...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Rusza dziewiąta edycja mPotęgi. Pokaż jak nauczać matematyki w nieszablonowy sposób!

mBank

Po raz dziewiąty mFundacja zorganizuje wyjątkowy program grantowy. Uczestnicy będą mogli wykazać się zastosowaniem matematyki w kreatywny i nieszablonowy sposób.

mPotęga to program grantowy, który w ciągu 9 lat istnienia dofinansował 1,1 tys. projektów na kwotę 7 milionów złotych. Tegoroczna edycja ma pomóc oswoić matematykę nauczycielom i uczniom w ciekawy sposób.

Odkrywanie matematyki w origami, geometria z robotami, matematyczne przepisy w kuchni, a nawet… pachnąca matematyka! Królowej nauk można doświadczać wszystkimi zmysłami, a dowodzą tego nauczyciele, którzy wzięli udział w ubiegłorocznej edycji mPotęgi. Fundacja mBanku czeka na kolejne niestandardowe pomysły w dziewiątej edycji swojego flagowego programu grantowego.

komunikat mFundacji

W wydarzeniu można wziąć udział, wysyłając formularz na poświęconej temu stronie internetowej. Zgłoszenia można przesyłać do 9 maja.

Za nami dwa bardzo trudne lata dla edukacji, ale nasze doświadczenia z mPotęgi pokazują, że nauczyciele nawet w takich warunkach chcą dzielić się z uczniami swoją kreatywnością. To bardzo budujące i potwierdza, że nasz program zapisał się w świadomości nauczycieli jako doskonały sposób na szkolną rutynę

Iwona Ryniewiecz, prezes mFundacji

Adam Daniluk

Santander Universidades we współpracy z British Council ogłaszają nabór na Stypendium Językowe Santander | Angielski i IELTS z British Council

Santander stypendia

Praca zdalna zawładnęła w ostatnich miesiącach rynkiem pracy. To rozwiązanie sprawiło, że bariery geograficzne mają znacznie mniejszy wpływ na możliwość zatrudnienia w międzynarodowych firmach. Nawet w tych, które nie mają siedziby w kraju zamieszkania osoby aplikującej. Niezmienna wciąż pozostaje potrzeba wykazania się dobrym poziomem znajomości języków obcych w tego typu rekrutacjach. Santander Universidades wraz z British Council w Polsce wychodzi naprzeciw oczekiwaniom osób, które chcą pogłębić swoją znajomość języka angielskiego i zdobyć certyfikat IELTS. Santander Bank Polska jest partnerem 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Dla osób, które planują rozpocząć swoją karierę w międzynarodowej firmie, gdzie wymagana jest znajomość języków obcych, oraz dla wszystkich innych, którzy chcą pogłębić swoje kompetencje językowe, Santander Universidades we współpracy z Bristish Council stworzył program stypendialny „Stypendium Językowe Santander | Angielski i IELTS z British Council”. Projekt jest częścią globalnej kampanii Grupy Santander pod hasłem #LifelongLearning promującej ideę uczenia się przez całe życie.

Santander od lat angażuje się we wspieranie środowisk akademickich na świecie. Staramy się przez nasze działania tworzyć platformę, która wspiera edukację i tworzy przestrzeń do współpracy między studentami, uczelniami a światem biznesu. W trakcie pandemii zaobserwowaliśmy, że wśród absolwentów uczelni i pracowników wielu firm wzrosła potrzeba przekwalifikowania czy pogłębienia kompetencji, które dotąd nie były im niezbędne. Z drugiej strony widzimy, że dynamicznie zmienia się zakres kompetencji, których obecnie oczekują pracodawcy od kandydatów na określone stanowiska. Ze względu na popularyzację pracy zdalnej, ograniczenia geograficzne przestają być kluczowe na rynku pracy a coraz więcej osób poszukuje możliwości pogłębienia kompetencji językowych. Dlatego uruchamiamy kolejną edycję Stypendium Językowego w partnerstwie z British Council w Polsce. Aplikować może każdy, kto ukończył 18 lat, niezależnie od wykształcenia, doświadczenia czy statusu zawodowego.

Wojciech Leśniewski, Dyrektor Santander Universidades w Polsce

Stypendium Językowe Santander | Angielski i IELTS z British Council oferuje 500 miejsc na e-learningowy kurs języka angielskiego LearnEnglishSelect, który koncentruje się na rozwoju praktycznych umiejętności. Najlepszych 250 osób otrzyma dodatkowo zajęcia online z lektorami, a w kolejnym etapie 125 najlepszych osób uzyska wsparcie w przygotowaniu oraz możliwość bezpłatnego zdania egzaminu IELTS. Projekt kierowany jest do studentów, absolwentów oraz wszystkich, którzy ukończyli 18 lat i chcą rozwijać kompetencje językowe.

Do udziału w stypendium można aplikować do 6 czerwca 2021 r., do godz. 23:00 poprzez wypełnienie formularza na stronie: https://app.becas-santander.com/pl/program/bc-ielts

Głównym celem British Council jest tworzenie programów, które zaspokajają potrzeby i ambicje młodych ludzi, wspieranie ich rozwoju osobistego, społecznego i gospodarczego, a także promowanie otwartych i inkluzywnych społeczności. Next Generation, najnowsze badanie szczegółowo analizujące polskie pokolenie młodych dorosłych, pokazało wyraźnie, że ambicja, umiejętności i ciężka praca to najważniejsze czynniki decydujące o udanym życiu. Wskazało je aż 80% respondentów. Mimo, iż Polska plasuje się bardzo wysoko w rankingach biegłości w znajomości angielskiego, młodzi ludzie często deklarują, że nie czują się wystarczająco przygotowani językowo do międzynarodowych wyzwań. Tymczasem to umiejętność, która otwiera wiele drzwi, pozwala sięgać po lepszą przyszłość, poszerza perspektywy. Stypendium językowe realizowane z Santander Bank Polska to kolejna inicjatywa, dzięki której możemy wspólnie wspierać ambitne osoby.

Colm McGivern, Dyrektor British Council w Polsce

Santander Bank Polska, który od lat wspiera szkolnictwo wyższe i edukację realizując program Santander Universidades, prowadzi jednocześnie rekrutację na wiele innych projektów stypendialnych. Pełną ich listę można znaleźć na stronie platformy santander-grants.com.


Źródło: Santander Bank Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Cóż tam, Panie, w edukacji?

szkolnictwo

52% Polaków uważa, że polski system edukacji jest przestarzały, 11% twierdzi, że edukacja jest bezużyteczna, a aż 20% wyznało, że ich nauczyciele byli niekompetentni. Jak, z perspektywy życia zawodowego, oceniamy zdobyte przez nas wcześniej wykształcenie?

Na łamach serwisu kariery LiveCareer.pl przeprowadzono badanie „Cóż tam, Panie w edukacji”, w którym zapytano 1000 Polaków, co dała im polska edukacja, czy pomaga w wejściu na rynek pracy oraz czego w szkołach i na uniwersytetach brakuje, aby dobrze radzić sobie z wyzwaniami dorosłości.

W badaniu „Cóż tam, Panie, w edukacji” respondenci zostali zapytani również o to, co zmieniliby w swojej ścieżce edukacji, gdyby mogli cofnąć się do lat szkolnych. Aż 60% respondentów stwierdziło, że chcieliby pójść na studia, 53% deklaruje, że uczyłoby się więcej, a 42% wybrałoby inny typ szkoły (technikum, szkołę zawodową lub liceum).

Ponadto respondenci mieli wskazać, jakie przedmioty szkolne, z perspektywy czasu, uznają za przydatne. Dla 80% ankietowanych to język angielski, dla 74% — matematyka, a dla 71% — język polski i inne języki obce.

Ponad połowa naszych respondentów uważa, że polski system edukacji jest przestarzały i, trudno nie zgodzić się, że szkoły w Polsce nie nadążają za błyskawicznym rozwojem technologii. Widać to zwłaszcza obecnie, kiedy nie wszystkie szkoły i uniwersytety były w stanie łatwo i szybko przystosować się do nauczania zdalnego w czasie epidemii COVID-19.

Małgorzata Sury, autorka badania i ekspertka ds. kariery serwisu LiveCareer.pl

Badani zostali zapytani również o doświadczenia związane z uczelniami wyższymi. Co ciekawe, 55% ankietowanych, którzy poszli na studia, przyznało, że wiedza i umiejętności zdobyte przez z nich na uczelni przydają im się w pracy zawodowej. Jednocześnie, tylko 18% respondentów stwierdziło, że dyplom ukończenia studiów wyższych to dla nich bezużyteczny świstek papieru.

Oto, co jeszcze wynika z badania:

  • 17% ankietowanych studentów uważa, że ich wykładowcy byli niekompetentni
  • aż 70% respondentów, którzy studiowali, stwierdziło, że chcieliby pójść na dodatkowy kurs, na którym zdobędą umiejętności przydatne w pracy. Niestety tylko 47% z nich ma na to czas
  • za najbardziej przyszłościowe kierunki studiów ankietowani uznali informatykę (75%), prawo (73%), medycynę (70%), finanse i rachunkowość (67%) i zarządzanie (63%)

Studia wyższe uczą nie tylko praktycznych umiejętności potrzebnych w pracy zawodowej, ale również kompetencji miękkich i interpersonalnych. Zaledwie 13% naszych badanych zadeklarowało, że chciałoby porzucić studia. Możemy z tego wnioskować, że niewielu z nich żałuje podjęcia edukacji wyższej, chociaż 31% z nich chciałoby pójść do pracy zawodowej wcześniej niż po ukończeniu studiów.

Żaneta Spadło, ekspertka ds. kariery portalu LiveCareer.pl

Prowadzenie własnego biznesu wymaga wielu specjalistycznych umiejętności, których szkoła nie uczy, ale nie uważam, że ma taki obowiązek. Natomiast, ze względu na sytuację na rynku pracy, w szkołach z pewnością brakuje wiedzy dotyczącej ekonomii – co widać w wynikach badania „Cóż tam, Panie, w Edukacji”. 62% respondentów zgodziło się ze stwierdzeniem, że w szkołach brakuje podstaw biznesu, a 61%, że brakuje podstaw ekonomii.

Specjalnie dla BRIEF Małgorzata Sury, autorka badania i ekspertka ds. kariery serwisu LiveCareer.pl

Szczegółowe wyniki badania „Cóż tam, Panie, w edukacji” można znaleźć tutaj.


Źródło: Informacja prasowa LiveCareer Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

ChallengeRocket zrewolucjonizuje oświatę w Zjednoczonych Emiratach Arabskich

Polski startup, po pokonaniu ponad 600 konkurentów z całego świata, został wybrany przez rząd Zjednoczonych Emiratów Arabskich (ZEA) do wdrożenia pierwszego etapu prestiżowego programu na tamtejszym, lukratywnym rynku. Docelowo ta współpraca ma umożliwić reformę edukacji w zakresie nauczania programowania. Tomasz Florczak i Paweł Kwiatkowski z ChallangeRocket zostali wyróżnieni w 9. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Dla ChallengeRocket to już kolejny, międzynarodowy kontrakt – spółka współpracuje już z wieloma globalnymi koncernami, takimi jak NVidia, Mercari czy Rockwell Automation. Misją ChallengeRocket jest pozyskiwanie talentów programistycznych na wczesnym etapie rozwoju, szlifowanie ich umiejętności i stałe poszerzanie ich umiejętności tak, aby na rynku znaleźli się najlepsi w danej dziedzinie.

Nasza platforma technologicznie wyprzedza konkurencję o krok, umożliwiając bezpośrednie dotarcie do najlepszych programistów na świecie, sprawdzenie ich umiejętności i możliwość ich natychmiastowej rekrutacji. To powoduje, że nasza firma trafia na radar wielkich koncernów jak i poszczególnych państw. Dla ChallengeRocket kontrakt w ZEA to wielka szansa, ale i ogromne wyzwanie, otwierające przed spółką nowe, niebywale atrakcyjne możliwości rozwoju na bardzo perspektywicznym i lukratywnym rynku – podkreśla Paweł Kwiatkowski, prezes i współzałożyciel ChallengeRocket.

Polski startup rozpoczął więc ambitne zadanie, pracując nad wdrożeniem pilotażowych programów edukacyjnych na obszarze MENA (Bliski Wschód i Afryka Północna). ChallengeRocket robi to w ścisłej współpracy z rządową agencją KHDA, kontrolującą jakość nauczania w prywatnych szkołach w Emiratach. Te stanowią zaś obecnie ponad 55 proc. rynku edukacji w ZEA. 

Według raportu Boston Consulting Group, w 2023 r. rynek edukacyjny w ZEA wart będzie 7,1 mld USD wobec 4,4 mld USD w 2017 r. Jednocześnie udział sektora prywatnego skoczy z 56 proc. do 66 proc. To pokazuje, jak potencjalnie wartościowy i przyszłościowy jest kontrakt w tej części świata – zaznacza Tomasz Florczak, współzałożyciel i CTO ChallengeRocket.

Polska spółka ponadto rozpoczyna kooperację z potężną, rządową inicjatywą 1 Million Arab Coders oraz Dubai Future Foundation (mającą budżet na poziomie ponad 300 mln USD). Wspólnie będą pracować przy wdrażaniu systemu do oceny umiejętności programistów i tym samym zrewolucjonizowanie wielu dziedzin gospodarki na obszarze MENA, bazujących na usługach programistycznych. Mocną kartą przetargową ChallengeRocket jest tu niewątpliwie międzynarodowy charakter spółki oraz jej autorski know-how. 

Udany pilotaż pozwoli nam na rozszerzenie współpracy z rządem ZEA i wprowadzenie wielu zmian w zakresie tamtejszej reformy edukacji w kolejnych latach – uważa Paweł Kwiatkowski.  

Inicjatywa wzbudziła już zainteresowanie lokalnych funduszy inwestycyjnych z Emiratów. 

– Widzimy rosnące zainteresowanie, ale rozmowy z zagranicznymi funduszami są jeszcze na wczesnym etapie. Na razie pozyskujemy krajowy kapitał na finansowanie kolejnych etapów wzrostu i koncentrujemy się przede wszystkim na rozwoju biznesu.- mówi Anna Łuczyńska, CFO Spółki 

ChallengeRocket ma za sobą kilka znaczących sukcesów: spółka kilka dni temu wygrała finał MIT Enterprise Forum CEE, wcześniej zwyciężyła m.in. podczas konkursu European Startup Days oraz ABSL Start-Up Challenge. Zaś Facebook for Developers uznał tę innowacyjną platformę za najlepsze miejsce na świecie do weryfikowania umiejętności programistycznych. Równolegle spółka zakwalifikowała się do grupy dziesięciu najlepszych startupów w ramach MIT Enterprise Forum CEE, wspierającego najbardziej innowacyjne firmy naukowo-technologiczne. Startup rozpoczął właśnie proces pozyskiwania kapitału na kolejną fazę ekspansji czyli na rozbudowę funkcjonalności produktu oraz rozwój działów marketingu i sprzedaży. Więcej na ChallengeRocket.com.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF