...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Polskie przedsiębiorczynie właścicielkami już 30 tys. firm z branży HoReCa. Blisko 40 proc. biznesów zarządzanych przez prezeski jest w bardzo dobrej lub dobrej kondycji finansowej

Wszystkich firm w branży hotelarsko-gastronomicznej (HoReCa) na początku roku 2024 w całej Polsce jest blisko 137 tys. Kobiety są właścicielkami już 30 tys. film i ich przedsiębiorstwa stanowią 48 proc. wszystkich należących do jednej osoby. Najwięcej przedsiębiorstw z tego sektora prowadzonych przez kobiety jest w województwie mazowieckim (3 749), jednak to w zachodniopomorskim, świętokrzyskim i opolskim ponad połowa biznesów związanych z gastronomią i zakwaterowaniem należy do kobiet. Blisko 40 proc. firm z branży HoReCa zarządzanych przez kobietę obejmującą rolę prezeski jest w bardzo dobrej i dobrej kondycji finansowej.

Do 15. edycji konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku dołączają trzy nowe kategorie zamknięte – Edukatorka Młodego Pokolenia, Wpływowy Głos oraz Liderka w branży HoReCa. Sukces Pisany Szminką, najstarsza i największa organizacja od 15 lat wspierająca przedsiębiorczość kobiet, postanowiła zbadać przy tej okazji sytuację polskich przedsiębiorczyń prowadzących firmy z szeroko rozumianej branży hotelarsko-gastronomicznej. Na zlecenie organizacji wywiadownia gospodarcza Dun & Bradstreet Poland opracowała analizę, w której liczbę wszystkich punktów i firm związanych z szeroko rozumianym wyżywieniem i noclegami szacuje na początek 2024 roku na blisko 137 tys. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego odnotowano wzrost o 3 proc., kiedy to było ich niespełna 133 tys. Blisko 25 proc. to firmy kierowane przez kobiety – w tym 30 tys. firm, których 100-procentową właścicielką jest kobieta, natomiast 3,6 tys. przedsiębiorstw jest zarządzane przez prezeskę. W branżę wpisuje się nie tylko hotele, restauracje i firmy cateringowe, ale także bary, puby, motele, turystyczne obiekty noclegowe i miejsca krótkoterminowego zakwaterowania.

 

W lepszej sytuacji firmy zarządzane przez kobiety niż mężczyzn

Obecnie w Polsce w branży HoReCa istnieje ponad 62 tys. firm, których właścicielem lub właścicielką jest jedna osoba, z czego 48 proc. – 30 tys. firm należy do polskich przedsiębiorczyń. W ocenie Dun & Bradstreet Poland w branży HoReCa jedynie niewielki odsetek firm znajduje się w bardzo złej lub bardzo dobrej kondycji finansowej, blisko 95 proc. wszystkich przedsiębiorstw to podmioty w raczej dobrej i raczej słabej kondycji. W lepszej sytuacji znajdują się firmy z branży HoReCa zarządzane przez prezeski – wśród tych przedsiębiorstw blisko 40 proc. firm jest w bardzo dobrej i dobrej kondycji finansowej. Natomiast ten odsetek wśród firm kierowanych przez prezesów wynosi 36 proc.

 

– Przede wszystkim bardzo cieszy i napawa optymizmem wzrost liczby firm działających w branży. To może być zapowiedź wychodzenia branży z kryzysu, który rozpoczęła pandemia, a następnie spotęgowanego przez wojnę za wschodnią granicą oraz inflację i drastyczne podwyżki cen prądu i gazu. Wyniki dotyczące kondycji, w jakiej znajdują się przedsiębiorstwa z branży, również napawają optymizmem. Na szczególną uwagę zasługuje także fakt, że w lepszej sytuacji znajdują się firmy zarządzane przez prezeski. Obserwujemy wyjątkowo duże zaangażowanie kobiet w rozwój sektora hotelarskiego. Natomiast w moim przekonaniu równie ważna i mocna jest ich pozycja w obszarze zarządzania restauracjami i firmami cateringowymi. Dlatego właśnie postanowiliśmy stworzyć Konferencję Liderek Branży HoReCa. Przygotowujemy ją z myślą o wzmocnieniu świadomości o roli kobiet w rozwoju tego segmentu rynku – mówi Anna Wielgos, wiceprezeska spółki organizującej SMAKKi GASTROTARGI, Partnera Konkursu Bizneswoman Roku w kategorii Liderka w branży HoReCa.

 

Najwięcej biznesów, których właścicielkami są kobiety, jest w województwie mazowieckim 3 749 firm. Jednocześnie jednak jest to jedynie 44 proc. wszystkich przedsiębiorstw tego sektora w tym regionie, co stanowi najniższy odsetek w zestawienie wszystkich regionów. Z analizy wynika, że to w województwach zachodniopomorskim, świętokrzyskim i opolskim ponad połowa (po 51 proc.) biznesów z szeroko rozumianej branży gastronomiczno-hotelarskiej jest w rękach kobiet.

 

Konkurs Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku od 15 lat nagradza polskie przedsiębiorczynie oraz liderki i liderów działających na rzecz równości, różnorodności i włączania. Jako pierwszy konkurs tego typu nagradza także mężczyzn, którzy wspierają kobiety i realizują politykę różnorodności i włączania. Od powstania konkursu wręczono ponad 140 statuetek. Historia pokazała, że laureatki i finalistki poprzednich edycji zyskały nie tylko rozgłos, a przede wszystkim możliwości ogólnopolskiego i międzynarodowego rozwoju, nawiązując wartościowe kontakty i pozyskując inwestorów.

 

Organizator konkursu: Sukces Pisany Szminką
Partner strategiczny: Mastercard
Partner merytoryczny: Accenture
Partnerzy kategorii: Altkom Akademia, BNP Paribas, DPD Polska, Fundacja Polska Bezgotówkowa, Google Cloud, home.pl, IGT Poland, Isla, NatWest Group w Polsce, Orange, Smakki Gastrotargi
Partnerzy konkursu: Vital Voices, Humanites, Perspektywy Women in Tech
Patronat Honorowy Konkursu: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
Patroni medialni: Kobieta RP, TVN Discovery, Forbes Woman, WP Kobieta, money.pl, Twój Styl, PANI, PulsHR, MamStartup, NaTemat, MamaDu, MyCompany, ITwiz, ISBtech, Radio Kolor, Polskie Radio Łódź, Polskie Radio Lublin, Głos Mordoru, Imperium Kobiet, Law Business Quality, Europejski Klub Kobiet Biznesu.
Organizacja Sukces Pisany Szminką została stworzona przez Olgę Kozierowską w 2008 roku. Jest najstarszą i największą organizacją w Polsce, której misją jest wsparcie rozwoju przedsiębiorczości kobiet, promowanie równego dostępu do możliwości rynkowych, w tym rekrutacji, awansów, edukacji i finansowania powstających lub rozwijających się firm. A także dostarczanie im fachowej wiedzy niezbędnej do rozwoju osobistego w zgodzie w ich indywidualnymi potrzebami.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Niemal 70 proc. Polek bez własnej działalności chce założyć firmę, a co 4. rozwijać ją globalnie [RAPORT]

pexels-fot.karolina-grabowska

Jak wynika z nowego raportu „Bizneswoman Roku: Polki chcą być przedsiębiorcze” Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, Polki przed zakładaniem firm powstrzymuje głównie obawa przed brakiem pomysłów, brak finansów oraz brak pewności siebie, a pociągają niezależność i możliwość wpływu na własną pracę. Aż 68 proc. Polek, które nie prowadzą własnych firm, chciałoby to robić. Ponad ¼ chciałaby budować firmy na skalę globalną, a połowa lokalnie. Blisko ⅓ uważa, że jako właścicielki firm satysfakcjonowałyby je zarobki w wysokości 10-15 tys. zł miesięcznie na rękę.

Jedynie 9 proc. Polek deklaruje, że nie brak im pewności siebie, by podejmować ambitne zadania, a prawie 60 proc., wprowadzając zmiany w swoim życiu zawodowym, kieruje się oceną innych, jak wynika z badania Fundacji Sukcesu Pisanego Szminką, wspierającej rozwój zawodowy kobiet. Mimo to Polki chętnie zakładają własne działalności – należy do nich aż ⅔ firm z branży usługowej, w większości zatrudniających do 9 osób*. Odzwierciedla to sytuację całego polskiego rynku, którego 99,8 proc. stanowią małe i średnie przedsiębiorstwa, jak podaje Polska Agencja Przedsiębiorczości. W przeprowadzonym przez fundację badaniu na temat przedsiębiorczości kobiet 60 proc. badanych wskazało, że nie prowadzi własnej działalności, jednak z tej liczby zaledwie 9,5 proc. nie chciałoby tego robić. Aż 68 proc. chciałoby prowadzić własną firmę, a 22,5 proc. jest niezdecydowane. Trochę ponad ⅕ myśli o tym krócej niż rok, ponad połowa od roku do dwóch lat, a co dziesiąta nawet od czterech do ośmiu lat.

Własna firma jest drogą do niezależności

Co w takim razie powstrzymuje kobiety przed zakładaniem własnych firm? W przypadku ¼ są to obawy przed brakiem pomysłu, a w przypadku niemal ⅕ brak finansów. Ponad 16 proc. ankietowanych powstrzymuje brak pewności siebie. Co dziesiąta badana obawia się nadmiaru biurokracji, a 9 proc. uważa, że nie ma wystarczającej wiedzy na temat narzędzi niezbędnych w prowadzeniu firmy. Z kolei największą motywacją do założenia własnej działalności dla ¼ respondentek jest chęć bycia niezależną. Blisko ⅕ badanych chce mieć wpływ na swoją pracę, a prawie tyle samo pociąga wizja samodzielnego decydowania o swoich godzinach pracy oraz chęć robienia czegoś zgodnego ze swoimi zainteresowaniami. Ponad ¼ respondentek chciałaby rozwijać firmy na skalę globalną, a połowa wolałaby działać lokalnie. Ponad połowa chciałaby oferować pracownikom zatrudnienie na podstawie umowy o pracę.

Polki chcą wyższych zarobków, ale stresują je rozmowy o pieniądzach

Niemal co 10. ankietowana jako główny czynnik motywujący do założenia własnej działalności wskazała chęć zarabiania więcej niż obecnie. Blisko ⅓ uważa, że jako właścicielki firm satysfakcjonowałoby je zarabianie miesięcznie 10-15 tys. zł na rękę. Co piąta jako satysfakcjonujące wskazała zarobki w wysokości 6-10 tys. zł na rękę, niewiele mniej 15-20 tys. zł na rękę, a 14 proc. 20-30 tys. zł na rękę. Blisko co 10. satysfakcjonowałyby zarobki do 6 tys. zł na rękę. Obecne zarobki 71 proc. badanych mieszczą się w przedziale 1-10 tys. zł na rękę. Dla blisko połowy rozmowy o pieniądzach i wynagrodzeniu są stresujące.

Właścicielka firmy musi być odporna na niepowodzenia

Niemal 60 proc. respondentek jest przekonanych, że bliscy wsparliby je w decyzji o prowadzeniu własnej działalności, a ponad ⅓ nie wie, czego mogłaby się po nich w tej kwestii spodziewać. Zdaniem 39 proc. badanych prowadzenie firmy ułatwia życie rodzinne, ponieważ m.in. pozwala na elastyczne godziny pracy. Jednak niewiele mniej, bo 34,5 proc. uważa, jest przeciwnego zdania. Zaledwie 7 proc. uważa, że prowadzenie firmy nie ma żadnego wpływu na życie rodzinne.

Od lat obserwujemy rosnącą aktywność kobiet we wszystkich dziedzinach życia i chcemy ją wspierać. Kobiety w sposób szczególny potrzebują wsparcia w rozwijaniu ich karier zawodowych, ponieważ w drodze do osiągnięcia zawodowego sukcesu często muszą pokonywać o wiele więcej przeszkód niż mężczyźni i godzić wiele życiowych ról. Wspieranie kobiet, równości i różnorodności jest ważne nie tylko samo w sobie – większa różnorodność w biznesie i wykorzystanie talentów ludzi niezależnie od płci to więcej świeżych pomysłów i różnych punktów widzenia, co przekłada się na większą konkurencyjność firm i całej gospodarki oraz lepiej funkcjonujące społeczeństwo.

Izabela Tworzydło, dyrektorka Departamentu Komunikacji Korporacyjnej w Banku BNP Paribas, który jest partnerem dwóch kategorii w konkursie Bizneswoman Roku

Zdaniem niemal ⅓ respondentek kobieta prowadząca własną działalność powinna cechować się przede wszystkim wytrwałością i nie zrażać się niepowodzeniami, a zdaniem ¼ musi traktować porażki jako doświadczenie, z którego można czerpać wiedzę. Te same cechy jako najważniejsze u przedsiębiorczyni wskazała również większość kobiet, które już prowadzą własne firmy.

Pobierz pełny raport 

O konkursie Bizneswoman Roku:

Kandydatki mogą zgłaszać się do konkursu samodzielnie lub zostać nominowane przez osoby trzecie, które już zauważyły ich sukcesy i chciałyby, żeby docenili je też inni. Zgłoszeń oraz nominacji można dokonać poprzez formularz on-line na stronie www.bizneswomanroku.pl w następujących kategoriach otwartych: Biznes Roku – Przychód powyżej 10 mln złotych, Biznes Roku – Przychód poniżej 10 mln złotych, Startup Roku, Mikrobiznes, Liderka w Nowych Technologiach, Działalność Społeczna, Organizacja przyjazna rodzicom, Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu – liderka, biznes, organizacja, Ograniczanie śladu węglowego, Organizacja dostępna osobom ze szczególnymi Potrzebami.

Organizator konkursu: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką
Partner strategiczny: Mastercard
Partner edukacyjny: Microsoft
Partnerzy kategorii: BNP Paribas, DPD Polska, IGT Poland, Google Cloud, HUAWEI, SKANSKA, Orange, NatWest Group
Partner merytoryczny: Accenture
Partnerzy konkursu: CCC, IKEA, Mokosh, Vital Voices, embaUW, Humanites, Perspektywy Women in Tech, Business Link
Patronat honorowy konkursu: Prezydent Miasta Stołecznego Warszawy
Patroni medialni: TVN Grupa Discovery, Polska Press Grupa, Rzeczpospolita, Forbes Women, Wysokie Obcasy, Wysokie Obcasy Praca, Twój Styl, MamStartUp, Imperium Kobiet, Law Business Quality, ONA Strona Kobiet, ISBnews.TV, Think Tank.c


Źródło: Biznes Pisany Szminką

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak zrewolucjonizować branże streamingu? Ona zna odpowiedź na to pytanie! [WYWIAD]

Wiktoria_Wójcik

Nie ma jeszcze 25 lat, a jest współtwórczynią jednej z najszybciej rosnących spółek w obszarze gamingu i live-streamingu w Polsce. Zaczynała jako mała streamerką, świeżo po maturze w 2016 roku i od zawsze wiedziała, że korporacja nie jest dla niej. Dzisiaj rozwija inSTREAMLY i chce zrewolucjonizować branżę. Wiktoria Wójcik jest laureatką 10. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jesteś najmłodszą laureatką XII edycji Bizneswoman Roku. Jak się z tym czujesz?

Świetnie. Trochę się przyzwyczaiłam bo często bywam najmłodsza 🙂 Zresztą, każdy wiek ma swoje przywileje i mankamenty, więc raczej po prostu cieszy mnie, że mogłam znaleźć się w tak świetnym gronie laureatek.

Kto zainspirował Cię do tak wczesnego startu w świecie biznesu? Kto w ogóle Cię inspiruje?

Moja mama od dziecka mi powtarzała, często ze śmiechem, że ja w korporacji na stołku to nigdy nie wytrzymam i będę musiała mieć własny biznes. W liceum zainteresowałam się ekonomią i marketingiem, nawet brałam udział w olimpiadach. Nigdy jednak nie spodziewałam się, że to wszystko stanie się tak wcześnie.
Życiowo bliżej jest mi do kwestionowania autorytetów niż podążania za nimi. Na co dzień raczej inspiruje się konkretnymi treściami od ekspertów niż nimi samymi. Najbardziej inspirujące są dla mnie momenty kiedy uczę się czegoś nowego, lub razem z zespołem dochodzimy do nowych wniosków i pomysłów – taka trochę radość tworzenia.

Twoja firma pomaga streamerom zarabiać na własnej twórczości. Jak to jest być częścią wielkiej rewolucji rozrywkowej?

Świetnie! Ja sama zaczynałam jako mała streamerka, świeżo po maturze w 2016 roku. Także cieszy mnie, że mogę osobom takim jak ja kilka lat temu dawać nowe możliwości. Poza tym, to po prostu bardzo ciekawy i szybko rozwijający się świat, będąc w jego centrum mam szansę rozwijać się razem z nim.

Ponad 80% widzów Twitcha – głównej platformy streamingowej to mężczyźni. Podobnie sytuacja wygląda z twórcami. Czy zachęcanie kobiet do promowania własnej twórczości poprzez livestreaming jest dla Ciebie ważne?

Tak. Chociaż sądzę, że razem z tym jak streaming bardziej wychodzi poza gry w inne strony jak np. malowanie, sztuka czy po prostu vlogi czy pogawędki – trochę jak na YouTubie – to coraz więcej dziewczyn będzie oglądać i streamować. Również w samych grach: dla najmłodszych w podstawówkach gry są normalną częścią rzeczywistości i nie są tylko dla chłopców, więc jeszcze kilka lat i widzek i streamerek będzie tylko więcej.
Dla mnie osobiście nawet ważniejsze jest działanie na rzecz tego, by dziewczyny które interesuje streaming czy gaming jako branża chciały robić ten krok dalej i poza traktowaniem tego jako pasję zaczęły myśleć o tym jako karierze – nie tylko jako streamerka.

Na koniec chciałabym zapytać jaka byłaby Twoja rada dla kobiet, zmagających się z życiowymi lub biznesowymi trudnościami, którym brakuje nadziei i motywacji?

Po pierwsze: poproś o pomoc, czy to znajdź grupę kobiet z podobnymi problemami, mentorkę czy idź na terapie – celem jest rozwiązać problem jak najszybciej a nie samemu.
Po drugie – zadaj sobie pytanie „co najgorszego może się stać?” w życiu, zwłaszcza zawodowym, jest naprawdę niewiele rzeczy o które warto panikować.
Po trzecie – po prostu zrób pierwszy krok, pierwszy gówniany draft, pierwszy mail – o wiele łatwiej jest coś poprawiać niż zrobić perfekcyjnie od samego początku. Ba, jeśli Twoje zadanie to nie kanapka z masłem i serem to nigdy nie wyjdzie perfekcyjnie za pierwszym razem, a nawet i tu nie wiadomo.


Źródło: Fundacja Sukces Pisany Szminką

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Poznajmy laureatki XII edycji konkursu Bizneswoman Roku

Statuetka

Znamy już listę laureatek XII edycji konkursu Sukces Pisany Szminką Bizneswoman Roku. Nagrody przyznano w ośmiu kategoriach: Startup roku, Pomysł na start/Biznes lokalny, Liderka w Nowych Technologiach, Biznes Roku przychód poniżej 10 mln i przychód powyżej 10 mln, Działalność społeczna, Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu oraz Organizacja przyjazna rodzicom. Kim są laureatki oraz co wyróżnia prowadzone przez nie biznesy?

W konkursie co roku nagradzane są wyjątkowe kobiety, a historia każdej z nich inspiruje nie tylko w polu biznesowym, ale też prywatnym. Z całą pewnością możemy je uznać za współczesne role models, czyli wzorce kobiet odważnych, często mimo trudności osiągających wiele sukcesów w swoich dziedzinach. Takich liderek potrzebujemy w obecnych czasach szczególnie mocno, ponieważ ich rola w kształtowaniu postaw młodych i dojrzałych kobiet jest niepodważalna. Ale nie tylko kobiety mogą szukać wśród nagrodzonych wzorców do naśladowania. Bowiem postawa laureatek motywuje również mężczyzn do działania na rzecz równości.

Grono kilkudziesięciu ekspertów decydujących o wyborze laureatek miało w tym roku szczególnie trudne zadanie, a to wszystko ze względu na rekordową liczbę nominacji – było ich aż 912, czyli o 202 więcej niż rok temu. Z grona 25 finalistek, które doceniono w 8 kategoriach, zostało wyłonionych 11 laureatek.

Inspirujące kobiety – Sheroes, to grono tegorocznych finalistek i laureatek. Takich kobiet szukamy, by ich historie, ich sylwetki pokazywać młodszym pokoleniom. By dziewczynki i kobiety wybierały takie wzorce do naśladowania. Żegnając w ten sposób stereotypy. Otwierając się na nowe.

Olga Kozierowska, prezeska Fundacji  Sukcesu Szminką i pomysłodawczyni konkursu

Poznaj wszystkie laureatki XII edycji konkursu Bizneswoman Roku:

Startup Roku:

W kategorii Startup Roku nagrodę przyznano Mai Schaefer, jednej z założycielek ZOWIE. Rozwiązanie tworzone przez Maję jest jedynym tego typu narzędziem na świecie, które pozwala na odciążenie działu obsługi klienta, automatyzując go.

 Iza TworzydłoNasze zaangażowanie w kategorię Startup Roku w konkursie Bizneswoman Roku wynika z tego, że bardzo chcemy wspierać młode, kreatywne zespoły, które z odwagą wprowadzają na rynek innowacyjne rozwiązania. Laureatka tegorocznej edycji bezsprzecznie spełnia te kryteria, a jej projekt ma szansę wywołać rewolucję w dziale obsługi klienta na całym świecie.

 Izabela Tworzydło, Dyrektor Dep. Komunikacji Korporacyjnej w Banku BNP Paribas

Pomysł na start/Biznes Lokalny:

Decyzją Jury, nagroda w tej kategorii przypadła Paulinie Sołtyk, związanej z marką modową Osnowa, proponującą kapsułowe kolekcje i ponadczasowe rozwiązania, szyte w duchu zrównoważonego rozwoju. Sukces Pauliny udowadnia, że pomimo ograniczonego budżetu oraz szybko przemijających trendów, można tworzyć modę inaczej, zwracając uwagę na ekologię oraz biorąc pełną odpowiedzialność za wytworzony produkt.

Liderka w Nowych Technologiach:

Nagrodę główną w kategorii Liderka w Nowych Technologiach otrzymała Wiktoria Wójcik, co-founderka inSTREAMLY, działająca w obszarze live-streamingu. Jej projekt pomaga setkom streamerów zarabiać na swojej pasji oraz w znaczący sposób przyczynia się do kolejnej rozrywkowej rewolucji.

Wyróżnienie w tej kategorii uzyskała Aleksandra Wolska, założycielka firmy LSP Life, dzięki której konsumenci mają dostęp do innowacyjnych maseczek wykonanych z opatentowanego materiału samo odkażającego.

Biznes Roku: Przychód poniżej 10 mln zł:

Nagroda główna powędrowała do Anny Rutkowskiej-Didiuk oraz Anny Didiuk, twórczyń marki MOKOSH produkującej kosmetyki w duchu less waste. Laureatki w tej kategorii są wzorem do naśladowania, jeśli chodzi o poszanowanie surowców oraz przykładanie wagi do ekologii. Nic więc dziwnego, że ich produkty pokochało szerokie grono klientek.

Wyróżnienie w tej kategorii przyznano Krystynie Momot, założycielce firmy ATLANTA, Mała Poligrafia. Biznes poligraficzny Krystyny funkcjonuje już 30 lat, a to wszystko dzięki otwartości właścicielki na nowinki technologiczne i nieustannej adaptacji do zmieniających się czasów. Jej historia inspiruje kobiety do tego, że w każdym wieku można osiągnąć sukces.

Biznes Roku: Przychód powyżej 10 mln zł:

W tej kategorii triumf odniosła Beata Drzazga, właścicielka BetaMed – firmy świadczącej usługi opieki długoterminowej w domu pacjenta oraz kompleksową opiekę medyczną dla osób w każdym wieku. BetaMed oferuje nową jakość w zakresie opieki długoterminowej oraz godne traktowanie niezależnie od stanu zdrowia.

Działalność Społeczna:

W kategorii Działalność Społeczna Jury konkursowe wybrało Agnieszkę Sikorę, twórczynię Fundacji po DRUGIE, która wspiera młodzież z placówek resocjalizacyjnych oraz pomaga młodym osobom zagrożonym bezdomnością. Agnieszka wykorzystuje swój talent dziennikarski nie tylko do tego, aby mówić o problemie bezdomności wśród młodzieży, ale dąży do systemowych rozwiązań docierając do władz i realnie wpływając na rzeczywistość swoich podopiecznych.

Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu:

Nagrodę główną przyznano Aleksandrze Gościniak, która jest web designerką i developerką w ImagoSpot oraz założycielką bloga Jestem Interaktywna. Misją Aleksandry jest przekazywanie wiedzy o tworzeniu stron internetowych szerszemu gronu osób.

Wyróżnienie w tej kategorii powędrowało do Magdaleny Janczewskiej, prezeski Fundacji Pro Cultura, która propaguje wiedzę i wymianę doświadczeń w zakresie rozwoju kultury i technologii społeczeństwa informacyjnego.

Ryszard HordyńskiJestem bardzo dumny, że wspólnie z Fundacją stworzyliśmy nową kategorię konkursową – przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu. Pandemia pokazała jak wielkie znaczenie ma równy dostęp do świata cyfrowego i nowych technologii. Świat po pandemii ulega przebudowie, w której rolę architektek na równi z mężczyznami powinny mieć kobiety. Nadal pokutuje przekonanie, że programowanie czy projektowanie stron to obszar nie dla nich. Poznanie historii przedsiębiorczyń, które były nominowane w tej kategorii daje nadzieję na zmiany tych krzywdzących stereotypów.

Ryszard Hordyński, dyrektor ds. strategii i komunikacji w Huawei Polska, będącym partnerem tej kategorii

Organizacja przyjazna rodzicom:

Nagroda główna w tej kategorii została przyznana A4BEE ARCHITECTS FOR BUSINESS. Firma zapewnia rodzicom elastyczność, a jej polityka w stosunku do osób posiadających i opiekujących się dziećmi opiera się na założeniu “rodzicielstwo nie wyklucza”. Partnerem tej kategorii jest Google Cloud.

Magda DziewgucOstatni rok jasno pokazał nam, że praca zawodowa w połączeniu z rodzicielstwem może być zadaniem ekstremalnym. Jestem zdania, że w interesie pracodawcy powinno być zapewnienie rodzicom szeregu rozwiązań, które pomogą im w połączeniu życia rodzinnego z pracą. Nie możemy zapominać, że szczęśliwy, bardziej zrelaksowany rodzic to również lepszy pracownik.

Magda Dziewguć, szefowa Google Cloud na Europę Centralną

Kiedy odbędzie się uroczysta gala?

Do obejrzenia gali zapraszamy 18.06.2021 (https://youtu.be/99-AwAeRSso)  – również wtedy poznamy laureatki i laureatów w pozostałych kategoriach oraz dowiemy się, kto otrzymał nagrodę specjalną. Ostatecznego wyboru laureatek dokonało Jury Główne pod przewodnictwem Dr Ireny Eris podczas burzliwych obrad https://youtu.be/ivkp3CXEIQY


Źródło: Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF