...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Opracowano nową technikę mapowania komórek. Pierwsze badania są obiecujące

Od wielu lat biolodzy badają niezliczone mikroby i komórki w poszukiwaniu odpowiedzi na to, jak skonstruowany, jest dany wirus, bakteria, czy białko. W końcu udało się przeprowadzić dokładniejsze badania dzięki wynalezieniu cyfrowego mikroskopu, który pozwala oglądać struktury o rozmiarach nie mniejszych od 1 mikrometra (czyli milionowej części metra).

Wraz z postępem, opatentowano różne techniki biochemiczne, umożliwiające pośrednie poznawanie obiektów mierzonych w nanometrach (miliardowych częściach metra). Jednak z czasem powstała pewna luka dotycząca białkowej maszynerii zbyt małej do obserwacji optycznej, ale nieco zbyt dużej, aby ją skutecznie badać i obserwować poprzez określone preparaty chemiczne.

By ją wypełnić naukowcy, opracowali nową technikę łączącą powyższe komórki i wzmocnioną technologią AI. Stworzony do takich badań system komputerowy gromadzi i kataloguje najdrobniejsze dane, a następnie dzięki algorytmowi sztucznej inteligencji, tworzy kompletną mapę danego regionu badanej komórki.

Opracowana przez naukowców technika — MuSIC, czyli Multi-Scale Integrated Cell została zaproponowana przez naukowców z Uniwersytetu Kalifornijskiego w San Diego, którzy współpracując z kolegami Uniwersytetu Stanforda oraz naukowcami z Królewskiego Instytutu Technologicznego w Sztokholmie.

Naukowcy od dawna zdają sobie sprawę, że jest w komórce więcej rzeczy, o których nie wiemy, niż tych, o których wiemy. Teraz wreszcie możemy je poznać” – stwierdza dr Trey Ideker, główny autor publikacji zamieszczonej w serwisie ‘’Nature”.

Z okazji wynalezienia MuSIC naukowcy postanowili wykonać badanie pilotażowe, które polegało na wzięciu pod lupę wycinku komórki ludzkiej nerki, zawierającej aż 661 białek. Jak się okazało system komputerowy, zidentyfikował 70 składników chemicznych, z czego połowa nie była dotąd znana współczesnej nauce. Najciekawszym składnikiem z tej grupy okazała się pewna struktura, która związana jest z ludzkim RNA odgrywająca rolę w procesie tzw. „splicingu”, czyli wycinaniu sekwencji niekodujących związków chemicznych i łączenia tych kodujących.

Ekipa badaczy pracująca nad wspomnianą technologią jednogłośnie uważa MuSIC, pozwoli odkryć jeszcze więcej ciekawych obiektów. To niezwykle ważne w dobie pandemicznej okupacji. Może okazać się, że użyta w systemie sztuczna inteligencja przyczyni się w niedalekiej przyszłości do stworzenia skutecznej terapii przeciwko wirusowi. To bardzo dobra wiadomość dla całej ludzkości! Większość współczesnych chorób i wirusów wiąże się z niedokładnym działaniem poszczególnych komponentów komórkowych, a MuSIC może stać się przełomowym czynnikiem, który pozwoli naukowcom w opracowaniu licznych medykamentów i szczepionek. Tak przynajmniej wynika z rutynowych badań, które przeprowadzono.

Oryginalne źródło: https://www.nature.com/articles/s41586-021-04115-9

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF
Poprzedni
«

Sztuczna inteligencja objęta prawem UNESCO

Dlatego światowa Organizacja UNESCO postanowiła objąć AI szeregiem zasad, które wskazują jak, należy bezpiecznie jej używać.

UNESCO twierdzi, że najważniejszą zadaniem ludzkości, jest utworzenie odpowiedniej technologii, która będzie działa tak, aby przynieść ludziom odpowiednie zyski i nie będzie stwarzała zagrożenia dla społeczeństwa. Korzystanie z AI ma również nie naruszać niczyjej prywatności. Tak stwierdził dyrektor organizacji -Audrey Azoulay:

Świat potrzebuje zasad dotyczących sztucznej inteligencji, żeby ta przyniosła korzyści ludzkości. Zalecenia w sprawie jej etyki stanowią ważne informacje w tym zakresie. Ustanawiają pierwsze globalne ramy normatywne, jednocześnie nakładając na państwa odpowiedzialność za stosowanie ich na swoim poziomie. Będziemy wspierać wszystkich członków organizacji w ich wdrażaniu, prosząc jednocześnie o regularne raportowanie postępów i praktyk.

Dokument, który reguluje temat sztucznej inteligencji, został podpisany przez 193 kraje świata, które dołączyły do światowej organizacji. Jednym z nich jest oczywiście Polska. Ważne jest, aby AI podlegała prawu, które gwarantuje obywatelom bezpieczeństwo i świadome korzystanie z dostępnej technologii.

Widzimy zwiększone uprzedzenia ze względu na płeć i pochodzenie etniczne, znaczące zagrożenia dla prywatności, rozwój masowej inwigilacji oraz zawierzanie ai spraw związanych z prawem. Do tej pory nie istniały żadne uniwersalne standardy, które rozstrzygałyby te kwestie. Audrey Azoulay

W tej sprawie głos zabrała także Gabriela Ramos, zastępca dyrektora generalnego ds. nauk humanistycznych. Ramos uważa, że wprowadzenie określonych regulacji w dziedzinie sztucznej inteligencji może przyczynić się do osiągnięcia celów zrównoważonego rozwoju na całym świecie:

Wiążące decyzje mające wpływ na miliony ludzi powinny być sprawiedliwe, przejrzyste i zaskarżalne. Nowe technologie muszą pomóc nam stawić czoła głównym wyzwaniom w naszym dzisiejszym świecie, takim jak rosnące nierówności i kryzys środowiskowy, a nie je pogłębiać.

AI jest jeszcze bardzo młodą technologią, którego postęp możemy już obserwować. Podczas wielkiej rewolucji technologicznej świat podzielił się na dwa obozy — ci, którzy uważają, że AI ułatwi ludziom życie i ci, którzy twierdzą, że sztuczna inteligencja może odebrać pracę milionom ludzi na świecie.

Oczywiście każdy, kto choć trochę monitoruje rozwój sztucznej inteligencji, wie, że faktycznie ta technologia może zastąpić setki ludzkich zawodów na świecie, ale jednak w zamian powstają już nowe miejsca pracy, które opierają się o produkcję podzespołów, części i innych urządzeń. W tym procesie ludzkie ręce są niezastąpione i raczej długo się to nie zmieni.

Pod tym linkiem możemy zapoznać się z całą treścią oświadczenia UNESCO oraz wprowadzonych zasada na samo AI.

https://en.unesco.org/artificial-intelligence

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Adidas wkracza do wirtualnego świata kryptowalut i technologi NFT

Kilka dni temu odzieżowy gigant nawiązał współpracę z giełdą kryptowalut Coinbase i kilkoma popularnymi platformami: Sandbox oraz trzema podmiotami z branży NFT: Punks Comic, GMoney i BAYC. Ten dość niecodzienny ruch sugeruje fanom odzieżowego giganta, iż wkrótce firma będzie oferować część swoich produktów w formie wirtualnej.

https://twitter.com/adidasoriginals/status/1466443459951271939?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1466443459951271939%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.instalki.pl%2Faktualnosci%2Finternet%2F51118-adidas-wkracza-w-swiat-kryptowalut.html

 

Niestety, moda związana z wirtualną rzeczywistością również dotknęła wiele popularnych marek odzieżowych w tym samego Adidasa. Firma niejako była zmuszona podjąć tego typu ruch, ponieważ jego konkurent Nike — nawiązał współpracę z deweloperami gry ROBLOX i w przyszłości planują podbić jeszcze więcej alternatywnych, wirtualnych światów, nie tylko związanych z szeroko pojętym gamingiem.

Tej jesieni Adidas, znany z zamiłowania do skrajnie oryginalnych pomysłów, staje na granicy kreatywności: Metawersum. Nasz cel? Widzieć, jak każdy z jej mieszkańców rozkwita. Metawersum to miejsce, w którym każdy może wyrazić swoje najbardziej oryginalne idee i być najbardziej autentycznym sobą, w jakiejkolwiek formie, jaką przyjmie. A dzięki blockchain [i NFT] ci pionierzy mogą posiadać kawałek tego, co tworzą. Oficjalnym komunikat Adidas.

Wielki boom na punkcie NFT!

Od jakiegoś czasu obserwujemy spore zainteresowanie technologią NFT. Wiele światowych korporacji, firm i mikro przedsiębiorstw wyraża swoje zainteresowanie wirtualną rzeczywistością i wszystkim, co jest z nią w jakiś sposób powiązane.

Czym jest NFT?

Dla przypomnienia NFT to rodzaj niewymienialnego tokena kryptograficznego, który działa na podstawie architektury blockchain (architektura przechowywania informacji). Reprezentują one określone dobro materialne lub wirtualne. Każdy z nich zawiera zakodowany cyfrowy identyfikator, który odróżnia go od innych tokenów. Dzięki temu można go z łatwością zweryfikować i potwierdzić autentyczność przedmiotu oraz kto jest jego prawowitym właścicielem.

Wspomniany token jest ,,niepodrabialny”, co oznacza, że nie da się go skopiować lub ponownie wytworzyć.  Przedmioty posiadające token NFT osiągają dużą wartość, są to np.: obrazy, antyki, przedmioty kolekcjonerskie, urządzenia elektroniczne, wirtualne przedmioty w grze itp.

Takiego typu rozwiązanie uważane jest przez wielu futurologów, ekspertów i właścicieli korporacji technologicznych za przyszłościowe, ponieważ NFT może okazać się niezbędnym elementem w funkcjonowaniu wirtualnego świata zwanego — metaversum.

 

Z pewnością ta technologia jest przyszłością realnych inwestycji giełdowych i finansowych. Wielu sympatyków kryptowalut uważa, że realna gotówka i wszelkie inwestycje związane gospodarką danego kraju, może w niedalekiej przyszłości przenieść się całkowicie do wirtualnej rzeczywistości.

Oryginalne źródło: https://cointelegraph.com/news/adidas-enters-the-metaverse-with-nft-partnerships

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Największe wyzwania technologiczne i kompetencyjne branży e-commerce w 2021 roku [RAPORT]

laptop

W ostatnim czasie platformy sprzedażowe doświadczały wielu wyzwań w wykorzystaniu swojej infrastruktury technologicznej. Blisko 80 proc. sklepów internetowych dostrzegło istotne problemy w tym obszarze – aż 27 proc. zauważyło wydłużony czas ładowania stron, 21 proc. przestoje w funkcjonowaniu platformy, a 20 proc. problemy z ładowaniem się zdjęć, wideo lub innych elementów oferty. W rezultacie potencjalni klienci rezygnowali z finalizacji zakupu, co bezpośrednio przełożyło się na wzrost wskaźnika porzuceń koszyka (18 proc.).

Niewłaściwie dobrana i wdrożona infrastruktura rodzi również wyzwania organizacyjne. Szybki wzrost liczby klientów wiąże się ze znacznym wzrostem wydatków na IT (25 proc.). Sklepy internetowe borykają się też z nieaktualnymi informacjami dotyczącymi stanów magazynowych (23 proc.), co wpływa na problemy z terminowym przetwarzaniem zamówień (19 proc.).

Aby sprostać rosnącym wyzwaniom, e-sklepy potrzebują kompetencji wspierających działalność e-commerce. Wiele z nich poszukuje ich na zewnątrz – 44 proc. korzysta ze wsparcia dostawców rozwiązań technologicznych, wykorzystywanych w ich firmie. Większość korzysta też ze wsparcia we wdrażaniu zaawansowanych narzędzi technologicznych wspomagających marketing (63 proc.) oraz w prowadzeniu sprzedaży za pomocą mediów społecznościowych (66 proc.).

Tak wynika z Raportu Grupy K2: Technologie i marketing w e-commerce – wyzwania i trendy 2021, opracowanego na podstawie badania przeprowadzonego przez IDG Poland wśród osób decyzyjnych z branży e-commerce w Polsce.

wyzwania technologiczne grafika Grupa K2
Źródło: Grupa K2

Przestoje w działaniu – czarny scenariusz działalności e-commerce

Wprawdzie 56 proc. e-sklepów deklaruje, że nie doświadcza przestojów w działaniu, co nie oznacza, że takie sytuacje nie mogą mieć miejsca. Z drugiej strony 30 proc. firm w branży przyznaje, że przestoje zdarzają im się rzadziej niż kilka razy w roku, a kolejne 12 proc., że mają miejsce okazjonalnie, a więc kilka razy w roku. To zaś oznacza wymierne straty.

Problem w tym, że zdecydowana większość (60 proc.) firm e-commerce nie wie lub nie potrafi oszacować, ile kosztuje ich godzina przestoju biznesu. Dla 8 proc. z nich będzie to mniej niż tysiąc złotych, dla kolejnych 8 proc. – nawet dużo powyżej 20 tyś. zł. Kolejne 24 proc. twierdzi, że godzina niedostępności systemów kosztuje ich między 1-20 tyś. złotych.

Zapewnienie dostępności systemów i ciągłości działania jest obecnie jednym z największych wyzwań branży e-commerce w Polsce. Wybuch pandemii był testem infrastruktury dla wielu e-sklepów – te firmy, które swój e-commerce budowały w oparciu o rozwiązania chmurowe mogły w pełni wykorzystać atrybuty chmury, takie jak skalowalność i elastyczność. Z Raportu Grupy K2 wynika, że to nawet 55 proc. badanych e-commerce.

Michał Paschalis-Jakubowicz, Wiceprezes Zarządu Grupy K2

E-sklepy napotykają bariery we wdrożeniu narzędzi martech

Jednym z głównych wyzwań, z jakimi borykają się e-sklepy jest skuteczne dotarcie z ofertą do klienta. Na coraz bardziej konkurencyjnym rynku sklepy internetowe decydują się na korzystanie z narzędzi martech – zaawansowanych narzędzi technologicznych wspomagających sprzedaż i marketing.

E-commerce w Polsce mają ambitne plany związane z wdrożeniem takich narzędzi. Trzy z czterech sklepów internetowych zamierza zainwestować w oprogramowanie Marketing Automation (38 proc.) i analityki webowej (35 proc.), a także w platformy Data Management Platform (31 proc.), Customer Data Platform (33 proc.) oraz systemy Customer Relationship Management (31 proc.) i Business Intelligence (20 proc.).

Jednak wdrożenie narzędzi martech wymaga specjalistycznej wiedzy technologicznej. Wskazuje na to lista barier, jakie e-commerce napotykają, chcąc wprowadzać takie rozwiązania. Najczęściej wymieniają brak znajomości odpowiednich technologii (35 proc.) oraz brak kompetencji wewnątrz firmy (31 proc.). Wskazują także na ograniczenia budżetowe (37 proc.), a w nieco mniejszym stopniu na brak spójnej strategii (27 proc.) i brak wsparcia zarządu dla takich inicjatyw (25 proc.). Jedynie 17 proc. e-sklepów nie doświadcza takich ograniczeń.

Zespoły obsługi klienta w e-commerce już nie wystarczają

Gwałtowny wzrost rynku sprzedaży online to wyzwanie dla skalowania wydajności, kosztów i czasu także w zakresie zarządzania biurem obsługi klienta (BOK). Aż 46 proc. sklepów internetowych doświadcza lub doświadczyło braku wystarczającej ilości (współ)pracowników w takim zespole. Przekłada się to na konieczność zatrudniania nowych osób lub rozwoju innych kanałów obsługi.

Niektóre e-commerce zamierzają mocniej inwestować w wybrane kanały kontaktu z klientami, uznając je za wiodące. Dla 21 proc. e-sklepów będzie to e-mail, 15 proc. telefon, zaś dla pozostałych 9 proc. chatbot. Jednak większość przedstawicieli firm e-commerce (55 proc.) zgodnie ocenia, że wszystkie kanały obsługi klienta powinny być w równym stopniu rozwijane i utrzymywane, na tym samym, wysokim poziomie.

Na uwagę zasługuje rosnące zainteresowanie wykorzystaniem chatbotów w e-commerce, które odciążają działy obsługi klienta od rozwiązywania prostych problemów. Już 27 proc. e-sklepów z niego korzysta, wspierając procesy obsługi klienta na stronie sklepu oraz w komunikatorze Facebook Messenger. Kolejne 39 proc. planuje wdrożyć chatbota w przyszłości.

Prawie połowa e-sklepów szuka kompetencji IT na zewnątrz

Blisko połowa e-sklepów (48 proc.) deklaruje, że posiada własny dział IT i wewnętrznych specjalistów, których wiedza i doświadczenie pozwala im bezproblemowo prowadzić biznes. Kolejne 44 proc. podmiotów branży dysponuje co prawda własnymi kompetencjami, ale sięga też po wsparcie zewnętrznych firm w obszarach, w których brakuje im doświadczenia, wiedzy czy odpowiednich narzędzi.

Co ciekawe, 8 proc. e-commerce odczuwa wyraźny niedobór kompetencji, szczególnie w zakresie technologicznym. Ta grupa firm wyraźnie deklaruje chęć skorzystania z pomocy firm zewnętrznych.

Aby sprostać rosnącym wymaganiom względem jakości obsługi klienta i skalowania sprzedaży internetowej e-sklepy decydują się na inwestycje w technologie. Jedną z nich jest integracja platformy e-commerce z aplikacjami biznesowymi firmy – według Raportu Grupy K2 33 proc. e-sklepów planuje integrację systemu ERP z platformą e-commerce i innymi systemami do obsługi sprzedaży. Efektywna integracja e-sklepu z aplikacjami firmy wymaga jednak bardzo dobrych kompetencji technologicznych.

Tomasz Burczyński, Prezes Zarządu Fabrity (Grupa K2)

Specjaliści od martechu i Social Sellingu poszukiwani

W celu wdrażania i zarządzania narzędziami martech aż 63 proc. badanych firm korzysta z ekspertyzy wyspecjalizowanych firm zewnętrznych, nawet jeśli 53 proc. z tej grupy już zatrudnia specjalistów w tym obszarze. Tylko 33 proc. e-sklepów deklaruje, że dysponuje własnymi specjalistami z doświadczeniem, wiedzą i narzędziami, aby w pełni wykorzystać rozwiązania martech w organizacji.

Z kolei zaznaczenie obecności firm e-commerce w social mediach i skuteczne wykorzystanie potencjału sprzedażowego tego kanału wymaga także posiadania szeregu unikalnych kompetencji. 34 proc. e-sklepów w Polsce deklaruje, że ma własnych specjalistów w obszarze Social Sellingu, ale aż 53 proc. częściowo posiłkuje się usługami zewnętrznych firm. 13 proc. przedsiębiorstw e-commerce powierza promocję w kanałach social media wyłącznie zewnętrznym agencjom.

 

pobierz pełny raport


Źródło: Grupa K2

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Od akceleracji po współpracę – Łódzka Specjalna Strefa Ekonomiczna wdraża rozwiązanie Collectomate

collectomate

Akceleracja napędza nowe możliwości

W ramach partnerstwa z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną i uczestnictwa w programie Startup Spark startupy otrzymują wsparcie ekspertów z dziedzin technologii i biznesu, podejmują współpracę z tzw. Odbiorcą Technologii, u którego wdrażają i testują swoje rozwiązania oraz korzystają ze wsparcia finansowego na dalszy rozwój.

Kilkumiesięczna akceleracja w Startup Spark to czas intensywnej i cennej nauki, skonfrontowanie naszego pomysłu z realiami biznesowymi oraz wdrożenie kolektomatu w jednej z największych firm consultingowych w Polsce – PwC. Udział w programie akceleracyjnym dał nam możliwość przebywania w wartościowym ekosystemie wraz z innymi startupami, dojrzałymi przedsiębiorcami, instytucjami i ekspertami wspierającymi firmy takie, jak nasza. Niewątpliwie uczestnictwo w akceleracji otworzyło nam wiele drzwi do ciekawych współprac.

Marcin Ciącio, CEO Collectomate

Jesteśmy ze startupami na każdym etapie rozwoju. To idealnie pokazuje historia Collectomate, startupu, który pierwsze kroki stawiał w naszym programie Startup Spark. Dzięki niemu zdobył doświadczenie, opracował produkt, mógł pracować z dużymi korporacjami. Obecnie wdraża swoje rozwiązania u największych graczy w kraju. Nasz akcelerator Startup Spark niewątpliwie otwiera drzwi do wielkiego biznesowego świata, ale także jak pokazuje ta historia, do Łódzkiej Strefy, gdyż ostatecznie staliśmy się klientem startupu, który wspieraliśmy od początk.

Marek Michalik, Prezes Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej

Rewolucja w dostarczaniu, wspierająca różne modele pracy

Administratorzy biur szukają obecnie rozwiązań #smart, które usprawnią wewnętrzne procesy w ich przestrzeniach. Digitalizacja procesów i stworzenie jak najbardziej komfortowych warunków pracy w różnych modelach stała się myślą przewodnią dzisiejszych post-pandemicznych czasów. Dzięki kolektomatom możliwe jest bezkontaktowe przekazywanie sobie dokumentów pomiędzy pracownikami pracującymi w systemie hybrydowym. Ponadto w razie nieobecności w biurze skrytki mają zastosowanie osobistego iLockera do przechowywania rzeczy. Biorąc pod uwagę wzrost popularności zakupów dokonywanych drogą elektroniczną kolektomaty są również miejscem odbioru i nadania przesyłek wszystkich firm kurierskich oraz użytkowników prywatnych. Obsługa urządzenia odbywa się z poziomu intuicyjnej i wygodnej aplikacji Collectomate App, a odbiór przesyłki dokonywany jest o dowolnej porze, np. po skończeniu ważnego spotkania.


Źródło: Collectomate

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

SAS: Banki coraz częściej wykorzystują sztuczną inteligencję do przeciwdziałania praniu pieniędzy [BADANIE]

SAS Globlal

1/3 organizacji z sektora finansów potwierdziło, że pandemia COVID-19 miała wpływ na przyspieszenie wdrożenia sztucznej inteligencji (AI) i uczenia maszynowego (ML) na potrzeby przeciwdziałania praniu pieniędzy (AML). Jednocześnie 39 proc. specjalistów ds. zgodności przyznaje, że projekty z tego zakresu, mimo zakłóceń spowodowanych pandemią, nie uległy spowolnieniu.

Raport Acceleration Through Adversity: The State of AI and Machine Learning Adoption in Anti-Money Laundering Compliance” prezentuje wyniki badania przeprowadzonego wśród 850 członków Association of Certified Anti-Money Laundering Specialists (ACAMS), największej międzynarodowej organizacji zajmującej się rozwojem kompetencji specjalistów z zakresu wykrywania i zapobiegania przestępstwom finansowym. ACAMS przeprowadziło wśród nich ankietę na temat wykorzystania technologii w ich organizacjach do wykrywania przypadków prania pieniędzy. Szacuje się, że proceder ten stanowi 2-5 proc. globalnego produktu krajowego brutto, czyli od 800 miliardów do 2 bilionów USD rocznie. Wnioski z badania i poszczególne wartości procentowe zaprezentowano na portalu.

Rola sztucznej inteligencji w zwalczaniu prania pieniędzy staje się kluczowa. Ponad połowa respondentów (57 proc.) już wdrożyła AI/ML w procesy AML, pilotuje rozwiązania z tego zakresu lub planuje wdrożyć je w najbliższych 12-18 miesiącach.

Podmioty regulacyjne na całym świecie coraz częściej oceniają działania instytucji finansowych w obszarze compliance na podstawie wiarygodności informacji przekazywanych organom ścigania. Nie dziwi zatem fakt, że 66 proc. respondentów uważa, że organizacje sprawujące nadzór oczekują od nich wykorzystania sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego. Wiele podmiotów z branży finansowej coraz sprawniej wdraża zaawansowane technologie analityczne, które pomagają im w identyfikowaniu przestępców.

  Kieran Beer, Chief Analyst and Director of Editorial Content w ACAMS

Prym we wdrażaniu nowych technologii wiodą nie tylko największe instytucje finansowe. Już 28 proc. dużych firm z tego sektora, które posiadają kapitał większy niż 1 miliard USD, określa siebie jako innowatorów, którzy szybko wdrażają technologię AI. Jednak, aż 16 proc. mniejszych firm (wycenianych poniżej 1 mld USD) również postrzega siebie w ten sposób. Mając na uwadze, że wszystkie organizacje finansowe muszą spełniać te same wymogi regulacyjne, konieczna jest powszechna implementacja technologii, niezależnie od wielkości przedsiębiorstwa.

Sprostanie wyzwaniom związanym z COVID-19 oraz zapewnienie skutecznych metod przeciwdziałania procederom prania pieniędzy nie jest możliwe bez wykorzystania zaawansowanych narzędzi analitycznych. Zdaniem uczestników badania przeprowadzonego przez SAS, KPMG i ACAMS, przyczyniają się do tego również:

  • możliwość poprawy jakości badania poszczególnych przypadków i spełnienia wymogów regulacyjnych (40 proc. odpowiedzi);
  • możliwość ograniczenia liczby fałszywych zgłoszeń i związanych z nimi kosztów (38 proc. odpowiedzi).

Radykalna zmiana zachowań konsumentów wywołana przez pandemię sprawiła, że wiele organizacji z sektora finansowego dostrzegło wady statycznych, opartych na regułach strategii, które nie gwarantują precyzji i nie zapewniają elastyczności porównywalnej do behawioralnych systemów decyzyjnych. Sztuczna inteligencja i uczenie maszynowe są z natury dynamiczne, inteligentnie dostosowują się do zmian rynkowych i pojawiających się zagrożeń. Ponadto technologie te mogą zostać szybko zintegrowane z działającymi programami compliance. Organizacje, które jako pierwsze wdrożyły rozwiązania AI i ML, dostrzegają znaczący wzrost wydajności, a jednocześnie łatwiej im spełnić rosnące wymogi regulacyjne.

David Stewart, Director of Financial Crimes and Compliance w SAS

Pełna wersja raportu SAS, KPMG i ACAMS: „Acceleration through adversity: The state of AI and machine learning adoption in AML compliance”. Więcej na temat wykorzystania sztucznej inteligencji i uczenia maszynowego w przeciwdziałaniu praniu pieniędzy można dowiedzieć się, oglądając webinarium.


Źródło: SAS Institute

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Technologia w Nowym Świecie. 5. edycja konferencji Masters&Robots „The New World Disorder” [BRIEF PATRONUJE]

Technologia w Nowym Świecie. 5. edycja konferencji Masters&Robots „The New World Disorder”

Podczas tegorocznej edycji eksperci opowiedzą o praktycznym zastosowaniu sztucznej inteligencji w różnych dziedzinach życia. Odpowiedzą na nurtujące pytania i wskażą kierunek zmian, w którym podąża obecnie świat. Słuchacze dowiedzą się m.in. czym różnią się firmy, które korzystają z nowoczesnych technologii od tych, które nie mają takich możliwości? Czy możliwe jest połączenie ludzkich umiejętności ze sztuczną inteligencją, aby ulepszyć innowacje i poprawić jakość obsługi klienta? Oprócz tematów biznesowych poruszony zostanie problem kryzysu klimatycznego, w ramach którego prelegenci przedstawią aktualne podejście do alternatywnych źródeł energii. Eksperci porozmawiają także o roli dostępu do Internetu, jego wpływie na demokrację oraz problemie naruszenia prywatności jednostki.

Nie zabraknie również prelekcji związanych z wpływem pandemii na psychikę człowieka. Lockdown oraz izolacja sprawiły, że troska o dobrostan jednostki stała się priorytetem w wielu organizacjach. Podejście holistyczne jest dzisiaj niezbędne, gdyż bezpośrednio przekłada się na efektywność pracowników oraz ich satysfakcję z pracy. Dlatego kolejnym ważnym tematem będzie zrównoważone przywództwo i możliwości wykorzystania sztucznej inteligencji w prewencji zdrowia. Słuchawki, które dzięki modułowi AI są w stanie przekazać informację o potrzebie kontaktu z lekarzem – to tylko jeden z inspirujących przykładów poprawy jakości życia, możliwym dzięki nowym technologiom.

Masters&Robots to 2 dni pełne inspirujących prelekcji oraz interesujących dyskusji, przygotowanych w bezpiecznej formule online. Uczestnicy wydarzenia poznają i wysłuchają liderów innowacji: ludzi ze świata biznesu oraz nauki, pracowników czołowych ośrodków technologicznych oraz tych, którzy już dzisiaj projektują przyszłość. Będą również mogli zadawać im pytania w sekcji Q&A.

Podczas V edycji konferencji wystąpią m.in.:

  • dAndrew McAfee – czołowy ekspert w dziedzinie zmian technologii w biznesie oraz na świecie; Autor bestsellerów New York Timesa; współzałożyciel MIT Initiative on the Digital Economy and Principal Research Scientist, MIT Sloan School of Management
  • Poppy Crum – ekspertka w dziedzinie innowacji opartych na technologii i ewolucji człowieka. Adiunkt Uniwersytetu Stanforda, główny naukowiec w Dolby Laboratories, neurobiolog i technolog
  • Aric Dromi – futurolog, filozof cyfrowy, ekspert ds. Przyszłości przemysłu samochodowego
  • Esra’a Al Shafei – aktywistka walcząca o prawa człowieka, założycielka i dyrektorka Majal.org- sieć platform cyfrowych, które wzmacniają głosy zaniżone i zmarginalizowane.
  • Peter H. Diamandis – założyciel Singularity University, założyciel i prezes XPRIZE, jeden z „50 największych liderów świata” – według magazynu Fortune
  • Susan McPherson – ekspertka ds. Odpowiedzialności Korporacyjnej, CEO w McPherson Strategies, Anioł Biznesu (Angel Investor)
  • Dariusz Jemielniak – ekspert Zarządzania Strategicznego i HR w Spółkach Technologicznych, Wykładowca na Akademii Leona Koźmińskiego i Harvard University, Członek Rady Nadzorczej Fundacji Wikimedia i Escola S.A., Seryjny Przedsiębiorca”
  • Maye Musk – światowej sławy ekspertka ds. trendów w żywieniu, modelka, przedsiębiorca i autorka bestsellerów
  • Refik Anadol – artysta mediowy, reżyser i pionier w dziedzinie estetyki inteligencji maszynowej
  • Chuck Slaughter – założyciel TravelSmith and Living Goods, managing Director w The Horace W. Goldsmith Foundation, Senior Advisor w TPG’s Rise Fund
  • Tara Swart– neurobiolog, lekarka, doradca wykonawczy, starsza wykładowczyni na MIT Sloan i autorka bestsellera ‘Źródło’ przetłumaczonego na 36 języków.
  • Cristina Dolan– eksperta w dziedzinach fintech, insurtech, transportu, transformacji cyfrowej napędzanej przez Blockchain, AI, 5G, IoT i technologii telematycznych, MIT Alum, współzałożycielka i CEO iHuddl, założyciel i dyrektor generalny Inside Chains
  • Ramez Naam – co-Chair for Energy and Environment at Singularity University at NASA Ames

Konferencja Masters&Robots stanowi jedno z najistotniejszych wydarzeń poświęconych transformacji cyfrowej i trendom związanym z nowymi technologiami Europie Środkowo Wschodniej. Bogaty program i ekspertyza wielu zaproszonych gości są wartościowym źródłem cennego know-how.

Bilety do nabycia: https://mastersandrobots.tech/


Źródło: Digital Univeristy 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Pandemia nas wzmocniła. Migam.org szykuje się na giełdę i obsługę 111789 klientów

Tłumacz Migam

Migam to laureat rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie (zajęliśmy drugie miejsce w czwartej edycji tego programu).

Ostatni raz rozmawialiśmy w grudniu 2020 https://brief.pl/kiszlukrozmawia-32-przemyslaw-kusmierek-migam/.

Wspominałem wtedy o naszych planach rozwoju, które właśnie teraz realizujemy. Uruchomiliśmy PRE IPO, co oznacza, że każdy ma możliwość zakupu naszych akcji przez stronę www.emisja.migam.org.

To pierwszy, ale za to bardzo duży krok w stronę naszego debiutu giełdowego. 

Zmienia się nasze status quo. Brak tłumacza dla Głuchych może skutkować skargą na brak dostępności i karą nawet do 10.000 zł. Liczba naszych potencjalnych klientów od 6 września wzrasta do 111 797 (dziś mamy ponad 200 klientów). 

Dalej rozwijamy również produkt https://ommi.io/pl/, który pozwala na zwiększenie sprzedaży online dzięki wykorzystaniu żywych sprzedawców i konsultantów. Mamy już wdrożenia w takich branżach jak: sprzedaż samochodów dla Grupy Krotoski, sprzedaż i projektowanie mebli dla sieci salonów Agata Meble oraz Black Red White, sprzedaż ubezpieczeń i kredytów dla Comperia oraz sprzedaż sprzętu RTV/AGD dla firmy LG. 

Zapraszam do zapoznania ze szczegółami  na www.emisja.migam.org.

Przemysław Kuśmierek, prezes Migam

Migam to firma znana z zapewniania dostępności komunikacyjnej dla osób niesłyszących. Głusi, do pełnej i skutecznej komunikacji, potrzebują pomocy tłumaczy polskiego języka migowego, czyli PJM. Dzięki wykorzystaniu nowoczesnych technologii ten tłumacz może być dostępny online.

Warto podkreślić, że słowo Głuchy jest określeniem używanym przez samych niesłyszących. A pisane z wielkiej litery to uznanie dla autonomii językowo-kulturowej niesłyszących. Słowo głuchoniemy jest odbierane negatywnie – bo oznacza, że osoba nie słyszy, ale także, że jest niemotą, czyli nie potrafi mówić. Głusi nawet jeśli mają problem z mówieniem po polsku to też używają języka. Języka migowego.

Dzięki nam Głusi dzwonią. Mogą zadzwonić na infolinie naszych klientów. Mogą zostać obsłużeni w sklepach i urzędach. Mogą wreszcie pracować, bo tłumacz potrzebny im do komunikacji, będzie z nimi zawsze w ich kieszeni.

Paweł Potakowski, dyrektor marketingu Migam i prezes agencji pracy www.pracabezbarier.eu

Technologia Migam pozwala połączyć się z tłumaczem z dowolnego urządzenia, bez konieczności instalacji. Nie trzeba czekać, wcześniej umawiać się, ani prosić o pomoc członka rodziny. Głusi mogą samodzielnie załatwić wszystkie swoje sprawy.

Od 6 września tego roku 111789 podmiotów publicznych będzie mogło zostać ukarane za brak tłumacza PJM. Będzie to skutek złożenia skargi na brak dostępności zgodnie z wejściem w życie przepisów ustawy o zapewnieniu dostępności osobom ze szczególnymi potrzebami. To olbrzymia zmiana. Wcześniej tylko zalecano i rekomendowano, że niesłyszący potrzebują zapewnienia dostępności w taki sposób. Teraz za brak tłumacza online mogą grozić kary nawet do 10000 zł.

Pandemia nas wzmocniła. Rok 2020 był najlepszym w naszej biznesowej historii. Osiągnęliśmy 2 miliony przychodu i otworzyliśmy nową linię produktową – dla systemu do video-komunikacji i video-sprzedaży. Nasza technologia teraz służy każdemu. Jak wynika m.in. z badania przeprowadzonego przez firmę McKinsey, nawet 80% kupujących preferuje zakupy na odległość. Dotychczasowe rezultaty u naszych klientów takich jak LG czy salony meblowe Agata pokazują, że Ommi.io działa, a klienci doceniają szybką i zdalną obsługę. Wierzymy, że nasze rozwiązanie będzie jeszcze bardziej potrzebne. Chwalą sobie łatwość prowadzenia spotkań, bezpieczeństwo i wygodę www.ommi.io.

Przemysław Kuśmierek, prezes Migam

Rozwój Migam to także nowe wyzwania i możliwości. Spółka w 2022 roku planuje wejść na giełdę, a teraz prowadzi emisję akcji na platformie Beesfund. Robi to min. w celu pozyskania dodatkowego kapitału dla internacjonalizacji na rynki zagraniczne oraz wdrożenia procesu automatyzacyjnego dla usług Tłumacza Migam oraz Ommi.io.

Więcej informacji na www.emisja.migam.org


Źródło: PAP

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Koniec banków, jakie znamy

bank

Niemal 2 na 3 (65%) managerów z sektora bankowego uważa, że czeka nas schyłek modelu opartego na oddziałach, który do tej pory znaliśmy. Zdecydowana większość pytanych przez Economist Intelligence Unit (EIU) uważa, że w ciągu 5 najbliższych lat konwencjonalny bankowy system sprzedaży i obsługi klienta odejdzie do lamusa. Co ciekawe, jeszcze 4 lata temu zaledwie 35% badanych skłaniało się ku twierdzeniu, że w połowie trzeciej dekady XXI wieku czekają nas spore zmiany w największym sektorze rynku finansowego.

Technologia zmiany

Kadra c-level nie ma wątpliwości: za zmianami stoi technologia, przede wszystkim chmura obliczeniowa i sztuczna inteligencja. Aż 65% managerów reprezentujących globalny sektor bankowy jest zdania, że SI i cloud computing w najbliższych czterech lat walnie przyczynią się do zmian. Szczególnie dużo branża obiecuje sobie po sztucznej inteligencji. 81% badanych uważa, że te instytucje, które wdrożą SI, lepiej poradzą sobie na rynku, niż konkurenci, którzy nie zainwestują w tę technologię. Nic dziwnego, bo jak wyliczył niezależny, europejski, ekonomiczny think tank Bruegel, Sztuczna Inteligencja może zwiększyć wydajność pracy na poziomie od 3% do 4% i znacząco wpłynąć na rozwój przedsiębiorstw.

Jednak cyfrowa transformacja to nie tylko większa wydajność, ale także odpowiedź na potrzeby klientów.

Banki od lat chętnie adaptowały innowacje technologiczne. Robiły to z myślą o klientach. W latach 60. pojawiły się pierwsze bankomaty, w kolejnej dekadzie płatności kartą. W latach 2000 bankowość internetowa, a w drugiej dekadzie XXI w. bankowość mobilna. Lata 20. będą równie innowacyjne.

 W miarę wzrostu popularności bankowości cyfrowej, oczekiwania klientów też są większe. Oczekują oni większej elastyczności i lepszej obsługi, w modelu „tu i teraz”.

Wojciech Stramski, Deep Change Ventures

SI zamiast człowieka?

To, o czym mówi CEO Deep Change Ventures, znajduje potwierdzenie w danych. Niemal 60% respondentów z sektora usług finansowych biorących udział w badaniu McKinsey’s Global AI Survey twierdzi, że w ich organizacji działa już co najmniej jedna funkcja wykorzystująca SI. Najczęściej służy ona do automatyzacji procesów (36%), czyli zadania back-office, ale niewiele mniejszy odsetek używa technologii bazującej na sztucznej inteligencji w obszarze client service. Niemal co trzeci (32%) pytany przez McKinsey używa wirtualnego asystenta – voice i chatbota.

Boty cieszą się i cieszyć się będą rosnącym zainteresowaniem, ponieważ są w stanie zarządzać i prowadzić komunikację z klientami sprawniej i taniej niż ludzie. To ich przewaga nad konsultantami. Jednak nie chodzi o to, by asystent zastąpił człowieka, ale go odciążył. W sektorze bankowym coraz trudniej jest walczyć produktem. Branża będzie stawiać na client service.

Wojciech Stramski, Deep Change Ventures

Podobnego zdania są ankietowani z badania Economist Intelligence Unit. 4 na 5 bankowców uważa, że branża będzie dążyć do różnicowania się i konkurowania pod względem doświadczenia klienta, a nie produktów.

Bogaci inwestują bardziej

Jak wynika z raportu UBS Evidence, im większy bank, tym chętniej inwestuje w Sztuczną Inteligencję. Aż 75% respondentów reprezentujących banki o aktywach przekraczających 100 miliardów dolarów twierdzi, że wdraża strategie wykorzystania SI, wobec 46% instytucji, których aktywa szacowane są na mniej niż 100 miliardów dolarów.

Bankowcy rozumieją, że technologia będzie czynnikiem umożliwiającym realizację nowych modeli biznesowych. Jednak warto podkreślić, że na nowe technologie chętniej powinni patrzeć mniejsi, bo dzięki nim mogą przebić szklany sufit.

Wojciech Stramski, Deep Change Ventures

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Cyfryzacja mody zmieni świat zakupów

WEARFITS

Około 1/3 produktów zakupionych w sklepach internetowych jest zwracana przez konsumentów, a nierzadko wskaźnik ten przekracza 50%. Ponad 64% klientów, którym zdarza się zwracać produkty, tłumaczy to niedopasowaniem, a jednocześnie 19% kupuje kilka wersji jednego produktu, tylko po to, aby znaleźć odpowiedni rozmiar[1]. Zwroty generują realne straty biznesowe sięgające nawet 10% dochodów, odbijają się na cenach produktów, ogólnych kosztach prowadzenia e-commerce, jak również znacznie mocniej oddziałują negatywnie
na środowisko.

Według analizy Lingaro zwrot produktu generuje 5 razy więcej CO2 niż sam jego zakup. Tak więc optymalizacja procesów zakupowych online jest poważnym wyzwaniem nie tylko dla biznesu, ale głównie dla ochrony środowiska i naszego globalnego zdrowia. Dokonując zakupów w sklepie internetowym z dobrze zoptymalizowaną logistyką i polityką zwrotów, jesteśmy znacznie mniej szkodliwi dla środowiska niż robiąc zakupy w galerii handlowej. To była jedna z głównych idei przyświecających powstaniu WEARFITS.

  Kasia Gola, Industry Advisor w WEARFITS

Problem nietrafionych zakupów jeszcze mocniej nasilił się w czasie pandemii. W wyniku obostrzeń, klienci zostali zmuszeni do zakupów wyłącznie online, a jednocześnie sklepy musiały masowo wprowadzać i udoskonalać rozwiązania sprzedaży przez internet. Doświadczenie zakupowe online znacznie różni się do tego przeżywanego „na żywo” w sklepie – zarówno dla samego klienta, jak i dla sprzedawcy.

Przed pandemią 90% przychodów niektórych firm modowych generowana była ze sprzedaży offline[2]. Te firmy w bardzo krótkim czasie musiały radykalnie zmienić swoje strategie sprzedażowe, tak żeby nie tylko sprostać wymaganiom klientów, ale wręcz kontynuować działalność.

Dzięki rozszerzonej rzeczywistości ubierzemy się wirtualnie

Augmented reality (AR), czyli rzeczywistość rozszerzona jest uznawana za interfejs przyszłości. Użytkownicy korzystają z AR już od kilku lat, często nie zdając sobie z tego sprawy, np. używając różnych nakładek na zdjęcia i filmy w portalach społecznościowych. „Według badania Ericsson Consumer Lab użytkownicy 5G spędzają godzinę więcej na aplikacjach rzeczywistości rozszerzonej w porównaniu z użytkownikami 4G. Jednocześnie 70% jest niezadowolonych z dostępności innowacyjnych usług i oczekuje nowych aplikacji wykorzystujących sieci 5G. Daje to wielki potencjał do rozwoju usług jakie proponuje WEARFITS” – tłumaczy Małgorzata Wdówka, Technical Training Center Manager w firmie Ericsson, która pełni funkcję mentora w programie S5 – Akceleratora Technologii 5G.

WEARFITS wykorzystuje technologię AR tworząc tzw. wirtualną przymierzalnię, oferując wizualizację ubrań 3D w rzeczywistości rozszerzonej i tzw. size matching, czyli dobranie optymalnego rozmiaru do indywidualnej budowy ciała. Podając swoje podstawowe wymiary, konsument otrzymuje wirtualny, dopasowany z 98% dokładnością model swojej sylwetki. Dzięki temu robiąc zakupy online, możemy sprawdzić jaki rozmiar konkretnego ubrania będzie na nas dobry czy też gdzie będzie nas uwierał. Dostajemy jasną, wizualną informację o tym jak ubranie będzie na nas wyglądało, a także gdzie potencjalnie może być za duże, lub za małe. Dzięki technologii AR, możemy postawić we własnym pokoju swojego wirtualnego manekina realnych rozmiarów i obejrzeć go w wybranym ubraniu, z każdej strony.

Mamy na swoim koncie już kilka wdrożeń. Jednym z nich jest polski producent sukienek Marie Zélie, gdzie z sukcesem przeprowadziliśmy już program pilotażowy i niedługo wystartujemy z kolejną partią wirtualnych ubrań. Razem z marką 4F zdigitalizowaliśmy również kolekcję 4F x RL9, zaprojektowaną razem z Robertem Lewandowskim. Klienci sklepu, w aplikacji marki mogli zobaczyć całą kolekcję na modelu Roberta Lewandowskiego, a także zrobić sobie zdjęcie z wirtualnym Robertem dzięki technologii AR. Z kolei dzięki sieci testowej 5G Ericsson w Łódzkiej Strefie możemy już dziś przetestować nasze rozwiązania w optymalnym środowisku i optymalizować do działania w sieci nowej generacji

  Kasia Gola, Industry Advisor w WEARFITS

Startupy rozpędzają 5G w Polsce

Akcelerator S5 w Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej pełni funkcję realnego ekosystemu przemysłowego, w którym bierze udział 40 startupów oraz pięciu partnerów przemysłowych – Polkomtel, Miele, PGE, Indigo i Wielton. Program składa się z dwóch etapów – inkubacji i akceleracji. Z pierwszego etapu, do fazy akceleracji, czyli tworzenia realnych rozwiązań wykorzystujących 5G, wdrożonych zostało około 20 projektów, z których każdy otrzymał do 550 tys. zł dofinansowania. Uwzględniając fazę inkubacji, budżet Programu to 14 mln zł przyznanych Łódzkiej Specjalnej Strefie Ekonomicznej przez Marszałka Województwa Łódzkiego.

Pomysłowość polskich startupów jest wręcz nieograniczona, co od kilku lat niezmiennie obserwujemy w ŁSSE. Młode przedsiębiorstwa, które trafiają do naszych programów akceleracyjnych skutecznie znajdują rozwiązania dla problemów przemysłowych, logistycznych a nawet globalnych, takich jak następujące niekorzystne zmiany klimatyczne. Potrzebują jednak wsparcia w kilku obszarach, aby móc z sukcesem realizować komercyjne wdrożenia swoich pomysłów. Dzięki współpracy ŁSSE z ekspertami i partnerami biznesowymi możemy zapewnić im wsparcie merytoryczne, biznesowe i technologiczne, m.in. udostępniając zaawansowaną infrastrukturę sieci 5G”.

Agnieszka Sygitowicz, Wiceprezes ŁSSE S.A.

Firma Ericsson zaprojektowała i dostarczyła urządzenia potrzebne do uruchomienia sieci wewnętrznej 5G na terenie kampusu Łódzkiej Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Eksperci firmy zapewniają również indywidualny transfer wiedzy, nie tylko do specjalistów Łódzkiej Strefy, ale także partnerów biznesowych i przede wszystkim startupów współpracujących z ŁSSE.

Polska wnosi duży wkład w budowę europejskich i światowych sieci piątej generacji dzięki pracy inżynierów z centrum badań i rozwoju firmy Ericsson w Krakowie i Łodzi oraz produkcji urządzeń 5G w Tczewie. 5G może być budowana na bazie komponentów i rozwiązań „Made in Poland”. Ericsson w Polsce razem z Łódzką Specjalną Strefą Ekonomiczną i Politechniką Łódzką współpracuje ze środowiskiem akademickim, startupami, przedsiębiorstwami i operatorami telekomunikacyjnymi, aby umożliwić pierwszym branżom w Polsce wdrożenie nowych produktów i usług opartych na technologii 5G.

[1] https://www.salecycle.com/blog/featured/ecommerce-returns-2018-stats-trends/

[2] https://www.lppsa.com/wp-content/uploads/2021/04/LPP-Jednostkowy-roczny-raport-za-2020-21-1.pdf


Źródło: WEARFITS

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF