...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Kartki świąteczne – inne niż wszystkie

Alert Media Communications już od 17 lat wysyła swoim Klientom kartki z komiksami świątecznymi w tym samym formacie graficznym – z roku na rok tworzy się z tego kolekcja swoistego komiksu seryjnego. Zawsze obrazek i tekst życzeń jakoś nawiązują do aktualnej sytuacji.  

W tym roku leit motiv to XX-lecie naszej firmy. Dlatego życzenia słowne układają się, graficznie w dwie rzymskie dziesiątki a widoczny na kartce pomarańczowy parasol (oprócz symboliki ochrony antykryzysowej) jest dokładnie taki, jaki fizycznie dostali uczestnicy jubileuszowej imprezy kilka dni wcześniej zorganizowanej w …teatrze. W tym kontekście parasol na kartce to taka odwrotność teasera – jest po, a nie przed otrzymaniem gadżetu. To właśnie na parasolu pierwszy raz przedstawiliśmy nasze logo, które wprowadziliśmy 9 grudnia br.

 

I jeszcze dodam, że co roku w agencji ogłaszamy wśród pracowników konkurs na koncept obrazka i treść życzeń. To taka wewnętrzna grywalizacja w zakresie kreatywności i wizualnej i słownej.

Stały — od 2005 roku — format kartki ma także komunikować stabilność wysokiej jakości naszych usług (mamy klientów, których obsługujemy od 18 lat bez przerwy). Pierwszy projekt graficzny kartki stworzył Edward Lutczyn. Teraz pomysły na wizualizację obrazków realizuje warszawska graficzka Taisa Mikołajczyk.

Kartka głównie idzie w wersji fizycznej pocztą, niesymetrycznie złamana. Oczywiście adaptujemy też ją do wersji e-kartki. Obie wersje w załączeniu.

Niby drobna rzecz – kartka, może to nie jest kalendarz Pirelli, ale ma swoją historię, ideę, łączy tradycję i aktualność. Komunikuje stabilne atrybuty marki i wiemy, że odbiorcy ją bardzo lubią i co roku czekają na nową odsłonę.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Vlogmasy i inspiracje zakupowe. Polacy oglądają ponad 54 mln godzin treści związanych ze Świętami na YouTube

vlogmasy yt

W świątecznym czasie uwielbiamy oglądać na YouTube vlogmasy, a także słuchać kolęd. W ubiegłym roku Polacy obejrzeli ponad 54 miliony godzin treści związanych ze Świętami. Platforma jest także dla wielu źródłem inspiracji prezentowych. YouTube pomaga w decyzjach zakupowych 67% respondentów.

Pierwsze zainteresowanie świątecznymi treściami na YouTube widać już w połowie sierpnia. Wzrasta ono oczywiście znacznie w okresie świątecznym, a platforma dociera wtedy do 25.8 milionów użytkowników i 99% widowni wideo online1. Treści świąteczne na YouTube cieszą się szczególną popularnością. W ubiegłym roku Polki i Polacy obejrzeli w sumie ponad 54 miliony godzin wideo dotyczących Bożego Narodzenia2.

Jak się okazuje, w okresie świątecznym także rośnie nasza aktywność na platformie: pojawia się o 27% więcej pozytywnych ocen filmów, a także o 14% więcej udostępnień. Ponadto, liczba komentarzy wzrasta o 32%. W sumie interakcje w czwartym kwartale ubiegłego roku wzrosły o ponad 27% w porównaniu z rokiem poprzednim. Oczywiście to zjawisko można tłumaczyć także sytuacją związaną z pandemią, gdyż więcej czasu spędzaliśmy w domowym zaciszu, ograniczając spotkania z rodziną.

Jakie treści oglądamy w Święta na YouTube? Prym wiodą vlogmasy, które są w tym czasie najpopularniejszym formatem. Nazwa ta powstała z połączenia słów vlog oraz Christmas i dotyczy najczęściej lifestyle’owych materiałów o tematyce świątecznej. W ubiegłym roku były one wyświetlane o 88% częściej, a czas ich oglądania wydłużył się o 66% w porównaniu z poprzednimi latami. W trakcie Świąt chcemy być blisko ulubionych twórców i wspólnie z nimi cieszyć się tym wspaniałym czasem. Dlatego na YouTube popularne w tym okresie są kategorie filmów takie jak Wigilia (wzrost wyszukiwań o 110% r/r) oraz zwyczaje świąteczne (wzrost wyszukiwań o 300% r/r)3. Co roku na YouTube słuchamy także kolęd, których popularność w zeszłym roku wzrosła o 22% rok do roku.

YouTube stanowi dla nas także źródło inspiracji zakupowych dotyczących prezentów dla najbliższych. Aż 67% użytkowników YouTube przyznaje, że platforma pomaga im zdecydować, który produkt kupić4. Treści, które oglądamy na platformie w związku z zakupem prezentów, dotyczą głównie biżuterii (wzrost o 44% r/r), gadżetów (wzrost o 44% r/r), rękodzieła oraz kosmetyków (wzrost odpowiednio o 13% i 9%). Polacy w sumie w ubiegłym roku obejrzeli ponad 18 milionów godzin treści dotyczących prezentów w okresie świątecznym5.

1 Źródło: Gemius/PBI – Mediapanel, Grudzień 2020
2 Wewnętrzne dane YouTube
3 Porównanie danych za 2020 rok w stosunku do 2019 roku
4 Why wideo, badanie wykonane przez Talk Shoppe w lipcu 2021 w Polsce, na próbie N=2000 osób w wieku 18-64, które oglądają treści wideo w Internecie
5 Dane wewnętrzne YouTube


Źródło: You Tube 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Powstał wyjątkowy Poradnik dla NGO

kompas ngo

Święta Bożego Narodzenia to najbardziej radosny i magiczny czas, jest to okres w którym nie możemy zapomnieć o potrzebujących. W te Święta udało się pomyśleć także o tych, który pomagają innym, czyli o organizacjach pozarządowych. Bowiem Fundacja Pro NGO przygotowała dla nich wyjątkowy prezent – Poradnik Kompas NGO, który dn. 22.12.2021 r. został udostępniony bezpłatnie organizacjom pozarządowym w całej Polsce.

Poradnik ten to publikacja stworzona z myślą o organizacjach pozarządowych, w którym każdy NGO znajdzie coś dla siebie. Poradnik podzielony został na rozdziały, każdy z nich porusza inny, ważny z punktu widzenia organizacji pozarządowych problem. Przechodząc przez kolejne rozdziały czytelnik pozna najważniejsze zagadnienia, definicje oraz wartościowe wskazówki i porady od ekspertów, by w ostatnim rozdziale zgłębić przykłady akcji i projektów zrealizowanych przez firmy. Przedstawione w publikacji dobre praktyki oraz informacje dotyczące realizacji projektów ukazane z perspektywy organizacji pozarządowej, będą dla nich swoistą receptą i przepisem jak tworzyć wartościowe akcje i na co zwrócić uwagę podczas planowania i realizacji takich inicjatyw.

Cieszę się widząc jak powstawał „Poradnik Kompas NGO” to wspaniałe, że biznes tak chętnie angażuje się w takie projekty i chce dzielić się swoją wiedzą. Każda wypowiedź to inna historia i realna pomoc, a udało się to osiągnąć dzięki firmom, które nie są obojętne, wierzą w ideę wolontariatu i realizują projekty CSR. Tym razem udało się pójść o krok dalej – firmy nie tylko zrealizowały te projekty, ale podzieliły się swoimi pomysłami, opisując co udało się osiągnąć i jak tego dokonali. Wszystko po to, aby zainspirować organizacje pozarządowe, dać przestrzeń do analizy, dyskusji i co najważniejsze zachęcić je do tworzenia własnych, unikalnych projektów, które wraz z firmami będą mogli realizować. Już nie mogę się doczekać nowych inicjatyw, które powstaną po przeczytaniu tego Poradnika.

Jasiek Mela, Ambasador Fundacji Pro NGO

W realizację projektu zaangażowały się firmy, które opisały dobre praktyki jako przykłady akcji CSR i wolontariatu. Ponadto kilkunastu przedstawicieli środowiska biznesowego odpowiedziało na najważniejsze pytania dotyczące współpracy z biznesem, budowania wizerunku, komunikacji i zarządzania. Jest to wiedza w pigułce, zebrana w jedną publikację, która od początku do końca przeprowadza czytelnika przez wszystkie kwestie, które pozwolą mu stać się nowoczesną organizacją, która stawia na rozwój i nowatorskie pomysły.

Działalność Grupy Enea wpływa na jej otoczenie, w szczególności na społeczności lokalne, dla których jesteśmy gwarantem bezpieczeństwa energetycznego, ważnym pracodawcą i partnerem w wielu przedsięwzięciach. Zależy nam, aby współpraca między biznesem i NGO rozwijała się dynamicznie, przyczyniając się do wprowadzania rozwiązań poprawiających jakość życia społecznego i środowiska.

Joanna Mularczyk, Kierownik Biura Społecznej Odpowiedzialności Biznesu, Grupa ENEA

Poradnik to nie tylko miejsce inspiracji dla NGO, to także lektura dla wszystkich tych, którzy są zaangażowani w działania społeczne, wolontariat, szukają inspiracji do podejmowania nowych wyzwań i chcą zrobić coś dobrego dla innych.

Poradnik Kompas NGO można pobrać bezpłatnie na stronie www.poradnik.kompasngo.pl


źródło: Fundacja Pro NGO

Adam Daniluk

Boże Narodzenie kiedyś i dziś. Jak przez 20 lat technologia zmieniła nasze święta?

Batmaid

Zaczęło się nieco ponad dwie dekady temu od życzeń przesyłanych SMS-ami. Od tego czasu zarówno przegotowania do Świąt, jak i sposób ich obchodzenia, uległy w Polsce ogromnej przemianie. Najnowsza odsłona zmian: choinki z internetu, żywność i catering zamawiane online oraz przedświąteczne sprzątanie zlecane w aplikacji mobilnej

Święta to tradycja. Ale nawet w nią coraz śmielej wdzierają się nowe technologie, szczególnie te mobilne. Choć z pozoru może wydawać się, że podstawowa oprawa świąt Bożego Narodzenia jest stała – Wigilia, opłatek, choinka, pasterka, Święty Mikołaj – to w rzeczywistości skala zmian zaskoczyłaby każdego, kto cofnąłby się w czasie o dwie dekady.

To mniej więcej wtedy zaczął się upowszechniać zwyczaj wysyłania życzeń za pomocą SMS-ów, które od tamtych czasów zdążyły wyprzeć zwykłe życzenia składane telefonicznie, nie mówiąc już wysyłaniu bożonarodzeniowych kartek. Z tym zastrzeżeniem, że od paru lat same SMS-y są już wypierane przez MMS-y i komunikatory.

Przedświąteczna triada: zakupy, gotowanie, sprzątanie. Smartfon i sieć na wszystko

Składanie życzeń to już początek obchodów Świąt. Jednak gigantyczna zmiana zaszła przede wszystkim – i zachodzi nadal – na samym etapie przygotowań. Przede wszystkim jeśli chodzi o zakupy, w tym nabywanie upominków: jak pokazuje badanie „Zakupy świąteczne 2021”, przeprowadzone przez Deloitte, niemal co drugi Polak prezenty pod choinkę kupuje dziś online¹. Ale na prezentach się nie kończy. Obecnie online robimy już także zakupy spożywcze, w tym nabywamy składniki na wigilijne dania – wiadomo już, że ten rok pod względem zakupów żywności w sieci będzie rekordowy. Jak wynika z badania przeprowadzonego dla PayPal², ponad 40 proc. Polaków zamierza kupić część żywności przez internet. Chyba że – co przez dekady było nie do pomyślenia – dania te zamówimy w zewnętrznej firmie cateringowej, poprzez jej stronę internetową. Łatwa dostępność ofert w sieci i możliwość ich porównania powodują, że staje się kolejną coraz częstszą praktyką.

Najnowszym zjawiskiem w przygotowaniach jest natomiast zamawianie za pomocą kilku kliknięć – przez internet lub aplikację – także sprzątania mieszkania przed świętami. Tę innowacyjną usługę online wprowadził jesienią tego roku w Warszawie szwajcarski startup Batmaid.

Przygotowania do tradycyjnych polskich świąt kojarzone są ze sprzątaniem, gotowaniem i zakupową gorączką. Zakupy nam ułatwił e-commerce i automaty paczkowe. Kwestię gotowania rozwiązuje w razie potrzeby oferta zewnętrznego cateringu, łatwo dostępna w sieci. Pozostało sprzątanie. Teraz je również możemy z marszu zamówić online, jako profesjonalną usługę home wellness, z której, jak widzimy, klienci coraz chętniej korzystają.

Piotr Majdan, General Manager w Batmaid Polska

Choinka z sieci? Google Trends nie zostawia złudzeń

Nawet zamawianie przez aplikację sprzątania w mieszkaniu nie kończy jednak technologicznych przemian, zachodzących wokół Świąt. Czy rodzinne wyprawy po choinkę zastąpi kupowanie świątecznego drzewka online? Wiele wskazuje, że, przynajmniej częściowo, tak właśnie będzie – profesjonalnych ofert sprzedaży choinek w sieci przybywa, a analiza popularności zapytań w wyszukiwarce Google pokazuje, że hasło „choinka online” budzi w Polsce coraz większe zainteresowanie.

Do tego dochodzą oczywiście wszechobecne gadżety i digitalizacja. Kolędy puszczane bezprzewodowo na głośnik z playlisty na smartfonie nie dziwią już chyba nikogo. Aranżacje na choince z lampkami o zmieniającym się natężeniu i barwie, podłączonymi do domowego systemu Internetu Rzeczy (IoT) i sterowanymi również ze smartfona, są jeszcze znacznie rzadsze – ale i to jest prawdopodobnie tylko kwestią czasu.

Polacy, mimo przywiązania do tradycji, są ciekawi nowinek technologicznych i chętnie eksperymentują. A do nowoczesnych usług, dających oszczędność czasu, takich jak np. zamawianie online sprzątania, przekonujemy się coraz częściej przed dużymi wydarzeniami. W ten sposób technologia robi to, do czego została stworzona: uwalnia nasz czas, który możemy poświęcić bliskim, by celebrować chwile spędzone razem.

Piotr Majdan, Batmaid Polska

¹ https://www2.deloitte.com/pl/pl/pages/consumer-business/articles/zakupy-swiateczne-2021.html

² https://inwestycje.pl/gospodarka/41-polakow-chce-kupic-online-przynajmniej-czesc-zywnosci-na-swieta 


źródło: Batmaid

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Prezenty gwiazdkowe w 2021 r. – najpopularniejsze produkty na świątecznych listach zakupowych

zakupy świąteczne

Prezentami, które w tym roku Polacy najczęściej znajdą pod choinką, będą m.in. skarpetki, kosmetyki i telefony - wynika z analizy danych zebranych w okresie od 7 do 17 grudnia w aplikacji Listonic, jednej z najpopularniejszych aplikacji do tworzenia list zakupów. W porównaniu do ubiegłego roku, zdecydowanie większym zainteresowaniem konsumentów cieszą się obecnie m.in. biżuteria (+303% r/r), laptopy (+27% r/r), zegarki (+17% r/r) oraz pluszaki (+27% r/r) oraz sprzęt sportowy (+9% r/r).

Z raportu Deloitte pt. „Zakupy świąteczne 2021” wynika, że w tym roku konsumenci planują wydać na prezenty gwiazdkowe o ponad 200 zł więcej niż w ubiegłym. W związku z rosnącą inflacją prezenty pod choinkę będą w tym roku droższe, nie oznacza to jednak, że w koszyku zakupowym znajdzie się więcej artykułów – wyższe ceny niemal wszystkich produktów sprawią, że przeciętny Polak najprawdopodobniej kupi mniej lub tyle samo co w grudniu ubiegłego roku.

Co znajdziemy pod choinką?

W okresie przedświątecznym ubiegłego roku najpopularniejszą kategorią prezentową z produktami dla dzieci w aplikacji Listonic były zabawki edukacyjne, wśród których królowały puzzle (+40% r/r) i klocki (+26% r/r), a także sprzęt sportowy (+24% r/r). Na podstawie analizy danych Listonic, zebranych w dniach 7-17 grudnia br., można wskazać, że wśród prezentów, którymi Polacy obdarują najbliższe osoby, znajdą się m. in. skarpetki, telefony, a z kosmetyków te do makijażuak i… żele do kąpieli. Największe wzrosty popularności w okresie przedświątecznym osiągnęły wspomniane wcześniej biżuteria (+303% r/r), a także laptopy (+27% r/r), zegarki (+17% r/r) i słuchawki (+12% r/r). Większym zainteresowaniem wśród konsumentów cieszą się również pluszaki (+27% r/r) oraz sprzęt sportowy (+9% r/r), który stanowi ponad ⅓ całej kategorii.

Na brak popularności na listach zakupowych nie narzekają słodycze oraz alkohol. Według danych Listonic, na świątecznych listach zdecydowanie częściej niż w ubiegłym roku pojawiały się ptasie mleczko (+ 100% r/r), a także batoniki (+40% r/r). Mimo znaczącego skoku popularności tych dwóch produktów, nadal największym zainteresowaniem wśród użytkowników aplikacji Listonic cieszą się czekoladki. To również słodycze były popularnym upominkiem mikołajkowym – w dniach 1-6 grudnia br. konsumenci do list zakupowych najchętniej dodawali ciastka (+29% r/r) i ptasie mleczko (+20% r/r). W okresie świątecznym wśród alkoholi na popularności zyskał likier (+11% r/r), choć nadal najchętniej wybieranym trunkiem pozostaje wino.

Żyjemy w mocno niepewnych czasach, które determinują wybory zakupowe konsumentów. Wydaje się, że Polacy zaczęli bardziej rozważnie podchodzić do kwestii wyboru prezentów i na podarunki dla najbliższych wybierają produkty spośród asortymentu produktów przydatnych na co dzień. Być może dlatego, że w tym roku nietypowe czy drogie prezenty mają mniejsze znaczenie niż po prostu możliwość spędzenia Świąt razem.

Małgorzata Olczak, Head of Sales w Listonic

Trwa planowanie świątecznego menu

Jak wskazują dane Listonic, oprócz polowania na prezenty gwiazdkowe, Polacy już w pierwszej połowie grudnia zaczęli planować świąteczne menu i – przygotowując się do Wigilii – do list zakupowych zawczasu dodają barszcz czerwony (+37% r/r) i karpia (+25% r/r). Na listach nie brakuje również maku, buraków i kapusty kiszonej oraz jak co roku mandarynek i pomarańczy.

 


źródło: Listonic

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Świąteczne NFT w branży reklamowej

Olmeka Elf

Agencja reklamowa Olmeka Creation House przygotowała charytatywną akcję świąteczną z gadżetami reklamowymi, które wykorzystują technologię NFT.

Zamiast standardowych świątecznych gadżetów, Olmeka stworzyła limitowaną serię odznak Świątecznego Elfa. Rozdała wszystkie trzydzieści sztuk swoim najlepszym klientom w podziękowaniu za dotychczasową współpracę. Jednocześnie przedstawiciele agencji, w porozumieniu z ośrodkiem opiekuńczo-wychowawczym na warszawskiej Ochocie, ufundowali choinki i ozdoby świąteczne dla wszystkich podopiecznych. Dzięki temu każdy z partnerów biznesowych agencji został prawdziwym świątecznym elfem.

odznaka elfa

W tym roku przełamaliśmy utarte schematy. Zamiast przysłowiowych logowanych gadżetów czy czekoladek, chcieliśmy spożytkować energię świąteczną w nieco inny sposób. W imieniu naszych kontrahentów obdarowaliśmy dzieci z ośrodka opiekuńczo-wychowawczego świąteczną atmosferą, a naszym klientom wręczyliśmy odznaki NFT. Każda z nich jest potwierdzeniem i unikatowym certyfikatem uczestnictwa w tej akcji. Co więcej, uniknęliśmy stresu dostaw w tym gorącym okresie, jak i zmian związanych z kwarantannami oraz pracą zdalną. Gadżet NFT wysłaliśmy w wiadomości prywatnej.  

Konrad Mizera, właściciel Olmeka Creation House

 

Wartości kolekcjonerskiej tokena nie da się jeszcze oszacować, natomiast posiada on tę ważniejszą wartość- sentymentalną.

 

 

Adam Daniluk

Magia świąt zawarta w reklamach! Najciekawsze kampanie świąteczne 2021

Kampania T-mobile

Święta to okres, który każdy chce spędzić z bliskimi osobami.

Allegro – „nie oceniaj książki po okładce”

„Pierwsze wrażenie nie musi być słuszne. Czasem potrzeba chwili, żeby dostrzec w sobie to, co najważniejsze.” – tym stwierdzeniem Allegro promuje magiczny, świąteczny czas. Historia w reklamie pokazuje jak nieprzekonany do chłopaka swojej córki ojciec nie może zaakceptować jego osoby, przez to, że ma on liczne tatuaże na ciele. Podczas okresu świątecznego ostatecznie zrozumiał, że błędnie go postrzegał.

IKEA przeciw marnowaniu jedzenia

Z innej strony do stworzenia swojego spotu podeszła IKEA. Porusza ona temat globalny, bowiem marnowanie jedzenia. Jest to bardzo zauważalne w polskich domach, że nadmiar posiłków przyrządzonych na święta często ląduje w śmietniku. Reklama pokazuje ogrom tego zjawiska i przedstawia alternatywne rozwiązanie  problemu przy użyciu produktu z ich sklepu.

„Czas być razem” Disney’a

Piękną historię zaprezentowało również Disney w animacji przedstawiającej mężczyznę, który zostaje ojcem dwójki dzieci. Kampania pokazuje, że każdy kto nie ma rodziny, kiedyś na pewno taką odnajdzie.

„Prezent musi być większy!”

T-mobile w ciągu 45 sekund potrafił zawrzeć poruszającą historię z pięknym zakończeniem. Warto zobaczyć.

Czy auto też chce spędzić Wigilię z właścicielami?

Samochód, który ma uczucia. Historia tego auta jest jak historia życia człowieka. Słyszeliście kiedyś mit o tym, że zwierzęta w trakcie świąt nabierają cech ludzkich? Może wasze czterokołowe maszyny również? Warto się tym zainteresować!

Adam Daniluk

Reklamy w okresie świątecznym. Gdzie, ile i jak drogo ?

Analiza rynku reklam

Marta Bongilaj wraz z Maciejem Baranowskim wzięli pod lupę reklamy na facebooku i instagramie w najbardziej atrakcyjnej handlowo części roku.

Czwarty kwartał wypełniony jest dniami świątecznymi oraz specjalnymi wydarzeniami takimi jak black friday czy cyber monday. Zespół AI Sotrender postanowił przeanalizować dane z zeszłego roku, aby sprawdzić, kiedy należy spodziewać się najwyższych stawek i największej konkurencji w przypadku reklamowania się w serwisach od Meta. Wbrew pozorom okres świąteczny nie jest najdroższym ani najbardziej aktywnym.
Bombardowanie reklamami zaczyna się około dwa tygodnie przed czarnym piątkiem i jest to okres, kiedy ilość aktywnych reklam jest najwyższa. Zarazem jest około 7% wyższa niż w najbardziej aktywnym okresie przed bożym narodzeniem. W sam czarny piątek ilość ta spada o około 15%.

Liczba aktywnych reklam

Ilość reklam przekłada się oczywiście na ich koszty, choć nie wprost proporcjonalnie. Za jedno kliknięcie w reklamę najwięcej zapłacić trzeba w dzień czarnego piątku, kiedy to wartość CPC wynosi około 1,70 zł. Średni koszt CPC na platformie to okolice osiemdziesięciu groszy. Analogicznie wygląda cena CPM, która najwyższy pułap osiągnęła w black friday, dając kwotę bliską 5 zł, a tydzień przed wigilią bożego narodzenia było to 4,80 zł.

Średnia wartość CPC i CPM

W przypadku podziału na branże zdecydowanie najdroższą jest ‘Commercial & Industrial’ dla której najwyższy koszt CPC wyniósł 3 złote. Najniższe koszty reklamy przypadają na branże ‘Shopping & Retail’ dla której to koszt kliknięcia reklamę to niewiele ponad złotówka.

Średnia wartość CPC i CPM

Efektem połączenia wysokiej ilości reklam oraz podwyższonych cen są zwiększone wydatki na reklamy. Najwięcej na promocję marki wydają w okresie przed czarnym piątkiem, kiedy to wydatki są największe i około 25% wyższe niż w najbardziej aktywnym momencie przed świętami.

Wydatki na reklamy

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rusza świąteczna kampania marki LEGO®

Lego kamapnia świąteczna

Misją Grupy LEGO jest inspirowanie i rozwijanie przyszłych projektantów i konstruktorów poprzez zabawę.

W tym celu rusza kampania świąteczna zachęcająca najmłodszych ale nie tylko, do pobudzenia kreatywności i przebudowania świata wokół siebie.
Głównym punktem kampanii jest film stworzony przez doświadczony zespół filmowców TRAKTOR we współpracy ze Stink Paris i MPC.
Można w nim zobaczyć przerobioną klasykę popu “Don’t stop me now” Queen oraz przebudowany świat wypełniony niespodziankami. Chociażby smok gaszący pożar, kaktusy przytulające balony czy też pszczoły odstraszające szturmowców z LEGO Star Wars.

Z tej okazji dwa nowe zestawy zostały stworzone z myślą o przebudowie. Magiczny wóz LEGO Friends zmienia się w elektryczny samochód sportowy, a zestaw Technic Monster Jam Digger Pullback staje się bojowym samolotem pirackim.

Równolegle z kampanią świąteczną prowadzona jest coroczna inicjatywa #BuildToGive. Od czterech lat LEGO zachęca rodziny do pomocy potrzebującym dzieciom przy wykorzystaniu klocków LEGO. W tym roku cel jest wyjątkowo ambitny, firma planuje rozdać nawet 1,5 miliona zestawów klocków najbardziej potrzebującym. Aby dołączyć, wystarczy zbudować własną gwiazdę LEGO i udostępnić ją w mediach społecznościowych z #BuildToGive.

 


Źródło: LEGO®

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak zaskoczyć bliskich w święta?

corka z wiertarka orange swieta

W świątecznej kampanii Orange namawia do tego, by zaskoczyć bliskich nie tylko wymarzonymi prezentami, ale też oryginalnym opakowaniem czy niebanalną wersją bożonarodzeniowej choinki. Oczywiście wykonanymi własnoręcznie.

Tegoroczna kampania świąteczna Orange różni się od poprzednich, choć nie brakuje w niej ciepłej, rodzinnej, świątecznej scenerii i pomysłów na prezenty z oferty operatora. Po raz pierwszy w spotach pojawili się członkowie Ekipy Orange, znani dotychczas z działań marki w mediach społecznościowych. Ula i Michał zachęcają do podjęcia świątecznych wyzwań – na przykład zapakowania prezentów tak, by przypominały coś innego.

Spakuj swoje prezenty inaczej!

Wybierając prezenty dla bliskich często dopytujemy zainteresowanych, co chcieliby znaleźć pod choinką. Nie zawsze więc prezenty są dla obdarowanej osoby niespodzianką. A wiadomo – niespodzianki cieszą najbardziej, zwłaszcza takie, które okazują się być spełnieniem marzeń. Co więc zrobić?

Mama i tata zaba

Być może wystarczy zapakować je tak, by kształtem przypominały coś zupełnie innego. Emocje przy rozpakowywaniu gwarantowane 🙂 A kto wie, może pakowanie prezentów, tak by przypominały coś innego, przerodzi się w nową świąteczną tradycję?

W świątecznej ofercie operatora już tradycyjnie znalazły się prezenty w postaci drugiego telefonu za 1 zł. W tym roku można go otrzymać przy zakupie wybranych Planów Mobilnych lub pakietów Orange Love. W ten sposób można sprawić niespodziankę nie jednej a dwóm bliskim osobom!

Orange Xmass drugi telefon za 1 zl

Kampania powstała przy współpracy z Leo Burnett i Follow Agency. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Initiative.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF