...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Gry od Riot Games trafiły do Epic Games Store

riot games x epic games

Gry Riot Games zawitały do Epic Games Store. Ponadto, w Fortnite udostępniona zostanie skórka przedstawiająca Jinx, postać z uniwersum League of Legends.

Epic Games poinformowało o współpracy z Riot Games. Dzięki niej League of Legends, VALORANT, Legends of Runterra trafią do Epic Games Store. Pobranie tych produkcji automatycznie ściągnie nam klienta Riot Games. Oczywiście, grę dalej będzie można uruchomić za pomocą swojego starego konta, bez logowania do Epic Games Store.

Ponadto, deweloper wprowadzi swoją postać do gry innego studia. Taka sytuacja wydarzyła się ostatnio, kiedy do PUBG wprowadzono modele Jinx, Jayce’a oraz Caithlyn związanych z nowym serialem Arcane. Z tej samej okazji do Fornite trafi skórka przedstawiająca Jinx.

Ostatnie wspołprace Riot Games są powiązane ściśle z premierą Arcane 6 listopada.

Adam Daniluk

ASUS Polska stawia na esport. Organizuje największy turniej w kraju

Rog Summoners Arena

Pula nagród prawie 20 tys. zł, ponad 1000 uczestników i nowoczesny sprzęt do wygrania. Ruszają zawody ROG Summoners Arena organizowane przez polski oddział marki ASUS Republic of Gamers. To największe zawody gamingowe w nową odsłonę gry Teamfight Tactics (set 5.5) w Polsce. W ten sposób firma chce podkreślić swoja mocną pozycję na polskim rynku gamingu i wesprzeć rozwój coraz większego i znaczącego środowiska e-sportu. W turnieju może wziąć udział każdy - zapisy trwają do 25 września.

Największa liczba uczestników i pula nagród podczas zawodów w grę Teamfight Tactics (set 5.5). Dodatkowo nowoczesny sprzęt do wygrania – laptop ROG Strix SCAR 15, setki godzin streamingów z rozgrywek czy znani komentatorzy. Pierwsza edycja Turnieju ROG Summoners Arena organizowanego przez ASUS Republic of Gamers, to zawody, które zasługują na uwagę nie tylko fanów gry Teamfight Tactics, ale także całego polskiego środowiska e-sport. Udział w nich może wziąć każdy. Czeka aż 1024 miejsc dla uczestników, dlatego szansę mają także mniej doświadczeni gracze. Wystarczy się bezpłatnie zarejestrować do 25 września na stronie: rogtftarena.friendlyfire.pl/.

Jak podkreślają organizatorzy, ROG Summoners Arena to z jednej strony zabawa, ale także projekt aktywujący dla coraz większego i znaczącego środowiska e-sportu.

ASUS Republic of Gamers to nie tylko sprzęt, to społeczność. Od ponad 15 lat pod szyldem Republic of Gamers nie tylko tworzymy sprzęt z myślą o graczach, ale również realizujemy różne projekty skierowane do tej stale rosnącej grupy, w tym projekty e-sportowe. Stąd właśnie turniej ROG Summoners Arena, jako ukłon w kierunku fanów Team Fight Tactics i naszej marki, a dodatkowo okazja do zgarnięcia świetnego laptopa, który na pewno pomoże w esportowym rozwoju.

Marcin Czech z ASUS Polska

Miesiąc rozgrywek, streamingów i znane nazwiska

Cały turniej potrwa miesiąc. Rejestracja uczestników trwa do 25 września. Między 27 września a 1 października odbywać będą się otwarte kwalifikacje, między 7 a 17 października faza finałowa, a wielki finał rozegrany zostanie 23 października.

Od fazy pucharowej (ćwierćfinały) prowadzone będą streamingi na żywo. Dzięki temu każdy będzie mógł podejrzeć zmagania najlepszych graczy i kibicować im w czasie rzeczywistym. Dołączyć do nich będzie można na stronie turnieju rogtftarena.friendlyfire.pl/. W ramach realizacji transmisji i komentarzy, przygotowane zostanie specjalne studio, a wśród komentatorów pojawią się znane w środowisku nazwiska – Maciej „Kezman” Gramacki oraz Wojtek „simplywojtek” Cetner.

ASUS Republic of Gamers to submarka ASUS, która produkuje wysokiej jakości produkty dla graczy oraz angażuje się w wydarzenia związane z grami i branżą kreatywną. Organizuje m.in. projekty aktywujących twórców różnych branż i środowisko gamingowe. Wśród produktów sygnowanych marką znajdują się: płyty główne, karty graficzne, notebooki, monitory, komputery stacjonarne, myszki, klawiatury, słuchawki i karty dźwiękowe.


Źródło: ASUS Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ponad 15.000 osób wzięło udział w turniejach Monte Snack #BRB Cup!

Monte Snack BRB Cup

Cykl turniejowy Monte Snack #BRB Cup w roku 2020 dobiegł końca. Przez ostatnie trzy miesiące, w zawodach w sześć różnych gier, wzięło udział ponad 15.000 graczy.

22 września 2020 roku wystartowała seria zawodów esportowych Monte Snack #BRB Cup, skierowana do amatorskich graczy. Cykl turniejowy obejmował najpopularniejsze tytuły esportowe ostatnich lat, co udowodniła popularność zapisów do każdej z nich. Monte Snack #BRB Cup to jeden z największych tego typu cykli, jakie odbyły się Polsce w 2020 roku.

Seria została zainaugurowana meczem pokazowym w League of Legends, w którym wystąpiło dziesięciu influencerów. Drużyna Nervariena oraz zespół Kubona zmierzyły się w przyjacielskim pojedynku, aby pokazać, że w rywalizacji zawsze najważniejsza jest dobra zabawa.

Jeszcze we wrześniu wystartowały zapisy do kwalifikacji w obrębie trzech tytułów – League of Legends, Clash Royale oraz Brawl Stars. Przez kolejne tygodnie, tysiące graczy z całej Polski, walczyli o udział w finałach, w których do zgarnięcia były atrakcyjne nagrody. Najliczniej zawodnicy zapisywali się do Monte Snack #BRB Cup 1v1 League of Legends, gdzie w ośmiu rundach kwalifikacyjnych zapisało się łącznie 10492 zawodników. Nie oznacza to, że wspomniane gry mobilne cieszyły się mniejszym zainteresowaniem, ponieważ wszystkie kwalifikacje zarówno w Clash Royale, jak i Brawl Stars, miały pełne obłożenie – łącznie zagrało w nich 2560 osób.

Granie na telefonie
Źródło: Pixabay

Kuriozum cyklu turniejowego Monte Snack #BRB Cup był esportowy Triathlon, składający się z kompetycji w trzy tytuły od Riot Games – League of Legends, Legends of Runtera oraz Teamfight Tactics. Do finałów turnieju można było awansować dzięki kwalifikacjom każdej produkcji i każdy z zawodników w finale miał równe szanse na główną wygraną. Jeden z nich, Vicer, zaprezentował najszerszy wachlarz umiejętności w wyżej wymienionych produkcjach i zgarnął główną nagrodę w postaci 6000 złotych.

We wszystkich wydarzeniach sygnowanych marką Monte Snack zagrało dokładnie 15275 graczy. Turnieje oczywiście nie mogą obejść się bez nagród – łączna pula gotówki przeznaczonej na nagrody wyniosła 58.000 złotych i dodatkowo rozdano uczestnikom oraz widzom karty Google Play o łącznej wartości 5450 złotych. Oprócz kasy do zgarnięcia były również nagrody rzeczowe – 4 telefony OnePlus Nord, 4 zestawy bezprzewodowych słuchawek Samsung Galaxy Buds oraz 4 smartbandy Xiaomi Mi Band 5.

Ważnym projektem, prowadzonym obok rozgrywek esportowych, była akademia casterów Monte Snack #BRB Casters Academy. Do konkursu wpłynęło ponad 420 poprawnych zgłoszeń, co czyni go jednym z największych w Polsce. Zwycięzca oprócz zestawu castera, czyli profesjonalnego mikrofonu oraz kamery internetowej, otrzymał niepowtarzalną szansę komentowania finału Monte Snack #BRB Triathlon wraz z Damianem “Nervarienem” Ziają.

Turnieje Monte Snack #BRB Cup okazały się świetną platformą turniejową wypełniającą lukę w turniejach dla amatorów. Masa nagród przyciągnęła tysiące zawodników głodnych esportowych wrażeń.


Źródło: Informacja prasowa Fantasyexpo

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Jak marki mogą wykorzystywać potencjał drużyn esportowych na przykładzie Orbit i Illuminar Gaming

Zakończyło się Orbitalne wyzwanie Teamfight Tactics - inicjatywy Illuminar Gaming, organizowanej ze wsparciem Riot Games i marki Orbit. To już drugi rok obecności marki Orbit w świecie esportu i kolejny przykład niestandardowych działań skierowanych do graczy.

W ramach Orbitalnego wyzwania rozegrany został turniej w grze Teamfight Tactics skierowany nie tylko do społeczności Illuminar Gaming, ale wszystkich fanów  gry Riot Games. Do rozgrywek zapisało się 200 pretendentów, spośród których w wyniku eliminacji wyłoniono najlepszą czternastkę. W finałowym etapie dołączyło do nich dwóch znanych influencerów – BlackFireIce oraz Overpow. Wszyscy zakwalifikowani do tego etapu zawodnicy otrzymali pamiątkowe bluzy, co pozwala budować długotrwałe przywiązanie do marki wśród najbardziej zaawansowanych graczy.

Fot. Pamiątkowe bluzy Illuminar

Komunikacja turnieju została wsparta w social media Illuminar Gaming, w kanałach streamerów BlackFireIce i Overpow, a także na kanałach pozostałych streamerów związanych z Illuminar, m.in. na profilach Nieuczesanej.

Teamfight Tactics jest świetnym przykładem multiplatformowego tytułu, wydawanego również na mobile, który w szybkim czasie wkupił się w łaski młodzieży i nie tylko. To świetny obszar na promocję, zarówno dla nas , jedynej w Polsce organizacji esportowej posiadającej sekcję TFT, jak  dla marek, które chętnie angażują się w niestandardowe aktywności w esporcie. Jestem pewien, że w przyszłości będziemy widzieli więcej działań przy tym tytule, dla przykładu: same kwalifikacje na mistrzostwa świata są wspierane przez globalną markę KitKat.

Adam Kozierowski, Head Manager Illuminar Gaming

Finałowe starcia były streamowane przez influencerów na platformie Twitch, z widocznym brandingiem marki. Wygenerowane zasięgi, na poziomie 200 tysięcy odsłon, stanowią świetny przykład, tego w jaki sposób bliska współpraca organizacji esportowej z influencerami jest w stanie wzmocnić działania komunikacyjne dla marek.

Fot. Widok livestream Overpow

Teamfight Tactics to darmowa gra z kuźni Riot Games – twórcy gry League of Legends. TFT jest grą typu auto battler, czyli strategiczną grą, w której zmagania toczą sterowani przez SI bohaterowie, znani ze sztandarowej produkcji studia. Zadaniem gracza jest rozmieszczenie swoich bohaterów na planszy, tak by dobrze ze sobą współpracowali i pokonali drużynę przeciwnika, w trakcie wzmacnianych sztuczną inteligencją automatycznych zmagań.

Illuminar Gaming jest jedną z czołowych organizacji esportowych w Polsce i wielokrotnym Mistrzem Polski w takich tytułach jak w Counter-Strike, czy League of Legends. Jej drużyny aktualnie występują m.in. w rozgrywkach Ultraligi (LOL), czy ESL Mistrzostwach Polski (CSGO). Pozostałymi sponsorami drużyny są takie marki jak: Morele, Play, Subway, Alior Bank, G2A, czy Pro-gamer.

Fot. Orbit

Orbit konsekwentnie współpracuje ze środowiskiem miłośników gier, docierając tam, gdzie spotykają i bawią się młodzi ludzie oraz gdzie wyzwalane się pozytywne emocje. Orbit od ponad roku jest partnerem trzech profesjonalnych drużyn esportowych – AGO Esports, Devils.One, Illuminar Gaming, a niedawno do tego grona dołączyła kobieca organizacja Arcane Wave.

Marka bezcukrowych gum rusza też z nowym działaniem. Dzięki promocji organizowanej z portalem gamingowym od 29 czerwca konsumenci za zakup torebki Orbit mogą odebrać 300 punktów dogry.pl i doświadczać pozytywnych emocji, grając w ulubione gry. W promocji mogą brać udział osoby pełnoletnie lub za zgodą rodziców osoby, które ukończyły 13 lat. To kolejne działanie, w którym Orbit buduje swoją obecność wśród fanów esportu.

 

 

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana