...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Co powinna zawierać strona internetowa?

Co powinna zawierac strona internetowa

Nieważne, czy prowadzisz małą, średnią czy dużą firmę – obecność w sieci to dzisiaj podstawa. Stale wzrasta bowiem liczba internautów, którzy w Internecie szukają w szczególności informacji o produktach i usługach. Najlepszym miejscem do prezentowania swojej oferty i pozyskiwania nowych klientów jest więc strona internetowa. Jednak, aby przynosiła zyski, musi zawierać pewne niezbędne cechy i funkcjonalności. Przeczytaj artykuł, poznaj 6 elementów, z których składa się skuteczna witryna WWW firmy i zacznij rozwijać swój biznes.

Jakie są zalety stworzenia strony internetowej dla firmy?

Czy wiesz, że według raportu „Digital 2022: Poland” w naszym kraju z Internetu korzysta ponad 32 miliony osób? Średni czas, jaki spędzają online, wynosi 6 godzin i 39 minut. Prawda, że sporo? Warto przy tym zaznaczyć, że większość użytkowników wyszukuje w sieci przede wszystkim informacje o ofercie firm – również takich jak Twoja. Nie zmarnuj tej szansy i stwórz witrynę WWW dla swojego biznesu.

Własna strona internetowa to inwestycja, która się opłaca, ponieważ:

  • jest najlepszą formą reklamy produktów i usług,
  • ułatwia odnaleźć Twoja firmę oraz ofertę w sieci,
  • pełni funkcję wirtualnej wizytówki marki,
  • pozyskuje odwiedzających, czyli potencjalnych klientów,
  • umożliwia budowanie trwałych relacji z odbiorcami,
  • działa 24/7 i pozwala zaoszczędzić czas oraz pieniądze,
  • gwarantuje możliwość analizy działań i konkurencji,
  • buduje wizerunek i pozycję eksperta w Internecie,
  • zwiększa zyski przedsiębiorstwa i promuje biznes.

Pamiętaj jednak, że witryna WWW będzie skuteczna tylko wtedy, gdy zostanie zaprojektowana z myślą opotrzebach odbiorców i zgodnie z wymogami wyszukiwarki.

Strona_internetowa_ WeNet

Firmowa strona internetowa – co powinna zawierać?

Gdy postanowisz stworzyć własną stronę internetową, to z pewnością Twoim celem będzie, by ta wirtualna wizytówka firmy nie tylko umożliwiała zapoznanie się z ofertą, ale również skutecznie reklamowała produkty i usługi. Efektem takiej promocji ma być wzrost sprzedaży bazującej na zapytaniach z Internetu. Jednak firmowa witryna może przynosić korzyści, tylko jeśli charakteryzuje ją kilka ważnych cech i funkcji.

Co zawiera skuteczna strona WWW i czym powinna się charakteryzować? Oto kluczowe elementy:

1. Atrakcyjny wygląd

Czy wiesz, że użytkownik potrafi ocenić w kilka sekund, czy witryna jest dla niego atrakcyjna? Po tym czasie decyduje, czy pozostać na niej dłużej, czy udać się pod inny adres. Z pewnością jedną z rzeczy na jaką, zwracają uwagę internauci, jest web desing, czyli wygląd strony internetowej. Pierwsze zdanie na temat całego serwisu mogą więc wyrobić sobie na podstawie szaty graficznej czy kolorystyki.

Jeżeli chcesz zachęcić potencjalnego klienta do pozostania w witrynie i wykonania pożądanego działania, to musisz zadbać o estetyczny i atrakcyjny layout (wygląd). Pamiętaj również o kolorystyce, która powinna być dopasowana do branży, w której działasz. Wybierz jeden kolor przewodni i dobierz do niego barwy uzupełniające. Koniecznie zadbaj też o profesjonalne, spójne i odpowiedniej jakości zdjęcia oraz grafiki.

2. Intuicyjna nawigacja

Na skuteczność strony internetowej ma wpływ zarówno unikalny wygląd, jak i User Experience – doświadczenie użytkownika. Dlatego też witryny projektuje się obecnie zgodnie z zasadami UX design. Podstawą jest w tym przypadku intuicyjna nawigacja, dzięki której odwiedzający swobodnie odnajduje interesujące go treści i robi to, co zamierzał np. wypełnia formularz.

Łatwą i wygodną nawigację w serwisie możesz zapewnić poprzez takie elementy jak:

  • przejrzyste menu – informacje na stronie są uporządkowane dzięki czytelnym filtrom, kategoriom oraz zakładkom takim jak: „O nas”, „Oferta”, „Aktualności”, „Blog” itd.;
  • nawigacja okruszkowa – nazywana również ścieżką breadcrumbs, wskazuje internaucie, gdzie się znajduje i jak ma wrócić do poprzednich podstron;
  • funkcje, które pozwalają na różne formy komunikacji – poza zakładką „Kontakt” warto w witrynie otwartej na klienta umieścić funkcje, które usprawnią komunikację z odbiorcami np. formularz kontaktowy czy okienko czatu;
  • komunikaty CTA – zwięzłe, proste lub przedstawione za pomocą nieskomplikowanych symboli komunikaty wzywające do działania muszą znaleźć się w opisach i na przyciskach;
  • zakładka FAQ – zakładka z najczęściej zadawanymi pytaniami, dzięki którym użytkownik może w prosty sposób odpowiedzieć na swoje wątpliwości.

Chcesz mieć funkcjonalną i użyteczną stronę WWW? Postaw na jasne, krótkie i zrozumiałe komunikaty oraz czytelnie przedstawioną ofertę.

3. Przejrzysty i czytelny interfejs

Dobra strona WWW powinna być nie tylko atrakcyjna czy intuicyjna, ale również przejrzysta. Możesz to osiągnąć poprzez prawidłowe rozmieszczenie wszelkich elementów w witrynie oraz dzięki spójnemu i jednolitemu układowi graficznemu na każdej podstronie. Warto postawić w tym względzie na minimalizm. Zadbaj również, aby treści na Twojej stronie były:

  • uporządkowane – pomogą w tym pogrubienia, wypunktowania, śródtytuły,
  • zaprezentowane za pomocą odpowiedniej wielkości, ujednoliconej czcionki,
  • prawidłowo podzielone na akapity i czytelne bloki tekstu,
  • właściwie oznaczone poprzez kluczowe elementy np. CTA.

Istnieje też kilka elementów, których musisz unikać na przejrzystej stronie WWW. Są to np. krzykliwe banery, nachalne reklamy czy przeładowanie tekstem i grafikami. Mogą one bowiem nie tylko utrudniać nawigację, ale również denerwować internautów.

4. Wysokiej jakości treści

Firmowa witryna może być atrakcyjna wizualnie i doskonała pod kątem technicznym, ale to na nic, jeśli nie będzie na niej wartościowego ruchu. W jaki sposób możesz go pozyskać? Najlepszym sposobem jest stworzenie wysokiej jakości, unikalnych i angażujących treści. Ich odpowiednia optymalizacja wpływa również na pozycjonowanie stron WWW.

Wpis blogowy, opis produktu lub usługi czy oferta handlowa – bez względu na to, jaką zawartość tworzysz, to powinna być ona zarówno wartościowa dla Google, jak i użyteczna dla odbiorców. Jakościowe treści, to teksty publikowane na stronie, które:

  • odpowiadają na najpopularniejsze zapytania użytkowników,
  • skupiają się na potrzebach odbiorców i są do nich kierowane,
  • zawierają język korzyści i są pisane przystępnym językiem,
  • są wyczerpujące i podane w atrakcyjnej oraz czytelnej formie,
  • są aktualne, niepowtarzalne i nie zawierają błędów językowych,
  • zostały napisane zgodnie z zasadami SEO np. zawierają słowa kluczowe.

5. Certyfikat SSL, czyli bezpieczeństwo

W sieci czyha na internautów wiele zagrożeń. Projektowanie stron WWW wymaga odpowiedniego zabezpieczenia danych Twoich i potencjalnych klientów. Jeśli chcesz zapewnić bezpieczeństwo i poufność informacji, takich jak np. login, hasło czy numer karty kredytowej, to zainwestuj w certyfikat SSL.

„Strona niezabezpieczona” to komunikat, który odstrasza użytkowników i skłania ich do opuszczenia serwisu. Protokół sieciowy, będący standardem szyfrowania danych w Internecie wzbudza zaś zaufanie – nie tylko u odbiorców, ale również u algorytmów wyszukiwarki. Google docenia bowiem bezpieczne witryny i umieszcza je wysoko w rankingu.

6. Technologia RWD, czyli responsywność

Chcesz docierać do potencjalnych klientów? Twoja strona WWW musi być więc responsywna. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że coraz więcej użytkowników do wyszukiwania produktów, usług i innych informacji w sieci wykorzystuje smartfona. Technologia RWD sprawia zaś, że witryna dopasowuje się do każdego urządzenia i prawidłowo wyświetla się na każdym ekranie.

Jeżeli nie zadbasz o responsywność, to musisz liczyć się z tym, że internauci poczują się zniechęceni i opuszczą Twój firmowy serwis, zanim zapoznają się z ofertą. Nie możesz do tego dopuścić, tym bardziej że strony mobilne są promowane przez algorytmy i wyświetlane wyżej w bezpłatnych wynikach wyszukiwania.

Jak zaprojektować skuteczną stronę WWW? Podsumowanie

Wiesz już, jakie elementy powinna zawierać skuteczna strona internetowa. Uwzględnij je wszystkie, a Twoja firmowa witryna stanie się przyjazna zarówno dla internautów, jak i dla wyszukiwarki Google. Dzięki temu możesz zdobyć klientów i zwiększyć swoją sprzedaż.

Jeżeli chcesz skupić się na prowadzeniu swojego biznesu, to sprawdź, jak może Ci w tym pomóc firmowa witryna zaprojektowana przez WeNet. Agencja digitalowa gwarantuje wszystko, co potrzebne do stworzenia, prowadzenia i obsługi strony Twojej firmy. Specjaliści stworzą dla Ciebie nowoczesną, atrakcyjną i przyjazną dla klientów stronę internetową. Ponadto zapewnią:

  • opiekę dedykowanego opiekuna dostępnego na każdym etapie współpracy;
  • mobilny projekt WWW, który będzie bezproblemowo wyświetlał się na różnych urządzeniach;
  • bezpieczeństwo – certyfikat SSL zadba o poufność przesyłanych danych i ochronę przed wirusami czy złośliwym oprogramowaniem;
  • ciągłość utrzymania serwisu poprzez sprawny hosting i domenę w ramach pakietu.

Wejdź na WeNet.pl i sprawdź, co jeszcze możesz zyskać. Dołącz do zadowolonych klientów, którzy czerpią z nieograniczonych możliwości online dzięki skutecznej stronie internetowej.


Źródło: WeNet

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

VPS – hosting, który daje wiele możliwości

vps hosting

Atrakcyjna wizualnie i dobrze przygotowana strona nie będzie widoczna w sieci, jeśli nie zostanie udostępniona internautom. Dlatego decydując się na stworzenie własnej witryny, poza domeną należy wykupić usługę hostingową, która umożliwi prezentację serwisu, sklepu internetowego czy bloga użytkownikom sieci www na całym świecie.

Hosting – jeden cel, wiele usług

Choć teoretycznie stronę internetową można udostępnić w sieci korzystając z własnego komputera, w praktyce każda witryna trafia do internetu dzięki hostingowi, czyli usłudze, która polega na udostępnieniu klientom przez firmę hostingową własnych serwerów. Warto wiedzieć, że tak jak wiele innych ofert operatorów, również hosting może być realizowany na różne sposoby. Najczęściej dostawca usług internetowych oferuje użytkownikom hosting współdzielony, serwery VPS oraz serwery dedykowane.

Hosting współdzielony jest najprostszą formą udostępniania zasobów firmy swoim klientom, którzy mają w ramach umowy zapewniony dostęp do określonej przestrzeni dyskowej i innych usług, w zależności od wybranego pakietu. W ramach hostingu VPS (ang. Virtual Private Server), usługodawca gwarantuje klientowi dostęp do wirtualnej przestrzeni wyodrębnionej na jednej, fizycznej maszynie. Z kolei serwer dedykowany jest najbardziej indywidualną formą realizacji hostingu i polega na pozostawieniu do wyłącznej dyspozycji klienta realnego, konkretnego serwera.

Hosting współdzielony umożliwia administrowanie udostępnioną przestrzenią w bardzo ograniczonym zakresie, wystarcza jednak przy stosunkowo niewielkich serwisach oraz standardowych wymaganiach zarządczych. Z kolei serwery dedykowane zarówno ze względu na separację danych, jaki swoją cenę, przeznaczone są dla dużych instytucji przetwarzających spore ilości danych wrażliwych, np. szpitali, uczelni, urzędów, banków itp. Dla pozostałych użytkowników doskonałym rozwiązaniem jest właśnie VPS.

Co daje VPS i kiedy warto się zainteresować tą usługą?

VPS to idealne rozwiązanie, jeśli twój serwis lub sklep notuje duże liczby dziennych odwiedzin, lub wówczas, kiedy niezależnie od ruchu na stronie potrzebujesz większej swobody zarządzania niż przy hostingu współdzielonym. Z VPS często korzystają m. in.:

  • użytkownicy posiadający własny serwer poczty;
  • deweloperzy tworzący własne oprogramowanie;
  • użytkownicy, którzy chcą nauczyć się administrowania serwerem.

Obsługa VPS może odbywać się na dwa sposoby: z wykorzystaniem poleceń Linux, albo przy użyciu dedykowanego oprogramowania, np. Plesk Obsidian.

VPS wysokiej jakości – co to oznacza dla użytkownika?

Poza ciągłością dostępu, wysokimi standardami technologii wirtualizacji, odpowiednimi systemami operacyjnymi czy napędami dyskowymi (obecnie powinny to być dyski SSD bazujące na technologii NVMe), VPS musi oferować usługi odpowiadające oczekiwaniom wielu klientów. Dlatego znani na rynku dostawcy VPS proponują zwykle 2 – 4 pakietów, które różnią się między sobą m. in.:

  • pojemnością dyskową. Jednym użytkownikom wystarczy 40 GB, podczas gdy inni będą potrzebować aż 240 GB;
  • pojemnością pamięci RAM (np. 2, 4 czy nawet 16 GB);
  • procesorami oraz ilością rdzeni czy częstotliwością taktowania;
  • liczbą IP.

Panel Plesk – najczęściej używane narzędzie do zarządzania VPS

Decydując się na korzystanie z hostingu VPS, warto rozpatrzyć oferty z możliwością skorzystania z dedykowanego oprogramowania zamiast używania konsoli i poleceń Linux. Jednym z najbardziej popularnych paneli do zarządzania jest Plesk Obsidian, który zapewnia wiele funkcji i prostą obsługę. Wśród jego największych zalet należy wymienić:

  • możliwość konfiguracji odpowiedniego środowiska deweloperskiego – wparcie dla NodeJS, Meteor, Rails i Pythona dzięki Phusion Passengerowi. Do tego natywny Apache z PHP, NGINX z memcached oraz Litespeed SSL;
  • automatyczną implementację zmian – wdrażanie z lokalnego repozytorium Git, albo zdalnie z GitHub, Bitbucket etc.;
  • backup oraz możliwość eksportu kopii plików na zewnętrzny serwer FTP czy konto Dropbox;
  • zabezpieczenie antyspamowe, antywirusowe oraz dwustopniowe uwierzytelnianie.

Panel Plesk oferuje nowoczesny interfejs, a także różne poziomy dostępu dla użytkowników, w zależności od roli przyznanej przez administratora.


 Źródło: az.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nowa strona główna Radiozet.pl

strona www

Strona główna Radiozet.pl – największego portalu Grupy Eurozet – zyskała nowy, funkcjonalny i nowoczesny layout. Zwiększono też prędkość jej ładowania, stanowiącą jeden z najistotniejszych parametrów dla użytkowników. ChilliZet, należące do grupy Eurozet, jest partnerem 10. edycji rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych w Biznesie.

Na nowej stronie głównej Radiozet.pl codziennie można znaleźć najświeższe wiadomości ze świata polityki, finansów, sportu, zdrowia, a także rozrywki i show-biznesu. Aby ułatwić poruszanie się po stronie i sprawne odnajdywanie konkretnych newsów, zastosowano szereg graficznych etykiet, wyróżniających najważniejsze treści.

Poza newsami użytkownicy znajdą także przydatne widgety m.in. z prognozą pogody czy kursami walut, informacje o aktualnych konkursach czy akcjach specjalnych skierowanych do słuchaczy. Nie zabraknie także sekcji radia, które jest nieodłącznym elementem marki. Użytkownicy mogą nie tylko w prosty sposób przejść do playera Radia ZET online, ale też posłuchać najnowszych podcastów z ulubionych programów stacji.

Nowa strona główna Radiozet.pl to zwieńczenie naszej pracy nad poszczególnymi serwisami i konsekwentna realizacja strategii przyjętej na początku 2019 roku, która zakłada m.in. zmiany zarówno layoutowe, strukturalne, jak i technologiczne wszystkich naszych stron. Postawiliśmy na przejrzystość, czytelność treści i szybkość ładowania. Wprowadzone zmiany sprawiły, że korzystanie z serwisu jest łatwiejsze i bardziej intuicyjne. Jestem przekonany, że dzięki temu nowa strona główna portalu Radiozet.pl stanie się pierwszym źródłem informacji dla jeszcze szerszego grona internautów, którzy właśnie od nas będą codziennie czerpać najświeższe wiadomości z każdego interesującego ich obszaru.

Tomasz Sofuł, dyrektor Działu Online Grupy Eurozet

strona główna Radiozet.pl
źródło: Grupa Eurozet

Serwis został zaprojektowany zgodnie z filozofią mobile first w technologii Responsive Web Design, umożliwiającej komfortowe użytkowanie zarówno na desktopie, tablecie, jak i smartfonie. Za przygotowanie, projekt graficzny i wdrożenie nowej strony odpowiedzialny był zespół online Grupy Eurozet.

W kwietniu 2020 r. portal Radiozet.pl liczył 9 024 540 realnych użytkowników i notował 73 184 476 odsłon (dane Gemius/PBI za kwiecień 2020).


Źródło: Informacja prasowa Grupa Eurozet

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Adamed z nowym serwisem www

strona internetowa Adamedu

Adamed, firma farmaceutyczno-biotechnologiczna, we współpracy z e-point S.A., uruchomiła najbardziej nowoczesny w swojej branży międzynarodowy serwis internetowy – dostępny aż w 10 wersjach językowych. Portal odpowiada na najnowsze trendy w projektowaniu stron www oraz potrzeby prowadzenia biznesu.

Innowacja w branży farmaceutycznej

Głównym celem prac nad nową stroną internetową było stworzenie serwisu, który jest nowoczesny i responsywny, czyli elastycznie dostosowujący sposób prezentacji treści do każdego typu urządzeń. Strona Adamedu, skierowana do środowiska medycznego, pacjentów, naukowców oraz przyszłych Współpracowników, została przebudowana tak, aby była jak najbardziej czytelna, wygodna oraz odpowiadająca najnowszym światowym trendom web designu.

W projekcie portalu postawiono nie tylko na atrakcyjny layout, ale również na maksymalną funkcjonalność i intuicyjne wyszukiwanie informacji. Dzięki temu wszystkie kwestie dotyczące firmy, produktów, prowadzonych projektów czy procesów rekrutacyjnych zostały odpowiednio posegmentowane i rozmieszczone tak, aby ułatwić odbiorcom ich zlokalizowanie.

strona www
źródło: e-point SA

Ponieważ Adamed działa na ponad 70 rynkach, nowy portal ma pomóc w budowaniu spójnego globalnego wizerunku firmy, z uwzględnieniem różnic biznesowych, regulacyjnych i kulturowych w poszczególnych krajach.

Jako Adamed chcemy wyznaczać trendy nie tylko w obszarze innowacji w medycynie, ale również pod kątem rozwiązań technologicznych i internetowych dla sektora farmaceutycznego. Uruchomienie nowego serwisu Adamedu to nasz kolejny duży krok w realizacji projektów transformacji cyfrowej. Wpisuje się on również doskonale w naszą strategię internacjonalizacji i ekspansji międzynarodowej, stanowiąc uzupełnienie już realizowanych działań.

Katarzyna Dubno, Dyrektor ds. Relacji Zewnętrznych i Ekonomiki Zdrowia w Adamedzie

Zrozumienie potrzeb branży

Eksperci UX z e-point przeprowadzili szereg warsztatów i spotkań z zespołem projektowym Adamedu, aby jak najlepiej zrozumieć specyfikę branży farmaceutycznej i potrzeby grup docelowych.

Cały proces to ponad 50 godzin spotkań i warsztatów, w które zaangażowano wszystkie departamenty Adamed – od PR przez Marketing, HR i CSR, aż po R&D i New Drug Development. Przedstawiciele e-point przeprowadzili dla Współpracowników Adamedu dwa kompleksowe szkolenia, w trakcie których omówiono obsługę CMS i tworzenie treści dopasowanych do specyfiki Internetu, a także właściwą analizę potrzeb czytelników. Efektem wspólnej pracy jest ponad 20 szablonów stron do wykorzystania w wersji mobilnej i na komputer przy dalszej rozbudowie treści zawartych na stronie. Zespół e-point opracował także ponad 35 gotowych komponentów, z których Adamed może budować nowe strony w serwisie i samodzielnie je rozwijać.

W siedem miesięcy stworzyliśmy nowoczesny i rozwojowy serwis dla Adamedu. Ze względu na obszerność zagadnień oraz wielość rynków, na których działa nasz klient, jest to projekt o bezprecedensowej skali w polskiej branży farmaceutycznej. Położyliśmy szczególny nacisk na zrozumienie nowego dla nas obszaru oraz ścisłą współpracę z klientem. Dzięki temu mogliśmy zaproponować nową architekturę oraz podejście do komunikacji wykraczające poza sam obszar digital. Zachęcamy do zapoznania się z krótkim filmem, który przedstawia efekty współpracy.

Filip Makowiecki, UX & Content Strategist e-point SA

strona internetowa
źródło: e-point SA

Źródło: Informacja prasowa e-point

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rzeczy, które możesz zrobić na swojej stronie internetowej zupełnie za darmo

Rzeczy, które możesz zrobić na swojej stronie internetowej zupełnie za darmo

Istnieje wiele ciekawych sposobów na zadbanie o swój serwis, które możemy wdrożyć samodzielnie. Kilka pomysłów prezentujemy poniżej.

Publikowane wartościowych treści

Pierwszym elementem, o który możemy zadbać na naszej stronie za darmo, jest publikowanie wysokojakościowych materiałów. Są one obecnie bardzo ważne i regularnie zwiększa się ich znaczenie – zarówno ze strony odbiorców, jak i w Google. Szczególnie że, jako prowadzący firmę, najlepiej wiemy, co chcemy przekazać klientom. Dlatego napisane przez nas treści zazwyczaj będą lepsze, od robienia kopiuj/wklej i kosmetycznych zmian na tekstach z innych serwisów.

Content, czyli inaczej treści, możemy tworzyć samodzielnie, bez ponoszenia kosztów. Na przykład na podstawie poradników dotyczących optymalizacji pod kątem SEO. Dobre treści to paliwo, które napędza serwis. Bez nich szanse na sukces maleją. Najpopularniejszą i najmniej kosztowną formą contentu są wpisy w postaci artykułów lub notek na bloga. Jeśli zamierzamy tworzyć teksty na stronę WWW, bardzo dobrym pomysłem jest przeanalizowanie tekstów na konkurencyjnych stronach, z którymi rywalizujemy o klientów w wyszukiwarce Google.

Możemy zrobić to samodzielnie lub przy pomocy ogólnodostępnych narzędzi. Dzięki temu będziemy wiedzieli jakiej długości teksty posiadają konkurencyjne witryny, wliczając w ten zakres tematykę, ilość nagłówków, śródtytułów oraz ich konstrukcji merytorycznej. Na podstawie tych informacji będziemy mogli stworzyć publikacje wyższej jakości.

Na naszą witrynę możemy dodawać również podcasty, nagrania wideo lub zdjęcia. Treści powinny być publikowane regularnie. Ciekawostką jest możliwość dodania na stronę zdjęć, które pomagają w pozycjonowaniu witryny w Google. Dodanie takich plików na stronę oraz ich optymalizacja według poradnika nie będzie przesadnie trudna, a zwiększy nasze szanse na pojawienie się serwisu na wyższych miejscach w wyszukiwarce Google.

Działania SEO

Kolejną rzeczą, którą możemy wykonać samodzielnie, są podstawowe działania z zakresu SEO – czyli optymalizacji i pozycjonowania. Choć jest to proces trudny i skomplikowany, istnieją pewne czynności, które możemy zrealizować samodzielnie, bez ponoszenia kosztów.

Pierwszym takim działaniem jest dodanie na stronie tekstów SEO, które mają wspomagać pozycjonowanie. Takie teksty powinny być unikalne, bezbłędne, sformatowane, a także muszą zawierać odpowiednie frazy, pod jakimi chcemy być wyszukiwani w sieci.

Jest to tylko kilka wymogów ogólnej optymalizacji. Osoby nieco bardziej zaawansowane mogą poszukać w sieci darmowych poradników ze wskazówkami dotyczącymi pozycjonowania na wyższym poziomie. Jednym z ciekawszych jest materiał “Jak zacząć promować swoją firmę w internecie”, stworzony przez ALEO.com.

Znajdziemy w nim wiele ciekawych porad odnośnie działań, które możemy wykonać na naszej stronie, jak i tworzenia tekstów. Z poradnika dowiemy się na przykład tego, że nagłówki to elementy, które zwracają uwagę czytelnika w sytuacji, gdy na stronie znajduje się dużo tekstu.

Autor publikacji na ALEO.com zwraca też uwagę na to, że dodatkowym atutem przemawiającym za stosowaniem tych elementów jest fakt, że roboty wyszukiwarki kategoryzujące odwiedzaną stronę, biorą pod uwagę zawartość znacznika h1 oraz innych nagłówków. To wartościowa wiedza, dlatego lektura tego poradnika może znacząco pomóc w zrozumieniu znaczenia pozycjonowania strony.

Dobrą praktyką jest też umieszczenie słów kluczowych w kontekście treści, jakie prezentujemy na swojej stronie w sieci. Jakość materiałów warto sprawdzić darmowymi narzędziami, jak na przykład Yoast, które wskazuje ewentualne błędy i niedociągnięcia.

Kolejnym działaniem SEO, jakie możemy wykonać samodzielnie i za darmo, jest stworzenie linkowania wewnętrznego. Jest to dodawanie linków na poszczególnych podstronach do innych części serwisu. Mają one stworzyć wewnętrzną sieć, dzięki której roboty Google łatwiej będą indeksowały naszą witrynę.

Dokładny opis i instruktaż możemy znaleźć w poradnikach. Mimo tego, że jest to zajęcie angażujące czasowo, warto zwrócić na nie uwagę – z biegiem czasu, gdy algorytmy wyszukiwarki ewoluują, linki odgrywają coraz większe znaczenie.

Popraw jakość witryny, jej design i zadbaj o szczegóły

Tworząc stronę internetową, często nie mamy czasu lub możliwości, by dopracować ją w najdrobniejszych szczegółach. Mimo wszystko warto zwrócić uwagę na kilka kluczowych elementów witryny, która przecież ma być wizytówką naszej firmy lub osoby.

Rekomendowanym działaniem będzie uzupełnienie serwisu obrazami i grafikami wysokiej jakości. Będą one dobrze odbierane zarówno przez użytkowników, jak i Google. Trzeba jednak pamiętać o tym, aby nie były zbyt dużych rozmiarów i nie wpływały negatywnie na ładowanie się strony.

Darmowe zdjęcia pobrać możemy np. z banków darmowych fotografii. Wraz z upływem czasu zmienia się również moda i trendy w designie serwisów WWW. Zmiany są dobre i raz na jakiś czas wskazanym jest przeprowadzenie face-liftingu, który może pomóc dopasować serwis pod cele sprzedażowe czy urządzenia mobilne.

Działaniem, które wpłynie też na naszą witrynę, jest analiza słów kluczowych. Warto stworzyć zestawienie słów, pod którymi widoczna jest nasza witryna, odnosząc ich wybór do oferowanego asortymentu lub usług, jakie oferujemy. Dobrze jest też zatroszczyć się o responsywność i stale rozwijać serwis. Praca nad pozycjonowaniem serwisu ma to do siebie, że nigdy się nie kończy. Zawsze można zrobić coś lepiej.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Tworzenie stron internetowych – od czego powinieneś zacząć?

tworzenie stron www

Żeby utworzyć własną stronę WWW od podstaw, musisz mieć dużą wiedzę i doświadczenie, jeśli mowa o profesjonalnym serwisie. Konieczna jest znajomość języków HTML, CSS, PHP i innych, a także umiejętność projektowania grafiki. W przeciwnym wypadku nie obejdziesz się bez wsparcia specjalistów. Od czego powinieneś zacząć, jeśli chcesz tworzyć strony WWW?

W artykule znajdują się linki afiliacyjne. Po kliknięciu w nie, zostaniesz przeniesiony na stronę reklamodawcy, gdzie będziesz mógł zapoznać się z konkretną ofertą na produkt lub usługę. Klikając w linki afiliacyjne nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz pracę redakcji brief.pl i naszą niezależność.

Projektowanie witryn internetowych – niezbędna wiedza

Zanim będziesz w stanie stworzyć profesjonalnie wyglądający serwis, musisz najpierw zdobyć odpowiednie umiejętności. Obecnie oczekiwania klientów są coraz większe. Strona ma nie tylko ładnie wyglądać, ale także być funkcjonalna, zoptymalizowana pod SEO, a przede wszystkim dostosowana do oczekiwań użytkownika. To powoduje, że twórca witryn musi w mniejszym lub większym stopniu opanować wiele zagadnień, do których należy zaliczyć:

  • HTML – czyli Hypertext Markup Language. Chodzi o kod, który używany jest do tworzenia struktury strony i jej zawartości. Za pomocą tego języka określasz, jak witryna będzie wyglądać w przeglądarce. Dodajesz akapity, nagłówki, hiperłącza, wypunktowania i wiele innych elementów. HTML od lat stanowi absolutną podstawę w tworzeniu stron.
  • CSS – czyli Cascading Style Sheets. Ten język służy do opisywania sposobu prezentowania informacji na stronach WWW. Za jego pomocą możesz definiować takie elementy jak rodzaj czcionek, kolor tła i nie tylko.
  • PHP – z funkcjonalności PHP korzysta około 80 proc. stron WWW na świecie. Ma ona zastosowanie w przypadku rozbudowanych aplikacji webowych, gdyż znakomicie sprawdza się w zarządzaniu dużą ilością danych.
  • JavaScript – czyli język skryptowy. Wykorzystywany jest m.in. do tworzenia animacji, interaktywnych map i wielu innych elementów strony WWW, które ją uatrakcyjniają.
  • MySQL – czyli system zarządzania relacyjnymi bazami danych. Jest on bardzo popularny, a to m.in. z tego względu, że jest stosunkowo łatwy w obsłudze.
  • User Experience – czyli projektowanie stron, które bierze pod uwagę tzw. doświadczenie użytkownika. Witryna ma internautę pozytywnie zaskakiwać, a nie zniechęcać do dalszego korzystania.
  • SEO – obecnie dla zdecydowanej większości witryn ruch organiczny z wyszukiwarki Google jest ważnym lub najważniejszym źródłem odwiedzin. Strona WWW musi być dostosowana do wymagań algorytmu tej wyszukiwarki, żeby mogła osiągnąć wysokie pozycje na istotne dla danej działalności frazy.

Nie są to wszystkie technologie i dziedziny, które powinien znać twórca stron WWW. Tak naprawdę wymagania pod tym względem wciąż się zmieniają i coraz częściej powstanie witryny wymaga skorzystania z kompetencji kilku specjalistów.

Jak łatwo stworzyć profesjonalną stronę?

Jeśli nie zamierzasz specjalizować się w projektowaniu stron WWW, nie ma większego sensu, żebyś przyswajał języki programowania. Wystarczy, że poznasz podstawy, które będą ci potrzebne do zarządzania witryną. Tylko – jak założyć serwis internetowy? Obecnie możesz to zrobić bardzo łatwo na kilka sposobów. Oto one:

  • Postaw na kreator WWW – czyli aplikację, za pomocą której szybko i wygodnie stworzysz profesjonalną witrynę. Wybierasz z wielu gotowych szablonów, które następnie możesz dopasować do swoich oczekiwań. Możesz korzystać z edytora zdjęć, wstawiać multimedia, formularze kontaktowe i inne rozwiązania, które są ci potrzebne. Strona automatycznie będzie mieć mobilną wersję. W przypadku tej usługi nie musisz martwić się dodatkowym wykupieniem hostingu, a płacisz za nią w formie wygodnego abonamentu.
  • Zleć wykonanie witryny – tworzenie stron jest dziedziną, która wymaga wiedzy, doświadczenia i czasu. Jeśli dopiero się jej uczysz, to minie wiele czasu, zanim będziesz w stanie zrealizować profesjonalny serwis. Możesz po prostu zlecić to zadanie fachowcom, a sam zająć się tym, co jest dla Ciebie najważniejsze. W home.pl ceny realizacji stron WWW są zróżnicowane. Żeby dowiedzieć się, jaki będzie dokładny koszt, wyślij zapytanie z prośbą o indywidualną wycenę. Otrzymasz ją za darmo i nie będzie ona w żaden sposób zobowiązująca.

Tworzenie stron internetowych to umiejętność, która zdecydowanie przydaje się w dzisiejszych czasach. Jednak zdobycie i rozwijanie wiedzy z tego zakresu to zajęcie czasochłonne. Dlatego najlepiej zacząć swoją naukę od zarządzania gotową stroną internetową – tą, którą stworzysz w kreatorze lub tą, którą zbudują dla Ciebie profesjonaliści.


Źródło: home.pl

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF