...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Httpool organizuje wydarzenie GoGlobal z udziałem światowych marketerów w roli prelegentów

konferencja

GoGlobal, jednodniowe wirtualne wydarzenie, na które złożą się szybkie sesje dotyczące strategii marketingowych, odbędzie się po raz pierwszy 29 września 2021 r. o godzinie 12:00 czasu polskiego. Udział w wydarzeniu jest bezpłatny i mogą wziąć w nim udział uczestnicy z Polski.

Event organizowany jest przez Httpool przy współudziale Aleph Holding (który jest właścicielem Httpool). Wydarzenie zgromadzi w roli prelegentów czołowych światowych marketerów i partnerów Httpool, którzy podzielą się swoją wiedzą i case studies, aby pomóc regionalnym markom przyspieszyć wzrost za pomocą reklamy w mediach społecznościowych.

Wśród prelegentów znajdą się m.in. Katarzyna Paliwoda, Head of Emerging Markets w Facebook CEE, Danny Wright, Chief Branding Officer w Adweek, Erikas Plotkinas, CMO Kilo Health, Andrej Kugonić, Marketing Lead and Head of Growth w Nordeus, Frederik Lucander, VP Marketing w Wolt i Maris Naglis, VP of Customer Success w Httpool – a to tylko niektórzy z branżowych liderów i specjalistów w dziedzinie performance marketingu, którzy podzielą się swoją wyjątkową wiedzą i przykładami podczas eventu GoGlobal.

Uczestnicy wydarzenia dowiedzą się m.in. jak:

  • Przyspieszyć globalny wzrost swoich marek dzięki solidnej strategii reklamy performance’owej
  • Jak rozpocząć działania performance i zacząć badać customer lifetime value
  • Wykorzystać siłę brandingu do napędzania wzrostu

Wydarzenie jest bezpłatne. Zarejestrować można się poprzez stronę: https://goglobal.events/

GoGlobal jest w założeniu pierwszym z serii wydarzeń, podczas których koncern Aleph chce się dzielić wiedzą, by w ten sposób wspomagać firmy w jak najlepszym wykorzystaniu globalnego potencjału oferowanego przez digitalizację i media społecznościowe. Wydarzenie to pozwoli reklamodawcom performance’owym uczyć się od najlepszych firm i marek na rynku oraz poznać najnowsze trendy w dotarciu do 4 miliardów ludzi aktywnych codziennie na platformach cyfrowych.

Maris Naglis, VP of Customer Success w Httpool

Justyna Duszyńska HttpoolJesteśmy dumni, że w Polsce możemy współpracować z takimi markami jak CD Projekt, Techland oraz Huawei i mamy dużą satysfakcję, że możemy odegrać naszą rolę w ich niesamowitym rozwoju na przestrzeni ostatnich lat. W panelach GoGlobal wezmą udział klienci z różnych regionów działalności Httpool, tacy jak Kilo, Wolt, Printful, Norderus, Ericsson i inni. Jesteśmy zdeterminowani, aby kontynuować naszą misję wspierania wysiłków ambitnych marek by stawać się markami globalnymi.

Justyna Duszyńska, CEO / Managing Director Httpool Polska

Httpool to największy na świecie globalny partner reklamowy czołowych platform społecznościowych. Firma wchodzi w skład Aleph Holding, działając na ponad 70 rynkach na całym świecie. Jest przedstawicielem reklamowym największych platform społecznościowych, wśród których są m.in. Facebook, LinkedIn, Twitter, Tik Tok, Snapchat czy Spotify.


Źródło: Httpool

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Badanie poziomu świadomości na temat strategii marketingowej wśród przedstawicieli biznesu [RAPORT]

BUZZcentre

Strategia marketingowa determinuje wiele działań firmy. Jest drogowskazem dla managerów, odgrywa kluczową rolę w prowadzeniu biznesu, a jej brak ma negatywny wpływ na rozwój przedsiębiorstwa. Wyniki ogólnopolskiego badania strategii marketingowych w firmach – wpływ strategii marketingowej na biznes, przeprowadzonego przez agencję marketingową BUZZcenter, pokazują jasno jak wygląda to w organizacjach działających na terenie naszego kraju.

Decydenci czy członkowie zarządu powinni mieć świadomość, że strategia jest podstawowym narzędziem do rozwoju biznesu. Z badania jasno jednak wynika, że wiele firm w Polsce, zarówno mikroprzedsiębiorstw, firm z sektora MŚP, a nawet dużych korporacji, nie posiada strategii marketingowej. Dodatkowo przedstawiciele firm często mylą strategię z planem marketingowym. Prowadzone badanie pokazało wyzwania, z którymi mierzą się przedsiębiorstwa. Brak wiedzy czy doświadczonego personelu to tylko nieliczne powody braku strategii, a co za tym idzie nieefektywnych działań.

Wyniki badania pokazują, że 54% firm posiada strategię marketingową, natomiast aż 43% nie ma takiego dokumentu. Co więcej, połowa badanych nie rozróżnia strategii od planu marketingowego, choć są to dwie zupełnie inne rzeczy. Istnieje również korelacja między wielkością firmy, częstotliwością posiadania strategii oraz jej kosztem – większe byty znacznie częściej posiadają udokumentowaną strategię, a koszt jej przygotowania jest wyższy, niż w przypadku mniejszych przedsiębiorstw. Respondenci często pomijają kluczowe elementy strategii marketingowej, przez co można sądzić, że część z tych dokumentów nie jest do końca poprawna. Widać, że decydenci skupiają się na grupach docelowych i personach, a bardzo często pomijają podstawy, jak np. analiza makroekonomiczna. Problemem jest także brak świadomości większości działów, które nie otrzymują dostępu do strategii lub nie wiedzą o jej istnieniu.

To może powodować komplikacje i brak spójności w przekazie na zewnątrz. Pocieszać może fakt, że czterech na pięciu badanych zauważa istotność badań marketingowych, których analiza dostarcza obiektywnych i rzetelnych informacji. Z drugiej strony niepokoi, że prawie połowa firm działa na bieżąco lub w ogóle nie planuje działań marketingowych z wyprzedzeniem. To może powodować między innymi, że wydatki na działania są wyższe, a ich skuteczność jest niższa. Tu również jest zauważalna korelacja z wielkością firmy i najczęściej „na żywioł” idą małe przedsiębiorstwa.

Podczas badania zwróciliśmy uwagę na kluczowy aspekt. 26% respondentów wskazuje, że mają za mały budżet marketingowy. Dobrze wiemy, że budżet zawsze jest za mały, to zrozumiałe.

Niestety zarówno w wynikach z ankiet, jak i podczas pogłębionych wywiadów okazało się, że działania marketingowe często nie są mierzone i analizowane. Nie dziwi więc, że działania mogą być nieefektywne i kosztowne. Wszystko zaczyna się podczas pracy nad strategią, właśnie wtedy analizujemy otoczenie, weryfikujemy możliwości, ustalamy pozycjonowanie marki i na bazie tego ustalamy cele, plan działania oraz czynniki sukcesu. Jest to oczywiście duże uproszczenie, ponieważ temat jest bardzo obszerny. Strategia marketingowa stała się modna jako hasło, ale by ją profesjonalnie zbudować niezbędna jest wiedza i zaangażowanie pracowników różnych działów, nie tylko dyrektora marketingu czy prezesa.

Kamila Kierzek-Mechło, Dyrektor Zarządzający agencją 

Przygotowany na podstawie badania raport został podzielony na kilka kluczowych aspektów, jak budżet marketingowy, audyt czy sama wiedza na temat strategii. W badaniu analizowaliśmy wyniki również pod względem wielkości firmy: mikroprzedsiębiorstwa, firmy z sektora MŚP oraz dużych organizacji, które zatrudniają powyżej 250. pracowników. Strategia jest elementem, który powinien być obecny w każdym przedsiębiorstwie.

Dane z raportu przedstawiają ciekawe wyniki, natomiast zagłębienie się w podział na wielkość firm tworzy pełną układankę. Widzimy zależności pomiędzy mikro-, małą i średnią firmą, a korporacją w ujęciu decyzyjności, świadomości oraz możliwości. Pytaliśmy przedstawicieli biznesu, marketerów, właścicieli i członków zarządów o tematy, które nie zawsze pokazują ich firmy jako wzór do naśladowania.

Tym bardziej cieszy, że respondenci udzielali szczerych odpowiedzi podczas badania i wywiadów pogłębionych. Rozumieją, że dzieląc się wiedzą i czerpiąc inspiracje ich biznesy nie pozostaną w tyle. Musimy pamiętać, że za nami ciężki rok podczas którego wiele firm z dnia na dzień musiało się przebranżowić i często przejść przyśpieszony proces transformacji digitalowej. Nie wiemy jaka przyszłość ekonomiczna i gospodarcza nas czeka. Z tego powodu inwestycja w strategię marketingową wydaje się dobrym posunięciem, by ten biznes poukładać.

Radosław Mechło, Dyrektor Operacyjny BUZZcenter

Ogólnopolskie badanie strategii marketingowych w firmach – wpływ strategii marketingowej na biznes przeprowadzono metodą ilościową oraz jakościową na przełomie kwietnia i maja 2021 roku. Pomiar ilościowy zrealizowano metodą CAWI na reprezentatywnej próbie 157 osób z grupy docelowej. W badaniu jakościowym zrealizowano 15 pogłębionych wywiadów indywidualnych.

pobierz pełny raport


Źródło: BUZZcenter

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Na co warto zwrócić uwagę w przygotowaniu nowych strategii marketingowych?

Marketerzy stali się osobami, które wspierają budowanie głębszych relacji społeczno-biznesowych z klientami, znacznie wykraczających poza pierwszy zakup. Ponad 75% konsumentów postrzega tzw. “cel marki” jako ważny czynnik przy podejmowaniu decyzji o wyborze i zakupie produktu lub usługi. Od lat wzrasta także znaczenie Społecznej Odpowiedzialności Biznesu (CSR) - chociaż istnieją podobieństwa, “brand purpose” to inicjatywy oparte na produktach mają na celu jednoczesne osiągnięcie korzyści dla społeczeństwa i biznesu organizacji. Stanowią one wartość dodaną nie tylko dla życia klientów, ale także dla całego społeczeństwa. Cel marki pomaga zbudować bardziej emocjonalną relację z konsumentem, a unikatowe pomysły odróżnić ją od konkurencji, co z kolei pozwoli zwiększyć sprzedaż, lojalność i przywiązanie. Świadomi konsumenci znacząco zmieniają sposób funkcjonowania rynku i budowania wzrostu wartości marki.

Pandemia zmieniła gospodarkę i zachowania konsumentów. Nasze światy zostały wywrócone do góry nogami. Sektory kreatywne, jakimi są marketing czy PR, mocno odczuły skutki związane z tymi zmianami. Nowe oblicze biznesu a.d. 2020 to rosnące znaczenie komunikacji, PR-u czy rozwój innowacyjnych technologii wspierających sprzedaż oraz analityka. Kończący się rok skłania nas do analiz i refleksji. To również czas  podsumowań widocznych zmian w obszarze marketingu, które mają olbrzymi wpływ na przyszły sukces danej organizacji. COVID-19 zmienił marketing i zachowania konsumentów w sposób, którego nikt się nie spodziewał. W następstwie pandemii standardy zaangażowania klientów dynamicznie się zmieniają, a marketerzy utrzymują się w czołówce innowacji.

Z wyjątkiem kilku branży gospodarki, które znalazły się po właściwej stronie pandemii, wydatki konsumenckie uległy redukcji, zaś budżety marketingowe nadal są napięte i zgodnie z przewidywaniami – spadną. Oczywiście, okres i zakres tej recesji będzie zależał od tego, w jaki sposób rozegrają się scenariusze zwalczania epidemii (leczenia, szczepionek i odporności). W dobrej sytuacji są marki, które wytwarzają lub dystrybuują podstawowe produkty, zwłaszcza te związane ze zdrowiem i bezpieczeństwem, przemysł gier komputerowych, kwitnące przez relokację oszczędności rynek pierwotny i sztuki,  czy przez wzrost znaczenia e-commerce – sektor nieruchomości w obszarze powierzchni magazynowych. Brandy luksusowe i inne branże dotknięte ograniczeniami fizycznymi i ekonomicznymi (przede wszystkim uroda, HoReCa, MICE i turystyka) powinny niestety spodziewać się dłuższego okresu oczekiwania na ożywienie.

 

Sytuacja zmusza organizacje do przyspieszenia ewolucji, wprowadzania innowacji, transformacji cyfrowej i poważnych zmian w modelach biznesowych (ROI)

 

Spersonalizowane, empatyczne zaangażowanie nigdy nie było ważniejsze. Dostarczanie wiadomości i ofert, które odpowiadają indywidualnym potrzebom i oczekiwaniom danej osoby wymaga głębokiej wiedzy. Zmieniamy nie tylko sposób pozyskiwania danych klientów i zarządzania nimi, ale również zwiększamy wykorzystanie technologii, takich jak sztuczna inteligencja (AI) i automatyzacja. Bez względu na branżę lub poziom znajomości technologii cyfrowych wpływ na zachowania konsumentów zmienia się, a większość tych zmian będzie trwała.

 

Kluczowe stają się prognozowanie, analityka, doradztwo, elastyczność oraz gotowość do działań w kilku wariantach

 

Niepewny kierunek rozwoju gospodarki nakłada obecnie na nasz sektor obowiązek planowania wielu różnych strategii i tego, jak każda z nich – od znaczącego ożywienia do spadków – dotrze do wszystkich aspektów działalności organizacji. Musimy być bardzo czujni i elastyczni w ustalaniu różnych opcji, a także musimy być przygotowani z punktu widzenia planowania na to, co robimy w kilku scenariuszach. Stąd istotna jest szersza analityka rynku, wychodząca poza obszar naszego sektora.

 

Praca zdalna pozostanie

 

Firmy marketingowe zdały sobie sprawę, że ich codzienne operacje mogą być w pełni zdalne (lub hybrydowe) i osiągać doskonałe wyniki. Tym bardziej dotyczy to agencji marketingu cyfrowego, które polegają głównie na oprogramowaniu do tworzenia i prowadzenia kampanii reklamowych oraz marketingowych.

 

 

Innowacja i świeże spojrzenie na biznes

 

Koronawirus “zrewolucjonizował” wiele branż na całym świecie, w wyniku czego zmusił je do wprowadzenia poważnych zmian w swoich modelach biznesowych. Firmy marketingowe coraz częściej korzystają z innowacyjnych narzędzi sprzedażowych i marketingowych, przyspieszono transformację cyfrową. Innowacja to najważniejszy priorytet liderów marketingu.

 

Kontynuacja procesu reorganizacji łańcuchów dostaw

 

Firmy rozumieją bardziej niż kiedykolwiek, jak ważne jest posiadanie odpowiednich procedur ryzyka i systemów zarządzania zapasami.  By pomóc dostosować się do szybkiego wzrostu popytu konsumentów, wiele z nich musi zrestrukturyzować swoje operacje w łańcuchu dostaw.

 

Ważne jest śledzenie i optymalizacja wydatków na reklamę

 

Wobec kurczących się budżetów reklamowych w większości firm marketingowych i reklamowych niezwykle ważne jest, aby skutecznie analizowały one wyniki oraz kompleksowo zarządzały całym procesem (KPI+CRM). Nowoczesna analiza danych klienta staje się podstawą dla marketingu opartego na empatii. Ekonomiczny wpływ pandemii przekształcił współczesnego konsumenta w osobę świadomą kosztów. Gwałtownie wzrosło znaczenie handlu elektronicznego. 

 

Przeczytaj też:

8 najnowszych trendów marketingowych, które warto poznać 

 

 

 

✔️ doświadczony menedżer i lider zespołu, ✔️dyrektor w agencji komunikacji i marketingu, ✔️ ekspert rynku nieruchomości i budownictwa, ✔️ dziennikarz biznesowy, specjalista od "treści" i nowoczesnych mediów, ✔️doradca w wielu obszarach i dużych projektach biznesowych.

Adam Białas

Grzegorz Miecznikowski dołącza do zespołu Sharebee

Grzegorz Miecznikowski

Od 1 października Grzegorz Miecznikowski, dotychczasowy szef agencji S Words, obejmie stanowisko Head of Growth w startupie Sharebee.

Do zadań Miecznikowskiego należeć będzie budowa strategii marketingowej i procesów sprzedażowych, pozyskiwanie klientów i partnerów, budowanie portfolio projektów oraz działania marketingowe. Zajmie się także prowadzeniem działań edukujących rynek w zakresie LinkedIn, social sellingu i Employee Advocacy, komunikacją w social media oraz przygotowaniem firmy do globalnego wyjścia z jej produktem.

Przez ostatnie 6 lat Grzegorz Miecznikowski prowadził własną agencję S Words, skupioną wokół social sellingu, szkoleń i konsultingu. W październiku agencja skończy pracę dla ostatnich klientów. Agencja S Words współpracowała z agencjami marketingowymi oraz firmami z branży FMCG, healthcare, e-commerce, IT i nowe technologie, dla których tworzyła strategie sprzedażowe oraz plany komunikacyjne. Miecznikowski związany był wcześniej także ze startupem Prowly i pracował w globalnej agencji Lewis PR. Ma także doświadczenie dziennikarskie, które zdobywał m.in. w „Gazecie Wyborczej”, „Polska The Times” oraz portalu Gazeta.pl. Na co dzień jest też blogerem. Z marketingiem i sprzedażą związany jest od ponad dekady.

Doświadczenie Grześka w pracy z martechami i doskonała znajomość tematów, w których działa Sharebee to połączenie, które przyniesie świetne efekty dla obu stron. Mamy dosyć ambitne plany zdobywania świata, które teraz będziemy realizować razem.

Marcin Sokołowski, CEO Sharebee

Sharebee to pierwsza, polska platforma do prowadzenia programów social sellingowych, Employee Advocacy i Employer Branding w firmach. Platforma umożliwia docieranie marek do grupy docelowej na niespotykaną dotychczas skalę, zaangażowanie marek osobistych i profili pracowników w sieciach społecznościowych dzięki tworzeniu firmowego content hubu. Sharebee zmienia sposób komunikacji z modelu jeden-do-wielu na wielu-do-wielu, co czyni komunikację bardziej autentyczną, buduje skalę i zaangażowanie grupy docelowej.

Sharebee powstało w 2018 roku. Dzisiaj z platformy korzysta ponad 2000 użytkowników. Startup wspólpracuje z kilkudziesięcioma klientami, do których należą m.in.: Orange, innogy, Asseco, Adamed, Dell. W 2020 roku Sharebee zaczęło współprace z klientami spoza Polski m.in. USA, Niemiec, UK i Tajwanu.


Źródło: Informacja prasowa Sharebee

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„GAMING & ESPORT TRENDBOOK” – publikacja o e-sporcie skierowana do marketerów

Przychody branży e-sportowej na świecie osiągnęły w 2018 r. poziom 1 miliarda dolarów, a prognozy mówią o bardzo dynamicznym wzroście w najbliższych latach. Polski rynek wart był na koniec 2018 r. ok. 50 mln zł i również szybko rośnie – według szacunków MediaCom Beyond Advertising w najbliższych latach można spodziewać się wzrostów na poziomie co najmniej 20 proc. rocznie. Raport „GAMING & ESPORT TRENDBOOK” pomyślany jest jako kompendium wiedzy dla osób związanych z marketingiem, które nie miały do tej pory do czynienia z e-sportem. W publikacji znaleźć można m.in. opisy najbardziej popularnych gier i platform dla graczy, galerię największych polskich talentów e-sportu, przegląd najważniejszych turniejów w naszym kraju, dane dotyczące rozwoju rynku gamingu na świecie i w Polsce, a także artykuły dotyczące m.in.: sponsoringu i wykorzystania e-sportu w strategiach marketingowych.

Przychody e-sportu w 2018 sięgnęły globalnie już 1 miliarda dol. według szacunków firmy Deloitte. Według innych oszacowań (Statista.com) było to nieco mniej, trochę ponad 0,9 mld dol. w 2018 r., jednak w 2020 roku będzie to już wartość prawie 1,5 mld dol., a w 2021 – 1,65 mld dol. Około 80 proc. z tych przychodów pochodzi obecnie ze sponsoringów i reklamy, a reszta ze sprzedaży praw, zakładów, turniejów, sprzedaży biletów etc. Liczba kibiców e-sportu ma do 2021 roku osiągnąć poziom 550-600 mln osób na świecie – ok. 250 mln z nich mają stanowić „zagorzali entuzjaści”, a ponad 300 mln – kibice okazjonalni. W roku 2018 liczby te szacowano odpowiednio na 165 mln (entuzjastów) i 215 mln (okazjonalnych) (źródło: Newzoo / Statista.com).

Takie optymistyczne prognozy zwiększają z roku na rok zainteresowanie marketerów e-sportem. Początkowo w turnieje e-sportowe inwestowały przede wszystkim tzw. marki endemiczne, czyli związane ze sprzętem komputerowym i grami (np. Intel), jednak od pewnego czasu ta sytuacja się zmienia – mówi Szymon Kubiak, Head of Content Creation w MediaCom Warszawa, jeden z pomysłodawców „GAMING & ESPORT TRENDBOOK” – Wyceny polskiego rynku oczywiście nie robią może jeszcze aż takiego wrażenia, jednak też zaczynają to być pieniądze zauważalne. Według szacunków MediaCom, w 2018 r. było to już ok. 50 mln zł, a na najbliższe lata prognozujemy wzrosty na poziomie co najmniej 20 proc. rocznie. W e-sport zaangażowanych jest już ponad 1 mln Polaków i liczba ta również szybko rośnie. W ślad za tym idzie rosnące równolegle zainteresowanie sponsorów. W 2018 roku w e-sport w Polsce inwestowały takie marki jak P&G, Credit Agricole, Mercedes, Wedel czy L’Oreal.

Stąd pomysł, by zorganizować w 2017 r. konferencję Esport & Gaming Forum, następnie w 2018 r. by stworzyć Projekt Esport, a obecnie by w ramach Projektu Esport przygotować i wydać „GAMING & ESPORT TRENDBOOK”, który podejmuje próbę uporządkowania polskiego rynku e-sportu i dostarczania marketerom wiedzy dotyczącej tego nowego dla nich obszaru – dodaje Maciej „Sawik” Sawicki, drugi z pomysłodawców „GAMING & ESPORT TRENDBOOK”, dziennikarz, reżyser oraz współwłaściciel domu produkcyjnego FoszerSawicki, od lat związany z branżą gamingową, współtwórca Projektu Esport.

Twórcami Trendbooka są członkowie Projektu Esport, partnerem wspierającym i mecenasem jest MediaCom Beyond Advertising.

Projekt Esport powstał w lutym ub.r. – jest to starannie wyselekcjonowana społeczność internetowa, złożona z młodych osób marzących o karierze w branży sportów elektronicznych. Zgromadzenie kilkuset osób w ramach jednej społeczności pozwoliło w uporządkowany, systematyczny sposób przekazywać im wiedzę i wyszukiwać osoby najbardziej utalentowane.

Projekt Esport jest przestrzenią do zdobywania wiedzy i doświadczenia dla osób, które wiążą swoją karierę z branżą sportów elektronicznych i w przyszłości będą stanowić o sile tej branży. Rynek takich osób potrzebuje, bo wraz z rosnącymi budżetami projektów realizowanych w obszarze e-sportu, oczekiwania klientów i inwestorów stają się coraz większe. Brakuje jednak wykwalifikowanych kadr i ten problem uderza w jakość realizowanych wdrożeń, a to, w dalszej kolejności, będzie warunkować wiarygodność i opłacalność działań w całym segmencie – wyjaśnia Maciej Sawicki. – Trendbook to kolejny etap rozwoju, swego rodzaju poligon doświadczalny dla tej grupy wartościowych osób działających w ramach społeczności Projektu Esport, a jednocześnie możliwość przekazania pewnej dawki wiedzy drugiej stronie rynku, czyli marketerom.

W tworzeniu raportu „GAMING & ESPORT TRENDBOOK” brało udział ponad 50 osób związanych z Projekt Esport, a część tekstów została stworzona przez profesjonalne firmy z branży gamingowej. Prace nad tekstami, research, redakcja, skład, trwały przez 6 miesięcy.

W publikacji znaleźć można m.in. opisy najbardziej popularnych gier i platform dla graczy (m.in League of Legends, Call of Duty, Counter Strike, Overwatch, FIFA), galerię największych polskich talentów e-sportu, przegląd najważniejszych turniejów w naszym kraju, dane dotyczące rozwoju tej branży na świecie i w Polsce, a także artykuły na tematy takie jak: sponsoring e-sportu, psychologia w e-sporcie, czy wykorzystanie e-sportu w strategiach marketingowych.

Publikacja trendbooka jednocześnie zbiega się z ogłoszeniem daty drugiej edycji Esport Forum! Już 21 marca w studiach telewizyjnych telewizji Polsat ponownie będzie można usłyszeć najlepszych ekspertów, którzy podzielą się wiedzą, jak budować angażujące działania wokół gamingu i esportu. Więcej informacji pojawi się wkrótce pod adresem www.esportforum.pl .

Publikację „GAMING & ESPORT TRENDBOOK” można pobrać tutaj : https://tinyurl.com/y9map7ae

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF