...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

3 VC inwestują 4,7 mln złotych w Sundose

Michał Gołkiewicz i Tomasz Styk_Sundose

Przez rok spółka urosła 10-krotnie, zbierając kolejną rundę z zagranicznymi i krajowymi inwestorami, w tym z 2 funduszami z Australii (wcześniej zaangażowanymi jako early inwestorzy w Booksy), tj. Polipo Ventures i Investible, kilkoma aniołami biznesu z USA oraz z polskim funduszem Venture Inc. Michał Gołkiewicz, CEO Sundose został wyróżniony w 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Niedopasowana suplementacja w najlepszym przypadku jest wyrzuceniem pieniędzy w błoto, a w najgorszym może szkodzić zdrowiu. Problem ten rozwiązuje Sundose, który tworzy ulepszoną koncepcję tego, czym suplement powinien być. Chce zmienić reguły gry, przez personalizację w branży, w której nie zmieniło się nic od lat.

Misją Sundose jest każdorazowe stworzenie najlepszej receptury, dla każdego użytkownika, tak aby osiągnąć najlepszy możliwy efekt, dzięki wykorzystaniu 40 substancji, z których Sundose jest indywidualnie mieszany.

Kapitał pozyskany od inwestorów spółka przeznaczy na dalszy rozwój personalizacji suplementu. Jej celem jest zostanie liderem, przynajmniej na poziomie europejskim w branży suplementów. W Sundose już rok temu, w rundzie pre-seed, uwierzyły fundusze KnowledgeHub oraz Ataraxy Ventures.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Sundose z rundą inwestycyjną w wysokości 3 milionów złotych

W marcu 2019 roku lubelski startup Sundose pozyskał 3 miliony na rozwój. W spółkę zainwestowały dwa fundusze VC – KnowledgeHub Starter i Ataraxy Ventures oraz czterech Aniołów Biznesu.

Sundose zmienia rynek suplementów

Światowa Organizacja Zdrowia szacuje, że około 80% zgonów w krajach rozwiniętych spowodowanych jest przez choroby związane ze stylem życia (głównie dietą, aktywnością fizyczną, snem oraz narażeniem na stres). Z drugiej strony według badań, dietę zgodną z zaleceniami tzw. piramidy żywienia stosuje tylko 10-15% populacji.

Suplementy są elementem rozwiązania tego problemu, jednak pomysł na nie jest niezmienny od dekad. Obecnie są one produkowane masowo, a mieszanki lub pojedyncze składniki dopasowywane są w oparciu o średnie populacyjne.

Wprowadzane są nowe składniki i prowadzone są coraz bardziej przemyślane działania marketingowe mające nas zachęcić do zakupu. W ciągu ostatnich 18 lat liczba reklam w kategorii produkty zdrowotne i leki wzrosła blisko 20 razy, podczas gdy ich ogólna liczba wzrosła zaledwie trzykrotnie. Z drugiej strony jest klient, który jest laikiem i dla niego wybór odpowiedniego składu suplementu diety, bez konsultacji z lekarzem lub dietetykiem, jest niezwykle trudnym zadaniem i zazwyczaj opiera się na informacjach zasłyszanych z sugestywnej reklamy.

Indywidualnie skomponowana mieszanka Sundose

Każdego dnia podejmujemy szereg działań opartych o nawyki, które w dłuższej perspektywie czasu wpływają na jakość oraz długość naszego życia. Najprostszym, a zarazem niezwykle istotnym krokiem jest odpowiednia suplementacja diety.  

Skład Sundose jest w 100% dopasowany w oparciu o indywidualne dane dotyczące stylu życia i zdrowia. Dlatego też każdy z nich  jest inny i unikalny – dopasowany pod potrzeby każdego z osobna.

Rozpoczęcie przygody z Sundose jest proste. Dopasowanie składu zaczyna się od przejścia przez wywiad medyczny dostępny na stronie. Po zamówieniu następuje kontakt z dietetykiem, który zadaje dodatkowe pytania dotyczące badań krwi, uwag i specjalnych życzeń. Po miesiącu stosowania można w oparciu o uwagi zmienić zawartość składu. Jedno opakowanie to 30 saszetek, z czego na każdy dzień przypada 1 saszetka.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF