...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Asertywny pracownik. Skarb czy ciężar?

Asertywność

Asertywność kojarzy nam się najczęściej ze sztuką mówienia nie. Tymczasem, stawianie granic i mówienie nie, nie wyczerpują tego tematu. Gdybyśmy mieli definiować asertywność w tym kontekście to należałoby powiedzieć, że jest to sztuka mówienia tak lub nie w zależności od tego, czego potrzebujemy i co możemy/chcemy dać drugiemu człowiekowi.

Fundamentem asertywności jest adekwatne poczucie własnej wartości oraz szacunek wobec innych ludzi. To postawa „ja jestem OK, ty jesteś ok”, „ja mam prawo do…, ale ty też masz prawo do…”. Można pokusić się o stwierdzenie, że asertywność to nic innego jak starożytna zasada etyczna, która nakazuje traktować innych tak, jakbyśmy chcieli być traktowani przez innych, to słowa „kochaj bliźniego swego jak siebie samego”.

Czy na takie ujęcie asertywności jest miejsce w firmach? Czy asertywni pracownicy są dla firmy ciężarem, czy może stanowią o jej bogactwie i silnej pozycji? Po czym rozpoznać pracowników asertywnych i odróżnić ich od tych, którzy przyjmują postawę uległą lub dominującą? Na te pytania odpowiada dr Wiktor Tokarski w artykule, pt. „Czy warto zatrudniać asertywnych pracowników?” na naszej stronie www.dreamempoyer.pl .


Wiktor TokarskiAutor: dr Wiktor Tokarski, coach i trener biznesu, life coach i trener rozwoju osobistego. Współpracował m. in. z takimi markami: Grupa Santander, IBD Business School, TU Allianz Polska, Adamed, Time Trend, Riff, Montblanc, Noble Place i Llidero, a także z uczelniami: Uniwersytet Rzeszowski, Katolicki Uniwersytet Lubelski, Wyższa Szkoła Humanitas. Strona autora: www.wiktortokarski.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF