacji POC.  Taka współpra, ca nawet dla startupu zarabiającego stanowi często nieocenioną wartość i bardzo często jest pierwszym krokiem do nawiązania dalszej współpracy biznesowej.  Dodatkowo ukończenie programu akceleracyjnego jest postrzegane przez inwestorów jako zdobycie swoistego „market proof’ i znacznie podnosi szanse na pozyskanie finansowania. W trzecim kwartale 2020 roku obrót polskiej branży VC wyniósł rekordowe 707 milionów. Na razie ciężko mówić w tym kontekście o zapaści rynkowej. Mam głęboką nadzieję, że ten trend uda się utrzymać.

Specjalnie dla BRIEF Hubert Anyżewski, partner zarządzający i współzałożyciel Accelpoint

Finał trzeciej rundy akceleracji AccelUp przewidziany jest na luty 2021.


Źródło: informacja prasowa Accelpoint

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wrocławski startup Piwik PRO jednym z 13 najbardziej obiecujących w Europie

Organizatorzy “Startup Europe Comes to Silicon Valley” ogłosili tegoroczną listę europejskich startupów zaproszonych do Doliny Krzemowej na czwartą edycję programu dla przyszłych jednorożców. Wśród 13 najbardziej obiecujących firm technologicznych z Europy znalazł się Piwik PRO.

Do San Francisco Polacy polecą już we wrześniu. Podczas tygodniowego programu wezmą udział w konferencjach, warsztatach, sesjach networkingowych i mentoringowych. Spotkają się z reprezentantami amerykańskich i europejskich władz, funduszy inwestycyjnych oraz przedsiębiorcami z Doliny Krzemowej.

Organizatorzy, czyli Parlament Europejski, Komisja Europejska, międzynarodowa organizacja Mind the Bridge oraz akcelerator EIT Digital, mają nadzieję, że program przyczyni się do przyspieszenia rozwoju firm, które w ciągu ostatnich kilku lat stworzyły na tyle innowacyjne rozwiązania, że mają szansę dołączyć do grona tzw. jednorożców, czyli firm, których wartość przekracza miliard dolarów.

Jeszcze startup czy już scaleup?

Nominowani pochodzą z ośmiu krajów – Niemiec, Francji, Włoch, Hiszpanii, Finlandii, Albanii, Węgier i Polski. Łącznie zdążyli zebrać już ponad 135 milionów dolarów finansowania, na które składają się m.in. 2 miliony zainwestowane rok temu w Piwik PRO przez niemieckiego przedsiębiorcę Tima Schumachera i warszawski fundusz inwestycyjny Warsaw Equity Group.

Pomysłodawca i CEO Piwik PRO, Maciej Zawadziński przyznaje, że firma nie należy już do początkujących:

Rozwijamy nasz produkt od pięciu lat. Czujemy się bardziej scaleupem niż startupem i chociaż jesteśmy jedną z największych firm zaproszonych do tegorocznej edycji programu, wciąż mam poczucie, że możemy się w San Francisco dużo nauczyć.”

Konkurują z Google, Adobe i Oracle

Jeszcze pięć lat temu platforma Piwik PRO była jednym z wielu narzędzi do analityki internetowej dla firm. Wyróżniało ją zorientowanie na bezpieczeństwo danych i prywatność użytkowników. Teraz, kiedy produkt jest znacznie bardziej rozbudowany, a każda firma działająca na globalnym rynku musi stosować się do unijnego Rozporządzenia o Ochronie Danych Osobowych (RODO), przewaga wrocławskiego startupu nad konkurencją wzrasta, choć jak twierdzą właściciele, nie wszędzie w tym samym tempie:

Z jednej strony traktujemy Dolinę Krzemową jak kolebkę startupowego świata, ale z drugiej mamy świadomość, że jedziemy tam z produktem stworzonym w oparciu o idee prawa do prywatności i radykalnej ochrony danych. W Europie takich wartości nie trzeba ani przedstawiać, ani bronić, natomiast w Stanach to wciąż elektryzujący temat.” – zaznacza CFO firmy, Piotr Korzeniowski.

I chociaż Piwik PRO ma już na swoim koncie kilkudziesięciu klientów z USA (w tym gigantów zaliczających się do grona Fortune 500), to właściciele przyznają, że amerykański rynek nie należy do łatwych.

Amerykanie ciekawi RODO

Głównym punktem programu “Startup Europe Comes to Silicon Valley” ma być “European Innovation Day” – konferencja skupiająca uwagę przedsiębiorców i inwestorów wokół najbardziej innowacyjnych rozwiązań, które pojawiają się na europejskim rynku IT. Tematem przewodnim tegorocznej edycji będzie właśnie RODO i bezpieczeństwo danych.

“Cieszę się, że będziemy mieli okazję spotkać się w międzynarodowym środowisku i popatrzeć na kwestię prywatności z perspektywy Doliny Krzemowej, gdzie nasz główny konkurent – Google – zdaje się nie przejmować takimi kwestiami jak RODO. Dla nas to prawo jest odzwierciedleniem wartości, które kiełkowały w Europie od lat i mam nadzieję, że European Innovation Day będzie świetną okazją, żeby trochę zarazić nimi amerykańskich startupowców i inwestorów.” – przyznaje Zawadziński.

Kierunek zmian

Chociaż większość innowacyjnych technologii ma swój początek właśnie w San Francisco, to na polu ochrony interesów obywateli w zakresie bezpieczeństwa i prywatności przoduje Europa.

W USA przepisy podobne do RODO uchwalił na razie jeden stan. Kalifornijska regulacja Consumer Privacy Act wejdzie w życie w 2020 r. i będzie chroniła interesy ponad 40 milionów mieszkańców.

To ważny sygnał dla firm takich jak Google czy Facebook, które działając także na terenie Europy, często balansują na granicy unijnego prawa. Na podobne ryzyko nie mogą sobie pozwolić firmy przetwarzające wrażliwe dane swoich klientów.

Do Piwik PRO najczęściej zgłaszają się banki, firmy telekomunikacyjne i instytucje rządowe. Wśród klientów startupu jest między innymi Komisja Europejska, Accenture, HP czy Leroy Merlin.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Najważniejsze dla startupów dokumenty od dziś dostępne w Otwartym Banku Umów

Startup​ ​Poland​ ​uruchamia​ ​Otwarty Bank Umów dostępny dla wszystkich startupów, akceleratorów i inwestorów działających na polskim rynku. Trzy pierwsze dokumenty stworzyliśmy dzięki współpracy z Sebastianem Kulczykiem. Będą nie tylko wiążące dla uczestników akceleratora InCredibles, ale również dostępne dla każdego zainteresowanego dobrymi standardami na rynku inwestycji.

Projektowi Otwartego Banku Umów przyświeca cel stworzenia przejrzystych i spójnych standardów na
rynku inwestycyjnym. Startupy, a szczególnie ci przedsiębiorcy, którzy po raz pierwszy uczestniczą w
transakcji z inwestorem, często nie mają pełnej świadomości mechaniki prawnej i biznesowej inwestycji.
– W ferworze emocji związanych z pozyskaniem inwestora zapominają o ważnych aspektach prawnych
inwestycji. Chcemy dać im narzędzie, które pomoże symetrycznie zabezpieczyć interesy zarówno
startupów, jak i inwestorów. Wierzymy, że publikowane w ramach projektu Otwartego Banku Umów
szablony przyczynią się również do profesjonalizacji rynku VC i całego polskiego rynku inwestycji w
startupy – wyjaśnia Julia Krysztofiak-Szopa, prezes Fundacji Startup Poland .

Otwarty Bank Umów jako pierwszy zasilił Sebastian Kulczyk. Projekty dokumentów, które będą dostępne
na stronie Startup Poland mają być przede wszystkim użyteczne, dlatego pierwsze trzy, które powstały
we współpracy z programem InCredibles, będą podstawą prawną dla startupów rozpoczynających
jesienną akcelerację w ramach projektu Kulczyka.

– Inwestowanie to nie tylko wykładanie pieniędzy. To także dzielenie się wiedzą, doświadczeniem i
kontaktami. Tak właśnie działają najlepsi, dlatego większość umów inwestycyjnych w Dolinie Krzemowej
jest ustandaryzowana i ogólnie dostępna. Dlaczego w Polsce ma być inaczej?– powiedział Sebastian
Kulczyk.

Już dziś w Otwartym Banku Umów startupy i zainteresowani inwestorzy znajdą trzy dokumenty:

Wzory zostały opracowane dzięki współpracy z ekspertami Kancelarii Snażyk Granicki i Kulczyk
Investments.
Te dokumenty są pierwszymi udostępnionymi w ramach tworzonego przez Fundację Startup Poland Otwartego
Banku Umów. Fundacja Startup Poland zaprasza kolejnych partnerów do podzielenia się dobrymi praktykami na
rynku inwestycyjnym.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF