...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Czy edukacja domowa pozostanie na zasadach ministra Czarnka? O konieczność zmian pyta Rzecznik Praw Obywatelskich

Nowy rok i stare zasady finansowania. Środowisko edukacji domowej liczy na nowelizację. Ich prośby i apele zauważył Rzecznik Praw Obywatelskich.

 

Apel środowiska edukacji domowej usłyszał Marcin Wiącek, RPO. W swoim piśmie skierowanym do Barbary Nowackiej podkreśla, że „jasne przepisy są ważne zarówno dla podmiotów prowadzących szkoły niepubliczne, jak i dla uczniów i uczennic oraz ich rodziców”. Przytacza argumenty przedstawione przez Fundację „Szkoła
w Chmurze” oraz Fundację Edukacji Domowej. Stawia też pytanie, czy istnieje potrzeba zmiany przepisów, na podstawie których funkcjonują placówki udzielające wsparcia dzieciom i młodzieży zdobywającym wykształcenie poza szkołą.

Nasze doświadczenia, ale przede wszystkim głos uczniów i rodziców, którzy wybrali model zaproponowany przez Szkołę w Chmurze daje szereg argumentów za zmianą obowiązującego rozporządzenia do poziomu finansowania 0,8. Udowodniliśmy, że oferta „Szkoły w chmurze” w modelu edukacji domowej to dobrze zainwestowany czas uczniów i uczennic. To także dobrze zainwestowane środki. Dla zapewnienia nowoczesnej edukacji wystarcza nam 0,8 kwoty subwencji, którą otrzymuje tradycyjna szkoła. W tej kwocie jest nie tylko wszechstronna oferta, ale także możliwość rozwijania, testowania i wdrażania innowacyjnych rozwiązań. Za 0,2 kwoty subwencji nie można organizować dobrej szkoły. Chyba, że sięgnie się po środki z kieszeni rodziców. Ale ci już płacą na nią ze swoich podatków. Trzeba tylko sprawiedliwej dystrybucji tych pieniędzy – mówi Kamil Stachowiak, wicedyrektor Szkoły w Chmurze.

Przedstawiciele środowiska edukacji domowej nie rezygnują z apelu o dialog i wspólne wypracowanie rozwiązań, które najlepiej będą służyły wszechstronnemu rozwojowi uczniów i uczennic. Na biurku minister Barbary Nowackiej leży już petycja podpisana przez ponad 16 tys. osób o przywrócenie finansowania na sprawiedliwym poziomie. Nowy rok nie przynosi nowych rozwiązań, ale daje nadzieję na dialog między organizatorami edukacji domowej a ministerstwem.

 

Szkoła w Chmurze stawia ucznia w centrum uwagi, uczy go samodzielności i odpowiedzialności od najmłodszych lat. Zapewniamy wsparcie nauczycieli, szeroką ofertę edukacyjną, warsztaty w Centrum Spotkań, Centrum Robotyki. Stawiamy na rozwój talentów i pasji naszych uczniów. W swojej idei to edukacyjna przestrzeń dostępna niezależnie od statusu majątkowego rodziny. Dobra szkoła to element całego ekosystemu miasta, regionu czy metropolii. Uzupełnia ofertę o miejsca, gdzie można doświadczać i eksperymentować. Od roku podkreślamy, że obecny poziom finansowania w placówkach powyżej 200 uczniów w edukacji domowej jest niewystarczający. Jako Fundacja „Szkoła w Chmurze”, ale i społeczność rodziców oraz opiekunów, apelujemy o przywrócenie subwencji do poziomu 0,8. Jesteśmy otwarci na dialog – podkreśla Kamil Stachowiak.

 

Obowiązujące przepisy zostały drastycznie zmienione w grudniu 2022 roku. Czterokrotne obcięcie subwencji stanowi spore utrudnienie funkcjonowania szkół, które w ostatnich latach zyskały dużą popularność w środowisku edukacji domowej. Dziś z tej formy kształcenia korzysta około 50 tys. uczniów i uczennic. Blisko 30 tys. z nich uczy się właśnie w Szkole w Chmurze. Rozporządzenie o utrzymaniu tych warunków przygotował Przemysław Czarnek. Podpisał je Krzysztof Szczucki. Uprawomocniły się jednak w kadencji Barbary Nowackiej.

 

PETYCJA RODZICÓW SZKOŁY W CHMURZE:

https://www.cognitoforms.com/SzkolaWChmurze/PetycjaDoPrzysz%C5%82ejMinisterEdukacjiPaniBarbaryNowackiej

 

O Szkole w Chmurze:

Szkoła w Chmurze to wyjątkowe miejsce edukacyjne, które od 5 lat funkcjonuje jako bezpłatna alternatywa dla szkół tradycyjnych. Wprowadza rewolucyjne podejście, umożliwiające rodzicom zapewnienie nowoczesnej formy nauczania bez konieczności dysponowania dużymi środkami finansowymi
czy posiadania rozległej wiedzy i czasu do nauczania w domu. Szkoła w Chmurze to przestrzeń, w której wspierane są pasje i przywracana jest radość z uczenia się. Celem Szkoły jest dostarczanie edukacji dostosowanej do potrzeb XXI wieku, niezależnie od lokalizacji czy zasobów finansowych. Nie mylmy tego z edukacją zdalną, nie mylmy z edukacja online. Nie chodzi o to, żeby edukacja polegała na siedzeniu kilku godzin dziennie przed komputerem, ale żeby uczniowie korzystali z całego piękna i zasobów,
które są dostępne w ofercie miast, metropolii i regionów. Szkoła w Chmurze daje uczniom wolność wyboru.
Nie ma sztywnego harmonogramu nauki. Preferuje uczenie przez doświadczenie. Uczniowie mogą podejść
do zadań w dogodnym dla siebie czasie. Koncepcja nauki blokami tematycznymi pozwala na głębsze zanurzenie się w wybraną dziedzinę. Jednak to nie tylko metodyka przyciąga uwagę rodziców i uczniów. W szkole podkreśla się, że każdy uczeń może doświadczyć, że nauka może być fascynująca, a brak sukcesów w tradycyjnym systemie niekoniecznie wynika z braku zdolności uczniów, ale z niewłaściwych warunków nauczania. Szkoła w Chmurze to największa szkoła wspierająca edukację domową w Polsce,
choć nie jedyna. Dziś to blisko 30 tys. uczniów oraz tysiąc nauczycieli i warsztatowców. Szkoła w Chmurze chce kontynuować swoją misję reformowania edukacji, zapewniając uczniom przestrzeń do rozwijania talentów oraz czerpania radości z nauki. To miejsce, gdzie edukacja staje się inspirującym procesem,
a nie tylko obowiązkiem. Na świecie w edukacji domowej kształciło się wielu znanych i cenionych ludzi,
w tym trzech byłych prezydentów Stanów Zjednoczonych, Winston Churchill, Leonardo da Vinci,
Mark Twain czy Maria Konopnicka. Więcej o projekcie na stronie internetowej: https://szkolawchmurze.org/

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Szkoła w Chmurze – nowa era w edukacji! EDUKACJA + KULTURA = SUKCES w biznesie (i nie tylko!) 

Natalia Minczanowska, Szkoła w Chmurze - Liceum - wszystkie klasy liceum - w Telewizji Biznesowej

 Szkoła w Chmurze, (rok szkolny 2023/24 około 30.000 uczniów).
   – Brak klasycznego planu lekcji;
   – warsztaty i konsultacje – m.in. jak budować CV czy tworzyć pomysły na biznes.

 

 Kompetencje XXI Wieku:
   – praktyczne nauczanie, np. zarządzanie emocjami, czym jest przedsiębiorczość;
   – Centrum Robotyki, wspiera pasje i rozwój uczniów.
#Kiszmasz #BusinessInBrief #BriefujZnami

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Mariusz Truszkowski, Szkoła w Chmurze i jego #BriefNa2023

Szkoła w chmurze to projekt który nastawiony jest na zmianę oraz nowoczesną przemianę szkoły.

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…

Mariusz Truszkowski, Szkoła w Chmurze, twórca projektu edukacyjnego, który został doceniony 12 edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

● Szkoła w chmurze to projekt który nastawiony jest na zmianę oraz nowoczesną przemianę szkoły.

● 2022 obfitował w bardzo wiele ważnych dla nas i różnorodnych wydarzeń.

● O skali naszego rozwoju niech świadczy fakt, że poprzedni rok szkolny rozpoczynaliśmy z tysiącami z tysiącem uczniów a na koniec roku było już ich 10 000.

● Nasz projekt, dzięki możliwości zdalnego uczenia się, jest interesującą alternatywą dla wszystkich, który którzy nie mają obok siebie szkoły, z której są zadowoleni.

● System zaproponowany przez nas Jest systemem bardziej zadaniowym niż godzinowym. Naszym celem jest nauczyć!

● Polski system szkolny charakteryzuje to, że tak naprawdę wszyscy chcą dobrze. Problem polega na trudności zarządzania tak wielkim molochem, jakim jest system edukacji w kraju.

● Wbrew pozorom, system który proponuje Szkoła w Chmurze tworzy więcej okazji do relacji i nawiązywania przyjaźni między uczniami niż często oferuje szkoła stacjonarna.

● Szkoła w Chmurze utrzymuje się wyłącznie z dotacji państwowego systemu edukacji. Bardzo zależy nam na znalezieniu innych form i sposobów finansowania naszej działalności.

Grzegorz Kiszluk