...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Co powinna zawierać strona internetowa?

Co powinna zawierac strona internetowa

Jakie są zalety stworzenia strony internetowej dla firmy?

Czy wiesz, że według raportu „Digital 2022: Poland” w naszym kraju z Internetu korzysta ponad 32 miliony osób? Średni czas, jaki spędzają online, wynosi 6 godzin i 39 minut. Prawda, że sporo? Warto przy tym zaznaczyć, że większość użytkowników wyszukuje w sieci przede wszystkim informacje o ofercie firm – również takich jak Twoja. Nie zmarnuj tej szansy i stwórz witrynę WWW dla swojego biznesu.

Własna strona internetowa to inwestycja, która się opłaca, ponieważ:

  • jest najlepszą formą reklamy produktów i usług,
  • ułatwia odnaleźć Twoja firmę oraz ofertę w sieci,
  • pełni funkcję wirtualnej wizytówki marki,
  • pozyskuje odwiedzających, czyli potencjalnych klientów,
  • umożliwia budowanie trwałych relacji z odbiorcami,
  • działa 24/7 i pozwala zaoszczędzić czas oraz pieniądze,
  • gwarantuje możliwość analizy działań i konkurencji,
  • buduje wizerunek i pozycję eksperta w Internecie,
  • zwiększa zyski przedsiębiorstwa i promuje biznes.

Pamiętaj jednak, że witryna WWW będzie skuteczna tylko wtedy, gdy zostanie zaprojektowana z myślą opotrzebach odbiorców i zgodnie z wymogami wyszukiwarki.

Strona_internetowa_ WeNet

Firmowa strona internetowa – co powinna zawierać?

Gdy postanowisz stworzyć własną stronę internetową, to z pewnością Twoim celem będzie, by ta wirtualna wizytówka firmy nie tylko umożliwiała zapoznanie się z ofertą, ale również skutecznie reklamowała produkty i usługi. Efektem takiej promocji ma być wzrost sprzedaży bazującej na zapytaniach z Internetu. Jednak firmowa witryna może przynosić korzyści, tylko jeśli charakteryzuje ją kilka ważnych cech i funkcji.

Co zawiera skuteczna strona WWW i czym powinna się charakteryzować? Oto kluczowe elementy:

1. Atrakcyjny wygląd

Czy wiesz, że użytkownik potrafi ocenić w kilka sekund, czy witryna jest dla niego atrakcyjna? Po tym czasie decyduje, czy pozostać na niej dłużej, czy udać się pod inny adres. Z pewnością jedną z rzeczy na jaką, zwracają uwagę internauci, jest web desing, czyli wygląd strony internetowej. Pierwsze zdanie na temat całego serwisu mogą więc wyrobić sobie na podstawie szaty graficznej czy kolorystyki.

Jeżeli chcesz zachęcić potencjalnego klienta do pozostania w witrynie i wykonania pożądanego działania, to musisz zadbać o estetyczny i atrakcyjny layout (wygląd). Pamiętaj również o kolorystyce, która powinna być dopasowana do branży, w której działasz. Wybierz jeden kolor przewodni i dobierz do niego barwy uzupełniające. Koniecznie zadbaj też o profesjonalne, spójne i odpowiedniej jakości zdjęcia oraz grafiki.

2. Intuicyjna nawigacja

Na skuteczność strony internetowej ma wpływ zarówno unikalny wygląd, jak i User Experience – doświadczenie użytkownika. Dlatego też witryny projektuje się obecnie zgodnie z zasadami UX design. Podstawą jest w tym przypadku intuicyjna nawigacja, dzięki której odwiedzający swobodnie odnajduje interesujące go treści i robi to, co zamierzał np. wypełnia formularz.

Łatwą i wygodną nawigację w serwisie możesz zapewnić poprzez takie elementy jak:

  • przejrzyste menu – informacje na stronie są uporządkowane dzięki czytelnym filtrom, kategoriom oraz zakładkom takim jak: „O nas”, „Oferta”, „Aktualności”, „Blog” itd.;
  • nawigacja okruszkowa – nazywana również ścieżką breadcrumbs, wskazuje internaucie, gdzie się znajduje i jak ma wrócić do poprzednich podstron;
  • funkcje, które pozwalają na różne formy komunikacji – poza zakładką „Kontakt” warto w witrynie otwartej na klienta umieścić funkcje, które usprawnią komunikację z odbiorcami np. formularz kontaktowy czy okienko czatu;
  • komunikaty CTA – zwięzłe, proste lub przedstawione za pomocą nieskomplikowanych symboli komunikaty wzywające do działania muszą znaleźć się w opisach i na przyciskach;
  • zakładka FAQ – zakładka z najczęściej zadawanymi pytaniami, dzięki którym użytkownik może w prosty sposób odpowiedzieć na swoje wątpliwości.

Chcesz mieć funkcjonalną i użyteczną stronę WWW? Postaw na jasne, krótkie i zrozumiałe komunikaty oraz czytelnie przedstawioną ofertę.

3. Przejrzysty i czytelny interfejs

Dobra strona WWW powinna być nie tylko atrakcyjna czy intuicyjna, ale również przejrzysta. Możesz to osiągnąć poprzez prawidłowe rozmieszczenie wszelkich elementów w witrynie oraz dzięki spójnemu i jednolitemu układowi graficznemu na każdej podstronie. Warto postawić w tym względzie na minimalizm. Zadbaj również, aby treści na Twojej stronie były:

  • uporządkowane – pomogą w tym pogrubienia, wypunktowania, śródtytuły,
  • zaprezentowane za pomocą odpowiedniej wielkości, ujednoliconej czcionki,
  • prawidłowo podzielone na akapity i czytelne bloki tekstu,
  • właściwie oznaczone poprzez kluczowe elementy np. CTA.

Istnieje też kilka elementów, których musisz unikać na przejrzystej stronie WWW. Są to np. krzykliwe banery, nachalne reklamy czy przeładowanie tekstem i grafikami. Mogą one bowiem nie tylko utrudniać nawigację, ale również denerwować internautów.

4. Wysokiej jakości treści

Firmowa witryna może być atrakcyjna wizualnie i doskonała pod kątem technicznym, ale to na nic, jeśli nie będzie na niej wartościowego ruchu. W jaki sposób możesz go pozyskać? Najlepszym sposobem jest stworzenie wysokiej jakości, unikalnych i angażujących treści. Ich odpowiednia optymalizacja wpływa również na pozycjonowanie stron WWW.

Wpis blogowy, opis produktu lub usługi czy oferta handlowa – bez względu na to, jaką zawartość tworzysz, to powinna być ona zarówno wartościowa dla Google, jak i użyteczna dla odbiorców. Jakościowe treści, to teksty publikowane na stronie, które:

  • odpowiadają na najpopularniejsze zapytania użytkowników,
  • skupiają się na potrzebach odbiorców i są do nich kierowane,
  • zawierają język korzyści i są pisane przystępnym językiem,
  • są wyczerpujące i podane w atrakcyjnej oraz czytelnej formie,
  • są aktualne, niepowtarzalne i nie zawierają błędów językowych,
  • zostały napisane zgodnie z zasadami SEO np. zawierają słowa kluczowe.

5. Certyfikat SSL, czyli bezpieczeństwo

W sieci czyha na internautów wiele zagrożeń. Projektowanie stron WWW wymaga odpowiedniego zabezpieczenia danych Twoich i potencjalnych klientów. Jeśli chcesz zapewnić bezpieczeństwo i poufność informacji, takich jak np. login, hasło czy numer karty kredytowej, to zainwestuj w certyfikat SSL.

„Strona niezabezpieczona” to komunikat, który odstrasza użytkowników i skłania ich do opuszczenia serwisu. Protokół sieciowy, będący standardem szyfrowania danych w Internecie wzbudza zaś zaufanie – nie tylko u odbiorców, ale również u algorytmów wyszukiwarki. Google docenia bowiem bezpieczne witryny i umieszcza je wysoko w rankingu.

6. Technologia RWD, czyli responsywność

Chcesz docierać do potencjalnych klientów? Twoja strona WWW musi być więc responsywna. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że coraz więcej użytkowników do wyszukiwania produktów, usług i innych informacji w sieci wykorzystuje smartfona. Technologia RWD sprawia zaś, że witryna dopasowuje się do każdego urządzenia i prawidłowo wyświetla się na każdym ekranie.

Jeżeli nie zadbasz o responsywność, to musisz liczyć się z tym, że internauci poczują się zniechęceni i opuszczą Twój firmowy serwis, zanim zapoznają się z ofertą. Nie możesz do tego dopuścić, tym bardziej że strony mobilne są promowane przez algorytmy i wyświetlane wyżej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Jak zaprojektować skuteczną stronę WWW? Podsumowanie

Wiesz już, jakie elementy powinna zawierać skuteczna strona internetowa. Uwzględnij je wszystkie, a Twoja firmowa witryna stanie się przyjazna zarówno dla internautów, jak i dla wyszukiwarki Google. Dzięki temu możesz zdobyć klientów i zwiększyć swoją sprzedaż.

Jeżeli chcesz skupić się na prowadzeniu swojego biznesu, to sprawdź, jak może Ci w tym pomóc firmowa witryna zaprojektowana przez WeNet. Agencja digitalowa gwarantuje wszystko, co potrzebne do stworzenia, prowadzenia i obsługi strony Twojej firmy. Specjaliści stworzą dla Ciebie nowoczesną, atrakcyjną i przyjazną dla klientów stronę internetową. Ponadto zapewnią:

  • opiekę dedykowanego opiekuna dostępnego na każdym etapie współpracy;
  • mobilny projekt WWW, który będzie bezproblemowo wyświetlał się na różnych urządzeniach;
  • bezpieczeństwo – certyfikat SSL zadba o poufność przesyłanych danych i ochronę przed wirusami czy złośliwym oprogramowaniem;
  • ciągłość utrzymania serwisu poprzez sprawny hosting i domenę w ramach pakietu.

Wejdź na WeNet.pl i sprawdź, co jeszcze możesz zyskać. Dołącz do zadowolonych klientów, którzy czerpią z nieograniczonych możliwości online dzięki skutecznej stronie internetowej.


Źródło: WeNet

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Po reklamę jak do sklepu

Media Ready

Media Ready stworzyło nową stronę internetową www.mediaready.pl. Portal działa na takiej samej zasadzie, jak sklepy internetowe – za pomocą kilku prostych filtrów można obejrzeć produkcje, które mieszczą się w określonym przez nas budżecie. Kluczowa jest transparentność – serwis pokazuje orientacyjny koszt produkcji, założenia realizacyjne i czas, jaki upłynął od przyjęcia briefu do powstania gotowego do emisji materiału.

Motywacją do tego innowacyjnego rozwiązania było doświadczenie zebrane we współpracy ze spółkami Group One, specjalizującymi się w budowaniu i rozwijaniu biznesów e-commerce.

Rafał GórskiRealizując kilkaset projektów w ciągu ostatnich kilku lat zauważyliśmy, że wycenę dotyczącą zakupu mediów da się zrobić sprawnie, ale oszacowanie kosztu produkcji odpowiedniej treści video zajmuje sporo czasu. To problem zwłaszcza wtedy, kiedy nie mamy sprecyzowanego konceptu kreatywnego. Do tego na końcu może się okazać, że budżet przewyższa możliwości klienta. To strata energii i pieniędzy obu stron.

W internetowych sklepach oglądamy produkt, czytamy informacje dotyczące materiału, wymiary, sprawdzamy cenę i zamawiamy. Naszym klientom proponujemy podobny mechanizm – oglądamy video, czytamy założenia produkcyjne, sprawdzamy cenę i zamawiamy podobne. Naszym celem jest zarówno ułatwienie podjęcia decyzji budżetowych, jak i przyspieszenie późniejszych rozmów na temat oczekiwań dotyczących efektu finalnego naszych realizacji.

Rafał Górski, creative partner i członek zarządu Media Ready

Media Ready podkreśla, że wykorzystując doświadczenia z rynku e-commerce nie zamierza poprzestać na własnej stronie www, ale będzie kontynuować szukanie aktualnych insightów ze współpracy z klientami, żeby wykorzystać je do nieustannej optymalizacji swoich produkcji.

Zależy nam na tym, żeby “optymalizacja produkcji” nie brzmiała dla naszych klientów jak pusty frazes. Dzięki nowej stronie chcemy pokazać nie tylko, że produkując jakościowe treści video jesteśmy konkurencyjni cenowo, ale też jak szybko potrafimy działać; przecież wszyscy wiemy, że czas to pieniądz.

 Patrycja Kędziorek z client service Media Ready

Nowa strona oparta o mechanizmy sklepów online już działa: www.mediaready.pl


Źródło: Media Ready

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rusza przetarg na stworzenie nowej strony poświęconej udziałowi Polski w Expo 2020 Dubai

Strona Expo Dubai 2021

Zadaniem Wykonawcy jest kompleksowa realizacja serwisu – od stworzenia autorskiej koncepcji, inspirowanej ścieżką zwiedzania w Pawilonie Polski, aż po wdrożenie i utrzymanie przez 12 miesięcy.

Anna Drozd

Nasz cel to stworzenie nowej, cyfrowej wizytówki Polski w kontekście prezentacji naszego kraju na Wystawie Światowej Expo 2020. Liczymy na kreatywną interpretację naszych dotychczasowych twórczych założeń, których manifestacją jest Pawilon Polski, budowany właśnie w Dubaju. Witryna będzie skierowana głównie do odbiorców zagranicznych, dlatego Expo 2020 Dubai traktujemy jako platformę dla szerszej prezentacji uniwersalnych treści pokazujących sukcesy Polski w obszarach gospodarki, nauki, turystyki, kultury. To ciekawa okazja dla firm z obszaru web development, by współtworzyć narrację i przekaz o Polsce w kontekście największego wydarzenia promocyjno-gospodarczego na świecie. Zapraszamy do udziału w przetargu.

Anna Drozd, koordynator działań komunikacyjnych w Zespole Expo 2020 Dubai w Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu

Wraz z ofertą należy przygotować koncepcję realizacji zamówienia (max 15 slajdów/15 stron A4) obejmującą opis procesu wypracowania założeń kreatywnych strony oraz prac nad architekturą informacji
(określenie metodyki prac), a także interpretację identyfikacji stylistyki wizualnej Poland at Expo 2020 na potrzeby serwisu www (np. w formie tablicy inspiracji typu moodboard).

Organizator przetargu przewiduje zwrot kosztów udziału w postępowaniu: 3000 zł netto dla trzech najwyżej ocenionych Wykonawców.

Oferty w postępowaniu będą oceniane w oparciu o kryteria, obejmujące prezentację doświadczenia i portfolio zespołu (30 %), jakość koncepcji realizacji zamówienia (30%) oraz cenę (40%).

Postępowanie o udzielenie zamówienia prowadzone jest przy użyciu Platformy zakupowej na stronie internetowej prowadzonego postępowania: https://paih.eb2b.com.pl, na której udostępniane będą dokumenty zamówienia, zmiany i wyjaśnienia treści SWZ oraz inne dokumenty związane z postępowaniem.

Zapraszamy do udziału!

Wystawa Światowa Expo 2020 w Dubaju – cały świat w jednym miejscu

Wystawy Światowe Expo to największe i najbardziej prestiżowe wydarzenia na świecie, łączące wątki gospodarcze, promocyjne, kulturalne i turystyczne. Ich skala porównywalna jest do Igrzysk Olimpijskich czy Mistrzostw Świata w Piłce Nożnej. Począwszy od Wielkiej Wystawy w Londynie w 1851 roku, Wystawy Światowe Expo na pół roku stają się stolicą świata, przyciągając rzesze gości – od delegacji państwowych na najwyższym szczeblu, przez biznesmenów poszukujących nowych kontraktów, po turystów i rodziny z dziećmi.

EXPO 2020 w Dubaju będzie pierwszą Wystawą Światową zorganizowaną w kraju arabskim i według zapowiedzi organizatorów aspiruje do tego, by stać się największym show w historii. Zgodnie z decyzją Biura Wystaw Światowych, ze względu na pandemię COVID-19, Expo 2020 w Dubaju zostało przełożone o rok i odbędzie się między 1 października 2021 r. a 30 marca 2022 r. pod hasłem: Connecting Minds, Creating the Future – Łącząc umysły, tworzymy przyszłość.

Polska na Expo 2020 w Dubaju

Polska od wielu lat jest aktywnym uczestnikiem Wystaw Światowych. Cele obecności Polski na Expo w Dubaju obejmują zarówno wzmocnienie wizerunku Polski na arenie międzynarodowej, jak i promocję gospodarczą. Zakładamy wielowymiarową prezentację technologii i firm reprezentujących branże strategiczne z punktu widzenia potencjału eksportowego na rynki Bliskiego Wschodu, a tym samym realny wzrost transakcji biznesowych. Udział Polski w Expo 2020 w Dubaju będzie unikalnym kontekstem promocyjnym dla polskich przedsiębiorców, zmagających się z ekonomicznymi skutkami pandemii COVID-19.

Rekomendowane przez organizatorów tematy przewodnie ekspozycji – zrównoważony rozwój i mobilność – Polska rozszerza w trzech wątkach tematycznych: technologia, współpraca międzynarodowa i natura. Hasło Polskiego Pawilonu brzmi: „Creativity inspired by nature”. Polska zostanie zaprezentowana jako silny ośrodek współpracy, który poprzez rozwój nauki oferuje światu zrównoważone, przyjazne środowisku, inspirowane naturą technologie. Cele obecności Polski na EXPO w Dubaju obejmują zarówno wzmocnienie wizerunku Polski na arenie międzynarodowej, jak i promocję gospodarczą. Zakładamy wielowymiarową prezentację technologii i firm reprezentujących branże strategiczne z punktu widzenia potencjału eksportowego na rynki Bliskiego Wschodu, a tym samym realny wzrost transakcji biznesowych.

Udziałowi Polski towarzyszy szeroka oferta dla polskich przedsiębiorców, którzy mogą ubiegać się o wsparcie finansowe, organizacyjne i promocyjne, wykorzystując udział Polski w EXPO 2020 w Dubaju jako szansę do budowania relacji z partnerami biznesowymi w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i całej Zatoce Perskiej.

Za udział Polski w Wystawie Światowej EXPO 2020 w Dubaju odpowiedzialna jest Polska Agencja Inwestycji i Handlu. Instytucją nadzorującą projekt jest Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii.

Więcej informacji na stronie internetowej poświęconej udziałowi Polski w Wystawach Światowych: www.expo.gov.pl oraz w kanałach społecznościowych Poland at Expo: LinkedIn, Facebook, Twitter.


Źródło: Polska Agencja Inwestycji i Handlu

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowa strona główna Radiozet.pl

strona www

Na nowej stronie głównej Radiozet.pl codziennie można znaleźć najświeższe wiadomości ze świata polityki, finansów, sportu, zdrowia, a także rozrywki i show-biznesu. Aby ułatwić poruszanie się po stronie i sprawne odnajdywanie konkretnych newsów, zastosowano szereg graficznych etykiet, wyróżniających najważniejsze treści.

Poza newsami użytkownicy znajdą także przydatne widgety m.in. z prognozą pogody czy kursami walut, informacje o aktualnych konkursach czy akcjach specjalnych skierowanych do słuchaczy. Nie zabraknie także sekcji radia, które jest nieodłącznym elementem marki. Użytkownicy mogą nie tylko w prosty sposób przejść do playera Radia ZET online, ale też posłuchać najnowszych podcastów z ulubionych programów stacji.

Nowa strona główna Radiozet.pl to zwieńczenie naszej pracy nad poszczególnymi serwisami i konsekwentna realizacja strategii przyjętej na początku 2019 roku, która zakłada m.in. zmiany zarówno layoutowe, strukturalne, jak i technologiczne wszystkich naszych stron. Postawiliśmy na przejrzystość, czytelność treści i szybkość ładowania. Wprowadzone zmiany sprawiły, że korzystanie z serwisu jest łatwiejsze i bardziej intuicyjne. Jestem przekonany, że dzięki temu nowa strona główna portalu Radiozet.pl stanie się pierwszym źródłem informacji dla jeszcze szerszego grona internautów, którzy właśnie od nas będą codziennie czerpać najświeższe wiadomości z każdego interesującego ich obszaru.

Tomasz Sofuł, dyrektor Działu Online Grupy Eurozet

strona główna Radiozet.pl
źródło: Grupa Eurozet

Serwis został zaprojektowany zgodnie z filozofią mobile first w technologii Responsive Web Design, umożliwiającej komfortowe użytkowanie zarówno na desktopie, tablecie, jak i smartfonie. Za przygotowanie, projekt graficzny i wdrożenie nowej strony odpowiedzialny był zespół online Grupy Eurozet.

W kwietniu 2020 r. portal Radiozet.pl liczył 9 024 540 realnych użytkowników i notował 73 184 476 odsłon (dane Gemius/PBI za kwiecień 2020).


Źródło: Informacja prasowa Grupa Eurozet

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Adamed z nowym serwisem www

strona internetowa Adamedu

Innowacja w branży farmaceutycznej

Głównym celem prac nad nową stroną internetową było stworzenie serwisu, który jest nowoczesny i responsywny, czyli elastycznie dostosowujący sposób prezentacji treści do każdego typu urządzeń. Strona Adamedu, skierowana do środowiska medycznego, pacjentów, naukowców oraz przyszłych Współpracowników, została przebudowana tak, aby była jak najbardziej czytelna, wygodna oraz odpowiadająca najnowszym światowym trendom web designu.

W projekcie portalu postawiono nie tylko na atrakcyjny layout, ale również na maksymalną funkcjonalność i intuicyjne wyszukiwanie informacji. Dzięki temu wszystkie kwestie dotyczące firmy, produktów, prowadzonych projektów czy procesów rekrutacyjnych zostały odpowiednio posegmentowane i rozmieszczone tak, aby ułatwić odbiorcom ich zlokalizowanie.

strona www
źródło: e-point SA

Ponieważ Adamed działa na ponad 70 rynkach, nowy portal ma pomóc w budowaniu spójnego globalnego wizerunku firmy, z uwzględnieniem różnic biznesowych, regulacyjnych i kulturowych w poszczególnych krajach.

Jako Adamed chcemy wyznaczać trendy nie tylko w obszarze innowacji w medycynie, ale również pod kątem rozwiązań technologicznych i internetowych dla sektora farmaceutycznego. Uruchomienie nowego serwisu Adamedu to nasz kolejny duży krok w realizacji projektów transformacji cyfrowej. Wpisuje się on również doskonale w naszą strategię internacjonalizacji i ekspansji międzynarodowej, stanowiąc uzupełnienie już realizowanych działań.

Katarzyna Dubno, Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych i Ekonomiki Zdrowia w Adamedzie

Zrozumienie potrzeb branży

Eksperci UX z e-point przeprowadzili szereg warsztatów i spotkań z zespołem projektowym Adamedu, aby jak najlepiej zrozumieć specyfikę branży farmaceutycznej i potrzeby grup docelowych.

Cały proces to ponad 50 godzin spotkań i warsztatów, w które zaangażowano wszystkie departamenty Adamed – od PR przez Marketing, HR i CSR, aż po R&D i New Drug Development. Przedstawiciele e-point przeprowadzili dla Współpracowników Adamedu dwa kompleksowe szkolenia, w trakcie których omówiono obsługę CMS i tworzenie treści dopasowanych do specyfiki Internetu, a także właściwą analizę potrzeb czytelników. Efektem wspólnej pracy jest ponad 20 szablonów stron do wykorzystania w wersji mobilnej i na komputer przy dalszej rozbudowie treści zawartych na stronie. Zespół e-point opracował także ponad 35 gotowych komponentów, z których Adamed może budować nowe strony w serwisie i samodzielnie je rozwijać.

W siedem miesięcy stworzyliśmy nowoczesny i rozwojowy serwis dla Adamedu. Ze względu na obszerność zagadnień oraz wielość rynków, na których działa nasz klient, jest to projekt o bezprecedensowej skali w polskiej branży farmaceutycznej. Położyliśmy szczególny nacisk na zrozumienie nowego dla nas obszaru oraz ścisłą współpracę z klientem. Dzięki temu mogliśmy zaproponować nową architekturę oraz podejście do komunikacji wykraczające poza sam obszar digital. Zachęcamy do zapoznania się z krótkim filmem, który przedstawia efekty współpracy.

Filip Makowiecki, UX & Content Strategist e-point SA

strona internetowa
źródło: e-point SA

Źródło: Informacja prasowa e-point

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rzeczy, które możesz zrobić na swojej stronie internetowej zupełnie za darmo

Rzeczy, które możesz zrobić na swojej stronie internetowej zupełnie za darmo

Publikowane wartościowych treści

Pierwszym elementem, o który możemy zadbać na naszej stronie za darmo, jest publikowanie wysokojakościowych materiałów. Są one obecnie bardzo ważne i regularnie zwiększa się ich znaczenie – zarówno ze strony odbiorców, jak i w Google. Szczególnie że, jako prowadzący firmę, najlepiej wiemy, co chcemy przekazać klientom. Dlatego napisane przez nas treści zazwyczaj będą lepsze, od robienia kopiuj/wklej i kosmetycznych zmian na tekstach z innych serwisów.

Content, czyli inaczej treści, możemy tworzyć samodzielnie, bez ponoszenia kosztów. Na przykład na podstawie poradników dotyczących optymalizacji pod kątem SEO. Dobre treści to paliwo, które napędza serwis. Bez nich szanse na sukces maleją. Najpopularniejszą i najmniej kosztowną formą contentu są wpisy w postaci artykułów lub notek na bloga. Jeśli zamierzamy tworzyć teksty na stronę WWW, bardzo dobrym pomysłem jest przeanalizowanie tekstów na konkurencyjnych stronach, z którymi rywalizujemy o klientów w wyszukiwarce Google.

Możemy zrobić to samodzielnie lub przy pomocy ogólnodostępnych narzędzi. Dzięki temu będziemy wiedzieli jakiej długości teksty posiadają konkurencyjne witryny, wliczając w ten zakres tematykę, ilość nagłówków, śródtytułów oraz ich konstrukcji merytorycznej. Na podstawie tych informacji będziemy mogli stworzyć publikacje wyższej jakości.

Na naszą witrynę możemy dodawać również podcasty, nagrania wideo lub zdjęcia. Treści powinny być publikowane regularnie. Ciekawostką jest możliwość dodania na stronę zdjęć, które pomagają w pozycjonowaniu witryny w Google. Dodanie takich plików na stronę oraz ich optymalizacja według poradnika nie będzie przesadnie trudna, a zwiększy nasze szanse na pojawienie się serwisu na wyższych miejscach w wyszukiwarce Google.

Działania SEO

Kolejną rzeczą, którą możemy wykonać samodzielnie, są podstawowe działania z zakresu SEO – czyli optymalizacji i pozycjonowania. Choć jest to proces trudny i skomplikowany, istnieją pewne czynności, które możemy zrealizować samodzielnie, bez ponoszenia kosztów.

Pierwszym takim działaniem jest dodanie na stronie tekstów SEO, które mają wspomagać pozycjonowanie. Takie teksty powinny być unikalne, bezbłędne, sformatowane, a także muszą zawierać odpowiednie frazy, pod jakimi chcemy być wyszukiwani w sieci.

Jest to tylko kilka wymogów ogólnej optymalizacji. Osoby nieco bardziej zaawansowane mogą poszukać w sieci darmowych poradników ze wskazówkami dotyczącymi pozycjonowania na wyższym poziomie. Jednym z ciekawszych jest materiał “Jak zacząć promować swoją firmę w internecie”, stworzony przez ALEO.com.

Znajdziemy w nim wiele ciekawych porad odnośnie działań, które możemy wykonać na naszej stronie, jak i tworzenia tekstów. Z poradnika dowiemy się na przykład tego, że nagłówki to elementy, które zwracają uwagę czytelnika w sytuacji, gdy na stronie znajduje się dużo tekstu.

Autor publikacji na ALEO.com zwraca też uwagę na to, że dodatkowym atutem przemawiającym za stosowaniem tych elementów jest fakt, że roboty wyszukiwarki kategoryzujące odwiedzaną stronę, biorą pod uwagę zawartość znacznika h1 oraz innych nagłówków. To wartościowa wiedza, dlatego lektura tego poradnika może znacząco pomóc w zrozumieniu znaczenia pozycjonowania strony.

Dobrą praktyką jest też umieszczenie słów kluczowych w kontekście treści, jakie prezentujemy na swojej stronie w sieci. Jakość materiałów warto sprawdzić darmowymi narzędziami, jak na przykład Yoast, które wskazuje ewentualne błędy i niedociągnięcia.

Kolejnym działaniem SEO, jakie możemy wykonać samodzielnie i za darmo, jest stworzenie linkowania wewnętrznego. Jest to dodawanie linków na poszczególnych podstronach do innych części serwisu. Mają one stworzyć wewnętrzną sieć, dzięki której roboty Google łatwiej będą indeksowały naszą witrynę.

Dokładny opis i instruktaż możemy znaleźć w poradnikach. Mimo tego, że jest to zajęcie angażujące czasowo, warto zwrócić na nie uwagę – z biegiem czasu, gdy algorytmy wyszukiwarki ewoluują, linki odgrywają coraz większe znaczenie.

Popraw jakość witryny, jej design i zadbaj o szczegóły

Tworząc stronę internetową, często nie mamy czasu lub możliwości, by dopracować ją w najdrobniejszych szczegółach. Mimo wszystko warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych elementów witryny, która przecież ma być wizytówką naszej firmy lub osoby.

Rekomendowanym działaniem będzie uzupełnienie serwisu obrazami i grafikami wysokiej jakości. Będą one dobrze odbierane zarówno przez użytkowników, jak i Google. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby nie były zbyt dużych rozmiarów i nie wpływały negatywnie na ładowanie się strony.

Darmowe zdjęcia pobrać możemy np. z banków darmowych fotografii. Wraz z upływem czasu zmienia się również moda i trendy w designie serwisów WWW. Zmiany są dobre i raz na jakiś czas wskazanym jest przeprowadzenie face-liftingu, który może pomóc dopasować serwis pod cele sprzedażowe czy urządzenia mobilne.

Działaniem, które wpłynie też na naszą witrynę, jest analiza słów kluczowych. Warto stworzyć zestawienie słów, pod którymi widoczna jest nasza witryna, odnosząc ich wybór do oferowanego asortymentu lub usług, jakie oferujemy. Dobrze jest też zatroszczyć się o responsywność i stale rozwijać serwis. Praca nad pozycjonowaniem serwisu ma to do siebie, że nigdy się nie kończy. Zawsze można zrobić coś lepiej.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ważna historia w nowoczesnej ramie. Powstała nowa strona Stowarzyszenia Żydowski Instytut Historyczny w Polsce.

Wstępne prace nad stroną, która jest głównym miejscem komunikacji Stowarzyszenia rozpoczęły się w połowie 2018 r. Proces, za który odpowiedzialna była agencja Kokosdesign podzielony był na kilka etapów: od stworzenia koncepcji, poprzez projekt i kodowanie po testy.

Naszym założeniem było zaprezentowanie kluczowych projektów i instytucji wspieranych przez Stowarzyszenie, oraz stworzenie spójnej warstwy wizualnej, która w nowoczesny sposób oddawałaby charakter organizacji. – mówi, Kamil Kontek, CEO Kokosdesing.

Jednym z wyzwań jakim musiał sprostać projekt było dostosowanie strony do potrzeb najważniejszych grup odbiorców: członków Stowarzyszenia, darczyńców oraz grantobiorców.
Zdecydowaliśmy się na stworzenie nowej strony, która będzie odpowiadać naszym potrzebom.  Poprzednia witryna z czasem stała się trudna do poruszania i nawigowania. Potrzebowaliśmy strony, która w przejrzysty sposób, już na wejściu, pokaże co jest naszą misją i w jaki sposób ją realizujemy – mówi Bartosz Dymarek, Kierownik ds. Fundraisingu SZIH. – Atrakcyjny i funkcjonalny design sprawił, że identyfikacja wizualna naszego Stowarzyszenia jest teraz spójna i przyjemna dla oka – dodaje.

Nowa strona jest w pełni responsywna, a wszystkie informacje niezbędne dla użytkowników zostały poukładane w przemyślany sposób, zachowując przy tym jasną i przejrzystą strukturę.

W projektach, które realizujemy zawsze wolimy stawiać się w roli partnerów niż twórców. Stowarzyszenie dało nam pole do takiej właśnie współpracy. Dzięki celnej analizie treści i potrzeb mogliśmy płynnie przejść z etapu rozmów do projektowania – dodaje Kamil Kontek.

Stowarzyszenie Żydowski Instytut Historyczny w Polsce jest jedną z najstarszych organizacji społecznych działających w Polsce na rzecz upamiętnienia historii i kultury Żydów, a także inicjatorem i jednym z trzech współzałożycieli Muzeum Historii Żydów Polskich „Polin”. Społeczność organizacji skupia różnych ludzi, których łączy jedna misja: zachowanie 1000-letniego dziedzictwa polskich Żydów dla przyszłych pokoleń.

Agencja kreatywna Kokosdesign działa od pięciu lat i ma na swoim koncie szereg realizacji dla znanych marek z wielu branż i specjalizuje się w projektowaniu, kodowaniu i doradztwie w zakresie tworzenia produktów cyfrowych. Hasłem agencji jest „digital made easy!”.

Więcej informacji na stronach:
 
 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

PEKAES z nową stroną internetową

Uruchomienie nowej strony internetowej to kolejny etap zmian w zakresie identyfikacji wizualnej PEKAES. W ubiegłym roku Spółka zaprezentowała nowy logotyp, odmienioną kolorystykę, hasło i piktogramy. Zmiana wizerunku marki została podyktowana potrzebą dostosowania warstwy wizualnej do specyfiki działania Firmy, która w ostatnich latach zmieniła swój profil. PEKAES z firmy transportowej stał się jednym z czołowych operatorów logistyczno-intermodalnych z pełnym wachlarzem usług, co doskonale oddaje firmowe hasło „More than expected”.

Istotnym elementem nowej strony www jest także jej wersja na urządzenia mobilne. Zapewnia ona użytkownikom Internetu mobilnego szybki dostęp do wszystkich informacji dostępnych na witrynie z poziomu urządzeń przenośnych.

PEKAES obchodzi w tym roku 60. urodziny i bardzo się cieszę, że właśnie w roku jubileuszu uruchamiany nową witrynę. Proces zmian w zakresie identyfikacji wizualnej Spółki rozpoczęliśmy rok temu, a nowa odsłona naszej witryny jest jednym z etapów tych działań. Kolejnym elementem będzie uruchomienie nowej Strefy Klienta oraz Strefy Przewoźnika. Strona www często jest pierwszym punktem kontaktu z PEKAES, wizytówką Firmy, dlatego też zależy nam, aby była intuicyjna, przejrzysta i nowoczesna mówi Joanna Więckowska, Dyrektor ds. Marketingu i Komunikacji, PEKAES.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF