...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Skorzystaj ze szkoleń warszawskiego inkubatora dla branży kreatywnej

Szkoła Kreatywności to bezpłatne wykłady, warsztaty i szkolenia dla mikro i małych firm oraz osób pracujących w branżach sektora kreatywnego.

Szkoła uczy kompetencji niezbędnych do rozwijania biznesu, swojej marki, a także budowania relacji z klientami i pracownikami. Na unikatowy charakter Szkoły składają się zajęcia, dzięki którym branża kreatywna poznaje technologie przenoszące tradycyjne techniki w świat cyfrowy.

Centrum Kreatywności Targowa – szczególne miejsce na mapie Warszawy

CK Targowa jest inkubatorem przedsiębiorczości sektora kreatywnego prowadzonym przez Krajową Izbę Gospodarczą. Inkubator wspiera pierwsze kroki stawiane w przygotowaniu i prowadzeniu biznesu. Program związany jest z rozwojem zawodów przyszłości z branż sektora kreatywnego. Obejmuje wsparcie kierowane do przedsiębiorczyń i przedsiębiorców oraz mieszkańców i mieszkanek Warszawy. Inkubacja jest realizowana nie tylko w rozumieniu udostępniania biur, ale również poprzez organizację programów szkoleniowych, edukacyjnych i kulturalnych w przestrzeni konferencyjno-wystawienniczej.

Krajowa Izba Gospodarcza jest Operatorem CK Targowa od grudnia 2019 roku,  na kolejne 10 lat, na mocy umowy podpisanej z Miastem St. Warszawa w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP) dla miejskiego inkubatora przedsiębiorczości. Prowadzony jest stały nabór na wynajem pomieszczeń biurowych dla przedsiębiorców z sektora kreatywnego. W inkubatorze CK Targowa swoje miejsce znalazło jak dotąd ponad 50 firm z sektora kreatywnego. Wiele spośród nich rozwinęło się w przedsiębiorstwa z powodzeniem funkcjonujące na rynku.

CK Targowa powstało w ramach projektu „Warszawska Przestrzeń Technologiczna – Centrum Kreatywności Targowa” dofinansowanego przez  Europejski Fundusz Rozwoju Regionalnego (w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego 2007-2013), w zrewitalizowanej kamienicy przy ul. Targowej 56. Od otwarcia we wrześniu 2016 r. Centrum jest miejscem otwartym dla świata kreatywnego.

Szkoła Kreatywności – IV edycja

12 października 2022 r. rusza kolejna już odsłona zajęć. Przygotowaliśmy szkolenia z najlepszymi ekspertkami i ekspertami w swoich dziedzinach.

  • Potrzebujesz inspiracji i narzędzi, które pomogą Ci zachować świeżość w pracy oraz otwarta głowę w myśleniu o rozwoju firmy?
  • Potrzebujesz wsparcia i najlepszych praktyk?
  • Szukasz progresywnych rozwiązań dla biznesu? Chcesz wyprzedzać konkurencję?
  • Chcesz nawiązać nowe relacje w branży, poznać inwestorów, nawiązać współpracę z klientami?

Zajęcia prowadzone są on-line.

Szkoła Kreatywności – co otrzymujesz? 

  • minimum 30h bezpłatnych zajęć
  • udział w programie akceleracyjnym Centrum Kreatywności Targowa
  • certyfikat ukończenia Szkoły, wystawiony przez CK targowa oraz Krajową Izbę Gospodarczą
  • dostęp do konsultacji z ekspertami i ekspertkami Krajowej Izby Gospodarczej
  • dostęp do zajęć w ramach Szkoły Kreatywności PLUS (realizowane przez KIG i Partnerów)
  • możliwość wejścia do grona inkubowanych firm w Centrum Kreatywności Targowa
  • pierwszeństwo w wynajęciu biura dla firmy w stawce preferencyjnej w CKT
  • jednorazową promocję Twojej firmy/działalności w kanałach CK Targowa i Krajowej Izby Gospodarczej

Jak to działa? 

  • W Szkole Kreatywności otrzymujesz pulę 30 bezpłatnych godzin wykładów, warsztatów oraz szkoleń.
  • W każdej edycji musisz się zapisać i wziąć udział w minimum 4 zajęciach.
  • Możesz ją wykorzystać do końca roku 2022 r. lub połowę godzin w tegorocznej edycji, a drugą połowę w edycji 2023.
  • Ty decydujesz, w których z zaproponowanych zajęć weźmiesz udział.
  • Program Szkoły jest publikowany na najbliższy semestr.
  • Warunkiem udanej rejestracji do programu Szkoły jest zaznaczenie w formularzu zgłoszeniowym wybranych zajęć. Nabór na zajęcia jest stały i trwa do wyczerpania miejsc.

>>> Formularz zgłoszeniowy – zapisuję się!

Warunkiem udanej rejestracji do programu Szkoły jest zaznaczenie w formularzu zgłoszeniowym wybranych zajęć. Przypominamy, że wypełnienie min. 30 godzin zajęciowych w okresie dwóch semestrów pozwala na otrzymanie certyfikatu ukończenia pełnej edycji Szkoły Kreatywności. W jednej edycji trzeba wybrać minimum 4 szkolenia.

Plan zajęć Szkoły Kreatywności – IV edycja / 2022

Semestr jesienno-zimowy

#1

12.10.2022, g.10:00-14:00

Jak zarządzać zespołem w czasach pracy hybrydowej?

Nadia Harris, Remote School

 

#2

19.10.2022, g. 10:00-14:00

Kampanie Google Ads – na co zwracać uwagę podczas codziennej pracy?             

Patryk Goławski,  Fabryka Marketingu

 

#3

26.10.2022, g. 10:00-14:00

Programowanie w projektowaniu przestrzennym. Parametryczne modelowanie 3D.

Piotrek Pobłocki, Maciej Naskręt, Przemysław Jeske – Stowarzyszenie Robisz.to, FabLab powered by Orange

 

#4

9.11.2022, g.10:00-14:00

Influencer marketing w 2022 roku – Czy lokowanie produktu wystarczy?

Aleksander Budek, Karolina Sobkowiak, Tears of Joy

 

#5

16.11.2022, g.10:00-14:00

Zostań rzeźbiarzem XXI wieku! Modelowanie 3D typu Sculpt.

Maciej Naskręt, Przemysław Jeske – Stowarzyszenie Robisz.to, FabLab powered by Orange

 

#6

23.11.2022, g.10:00-14:00

Jak tworzyć kreację w social mediach?

Szymon Grzybczyk, Tears of Joy

 

#7

30.11.2022, g. 10:00-14:00

Jak prezentować się w Linkedin (social selling)?

Bartek Ziemiański, Sharebee

 

#8

7.12.2022, g, 14:00-18:00

Jak sprawdzać rynek i mapować konkurencję?

Marcin Łaciak, Transformative

Koncepcja programowa Szkoły została przygotowana przez ekspertów i partnerów Centrum Kreatywności Targowa i Krajowej Izby Gospodarczej.

Centrum Kreatywności Targowa jest inkubatorem przedsiębiorczości sektora kreatywnego prowadzonym przez Krajową Izbę Gospodarczą. Oferowany program Centrum wspiera rozwój zawodów przyszłości oraz pomoc w przygotowaniu i prowadzeniu biznesu przez młode firmy, którym oferuje również biura do wynajęcia. CK Targowa jest też miejscem inspirujących spotkań, programów szkoleniowych, edukacyjnych i kulturalnych w oryginalnie zaprojektowanej przestrzeni konferencyjno-wystawienniczej.

Centrum Kreatywności Targowa

Centrum Rozwoju MŚP pomaga przedsiębiorcom na każdym etapie prowadzenia działalności

wsparcie MŚP

Określenie statusu MŚP często sprawia trudność przedsiębiorcom. To istotna kwestia m.in. w kontekście pozyskiwania pieniędzy z funduszy unijnych. Proces weryfikacji statusu przedsiębiorstwa może ułatwić kwalifikator MŚP – specjalne narzędzie opracowane przez PARP w ramach Centrum Rozwoju MŚP. To jedna z wielu rzeczy, jakie Centrum ma do zaoferowania przedsiębiorcom. Centrum to również seminaria i spotkania. A tylko w 2020 r. opracowano w jego ramach ponad 150 materiałów szkoleniowych.

Głównym celem Centrum jest dostarczenie mikro-, małym i średnim firmom szerokiego wachlarza nieodpłatnych narzędzi informacyjnych i szkoleniowych, mających na celu zwiększenie ich konkurencyjności na rynku. Działania skierowane są do polskich przedsiębiorców, pracowników oraz osób aspirujących do założenia własnej firmy.

Małgorzata OleszczukCentrum Rozwoju MŚP działa od 2018 r. i zapewnia wszystkim zainteresowanym bieżący i bezpłatny dostęp do aktualnej, opartej na wiarygodnych źródłach, wiedzy z zakresu prowadzenia działalności gospodarczej oraz eksportu, a także do nieodpłatnego podnoszenia kwalifikacji zawodowych oraz umiejętności personalnych.

Małgorzata Oleszczuk, prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości

W ramach Centrum użytkownicy mogą brać udział w e-szkoleniach, webinariach, oglądać filmy szkoleniowe, a także korzystać z indywidualnych usług informacyjnych ekspertów. Wachlarz tematyczny jest bardzo szeroki i obejmuje takie zagadnienia jak: marketing, zarządzanie, e-commerce, podatki, źródła pozyskiwania kapitału, media społecznościowe w biznesie, czy aspekty prawne prowadzenia firmy. W ofercie znajduje się również kwalifikator MŚP, dzięki któremu przedsiębiorcy mogą sprawnie ustalić status swojego przedsiębiorstwa.

Kolejną usługą świadczoną w ramach Centrum są indywidualne usługi informacyjne ofertowane przez ekspertów – w formie teleporad i odpowiedzi drogą email . Obejmują one m.in. odpowiedzi na pytania dotyczące działań, w tym informacje o konkursach, w ramach COSME/Single Market Programme. Oprócz tego eksperci Centrum udzielają odpowiedzi na zapytania związane z rozpoczynaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej, zarówno na rynku krajowym, jak i wspólnym rynku UE. Odpowiedzi dotyczą m.in. takich zagadnień jak zamówienia publiczne, e-commerce, ochrona konsumenta, podatek VAT czy wymagania dotyczące produktów wprowadzanych do obrotu (w tym kwestie związane z oznakowaniem CE).

Oferta dopasowana do realiów pandemii

Do tej pory w ramach Centrum Rozwoju MŚP odbyły się 24 wydarzenia stacjonarne, z których skorzystało ponad 900 przedsiębiorców, osób planujących założyć działalność gospodarczą, a także absolwentów oraz przedstawicieli Instytucji Otoczenia Biznesu. Zasięg odbiorców zwiększył się wraz z organizacją wydarzeń online – w 2020 roku udział w nich wzięło ponad 5 tysięcy uczestników.

Marcin CzyżaWiosną 2020 roku dokonaliśmy korekty planowanego zakresu merytorycznego oraz kolejności realizacji narzędzi informacyjno-szkoleniowych, tak by odpowiadały w jak największym stopniu potrzebom przedsiębiorców w kontekście pandemii. Stacjonarne seminaria zastąpiliśmy webinariami, a ich zakres tematyczny dostosowaliśmy do bieżących wyzwań.

  Marcin Czyża, wiceprezes PARP

Edukacja on-line z „Akademią PARP”

W czasach pandemii COVID-19 bardzo wyraźnie przyspieszył trend cyfrowej edukacji, co widać m.in. po wzroście uczestników kursów online „Akademii PARP” – jednego ze sztandarowych przedsięwzięć Centrum Rozwoju MŚP. W czerwcu 2019 roku Akademia wystartowała w całkowicie nowej odsłonie i do tej pory na jej kursy zapisano się już ponad 110 tysięcy razy.


Źródło: PARP

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wystartowała Szkoła Kreatywności – cykl bezpłatnych warsztatów i szkoleń dla firm i osób działających w sektorze kreatywnym [BRIEF PATRONUJE]

Szkoła Kreatywności

W Centrum Kreatywności Targowa wystartowała Szkoła Kreatywności. To bezpłatne wykłady, szkolenia i warsztaty, których celem jest wspieranie rozwoju firm i osób działających w sektorze kreatywnym. Znamy już program Szkoły na najbliższy semestr. Trwa rekrutacja uczestników i uczestniczek.

Centrum Kreatywności Targowa to inkubator przedsiębiorczości dla branży kreatywnej. Działa na warszawskiej Pradze od 2016 roku. Od grudnia 2019 operatorem Centrum, na mocy umowy z Urzędem Miasta Stołecznego Warszawy, jest Krajowa Izba Gospodarcza. Działa w nim w tej chwili ponad 20 mikro- i małych firm, reprezentujących różne obszary sektora kreatywnego.

Szkoła Kreatywności zaprasza uczestników i uczestniczki

Jednym z zadań, którego podjęliśmy się jako Operator CK Targowa, było uruchomienie bezpłatnego programu akceleracyjnego, wspierającego pierwsze biznesowe kroki osób rozpoczynających prowadzenie działalności w branży kreatywnej.

Ewa Janus-Khouri z Krajowej Izby Gospodarczej, dyrektor zarządzająca CK Targowa

Z myślą o nich program Szkoły Kreatywności zbudowaliśmy na pięciu filarach tematycznych, które mogą zainteresować początkującego przedsiębiorcę. Proponowane przez nas zajęcia będą dotyczyć innowacyjności, marketingu internetowego, podstaw prawnych i finansowania, projektowania, technologii i mediów oraz sieciowania.

Ewa Janus-Khouri z Krajowej Izby Gospodarczej, dyrektor zarządzająca CK Targowa

3 lutego zaprezentowany został program zajęć Szkoły w I semestrze – od lutego do czerwca 2021 r. Obejmuje on 8 propozycji warsztatów i szkoleń,które składają się na ponad 40 godzin zajęć.

Do Szkoły Kreatywności zapraszamy osoby poszukujące inspiracji i narzędzi, które pomogą im zachować świeżość i otwartą głowę w myśleniu o rozwijaniu działalności.

Piotr Grzymisławski, kierownik programowy CK Targowa

Każda firma, organizacja czy osoba dopiero planująca swój biznes, która zgłosi się do Szkoły, bezpłatnie otrzyma pulę 30 godzin szkoleniowych do wykorzystania w ramach proponowanej przez nas siatki zajęć. To uczestnicy decydują, w których warsztatach i szkoleniach wezmą udział.

Piotr Grzymisławski, kierownik programowy CK Targowa

Szczegółowy program Szkoły Kreatywności jest dostępny na stronie cktargowa.pl. Tam także można zgłosić chęć udziału w Szkole.

Wykład inauguracyjny: dyskusja o scenariuszach przyszłości

Niemal 50 osób wzięło udział w inspiracyjnym webinarze, który zainaugurował działalność Szkoły Kreatywności 3 lutego. Wykład poprowadzili związani z Biennale Warszawa Bartosz Frąckowiak i Marta Michalak, określający siebie “strategicznymi marzycielami, spekulującymi na temat przyszłości”.

Rozmawialiśmy o tym, że nawet w obliczu kolejnych odsłon permanentnego kryzysu chcemy i potrzebujemy planować działania – własne i naszych organizacji. Bez wątpienia jednak funkcjonując w niepewności i zmienności musimy zacząć inaczej myśleć o celach, które sobie stawiamy. Kluczem do tego jest uruchomienie strategicznego myślenia o przyszłości.

Piotr Grzymisławski, kierownik programowy CK Targowa

Trwające ponad trzy godziny spotkanie cieszyło się dużym zainteresowaniem uczestników i uczestniczek. Docenili oni przede wszystkim inspirujące ujęcie tematu oraz połączenie dużej ilości wiedzy i ciekawych informacji z prezentacją na temat metod warsztatowych, pozwalających na wdrożenie nowych, bardziej twórczych sposobów planowania.

Kolejne zajęcia już pod koniec lutego

Najbliższe zajęcia Szkoły Kreatywności odbędą się 24 lutego i będą poświęcone marketingowi internetowemu, a dokładniej: współpracy z influencerami. Szkolenie poprowadzą Patrycja Wachek i Agata Kołodziej z agencji Tears of Joy. Osoby zainteresowane wzięciem w nich udziału zapraszamy do zgłoszenia się do Szkoły Kreatywności.

Zapisz się do bezpłatnej Szkoły Kreatywności


Źródło: Centrum Kreatywności Targowa

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Katarzyna Bycz z SQD Alliance ocenia branżę szkoleniową po pierwszym roku pandemii

Katarzyna Bycz SQD

Tylko najlepsi i najbardziej kreatywni poradzili sobie w 2020 roku. Praca marketingowca ma wiele zalet. Duża dynamika pracy, ciągłe zmiany, testy i szukanie nowych rozwiązań. Pandemia COVID-19 dla wielu specjalistów była największym egzaminem ich umiejętności oraz skuteczności działań. Jedną z branż, przed którą stało dużo przeciwności, była branża szkolenia. Katarzyna Bycz – dyrektor marketingu z SQD Alliance, ocenia miniony rok, opowiada o innowacyjnych rozwiązaniach, które wprowadzili w ramach działań marketingowych oraz wskazuje nowe grupy klientów, do których firmy szkoleniowe trafiały w 2020 roku.

Jak branża szkoleniowa poradziła sobie w 2020 roku?

Z pewnością rok 2020 był trudny dla każdego. Z marketingowego punktu widzenia, największe wyzwanie stało przed branżą eventową oraz właśnie szkoleniową. Firmy, które w swojej ofercie skupiały się przede wszystkim na szkoleniach stacjonarnych, niemalże z dnia na dzień straciły możliwość zarabiania. Konieczne było dostosowanie się do nowych realiów, przeformułowanie swojej oferty i zaproponowanie klientom rozwiązań, które odpowiadałyby aktualnym obostrzeniom sanitarnym. Z drugiej zaś strony, klienci, którzy do tej pory rozwój swoich pracowników opierali przede wszystkim o stacjonarne szkolenia, również musieli nauczyć się żyć w nowych warunkach. Niezależnie od tego czy stanęli przed koniecznością zorganizowania szkoleń wymaganych prawem, z przedłużeniem licencji, uprawnień czy też wybierali szkolenia związane z rozwojem osobistym, konieczne było przełamanie barier i obaw.

Jak cała ta sytuacja wpłynęła na branżę szkoleniową i czy można powiedzieć, że branża sobie „poradziła”? Dzisiaj wiemy już, że przetrwali najlepsi i najbardziej kreatywni. Każdy kolejny miesiąc pandemii, z którą wciąż się zmagamy, pokazuje, że nie sposób znaleźć jednego, najlepszego rozwiązania. Trzeba testować, szukać nowych form aktywizacji uczestników szkoleń, poszerzać program szkolenia o elementy, które sprawią, że udział w kilkugodzinnym szkoleniu 1:1 z komputerem, będzie miał nie tylko wartość merytoryczną, ale także okaże się ciekawym doświadczeniem dla samego uczestnika szkolenia.

Jakie zmiany można było zauważyć w zachowaniu klientów? Czy w obszarze Waszej działalności musiały nastąpić w związku z tym jakieś drastyczne decyzje?

Moim zdaniem, śmiało można stwierdzić, że 2020 był rokiem, w którym kluczowe było to, co doświadcza uczestnik szkolenia. Ludzie zamknięci w domach, próbowali mimo wszystko znaleźć namiastkę normalności, dlatego też duża część klientów zaczęła wykorzystywać ten czas, inwestując w rozwój. Jednak ich oczekiwania nie były takie same, jak jeszcze kilka lat wcześniej. Pragnęli czegoś więcej.

Klientów szkoleniowych, w dobie pandemii, możemy podzielić na dwie grupy. Pierwsza to osoby, które najpierw dopytywały o aspekty techniczne. Najczęściej pojawiające się pytania to: w jaki sposób odbywa się szkolenie? Jak mogę się zarejestrować? Przy pomocy jakiej aplikacji lub na jakiej platformie odbywa się szkolenie? Jak przebiega szkolenie online? Czy mam możliwość bezpośredniego kontaktu z trenerem, zadawania pytań? W jaki sposób otrzymam materiały oraz certyfikat?

Klienci w tej grupie, dopiero wchodzili w świat nowych technologii. Czas pandemii sprawił, że z dnia na dzień, musieli przejść szybki kurs dostosowania się do nowej rzeczywistości zarządzania firmą oraz nowej formuły szkoleń. Dlatego tak ważne były dla nich bezpieczeństwo i aspekty związane z organizacją samego szkolenia.

W SQD Alliance dostrzegliśmy też drugą grupę klientów. Ci z kolei doskonale radzili sobie już ze światem online. Dla nich jednak istotne było to, co zawiera szkolenie. Pytali przede wszystkim o to: Jaką formułę ma szkolenie? Czy szkolenie prowadzone jest na żywo przez trenera czy na platformie e-learningowej? Jakie funkcjonalności oferuje platforma e-learningowa – lektor, napisy, filmy? W jaki sposób przygotowana jest zawartość merytoryczna szkolenia i jak jest przedstawiona? Ci klienci w szczególności potrzebowali bodźców, które sprawiały, że chętnie brali udział w szkoleniu, a jednocześnie dużo więcej wymagali od firmy, która takie szkolenie czy kurs oferuje.

Zarówno jedna, jak i druga grupa klientów, była wyzwaniem. Każda o nieco innych oczekiwaniach, ale wciąż kluczowych i nieodłącznych dla skutecznego i efektywnego szkolenia.

Z naszej perspektywy, najważniejsze okazało się dostrzeżenie tych różnic w postawie klientów i zadbanie o to, by dostosować do nich swoją komunikację. Dzięki takiemu podejściu, dzisiaj możemy pokazać, kto tak naprawdę w branży szkoleniowej przetrwał ten trudny egzamin pod tytułem „Pandemia”.

Patrząc na te dwie grupy „klientów”, jakie nowe rozwiązania zostały wdrożone u Państwa?

Nasza firma już przed pandemią była świadoma, że interaktywność szkoleń i zaproponowanie klientom czegoś zupełnie innego, będą konieczne, aby Ci wciąż korzystali z naszych usług. Dlatego też od 2018 roku intensywnie pracowaliśmy, w pierwszej kolejności, nad naszymi autorskimi szkoleniami e-learningowymi. Zmieniła się nie tylko szata graficzna, ale przede wszystkim, wplecione zostały elementy grywalizacji, quizy, filmy instruktażowe, nowe głosy lektorskie.

O grywalizacji mówi się od lat, jednak z każdym rokiem widać, jak wkracza w kolejne obszary naszego życia. Kreatywnie zaprojektowana prezentacja sprawi, że uczestnicy szkolenia z ciekawością będą otwierali kolejne moduły, widząc jednocześnie od razu efekty swojej pracy.

Rozwiązania, które wprowadzaliśmy, poparte były wieloletnimi doświadczeniami naszych trenerów, konsultacjami z pedagogami i psychologami, którzy podpowiadali, w jaki sposób uczą się dorośli i jak na tą naukę wpływa formuła szkolenia. Dzięki temu, w momencie przyjścia pandemii, mogliśmy zaoferować klientom od razu szkolenia, które odpowiadały ich oczekiwaniom. Zarówno w ramach autorskich szkoleń SQD Alliance, jak i tych realizowanych na zlecenie klientów.

Jednak szkolenia e-learningowe to nie wszystko. Doskonale zdawaliśmy sobie sprawę, że pomimo iż dotychczas, spora część naszej oferty szkoleniowej opierała się o szkolenia stacjonarne i tylko częściowo o szkolenia online, ta proporcja bardzo szybko musiała się zmienić.

Rozwiązania, które wdrożyliśmy skupione były wokół trzech obszarów: „Aspekty techniczne”, „Organizacja i merytoryka” oraz ostatni „Komunikacja z klientami i edukacja”.

Omówmy każdy z nich kilkoma zdaniami.

  1. Aspekty techniczne  

Rozwijając szkolenia online, skupiliśmy się przede wszystkim na tym, aby wybrać kilka aplikacji, z których będziemy korzystać. Poznaliśmy je od podszewki, sprawdziliśmy wszystkie funkcjonalności, przeszkoliliśmy trenerów. Wszystko po to, aby od samego początku uczestnik szkolenia wiedział, że trener prowadzący, doskonale się orientuje w tym narzędziu i może pomóc niemalże w każdej sytuacji. Zadbaliśmy również o to, aby umożliwić klientom kontakt z naszym wewnętrznym specjalistą ds. IT. Okazało się to szczególnie pomoce przy problemach z połączeniem lub sprzętem. Co ważne, przygotowaliśmy specjalne sale dla szkoleń online, które wyposażone zostały w sprzęt, dzięki któremu jakość obrazu czy dźwięk były dużo lepsze, niż stosując standardowe rozwiązania.

2. Organizacja i merytoryka

Zdawaliśmy sobie sprawę, że posadzenie uczestnika szkolenia na 6 czy 8 godzin „przed komputerem” nie wchodzi w grę. Poziom skupienia zacznie spadać, przez co efektywność samego szkolenia również będzie niska. Dlatego też wprowadziliśmy do naszych szkoleń m.in.:

    • elementy grywalizacji – quizy, proste i krótkie ćwiczenia;
    • filmy instruktażowe – dzięki którym uczestnicy mogli na chwilę zmienić otoczenie, zobaczyć inne osoby, obejrzeć, jak w praktyce wykonać daną czynność np. resuscytację
      krążeniowo-oddechową;
    • pytania otwierające – związane zarówno z samym tematem szkolenia, ale także skupione wokół zainteresowań czy codziennego życia;
    • ankiety w trakcie szkolenia – wykorzystanie interaktywnych ankiet, wypełnianych na żywo podczas szkolenia, było po pierwsze doskonałym punktem wyjścia do dyskusji nad danym zagadnieniem, a po drugie, uczestnicy od razu widzieli efekt swojego zaangażowania w dane ćwiczenia;
    • połączenie narzędzi online z offline – angażując uczestników w wykonanie jakiegoś zadania lub rozwiązanie studium przypadku, postawiliśmy na połączenie dwóch światów. Dzięki temu np. uczestnicy pracowali w grupach, ale sam etap burzy mózgów, odbywał się nie na flipcharcie, ale na whiteboardzie online.

3. Komunikacja z klientami i edukacja

Planując i realizując działania marketingowe, dbaliśmy o to, aby zaopiekować się klientem na każdym etapie. Wykorzystywaliśmy do tego różne formaty: publikowaliśmy artykuły na blogu, przygotowaliśmy instrukcje wyjaśniające krok po kroku, jak coś zrobić, opracowaliśmy specjalne infografiki, które przeprowadzały klienta przez cały proces szkolenia, publikowaliśmy filmy – zarówno zza kulis, jak i z udziałem naszych ekspertów.
To co doskonale się również sprawdziło, szczególnie na początku pandemii, to wdrożenie cyklu szkoleń pokazowych. Zaplanowaliśmy kilkanaście spotkań, o różnych porach dnia, z wykorzystaniem kilku aplikacji, tak aby klient mógł sam się przekonać, jak wygląda szkolenie, z jakich technologii korzystamy. Dla nas samych, spotkania te były również doskonałym źródłem informacji o obawach klientów, które szybko mogliśmy rozwiać. Jednocześnie, dawało nam to możliwość pokazania w jaki sposób możemy pracować i odpowiedzieć na ich potrzeby szkoleniowe.

Co jest według Pani przyszłością w branży szkoleniowej?

Działalność internetowa to przyszłość nie tylko branży szkoleniowej, ale każdej innej. Duża część biznesów w całości przeniosła się do sieci albo zupełnie zmieniła proporcje sprzedaży np. marki odzieżowe i sprzedaż w sklepach stacjonarnych vs e-commerce.

Wracając jednak do branży szkoleniowej, niezależnie od tego, jaką formę przybierają – spotkań na żywo z trenerem, videoszkoleń czy e-learningu, szkolenia te są i będą coraz chętniej wybierane przez klientów. Dają przede wszystkim swobodę w wyborze czasu i miejsca, ograniczają koszty np. związane z dojazdem, a przede wszystkim, pozwalają na dostosowanie do aktualnego trybu życia.

Jednak sama formuła online to nie wszystko. Szkolenia muszą angażować, sprawiać, że uczestnik będzie doświadczał niemalże wszystkimi zmysłami. I co ważne, nie tylko podczas samego szkolenia, ale już na etapie wyboru oferty.

Jest jeszcze jeden trend, który z ciekawością będziemy obserwować. W czasie, kiedy obostrzenia zostały nieco zluzowane, wprowadziliśmy w SQD Alliance szkolenia hybrydowe, gdzie część uczestników szkolenia była stacjonarnie w sali szkoleniowej, a część online. Było to o tyle ciekawe rozwiązanie, że wymagało specjalnego przygotowania sprzętu, ale także trenera. Kluczowe było, aby zadbać o każdego uczestnika, aktywizować go niezależnie od tego czy był obecny fizycznie, czy tylko na ekranie komputera. Kilkadziesiąt przeprowadzonych szkoleń w tym modelu spotkało się z pozytywnymi opiniami klientów, co z kolei pozwala wysnuć wniosek, że taka hybrydowa formuła może być chętnie wybierana w przyszłości. Z pewnością, jak tylko pozwolą na to warunki epidemiologiczne, będziemy ją rozwijać i testować.


Źródło: Commplace

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nethansa uruchamia darmową akademię wsparcia sprzedaży

#WspieramyPolskiHandel szkolenia o Amazon

Wzrost sprzedaży o połowę w czasie pandemii? Nic prostszego. eCommerce to prawdziwy joker w talii kart przedsiębiorców – zmienia zasady gry i ratuje pikującą sprzedaż. Klienci firmy Nethansa odnotowali blisko 50% wzrost obrotów w marcu. Jak tego dokonali? O tym można dowiedzieć się z akademii Nethansy. Sopocki startup startuje z cyklem bezpłatnych szkoleń online. Pierwsza z 4 lekcji rozpocznie się już 9 kwietnia. Obecność obowiązkowa!

Eksperci z Nethansy zgodnie twierdzą, że to doskonały moment na to, aby chwycić byka za rogi i wykorzystać powstałe okoliczności, jako trampolinę, która pomoże rozwinąć sprzedaż. Z analiz firmy płynie jeden wniosek – sprzedaż w internecie kwitnie. Klienci współpracujący z sopockim startupem, odnotowali w marcu 45% wzrost w porównaniu ze styczniem i 28% w konfrontacji z lutym. To doskonale obrazuje, że podczas kryzysu handel online rozpędza się i rośnie w siłę, a Amazon może być ratunkiem dla wszystkich sieci stacjonarnych, które utraciły dochody.

Zdajemy sobie sprawę, że wielu przedsiębiorców prowadzących sklepy, obecnie zmaga się z dużym wyzwaniem. Chcemy pomóc! Dlatego dzielimy się bezcenną wiedzą na temat sprzedaży na największym marketplace świata, Amazonie. Pokażemy rozwiązania, które pozwolą Ci wyjść z kryzysu obronną ręką. Epidemia COVID-19 to równie wielkie zagrożenie dla biznesu, a dla tych, którzy będą przygotowani to również wielka szansa. Poznaj siłę Amazon i dowiedz się, jak skutecznie budować przewagę konkurencyjną na tej platformie, która otwiera drzwi prowadzące na niemal każdy rynek.

Sacha Stockem, prezes i założyciel firmy Nethansa

Od czego zacząć? Najlepiej od początku!

Korzystając ze swojego doświadczenia i eksperckiej wiedzy, firma postanowiła zrealizować cykl praktycznych szkoleń, które mają pokazać polskim przedsiębiorcom, jak skutecznie wykorzystać Amazon, jako kanał sprzedaży na dziś i na jutro.

wspierajmy-polski-handel-daty

Bezpłatny program edukacyjny w formie akademii online w ramach której eksperci podzielą się swoją wiedzą o tym, jak skutecznie sprzedawać na Amazon, rozpocznie się już 9 kwietnia 2020. Kolejne warsztaty odbędą się 16, 23 i 30 kwietnia. By wziąć w nich udział, wystarczy wejść na stronę internetową Nethansa.clickmeeting.pl i wypełnić formularz rejestracji. Warto się pospieszyć, ponieważ ilość miejsc jest limitowana i o udziale decyduje kolejność zgłoszeń.

To nie tylko dobra okazja dla eCommercowych świeżaków, to również idealny moment dla eCommerców chcących zwiększyć swoją sprzedaż. – Postanowiliśmy ratować polski handel i edukować na temat Amazon, by rodzime przedsiębiorstwa wyszły z kryzysu obronną ręką. Dlatego zapraszamy na cykl szkoleń online, które sprawią, że spojrzysz na obecną sytuację jak na szansę na rozwój swojego biznesu.

Sacha Stockem, prezes i założyciel firmy Nethansa

Nethasa od wielu lat zajmuje się wspieraniem producentów i resellerów w realizacji skutecznej sprzedaży za pośrednictwem platformy Amazon. W tym celu firma opracowała oparty o sztuczną inteligencję autorski system Clipperon. Stworzone przez sopocką spółkę algorytmy potrafią bardzo skutecznie przewidzieć trendy cenowe, wykorzystując dane zgromadzone w Amazonie. System umożliwia tworzenie analiz zawierających m.in. prognozę obrotu oraz estymację zysku, informację o konkurencji oraz ranking sprzedaży produktu w swojej kategorii.

W czasach kryzysu nikt nie powinien lekceważyć siły, jaką jest amerykański serwis zakupowy. Amazon to 48 razy większy rynek niż cały polski sektor e-commerce, co czyni go doskonałym miejscem ekspozycji produktów. To również obecnie najtańszy i najprostszy sposób dotarcia do zagranicznych konsumentów i poszerzenia grona klientów o osoby z takich państw jak Niemcy czy Hiszpania, które w wyniku globalnej pandemii zostały uwięzione we własnych w domach.

Zapisy na bezpłatne internetowe szkolenia Nethansy odbywają się pod tym linkiem:
https://nethansa.clickmeeting.pl/

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Branża IT czeka na utalentowanych specjalistów, a utalentowani specjaliści kształcą się sami

2/3 menadżerów IT krytycznie ocenia poziom umiejętności zatrudnionych pracowników, tłumacząc się m.in. brakiem środków na rozwój i szkolenia. Tymczasem coraz więcej osób, nawet tych wcześniej niezwiązanych z IT, wie jak na własną rękę zdobyć wiedzę, która pozwoli na wystartowanie w tej branży. Zgodnie z najnowszymi badaniami, taką świadomość ma już co 6-ty Polak.

W podsumowaniu raportu globalnego dla branży IT „2018 IT skills and salary report” firma Sedlak&Sedlak ujawniła opinię ponad 2/3 menadżerów IT, zgodnie z którą istnieje poważna luka między poziomem umiejętności pracowników a wiedzą wymaganą do osiągania celów firmy. Efektem tego stanu rzeczy mają być opóźnienia w opracowywaniu i wdrażaniu projektów, wyższy poziom stresu pracowników, a w skrajnych przypadkach – utrata dochodów. Przyczynami – problemy z przyciągnięciem do firmy utalentowanych pracowników (40% twierdzących odpowiedzi) oraz brak wystarczających nakładów na ich rozwój i szkolenia (39%).

Programista bez magistra

Tymczasem sposobów na dokształcanie lub zdobywanie zupełnie nowych kwalifikacji jest coraz więcej. To już nie tylko studia wyższe czy podyplomowe, co potwierdzają badania przeprowadzone przez Instytut Badań Rynku i Opinii DRB w sierpniu br. Eksperci z Kodilla.com zapytali w nich grupę 3356 respondentów, czy mają świadomość istnienia szkół programowania jako narzędzi do zdobycia pracy w branży IT. Jak okazało się, taką wiedzę posiada 15%, a w niektórych rejonach nawet 22% Polaków. Z czego wynika ten trend?

  • Po pierwsze – samokształcenie za pośrednictwem dostępnych za darmo w internecie materiałów szkoleniowych czy przez uczestnictwo w kursach, prowadzonych przez aktywnych na rynku pracy ekspertów, daje coraz lepsze efekty.
  • Po drugie – nadal systematycznie spada liczba studentów w Polsce, co jest spowodowane m.in. niżem demograficznym. Jak podaje GUS, jeszcze 10 lat temu kierunki techniczne kończyło 1,927 mln studentów. W minionym roku akademickim było to już zaledwie 1,230 mln osób. Absolwenci nie są więc w stanie wypełnić deficytu w branży IT, bo nie dość, że jest ich zbyt mało, to jeszcze czas oczekiwania (5-6 lat) na pracownika z dyplomem wyższej szkoły jest zbyt długi.

Tak uczą się talenty w Polsce

Zgodnie z danymi dostarczonymi przez Kodilla.com, obecnie dla 36% samokształcących się Polaków najważniejszy jest szeroki zakres zagadnień i technologii oferowany w ramach kursu, dla 18% możliwie najkrótszy czas szkolenia, a dla 16% – możliwość nauki przez internet. Elastyczna forma kształcenia przez internet okazuje się być ważna dla mieszkańców wsi (23%), z kolei mieszkańcy miejscowości o wielkości 50-200 tys. mieszkańców na pierwszym miejscu wskazują dostęp do dedykowanego mentora.

– Osoby w wieku 19-26 lat, które decydują się na naukę programowania na bootcampie programistycznym w pierwszej kolejności zwracają uwagę na cenę, zaś 27-35 latkowie na dostęp do dedykowanego mentora. Przy czym cena jest mniej istotna dla osób z wykształceniem średnim (29%) a ważniejsza dla osób z wykształceniem wyższym (41%) – tłumaczy Marcin Kosedowski, ekspert ds. rynku szkoleniowego ze szkoły programowania online Kodilla.com.

Analiza względem miejsca zamieszkania pokazała natomiast, że najwyższy poziom świadomości istnienia alternatywnych do studiów form kształcenia do zawodu IT panuje wśród mieszkańców województwa kujawsko-pomorskiego (22%) i mazowieckiego (21%). Najmniej o szkołach programowania wiedzą mieszkańcy dolnośląskiego (6%) i podlaskiego (zero twierdzących odpowiedzi).

Źródło: Kodilla.com

Powyższe dane pokrywają się z przedstawionym niedawno raportem Pracuj.pl, ukazującym listę najbardziej poszukiwanych specjalistów w pierwszym półroczu 2019 r. – z podziałem na regiony. Jak pisze portal: “Mazowieckie jest zdecydowanym liderem rynku pracy specjalistów ds. IT – pochodziło z niego aż 34% ogłoszeń. Daleko za nim znalazły się woj. małopolskie (13%) i dolnośląskie (12%)”.

Jak przyznają autorzy badania, czołówka najczęściej poszukiwanych specjalizacji od wielu miesięcy pozostaje niezmienna. Zachodzące zmiany dotyczą głównie specjalistów ds. handlu i sprzedaży, obsługi klienta i finansów: „Liczba ogłoszeń dedykowanych tej grupie spadła o 8% w stosunku do I półrocza 2018, gdy kierowanych było do niej 32% ofert. Wpływ na tę tendencję może mieć zarówno sytuacja w branży handlowej i ustawa o zakazie handlu w niedzielę, jak i odnotowywane przez pracodawców trudności z rekrutacją handlowców, m.in. związane z rosnącymi oczekiwaniami płacowymi” – pisze portal.

Ranking szkół programowania w Polsce

Na koniec badania respondenci zostali poproszeni o wskazanie znanych sobie szkół programowanie oraz o ich ocenę. Na podium znalazły się Akademia Kodu (41%), Kodilla.com (29%) oraz CodersLab (25%).

Źródło: Kodilla.com

Warunek konieczny do przetrwania?

Jak podkreśla Deloitte w raporcie Millenialsi 2019, kształcenie ustawiczne nie jest obecnie warunkiem awansu, ale przetrwania w miejscu pracy. Zasada ta dotyczy jednak nie tylko pokolenia Y urodzonego w latach 80. i 90. XX wieku, a wszystkich. W toku ciągłych zmian na rynku pracy po prostu trzeba uczyć się i rozwijać, bo inaczej można bardzo łatwo i szybko wypaść z obiegu.

Pytanie, czy prywatne szkoły, takie jak np. Akademia Kodu, Kodilla.com czy CodersLab mogą być odpowiedzią na to wyzwanie? Być może tak, biorąc pod uwagę, że bootcampy programistyczne wykształciły już w Polsce co najmniej 6000 programistów, nie raz pozwalając na przebranżowienie się nawet osobom wcześniej niezwiązanym z nowymi technologiami.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Inspirujące targi dla ludzi biznesu – HRD Innovations Expo 2019

Datę 1 października bieżącego roku w swoich kalendarzach powinni ozdobić wykrzyknikiem wszyscy, którym szczególnie bliska jest branża szkoleniowa i doradcza. Tego dnia bowiem na Uczelni Łazarskiego w Warszawie odbędzie się HRD Innovations Expo 2019, czyli targi HR połączone z warsztatami oraz panelami dyskusyjnymi. Cel? Inspirować, łączyć, zmieniać.

Przewodnią myślą tego wydarzenia jest stworzenie profesjonalnego środowiska służącego wymianie. Wymianie wiadomości o najnowszych rozwiązaniach; wymianie spostrzeżeń na temat nadchodzących trendów; i wreszcie – wymianie bezcennych doświadczeń zawodowych i praktycznej wiedzy. Zdaniem organizatorów – Stowarzyszenia PSTD oraz EI Polska – jest to absolutnie kluczowe, ponieważ świat, w którym żyjemy, pędzi coraz szybciej. 

Standardy się zmieniają, fundamenty pozostają te same: człowiek współtworzy organizacje; przedsiębiorstwa ponoszą społeczną odpowiedzialność niezależnie od specjalizacji; zrównoważony rozwój wspiera trafnie obraną strategię. – Myśląc o usprawnianiu swojej organizacji warto znać kierunek, w jakim zmienia się globalny system społeczno-gospodarczy i układ wartości – mówi Tomasz Dzida, przedstawiciel firmy doradczej EI Polska. 

Temu służą targi HRD Innovations Expo gromadząc specjalistów HR, managerów, trenerów, coachów, doradców oraz przedsiębiorców wokół jednej idei – idei zrównoważonego, efektywnego rozwoju odpowiadającego dzisiejszej rzeczywistości. – Brakowało nam na mapie Polski miejsca, które łączy funkcję HR i tworzy przestrzeń do spotkań osób i organizacji odpowiedzialnych za równowagę na linii człowiek-organizacja-planeta – mówi o idei wydarzenia Tomasz Dzida. – Stąd pomysł na wątki konferencyjne i zakres odzwierciedlający poziom zarządu oraz podstawowe funkcje organizacji.

Podczas wydarzenia zaplanowano warsztaty, prelekcje i panele dyskusyjne. Pierwszego dnia października na mównicy Uniwersytetu Łazarskiego w Warszawie głos zabiorą zarówno prelegenci z Polski, jak i z zagranicy. Poruszane tematy nie będą krążyć wyłącznie wokół praktyk szkoleniowo-doradczych, funkcjonowania poszczególnych pionów organizacji czy też kultury organizacyjnej. Dialog obejmie również zagadnienia postępującej automatyzacji, Industry 4.0, IoT (Internet of Things), a także świat Big Data. Wszystko to w kontekście zyskującej na popularności idei Society 5.0.  

HRD Innovations Expo zgodnie z nazwą to przede wszystkim targi, na których i osoby związane ściśle z HR-em, i specjaliści z dziedziny doradczo-rozwojowej, i przedstawiciele wszystkich szczebli organizacji (w tym dyrektorzy, kierownicy, managerowie) będą mogli spojrzeć z innej perspektywy, porównać swoje dotychczasowe doświadczenia oraz nawiązać liczne kontakty międzybranżowe. – Formuła naszego wydarzenia to targi z bogatą sekcją merytoryczną – podkreśla Tomasz Dzida. – Zachęcam serdecznie do zapoznania się ze szczegółową agendą prelekcji i udziału w panelach i warsztatach.

W strefie wystawienniczej prezentowane będą usługi szkoleniowo-doradcze usprawniające funkcjonowanie organizacji, co da możliwość uczestnictwa w warsztatach samplingowych i sprawdzenie trenerów oraz konsultantów w akcji. Prezentacje te przygotowane zostały na gruncie aktualnych trendów z kraju i ze świata dotyczących m.in. ciągłości działania, kultury oraz środowiska pracy człowieka.

Pora roku, w której odbywa się tegoroczne HRD Innovations Expo, nie jest przypadkowa – wczesna jesień pozostawia pole do zagospodarowania pozostałego budżetu rocznego, a także ułatwia zaplanowanie z wyprzedzeniem współpracy na nowy rok. Oczywiście, ten okres to też idealna pora na nawiązywanie i pogłębianie relacji środowiska szkoleniowo-doradczego z przedstawicielami organizacji.

10 września 2019 rusza sprzedaż biletów w trzech wariantach. Podstawowy – uprawniający do wejścia do strefy wystawienniczej; rozszerzony – oprócz strefy wystawienniczej w cenie jest również uczestnictwo w wybranym warsztacie, prelekcji lub panelu dyskusyjnym; oraz całodzienny – z myślą o osobach, które potraktują wydarzenie jak konferencję i zechcą skorzystać z kilku wątków merytorycznych. Liczba biletów wstępu na wydarzenie jest ograniczona. Istotne kody rabatowe, rzędu ⅓, dostępne u partnerów i wystawców. Zachęcamy wszystkich zainteresowanych do poznania nowych perspektyw, sprawdzenia najnowszych praktyk i trendów oraz nawiązania ciekawych i rozwojowych znajomości biznesowych. 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jakich szkoleń poszukują firmy w Polsce?

Jakie kompetencje są obecnie najchętniej rozwijane u polskich pracowników? Odpowiedź na tak postawione pytanie dają tematy szkoleń, które cieszą się największą popularnością. Wybory dokonywane w tym zakresie mogą stanowić pewnego rodzaju barometr wskazujący na aktualne potrzeby przedsiębiorstw.

Inwestować w tzw. twardą wiedzę, czy w umiejętności miękkie? I jak zadbać o odpowiednie proporcje między nimi? Wygląda na to, że firmy działające w Polsce poszukują tej równowagi o wiele częściej, niż jeszcze kilka lat temu. Oczywiście zapotrzebowanie na aktualną wiedzę np. związaną ze zmieniającymi się przepisami prawa było, jest i będzie duże, jednak dziś popularne są również takie tematy szkoleń, za które jeszcze niedawno pracodawcy niechętnie płacili.

– W naszej ofercie mamy ponad 100 tematów szkoleń z rozmaitych dziedzin – od interpersonalnych, czy kadrowych/HR, po te związane z produkcją i logistyką. Przy takim przekroju widać wyraźnie, jak zmieniają się zainteresowania firm. Popularność poszczególnych tematów dość dobrze odzwierciedla, jakich kompetencji poszukują aktualnie przedsiębiorstwa w Polsce – mówi Marcin Wrzosek, prezes firmy szkoleniowej Effect Group.

Pracownicy pragną równowagi

Szkolenie, które uczy, jak zachować równowagę pomiędzy pracą zawodową, a życiem prywatnym? Nikogo zapewne nie dziwi fakt, że dla pracowników to może być bardzo interesujący temat. Tyle, że jeszcze kilka lat temu, pracownik chcący udoskonalić swoje umiejętności w tym zakresie, mógłby liczyć co najwyżej na zgodę przełożonego, aby zapisać się na szkolenie otwarte.

Tymczasem obecnie „Radzenie sobie ze stresem, kontrolowanie emocji oraz równowaga praca-życie” to jeden z tych tematów, które pracodawcy chcą organizować w formule zamkniętej, a więc dla większego grona własnych pracowników. To jedno z najpopularniejszych szkoleń interpersonalnych w Effect Group.

Szkolenie prowadzone jest w formule wykładów połączonych z warsztatami. Zajęcia nie uczą, jak stresu unikać, ale wyjaśniają, jak skuteczniej radzić sobie z nim w codziennych sytuacjach. Pozwalają poznać istotę stresu oraz zasady jego działania, podpowiadają, jak prostymi sposobami możemy szybko uzyskać spokój w trudnej sytuacji, a także jak wprowadzać głębsze zmiany we własny sposób myślenia i reagowania, by w przyszłości nie dać się wyprowadzić z równowagi. Uczestnicy poznają wiele łatwych do wykonania ćwiczeń, ale zaznajamiani są również z praktykami uważności (mindfulness), jogą uśmiechu, czy też tai-chi. Tak kompleksowe podejście pozwala uczestnikom w krótkim czasie odnieść korzyści na wielu płaszczyznach.   

 

Lepsza współpraca dla lepszych efektów

Inne, niezwykle popularne ostatnio szkolenie, to „Komunikacja nastawiona na budowanie współpracy”. Po okresie nastawionym przede wszystkim na mierzenie indywidualnych wyników pracy i wzmacnianie ducha rywalizacji, nadeszła w końcu zupełnie inna era.

Dziś menedżerowie o wiele częściej doceniają, że korzyści osiągane przez przedsiębiorstwa zależą w dużej mierze od tego, jak świetnie zorganizowana jest współpraca pomiędzy pracownikami. Z kolei sprawna komunikacja wewnątrz firmy może mieć bezpośrednie przełożenie na relacje i współpracę z innymi podmiotami, w tym na pozyskiwanie nowych klientów.

Uczestnicy szkolenia uczą się m.in. budowania „mostów komunikacyjnych” w każdej relacji i sytuacji zawodowej, w tym także w sytuacjach konfliktowych. Szkolenia tego typu pozwalają poprawić atmosferę w zespole, a nawet wprowadzić całą firmę na wyższy poziom kultury organizacyjnej, opartej na otwartej komunikacji. Wpływa to także na zwiększenie motywacji i w końcu – na efektywność zespołów.

Twarda wiedza nadal w cenie

Dbając o motywację, zaangażowanie oraz o zachowanie zdrowego balansu pomiędzy życiem prywatnym a zawodowym, firmy nie mogą oczywiście zapominać o aktualizowaniu wiedzy pracowników. I nie zapominają.

Np. często zmieniające się przepisy związane z zatrudnianiem pracowników sprawiają, że jednym z najpopularniejszych tematów szkoleń jest „Kodeks pracy z uwzględnieniem zmian w 2019 r.”. Podobny temat to „Czas pracy” – szkolenie na temat zgodnego z prawem rozliczania czasu spędzanego przez pracowników w przedsiębiorstwie.

Niezmiennie popularnością cieszą się również tematy związane z logistyką i transportem. Najpopularniejsze w tej kategorii to „Prawo celne a obrót towarowy z zagranicą”, „Transport i spedycja na rynku krajowym i międzynarodowym” oraz „Organizacja i optymalizacja gospodarki magazynowej”.

Wśród szkoleń produkcyjnych, na topie są obecnie zajęcia pozwalające na „Doskonalenie kompetencji lidera, mistrza produkcji”. Liczy się także „Efektywne planowanie i zarządzanie produkcją”.

Pracownicy administracyjny, szczególnie ci zatrudnieni w instytucjach państwowych i samorządowych, muszą natomiast dobrze poznać „Kodeks Postępowania Administracyjnego (KPA)”.

Na miejscu i na… wyjazd

Warto przy okazji wspomnieć o zmieniających się formułach szkoleń. Dawniej mieliśmy do wyboru szkolenia otwarte i zamknięte, realizowane w miejscu wskazanym przez firmę szkoleniową lub w sali zapewnionej przez klienta.

Gdy firma chce przeszkolić jednego lub kilku pracowników (czasem z różnych działów), w dodatku każdemu przydałby się inny temat szkolenia, istnieje jeszcze jedno rozwiązanie. Jest nim wyjazdowy turnus szkoleniowy, podczas którego w jednym miejscu i czasie realizowanych jest nawet kilkadziesiąt szkoleń otwartych. A więc w tym samym czasie, w którym pracownik z działu HR uzupełnia swoją wiedzę z „Prawa pracy”, w sali obok inni pracownicy mogą uczyć się tajników skutecznej sprzedaży, a jeszcze inni poznawać mogą zasady nowoczesnego marketingu. Effect Group wyjazdy szkoleniowe tego typu realizuje kilka razy w roku, m.in. w Sopocie i w Zakopanem – od wielu lat cieszą się one niesłabnącym zainteresowaniem.

Jak więc widać, możliwości jest coraz więcej, a polskie firmy wykazują dużą potrzebę, by z nich korzystać. Cieszy fakt, że menedżerowie doceniają potrzebę rozwijania kompetencji swoich pracowników i mają poczucie, że jest to inwestycja, która się opłaca. W dodatku dotyczy to już nie tylko – jak dawniej – tzw. szkoleń twardych, ale również kompetencji miękkich.  

Chociaż… Czy faktycznie np. umiejętność stawiania czoła stresowi jest umiejętnością miękką? Cóż, tu zdania są podzielone.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak ma się Polski rynek kongresowo-szkoleniowy w Polsce?

Czy internetowe formy szkoleniowe zastąpią tradycyjne spotkania kongresowo-szkoleniowe? W rozmowie z Piotrem Zesiukiem, Prezesem Zarządu MMC Polska dowiadujemy się, kto przede wszystkim jest odbiorcą konferencji i kongresów oraz z jakich wydarzeń w najbliższym czasie warto skorzystać.

Jak ocenia Pan rynek kongresowo-szkoleniowy w Polsce?

Rynek kongresowo – szkoleniowy to bardzo wymagający obszar. Kluczową kwestią, aby utrzymać się na rynku, jest nie tylko pozyskanie uczestnika. Istotę sukcesu stanowi stworzenie dla klienta przyjaznego miejsca, pełnego wiedzy i inspiracji, w którym czuje się komfortowo i do którego chce wracać. Nie jest to możliwe bez merytorycznej podstawy projektów, ale też innowacyjności i otwartości na nowe pomysły. W MMC Polska znaleźliśmy złoty środek na formułę kongresów. Organizujemy elitarne spotkania, które odpowiadają na pytania dotyczące najbardziej bieżących problemów kadry menadżerskiej i przedstawicieli zarządów globalnych firm. Nasze Kongresy to nie tylko garść merytorycznych prezentacji i debat, ale również fire-chaty, use case’y i sesje round tables. Wiosennym edycjom kongresów towarzyszą również wieczorne gale, które stanowią doskonałą okazję do nawiązania długotrwałych relacji biznesowych. Nie ograniczamy się tylko do naszych projektów flagowych, którymi są kongresy. W ofercie mamy również konferencje, szkolenia twarde i miękkie.  Pod kątem formuły wydarzeń, ich różnorodności oraz uczestników goszczących u nas na eventach, jesteśmy w samej czołówce na rynku kongresowo-szkoleniowym w Polsce.


Jakie firmy najczęściej korzystają z wiedzy, jaką można uzyskać w organizowanych przez Państwa eventach?

Organizowane przez nas kongresy stanowią idealną okazję do spotkania się biznesu oraz wszelkich innych podmiotów, które decydują oraz wpływają na polską gospodarkę. Możemy tutaj spotkać zarówno administrację centralną oraz samorządową jak i reprezentacje świata biznesu (prezesi, top management i decydenci największych firm na polskim rynku oraz przedstawiciele startupów). Główne grupy docelowe z myślą o których realizowane są nasze wydarzenia to bankowość, ubezpieczenia, fintech, insurtech, energetyka, produkcja, przemysł, infrastruktura, telekomunikacja, media, zarządzanie, nowe technologie czy administracja. Z wiedzy przekazywanej na eventach korzystają ambitne, rozwijające się firmy, które dzięki poznaniu nowych możliwości i trendów chcą optymalizować swoje rozwiązania.

Czy Pana zdaniem webinary i wszystkie inne internetowe formy szkoleniowe zmienią rynek tradycyjnych spotkań kongresowo-szkoleniowych?

Największym atutem organizowanych przez nas spotkań jest wysoka jakość merytoryczna połączona z networkingiem, który zapewnia nawiązanie wartościowych relacji biznesowych. Nie byłoby to możliwe bez spotkania się uczestników twarzą w twarz, bezpośredniej wymiany opinii, doświadczeń i planów na przyszłość. To dzięki takim spotkaniom dochodzi do współpracy i pozyskania nowych klientów czy partnerów biznesowych. Mówią nam o tym również uczestnicy naszych wydarzeń, dla których największą wartość stanowi spotkanie w jednym miejscu grona kluczowych osób dla polskiej gospodarki. Wszystkie internetowe formy szkoleniowe są idealną formą na pozyskanie teoretycznej wiedzy z danego obszaru, jednak nigdy nie zastąpią tradycyjnych spotkań kongresowo-szkoleniowych, które stanowią przestrzeń na nawiązanie i podtrzymanie relacji biznesowych.

Jakie eventy organizowane przez Pana firmę cieszą się największym powodzeniem i u jakiego rodzaju odbiorców?

Statystyki mówią same za siebie. Około 40% naszych odbiorców to członkowie zarządu, 30% stanowią dyrektorzy, 20% kadra menedżerska, a ostatnie 10% to specjaliści i pracownicy niższego rzędu. Te proporcje wyglądają przeważnie tak samo, jednak w zależności od projektu mamy inną grupę docelową. Zaczynając od pomysłu na wydarzenie, poprzez  ułożenie agendy i jej realizację, każdy projekt jest planowany z myślą o uczestniku. Największym powodzeniem cieszą się oczywiście nasze kongresy, gromadzące około 500-700 osób oraz organizowane na ich zakończenie wieczorne gale.

Który projekt w Państwa historii był najtrudniejszy do zrealizowania?

W branży eventowej każdy projekt stanowi duże wyzwanie. Za każdym razem próbujemy podnosić poprzeczkę, dlatego trudnych zadań nie brakuje. Do jednych z nich można zaliczyć organizację FutureTech Congress. Nasz największy jak do tej pory kongres, stanowił połączenie 3 wydarzeń: FinTech Digital Congress, InsurTech Digital Congress i Big Data: Think Big CEE Congress. Do realizacji tego projektu zaangażowaliśmy aż 133 prelegentów i 72 sponsorów. Dzięki odpowiedniemu, merytorycznemu przygotowaniu i pasji do tego co robimy, osiągnęliśmy duży sukces. Świadczy o tym ponad 2000 zadowolonych uczestników, którzy chwalili wydarzenie za jego merytorykę i doskonałą okazję do networkingu. To wszystko nie byłoby możliwe bez naszego doświadczenia na rynku. Od 2012 roku nasza spółka notowana jest na giełdzie New Connect. Należymy do Polskiej Izby Firm Szkoleniowych, jesteśmy członkiem Pracodawców RP. Wcielamy w życie pomysły i projekty, które odpowiadają na potrzeby współczesnego rynku. Nasza rzetelna i sumienna praca jest doceniana i w Polsce, i za granicą. Rokrocznie otrzymujemy Diamenty Forbesa, czyli prestiżową nagrodę dla najszybciej rozwijających się firm oraz tytuł Gazeli Biznesu, przyznawany dobrze zarządzanym, uczciwym i cieszącym się dobrą kondycją finansową firmom.

Jakie wydarzenia w najbliższym czasie mógłby Pan polecić czytelnikom brief.pl?

Mamy ciekawą ofertę konferencji i szkoleń m.in.: „Jak tworzyć nowoczesne i perswazyjne prezentacje w PowerPoincie?”, „PropTech na rynku nieruchomości – aspekty technologiczne, prawne i praktyczne”, „Zarządzanie oprogramowaniem IT w obszarze licencji i przenoszenia praw własności”. Zapraszam również do wzięcia udziału w Kongresach z wiosennej oferty naszych projektów flagowych:

Mając na względzie, że odbiorcami portalu brief.pl są osoby interesujące się marketingiem, biznesem i nowymi technologiami szczególnie zachęcamy do uczestnictwa w wydarzeniu, którego głównym patronem medialnym był właśnie Państwa portal – AI & Big Data Congress. Wydarzenie to jest odpowiedzią na aktualną rewolucję technologiczną, która dzieje się w biznesie. To tutaj można zgłębić wiedzę na temat pozyskiwanie i wykorzystywania danych w czasie rzeczywistym, komunikowania się urządzeń różnego typu, machine learning i przede wszystkim zastosowania sztucznej inteligencji, co stanowi najważniejsze know-how współczesnego biznesu. Zachęcam do zapoznania się ze stroną kongresu www.bigdatacee.pl oraz wzięcia udziału w tym wydarzeniu.

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Akademia WhitePress – startuje nowy projekt edukacyjny

WhitePress® - największa w Polsce platforma realizująca kampanie influencer i content marketingowe - uruchamia projekt edukacyjny skierowany do marketerów i właścicieli firm. Eksperci Akademii WhitePress będą realizować temat przewodni projektu: Wiedza oparta na praktyce.

Polskie marki coraz chętniej inwestują w content marketing i influencer marketing. Część kampanii jest jednak prowadzona bez odpowiedniej strategii. Ideą, która przyświeca twórcom Akademii WhitePress jest zapewnienie wsparcia firmom chcącym osiągać jak najlepsze efekty i stosować dobre praktyki współpracy z influencerami. Projekt ma także zainspirować podmioty z mniejszym budżetem do rozszerzenia swoich dotychczasowych działań z obszaru marketingu.

Celem Akademii WhitePress jest przekazywanie praktycznej wiedzy, dlatego Akademię WhitePress będą prowadzić specjaliści z WhitePress®, we współpracy z partnerami z branży.  Eksperci będą brać udział w webinariach i wspierać pomysłodawców projektu w tworzeniu materiałów poradnikowych.

Chcemy prezentować nowe trendy, pokazywać przydatne narzędzia, udostępniać materiały takie jak poradniki, wzory umów i raportów; badać rynek, a także przedstawiać szczegółowe case study. Rozmawiając z uczestnikami naszych poprzednich szkoleń oraz wydarzeń, na których byliśmy prelegentami, zauważyliśmy, że marketerzy szukają informacji na temat pomiaru działań z twórcami internetowymi. Pytają też o narzędzia ułatwiające prowadzenie kampanii. Chcemy podzielić się z nimi naszym doświadczeniem – mówi Patrycja Górecka-Butora, szef działu influencer marketing w WhitePress®.

Głównym punktem Akademii są szkolenia otwarte z influencer marketingu oraz SEO i content marketingu, organizowane w największych polskich miastach. Najbliższe odbędą się 12-14 marca w Warszawie. WhitePress® będzie także prowadzić szkolenia zamknięte z zakresu content marketingu i influencer marketingu, dostosowane do wymagań i branży firm oraz szkolenia ułatwiające korzystanie z platformy WhitePress®. Projekt zakłada również cykliczną publikację bezpłatnych materiałów. Organizatorzy, razem z ekspertami z branży i influencerami, będą prowadzić webinaria i vloga.  W ramach Akademii WhitePress marketerzy będą mogli uzyskać odpowiedzi na swoje pytania. Każdy webinar zakończy się sekcją Q&A. Pomysłodawcy projektu oferują też pomoc na grupie tematycznej na Facebooku Influencer Polska – praktycznie o influencer marketingu.

Wszystkie materiały pojawią się na stronie projektu www.whitepress.pl/akademia.

 

Partnerami projektu są: Netsprint, Influencer.pl, OFFON Agency, SentiOne, Signs.pl, Sukces Pisany Szminką, Jestem Interaktywna, click community, Takaoto, Brief, Marketer+, NowyMarketing, ViralSeed, Social Press, Mediakraft TV, Biznesowanie.pl, Brand24, portalmedialny.pl, AdMonkey oraz Marketing i Biznes.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF