...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Sebastian Hejnowski został Szefem Regionu Wschodniego EMEA w grupie SEC Newgate

SEC Newgate, globalna grupa zajmująca się komunikacją strategiczną, badaniami oraz rzecznictwem, ogłosiła nową strukturę organizacyjną. Globalny zespół kierowniczy wyższego szczebla obejmie zarządzanie nad regionami Ameryki Północnej, Ameryki Środkowej i Południowej, zachodniego i wschodniego EMEA i APAC. Celem powołanego zespołu jest dążenie do realizacji ambitnych planów dotyczących międzynarodowego rozwoju sieci.

Do nowych szefów regionów należą:

Sebastian Hejnowski, CEO SEC Newgate CEE, który został Szefem Regionu Wschodniego EMEA, obejmującego kraje Europy Środkowo-Wschodniej, Bałkany i Zatokę Perską;

Emma Kane, CEO SEC Newgate UK i zastępca CEO Grupy, która została mianowana Szefem Regionu Zachodniego EMEA (obejmującego Brukselę, Francję, Niemcy, Włochy, Holandię, Hiszpanię i Wielką Brytanię);

Jon Silvan, partner założyciel i dyrektor generalny Global Strategy Group oraz Jefrey Pollock, partner założyciel i prezes Global Strategy Group, którzy zostali współprzewodniczącymi regionu Ameryki Północnej SEC Newgate;

Brian Tyson, CEO SEC Newgate Australia i zastępca CEO Grupy, który pozostaje szefem regionu APAC, obejmującego Australię, Wielkie Chiny i Singapur.
Piąty region, obejmujący Amerykę Środkową i Południową, będzie tymczasowo zarządzany przez CEO Grupy, Fiorenzo Tagliabue.

– Nasza nowa strategia jest skoncentrowana na wzroście organicznym i umiędzynarodowieniu działalności Grupy. Decyzja o przyjęciu dodatkowej warstwy zarządczej w globalnej strukturze przełoży się na zwiększenie naszej efektywności operacyjnej i docelowo przyniesie korzyści zarówno naszym klientom, jak i pracownikom na całym świecie – powiedział CEO SEC Newgate, Fiorenzo Tagliabue. – Powołane kierownictwo wyższego szczebla będzie odpowiedzialne za przyspieszanie procesu osiągnięcia pozycji międzynarodowego lidera w zakresie prowadzonej przez nas działalności.

Nowe stanowiska kierownicze będą podlegać bezpośrednio CEO Grupy. Szefowie regionów będą odpowiedzialni za wyszukiwanie nowych możliwości biznesowych i tworzenie inicjatyw koordynacji biznesowej, identyfikację oraz rozwój talentów, integrację w ramach międzynarodowej działalności oraz wsparcie we wdrażaniu projektu optymalizacji biznesowej SEC Newgate rozpoczętego pod koniec 2022 roku.

– Menedżerowie, którzy zostali dziś mianowani – i którym chciałbym podziękować za gotowość do przyjęcia dodatkowej pracy i obowiązków – są doświadczonymi członkami naszej organizacji i wnieśli znaczący wkład w nasz rozwój. Oczekuję, że w niedalekiej przyszłości powołam kolejnego szefa regionu Ameryki Środkowej i Południowej – dodał CEO SEC Newgate, Fiorenzo Tagliabue.

Nowa struktura zostanie ponownie zweryfikowana pod koniec 2024 roku.

***
Według rankingu PRovoke 2023 (TOP 250) SEC Newgate to 21. największa grupa komunikacyjna na świecie i jedna z 30 najszybciej rozwijających się. Od czasu zdobycia tych tytułów, SEC Newgate znacznie zwiększyło swoją obecność w Ameryce Południowej i Środkowej poprzez zakup większościowego pakietu udziałów w Another, grupie z siedzibą w Meksyku, zatrudniającej ponad 225 pracowników. W Polsce działa regionalny hub Grupy, SEC Newgate CEE.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rafał Drzewiecki, dyrektor marketingu, TikTok i jego #BriefNa2023

Ostatni rok to duża zmiana – coraz więcej marek i firm postrzega platformę TikTok, jako dobre miejsce do komunikowania się z najmłodszą grupą konsumentów

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…

Rafał Drzewiecki, dyrektor marketingu w platformie internetowej TikTok.

● TikTok to platforma postrzegana do tej pory jako medium społecznościowe, dedykowane przede wszystkim ludziom młodym i bardzo młodym.

● Ostatni rok to duża zmiana – coraz więcej marek i firm postrzega tę platformę jako dobre miejsce do komunikowania się z najmłodszą grupą konsumentów.

● Misją TikToka jest inspirować kreatywność i sprawiać radość! To platforma rozrywkowa.

● Z badań które przeprowadziliśmy z agencją Kantar wynika, że tym co kieruje naszych użytkowników do naszej platformy jest potrzeba rozrywki.

● W komunikacji – nie tylko w komunikacji marketingowej – od zawsze obowiązuje zasada skrótowości, czyli krótko i na temat. TikTok wpisuje się w ten model tyn bardziej, że jest on również bardzo bliski najmłodszym generacjom.

● TikTok jest, coraz bardziej powszechnym medium, które w krótkiej formie zajawia bardzo poważne i ważne treści, które zainteresowana osoba może znaleźć w innych źródłach.

● Użytkownicy tiktoka są bardzo uczuleni na uczciwość marek i ich stosunek do ekologii i wszystkich trendów związanych ze zrównoważonym rozwojem biznesu.

● W 2023 będziemy chcieli zbudować duże i ścisłe partnerstwa tiktoka z dużymi i największymi klientami biznesowymi.

Grzegorz Kiszluk

Zmiany w zarządzie KTR

Nowy skład Zarządu Klubu Twórców Reklamy został powołany na 3 lata i będzie pracował pod przewodnictwem Maćka Twardowskiego - Executive Creative Directora Ogilvy. Do zarządu KTR mogły zgłaszać się osoby, które były w jury dotychczasowych edycji Konkursu KTR. Spośród zgłoszonych kandydatów i kandydatek zostało wybranych 7 osób, które dołączą do 4 członków poprzedniego składu Zarządu.

Skład obecnego zarządu:

  • Małgorzata Drozdowska, Creative Partner, FCB&theMilkman
  • Ola Jasionowska, Projektantka Graficzna, Zarząd Zieleni m.st. Warszawy
  • Tytus Klepacz, Content & Creative Consultant, PZL
  • Barbara Niedziela, Strategy Director, 2012 Agency
  • Michał Sęk, Executive Creative Director & Partner, 180heartbeats + Jung V Matt
  • Marcin Sosiński, Co-Managing Director & Executive Creative Director, McCANN Poland
  • Dawid Szczepaniak, Chief Creative Officer Poland, VMLY&R
  • Justyna Sztengreber, Public Relations Director & Partner / Dyrektor Marketingu, Huta19 im. Joachima Fersengelda / Lisek.App
  • Marcin Talarek, Associate Creative Director, GONG
  • Maciek Twardowski, Executive Creative Director, Ogilvy
  • Jacek Walesiak, Partner & Creative Director, Mamastudio

Nie ma dobrej kreacji bez dobrej strategii, nie ma dobrego PR-u bez dobrego pomysłu na ten PR, nie ma wybitnych ilustracji bez kreatywności. Znakomity design także wymaga pomysłowości. Wszystko się ze sobą przenika, a tworzenie kreacji w dzisiejszym świecie wymaga rozumienia specyfiki wielu dyscyplin oraz tego, jak mogą one ze sobą tworzyć synergię. Dlatego nowy zarząd KTR składa się tym razem nie tylko z dyrektorów kreatywnych i osób z działu kreacji, ale także z osób związanych ze strategią, designem, PR-em oraz ilustracją. To multidyscyplinarne grono doskonałych specjalistów, a przede wszystkim fantastycznych ludzi z prawdziwą pasją. Nowy zarząd będzie także starał się współpracować projektowo z osobami spoza zarządu, które zgłaszały swoją kandydaturę oraz pomysły na ciekawe inicjatywy branżowe.” – powiedział Maciek Twardowski. 

Na pierwszym spotkaniu został wybrany przewodniczący zarządu KTR – Maciek Twardowski, który będzie pełnił tę funkcję przez najbliższe 3 lata. 

To wielki zaszczyt, bardzo dziękuję nowemu zarządowi KTR za powołanie mnie na przewodniczącego. Dziękuję także wszystkim, którzy przez ostatnie lata włożyli mnóstwo energii i pasji w rozwój KTR-u, a teraz właśnie kończą swoją kadencję w zarządzie. KTR to ogromny, prawie 20-letni dorobek całego naszego środowiska, który trzeba uszanować. Jednocześnie to też przyszłość, misja i spore zadanie, które ciągle przed nami stoi. Zadanie wielowymiarowe polegające przede wszystkim na rozwoju, ciągłym docenianiu twórców oraz naszych partnerów po stronie klienta, rozwoju współczesnej roli Klubu oraz nieustającego wspierania rozwoju kreatywności. Jesteśmy już po pierwszym spotkaniu zarządu i jestem przekonany, że w tym gronie mamy ogromną moc, żeby taką misję realizować.” – dodaje Twardowski

O Konkursie KTR

Najlepsze reklamy biorą się z odwagi i talentu, a docenianie ich dodaje jeszcze więcej odwagi utalentowanym twórcom. Tym od 2004 roku zajmuje się KTR – największy i najbardziej rzetelny konkurs kreatywności w Polsce. KTR został stworzony przez twórców reklamy, którzy uczestniczą w ciągle zmieniającej się branży i wszystkie te zmiany uwzględniają, rozwijając konkurs. Celem KTRu jest wyłanianie najlepszych prac, ale także tych najlepszych z najlepszych, które będą przyznawane w czterech głównych kategoriach: Communication, Design, Technology oraz Craft. Więcej informacji o KTR na www.ktr.org.pl 

Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR zostało założone w 1997 roku. Organizacja zrzesza firmy, które tworzą efektywną komunikację marketingową, jest to obecnie 126 podmiotów: agencje full service, agencje mediowe, agencje brand design & consulting, agencje eventowe, agencje interaktywne, domy produkcyjne i agencje AdTech. Jednym z głównych zadań SAR jest promocja oraz animacja środowiska reklamowego w Polsce oraz tworzenie warunków do wymiany doświadczeń i wiedzy pomiędzy podmiotami działającymi na rynku. Ponadto działalność SAR obejmuje opracowywanie, systematyzowanie i popularyzowanie standardów przetargowych oraz dobrych praktyk biznesowych, organizowanie szkoleń, seminariów i edukowanie kadr, a także  prowadzenie badań branżowych. Oprócz tego SAR wraz Polską Konfederacją Pracodawców Prywatnych (Związek Mediów i Reklamy) prowadzi lobbing wokół prawa reklamy. Stowarzyszenie jest organizatorem wyznaczających standardy reklamowe konkursów i związanych z nimi konferencji: Effie Awards, Innovation Award i KTR. Od 1999 r. SAR jest członkiem European Association of Communications Agencies (EACA).  W Polsce SAR jest przedstawicielem międzynarodowego konkursu Cannes Lions. www.sar.org.pl 

Sebastian Nowak