...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Zmiany w zarządzie i strukturze Grupy Żabka wesprą dalszy wielokierunkowy rozwój  

Z początkiem lutego br. Grupa Żabka wdraża zmiany związane z kolejnym etapem rozwoju. Do Zarządu dołączył Wojciech Krok, obejmując zarządzanie obszarem Żabka Future skupiającym technologie i innowacje. Dotychczasowy zarządzający tym obszarem Wiceprezes Zarządu Tomasz Blicharski objął obszar strategii i rozwoju całej Grupy. Wiceprezeska Zarządu Anna Grabowska stanęła na czele nowej jednostki biznesowej – Żabka International.  

Powołana do życia w 2021 roku Grupa Żabka była tworzona z myślą o wielokierunkowym rozwoju. W ciągu ponad dwóch lat Grupa włączała do swoich struktur podmioty z rynku oraz budowała od podstaw nowe obszary działania. W efekcie, obok dotychczasowej sprzedaży w segmencie convenience, zbudowała pozycję lidera w branżach q-commerce i cateringu dietetycznego. Pod koniec 2023 roku Grupa potwierdziła ambicje wyjścia poza rynek polski, deklarując chęć nabycia spółki dystrybucyjnej Daniel DRIM Distributie FMCG w Rumunii. W związku z intensywnym rozwojem Zarząd z CEO Tomaszem Suchańskim podjął decyzję o powołaniu kolejnego członka do swego gremium i o zmianach zakresów odpowiedzialności.

Tomasz Blicharski w roli Wiceprezesa Zarządu będzie odpowiadał za strategię i rozwój całej Grupy. Tomasz wnosi do tych obszarów wieloletnie doświadczenie w zarządzaniu różnymi obszarami Grupy, od finansów, przez innowacje, aż do tworzenia nowych obszarów biznesowych.  Wcześniej dał się poznać jako lider transformacji cyfrowej i zarządzający procesami M&A. Wartość budowana przez te działania stanowi istotną część strategii Grupy.

W ramach Grupy została powołana także nowa jednostka organizacyjna – Żabka International, którą będzie kierować Anna Grabowska w roli Wiceprezeski Zarządu i Dyrektorki Zarządzającej. Jednostka będzie wspierać operacyjnie podmioty Grupy na rynkach zagranicznych. Anna Grabowska ma unikalne doświadczenie w zarządzaniu wieloma obszarami. Strategie konsumenckie, relacje z dostawcami, komunikacja marketingowa i ESG to tylko część tego doświadczenia. Przez wiele lat zajmowała się także rynkami poza Polską, co stanowi atut w budowaniu nowych rynków dla Grupy Żabka. Jej znajomość potrzeb konsumenta oraz obszaru convenience przyczyniła się do zbudowania sukcesu Grupy w Polsce.

Wojciech Krok, jako nowy członek Zarządu, wnosi poparte licznymi osiągnięciami doświadczenie
w obszarze cyfrowym i technologicznym, kluczowym dla funkcjonowania Grupy. Wcześniej tworzył
i rozwijał usługi Żabka Jush oraz delio. W ostatnim czasie rozpoczął proces konsolidacji zewnętrznych rozwiązań cyfrowych dla franczyzobiorców i klientów. Dysponuje bogatym doświadczeniem
w kierowaniu dużymi zespołami, które od kilku lat z powodzeniem wykorzystuje w ramach Grupy Żabka.

Grupa Żabka stanowi rozwinięcie działalności marki Żabka, znanej wcześniej jako sieć sklepów convenience. W ramach realizacji strategii wielokierunkowego rozwoju struktura została oparta na wyspecjalizowanych jednostkach, takich jak Żabka Polska czy Żabka Future, wspieranych przez funkcje centralne i strategiczne. Taka organizacja umożliwia skupienie kompetencji
i odpowiedzialności w wyraźnie określonych i wyspecjalizowanych zespołach. Jednym z wymiarów wielokierunkowego rozwoju było włączenie do Grupy nowych podmiotów w kanałach fizycznych
i cyfrowych, tj. Maczfit i Dietly. Dzięki transformacji technologicznej rozwinęły się innowacyjne koncepty: q-commerce Żabka Jush oraz Żabka Nano, będąca największą w Europie siecią sklepów autonomicznych.

W skład Grupy kierowanej przez Tomasza Suchańskiego w roli CEO niezmiennie wchodzą Żabka Polska, za którą odpowiada Wiceprezes Zarządu, Dyrektor Zarządzający Adam Manikowski oraz działające od 2021 roku obszary: Strategii Personalnej, którym kieruje Jolanta Bańczerowska w roli Członkini Zarządu, Chief People Officer oraz Strategii Finansowej, za który odpowiada Marta Wrochna-Łastowska, Członkini Zarządu, Chief Financial Officer.

Rozwinięta struktura organizacyjna pomoże jeszcze lepiej zarządzać ekspansją Grupy Żabka
w nowych obszarach, a nowe funkcje zostały powierzone osobom, których wieloletnie doświadczenie oraz szerokie kompetencje przyczyniły się do rozwoju organizacji i są gwarancją kolejnych sukcesów.

Dziś Grupa Żabka stanowi nowoczesny ekosystem modern convenience, a dzięki ponad 10 000 sklepom, rozwiązaniom digital, bogatej ofercie cateringowej z dostawą pod drzwi oraz usługom, z których codziennie korzysta ponad 3 miliony klientów to jedna z najdynamiczniej rozwijających się organizacji w Europie.

Więcej informacji na https://zabkagroup.com/pl/#struktura-zarzadcza

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Tessa McIver, Warsaw Equity Group o konieczności inwestowania korporacji w startupy

#Kiszmasz w Telewizji Biznesowej - w kolejnej rozmowie Grzegorza Kiszluka dominuje temat korporacji i większych firm i ich korzyści w budowaniu i wzmacjaniu polskiego rynku startupowego.

Konspekt z rozmowy:

  • Bezpośrednim impulsem do tej rozmowy była debata – na temat ekosystemu startupowego Estonii, która zorganizowaliśmy czasie inauguracji 13. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.
  • Za mało przykładów polskich dużych firm chwalących się inwestycjami w startupy… chociaż cieszy aktywność Żabki, PKO SA, BNP Paribas, PKO BP…
  • Zalety współpracy między startupami a korporacjami:
    – Korzyści dla obu stron: szybsze wprowadzanie innowacji dla korporacji, możliwość testowania produktu przez startup.
    – Otwartości korporacji na innowacje i różnorodność.
  • Znaczenie różnorodności w zespołach:
    – Wpływ różnorodności na rozwój biznesu.
    – Postulat uwzględniania różnorodności w zespołach, również przez startupy.
  • Popularyzacja inwestowania w startupy jest istotna dla rozwoju gospodarki.
    – W niektórych firmach dział innowacji jest bardziej symboliczny niż funkcjonalny.
    – Istnieje potrzeba zmiany podejścia korporacji do innowacji i współpracy z startupami.
  • Globalne myślenie jest kluczowe dla startupu od początku jego działalności.   –
  • Wsparcie dla startupów nie ogranicza się tylko do finansowania, ale również edukacji i zarządzania.

Grzegorz Kiszluk

46% grających mobilnie Polaków płaci za postępy w grze, najczęściej do 50 zł miesięcznie

Już prawie połowa Polaków gra na smartfonie lub tablecie (49%). Stawiamy na tę formę rozrywki, ponieważ można na nich grać wszędzie, mając przy tym duży wybór bezpłatnych tytułów bez wygórowanych wymagań sprzętowych. Ta przystępność sprawia, że aż 60% graczy mobilnych ściągnęło nową grę w ciągu ostatniego miesiąca, 36% w ostatnim tygodniu, a 46% chce szybciej osiągnąć cele i testować kolejne gry, więc korzysta z mikropłatności. Dzięki wirtualnym zakupom chcą przede wszystkim skracać czas rozwinięcia swojej postaci, zwiększać szanse na wygraną czy cieszyć się rozgrywką bez zbędnych przerw. Zazwyczaj przeznaczają na to do 50 złotych miesięcznie – wynika z badania Huawei CBG Polska .

Chętnie inwestujemy w postępy

Gry mobilne są codziennością polskich użytkowników smartfonów i tabletów, korzysta z nich już 49% Polaków. Aż 46% osób grających na tych sprzętach płaci za postępy w grze. Odsetek ten jest zdecydowanie wyższy wśród mężczyzn (56% z nich) niż wśród kobiet (38%). Najrzadziej z mikropłatności korzystają młodzi dorośli w wieku do 24 lat (tylko 31% z nich), a najchętniej osoby w wieku 25-34 lata (55%). Ile Polacy wydają w grach mobilnych? Najczęściej jest to kwota w przedziale 11-50 zł, na co miesięcznie decyduje się 22% mobilnych graczy. Większe kwoty, czyli od 51 do 100 zł, wydaje 8%. A powyżej 100 zł miesięcznie na mobilną rozgrywkę przeznacza 5% grających. Podobny odsetek (6%) płaci mniej niż 10 zł miesięcznie.

Za co najchętniej płacą gracze i dlaczego?

Wirtualne zakupy najczęściej dotyczą przedmiotów (18% grających), umiejętności (17%), wirtualnej waluty i przepustek sezonowych (16%), a także nowych ubrań lub wyglądu postaci (14%). Co ciekawe, znacznie większy odsetek wśród grających kobiet niż mężczyzn (13% wobec 9%) jest w stanie zapłacić za odblokowanie dodatkowych misji i niedostępnych w grze miejsc. Wśród mobilnych graczy najczęstszym powodem, dla którego decydują się na mikropłatności, jest chęć grania dłużej, bez przerw na reklamy, na co wskazało 14% graczy. Również dla 14% liczy się szybkie przejście do kolejnego etapu lub misji, a 13% mikropłatności pomagają wyjść z trudnych sytuacji w grze oraz szybciej rozwinąć swoją postać. Chęć wygrania to powód płatności wskazany przez 12% grających.

Głodni coraz to nowszych gier

Dlaczego tak chętnie gramy na urządzeniach mobilnych? Zdaniem 68% graczy mobilny gaming jest popularny, ponieważ zapewnia pełną swobodę – można grać zawsze, kiedy ma się na to ochotę. Bardzo istotne jest także to, że łatwo i szybko możemy ściągnąć nowe tytuły i nie musimy spełnić wygórowanych wymagań sprzętowych – na co wskazało 28% grających. Duży wybór darmowych gier zachęcił do grania na smartfonie 24% osób z tej grupy, a 12% kontynuuje w ten sposób rozgrywkę rozpoczętą na innej platformie, tj. komputerze lub konsoli. Większość grających mobilnie w Polsce bardzo często ściąga ze sklepu producenta coraz to nowe tytuły.

Sklepy z aplikacjami, takie jak Huawei AppGallery, zapewniają graczom duży wybór darmowych gier o niskich wymaganiach sprzętowych, dzięki czemu działają one na większości smartfonów na zadowalającym poziomie. Ta przystępność mobilnego gamingu sprawia, że użytkownicy chętnie testują nowe tytuły. Z naszych danych wynika, że 60% graczy ściągnęło nową grę w ciągu ostatniego miesiąca, z czego 36% zrobiło to w ostatnim tygodniu. Dlatego gracze mobilni chcą szybszych postępów, za co są w stanie zapłacić – chcą osiągnąć cel i przejść do kolejnego tytułu. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom mobilnych odkrywców, regularnie dodajemy do AppGallery nowe gry. Warto więc regularnie śledzić ofertę sklepu – mówi Dorota Rakowska, Marketing Director w Huawei CBG Polska.

Gramy i… oglądamy, słuchamy

Czy grając, skupiamy się wyłącznie na grze, czy może towarzyszą nam w tym inne aktywności? Okazuje się, że aż 76% graczy wykonuje kilka czynności równocześnie. Taki multitasking jest szczególnie popularny wśród najmłodszych gamerów (do 24 roku życia), wśród których osiąga poziom 86%. Najczęściej równolegle z graniem słuchamy muzyki – robi to blisko połowa graczy (45%). Co trzeci w tym samym czasie lubi oglądać filmy i seriale (32%), a co czwarty przegląda social media (23%). Co ciekawe 1 na 10 aktywnie współtworzy społeczność graczy, rozmawiając z innymi na komunikatorze gry.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

KERRIS w kampanii Qual’Italy promuje włoski region Piemont

Agencja KERRIS odpowiada za realizację kampanii Qual'Italy dla ENIT – Narodowej Agencji Turystyki Włoskiej. Działania mają na celu promocję Włoch, ze szczególnym uwzględnieniem regionu Piemont, jako niepowtarzalnej destynacji turystycznej.

W ramach tej kampanii, mającej na celu ukazanie bogactwa północnych Włoch, KERRIS zaangażowała dwoje znanych youtuberów: Kamila Cichockiego z kanału „Kamil in Travel”, specjalizującego się w treściach podróżniczych, oraz Beatę Borucką, znaną jako Mądra Babcia, twórczynię Silver TV, kanału lifestylowego dedykowanego osobom w wieku 50+.

Podczas wyjazdu do Piemontu w styczniu tego roku, twórcy mieli możliwość odkrywania i dokumentowania unikalnego dziedzictwa sztuki, historii, kultury i przyrody regionu. Efektem tej podróży jest innowacyjne interaktywne wideo opublikowane na YouTube, które umożliwia widzom wybór prezentowanych atrakcji.

Zobacz interaktywne wideo z kanału „Kamil in Travel”: https://www.youtube.com/watch?v=4DHcF0tCFsk

Zobacz interaktywne wideo z kanału Silver TV: https://www.youtube.com/watch?v=l1EVaYl64G8

Dzięki temu innowacyjnemu podejściu, łączącemu kreatywność z technologią, KERRIS ma za cel zaangażowanie internautów w interesujący i interaktywny sposób.

Influencerzy związani z kampanią promują również wyjazd na swoich profilach na Instagramie, publikując zapowiedzi oraz krótkie filmy typu reels.

KERRIS kompleksowo zarządza całą kampanią Qual’Italy, począwszy od strategii i kreatywnej koncepcji, przez współpracę z influencerami, aż po produkcję wyjazdu i koordynację tworzenia treści. Agencja jest także odpowiedzialna za kampanię performance, która obejmuje działania display oraz reklamy na platformach Meta (Instagram, Facebook).

***

KERRIS to niezależna agencja digital 360, jedna z najszybciej rozwijających się na europejskim rynku (FT1000, Deloitte Technology Fast 50) oraz najlepiej ocenianych (wyróżnienie – Agencja Digital Roku 2022 wg MM&P) i największych w Polsce (ranking Interaktywnie). W ciągu 11 lat działalności agencja zrealizowała ponad 400 projektów na 12 międzynarodowych rynkach, za które otrzymała nagrody branżowe (Effie, KTR, Innovation, Kreatura, Golden Arrow) oraz dwukrotnie wyróżnienie Diamenty Forbesa. KERRIS łączy kompetencje performance marketingowe, strategiczne oraz kreatywne i wyróżnia się zrozumieniem technologii, komunikacji oraz biznesu. Współpracuje m.in. z markami, takimi jak: BNP Paribas, Elektrownia Powiśle, SWISS KRONO,

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

6 trendów w reklamie cyfrowej na 2024 rok

Jakie trendy będą kształtować rynek reklamy internetowej w najbliższym czasie? Agencja Spicy Mobile przedstawia raport „Trendy w reklamie cyfrowej 2024”, a w nim sześć najważniejszych wydarzeń, które zrewolucjonizują marketing w tym roku.

Raport Spicy Mobile rzuca światło na dynamiczne zmiany w branży internetowej, podkreślając, jak istotne dla marketerów jest zrozumienie i wykorzystanie nowych technologii, w tym AI, aby efektywnie docierać do internautów. Na podstawie analiz rynkowych i wypowiedzi ekspertów raport przedstawia sześć  kluczowych trendów w reklamie cyfrowej na 2024 rok. Są to personalizacja na nieznaną dotąd skalę, rozwój technologii programmatic, wykorzystanie AI w kampaniach performance, wzrost znaczenia danych własnych, większe zainteresowanie reklamodawców targetowaniem kontekstowym i reklamą natywną, a także wzrost znaczenia bezpieczeństwa marki w kampaniach reklamowych.

Jak podkreślają autorzy raportu, do 2028 roku przychody z globalnego rynku AI w marketingu wzrosną do 107,4 miliarda dolarów. Zastosowanie sztucznej inteligencji w branży reklamowej będzie ewoluować, i to w tempie którego nie jesteśmy w stanie przewidzieć.

AI i personalizacja na nieznaną dotąd skalę

Jednym z głównych trendów jest wpływ AI na personalizację działań reklamowych. Rozwiązania oparte na sztucznej inteligencji definiują na nowo sposób, w jaki marki komunikują się z konsumentami. AI pozwala na analizę ogromnych ilości danych dotyczących zachowań i preferencji użytkowników. Dzięki temu algorytmy mogą dokładnie zrozumieć, co motywuje poszczególnych konsumentów, od preferencji zakupowych po styl życia i wartości.

„Połączenie dużych zasobów danych i nowych technologii opartych na inteligentnych algorytmach i uczeniu maszynowym oznacza w niedalekiej przyszłości szybsze i lepsze identyfikowanie wzorców zakupowych, a co za tym idzie większą precyzję w targetowaniu reklam” – podkreśla Przemysław Woźniak z agencji Spicy Mobile.  – „Dla reklamodawców wiąże się to z efektywnym wykorzystaniem budżetu, dla odbiorcy reklamy – z poczuciem satysfakcji z jej obejrzenia (spersonalizowana reklama odpowiada na rzeczywiste potrzeby). Korzyści odniosą też wydawcy, gdyż reklama nie będzie już niechcianym dodatkiem do właściwej konsumpcji treści”.

AI w kampaniach performance

Według raportu w pierwszej kolejności z dobrodziejstw AI skorzysta performance marketing. Kampanie performance, z natury nastawione na osiąganie konkretnych, mierzalnych celów, takich jak sprzedaż, generowanie leadów czy konwersje, będą zainteresowanie wzrostem optymalizacji i efektywności. W rozwój technologii AI będzie inwestował zwłaszcza sektor e-commerce, w którym o sukcesie decydują zrozumienie złożonych procesów zakupowych oraz personalizacja oferty.

Jak podkreślają autorzy raportu, rozwiązania bazujące na sztucznej inteligencji zapewniają większą stabilność i przewidywalność, i nie chodzi tu tylko o optymalizację finansową, ale przede wszystkim o lepsze zrozumienie i dotarcie do klientów. Wykorzystanie tej technologii w analizie predykcyjnej i segmentacji behawioralnej umożliwi tworzenie bardziej personalizowanych i skutecznych kampanii, dostosowanych do indywidualnych potrzeb i zachowań użytkowników.

Dalszy rozwój technologii programmatic

Sztuczna inteligencja będzie napędzać także rynek reklamy programatycznej, który obecnie rośnie w tempie 10% rocznie. Zdaniem Tomasza Kąkola z Ad Fusion, już co piąta złotówka wydana w Polsce na reklamę online była wykorzystana właśnie na poczet działań programatycznych.

Reklama programatyczna ewoluuje w kierunku, który określają regulacje prawne, dostępna technologia i zachowania konsumentów. Bez wątpienia jednym z największych wyzwań, jakie czekają programmatic w 2024 r., jest blokada 3rd party cookies. Reklamodawcy i wydawcy muszą dostosować swoje strategie do nowych wymogów prawnych i oczekiwań użytkowników względem ochrony prywatności. Przyjęte taktyki obejmują m.in. korzystanie z first-party data i alternatywnych identyfikatorów, targetowanie kontekstowe i geograficzne, a także  rozwój modeli opartych na AI do prognozowania zachowań konsumentów.

Wykorzystanie sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w reklamie programmatic przekłada się na szybszą i lepszą identyfikację wzorców zakupowych użytkowników, a także skuteczniejszą predykcję ich zachowań. W efekcie otrzymujemy wysokiej jakości ruch i to taniej niż w przypadku tradycyjnych modeli zakupu. W 2024 roku będziemy świadkami jeszcze szerszego zastosowania modeli AI w reklamie programatycznej – wszystko po to, by zwiększyć wydajność i skuteczność samych kampanii, jednocześnie gwarantując jak najbardziej angażujące doświadczenia dla konsumentów.

Wzrost budżetów na reklamę programatyczną uzależniony jest także od rozwoju tej technologii w innych kanałach.

„Giełda Papierów Wartościowych zapowiada wprowadzenie działań programmatic w telewizji. To rewolucja, która zmieni sposób działania wszystkich uczestników rynku telewizyjnego, od nadawców, po agencje i domy mediowe. Z kolei biuro reklamy RMF pokazało, że  można przeprowadzić świetną kampanię programatyczną w środowisku audio” – dodaje Tomasz Kąkol.

Brak 3rd party cookies i prymat danych własnych

W tym roku branża reklamowa wchodzi w nową epokę – epokę bez 3rd party cookies. Likwidacja 3rd party cookies zmieni znacząco ekosystem reklamy cyfrowej, wpływając na takie obszary jak targetowanie behawioralne, remarketing, capping czy analiza atrybucji. Ostatnie lata, jak zauważają eksperci Spicy Mobile, to dla wielu graczy czas testowania nowych identyfikatorów, zarówno tych wewnętrznych, jak i tych oferowanych przez zewnętrznych partnerów, a także rozbudowa własnych baz danych o wysokiej jakości dane. Rok 2024 będzie sprawdzianem dla tych rozwiązań.

Według Marty Sielskiej z agencji Spicy Mobile rynek reklamy internetowej zmierza w stronę wyrafinowanej segmentacji i to mimo likwidacji 3rd party cookies: „W nowej rzeczywistości wygrają ci, którzy będą w stanie zintegrować dane własne z AI. Technologia oparta na sztucznej inteligencji otwiera nowe perspektywy dla całej branży reklamowej. Algorytmy mogą nam nie tylko wskazać osoby najbardziej zainteresowane danym produktem czy usługą, ale również zarekomendować najlepsze kanały/miejsca emisji czy formaty reklamowe”.

Z kolei Paulina Matwijczyk przewiduje wzrost zainteresowania reklamodawców aplikacjami. W środowisku mobilnym można bowiem korzystać z device ID, które mają wiele przewag nad stosowanymi na desktopie plikami cookies.

Targetowanie kontekstowe i rosnąca rola reklamy natywnej

Zmiany w regulacjach dotyczących prywatności online przyczyniły się do wzrostu popularności reklamy kontekstowej. W odróżnieniu od targetowania behawioralnego, które opiera się śledzeniu aktywności użytkownika, targetowanie kontekstowe koncentruje się na dopasowaniu treści reklamowych do bieżącego kontekstu strony internetowej lub treści, co umożliwia uniknięcie problemów związanych z prywatnością danych.

Warto również wspomnieć o reklamie natywnej, która staje się coraz bardziej popularna równolegle do reklamy kontekstowej. Reklama natywna jest płynnie zintegrowana z treścią strony i niemal nieodróżnialna od zasadniczej zawartości serwisu. Ta metoda pozwala na subtelne dostosowanie treści reklamowej do kontekstu strony i zainteresowań samych odbiorców, zapewniając efektywność przekazu bez naruszania doświadczenia użytkownika.

Jak czytamy w raporcie „Trendy w reklamie cyfrowej 2024”,  technologia AI umożliwia analizowanie dużych ilości danych kontekstowych w czasie rzeczywistym, od zdjęć po materiały audio czy wideo. To pozwala dopasować reklamy nie tylko do tematyki, ale także do nastroju czy tonu treści. Co więcej, powiązanie tych danych z dostępnymi atrybutami odbiorców – przy wsparciu analityki predykcyjnej – może wspomóc reklamodawców w osiągnięciu lepszych wyników niż przy wykorzystaniu innych możliwości targetowania.

Wzrost znaczenia bezpieczeństwa marki

Wzrost znaczenia sztucznej inteligencji w marketingu otwiera nie tylko nowe możliwości, ale też stwarza liczne wyzwania. Z jednej strony AI może wspierać Brand Safety przez analizę ogromnych zbiorów danych, przewidywanie potencjalnych ryzyk i automatyczną moderację treści. Z drugiej – aż 18% ruchu internetowego w branży marketingowej generują boty, a koszty oszustw związanych z reklamami cyfrowymi oszacowano w 2021 roku na 65 miliardów dolarów.  W obliczu tych wyzwań kluczowe staje się to, by marki nawiązywały współpracę z zaufanymi partnerami, którzy mogą zapewnić wysoką jakość ruchu i właściwy kontekst dla kampanii reklamowych – podkreślają eksperci Spicy Mobile.

Raport można pobrać bezpłatnie ze strony www.spicymobile.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

 Prawie 60 proc. przedsiębiorczyń chce tworzyć różnorodne zespoły, choć dla 70 proc. bizneswoman prowadzenie firmy jest trudniejsze niż 4 lata temu

Polki tworzą i prowadzą nowoczesne biznesy, co od 15 lat obserwujemy wśród finalistek i laureatek konkursu Sukcesu Pisanego Szminką. Nowe dane wskazują, że co piąta respondentka korzysta już z narzędzi sztucznej inteligencji w swojej pracy. Jednocześnie rodzime przedsiębiorczynie dostrzegają potencjał różnorodności i z odwagą chcą tworzyć włączające zespoły – trzy na cztery respondentki zatrudniłyby w swoim zespole osobę powyżej 50 roku życia, a 58 proc. – osobę z niepełnosprawnością lub neuroatypową. Sukces Pisany Szminką przedstawia wyniki trzeciej części raportu „Bizneswoman Roku: Polki i przedsiębiorczość 2023”.

Z najnowszej części raportu „Bizneswoman Roku: Polki i przedsiębiorczość 2023”, autorstwa Sukcesu Pisanego Szminką – najstarszej i największej organizacji od 15 lat wspierającej przedsiębiorczość kobiet, wynika, że wśród uczestniczek badania 21 proc. deklaruje, że wykorzystuje już narzędzia sztucznej inteligencji w swojej codziennej pracy. Z kolei ⅕ planuje zacząć po nie sięgać. Ponad połowa (56 proc.) ankietowanych deklaruje, że nie używa narzędzi AI w swojej pracy.

– Z przeprowadzonego badania wiemy, że dwie na pięć ankietowanych wykorzystuje lub zamierza rozpocząć korzystanie z narzędzi sztucznej inteligencji w swojej codziennej pracy. To bardzo dobra wiadomość, oznacza to, że Polki, w tym także przedsiębiorczynie prowadzące własne biznesy, są świadome roli nowoczesnych rozwiązań, które mogą usprawnić pracę niemal każdej firmy. Nie obawiają się eksperymentowania i wiele z nich chętnie sięga po najnowsze narzędzia – mówi Wojciech Włodarczyk, prezes firmy IGT Poland, Partnera konkursu Bizneswoman Roku w kategorii Liderka w Nowych Technologiach. – Jednocześnie jednak nadal ponad połowa respondentek nie korzysta z narzędzi AI, dlatego tak ważne jest nagłaśnianie sukcesów przedsiębiorczych kobiet w dziedzinie nowych technologii, jako role models dla pozostałych.

Ponad połowa przedsiębiorczyń zatrudniłaby w swoim zespole osobę z niepełnosprawnością lub neuroatypową

Wśród ankietowanych, które prowadzą lub chciałyby prowadzić własny biznes, aż 75 proc. deklaruje, że zatrudniłyby w swojej firmie osobę powyżej 50 roku życia, a 58 proc. – osoby z niepełnosprawnością lub neuroatypowe. Jednocześnie jednak niewielki odsetek badanych już ma w swoim zespole pracowników w wieku powyżej 50 lat (5 proc.) oraz z niepełnosprawnościami lub neuroatypowych (3 proc.). Aż ⅓ respondentek przyznaje, że trudno jej określić, czy zdecydowałaby się zatrudnić w swojej firmie osobę z niepełnosprawnością lub neuroatypową.

– W NatWest Polska od lat podkreślamy jak istotna jest inkluzywność w biznesie, chcemy w Konkursie wyróżniać firmy, które szczególnie dbają o wyrównywanie szans w swoich organizacjach i poza nimi. Umiarkowanie cieszy fakt, że trzy na cztery badane deklarują, że zatrudniłyby pracownika/pracowniczkę po 50 roku życia, wskazuje to, że ageizm nie jest domeną obecnych w Polsce przedsiębiorstw. Ponad połowa deklaruje także, że przyjęłaby do zespołu osobę z niepełnosprawnością czy osobę neuroatypową, jednak co trzecia nie jest już tego pewna. Pokazuje nam to, że nadal wiele w temacie włączania jest do zrobienia, stąd też nie poprzestajemy w naszych działaniach wspierania różnorodności. Stale dążymy do tego, aby być przykładem dobrych praktyk oraz źródłem pozytywnych zmian w świecie biznesu i wspierania niedoreprezentowanych społeczności – mówi Andrzej Pacek, dyrektor firmy NatWest Group Polska, Partnera w kategorii Pracodawca Równych Szans.

Co trzecia badana zdecydowanie stresuje się w pracy bardziej niż rok temu

Blisko dwóm na trzem respondentkom w ostatnim roku towarzyszył większy stres (34 proc. – „zdecydowanie tak”, 30 proc. – „raczej tak”). Jedynie 30 proc. ankietowanych deklaruje, że w ostatnich 12 miesiącach nie stresowało się w pracy więcej niż w przeszłości (24 proc. – „raczej nie”, 6 proc. – „zdecydowanie nie”). Blisko co piąta badana przyznaje, że boryka się z bezsennością czy problemami ze snem bardzo często, a co trzecia – czasami. Co czwarta respondentka deklaruje, że kłopoty ze snem miewa rzadko, a jedynie 23 proc. – bardzo rzadko lub nigdy.

Zdaniem ponad połowy przedsiębiorczyń prowadzenie firmy jest znacznie trudniejsze niż dawniej

Jedynie 5 proc. uczestniczących w badaniu przedsiębiorczyń deklaruje, że obecnie prowadzenie działalności jest łatwiejsze niż 4 lata temu. Blisko co dziesiąta respondentka uważa, że aspekt ten nie uległ w ostatnich latach zmianie. Niemal 70 proc. ankietowanych przyznaje, że prowadzenie firmy obecnie jest trudniejsze niż 4 lata temu (16 proc. – „nieco trudniejsze”, 53 proc. – „znacznie trudniejsze”). Respondentki prowadzące własny biznes zostały zapytane także o to, jak w ostatnich latach rozwijały swoją firmę. Aż 40 proc. wskazuje biznes stacjonarny i online, natomiast co trzecia badana postawiła na rozwój stacjonarny, a 18 proc. – biznes online.

Konkurs Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku od 15 lat nagradza polskie przedsiębiorczynie oraz liderki i liderów działających na rzecz równości, różnorodności i włączania. Jako pierwszy konkurs tego typu nagradza także mężczyzn, którzy wspierają kobiety i realizują politykę różnorodności i włączania. Od powstania konkursu wręczono ponad 140 statuetek. Historia pokazała, że laureatki i finalistki poprzednich edycji zyskały nie tylko rozgłos, a przede wszystkim możliwości ogólnopolskiego i międzynarodowego rozwoju, nawiązując wartościowe kontakty i pozyskując inwestorów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Marcin Kruczyk obejmuje stanowisko dyrektora obszaru AI&DATA w Ringier Axel Springer Polska

Z początkiem lutego 2024 r. do Ringier Axel Springer Polska dołączył Marcin Kruczyk, który objął nowo utworzone stanowisko dyrektora obszaru AI&DATA. Marcin Kruczyk wraz z podległymi mu zespołami będzie odpowiedzialny m.in. za opracowywanie i wdrażanie strategii wykorzystania sztucznej inteligencji (AI) i analizy danych.

Marcin Kruczyk poprowadzi nowo utworzony w strukturach RAS Polska departament AI&DATA, który będzie złożony z dotychczas działających zespołów AI Booster, Data oraz Data Science.

– Rozwój sztucznej inteligencji następuje z imponującą prędkością. Żeby w pełni wykorzystać szanse i jednocześnie minimalizować zagrożenia, które niesie ze sobą ten rozwój, stawiamy na współpracę z najlepszymi ekspertami z branży. Dlatego bardzo się cieszę, że Marcin Kruczyk, dołączył do naszego zespołu. Jestem przekonany, że bogate i różnorodne doświadczenie Marcina w połączeniu z wiedzą i doskonałą znajomością rynku mediów przez naszych ekspertów, przyniesie fantastyczne rezultaty i pozwoli nam w pełni wykorzystać transformację AI – podkreśla Aleksander Kutela, CEO Ringier Axel Springer Polska.

Marcin Kruczyk jest analitykiem danych i menedżerem AI z ponad 10-letnim doświadczeniem konsultingowym. Realizował projekty w wielu różnych branżach, od bankowości, przez telekomunikację i media, po nauki przyrodnicze i opiekę zdrowotną.

Poza zbieraniem doświadczenia w konsultingu, Marcin obronił tytuł doktora bioinformatyki na Uniwersytecie w Uppsali. Dzięki połączeniu swojej wiedzy z zakresu sztucznej inteligencji oraz zacięcia naukowego, w ramach swojej działalności startupowej, przyczynia się do postępów w spersonalizowanej medycynie.

Zespoły prowadzone przez Marcina Kruczyka charakteryzują się płaską strukturą, otwartością i partnerskim podejściem co pozwala łączyć przyjazne i innowacyjne środowisko pracy z doskonałymi wynikami biznesowymi.

Poza życiem zawodowym Marcin Kruczyk jest podróżnikiem i alpinistą.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Potrzeba cyfrowej edukacji rośnie. Powraca cykl spotkań Social Town

Social Town powraca! Olivia Drost i Wojtek Kardyś (oLIVE media) oraz Kinga Rylska (Head of Marketing Food Town w Fabryce Norblina)

Do funkcjonowania we współczesnym świecie, zdominowanym przez nowoczesne technologie, niezbędne jest posiadanie co najmniej podstawowej wiedzy na temat cyfrowej komunikacji - tego, co dzieje w sieci, na co lepiej uważać, a z czego można czerpać pełnymi garściami. Ta właśnie myśl przewodzi spotkaniom edukacyjnym z cyklu Social Town, które w 2024 roku powrócą do Warszawy ze świeżą energią.

To już pewne – 25 lutego odbędzie się pierwsze w tym roku spotkanie z serii Social Town. To inicjatywa edukacyjna skupiająca ekspertów z dziedziny cyfrowej, których zadaniem jest przybliżenie słuchaczom zagadnień z poszczególnych odłamów internetu. Po trzech udanych zeszłorocznych edycjach organizatorzy mają głowy pełne pomysłów na realizowanie swojej głównej idei – edukacji i zapobieganiu digitalowemu wykluczeniu.

Celem cyklicznych spotkań tematycznych, które będą odbywać się w każdą ostatnią niedzielę miesiąca, jest przede wszystkim podniesienie świadomości digitalowej uczestników. Organizatorom wydarzenia zależy na zlikwidowaniu wykluczenia cyfrowego, czyli podziału społeczeństwa na osoby, które sprawnie poruszają się w sieci i są świadome związanych z nią zagrożeń oraz osoby, którym brak w tej kwestii doświadczenia. Social Town dąży do nauczenia ludzi świadomego i bezpiecznego korzystania z zasobów internetu.

Powracająca edycja rozpocznie się od poważnego i dość kontrowersyjnego tematu, o którym niewiele osób mówi, a który jest bardzo istotny – seksualizacji w sieci. Wartość osoby coraz częściej zostaje sprowadzana do atrakcyjności seksualnej, co jest obecnie obserwowane zwłaszcza w social mediach. Organizatorzy pragną, by problem ten, dotykający coraz młodszych użytkowników internetu, zaistniał w świadomości ludzi jako rzeczywiste zagrożenie. 

Polacy wciąż łakną wiedzy z dziedziny cyfrowej

Pomysłodawcą cyklu jest Wojtek Kardyś – specjalista do spraw komunikacji internetowej oraz digital i influencer marketingu. W ubiegłym roku odbyły się trzy edycje Social Town, a każda z nich okazała się sukcesem i przyciągnęła setki zainteresowanych.

– W 2023 roku, gdy sam organizowałem Social Town, byłem przekonany, że będzie to małe wydarzenie, dla geeków social mediowych. Jednak liczba osób, które pojawiły się na tych wydarzeniach, była dla mnie szokiem. Mimo że nie promowałem płatnie wydarzenia, miałem pełną salę ludzi (i kilkaset online). To otworzyło mi oczy, jak wielka jest potrzeba edukacji w obszarze social mediowym i cyfrowym. Dlatego już wtedy zdecydowałem, że w nowym roku wracam, większy i silniejszy – mówi Wojtek Kardyś.

Podczas poprzednich edycji wydarzenia poruszono tematykę związaną m. in. z pracą influencerów, sztuczną inteligencją oraz wpływem mediów społecznościowych na ludzki mózg. Prelegentami były takie osoby jak ekspertka od digital marketingu Olivia Drost, radca pracy Tomasz Palak czy influencerka Alexandra Pawlik, znana w sieci jako Alex Mandostyle.

Nowy partner i świeża energia

Na początku 2024 roku Wojtek Kardyś został partnerem agencji digitalowej oLIVE media, z którą będzie teraz wspólnie organizować edukacyjny projekt. Podobnie jak zeszłoroczne, nadchodzące edycje będą odbywać się w Food Town, mieszczącym się w Fabryce Norblina w Warszawie. Spotkania skierowane są do każdego, bez względu na wiek czy wykonywany zawód, a wstęp na nie jest całkowicie bezpłatny. Zainteresowani będą mieli także możliwość uczestniczyć w transmisji na żywo z wydarzeń.

– Udało się, mam wspaniały zespół oLIVE media,, który będzie czuwał nad Social Town, mam pełne wsparcie Food Town, który udostępnia lokalizację i swoje nośniki. Mając takie zaplecze, można poświęcić się w zupełności edukacji – bo tym będzie Social Town. To wydarzenie dla wszystkich zainteresowanych social mediami, którzy chcą zrozumieć jak działają, ale też nauczyć się jak bezpiecznie się w nich poruszać, na co uważać. Chciałbym, by to było miejsce wymiany zdań ekspertów z różnych środowisk. W przyszłości chcemy połączyć to z warsztatami edukacyjnymi dla najmłodszych i najstarszych. Co istotne, Warszawa to początek, bo już teraz trwają rozmowy by Social Town pojawiło się w innych miastach. Zapamiętajcie, ostatnia niedziela każdego miesiąca – Social Town. Zapisujcie się do naszego Newslettera i obserwujcie wydarzenia. Będzie grubo – dodaje partner w oLIVE media i pomysłodawca wydarzenia.

Podczas kolejnych wydarzeń z cyklu przewidziane są panele m. in. o tematyce cyberprzemocy i bullyingu, fake newsów, scamów i kradzieży tożsamości w sieci, internetowego hejtu” czy patostreamów. W każdym spotkaniu planowany jest udział co najmniej trzech prelegentów – ekspertów w omawianej dziedzinie.

oLIVE media to butikowa agencja digital, social media i public relations, która powstała z zamiłowania do sztuki komunikowania i rozwijających się nowych mediów. Nad strategiami pracujemy holistycznie. Firma to dla nas nie tylko jej historia, wartości, produkty i usługi czy wizja rozwoju. To przede wszystkim ludzie, którzy ją tworzą. Tylko kompleksowe prowadzenie działań w tych obszarach, pozwala na strategiczne komunikowanie oraz realizację celów wizerunkowych i biznesowych firmy.

oLIVE media

Carpathian Startup Fest 2024: Ruszył wyścig o uwagę inwestorów i nagrody – w puli 130 000 zł!

Ponad 1000 uczestników, 100 prelegentów i panelistów, 30 funduszy inwestycyjnych, 1000 spotkań w strefie Business Dating, a w konkursie niemal 300 zgłoszeń startupów z Polski, USA, Irlandii i regionu CEE. Te liczby uplasowały ostatni Carpathian Startup Fest na top liście startupowych wydarzeń roku. W ocenie uczestników CSF daje wiele szans na: inwestycje, nagrody, wartościowe relacje, […]

Ponad 1000 uczestników, 100 prelegentów i panelistów, 30 funduszy inwestycyjnych, 1000 spotkań w strefie Business Dating, a w konkursie niemal 300 zgłoszeń startupów z Polski, USA, Irlandii i regionu CEE. Te liczby uplasowały ostatni Carpathian Startup Fest na top liście startupowych wydarzeń roku. W ocenie uczestników CSF daje wiele szans na: inwestycje, nagrody, wartościowe relacje, spotkania z funduszami i rozmowy z nieosiągalnymi na co dzień liderami.

– Pracując nad czwartą edycją wraz z Samorządem Województwa Podkarpackiego oraz Radą Programową CSF dbamy o to, by opinia, że do Rzeszowa warto przyjechać szła coraz dalej w świat, bo właśnie tutaj spotyka się cały ekosystem startupowy – mówi Mariusz Bednarz, prezes Rzeszowskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, która wraz z Podkarpackim Parkiem Naukowo-Technologicznym Aeropolis, jest gospodarzem Carpathian Startup Fest. Organizator właśnie ogłosił datę czwartej edycji – 5 i 6 czerwca. Rejestracja już ruszyła, a wraz z nią nabór do konkursu, w którym o nagrody można walczyć w trzech kategoriach: Najlepszy Startup, Najlepszy Scaleup i Najlepszy Pomysł. Zgłaszać można się do 2 kwietnia, a listę 20 finalistów poznamy 22 kwietnia. Oceną startupów i scaleupów zajmie się jury złożone z przedstawicieli funduszy inwestycyjnych, natomiast Patronat nad konkursem dla pomysłów obejmie PCI – Podkarpackie Centrum Innowacji.

Najcenniejsze nagrody przewidziano dla startupów, które zaprezentują się pierwszego dnia festiwalu. Tu można wygrać: 40 000 zł, 20 000 zł, 10 000 zł i po raz pierwszy w tym roku nagrodę publiczności – 3 000 zł. Drugiego dnia na scenie Demo Day staną scaleupy, walcząc  o nagrody w wysokości: 15 000 zł, 10 000 zł i 7 000 zł. W puli nagród dla idei jest natomiast  7 000 zł, 5 000 zł i 4 000 zł. To nie wszystko, bo przewidziano także dodatkowe nagrody, tj.: zaaranżowanie godzinnej rozmowy z przedstawicielami funduszu – Inovo Venture, pakiet narzędzi marketing automation Ultimate FastTony o wartości 12 000 zł, wejściówkę na Internet Beta 2024 i wiele innych, o których informacje będą pojawiać się sukcesywnie na stronie carpathianfest.pl i w social media festiwalu. Nagrody przewidziano również w ramach Open Mic Pitch, któremu patronuje Pitch Me Baby. Startupy, które nie trafią do grona finalistów, ale przyjadą do Rzeszowa, tutaj znajdą okazję do wzięcia: 4 000 zł, 3 000 zł i 2 000 zł.

Bilet do Programu InCredibles

Nie ulega wątpliwości, że wiele startupów przyjedzie do Rzeszowa po to, by zawalczyć o zaproszenie do najlepszego w Polsce programu mentoringowego – Incredibles Sebastiana Kulczyka.

– W CSF będziemy uczestniczyć po raz trzeci, poszukując spółki, którą zaprosimy do 8. edycji naszego programu – mówi Jarosław Sroka, przewodniczący Rady Programowej CSF i koordynator Programu Incredibles. – Do tej pory objęliśmy nim ponad 70 spółek, angażując do współpracy ok. 150 mentorów z całego świata. Szukamy polskich przedsiębiorców, spółek na wczesnym etapie rozwoju. Szyjemy dla nich „na miarę” program wsparcia, który trwa kilka miesięcy. Każda ze spółek dostaje 5-7 mentorów, bierze udział w warsztatach grupowych, wyjeżdża z nami na Slush w Helsinkach. Łączymy nasze spółki z potencjalnymi klientami, kontrahentami, inwestorami.

Jarosław Sroka po raz drugi poprowadzi sesję otwarcia festiwalu w Rzeszowie, w której udział weźmie Sebastian Kulczyk, prezeska Hewlett Packard Enterprise w Polsce Kinga Piecuch, a także inni wspaniali goście. – Sesja zapowiada się wyjątkowo i zapewne drugiej takiej w 2024 roku ani w Polsce, ani w Europie nikt nie powtórzy. Będzie burzliwie, interdyscyplinarnie, parytetowo, o tym, co czeka przedsiębiorców za cywilizacyjnym rogiem przyszłości. Zastanowimy się, jak prowadzić dziś swoje organizacje, żeby były adaptowalne do wyzwań, które niesie rozwój technologiczny i zmiany na świecie – zapowiada Jarosław Sroka.

Mariusz Pitura, prezes startupu Pogaduszki pomagającego dzieciom z wadami wymowy, jest tym projektem, który właśnie podczas festiwalu w Rzeszowie zdobył zaproszenie do Programu Incredibles. Jego zdaniem CSF łączy wysoki poziom merytoryczny z kameralnym charakterem, który ułatwia nawiązanie kontaktu z wartościowymi ludźmi. – Zaproszenie na scenę Demo Day dało nam dużo satysfakcji. Już sam udział w konkursie to świetna okazja, by sprawdzić, czy ma się dobry pomysł, skonfrontować z innymi, więc warto wysłać zgłoszenie. CSF nie wygraliśmy, ale przez udział w Programie InCredibles czujemy się zwycięzcami. Po roku współpracy z mentorami jesteśmy o wiele dalej niż w dniu, kiedy zaprezentowaliśmy się w Rzeszowie – mówi Pitura.

Tym samym Pogaduszki podążają śladem AstroTectonic – startupu, który był finalistą II CSF i uczestnikiem Programu InCredibles i dla którego zwycięstwo w Rzeszowie okazało się solidną trampoliną do dalszego rozwoju, skalowania i ekspansji międzynarodowej.

Widzimy się w Rzeszowie

– CSF to najlepsza impreza dla startupów i funduszy VC w Polsce – nie ma wątpliwości Michał Rokosz, partner funduszu Inovo. – Po poprzedniej edycji festiwalu zainwestowaliśmy w jedną ze spółek i nawiązaliśmy kilkanaście relacji z innymi, które w przyszłości może zaowocują inwestycjami. Pomógł w tym festiwalowy Investors Room i wiele możliwości networkingowych. Podczas ubiegłorocznego CSF zainicjowaliśmy także blok Reverse Pitch, kiedy to fundusze prezentowały się przed startupami. To świetne doświadczenie dla nas inwestorów i ten format w tym roku chcemy kontynuować. Do Rzeszowa się wybieram i mam nadzieję na znalezienie kolejnej ciekawej inwestycji.

CSF także w tym roku będzie się opierać się na czterech filarach – konkursie, konferencji, networkingu i warsztatach. Maja Małyska, prezeska Product dots, poprowadzi Fireside chat – „How I did it” z Michałem Sadowskim, założycielem Brand24.

Wśród panelistów i prelegentów obok wspomnianego już Sebastiana Kulczyka i Kingi Piecuch w agendzie eventu znaleźli się także m.in.: Stefan Batory, Michał Kramarz, Piotr Nowosielski, Michał Rokosz, Róża Szafranek, Greg Albrecht, Jan Sikora oraz Maja Meissner i Tina Sobocińska.

Organizatorzy zapewniają, że doskonały networking pozostanie znakiem firmowym Carpathian Startup Fest. Ułatwią go: Business Dating – spotkania one to one startupowców z funduszami, Strefa Expo, w której można pokazać swoje produkty i usługi, a także już kultowe, muzyczne Meetup Party. A wszystko to w oparciu o rozwiązanie eventowe Partnera Technologicznego Gridaly.

– Carpathian Startup Fest staje się najlepszym festiwalem startupów w Polsce także dzięki cyfryzacji – podsumowuje Michał Ratajczak, prezes Gridaly. Uczestnicy, którzy zarejestrują się na CSF, otrzymują na telefon bilet z kodem QR, a skanowanie biletu przy wejściu czy wydruk imiennego identyfikatora potrwa moment. W aplikacji każdy może stworzyć swój personalny profil, umówić się na spotkanie, a dodatkowo publiczność będzie głosować na najlepszy jej zdaniem startup oraz fundusz inwestycyjny w ramach Reverse Pitch.

Już teraz wejdź na carpathianfest.pl i rezerwuj 5-6 czerwca na przyjazd do Rzeszowa.

 

Grzegorz Kiszluk

Publicis Groupe promuje kodeks zasad współpracy z influencerami

Kodeks współpracy influencerów z agencjami należącymi do Publicis Groupe obejmuje dwanaście zasad, które muszą być zaakceptowane przez twórców, chcących nawiązać współpracę biznesową z Grupą i realizować z nią kampanie reklamowe dla klientów. – Wprowadzony przez nas jesienią ubiegłego roku kodeks zasad współpracy z influencerami został bardzo dobrze przyjęty przez klientów i środowisko twórców internetowych. Wszystkie […]

Kodeks współpracy influencerów z agencjami należącymi do Publicis Groupe obejmuje dwanaście zasad, które muszą być zaakceptowane przez twórców, chcących nawiązać współpracę biznesową z Grupą i realizować z nią kampanie reklamowe dla klientów.

– Wprowadzony przez nas jesienią ubiegłego roku kodeks zasad współpracy z influencerami został bardzo dobrze przyjęty przez klientów i środowisko twórców internetowych. Wszystkie umowy, które od tamtej pory podpisujemy z influencerami zawierają już ten dokument i spotyka się to z pełną akceptacją ze strony naszych partnerów – mówi Monika Pruszczyńska, Integrated Communication Director w agencji LiquidThread, należącej do Publicis Groupe.

Grupa kontynuuje promocję kodeksu w branży marketingowej i we współpracy ze znanymi influencerami stworzyła film, który przybliża zasady kodeksu. W filmie wystąpili Kinga Paruzel, Anna Małysa (Anka Śmietanka), Weronika Jaguś, Jakub Przeździecki (Coocharz) i Kacper Porębski (Jasper), którzy zachęcają do rozwijania branży w oparciu o bliskie im wartości, spójne z zasadami wprowadzonymi przez Publicis Groupe. Film pojawi się na kanałach społecznościowych Agencji i Publicis Groupe.

12 zasad Kodeksu dla influencerów, współpracujących z Publicis Groupe:

  1. Podstawową wartością towarzyszącą mojej twórczości jest szacunek do społeczności i mojego audytorium.
  2. Jako twórca internetowy tworzę materiały do moich kanałów internetowych, przestrzegając prawa.
  3. W moich materiałach nie zachęcam i nie inspiruję do zachowań sprzecznych z prawem.
  4. W moich materiałach nie wykorzystuję materiałów i informacji pozyskanych poprzez złamanie prawa.
  5. Oznaczam reklamy i zawsze informuję, że dany materiał jest efektem płatnej współpracy zgodnie z wytycznymi UOKiK.
  6. Reaguję na działania mojej społeczności, mogące wyzwalać agresję, przemoc lub formy dyskryminacji. Nie toleruję hejtu w wypowiedziach mojej społeczności.
  7. Nie promuję używania narkotyków i nielegalnych substancji psychoaktywnych i nie nawiązuję do tego w swoich treściach.
  8. Jeśli tworzę materiał przeznaczony dla dzieci i młodzieży, dochowuję najwyższych standardów, by uwzględnić ich stopień rozwoju, możliwości krytycznego myślenia i kształtowanie moralnej postawy.
  9. Respektuję prawa osób występujących w moich materiałach i posiadam od nich stosowną zgodę na wykorzystanie ich wizerunku. Respektuję prywatność moich odbiorców i publikuję ich odpowiedzi i komunikację ze mną, kiedy otrzymam na to jasną zgodę.
  10. Biorę odpowiedzialność za treści, które publikuję i dochowuję wszelkiej staranności, by były uczciwe, wiarygodne oraz skierowane do obserwującej mnie grupy docelowej.
  11. Dbam o język wypowiedzi, w szczególności o to, by treści, które mogą docierać do grupy niepełnoletniej, były pozbawione wulgarności.
  12. Rzetelnie i wnikliwie sprawdzam propozycje współpracy, które otrzymuję. Nie zgadzam się na promowanie marek, które w nieuczciwy sposób wykorzystują zaufanie moich odbiorców.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF