...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Znamy wyniki programu akceleracji Digital Now! Holding!

Digital Now! Holding!

Organizator programu akceleracji, Digital Now! Holding, zakończył etap rekrutacji zespołów, które zgłosiły swoje projekty rozwiązań dla branży e-commerce. Na drodze oceny merytorycznej projektów udało się wyłonić dwa zespoły, które zostaną zaproszone do podjęcia 3-miesięcznej współpracy z jednym z partnerów technologicznych programu akceleracji, m.in. YouNick Mint, SMSAPI czy Scaleway. Zakwalifikowane do udziału w programie projekty będą miały szansę współpracować z ponad setką partnerów i ponad tysiącem klientów Holdingu Digital Now!. Do programu akceleracji zgłosiło się 85 projektów.

Lukasz-NawrockiPrzez ostatnie trzy miesiące mogliśmy zapoznać się z wieloma innowacyjnymi projektami – tak duże zainteresowanie programem to dowód intensywnego rozwoju branży e-commerce w Polsce, a także potencjału młodych firm. Wybór zwycięskich projektów był trudnym zadaniem, jednak jesteśmy przekonani, że zespoły zaproszone do dalszej współpracy prezentują niezwykle wysoki poziom zaawansowania projektu, a także proponują innowacyjne w skali rynku międzynarodowego rozwiązania potrzeb sygnalizowanych przez naszych partnerów. Wierzymy, że wieloaspektowa działalność Holdingu da zespołom możliwość holistycznego podejścia do ich projektu, uwzględniające wszystkie jego potrzeby i wyzwania z perspektywy wymagań rynkowych oraz inwestorskich.

Łukasz Nawrocki, CEO Digital Now! Holding

Do dalszego udziału w programie zakwalifikowały się dwa projekty: Tagmax oraz Vouchery.io, które w znacznej mierze ułatwiają sprzedaż ofertową. Tagmax to platforma Software as a Service, łącząca ściśle sprzedaż i marketing, polegająca na stworzeniu unikalnego, jednoproduktowego eCommercu. Serwis Vouchery.io zaś jest platformą automatyzacji promocji, opartą na sztucznej inteligencji. Jej działanie skupia się na kontekstowych, predykcyjnych ofertach, które kształtują zachowania konsumentów.

Partnerem programu akceleracji została spółka Wirtualna Polska Holding, która podobnie jak Digital Now! Holding prowadzi działalność e-commerce. Obydwie strony zapewniają w ten sposób wzajemne wsparcie przy rozwoju programu poprzez wysoko wyspecjalizowane zespoły z kompetencjami marketingowymi w obszarach, w których mają wieloletnie i obszerne doświadczenie.

Lukasz-NawrockiWirtualna Polska Holding jest dla nas niezwykle ważnym partnerem. Łącząc nasze umiejętności i doświadczenie w branży, wykorzystujemy swoje najmocniejsze strony, dzięki czemu program akceleracji zyskuje jeszcze większy potencjał oraz renomę. Ich wiedza, profesjonalizm oraz dotychczasowe sukcesy w znacznym stopniu przyczynią się do dalszego rozwoju programu – a co za tym idzie – rozwoju naszego holdingu.

Łukasz Nawrocki, CEO Digital Now! Holding

W kolejnych etapach programu wybrane zespoły pod opieką mentora z ramienia Digital Now! Holding rozpoczną doskonalenie, a następnie weryfikację i komercjalizację projektu, którego rezultaty zostaną zaprezentowane publicznie podczas „Demo day”. Po zakończeniu programu zespoły w dalszym ciągu będą mogły korzystać ze wsparcia mentorskiego Digital Now! Holding.


Źródło: Digital Now! Holding

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Tagmax, inSTREAMLY, StreamCards – czyli jak zarabiać na streamingu

Streaming

W internecie znajdziemy multum filmów i każdy na pewno znajdzie to, co interesuje go w danej chwili. Filmy na wielu serwisach przyciągają miliony, jeśli nie miliardy użytkowników, szukających rozrywki, informacji czy pomocy. To jednak za mało. Użytkownicy coraz chętniej oglądają transmisje na żywo i to nie tylko tych najpopularniejszych twórców jak mogłoby się wydawać.

W ten sposób za idącym trendem mikro influencerów, pojawili się mikro streamerzy, którzy docierają do małej, ale bardzo zaangażowanej społeczności. Ten pomysł bardzo szybko i chętnie wykorzystały np. niewielkie butiki odzieżowe, które organizują skuteczną sprzedaż swoich produktów na live’ach za pomocą Facebooka. Przyjrzyjmy się jednak platformie Twitch:

  • ponad 9 milionów aktywnych kanałów,
  • 140 milionów oglądających każdego miesiąca,
  • ponad 2 miliardy godzin obejrzanych materiałów w maju tego roku.

Liczby robią wrażenie, a dzięki pandemii na Twitchu przybyło zarówno streamerów, jak i widzów. Polska również dostrzegła potencjał drzemiący w transmisjach live i zaczęła skutecznie go wykorzystywać do działań marketingowych. Kto już to zrobił?

Tagmax

W przypadku tradycyjnych filmów czy transmisji często trafiamy na wiele odnośników w opisie, prowadzących do stron, o których mówi lub do których chce nas przekierować twórca. Tagmax skraca tę drogę, wzbogacając wideo o nowe funkcjonalności. Innowacyjna platforma pozwala na umieszczenie w filmach klikalnych tagów, które mogą być ruchome lub statyczne, tzw. “shoppable video”. Oprócz proponowanego rozwiązania, Tagmax działa jak standardowy sklep e-commerce, realizujący cały proces zakupowy począwszy od kliknięcia w tag umieszczony w video, po wysyłkę do klienta. Tagmax łączy funkcję reklamową, informacyjną oraz sprzedażową dając widzowi nową możliwość bezpośredniego reagowania podczas oglądania.

Tagmax
Źródło: Tagmax, https://iplayoo.pl/test-new-features/

Ogromną zaletą tego rozwiązania jest zaangażowanie odbiorców, którzy chętniej korzystają z interaktywnych możliwości. Tagmax udostępnia także raporty odnośnie zaangażowania, jakie generuje nowa funkcja. Pole do ekspozycji jest w tym przypadku bardzo atrakcyjne, widzowie za pomocą jednego kliknięcia bardzo chętnie sprawdzą to, co zarekomenduje twórca podczas transmisji.

inSTREAMLY

Polski startup, przebojem pojawił się na rynku i odmienia oblicze współpracy ze streamerami. Po udanych rundach inwestycyjnych preseed inSTREAMLY zabezpieczyło kapitał na swój technologiczny pomysł, który okazał się strzałem w dziesiątkę. InSTREAMLY jest platformą –łącznikiem, która wspiera streamerów w rozwoju, a także pozwala na ekspozycję marki w transmisjach mikro streamerów.

Skąd ten pomysł? 99,5% kanałów na Twitchu ma średnio mniej niż 100 widzów. Zważając na wcześniej wymienioną liczbę 9 milionów kanałów na Twitch, jest to niezagospodarowana przestrzeń, którą inSTREAMLY zdecydowało się wykorzystać. Platforma pomaga we współpracy pomiędzy marką a małymi streamerami. Duże marki realizujące ogrom podobnych mikro aktywności reklamowych z niewielkimi twórcami nie muszą już tracić cennego czasu na omawianie szczegółów, wyręcza je w tym inSTREAMLY poprzez zautomatyzowany system krótkich umów sponsorskich. Rozwiązanie zapewnia obopólne korzyści – z jednej strony niewielcy streamerzy mają szansę na współpracę, z drugiej strony marki nie muszą załatwiać żadnych formalności związanych z umowami sponsorskimi.

Szansa, jaka pojawia się dla niewielkich streamerów dzięki inSTREAMLY jest przełomowa. Pierwsze pieniądze, jakie streamer może zarobić, dzięki współpracy na małą skalę (nawet ok. 150 euro miesięcznie) dają solidną motywację do rozwoju dla niewielkich twórców. Marki natomiast docierają do trudno dostępnego grona odbiorców treści internetowych, którzy są znacznie bardziej zaangażowani. Jeśli trend streamingu dalej będzie się rozwijał, a streamerów będzie przybywało, w przyszłości inSTREAMLY może stać się jedną z największych platform dla rozwoju streamerów.Obecnie inSTREAMLY działa głownie w obszarze gamingu, w planach jednak jest ekspansja na nie tylko nowe kategorie streamu, ale również inne platformy live streamingowe.

Firma z impetem weszła na rynek i zyskała uznanie na rynku realizując w ciągu dwóch lat od powstania ponad 28 tysięcy mikro umów sponsorskich. Niekonwencjonalny pomysł i wykorzystana technologia pozwala śmiało spoglądać w kierunku ekspansji na rynki zagraniczne. Już teraz platforma rozwija się we Francji, Niemczech oraz Skandynawii, a 60% streamerów zrzeszonych w inSTREAMLY jest spoza Polski.

StreamCards

Nowym graczem na rynku w tworzeniu interaktywnego streamu dla graczy, jest warszawski startup StreamCards. Firma wzięła pod lupę bierną aktywność oglądających podczas esportowych wydarzeń. Każdego roku rozgrywanych jest tysiące meczów esportowych, w których widz oprócz chatu, ma małe pole na dodatkową aktywność podczas oglądania, zwłaszcza jeśli odbywają się wyłącznie online. StreamCards postanowiło coś z tym zrobić. Cel? Zaangażować widzów, aby jeszcze bardziej mogli wczuć się w emocje esportowych rozgrywek.

Rewolucyjnym rozwiązaniem StreamCards jest gra karciana dostępna podczas oglądania streamu na platformie Twitch. Widzowie za pomocą dostępnych kart, które opisują to co dzieje się podczas meczu, mogą typować swoje karty, przewidując to, co zaraz wydarzy się w grze. Dzięki temu mogą rywalizować z innymi widzami. Za każde przewidziane za pomocą karty zjawisko podczas rozgrywki na streamie, widzowie otrzymują punkty, tym samym zyskując motywację do dalszej aktywności, no bo kto nie lubi rywalizacji.

Jak wykorzystać taką aktywność? Dla najlepszych graczy, którym uda się zyskać określoną ilość punktów, widz może otrzymać różne nagrody – zarówno dotyczące samej gry, czyli karty lub oprawę wizualną, jak i te, które mogą zapewnić partnerzy. Tutaj pojawia się pole do działania partnerów mające na celu promocję marki.

Więcej o StreamCards pisaliśmy tutaj.

Piotr Radzimirski

Tagmax dla one2tribe – interaktywne wideo w szkoleniach sprzedażowych

Tagmax to innowacyjna platforma typu „pop-up store” dla Internetu, umożliwiająca umieszczanie w materiałach wideo ruchomych i statycznych tagów. Łącząc w jednym kanale funkcje informacyjną, reklamową i sprzedażową jest m.in. świetnym narzędziem w rękach szkoleniowców. „Cieszymy się ze współpracy z one2tribe, firmą, która stworzyła platformę umożliwiającą stosowanie unikalnych na światową skalę rozwiązań motywacyjnych. Tagmax uatrakcyjni zarejestrowane w technice wideo programy szkoleniowe, uzupełniając je o interaktywność” – powiedział Radosław Sosnowski, Managing Partner w Tagmax.

„Fenomen Internetu polega na tym, że możemy swobodnie, wedle własnego uznania, przemieszczać się w obrębie przestrzeni stron www. Robimy to w oknie urządzenia – komputera czy smartfonu. Tagmax daje taką samą możliwość już w samym okienku z filmem” – wyjaśnił Sosnowski. Platforma zamyka erę samego wyświetlania informacji odbiorcom w materiale wideo i daje im możliwość bezpośredniego reagowania na oglądaną treść.

„Interaktywne wideo ma praktycznie nieograniczone zastosowanie – użyte w wideo tagi pozwalają na odkrywanie dalszych treści, a wszystko dzieje się w oknie wideo. Oprócz sprzedaży towarów i usług, reklamy i marketingu, interaktywne wideo można stosować m.in. w działaniach edukacyjnych, szkoleniowych, informacyjnych, czy w badaniach rynku” – powiedział Radosław Sosnowski – W trakcie oglądania widz może sam dokonywać wyboru – konsumować dodatkowe treści bądź działać, jednocześnie będąc ciągle zaangażowanym w ‘wyjściową’ zawartość filmu. Gdyby to wszystko było włożone bezpośrednio w materiał wideo, zniekształcałoby jego podstawowy przekaz, a dzięki technologii Tagmax w oknie odtwarzacza można swobodnie dopowiadać historie czy proponować zakup produktów”.

One2tribe to spółka z kilkunastoletnim doświadczeniem na polskim rynku IT, oferująca rozwiązanie grywalizacyjne z pogranicza psychologii i technologii informatycznych. Eksperci firmy opierają swoją wiedzę na psychologii behawioralnej i analizie ponad 4 milionów profili graczy z systemów gamifikacyjnych i gier społecznościowych własnego autorstwa. Platforma one2tribe pomaga zarządzać zespołami poprzez motywowanie za pomocą mechanizmów nagradzania i rywalizacji, przy jednoczesnym dostarczaniu ich członkom niezbędnej do sprawnego funkcjonowania wiedzy . Efektem zastosowania tego rozwiązania jest skrócenie czasu wprowadzania produktów na rynek, poprawa rentowności czy też zwiększenie sprzedaży.

„Nasza platforma jest rozwiązaniem kompletnym – motywujemy do realizacji celów sprzedażowych, operacyjnych czy też związanych z komunikacją z klientem. System opiera się na podobnych mechanizmach jak w przypadku kampanii internetowych, platforma jest dostępna z chmury i jej wdrożenie nie generuje dużych kosztów. Silnym komponentem naszej platformy jest element szkoleniowy, łączący wiedzę zapisaną elektronicznie z analizą jej zastosowania w praktyce. W tym obszarze rozpoczęliśmy współpracę z Tagmax, oferując interaktywne wideo jako mechanizm wzbogacający nasze elektroniczne szkolenia” – powiedział Wojciech Ozimek, Prezes Zarządu one2tribe.

Project Manager Tagmax – Michał Sosnowski, był gościem naszego ostatniego podcastu #agencja, w którym opowiada szerzej o interaktywnym video.
Posłuchajcie:   http://bit.ly/agencja_06

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF