...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Netto przejmuje Tesco Polska i zwiększa liczbę sklepów do prawie 700

Netto przejmuje Tesco Polska

Salling Group, spółka macierzysta Netto Polska, porozumiała się z Tesco Polska w sprawie przejęcia całości działalności spółki – w tym jej sklepów i magazynów.

Salling Group, duńska grupa detaliczna, będąca właścicielem Netto Polska, zawarła umowę z brytyjskim detalistą Tesco w sprawie przejęcia polskiej działalności.

Transakcja obejmuje przejęcie przez Salling Group 301 sklepów i dwóch magazynów. W ramach umowy około 7 tys. pracowników Tesco zostanie przeniesionych do Salling Group.

Netto Polska prowadzi obecnie 386 sklepów, a zawarta dzisiaj umowa ma strategiczną wartość dla rozwoju biznesu, gdyż pozwoli Netto w pełni wykorzystać sprawdzoną koncepcję 3.0 na całym polskim rynku.

Konsolidując obie sieci handlowe na rozwojowym rynku, robimy znaczący krok w realizacji strategii całej naszej grupy, stając się jednym z czołowych graczy na jednym z największych rynków w Europie.

Janusz Stroka, prezes Netto Polska

Salling Group planuje przekształcić nabyte sklepy Tesco w Netto 3.0 nie później niż w ciągu 18 miesięcy od zakończenia transakcji. Do tego czasu będą one działały pod szyldem Tesco. Szczegółowy plan dla każdego sklepu zostanie opracowany w najbliższych miesiącach.

Polskie produkty i lokalni dostawcy stanowią integralną część naszej przyszłej oferty. Transakcja stwarza ogromne możliwości rozwoju zarówno naszym pracownikom, jak i
naszym partnerom biznesowym. Chcemy kontynuować współpracę z naszymi najlepszymi
dostawcami i partnerami, aby wspólnie dostarczać klientom wartość, jakiej oczekują i z jakiej
jesteśmy znani. Jestem przekonany, że wraz z naszymi nowymi współpracownikami zapewnimy polskim klientom bezkonkurencyjną ofertę, atrakcyjny stosunek jakości do ceny i wspaniałe doświadczenie zakupowe w nadchodzących latach.

Janusz Stroka, prezes Netto Polska

Wartość transakcji jest równa Enterprise Value (EV) w wysokości 900 mln zł. Transakcja musi zostać zweryfikowana i zatwierdzona przez urzędy regulacyjne. Jej sfinalizowanie spodziewane jest w czwartym kwartale 2020 roku.


Źródło: Informacja prasowa Netto Polska

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Sklepy i organizacje charytatywne razem dla niemarnowania – Tesco uruchamia FoodCloud

Tesco Polska wprowadza aplikację FoodCloud, która monitoruje i ułatwia zarządzanie procesem przekazywania nadwyżek żywności. Firma tym samym kontynuuje swoje działania mające na celu zmniejszanie skali marnowania. Wcześniej, jako pierwsza sieć handlowa w Polsce i Europie Środkowej, Tesco udostępniło dane dotyczące marnowania żywności w swoich sklepach i dystrybucji.

Aplikacja FoodCloud to kolejna inicjatywa sieci Tesco, mająca na celu eliminowanie marnotrawstwa żywności. Innowacyjna technologia FoodCloud pozwala zwiększać ilość przekazywanych nadwyżek produktów ze sklepów, łącząc placówki handlowe bezpośrednio z organizacjami charytatywnymi. Technologia opracowana na potrzeby FoodCloud jest szeroko stosowana w Wielkiej Brytanii i Irlandii, aby umożliwić supermarketom szybkie i łatwe przekazywanie żywności organizacjom społecznym i bankom żywności.

Bardzo się cieszę, że wspólnie z Tesco możemy uczestniczyć w pilotażu aplikacji FoodCloud w Polsce – mówi Beata Ciepła, przewodnicząca Rady Banku Żywności w Krakowie. Mam nadzieję, że jej wdrożenie pozwoli nam szybciej i sprawniej zagospodarowywać nadwyżki żywności otrzymywane z sieci handlowych. System pozwala nam w czasie rzeczywistym nadzorować potwierdzenia odbioru i fizyczne odbiory żywności realizowane przez nasze organizacje partnerskie. A co najważniejsze, doprowadzi do usprawnienia przepływu dokumentów potwierdzających przekazanie darowizny i księgowania tych darowizn – dodaje. Krakowski Bank Żywności jest pierwszym, który testował nowe rozwiązanie.

Aktualnie, ponad 270 sklepów Tesco w Polsce przekazuje nadwyżki żywności. Nowa technologia,  informując organizacje charytatywne o ilościach i lokalizacji dostępnych produktów – w czasie rzeczywistym – pozwoli uprościć proces przekazywania nadwyżek i zachęci nowe organizacje do wzięcia udziału w tej inicjatywie.

Dzięki aplikacji FoodCloud organizacje charytatywne mogą łatwo uzyskać dostęp do darowizn żywnościowych. Otrzymają informacje o nadwyżkach dostępnej żywności bezpośrednio na telefon, co pozwoli im z łatwością zaplanować odbiór świeżych produktów ze sklepów. System bardzo upraszcza komunikację pomiędzy sklepami i organizacjami charytatywnymi. Wierzymy zatem, że zachęci to więcej organizacji do przyłączenia się do naszego programu – wyjaśnia Małgorzata Tokarz, kierownik operacyjny ds. społeczności w Tesco Polska. Jesteśmy pierwszą firmą w Polsce, która wprowadziła aplikację internetową, by walczyć w ten sposób z problemem marnotrawienia żywności – dodaje.

Celem Tesco jest, aby do 2020 roku wszystkie sklepy oferowały organizacjom społecznym nadwyżki żywności. Co więcej, firma stale poszukuje nowych partnerów i organizacji, które mogłyby dołączyć do programu. Dotychczas, odbieranie nadwyżek żywności mogło być logistycznym wyzwaniem dla mniejszych i lokalnych organizacji. Korzystając z aplikacji, otrzymują one bieżące dane o dostępności produktów, co pomaga im lepiej planować redystrybucję produktów.

FoodCloud powstał w 2012 roku w Dublinie. Od tego czasu organizacja pomogła uratować 18 200 ton żywności. Jest to równowartość aż 40 milionów pełnowartościowych posiłków.

Wizją FoodCloud jest świat, w którym nadające się do spożycia produkty nigdy nie są wyrzucane. Jesteśmy dumni, iż możemy wspierać działania jakie Tesco i inne europejskie sieci podejmują by walczyć z problemem marnowania żywności –  powiedziała Emma Walsh, dyrektor operacyjna w FoodCloud.

W pierwszym, testowym etapie, z rozwiązania FoodCloud korzysta 5 sklepów Tesco w obrębie Krakowa. Ambicją Tesco jest rozszerzenie skali działania aplikacji na cały kraj.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF