...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

PKP Intercity chce przewieźć w lipcu i sierpniu łącznie 14 mln osób i mówi o ekologicznych inwestycjach

W każdym z miesięcy wakacyjnych PKP Intercity planuje przewieźć ok. 7 mln pasażerów. Inwestuje również w tabor i stacje postojowe, by do roku 2030 podróż koleją do 500 km była zeroemisyjna. O bliższych i dalszych planach przewoźnika mówił w Poznaniu, podczas kongresu Impact’24 Marcin Karasiński, członek zarządu PKP Intercity.

Zbliżające się szybkimi krokami wakacje oraz związany z nimi coroczny szczyt przewozów są dla spółki PKP Intercity kluczowym okresem działalności w roku.  „Zwiększamy liczbę uruchamianych składów. Robimy to m.in. poprzez przyspieszenie przeglądów taboru, ponieważ chcemy, by pociągi zamiast stać na bocznicach, kursowały z pasażerami. Przyspieszamy też odbiory nowych lokomotyw od producenta, przez co pociągi będą mniej awaryjne i będą mogły służyć pasażerom” – mówił Marcin Karasiński.

Ponadto wśród kierunków, na których PKP Intercity planuje zwiększyć liczbę pociągów dominują tradycyjne – polskie wybrzeże, Mazury i góry oraz miasta jak: Kraków, Olsztyn, Trójmiasto, Koszalin czy Kołobrzeg.

„W całym ubiegłym roku przewieźliśmy blisko 68 mln pasażerów, w tym roku planujemy, że zbliżymy się do liczby 75 mln” – wskazał Marcin Karasiński.

Jednocześnie podkreślił, że kolej jest jednym z najbardziej zrównoważonych i bezpiecznych środków transportu. Charakteryzuje się ona ponad 4 razy mniejszą emisją CO2 niż transport drogowy oraz 5 razy mniejszą emisją CO2 niż transport lotniczy. Coraz szerszy dostęp do kolei przekłada się na mniejszą emisję CO2 do środowiska. W 2023 r. pociągi PKP Intercity zatrzymywały się w 411 miejscowościach na 465 stacjach.

„Wybierając podróże z PKP Intercity, tylko w 2023 r. zaoszczędziliśmy 1,67 mln ton CO2 w stosunku do transportu drogowego” – zauważył Marcin Karasiński.

W PKP Intercity trwają również intensywne przygotowania do roku 2030, kiedy podróże pasażerskie po Europie do 500 km mają stać się zeroemisyjne. W świetle oficjalnych dokumentów transformacja energetyczna gospodarki i jej „zazielenienie” stanowią szansę na nowe otwarcie dla całego sektora kolejowego, dzięki któremu może wzrosnąć jego konkurencyjność jako środka transportu. PKP Intercity jest sygnatariuszem listu intencyjnego podpisanego wspólnie z PKP Energetyką Kolejową, który zakłada promocję przechodzenia kolei w Polsce na zasilanie z odnawialnych źródeł energii (OZE).

„W związku z tym tak kontraktujemy energię elektryczną dla naszych pociągów, by zwiększał się w niej udział odnawialnych źródeł energii. Do roku 2025 planujemy, by było to blisko 50 proc., a do 2030 – niemal 90 proc. Sektor transportu kolejowego posiada cechy, które sprawiają, że może on stanowić podstawę dla procesu transformacji polskiego transportu w kierunku niskoemisyjności. Jest to między innymi wysoki stopień elektryfikacji. Zdecydowana większość taboru PKP Intercity nie emituje spalin, a udział ten będzie sukcesywnie rosnąć wraz z postępem realizacji inwestycji w elektryczne pojazdy” – zapowiedział Marcin Karasiński.

Kolejnym etapem przygotowywania się polskiego przewoźnika do założeń zeroemisyjności sąwspomniane inwestycje w nowy tabor oraz w stacje postojowe. Inwestycje taborowe PKP Intercity to przede wszystkim zakup elektrycznych zespołów trakcyjnych – jedno- i dwupokładowych. Część składów wagonowych firma będzie chciała  wykorzystywać w systemie push-pull po zamówieniu określonej liczby wagonów sterowniczych.

„Ten nowy tabor jest energooszczędny i wyposażony w systemy, które zwracają niewykorzystaną energię do sieci. Natomiast stacje postojowe wyposażamy w ekologiczne rozwiązania – w myjniach instalujemy panele fotowoltaiczne, a energia ze słońca wykorzystywana jest przy myciu pociągów” – wyjaśnił Marcin Karasiński.

Ponadto PKP Intercity realizuje przebudowę wybranych własnych bocznic kolejowych w całej Polsce. Według założeń nowoczesne zaplecze techniczne to redukcja negatywnego wpływu na otoczenie poprzez mniejszą emisję spalin, hałasu oraz substancji szkodliwych.

Źródło informacji: PAP MediaRoom

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Stanowski, rocketjobs.pl i Kiribati Club wyślą Agenta(-kę) w podróż dookoła świata, aby sprawdzić czy Ziemia jest płaska. Dorzucają 100 euro dziennie.

Krzysztof Stanowski, twórca Kanału Zero, rekrutuje do kolejnej „Pracy Marzeń”. Wraz z portalem pracy rocketjobs.pl i biurem podróży Kiribati Club wyśle jedną osobę na niezwykłą wyprawę dookoła świata, by raz na zawsze rozwiązać odwieczną zagadkę - czy Ziemia jest płaska czy okrągła? Misja ta zostanie powierzona wybranemu Agentowi lub Agentce Zero Zero Zero. Na wyjątkową ofertę pracy można aplikować do 27.05 na rocketjobs.pl.

Praca marzeń pod kryptonimem #misjazero to kolejny wspólny projekt w ramach partnerstwa portali pracy rocketjobs.pl i justjoin.it oraz Kanału Zero. Do współpracy marki zaprosiły także Kiribati Club – nietypowe biuro podróży, oferujące autorskie programy wypraw po całym świecie.

Główne zadanie Agenta(-ki) Zero Zero Zero oparte jest na żarcie wokół krążących w sieci teorii spiskowych jakoby ziemia miała być płaska. Temat jest stałym przedmiotem internetowej kultury memów. Twórcy konkursu uznali, że położenie kresu tezom płaskoziemców wprowadzi do akcji element humoru i nada miesięcznej wyprawie po świecie zabawny kontekst.

#Misjazero to nie tylko ekscytująca podróż dookoła świata, ale także szansa na poznanie nowych miejsc i kultur, ich historii i poszerzenie horyzontów. Agent lub Agentka Zero Zero Zero przemierzy ziemski glob od Japonii, przez Australię po USA i odwiedzi takie turystyczne perełki jak wyspa Fidżi, Wielka Rafa Koralowa, Park Narodowy Tongariro w Nowej Zelandii czy Wielki Kanion. W trakcie eksploracji najdalszych zakątków świata na agenta(-kę) będą czekały zadania specjalne, na przykład przeprowadzanie eksperymentów, dzięki którym udowodni, że ziemia jest okrągła, robienie relacji z podróży, zdawanie raportów z misji czy rozmowy z lokalną społecznością o tym, jak miejscowi postrzegają pracę marzeń.

Wśród wymagań znalazły się m.in. zamiłowanie do przygód, spontaniczność i zdolność improwizacji, poczucie humoru i odporność na jet lag. Ze szczegółami oferty można zapoznać się na rocketjobs.pl. Chcąc aplikować na to wyjątkowe stanowisko kandydaci muszą wykonać niestandardowe  „zadanie rekrutacyjne” podane w ogłoszeniu.

Piotr Nowosielski, CEO portali pracy justjoin.it i rocketjobs.pl, nie kryje entuzjazmu związanego z najnowszą wspólną inicjatywą z Kanałem Zero:

Jesteśmy bardzo podekscytowani kolejną edycją rekrutacji do Pracy Marzeń. Chcemy robić show z rekrutacji i stwarzać możliwości do podjęcia wymarzonych zajęć dla wszystkich,którzy  poszukują wyjątkowych wrażeń. Podróż dookoła świata to nie tylko szansa na rozwiązanie wiekowej zagadki, ale także okazja do przeżycia niezapomnianych przygód dla naszego Agenta lub Agentki Zero Zero Zero i odświeżająca przerwa od prawdziwej pracy. Wiemy oczywiście, że ziemia jest okrągła, ale jesteśmy ciekawi w jaki sposób dowiedzie tego zwycięzca konkursu podczas tej niesamowitej wyprawy.

Łączenie pracy i podróży to marzenie wielu osób, dlatego tak dobrze rozumiemy koncept Pracy Marzeń. Nam się to udało, pora pomóc też innym! W debacie na temat kulistości Ziemi mamy wyrobione zdanie, bo wyprawę dookoła świata zrealizowaliśmy już wielokrotnie. Nawet jeśli w grupie trafiają się sceptycy, to lubimy obserwować jak początkowy dreszczyk niepewności zmienia się w przekonanie i błysk w oku podróżników na koniec miesięcznej wyprawy. Nie inaczej będzie i tym razem – dodaje Michał Antkowski, CEO biura podróży Kiribati Club.

Podróż odbędzie się w czwartym kwartale 2024 r. Z programem wycieczki można zapoznać się pod linkiem: https://www.kiribaticlub.pl/wyprawa/67/dookola-swiata.html. Organizatorzy misji zapewnią Agentowi lub Agentce Zero Zero Zero wsparcie na każdym etapie, włączając w to opłacenie podróży oraz 100 euro ekstra dziennie na wydatki. Relacje z wyprawy będzie można śledzić na Kanale Zero oraz w mediach społecznościowych marek.

 

Portale pracy justjoin.it i rocketjobs.pl zostały głównymi partnerami Kanału Zero w styczniu
2024 r., jeszcze przed oficjalnym startem projektu. Z okazji jego premiery, wspólnie
z Krzysztofem Stanowskim ogłosiły pierwszą „Pracę Marzeń”, gdzie do zdobycia był miesięczny pobyt all inclusive na Teneryfie i pensja w wysokości 1000 zł dziennie.

Swoimi aplikacjami w postaci ciekawych historii o zmianie pracy podzieliło się ponad 10 000 osób, a szczęśliwy zwycięzca – Michał – miał okazję testować piasek na najlepszych plażach na wyspie i dzielić się swoimi relacjami z “pracy”, polegającej na oglądaniu Kanału Zero. Krzysztof Stanowski wziął także udział w spocie promującym kampanię rocketjobs.pl pt. „Misja Zmiana”.

Start Kanału Zero to największe wydarzenie medialne bieżącego roku. Od początku emisji programy zamieszczone na kanale wygenerowały ponad 144 mln wyświetleń, a liczba subskrybentów przekracza obecnie 1,1 miliona.

 

O Just Join IT

Jest właścicielem dynamicznie rosnących portali pracy justjoin.it, rocketjobs.pl oraz hellohr.pl. Just Join IT to najszybciej rozwijający się bootstrap startup w Polsce i jeden z liderów rynku pracy. W 2023 r. serwisy odwiedziło łącznie ponad 10 mln osób, a zamieszczone w nich ogłoszenia o pracę wyświetlono ponad 100 mln razy. Z usług spółki skorzystało dotychczas kilkanaście tysięcy firm, poszukujących najlepszych pracowników z obszaru IT oraz white collar na całym świecie. Od momentu założenia w 2017 roku firma rozwija się bez zewnętrznego finansowania. Wg raportu TRAFFIT Just Join IT i rocketjobs.pl odpowiadały łącznie za 50% aplikacji oraz 40% zatrudnień pracowników white collar, co czyni je najskuteczniejszymi portalami pracy analizowanymi przez system ATS TRAFFIT.

 

O Kanale Zero
Krzysztof Stanowski rzucił rękawicę mediom głównego nurtu, w tym tradycyjnej telewizji, tworząc na YouTube pierwszy tak szeroki tematycznie kanał, w którym można zobaczyć programy na żywo, debaty, ciekawe wywiady i dokumenty, filmy przyrodnicze, naukowe, czy też audycje poruszające kwestie prawne oraz geopolityczne. W ramówce znajdują się także formaty śniadaniowe, recenzje filmów, komentarze do bieżących wydarzeń, publicystyka czy dyskusje z widzami na różne tematy. Zaledwie w 2 tygodnie programy zamieszczone na kanale wygenerowały 30 mln wyświetleń, a liczba subskrybentów przekracza obecnie ponad 1,1 miliona.

 

O Kiribati Club

To grupa ludzi otwartych na świat i kochających podróże. Chcą dzielić się swoją pasją z innymi, dlatego stworzyli to nietypowe biuro podróży. Jako Kiribati Club istnieją od 2002 roku i pomagają klientom docierać do najciekawszych zakątków na wszystkich 7 kontynentach.

Posiadają ogromne doświadczenie w organizowaniu wypraw, a autorskie programy opierają na swoich własnych podróżach. Działają dla tych podróżników, którzy wolą podróżować w zorganizowanej i dobrze zaplanowanej formie wyjazdu.

Kochają świat, dlatego promują świadome podróżowanie. Szanują lokalną kulturę i zwyczaje, korzystają z usług lokalnych przedsiębiorców i nie traktują zniewolonych zwierząt jako atrakcji turystycznej. Pokazują świat taki, jaki jest, bez upiększania.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Trwa wojna w cyberprzestrzeni. Ponad 40 tys. poważnych incydentów do marca

Problemy związane z bezpieczeństwem cyfrowym państwa i z ochroną sygnalistów to jedne z tematów poruszanych podczas trzeciej edycji Forum Bezpieczeństwa. Sytuację w obydwu przypadkach poprawić mają przygotowywane zmiany prawa.

Choć pełnoskalowa i otwarta wojna toczy się za wschodnią granicą Polski, to jednak de facto nasz kraj również znajduje się w stanie ostrej wojny w cyberprzestrzeni. Taki wniosek nasuwa się z debaty poświęconej kwestiom bezpieczeństwa cyfrowego, która odbyła się podczas dwudniowej konferencji Forum Bezpieczeństwa w Łodzi.

„W tym roku do marca odnotowaliśmy już ponad 40 tys. poważnych incydentów związanych z cyberbezpieczeństwem. Zagrożeń z roku na rok przybywa i obawiam się, że będzie ich jeszcze więcej. Jesteśmy w trakcie regularnej wojny w cyberprzestrzeni” – powiedział Paweł Olszewski, sekretarz stanu w Ministerstwie Cyfryzacji.

Dla porównania w całym 2023 r. zidentyfikowano i zneutralizowano 80 tys. incydentów, co stanowiło z kolei wzrost o 100 proc. w porównaniu z liczbą ataków odnotowanych w 2022 r.

Według Olszewskiego Polska codziennie zmaga się z licznymi atakami ze strony grup powiązanych ze służbami specjalnymi nie tylko z Rosji i Białorusi, ale również z innych nieprzyjaznych nam państw. Próby te, na szczęście, są generalnie skutecznie neutralizowane.

„Poziom polskich specjalistów zajmujących się zwalczaniem zagrożeń związanych z cyberbezpieczeństwem jest naprawdę wysoki. Mamy najlepiej wykształconych operacyjnych ludzi, którzy wiedzą co robią, co zresztą potwierdzają nasi zagraniczni partnerzy” – stwierdził Paweł Olszewski.

Ataki cybernetyczne wymierzone są zarówno w sektor publiczny, jak i firmy prywatne. Dlatego i one muszą poszukiwać skutecznych form obrony. Pomóc w tym mają m.in. nowe regulacje prawne. W 2023 r. weszła w życie tzw. Dyrektywa NIS 2, zmieniająca kształt cyberbezpieczeństwa w państwach Unii Europejskiej. Nowe przepisy powinny zostać wdrożone we wszystkich krajach Unii Europejskiej od 18 października 2024 r.

Dyrektywa precyzuje m.in. zapisy w zakresie raportowania incydentów związanych z atakami na infrastrukturę teleinformatyczną. NIS 2 wprowadza np. odpowiedzialność zarządów firm za zgodność ze środkami zarządzania ryzykiem. Według Aleksandry Musielak, dyrektorki Departamentu Rynku Cyfrowego w Konfederacji Lewiatan, zmiany przepisów będą sporym wyzwaniem dla bezpieczeństwa w związku z obowiązkiem zastosowania się do tzw. poleceń zabezpieczających. Polecenie takie może np. w sposób kategoryczny zakazać jakiemuś podmiotowi korzystania z konkretnego sprzętu lub oprogramowania, a w konsekwencji uniemożliwić mu działalność. „Mamy czasami sytuacje, kiedy jedyny dostawca jakiejś unikatowej usługi znika z rynku. Może to wywołać duże perturbacje biznesowe i czasami wpłynąć chociażby na bezpieczeństwo lekowe” – powiedziała Aleksandra Musielak.

Tematem kolejnego panelu dyskusyjnego na Forum Bezpieczeństwa była ochrona tzw. sygnalistów, których działalność ma również na celu zwiększenie publicznego bezpieczeństwa. Podobnie, jak w przypadku cyberbezpieczeństwa, trwają prace nad zmianą przepisów w tej dziedzinie. Zwlekanie z wdrożeniem nowego prawa naraża Polskę m.in. na kary ze strony Unii Europejskiej.

Jak podkreślał Sławomir Chmielewski, dyrektor Bezpieczeństwa i Compliance w Orange Polska, brakuje dyskusji nt. ustawy o sygnalistach. „Być może wdrażamy nowe przepisy głównie po to, aby uniknąć jeszcze wyższych kar ze strony Unii” – powiedział Chmielewski. Zauważył też, że w ostatnich latach nie było politycznej woli, aby zająć się zmianami prawa chroniącego sygnalistów. Od 2021 r. do Sejmu trafiło co najmniej dziewięć projektów ustawy w tym zakresie, ale żadnego z nich nie udało się wdrożyć.

Forum Bezpieczeństwa to konferencja skierowana do ekspertów zarządzających bezpieczeństwem w sektorze publicznym, pozarządowym i prywatnym. Organizatorami Forum były: Stowarzyszenie Przeciwko Nadużyciom Gospodarczym AntiFraud i Fundacja Forum Bezpieczeństwa, a głównymi patronami: prezydent Miasta Łodzi Hanna Zdanowska, Konfederacja Lewiatan i Unia Metropolii Polskich. Partnerem technologicznym wydarzenia był Orange Polska.

Źródło informacji: Orange Polska / PAP Mediaroom

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Kampania rekrutacyjna dostosowana do pokolenia. Na co zwrócić uwagę?

Z najnowszego badania przeprowadzonego przez firmę Resume Builder wynika, że aż 36% menedżerów ds. rekrutacji przyznaje się do uprzedzeń względem kandydatów z pokolenia Z. Dodatkowo, 34% z nich wyraża obawy co do zatrudniania osób w wieku powyżej 60 lat. Z drugiej strony firmy potrzebują pracowników. A tych znajdą w każdej z grup pokoleniowych. Kluczowe staje się pytanie, jak skutecznie do nich dotrzeć?

Pokolenie Z na rynku pracy

Pokolenie Z, czyli osoby urodzone między 1995 a 2012 rokiem, dynamicznie wkracza na rynek pracy. Tym samym zobowiązując pracodawców do przemyślenia swoich strategii rekrutacyjnych. Przewiduje się, że do 2030 roku, jedna czwarta siły roboczej w Europie będzie pochodziła z tego pokolenia. Dlatego istotne jest, aby kampanie rekrutacyjne odpowiadały na ich specyficzne oczekiwania i wartości, takie jak elastyczność, rozwój osobisty oraz równowaga między życiem prywatnym a zawodowym. Firmy powinni zwracać na to uwagę, pokazując „Zetkom”, że będą doskonałym kompanem w prowadzeniu przez nich życia w myśl zasady work-life balance.

Rekrutacja pokolenia Silver

Pokolenie Silver, czyli osoby powyżej 60. roku życia, także stanowi istotny segment rynku pracy i nie powinno się go ignorować. Dla tego pokolenia ważne są wartości takie jak stabilność, bezpieczeństwo oraz szacunek dla ich doświadczenia i wiedzy. Firmy powinny zatem dostosowywać swoje metody rekrutacji, by podkreślać te aspekty, oferując jednocześnie szkolenia dopasowane do aktualnych potrzeb rynku. Tym samym pomogą starszym pracownikom czuć się wartościowymi i nadążać za zmieniającymi się technologiami.

Perspektywy pokolenia Alfa

Choć obecnie na rynku pracy dominuje pokolenie Z, już niedługo szeregi pracowników zasilą przedstawiciele pokolenia Alfa, czyli urodzeni po 2010 roku. To pokolenie wyróżnia się kreatywnością i innowacyjnością. Wychowani w dobie cyfrowej oczekują, że praca będzie harmonijnie współgrać z ich życiem osobistym. Aby zainteresować pokolenie Alfa, firmy powinny oferować elastyczne godziny pracy, możliwości ciągłego kształcenia oraz dostęp do nowoczesnych narzędzi pracy i opieki medycznej.

Wykorzystanie kampanii OOH

Jednym ze skutecznych rozwiązań w dotarciu do każdej z tych grup są kampanie reklamy zewnętrznej (OOH). – Nośniki reklamy miejskiej, takie jak billboardy czy citylighty, są doskonale widoczne i mogą być skutecznie wykorzystane do przekazywania spersonalizowanych komunikatów, które trafiają w specyficzne oczekiwania pokoleniowe– mówi Robert Dąbrowski, CEO Recevent. – Efektywnie zaprojektowana kampania OOH może znacząco zwiększyć zasięg i skuteczność rekrutacji, budując pozytywny wizerunek pracodawcy w oczach potencjalnych kandydatów – dodaje ekspert z Recevent.

Zastosowanie przemyślanych strategii rekrutacyjnych, które uwzględniają oczekiwania różnych pokoleń, może znacząco przyczynić się do sukcesu każdej firmy. W erze, gdzie rynek pracy jest wyjątkowo konkurencyjny, dostosowanie metod pozyskiwania talentów do specyfiki pokoleniowej jest nie tylko wartością dodaną, ale koniecznością.

 


RECEVENT to agencja reklamy zewnętrznej, która jest pionierem w branży i jednym z największych zleceniobiorców w zakresie outdooru w Polsce.

Realizuje kampanie reklamy zewnętrznej holistycznie – od analizy rynku i potrzeb klientów przez projektowanie komunikacji, produkcję billboardów i poligraficzną po aplikację reklam na nośniki. Realizacja zleceń in house (własna drukarnia wielkoformatowa, sieć monterów reklam, system do zarządzania kampaniami) pozwala sprawnie koordynować prowadzone kampanie oraz proponować klientom atrakcyjne ceny.

W zakres usług RECEVENT wchodzi: planowanie i zarządzanie kampaniami OOH, wynajem nośników, wielkoformatowy druk ekologiczny, wyklejanie tablic reklamowych, budowa sieci nośników outdoorowych, wyklejanie witryn, projektowanie graficzne.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Premiera wyjątkowej dla polskich przedsiębiorców i studentów książki już 22 maja!

Prof. Philip Kotler, światowej sławy ekonomista z USA, legendarny guru marketingu i autor uznawanych za biznesowe publikacje wszech czasów wydawnictw, wydał kolejną książkę -  tym razem skupiającą się na polskim rynku biznesu.

Premiera tego wyjątkowego wydawnictwa, noszącego tytuł „Podstawy Nowoczesnego Marketingu” (Polskie Wydanie) odbędzie się 22 maja,  podczas największej w Europie Środkowo – Wschodniej konferencji poświęconej technologii i biznesowi InfoShare 2024 w Gdańsku. Książka jest dostępna na portalu Amazon: https://www.amazon.pl/dp/B0D474SQ9S/

Do pracy nad najnowszą książką, prof. Philip Kotler już po raz drugi zaprosił wyróżniające się, działające na polskim rynku firmy i startupy, by zaprezentować ich sukcesy i innowacyjne podejście do marketingu i biznesu. Wraz z polskimi współautorami: Mariuszem Soltanifarem i Barbarą Mróz-Gorgoń oraz wspólnie z międzynarodowym zespołem naukowym, ten światowej sławy mentor biznesu przygotował unikatową publikację, analizującą działania blisko czterdziestu polskich firm i startupów, które odniosły taki sukces, że zmieniły oblicze nie tylko polskiego, ale i światowego biznesu. Książka „Podstawy Nowoczesnego Marketingu” jest więc najlepszym, praktycznym przewodnikiem nie tylko polskim rynku, ale także międzynarodowym biznesie. Jest też doskonałym materiałem edukacyjnym dla studentów biznesu – szczególnie studiów MBA, studiów podyplomowych, jak i innych kursów i warsztatów dla kadry zarządzającej. Książka to starannie dobrane połączenie teorii i praktyki biznesu, prezentując najciekawsze i najbardziej spektakularne sukcesy w biznesie. Wojciech Szafran, Dyrektor Generalny Raben Logistics Polska Sp. z o.o. podkreśla, że „Podstawy Nowoczesnego Marketingu” to “inspirująca publikacja pokazująca ciekawe kampanie, a przy okazji dowód na to, że dobrze prowadzony marketing jest niezbędny w każdej liczącej się organizacji.“ Bartosz Woźnicki, Wiceprezes, Członek Zarządu Clovin Group S.A. zwraca uwagę, że “książka to nie tylko zbiór wiedzy na temat nowoczesnych działań marketingowych, lecz przede wszystkim źródło ciekawych przypadków i inspiracji jak z sukcesem osiągać wyniki biznesowe.“

Podczas konferencji InfoShare 2024, która odbędzie się 22 maja w Gdańsku. Premierze książki towarzyszyć będzie panel dyskusyjny na Scenie Marketingu pn. „Współczesne Wyzwania Nowoczesnego Marketingu”,  z udziałem Bartosza Woźnickiego, Członka Zarządu Clovin Group S.A., Katarzyny Ostojskiej, Menedżera ds. Marketingu Raben Logistics oraz znakomitego polskiego ekonomisty Jacka Kotarbińskiego.

Premiera książki dodatkowo zainauguruje dwie innowatorskie inicjatywy: Kotler Awards – pierwszy w Polsce konkurs marketingu, w którym nagrody są przyznawane przez międzynarodowe jury oraz Aristo – jaką jest platforma e-learningowa, zawierająca blisko 500, przygotowanych w wysokiej jakości wykładów ułatwiających przedsiębiorcom z wielu krajów (także Polski) wkroczenie w świat globalnego biznesu i marketingu, skierowana także do studentów oraz pracowników firm i daje doskonałe możliwości podnoszenia swoich kwalifikacji.

Patronat medialny nad książką objęły: Biznes24, Brief, Marketer +, Marketing przy Kawie, Money.pl,  NaTemat, Online Marketing, Wiadomości Handlowe, Wirtualne Media oraz Polskie Naukowe Towarzystwo Marketingu.

Książka „Podstawy Nowoczesnego Marketingu” powstała dzięki ogromnemu wsparciu oraz zaangażowaniu ze strony Kotler Impact założonego przez Philipa Kotlera – Ojca Nowoczesnego Marketingu. Dyrektorem Generalnym Kotler Impact jest Sadia Kibria a Dyrektorem Marketingu Fahim Kibria. Książka należy do globalnej serii „Essentials of Modern Marketing” i jest obecnie przygotowywana w 50+ krajach świata.

—————

Kontakt dla mediów w sprawie książki:

Mariusz Soltanifar
Team Kotler Impact, Holandia
+31 651 316 236

mariusz@kotlerimpact.com

Barbara Mróz-Gorgoń
Przewodnicząca Rady Doradczej Kotler Impact Polska
+48 502 725 813

 

Informacje o Kotler Impact:

www.kotlerimpact.org

 

Informacje o projekcie Essentials of Modern Marketing w skali globalnej:

www.kotlerimpact.com/EOMM/

 

 

Sylwetka Profesora Kotlera:

Philip Kotler jest wybitnym profesorem marketingu międzynarodowego S.C. Johnson w Kellogg School of Management. Został uhonorowany jako jeden z czołowych myślicieli marketingowych na świecie. Uzyskał tytuł magistra ekonomii (1953) na Uniwersytecie w Chicago oraz doktorat stopień naukowy z ekonomii (1956) z Massachusetts Institute of Technology (MIT) oraz doktoraty honoris causa z dwudziestu jeden zagranicznych uniwersytetów. Jest autorem ponad 80 książek i ponad stu pięćdziesięciu artykułów naukowych. Był konsultantem IBM, General Electric, Sony, AT&T, Bank of America, Merck, Motorola, Ford i innych. Financial Times umieścił go na swojej liście 10 najlepszych myślicieli biznesowych. Książka „Marketing Management” jesy uznana za jedną z 50. najlepszych książek biznesowych wszechczasów. More on Kellog School of Management

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

AI nie nauczy Cię języka. Przeszkodą jest brak więzi

78% Polaków twierdzi, że podczas nauki języków obcych ważna jest dla nich relacja z nauczycielem czy korepetytorem. Jak wynika z badania Preply na temat roli sztucznej inteligencji w edukacji językowej, obawiamy się nauki z AI – niezależnie od wieku czy płci.

7 na 10 osób ma obawy przed nauką języków za pomocą AI

AI staje się już powszechnie stosowanym narzędziem w edukacji. Eksperci z platformy do nauki języków obcych Preply zapytali ponad 2000 osób uczących się języków oraz ponad 1000 zawodowych korepetytorów z różnych krajów o to, jak postrzegają wykorzystywanie sztucznej inteligencji w procesie dydaktycznym.

Wyniki badania zaskakują. Aż 73% uczniów przyznało, że ma obawy związane z bazowaniem na AI podczas nauki języków obcych. Co ciekawe, nie ma tu znaczenia wiek czy płeć badanych. W każdej grupie wiekowej wynik wygląda podobnie.

Czego się boimy? Przede wszystkim utraty więzi międzyludzkich (czyli np. obecności nauczyciela z krwi i kości). Taka odpowiedź pojawia się u przedstawicieli generacji Z, millenialsów oraz pokolenia X, zwłaszcza wśród kobiet. Mężczyźni nieco częściej wskazywali na utratę motywacji do nauki. Jak się bowiem okazuje, najczęstszym powodem rezygnacji z popularnych aplikacji do nauki języków jest właśnie słabnąca motywacja.

Mamy silną potrzebę budowania więzi – twierdzą eksperci językowi

„Nauczyciel czy korepetytor nierzadko staje się naszym osobistym motywatorem, mentorem i towarzyszem podróży, jaką jest nauka języka. Co więcej, wspólne tematy do rozmów, żarty oraz bliska więź, która pojawia się podczas procesu dydaktycznego, to coś, czego nie zastąpi nam żadna aplikacja, chatbot czy program. Wyniki naszych badań tylko potwierdzają, że AI – mimo wielu niesamowitych możliwości – wciąż jest dla nas tylko bezosobowym narzędziem. Mając wybór „sztuczna inteligencja kontra nauczyciel”, wybieramy to drugie; niezależnie od kraju, z którego pochodzimy” – komentuje Sylvia Johnson, ekspert ds. umiejętności językowych i międzykulturowych w Preply.

Jak wynika z badania, podczas nauki języków obcych mamy silną potrzebę budowania więzi. Spośród sześciu przebadanych krajów największe znaczenie relacji z korepetytorem przypisują Brazylijczycy (83%) i Polacy (78%). Kolejne miejsca zajęli Hiszpanie (76%), Amerykanie (69%) i Włosi (59%), a ostatnie – Niemcy (51%).

 

Z drugiej strony nie sposób nie docenić korzyści, jakie płyną z wykorzystywania AI w procesie nauki języków. Spośród plusów AI uczniowie najczęściej wskazywali na obniżenie kosztów edukacji, przyspieszenie procesu nauki, a także lepsze dopasowanie materiału do ich aktualnych potrzeb i poziomu.

 

AI narzędziem, a nie wrogiem nauczycieli języków

Ankietowani zapytani o przyszłość nauki języków obcych przewidują, że AI będzie jej nieodłącznym elementem, ale zawsze w połączeniu z obecnością nauczyciela. Takiej odpowiedzi udzieliło 54% z nich. Całkowitego zastąpienia nauczycieli przez sztuczną inteligencję spodziewa się z kolei 30% osób biorących udział w badaniu Preply.

Rzeczywiście, nauczyciele już teraz całkiem chętnie sięgają po pomoc sztucznej inteligencji. 52% zawodowych korepetytorów języka angielskiego z 40 krajów świata przyznało, że na co dzień sięga po AI lub inne narzędzia do automatyzacji. Europa nieco zaniża tę statystykę. Tu z takich narzędzi korzysta 41% korepetytorów. AI najczęściej pomaga im w generowaniu ćwiczeń z gramatyki i słownictwa (41%).

„Sztuczna inteligencja na dobre zmieniła sposób, w jaki się uczymy. Można ją wykorzystać w mądry sposób, przyspieszając swoją pracę i sprawiając, że nauka będzie dla uczniów jeszcze skuteczniejsza i przyjemniejsza. AI jest narzędziem, a nie wrogiem, z którym musimy walczyć. Do przyjęcia właśnie takiej postawy zachęcamy wszystkich korepetytorów Preply” – dodaje Sylvia Johnson.

Metodologia

W badaniach wzięło udział 2503 uczniów z USA (500), Niemczech (401), Hiszpanii (400), Włoszech (402), Polsce (400) i Brazylii (400) w różnym wieku, a także 1035 zawodowych korepetytorów języka angielskiego z 40 krajów na całym świecie. Ankiety zostały przeprowadzone w sierpniu 2023 roku.

 

Źródło: Preply

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Przyszłość jest neuroróżnorodna” – e-book od Fundacji Atypika

"Neuroróżnorodność w miejscu pracy” to e-book stworzony przez fundację Atypika we współpracy z EY oraz Uniwersytetem SWPS. To niezwykle wartościowe źródło wiedzy, które kładzie nacisk na znaczenie inkluzji i różnorodności w dzisiejszym środowisku pracy. Tematu coraz bardziej nośnego, popularnego i jednocześnie nie zawsze właściwie rozumianego.

E-book zawiera praktyczne porady, studia przypadków oraz narzędzia, które pomogą Ci zrozumieć, jak skutecznie zarządzać różnorodnością w zespole i odkryć w pełni potencjał każdego pracownika i pracowniczki.
 

Z lektury e-booka dowiesz się jak:

  • tworzyć bardziej przyjazne i wspierające środowisko pracy dla osób neuroatypowych;
  • rozumieć i odpowiadać na potrzeby osób o różnych profilach psychologicznych, które zatrudniasz;
  • kreować kulturę organizacyjną opartą na zasadach równości i szacunku dla różnorodności;
  • budować świadomość i wrażliwość na temat neuroróżnorodności w miejscu pracy;
  • wdrażać skuteczne strategie edukacyjne dla personelu i kadry zarządzającej w zakresie neuroróżnorodności.

Wszystkie odpowiedzi na te i wiele innych zagadnień znajdziesz w naszym e-booku.

BEZ STYGMATYZACJI I STEREOTYPÓW.

neuroróżnorodność neuroinkluzja neurokultura atypika ey swps

Autorami tekstów są osoby ściśle związane z tematyką neuroróżnorodności – po stronie Fundacji wykładowcy na naszym kierunku “Neuroróżnorodność w miejscu pracy” na Uniwersytecie SWPS: Katarzyna Modlińska, dr Michał Tomczak, dr Joanna Szulc, arch. Marta Wierusz, Katarzyna Bogatko, a po stronie EY – pomysłodawca, założyciel i dyrektor NCoE na świecie Hiren Shukla, oraz Marta Ambroziak i Andrzej Gab pracownicy warszawskiego oddziału NCoE, którzy przeprowadzili dwie edycje rekrutacji neuroatypowych pracowników do EY Polska.


Zapraszamy do pobrania e-booka tutaj: www.atypika.org/e-book/
 

Ponadto, chciałbym poinformować, że dokonaliśmy zmian na stronie fundacji ATYPIKA, gdzie znajdują się informacje o nowych zakresach naszych działań (ATYPIKA :works :knows :design).

Nasza fundacja zwiększyła liczbę specjalistów oraz poszerzyła zakres oferowanych szkoleń dla firm. Dodatkowo, uruchomiliśmy program dedykowany dostosowaniu przestrzeni pracy dla potrzeb osób atypowych.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Dwie na trzy firmy należące do kobiet utrzymują się na rynku ponad 3 lata

Wśród biznesów zakładanych przez kobiety aż 85 proc. jest w stanie przetrwać pierwsze dwa lata działalności. Najbardziej decydujący jest drugi rok prowadzenia firmy, jednak okazuje się, że ⅔ nadal aktywnie działa po 3 latach od jej założenia. Sukces Pisany Szminką już od 15 lat wspiera przedsiębiorczość Polek. Jako najstarsza i największa tego typu inicjatywa wyróżnia także liderki i liderów, będących wzorem włączania i równości w biznesie. Poznaliśmy laureatki i laureatów jubileuszowej, XV edycji konkursu Sukces Pisany Szminką.

Wywiadownia gospodarcza Dun & Bradstreet Poland na zlecenie Sukcesu Pisanego Szminką dokonała analizy firm założonych i prowadzonych przez kobiety w Polsce pod kątem długości ich funkcjonowania na rynku. Analizie poddano dane ponad 67 tys. firm zarejestrowanych w przeciągu ostatnich 8 lat, których 100-procentową właścicielką jest kobieta.

Z najnowszej analizy wynika, że średnio po roku działalności aż 96,7 proc. firm należących do kobiet nadal działa, natomiast po dwóch latach – blisko 85 proc. Dane pokazują, że liczba firm prowadzonych przez kobiety spada mniej więcej o 5 proc. z każdym kolejnym rokiem, a najwięcej firm upada w okresie od 12 do 24 miesięcy od zarejestrowania. W tym czasie z rynku znika powyżej 10 proc. firm. Po 3 latach od założenia nadal aktywnie działa ⅔ podmiotów.

– W świecie VUCA* zmienność stała się normą. Nierzadko strategię zmieniamy w trakcie realizacji. Grunt to wyciągać wnioski z lekcji, które daje nam los i weryfikować swoje pomysły w praktyce. Polskie przedsiębiorczynie doskonale zdają sobie z tego sprawę i nie obawiają się ryzyka. Odważnie sięgają po marzenia i próbują swoich sił w różnych dziedzinach. Nie poddają się w przedbiegach i śmiało dążą do sukcesu – tego możemy się od nich uczyć. Bez względu, czym ten sukces dla nas jest, bo to już bardzo indywidualna sprawa – mówi Olga Kozierowska, pomysłodawczyni konkursu Sukces Pisany Szminką.
Laureatki i laureaci XV edycji konkursu Sukces Pisany Szminką:

Kategoria: Biznes Roku – przychód powyżej 10 mln zł

Małgorzata Miśkiewicz – prezeska Abedik, rodzinnej firmy, która od 30 lat jest liderem na rynku drukarskim i współpracuje z największymi wydawnictwami w Polsce i Europie. W ostatnim roku wyprodukowała 26 mln książek. Poprzez dywersyfikację produkcji i rynków, a także wdrażanie nowych technologii sprawia, że firma odnotowuje wzrosty o 20% rok do roku.

Kategoria: Biznes Roku – przychód poniżej 10 mln zł

Katarzyna Zasiadły – CEO Ul&Ka. W ciągu kilku lat przerodziła jednoosobową działalność gospodarczą w pożądaną markę. Zaczęła od uszycia opaski na włosy dla swojej córki, siedząc przy kuchennym stole, dziś ma kilkuset metrową pracownię, a zamówienia w jej sklepie online można liczyć w dziesiątkach tysięcy. Jej autorskie produkty dostępne są w kilkudziesięciu sklepach stacjonarnych w Polsce, a także w Japonii, Chinach czy na Tajwanie.

Kategoria: Mikrobiznes

Martyna Brzozowska – właścicielka Zrób mi mamo. Jej historia rozpoczęła się od stworzenia jednego prostego zestawu do nauki szydełkowania, dziś z jej platformy regularnie korzysta kilka tysięcy kobiet. Ucząc je sztuki dziergania, chroni od zapomnienia tradycyjne rękodzieło, a jednocześnie wzmacnia kobiecą sprawczość. Jej firma rokrocznie generuje niemal 100-procentowe wzrosty sprzedaży.

Kategoria: Start-up roku

Katarzyna Goch – CEO firmy LIFEBITE SP. Z O.O., która stworzyła iYoni, wirtualną klinikę leczenia problemów z płodnością, która z powodzeniem łączy technologię, sztuczną inteligencję i wiedzę medyczną. Zmienia oblicze opieki nad zdrowiem reprodukcyjnym i leczenia niepłodności. Aplikacja jest obecnie dostępna w 13 językach, pobrało ją setki tysięcy osób ze 176 krajów. Realną pomoc otrzymało już ponad 20 tysięcy par.

Kategoria: Liderka w nowych technologiach

Noemi Zabari – CEO Astrotectonic Sp. z o.o. Odkrywczyni, która w swojej pracy naukowej dostrzegła korelację między promieniowaniem kosmicznym a aktywnością sejsmiczną. Twórczyni systemu prognozowania trzęsień ziemi i ostrzegania przed nimi. Dzięki wykorzystaniu wielu różnych źródeł danych system jest w stanie wysłać ostrzeżenia o nadchodzącym trzęsieniu ziemi od kilku godzin do kilku dni przed jego wystąpieniem, co daje społecznościom i instytucjom więcej czasu na skuteczne przygotowanie, redukcję strat i ochronę ludzkiego życia i jest ewenementem na skalę światową.

Kategoria: Organizacja przyjazna rodzicom

Ekoenergetyka Polska S.A. – organizacja, która wspiera pracowników w różnych momentach życia osobistego: przy zawieraniu związku małżeńskiego, narodzinach dziecka czy łączenia rodzicielstwa z rozwojem kariery. Zapewnia 100-procentowe dofinansowanie przyzakładowego żłobka i przedszkola dla dzieci pracowników. Oferuje kompleksowe wsparcie dla osób powracających z urlopów rodzicielskich.

Kategoria: Pracodawca równych szans

Fundacja Znacznie Więcej – firma, w której stanowiska pracy, jej forma i wymiar dostosowywane są do umiejętności i możliwości indywidualnych osób. W niej każda osoba po kryzysie psychicznym – dotychczas oddalona od rynku pracy – może znaleźć bezpieczne i stabilne miejsce pracy. Wśród pracowników organizacji wymienić można osoby z chorobami psychicznymi, niepełnosprawnością ruchową, neuroatypowe czy wywodzące się z dysfunkcyjnych rodzin. Zatrudnienie finansowane jest ze wspólnie wygenerowanego przez zespół przychodu, które z roku na rok jest coraz większe.

Kategoria: Female Champion of Change

Aleksandra Włodarczyk – Senior Fixed Income CEE Trader w ING oraz współzałożycielka 30% Club Poland. W ramach kampanii wprowadziła pierwsze w Polsce regularne pomiary udziału kobiet we władzach. Zamiast adaptować trendy na rynku pracy, sama je tworzy, a działania na rzecz wyrównywania szans są jej osobistą misją.

Kategoria: Male Champion of Change

Paweł Jakubik – do niedawna dyrektor ds. transformacji cyfrowej w chmurze Microsoft, obecnie Technology Sales Leader w EY. Przewodniczący prezydium Forum Technologii Bankowych i jeden z liderów transformacji cyfrowej w Polsce. Od ponad 20 lat aktywnie działa na rzecz równość płci oraz zmian pozycji kobiet w biznesie. Przeprowadził ponad 40 procesów mentoringowych pro bono, jest zaangażowany w akcję „Wspieram Feminatywy”, która walczy ze stereotypami i wyrównuje szanse między płciami. Jak sam twierdzi, równościowe podejście do świata zawdzięcza dorastaniu przy mamie – naturalnej liderce i siostrach.

– Wyróżnikami dobrego lidera i liderki są wizja i umiejętność wdrożenia jej w życie. Są nimi także empatia w stosunku do współpracowników i klientów oraz elastyczność w działaniu. W tej jubileuszowej edycji konkursu po raz kolejny możemy z dumą wyróżniać takich właśnie liderów i liderki – mówi Joanna Erdman, Prezeska Zarządu Fundacji Polska Bezgotówkowa, Partnera kategorii Male Champion of Change.
Kategoria: Edukatorka Młodego Pokolenia
prof. Marlena Plebańska – prezeska Fundacji STEAM, od lat zajmuje się podnoszeniem kompetencji nauczycieli i implementowaniem innowacyjnych metod nauczania w dziesiątkach szkół, by te stawały się Laboratoriami Przyszłości. Ekspertka w zakresie kształcenie na odległość i wykorzystania nowych mediów w edukacji. Liderka i prekursorka polskiej e-edukacji. Od siedemnastu lat edukuje nauczycieli, którzy dzięki kompleksowemu podejściu do edukacji, przygotowali już tysiące polskich uczniów na wyzwania współczesnego świata.

Kategoria: Liderka w branży HoReCa

Monika Walecka – właścicielka rzemieślniczej piekarni Cała w mące, cukierni Tonka oraz kanapkowni Focca. Swoją profesjonalną przygodę z kulinariami zaczęła jako blogerka, stylistka jedzenia i fotografka. Odbyła szkolenie z pieczenia chleba w San Francisco Baking Insitute. W 2003 roku jej jagodzianki znalazły się na liście najlepszych dań świata według dziennikarzy magazynu „The Observer”.

Kategoria: Wpływowy Głos

Anna Wiatrowska – psychoterapeutka systemowa w trakcie szkolenia oraz trenerka grupowa, która specjalizuje się w pracy z osobami LGBTQIA+. Prowadzi na Instagramie profil Queerowy Feminizm, który jest miejscem dzielenia się najnowszą wiedzą z badaniami naukowymi w obszarze psychologii, queeru i feminizmu, a także grupy wsparcia dla osób queerowych i w spektrum aseksualności oraz warsztaty dla psychologów i psychoterapeutów. W swojej działalności skupia się na edukacji antydyskryminacyjnej i podnosi świadomość społeczną na temat praw osób LGBTQ+, budując otwarte i tolerancyjne społeczeństwo.
– W biznesie nie ma miejsca na nietolerancję, uprzedzenia czy dyskryminację. Każdy, bez względu na orientację i przynależność, zasługuje na równość, sprawiedliwość i akceptację. Bardzo ważna jest ciągła edukacja, uświadamianie w tej materii zarówno w przestrzeni publicznej, jak i mediach społecznościowych, które współcześnie zajmują bardzo ważne miejsce – mówi Beata Czyrko, Członkini Jury Głównego Konkursu i Dyrektorka Marketingu Salveo Poland, dystrybutora pastylek na gardło marki Isla, która patronuje kategorii Wpływowy Głos.

Kategoria: Inspiratorka Roku

Agnieszka Święch – współzałożycielka i członkini zarządu Fundacji OFF School. Inicjatorka Domu Spokojnej Młodości – projektu dla osób uczniowskich ze szkół średnich w całej Polsce, który ma na celu uzupełnienie wiedzy o nieobecne w programach szkolnych zagadnienia. Zachęca młodych do samodzielnego myślenia, kreatywności i podejmowania inicjatyw, co stanowi fundament dla rozwoju niezależnych i świadomych obywateli. Promując ideę edukacji dostosowanej do indywidualnych potrzeb, prowadzi do – tak potrzebnych – zmian w polskim systemie edukacji.

Nagroda Specjalna

Małgorzata Rozenek-Majdan – prezeska Fundacji MRM, której celem jest wspieranie leczenia niepłodności i wyrównywanie dostępu do specjalistycznych usług medycznych oraz ambasadorką inicjatywy Tak dla in vitro. Doświadczenie medialne oraz rozpoznawalność wykorzystuje do podnoszenia w debacie publicznej ważnych społecznie tematów, przede wszystkim tematu niepłodności i in vitro.
Dokonanie 15-lecia
Olga Adamkiewicz, Katarzyna Rozenfeld i Magdalena Sobkowiak-Czarnecka – pomysłodawczynie kampanii Kobiety na Wybory – apolitycznego projektu edukacyjnego, zachęcającego kobiety do aktywnego uczestnictwa w wyborach. W kampanię zaangażowały się osoby z kilkudziesięciu organizacji z całej Polski. Jako pierwsza inicjatywa w historii współczesnej Polski połączyła ponad 100 kobiecych organizacji, zyskując 3 tysiące ambasadorów kampanii oraz 60 wolontariuszy.
* VUCA to akronim opisujący świat zmienności, złożoności, niepewności i niejednoznaczności.
________________________________________

O konkursie Sukces Pisany Szminką

Konkurs Sukces Pisany Szminką od piętnastu lat nagradza polskie przedsiębiorczynie oraz liderki i liderów działających na rzecz równości, różnorodności oraz włączania. Do konkursu można przystąpić wypełniając formularz online na stronie bizneswomanroku.pl w jednej z wybranych kategorii otwartych: Biznes Roku: przychód powyżej 10 mln złotych, Biznes Roku: przychód poniżej 10 mln złotych, Mikrobiznes, Start-up Roku, Liderka w Nowych Technologiach, Organizacja Przyjazna Rodzicom, Pracodawca Równych Szans.

Organizator konkursu: Sukces Pisany Szminką
Partner strategiczny: Mastercard
Partner merytoryczny: Accenture
Partnerzy kategorii: Altkom Akademia, BNP Paribas, DPD Polska, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Google Cloud, home.pl, IGT Poland, Isla, NatWest Group w Polsce, Orange, Smakki Gastrotargi
Partnerzy konkursu: Vital Voices, Humanites, Perspektywy Women in Tech
Patronat Honorowy Konkursu: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
Partner gali: W. KRUK, Lipton
Patroni medialni: Kobieta RP, TVN Discovery, Forbes Woman, WP Kobieta, money.pl, Twój Styl, PANI, PulsHR, MamStartup, NaTemat, MamaDu, MyCompany, ITwiz, ISBtech, Radio Kolor, Polskie Radio Łódź, Polskie Radio Lublin, Głos Mordoru, Imperium Kobiet, Law Business Quality, Europejski Klub Kobiet Biznesu.
Organizacja Sukces Pisany Szminką została stworzona przez Olgę Kozierowską w 2008 roku. Jest najstarszą i największą organizacją w Polsce, której misją jest wsparcie rozwoju przedsiębiorczości kobiet, promowanie równego dostępu do możliwości rynkowych, w tym rekrutacji, awansów, edukacji i finansowania powstających lub rozwijających się firm. A także dostarczanie im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego w zgodzie w ich indywidualnymi potrzebami.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Politycy, liderzy biznesu i światowi eksperci debatują w Poznaniu o prognozach dla Polski i świata. W Poznaniu ruszył Impact’24!

Ponad 2000 firm, 5372 uczestników, 615 mówców i mówczyń, 258 wystąpień i 80 godzin agendowych - tak po pierwszym dniu liczbowo przedstawia się Impact’24, najważniejsze wydarzenie gospodarczo-technologiczne w naszej części Europy.

15-16 maja Międzynarodowe Targi Poznańskie

Organizatorzy przygotowali 23 ścieżki tematyczne, poruszające takie tematy jak obronność, cyberbezpieczeństwo, zdrowie psychiczne, nowoczesne przywództwo, kwestie wzmocnienia pozycji kobiet.

Geopolityka, obronność, problemy Europy Wschodniej i sztuczna inteligencja – to tematy które dominowały podczas pierwszego dnia Impact’24.

„Wojna w Ukrainie zawsze miała się wydarzyć. I nie jest to pierwszy konflikt postsowiecki, ale dziewiąty. A jeśli Rosja wygra, nie będzie to ostatni” – powiedział Peter Zeihan, strateg geopolityczny, który jako pierwszy wystąpił na scenie Impact’24. Zeihan przypomniał o porażkach wszystkich poprzednich konfliktów i wskazał szanse dla Ukrainy.

Sytuacja geopolityczna i wojna w Ukrainie to tematy, które przewijały się w najważniejszych wystąpieniach tego dnia.

“Mamy takie powiedzenie w Polsce: każdy kraj ma armię albo własną, albo cudzą. Długoterminowo taniej jest utrzymywać własną. Zrobimy wszystko, co będzie konieczne, aby nie stać się ruską kolonią”, deklarował minister spraw zagranicznych Radosław Sikorski. „Putin grozi teraz krajom NATO i byłoby bardzo nieodpowiedzialne nie wierzyć mu na słowo” przestrzegał Sikorski. Minister podkreślił także, jak szkodliwa jest rola algorytmów mediów społecznościowych w kontekście wyborów do Parlamentu Europejskiego. „To, co możemy zrobić, to zakazać algorytmów. Nie ma nic świętego w technologii, która manipuluje twoim umysłem”, wzywał.

Do Poznania przyjechał także wicepremier, minister obrony narodowej Władysław Kosiniak-Kamysz, który na scenie Impact’24 apelował o stworzenie silnej armii i europejskiej rady ds. bezpieczeństwa. „Potrzebujemy odwagi, siły i wspólnoty; potrzebujemy silnej armii. Potrzebujemy wspólnoty europejskiej i NATO. Potrzebujemy pomocy dla Ukrainy i Ukraina potrzebuje naszej pomocy” – apelował minister.

„W Europie powinna powstać specjalna rada do spraw bezpieczeństwa i przemysłu obronnego, potrzebny jest nowy komisarz z kompetencjami i budżetem 100 mld euro na rzecz przemysłu zbrojeniowego. Europa powinna mieć siły szybkiego reagowania oraz dzielić się między sobą obroną przeciwlotniczą, przeciwrakietową, obroną powietrzną” – zapowiedział w Poznaniu.

O innej wojnie, cybernetycznej, mówił w swoim wystąpieniu wicepremier i minister cyfryzacji Krzysztof Gawkowski.

“Możemy dzisiaj śmiało powiedzieć, że Polska jest w cyfrowej zimnej wojnie, która dotyczy przyszłości i odpowiedzialności. Im więcej cyfrowych przemian, tym więcej pól cyberniebezpiecznych”, powiedział wicepremier.

“Jesteśmy przed ważnym wydarzeniem, dokładnie za miesiąc odbędą się krajowe konsultacje dotyczące cyberbezpieczeństwa. 20 czerwca na Stadionie Narodowym w Warszawie odbędziemy ministerialne konsultacje społeczne dotyczące wszystkich kierunków działania, które mają być drugim krokiem po konsultacjach społecznych, które ogłosiliśmy pod koniec 2023r.” powiedział. Ta dyskusja ma być pierwszym krokiem do ogłoszenia strategii cyfrowej, która będzie realizowana po wakacjach.

W niektórych kwestiach głosy biznesu brzmiały zaskakująco zgodnie ze słowami ministrów i ekspertów:

“Dziś jesteśmy w stanie wojny. Innej wojny. Wojny, która toczy się w cyberprzestrzeni. My dzisiaj, jako Polska możemy zostać hubem, który przyciągnie inwestycje, które będą wycofywane z Azji”, powiedział Rafał Brzoska, założyciel i prezes InPost.  “Jesteśmy, jako Europa totalnie rozbrojeni. A to, co powinniśmy zrobić, co jesteśmy w stanie zrobić, to produkować uzbrojenie w Polsce.”, zauważył.

Robert Dobrzycki, prezes i współwłaściciel Panattoni, w jednej z debat odniósł się do globalizacji. “Moim zdaniem globalizacji nie da się zatrzymać” powiedział. Przyznał, że została ona wprawdzie zachwiana przez  pandemię, geopolitykę, ale były to zachwiania krótkoterminowe.

Kwestie wojny, obrony, Rosji i Ukrainy i szerzej pojętej geopolityki pojawiły się również w wielu innych debatach. “Myśleliśmy, że współzależność gospodarcza wystarczy, by zapewnić pokój. Próbowaliśmy kupić tyle rosyjskiego gazu, by nigdy nas nie zaatakowali. To nie zadziałało”, powiedziała publicystka Anne Applebaum.

O potrzebie solidarności Zachodu w obliczu wojny w Ukrainie mówił amerykański historyk Timothy Snyder:

“Godność, niezależność i obywatelskość to rzeczy, które w Rosji wciąż nie istnieją (…) Proukraińska koalicja na Zachodzie musi stać się koalicją antyputinowską”, powiedział.

Impact’24 jest wyjątkowym miejscem spotkań liderów biznesu, najważniejszych polityków i międzynarodowych doradców. Oprócz debat i wystąpień podczas kongresu odbywają się spotkania bardziej kameralne – narady przy okrągłych stołach i zamknięte spotkania biznesowe. To jedyne wydarzenie gospodarcze, na które co roku przyjeżdżają również wybitne postaci świata kultury. W tym roku jednym z mówców był nominowany do Oscara aktor i reżyser Jesse Eisenberg.

“Aktorstwo to tak naprawdę wolny zawód. Jeden film się kończy i jesteś bezrobotny. To nie bezpieczeństwo jest drogie. Brak bezpieczeństwa kosztuje o wiele więcej”, powiedział Jesse Eisenberg.

Pierwszy dzień Impact’24 zamknęło wystąpienie światowej sławy psychoterapeutki Esther Perel, która mówiła o tym, w jaki sposób technologie, a zwłaszcza sztuczna inteligencja, niszczą nasze “mięśnie społeczne” i zdolność radzenia sobie z nieprzewidywalnościami ludzkiego życia.

“To jest atrofia społeczna z turbodoładowaniem, niekończące się sugestie, co kupić, z kim się umówić, co zjeść, czego posłuchać, płyną do naszych dłoni, mamiąc nas, że mamy kontrolę nad niepoznawalnym i chaotycznym światem, w którym żyjemy”, powiedziała Perel.

Tego dnia w Impact Bookstore swoje książki podpisywali m.in.  Peter Zeihan, Anne Applebaum, Siergiej Miedwiediew, Chris Bailey, Jason Stanley, Batalia de Barbaro.

Podczas pierwszego dnia Impact’24 odbył się także finał konkursu dla startupów – Impact Arena powered by InCredibles and Puls Biznesu, organizowanego przez Puls Biznesu oraz InCredibles Sebastiana Kulczyka. Zwyciężyła firma Panamint, zajmująca się zrównoważoną elektroniką.

“Rzeczpospolita” po raz 26. przedstawiła Listę 500, a liderów biznesu uhonorowano statuetkami Orłów Rzeczpospolitej. Podczas gali Nagród Money.pl wyróżniono firmy i ludzi, którzy odnoszą sukcesy i dbają o innowacyjność oraz odpowiedzialność społeczną.

Wydarzenie ma ponad 40 patronów medialnych, wśród nich Financial Times, Onet, Newsweek, Forbes, TVN,  Grupa Eurozet, Wirtualna Polska, Polsat, Money, Puls Biznesu, Gazeta Wyborcza, Dziennik Gazeta Prawna, Interia, Vogue, Elle, InnPoland, Press, Krytyka Polityczna, Rzeczpospolita, 300Gospodarka, Głos Wielkopolski, My Company  i wiele innych.

Partnerami Impact’24 jest ok. 95 firm, banków oraz instytucji, wśród nich m.in. Miasto Poznań, Województwo Wielkopolskie, Mastercard, Google, Santander, Żabka Group, BGK, Lipton Teas and Infusions, Johnson&Johnson, Enea, Orlen, PKO BP, Allegro, InPost, Ikea, Totalizator Sportowy,  Pekao S.A., Dell Technologies, Amazon, PayU, Cisco, Fundacja Empiria i Wiedza, Roche, L’Oreal, Fundacja Empiria i wiedza i wiele innych firm, banków oraz spółek skarbu państwa.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wystartował ORLEN Wyścig Narodów

Start w Czechach, wymagający etap na Słowacji i wielki finisz w Polsce – tak wygląda plan tegorocznego ORLEN Wyścigu Narodów, jednej z trzech rund prestiżowego UCI Nations Cup U23. Rywalizacja czołowych kolarzy rozpoczęła się w środę, 15 maja. Ostatni etap zaplanowano na 19 maja. ORLEN po raz kolejny wspiera imprezę w charakterze sponsora tytularnego.

Kolarstwo wsparciem dla realizacji celów ORLEN

ORLEN umacnia pozycję największego sponsora krajowego sportu i mecenasa kultury, a realizowane działania sponsoringowe mają za zadanie wspierać strategię koncernu, budując rozpoznawalność marki oraz relację z klientami na rynkach, na których Grupa prowadzi swoją działalność.

Kolarstwo zajmuje ważne miejsce w działalności sponsoringowej Grupy ORLEN, która w ostatnich latach obejmowała kompleksowym wsparciem wszystkie najważniejsze imprezy rozgrywane w Polsce i za granicą. W zeszłym roku koncern debiutował jako Sponsor Główny Tour de Pologne, perły polskiego kolarstwa i jednocześnie największej cyklicznej imprezy sportowej w kraju. ORLEN Paliwa od lat towarzyszy młodym zawodnikom mierzącym się w TdP Junior im. Mariusza Więckowskiego.

Zaangażowanie w organizację międzynarodowych wydarzeń kolarskich buduje rozpoznawalność marki, co jest kluczowe w kontekście  działalności Orlenu.

ORLEN skupia się między innymi na popularyzacji kolarstwa amatorskiego, współpracując z Lang Team Race. Według danych GUS jazda jednośladem to najczęściej podejmowana przez Polaków aktywność fizyczna – bez względu na wiek i płeć. O jego popularności  świadczy także fakt, że po ośmiu latach przerwy na szosy wraca  Tour de Pologne Women, któremu również patronuje ORLEN.

Przepustka do kolarskiej elity

Tegoroczny ORLEN Wyścig Narodów składa się z 5 etapów. Na blisko 690-kilometrowej trasie pojawią się kolarze 22 reprezentacji narodowych oraz 3 ekipy krajowe. Wyścig to przepustka do kolarskiego świata dla zawodników do lat 23. W przeszłości rywalizację na trasie OWN zwyciężali choćby Marijn van den Berg czy Olav Kooij, którzy w kolejnych latach wygrywali między innymi etapy Tour de Pologne.

Logotyp ORLEN w trakcie tegorocznego wyścigu będzie eksponowany na nośnikach reklamowych podczas wszystkich etapów – między innymi na bandach wyznaczających trasę, ściankach zdjęciowych, balonach pneumatycznych oraz koszulkach lidera klasyfikacji generalnej ORLEN i klasyfikacji górskiej Lang Team. Ponadto logo znajdzie się na materiałach promocyjnych w druku, digitalu i mediach społecznościowych.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF