DEBATA JEDYNEK. 10 lat Rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie

debata jedynek laureaci

Stefan Batory, Michał Sadowski, Patryk Strzelewicz, Barbara Sołtysińska i Michał Joka w niezwykle otwartej i szczerej rozmowie o sukcesie, potknięciach i porażkach.

Trzy najczęściej używane i nadużywane słowa w języku polskim to: k…, p… i innowacje. Dwa pierwsze to KREATYWNOŚĆ i PRZEDSIĘBIORCZOŚĆ.

197

  • Czy zgadzacie się z tym moim stwierdzeniem, a jeśli tak, to dlaczego tak jest?
  • Czy kreatywności trzeba się „uczuć” czy wystarczy ją „uwolnić”?
  • Startupy w Polsce. Czy stanowią one istotny element w rozwoju naszej gospodarki?
  • Czego waszym zdaniem brakuje do jeszcze bardziej intensywnego rozwoju kreatywnych biznesu w Polsce?
  • Prowadzicie biznes praktycznie na całym świecie, jakie elementy – ważne dla rozwoju małych i średnich firm – przynieślibyście do naszego kraju?

Jednym z kluczowych wniosków, które pojawiły się po debacie, jest brak różnorodności w polskich firmach, którym brakuje spojrzeń specjalistów z innych rynków, by móc się rozwijać.

Zgłoś się do 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie: https://kreatywni.brief.pl/!

Zgłoszenia trwają do 31 lipca!

partnerzy 50 plansza

Grzegorz Kiszluk

Finał jubileuszowej 10. edycji 50 Kreatywnych potrwa aż tydzień!

Tydzień Kreatywności 50 kreatywnych

Gala Finałowa 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie odbędzie się 28 września. Jubileuszowemu wydarzeniu będzie towarzyszył Tydzień Kreatywności, podczas którego odbędzie się szereg wydarzeń skierowanych do młodych, kreatywnych biznesów i startupów.

3 września odbyło się spotkanie Kapituły 10. edycji rankingu. Członkowie Kapituły obradowali nad wynikami głosowania wstępnego i ustalili ostateczną listę tegorocznych finalistów. Członkowie Kapituły zaznaczają, że tegoroczne zgłoszenia i głosowanie były szczególne, ponieważ należało uwzględnić kontekst pandemii i lockdownu, których skutki poczuły wszystkie branże.

Konkurs 50. Kreatywnych to zawsze duży ładunek dobrej energii, zawartej w wielu ciekawych, innowacyjnych i czasem zupełnie nieoczywistych projektach. Wyzwaniem dla każdego członka Kapituły jest zawsze zapoznanie się z wszystkimi zgłoszeniami, a w tym roku było ich ponad sto siedemdziesiąt. Moją największą uwagę przyciągały te projekty, które łączyły pomysł biznesowy z pewnego rodzaju wrażliwością na czynienie świata lepszym – czy to w obszarze zdrowia, ekologii czy inicjatyw społecznych. W nagromadzeniu tak bardzo zróżnicowanych projektów z trudnością przebijały się zgłoszenia dużych firm i instytucji, które z natury rzeczy są mniej rewolucyjne w swoim charakterze, a bardziej dotykają niewielkich usprawnień, które mogą jednak nieść za sobą dużą wartość dla klientów. Z tym większą satysfakcją można docenić, że gronie 50. znalazły się tez podmioty z sektora finansowego.

Marcin Balicki, Prezes Millennium Leasing

Tegoroczna, 10. edycja rankingu przebiegała w nietypowych warunkach zagrożenia pandemią. Musieliśmy opóźnić i przedłużyć czas przyjmowania zgłoszeń, a i tak obawialiśmy się, że będzie ich mniej niż ubiegłym roku. Okazało się jednak, że niestabilne i niosące zagrożenia czasy sprzyjają też kreatywności. Odnotowaliśmy więcej projektów, a część z nich była zainspirowana chęcią pomocy ludziom i firmom w tych trudnych dla nas wszystkich czasach.

Grzegorz Kiszluk, redaktor naczelny Brief.pl

Tegoroczna Gala Finałowa rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie także będzie wyjątkowa, z dwóch powodów.

Jest to finał jubileuszowej edycji, tak więc postanowiliśmy uczcić ten fakt, tworząc Tydzień Kreatywności, który Gala oficjalnie rozpocznie. Od 29 września do 2 października odbędą się wydarzenia online w postaci webinarów i wywiadów skierowane do młodych, kreatywnych biznesów, startupów, laureatów poprzednich edycji rankingu, inwestorów, funduszy akceleracyjnych, a także wszystkich tych, którzy myślą o założeniu własnego biznesu.

Pandemia, podobnie jak wielu innych organizatorów wydarzeń, zmusiła nas do znacznego zmniejszenia liczby uczestników wydarzenia. Zdecydowaliśmy więc, że tegoroczna Gala Finałowa odbędzie się w formie hybrydowej, dzięki temu będzie mógł ją obejrzeć każdy z Was!

Gala Finałowa obędzie się w poniedziałek 28 września w Centrum Kreatywności Targowa i będzie transmitowana online na kanale BRIEF na YouTube i na Facebooku. Transmisja rozpocznie się o godzinie 19:00.

W ramach Tygodnia Kreatywności odbędą się następujące wydarzenia:

 

Dlaczego powinieneś zająć się sztuczną inteligencją i dlaczego dzisiaj, a nie jutro?

Wtorek 29 września godz. 15:00

Prowadzący: Arek Skuza

Sztuczna inteligencja już jest, nie trzeba na nią czekać, nie potrzeba futurologów, aby przewidzieć skutki jej pojawienia się. Co Twoja firma powinna więc zrobić? Jak wykorzystać fakt, że inteligentne algorytmy automatyzują pracę? Co możesz zrobić, aby przygotować swoich pracowników do wykorzystania możliwości płynących ze sztucznej inteligencji.

Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie: https://www.facebook.com/events/3387222558001245/

 

Jak zrobić video explainer, który otwiera drzwi do inwestorów?

Środa 30 września godz. 15:00

Prowadzący: Timecode Film Production

Startupy, czy firmy, które zajmują się tworzeniem innowacyjnych, zaawansowanych technologicznie rozwiązań, często nie komunikują w prosty sposób, na czym polega ich produkt. A przecież czytelny przekaz, to podstawa w dotarciu do inwestorów, czy potencjalnych klientów. Tu z pomocą przychodzą animowane video explainery, czyli proste animacje, które potrafią w 60-90 sek. wyjaśnić, zainteresować, przekierować do miejsca, gdzie poznamy więcej szczegółów. O tym jak zabrać się do stworzenia takiego explainera, o czym pamiętać, jak uniknąć typowych błędów.

Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie: https://www.facebook.com/events/643855039831858/

 

Polski ekosystem startupów. 10 lat inwestycji w startupy w Polsce – lessons learned

1 października godz. 15:00

Prowadzący: Dariusz Żuk

Podczas spotkania omówimy zagadnienia:

  • Tworzenie nowych kategorii komercyjnych produktów i usług
  • Absorpcja kreatywnych rozwiązań przez polskich konsumentów
  • Zainteresowanie korporacji usługami i produktami startupów
  • Jak wyjść na rynki globalne?
  • Budowa lidera w e-commerce
  • Sharing economy

Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie: https://www.facebook.com/events/995255517617392/

 

Ekosystem startupowy w Izraelu. Czego możemy się nauczyć od jednego z najlepiej funkcjonujących systemów?

2 października godz. 11:00

Prowadzący: Tomasz Snażyk, Zofia Najoszewska

Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie: https://www.facebook.com/events/340917523777141/

 

Jak skutecznie skalować globalnie? Rozmowa laureata 10. Edycji Rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie

2 października godz. 15:00

Prowadzący: Grzegorz Kiszluk

Na zakończenie przygotowaliśmy dla Was coś specjalnego. Zapraszamy na rozmowę z laureatem 1. miejsca tegorocznej edycji rankingu! W spotkaniu weźmie udział, także Stefan Batory, założyciel aplikacji Booksy.

Więcej informacji i rejestracja na wydarzenie: https://www.facebook.com/events/318079255956006/

 

Zapraszamy serdecznie do obejrzenia Gali Finałowej i udziału w wydarzeniach Tygodnia Kreatywności!

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Od startupu do prężnie działającej globalnej firmy. Booksy liderem e-rezerwacji usług w segmencie urody

W zeszłym roku Booksy połączyło się z głównym konkurentem w Polsce i zdobyło prawie 50 mln zł od inwestorów, teraz rozpoczyna współpracę z L’Oréal Polska i współtworzy globalny program Appointments on Facebook jako jedna z pierwszych 4 firm na świecie. Największy w kraju serwis rezerwacyjny w segmencie urody nie zwalnia tempa i odnotowuje 4-krotny wzrost przychodów r/r na kluczowych rynkach. Stefan Batory jest laureatem rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Twórcy Booksy, polskiej platformy online do umawiania wizyt u fryzjera i kosmetyczki, od samego początku działają ambitnie. Stefan Batory i Konrad Howard zaczynali od wprowadzenia jej w Stanach Zjednoczonych. Założyli, że po zdobyciu rozpoznawalności w USA wejście do kolejnych krajów będzie łatwiejsze – i mieli rację. 4 lata od startu zarządzana przez nich spółka ma biura również w Wielkiej Brytanii, Brazylii, RPA, Hiszpanii i Polsce. Ich biznes w kraju nad Wisłą właśnie osiągnął rentowność i wkracza w kolejną fazę rozwoju.

Zakładamy, że za trzy lata co czwarty mieszkaniec dużego polskiego miasta będzie korzystał z Booksy do rezerwowania usług z branży urody. Już teraz niemal 15% mieszkańców Wrocławia i 10% mieszkańców Warszawy sięgnęło po Booksy. Polacy pokochali zamawianie online jedzenia czy transportu, teraz pora dotrzeć szeroko do odbiorców innych usług – mówi Stefan Batory, CEO Booksy.

Cyfrowe rezerwacje przynoszą realne zyski

Osoby szukające w internecie usług w segmencie urody wybierają Booksy. Ta platforma rezerwacyjna online odnotowuje w Polsce ponad 2-krotnie więcej odsłon niż największy rynkowy konkurent. Booksy jest również najchętniej pobieraną przez Polaków aplikacją urodową w Google Play. Ta popularność przekłada się na wzrost przychodów dla salonów wykorzystujących ten system do zarządzania biznesem oraz dla samego Booksy:

Platforma pozwala nie tylko lepiej organizować pracę całego zespołu dzięki rezerwacjom online, ale też pozyskiwać nowych klientów, co wyróżnia ją spośród innych rozwiązań dostępnych na rynku. Podczas gdy ja poświęcam uwagę moim klientom, Booksy dba o szereg spraw związanych z zarządzaniem i rozwojem salonu –  mówi Maciej Wróblewski, stylista gwiazd polskiego show-biznesu.

Zannualizowana wartość transakcji na platformie Booksy (nazywana również GMV) w maju 2019 wyniosła 300 mln zł, co oznacza 2,5-krotny wzrost w porównaniu do poprzedniego roku. Przychody pochodzące z płatnego promowania salonów na platformie są już natomiast ponad 5 razy wyższe niż przed rokiem.

Tak szeroki zasięg w kraju Booksy zbudowało m.in. dzięki przejęciu innego dużego gracza oferującego rezerwacje online i płatne promowanie – Lavito. W ubiegłym roku spółki połączyły zespoły specjalistów, kadry zarządzające oraz bazy klientów. To pozwoliło Booksy zyskać miano największej platformy rezerwacyjnej w segmencie urody w Polsce.

Sukces Booksy na rodzimym rynku dodatkowo przypieczętowało nawiązane w maju tego roku partnerstwo z marką L’Oréal Professionnel mającą sieć prawie 900 Salonów Expert w całej Polsce.

Cieszymy się, że możemy zaproponować naszym Partnerom biznesowym i ich Klientom dostęp do innowacyjnej aplikacji Booksy. Salony Expert współpracujące z L’Oréal Professionnel dzięki Booksy mogą w łatwy i szybki sposób zarządzać kalendarzem wizyt klientów – wszystko, zgodnie z aktualnymi trendami, odbywa się za pośrednictwem aplikacji.

Na szybko zmieniającym się rynku usług kosmetycznych, dostarczanie nowych rozwiązań i narzędzi wspierających biznes Salonów Expert L’Oreal Professionnel to nasz priorytet. Dlatego wciąż podejmujemy wyzwania, aby innowacje były bardziej dostępne i miały realny wpływ na rozwój salonów. Udostępnienie Booksy to kolejny etap wprowadzania salonów fryzjerskich w świat trendów i rozwiązań przyszłości. – mówi Dorota Chociszewska, Dyrektor marki L’Oréal Professionnel HUB L’Oréal Poland & Baltic.

Dostęp do nowoczesnych narzędzi rozwoju jest odpowiedzią na oczekiwania klientów, jak i potrzeby biznesowe samych salonów: Rozszerzenie naszego portfolio o tak dużą, renomowaną sieć salonów fryzjerskich pokazuje, że nasz system do zarządzania rezerwacjami może skutecznie rozwijać i promować nie tylko małe, rodzinne firmy, ale także sieci dużych salonów z liczną grupą klientów – mówi Batory.

Polski Booksy na zagranicznych rynkach

Równie dynamicznie co na rodzimym rynku firma rozwija się także poza nim. Technologia stojąca za platformą rezerwacyjną oraz jej zasięg przyciągnęły do polskiego Booksy światowych gigantów takich jak Google, Yelp, Instagram czy Facebook. Ten ostatni zaprosił polską spółkę do współtworzenia nowej usługi dostępnej od 17 maja br. Appointments on Facebook umożliwia rezerwację wizyt w salonach i gabinetach przez stronę biznesową na Facebooku. Platforma Zuckerberga wybrała do współpracy nad budowaniem i rozwijaniem tej funkcji jedynie 4 firmy na świecie, wśród nich Booksy.

M.in. dzięki takim partnerstwom w kwietniu br. przez Booksy umówiono ponad 2 mln wizyt o zannualizowanej wartości ponad 620 milionów USD. To ponad 2 razy więcej niż w poprzednim roku. Z aplikacji Booksy globalnie skorzystało już 4,2 miliony użytkowników. Biorąc pod uwagę miesięczną liczbę użytkowników w Stanach Zjednoczonych Booksy ma już 20% zasięgu Ubera i 25% Airbnb.

Za tymi wynikami stoją managerowie Booksy, którzy wcześniej pracowali na sukcesy dużych, międzynarodowych firm. Globalny zespół zarządzający z siedzibą w San Francisco ostatnio wzmocnił się o kolejne doświadczone osoby. W kwietniu dołączyła do niego Jenny Feinberg, która jako VP Marketplace rozwija w Booksy usługi pozyskiwania nowych klientów dla salonów. Jenny wcześniej odpowiadała za rozwój produktu i marketing w Amazon oraz Zillow. W maju szeregi Booksy zasilił z kolei Hindol Datta, który jako VP Finance pozyskuje fundusze na rozwój spółki oraz zarządza jej finansami. Hindol wcześniej pełnił rolę CFO w firmie Atari oraz Singularity University. – Nasze sukcesy i potencjał rozwojowy przyciągają do Booksy kompetentnych ekspertów z doświadczeniem w budowaniu dynamicznych, międzynarodowych biznesów. Dlatego już teraz pracujemy nad nowymi funkcjami, partnerstwami i zdobyciem kolejnych rynków – zapowiada Batory.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF