Współpraca pomiędzy INSTYTUTEM MONITOROWANIA MEDIÓW a Stowarzyszeniem Dziennikarzy i Wydawców REPROPOL

IMM stowarzyszenie dziennikarzy umowa

5 listopada 2021 roku największa polska firma oferująca analizy i monitoring mediów - INSTYTUT MONITOROWANIA MEDIÓW podpisała umowę licencyjną ze Stowarzyszeniem Dziennikarzy i Wydawców RREPROPOL. Uzgodnienia między podmiotami regulują też rozliczenia z okresu przed podpisaniem umowy.

Po długich rozmowach i konsultacjach dotyczących podstawy korzystania z materiałów prasowych na potrzeby monitoringu prasy oraz rozliczeń z wydawcami prasy, mając na uwadze interes wszystkich interesariuszy rynku, IMM i SDiW REPROPOL postanowiły nawiązać współpracę i kompleksowo uregulować kwestię współdziałania w tym zakresie.

Jak informuje IMM, będzie on kontynuował bezpośrednią współpracę z wydawcami prasowymi, z którymi łączą go dotychczasowe umowy. Z wydawcami, którzy preferują rozliczać się przez organizację zbiorowego zarządzania, IMM będzie współpracował za pośrednictwem SDiW REPROPOL.

Od lat współpracujemy z kilkudziesięcioma wydawnictwami, w tym z największymi takimi jak Agora czy Polska Press i miesiąc w miesiąc płacimy im za wykorzystywane materiały. Niemniej podkreślamy, że pragniemy zapewnić korzyści finansowe również tym wydawcom, którzy preferują rozliczać się przez Stowarzyszenie REPROPOL. Przywiązujemy do takich spraw dużą wagę i staramy się wychodzić naprzeciw oczekiwaniom rynku medialnego, tak aby interesy naszych klientów, wydawców, jak i nasze były odpowiednio chronione.

Paweł Sanowski, Prezes Zarządu INSTYTUTU MONITOROWANIA MEDIÓW

Cieszymy się z zawartego porozumienia. Dzięki niemu mamy kompleksowo uregulowaną sytuację współpracy między podmiotami oferującymi usługi monitoringu mediów a wydawcami w Polsce, którzy za pośrednictwem SDiW REPROPOL udzielili licencji na potrzeby monitoringu prasy.

Maciej Hoffman Prezes Zarządu Stowarzyszenia Dziennikarzy i Wydawców REPROPOL


Źródło: IMM 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF