...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

EA Sports FC – kolejny krok w kierunku rozwoju piłkarskiego esportu?

Rozwój esportu od początku XXI wieku jest niesamowity, ale do tej pory odbywał się on głównie za pośrednictwem takich gier, jak LoL czy CS: GO. EA Sports FC, a wcześniej FIFA wykonały jednak wiele pracy, aby poprawić rozpoznawalność gier piłkarskich na scenie esportu. Czy wyjście nowej gry będzie kolejnym krokiem w stronę sukcesu?

 

Koniec z grą FIFA!

W 2023 roku pojawiła się informacja dotycząca potencjalnego zakończenia współpracy na linii FIFA – EA Sports. Niektórzy z graczy, którzy od wielu lat grają w tę grę, mogli poczuć niepokój dotyczący tego, co będzie dalej. W końcu liczba alternatyw dostępnych na rynku piłkarskich w tym momencie nie jest zbyt bogata. FIFA tak naprawdę miała monopol, ponieważ PES od Konami nie był w stanie nawiązać realnej walki w ostatnich sezonach. Gracze zostali jednak szybko uspokojeni najnowszymi informacjami dotyczącymi nowej gry. Sytuacja miała wyglądać w ten sposób, że po prostu FIFA zmieni swoją nazwę na EA Sports FC, a dalej wszystko pozostanie bez zmian.

Trzeba przyznać, że już po premierze nowej gry sytuacja wygląda dokładnie w ten sposób. Silnik gry znacząco się nie zmienił, chociaż niektórzy gracze uważają, że jest bardziej „drewniany”. Może być to jednak tylko takie odczucie związane z tym, że w końcówce edycji FIFA 23 gracze grali kartami o ocenie 99, a teraz zaczynają od zera.

Nowy gracz na okładce!

Przejście z serii gier FIFA na i EA Sports FC okazało się również szansą na nowego ambasadora. Firma z Kanady postanowiła, że tym razem Kylian Mbappe nie znajdzie się na okładce, a wybór padł na Erlinga Haalanda. Norweg ma za sobą genialny sezon, w którym pobił wiele rekordów strzeleckich, a dodatkowo po raz pierwszy w historii klubu poprowadził Manchester City do zwycięstwa w Lidze Mistrzów. Taka nominacja jest więc w pełni uzasadniona. Wyróżnienie na okładce może być również powiązane z tym, że karta tego piłkarza w najnowszej edycji będzie zdecydowanie mocniejsza.

Nowości w grze EA Sports FC

Oprócz tego, że zmieniła się nazwa I twarze poszczególnych zawodników na podstawie najnowszej aktualizacji, to do gry zostało dodanych również wiele nowych funkcji. W naszej analizie skupimy się przede wszystkim na trybie Ultimate Team, który wzbudza największe zainteresowanie na rynku esportu i gier piłkarskich. Jest to rozgrywka, w której celem gracza jest zbudowanie drużyny swoich marzeń. Aby to osiągnąć, trzeba rozgrywać mecze, zbierać monety, a także najlepiej jest otwierać paczki za zadania. Niektórzy gracze mają szczęście i trafią dobre karty również w paczkach, które można wykupić w sklepie, jednak większość opinii pokazuje, że nie są one warte swojej ceny. Z tym jest jednak jak z grą w totolotka, ponieważ jedna osoba wylosuje znakomicie, a druga po prostu będzie miała pecha. Jeśli chodzi o samą animację otwierania paczek, to zostały tutaj wprowadzone drobne korekty, ale to działo się praktycznie co roku, więc gracze mogli się tego spodziewać.

Ważną informacją dla graczy, którzy zamierzają wykupić najnowszą edycję jest również to, że tryb zgrania z poprzedniej FIFY został podtrzymany. Nie ma więc powrotu do linii, które służyły graczom przez kilka lat, a obecnie budowanie składów może być łatwiejsze. Na początku zrozumienie tego systemu nie było łatwym zadaniem, więc jeśli dopiero planujesz rozpocząć swoją przygodę z tym trybem, polecamy przejść przez samouczek.

Co wpływa na rozwój EA Sports FC?

  • Zainteresowanie prawdziwych klubów piłkarskich i inwestycja w zawodników
  • Rozwój turniejów Ekstraklasa Games, E-Premier League
  • Ogólnoświatowe kwalifikacje do mistrzostw
  • Popularność gier FIFA (obecnie EA Sports FC)

Sam silnik gry na podstawie najnowszych opinii twórców, którzy szybciej otrzymali dostęp do gry wiele się nie zmienił. Dodane zostały nowe sztuczki, a także kilka detali. Trochę jednak potrwa, zanim gracze odpowiednio wyczują możliwości nowej gry i znajdą odpowiednie schematy. Praktycznie co roku zmieniają się aspekty, które potencjalnie mogą wpływać na sukces w trybie Ultimate Team. Kto wie, być może w tym roku będą nimi dośrodkowania?

Istotnym rozwinięciem w porównaniu do poprzedniej FIFY jest wprowadzenie większej liczby stylów biegu. Na starcie edycji 2023 style biegów robiły furorę, a gracze uwielbiali je ze względu na to, że Lenghty pozwalało przywrócić do gry karty, które realnie nie byłyby używane. Oznaczało to, że piłkarze dysponującym mniejszą szybkością na długim dystansie są w stanie się rozpędzić na tyle, aby wyprzedzić najszybszych zawodników z gry. Była to ciekawa zagrywka ze strony twórców gry, dlatego też dodanie nowych styli biegów może okazać się istotną zmianą na początku nowej edycji.

Oprócz tego twórcy gry wprowadzili kilka drobnych poprawek, które znacząco ułatwią graczom zadanie. Nie trzeba już wykupywać karty zmiany pozycji, aby przypisać piłkarza do innej roli, która jest dostępna w jego profilu. Obecnie można też jednym przyciskiem odbierać wykonane zadania, co również jest sporą innowacją w porównaniu do tego, co było w poprzednim sezonie.

Kluczowe daty:

  • 19.09 – dostęp do gry otrzymali twórcy contentu i youtuberzy
  • 22.09 – wczesny dostęp dla użytkowników wersji Ultimate
  • 29.09 – oficjalna premiera standardowej edycji EA Sports FC

SuperPrzewaga dostępna dla fanów piłki nożnej i nie tylko!

SuperPrzewaga nie jest jeszcze dostępna w serii gier EA Sports FC, ale w przyszłości może się pojawić. Jest to promocja, która znacząco ułatwia zadanie graczy, jeśli chodzi o typowanie. Jej zamysł polega na tym, że przy osiągnięciu konkretnego wyniku możesz trafić swój zakład bez względu na to, jak zakończy się spotkanie. Zapewne nie raz spotkałeś się z sytuacją, w której obstawiona przez ciebie drużyna wyszła na 2 lub 3 bramkowe prowadzenie, a ostatecznie przegrała taki mecz lub straciła punkty. SuperPrzewaga wyłącza taką możliwość, ponieważ w piłce nożnej, gdy obstawisz na wygraną Barcelony, a ona będzie prowadzić 2:0, to automatycznie wygrywasz zakład, dzięki SuperPrzewadze. Tak naprawdę przy osiągnięciu takiego rezultatu nie musisz się już dalej martwić o powodzenie swojego typu. SuperPrzewaga uratowała już wiele kuponów graczy!

Mecze w EA FC będziesz mógł obstawiać w Superbet, który jest sponsorem Polskiej Ligi Esportowej.

Obstawianie zakładów bukmacherskich niesie ze sobą ryzyko uzależnienia. Pamiętaj, że nie może być sposobem na życie. W Polsce korzystanie z usług nielegalnych bukmacherów jest zabronione, możesz grać wyłącznie u tych operatorów, którzy posiadają zezwolenie Ministerstwa Finansów.

Zakłady wzajemne urządzane przez sieć Internet przyjmowane są na stronie internetowej Spółki pod adresem www.superbet.pl na podstawie zezwolenia Ministerstwa Finansów z dnia 24.10.2019 r., o nr PS4.6831.5.2019.

Autor tekstu: Mateusz Nowak – Senior Project Manager, redaktor naczelny Zagranie.com, absolwent dziennikarstwa sportowego i zarządzania w sporcie na UAM i fan piłki nożnej! Na Twitterze – @Mati_N95

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

W Warszawie otwarto supernowoczesny punkt bukmacherski!

SUPERBET

W samym centrum stolicy powstała przestrzeń przełamująca stereotypy o lokalach, w których można obstawiać wyniki zdarzeń sportowych. Superbet Premium Store to jeden z największych i najnowocześniejszy punkt bukmacherski w Polsce. Dla fanów sportu ze stolicy lokal otworzyli między innymi Jan Błachowicz oraz Sławomir Peszko.

Otwarcie flagowego punktu marki Superbet odbyło się w czwartek 15 lipca przy Alejach Jerozolimskich 33 w Warszawie. Gośćmi eventu byli ambasadorzy marki Superbet, partnerzy firmy, przedstawiciele mediów, klienci i pracownicy.

 SUPERBET
Źródło: SUPERBET

Miejsce uroczystym przecięciem wstęgi otworzyli symbolicznie Adam Lamentowicz (Country Manager Superbet w Polsce), Jan Błachowicz (Mistrz Świata UFC i ambasador Superbet) oraz Katarzyna Gawlik (Marketing Manager Superbet w Polsce). Chwilę później wydarzenie uświetnili stand-uper Sebastian Rejent oraz pokazowym meczem popularni youtuberzy i gracze FIFA – N3jxiom i Qesek. Rozchwytywany był także Sławomir Peszko z którym goście chętnie robili zdjęcia, prosili o autografy, chwilę rozmowy i mecz w piłkarzyki. Były Reprezentant Polski w ostatnim czasie jest popularną twarzą w przestrzeni miejskiej ze względu na ogólnopolską kampanię Superbet na autobusach i billboardach.

SUPERBET
Źródło: SUPERBET

Mimo że zakłady sportowe w ostatnich latach zyskują popularność głównie w Internecie, to najwięksi bukmacherzy na rynku nie zapominają o klientach preferujących tradycyjną formę obstawiania w punktach naziemnych. Lokalizacja tuż przy Rondzie Romana Dmowskiego, duża powierzchnia oraz nowoczesny design mają sprawić, że lokal będzie także marketingową wizytówką firmy pochodzącej z Rumunii, o globalnym zasięgu i dalszych ambitnych planach na rozwój, która przebojem zdobywa polski rynek.

Katarzyna GawlikChcemy żeby Superbet Premium Store spełniał rolę wyjątkowego, nowoczesnego i przyjaznego miejsca spotkań. W specjalnej strefie na antresoli lokalu planujemy realizację materiałów wideo z naszymi ambasadorami, ludźmi świata sportu, mediów i gamingu. Event otwarcia był wstępem do naszych kolejnych pomysłów na aktywizację mieszkańców Warszawy w samym jej sercu. Można nas odwiedzić nie tylko dla emocji, jakich dostarczają zakłady sportowe, ale zapraszamy również na niezobowiązujące oglądanie wydarzeń sportowych na dużym ekranie i poczucie sportowej atmosfery w wydaniu Superbet.

Katarzyna Gawlik, Marketing Manager Superbet

Lokal otwarty jest codziennie w godzinach 9.00- 22.00 . Na pełnoletnich klientów czeka nowoczesne wnętrze, kilka dużych ekranów z transmisjami wydarzeń sportowych, duża liczba terminali samoobsługowych, przestrzeń do gry na konsoli i doświadczona obsługa.

Adam LamentowiczRok 2021 jest kluczowy dla Superbet w Polsce. Znacznie ulepszyliśmy nasz bukmacherski produkt oraz ofertę, stawiając jako firma fundament pod intensywne działania marketingowe, które przynoszą coraz lepszy skutek. Nie zatrzymujemy się. Za nami Euro 2020, a przed nami Igrzyska Olimpijskie i powrót na ligowe boiska piłkarskie, gdzie razem z naszymi klientami przeniesiemy się dzięki najprzyjemniejszej przestrzeni zakładów sportowych w Polsce. Atmosfera jest dla nas jednym z najważniejszych elementów tej rozrywki, dlatego nadal będziemy stawiać na ulepszanie user experience naszych gier i rozwiązania free to play.

Adam Lamentowicz, Country Manager Superbet


Źródło: Superbet

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF