...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

TikTok pomoże nastolatkom kontrolować czas spędzany w aplikacji. Nowe funkcje ucieszą też rodziców

TikTok to najpopularniejsza w Polsce platforma rozrywkowa, z której korzystają miliony użytkowników. Swój dynamiczny rozkwit przeżyła w okresie pandemii, kiedy była najczęściej pobieraną aplikacją nie tylko nad Wisłą. Zamknięcie w domu i ograniczenie rozrywek uruchomiło w młodych ludziach potrzebę kreowania i dzielenia się treściami. Wielka popularność TikToka wymaga od firmy dostarczenia narzędzi, które pomogą użytkownikom spędzać […]

TikTok to najpopularniejsza w Polsce platforma rozrywkowa, z której korzysta miliony użytkowników. Swój dynamiczny rozkwit przeżyła w okresie pandemii, kiedy była najczęściej pobieraną aplikacją nie tylko nad Wisłą. Zamknięcie w domu i ograniczenie rozrywek uruchomiło w młodych ludziach potrzebę kreowania i dzielenia się treściami. Wielka popularność TikToka wymaga od firmy dostarczenia narzędzi, które pomogą użytkownikom spędzać czas na platformie w bezpieczny sposób i ograniczyć możliwość nadmiernej konsumpcji jej zasobów kosztem realnego życia.

TikTok systematycznie aktualizuje swoje narzędzia bezpieczeństwa, Zasady Społeczności, i przydatne funkcje, aby stworzyć dla twórców i ich fanów miejsce doinspirującej rozrywki oraz eliminować wszelkie negatywne zjawiska. Oprócz przejrzystych reguł dotyczących moderowania treści skupiamy się również na edukacji naszych użytkowników i zaznajamianiu ich z narzędziami, które wesprą utrzymanie cyfrowegodobrostanu. Chodzi m.in. o kontrolę czasu spędzanego przed ekranem czy dobór treści odpowiednich do wiekukomentuje Jakub Olek, szef relacji z partnerami publicznymi na Europę Środkową i Wschodnią
w TikToku.

Dzienne limity czasu w aplikacji

Jedną z istotniejszych dziś dyskutowanych kwestii jest balans między przestrzenią fizyczną a cyfrową. TikTok wypracował i wprowadza pakiet rozwiązań, które pozwala kontrolować czas spędzany na platformie. W nadchodzących tygodniach każde konto należące do użytkownika poniżej 18. roku życia otrzymaautomatyczny 60-minutowy dzienny limit czasu przed ekranem. Jeśli limit ten zostanie osiągnięty, młody użytkownik zostanie poproszony o podanie hasła, aby móc kontynuować przeglądanie aplikacji.

Zdajemy sobie sprawę, że nastolatki zazwyczaj wymagają dodatkowego wsparcia, gdy zaczynają samodzielnie odkrywać świat online i bierzemy pod uwagę ich wyjątkowe potrzeby rozwojowe. Podejmując decyzję, jak długo pozwolić najmłodszym użytkownikom korzystać na co dzień z TikToka, bazowaliśmy naaktualnych badaniach akademickich, a dodatkowowspółpracowaliśmy z ekspertami z Digital Wellness Lab w Boston Children’s Hospital – dodaje Piotr Żaczko, Manager Komunikacji TikToka w Europie Środkowej.

Tygodniowe podsumowania i prywatność kont

Z badań wynika, że większa świadomość tego, jak spędzamy czas wolny, może pomóc nam podejmować trafniejsze decyzje o długości aktywności online. Dlatego TikTok zachęca nastolatków do ustawienia dziennego limitu czasu przed ekranem wedle ich preferencji, jeśli wyłączą domyślne 60 minut i będą spędzać w aplikacji ponad 100 minut w ciągu dnia. To rozwiązanie, które bazuje na funkcji wprowadzonej przez platformę w ubiegłym roku. Takie podejście zwiększyło wykorzystanie narzędzi TikToka do zarządzania czasem w aplikacji o 234 proc. Dodatkowo firma przesyła każdemu kontu należącemu do nastolatka cotygodniowe podsumowanie czasu spędzonego przed ekranem.

Funkcje ograniczania czasu spędzanego na platformie uzupełniają inne ustawienia przeznaczone dla kont nastolatków. Przykładowo, osoby w wieku 13-15 lat mają domyślnie ustawione prywatne konta, co umożliwia im dokonywanie świadomych wyborów dotyczących tego, co, kiedy i komu chcą udostępniać. Bezpośrednie wiadomości są dostępne tylko dla osób od 16. roku życia, a jeśli ktoś chce prowadzić streaming na żywo, musi mieć ukończone 18 lat. Dla przypomnienia – 13 lat to minimalny dopuszczalny wiek użytkownika TikToka.

Rozszerzona kontrola rodzicielska

Popularna platforma rozrywkowa wspiera również rodziców i opiekunów, którzy chcą monitorować, co oglądają ich podopieczni oraz odpowiednio dostosowaćustawienia prywatności. Dlatego wprowadza trzy nowe narzędzia w ramach funkcji Parowania rodziny.

• Niestandardowe dzienne limity czasu przed ekranem: opiekunowie będą mogli dostosować dzienny limit czasu przed ekranem dla nastolatka, w tym wybrać różne limity w zależności od dnia tygodnia. Dzięki temu dorośli mogą skrócić czas aktywności w aplikacji w dni robocze, gdy dziecko chodzi do szkoły, a wydłużyć go w weekendy, święta czy wakacje.

• Pulpit nawigacyjny czasu przed ekranem: rodzice w jednym miejscu znajdą podsumowanie dotyczące ilości czasu spędzonego w aplikacji, liczbę uruchomień TikToka oraz zestawienie czasu spędzonego na platformie z podziałem na dzień i noc. Takie dane będąpomocnym argumentem w czasie rozmów na temat konieczności ograniczenia przez dziecko aktywności online.

• Wyciszanie powiadomień: TikTok umożliwia ustawienie harmonogramu wyciszania powiadomień na kontachnastolatków. Konta użytkowników w wieku 13-15 lat nie otrzymują domyślnie powiadomień push od 21:00, zaś osoby w wieku 16-17 lat mają je wyłączone od 22:00.

• Nowa kontrola treści: opiekunowie będą mieć większy nadzór nad treściami oglądanymi przez nastolatków dzięki nowemu sposobowi na filtrowanie filmów za pomocą słów lub hashtagów. To rozwiązanie jest jeszcze w fazie opracowania i testów, ale już wkrótce uzupełni poszerzony pakiet narzędzi w ramach funkcji Parowania rodziny.

Ograniczenie aktywności także nocą

Nie tylko nadmierna liczba godzin spędzanych w sieci jest problemem użytkowników, ale również korzystanie ze smartfonów w godzinach nocnych (po 22:00).Dlatego platforma wprowadza przypomnienie o śnie, aby wesprzeć swoją społeczność w byciu offline nocą.
O ustalonej godzinie pojawi się okienko z informacją, że czas wylogować się z aplikacji. Dla wszystkich użytkowników TikToka dostępna jest również opcja ustawienia własnych limitów czasu korzystania z aplikacji na każdy dzień tygodnia oraz wyciszania powiadomień.

Rozszerzenie funkcji wpływających na cyfrowy balans wpisuje się w kampanię edukacyjną, którą TikTokprzeprowadził w Polsce z okazji Dnia Bezpiecznego Internetu. Tegoroczna edycja odbyła się pod hasłem #ZłapDystans i promowała równowagę pomiędzy życiem realnym
a cyfrowym, czyli tzw. digital well-being. Do udziału w projekcie zaproszono tiktokowych twórców docierających łącznie do blisko 10,5 mln obserwatorów.W ramach kampanii #ZłapDystans TikTok uruchomił specjalną stronę edukacyjną www.zlapdystans.com, na której znajdują się pomocne filmy instruktażowe oraz opisy funkcji bezpieczeństwa dostępne na platformie. Dotychczas odwiedziło ją ponad 70 tysięcy unikalnych użytkowników.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rafał Drzewiecki, dyrektor marketingu, TikTok i jego #BriefNa2023

Ostatni rok to duża zmiana – coraz więcej marek i firm postrzega platformę TikTok, jako dobre miejsce do komunikowania się z najmłodszą grupą konsumentów

Na przełomie 2022 i 2023 rozmawiam z ekspertami z różnych dziedzin związanych z biznesem, z marketingiem, z komunikacją marketingową…

Rafał Drzewiecki, dyrektor marketingu w platformie internetowej TikTok.

● TikTok to platforma postrzegana do tej pory jako medium społecznościowe, dedykowane przede wszystkim ludziom młodym i bardzo młodym.

● Ostatni rok to duża zmiana – coraz więcej marek i firm postrzega tę platformę jako dobre miejsce do komunikowania się z najmłodszą grupą konsumentów.

● Misją TikToka jest inspirować kreatywność i sprawiać radość! To platforma rozrywkowa.

● Z badań które przeprowadziliśmy z agencją Kantar wynika, że tym co kieruje naszych użytkowników do naszej platformy jest potrzeba rozrywki.

● W komunikacji – nie tylko w komunikacji marketingowej – od zawsze obowiązuje zasada skrótowości, czyli krótko i na temat. TikTok wpisuje się w ten model tyn bardziej, że jest on również bardzo bliski najmłodszym generacjom.

● TikTok jest, coraz bardziej powszechnym medium, które w krótkiej formie zajawia bardzo poważne i ważne treści, które zainteresowana osoba może znaleźć w innych źródłach.

● Użytkownicy tiktoka są bardzo uczuleni na uczciwość marek i ich stosunek do ekologii i wszystkich trendów związanych ze zrównoważonym rozwojem biznesu.

● W 2023 będziemy chcieli zbudować duże i ścisłe partnerstwa tiktoka z dużymi i największymi klientami biznesowymi.

Grzegorz Kiszluk

TikTok podsumowuje rok na platformie i zapowiada co nas czeka w 2023

Mijający rok na TikToku obfitował w kreatywne pomysły i trendy, którymi żyła polska i globalna społeczność platformy. Ponad miliardowa grupa użytkowników aplikacji inspirowała siebie nawzajem, odkrywała nowe rzeczy i zapoczątkowuje zjawiska przenoszące się do popkultury. W corocznym raporcie What’s Next TikTok zawarł prognozy, z którymi powinni zapoznać się marketerzy, którzy poszukują efektywnych kanałów promocji produktów i usług.

 

2022 rok na TikToku

W swoim tegorocznym zestawieniu TikTok wyodrębnił pięć kategorii: Uwielbiane wideo, Nauczył mnie TikTok, Playlista, wschodzące gwiazdy oraz Tylko na TikToku. Pierwszy raz w globalnym zestawieniu znalazł się film użytkownika z Polski! Jak co roku, platforma przygotowała także krótkie video podsumowujące najlepsze chwile w minionych dwunastu miesiącach: @tiktok_poland.

15 grudnia, materiał podsumowujący ostatni rok na platformie zobaczy każdy jej użytkownik na świecie, od razu po wejściu do aplikacji. Pełna lista topowych polskich i globalnych treści oraz kont dostępna będzie na specjalnej podstronie, tzw. H5 w wyszukiwarce TikToka.

2022 rok udowodnił, że TikTok to miejsce, gdzie rodzą się ciekawe trendy, często przenikające do kultury i naszego życia codziennego. Oczywiście nie byłoby to możliwe, gdyby nie wspaniali twórcy, którzy na co dzień pokazują, że każdy użytkownik TikToka może zyskać tu ogromną popularność. Liczy się pomysł, jakość przekazywanego contentu, zrozumienie platformy i zdolność do ciekawego opowiadania historii. Obecnie już ponad miliard osób aktywnie korzysta z naszej aplikacji, a co trzecia przyznaje, że uczy się na platformie nowych rzeczy. Rozrywka w połączeniu z edukacyjnymi i poradnikowymi treściami to nasza najlepsza wizytówka i dowód na to, że TikTok już od dawna nie jest wyłącznie aplikacją do tańczenia. Przed nami kolejny rok kreatywnych treści i jestem przekonana, że nasi użytkownicy jeszcze nie raz pozytywnie nas zaskoczą

– mówi Paula Kornaszewska, Head of Operations, TikTok CE.

Uwielbiane wideo

W 2022 roku główny kanał TikToka “Dla Ciebie” obfitował w różnorodne treści – od filmów rozrywkowych, poprzez codzienne vlogi, relaksujące ASMR (#ASMR uplasował się w TOP10 najpopularniejszych hashtagów na TikToku) czy hobby. Oto lista najpopularniejszych filmów według polskich użytkowników:

  1. Filmzlektorem – Znani w Polsce lektorzy zdobywają coraz większą popularność na TikToku, a ich film “Lektorzy na zakupach”  wyświetlono do tej pory już 6,8 mln razy.
  2. Kwiatkowsky – Taniec Dawida Kwiatkowskiego wraz ze swoją podopieczną ze znanej produkcji do “Somebody That I Used To Know” zdobył prawie 6 mln wyświetleń.
  3. Fredziownik_art – Franek Bielak, utalentowany rysownik, potrafi zaskoczyć. Film przedstawiający Królową Elżbietę II w czasach młodości wyświetlono 27 mln razy.
  4. Loczniki – nie, to nie jest postać z gry. To połowa kreatywnego duetu, który upodabnia się do tzw. NPC-ów, czyli bohaterów niezależnych w grach komputerowych.

 

Nauczył mnie TikTok

TikTok to od dawna dużo więcej niż taniec i filmy komediowe. Platforma to przestrzeń do dzielenia się np. poradami finansowymi, life hackami, wskazówkami kulinarnymi czy treściami edukacyjnymi. TikTok Thought Me (Nauczył mnie TikTok) to obecnie nie tylko jeden z najbardziej charakterystycznych trendów TikToka. W tegorocznym zestawieniu wyróżnionych w Polsce filmów znalazły się zarówno treści DIY, taneczne czy kulinarne:

  1. satisfying_pottery czyli wspomniany wcześniej film polskiego użytkownika, który trafił do globalnego podsumowania 2022 roku na platformie. Niecodzienne przedstawienie swojej pracy w połączeniu z trendem Kapibary przyniosło mu ponad 2,3 mln odtworzeń filmu.
  1. dancing sfinks – jak szybko nauczyć się legendarnego Circle Glide, czyli układu tanecznego Michaela Jacksona bazującego na Moonwalku? Szybki tutorial, który został wyświetlony 8,7 mln razy przygotował jeden z najpopularniejszych polskich twórców.
  2. oio.wav – OKI to raper, który wie, jak przyciągnąć uwagę społeczności platformy i wykorzystać przy tym własne utwory. Jego tutorial taneczny do piosenki “Jeżyk” odtworzono prawie 2 mln razy.
  3. mrkryha – i jego sposób na poprawne jedzenie pizzy neapolitańskiej zyskał spore grono fanów.

 

Playlista

Muzyka to kluczowy element TikToka, który pozwala na skuteczne przyciągnięcie uwagi innych użytkowników. Sam TikTok natomiast to istotne miejsce dla samych artystów, którzy za jego pośrednictwem mogą zdobywać popularność, kontaktować się z fanami i przebijać się na listy przebojów. W Polsce wśród najpopularniejszych utworów wyróżnić możemy:

  1. Łyk i buch – SB Maffija
  2. Jeżyk! – Oki & Nolyrics Beats
  3. Złote Tarasy – Mr. Polska & Abel de Jong
  4. Diss Na Budziki – Antony Esca & Vłodarski
  5. JESTEM POJ384NY – Mata

 

Gwiazdy muzyki

Dziś TikTok to niezwykle istotne miejsce do promocji muzyki, które umożliwia artystom przebijanie się do świadomości słuchaczy w niespotykany dotąd sposób. Zarówno na poziomie lokalnym, jak i globalnym. W ubiegłym roku ponad 175 piosenek, które zyskały popularność na TikTok trafiło na topową listę Billboard Hot 100.

W TOP5 polskich artystów, którzy są równocześnie aktywnymi twórcami TikToka i zebrali największą liczbę wyświetleń na swoich profilach znaleźli się:

  1. Ewelina Ross
  2. Malik Montana
  3. Smolasty
  4. Doda
  5. Sara James

 

Wschodzące gwiazdy

Na TikToku każdy może zyskać ogromną popularność – liczy się tutaj content oraz sposób, w jaki go przekażemy. Storytelling i dobre rozumienie platformy to podstawa, by w krótkim czasie zaskarbić sobie rzeszę oddanych followersów. Do najpopularniejszych twórców w 2022 roku można zaliczyć:

  1. Prawomarcina – idealny przykład jak w interesujący i błyskotliwy sposób można omawiać prawo. W przeciągu zaledwie roku profil Marcina urósł do aż 1,5 mln.
  2. Loczniki – wspomniany wcześniej TikTokowy duet taneczny, którego content doceniło w tym roku blisko milion nowych obserwujących.
  3. Iwonablecharczyk_real – ta kierowczyni ciężarówki pokazuje swoje codzienne życie za kółkiem. I jak widać – idzie jej to fantastycznie! Jej profil wzrósł ze do ponad miliona fanów w ciągu roku.
  4. Nezznalek – wschodząca artystka muzyczna generacji Z. Pomimo założonego stosunkowo niedawno profilu, już niedługo liczba jej obserwujących osiągnie milion.
  5. Official_dawid_podsiadlo – Dawida Podsiadło chyba nikomu nie trzeba przedstawiać.  Ten utalentowany piosenkarz w październiku zawitał także na TikToka, a jego konto w kilka tygodni zdobyło ponad 150 tys. obserwujących.

W tym miejscu warto dodać, że Dawid Podsiadło to nie jedyny, ciekawy TikTokowy debiut tego roku. Na przestrzeni ostatnich 12 miesięcy swoje konto na platformie założyła m. in. Martyna Wojciechowska, Służba Więzienna, Straż Graniczna, Polsat czy TVN24. Udowadnia to, że platforma to miejsce dla każdego. Wszyscy mogą znaleźć tu swoją niszę, pod warunkiem udostępniania jakościowych i autentycznych treści.

 

Tylko na TikToku

Na TikToku można wyrażać siebie na wiele sposobów. Jednym z nich jest wykorzystywanie wszelkich Tiktokowych narzędzi dla twórców jak kreatywne efekty, dźwięki czy filtry. Są niewzykle proste w użyciu, a same w sobie potrafią nierzadko urozmaicić nasz film czy pogłębić jego przekaz.

Wśród trendów, które powstały dzięki funkcjom TikToka oraz kreatywności jego użytkowników i były szczególnie popularne w Polsce wyróżnić możemy:

  1. I’m stronger
  2. Planety
  3. Harley Quinn

FoodTok

Popularne na TikToku są również treści kulinarne. Twórcy doskonale wiedzą jak przy pomocy odpowiedniego montażu czy dźwięku przedstawić dania, które każdy chce spróbować lub podzielić się recenzjami posiłków. W mijającym roku z hasztagiem #food udostępniono ponad 418 mln filmów. Oto lista najchętniej oglądanych treści z tej kategorii:

  1. Princejakub – jego rozbudowana recenzja kolacji serwowanej u królowej polskich kulinariów, Magdy Gessler, zaskarbiła uwagę sporej części społeczności.
  2. mrkryha – wspomniany już wcześniej twórca znalazł się drugi raz na liście najpopularniejszych filmów, tym razem z opinią o największym zestawie żeberek w Polsce.
  3. izabelapyz – co oprócz jajecznicy w proszku można kupić w sklepach w USA? Twórczyni wybrała najdziwniejsze rzeczy dostępne w sklepach spożywczych i zrobiła mały przegląd, który pokochali użytkownicy.

What Next’s 2023, czyli prognoza trendów na TikToku

W ciągu ostatnich 12 miesięcy globalna społeczność TikToka w kreatywny sposób poszerzała definicję rozrywki, co dobrze oddaje powyższe podsumowanie. Trzecia edycja raportu What Next’s skupia się na pokazaniu długoterminowych trendów kulturowych – tego jak powstają i jak marki mogą je wykorzystać, by odnieść sukces na platformie. Wyniki raportu zostały podzielone na trzy trendy (zmiany na dużą skalę, pokazujące wpływ TikToka na kulturę) i przypisane do nich “sygnały”, które pokazują zachowania i zainteresowania użytkowników w różnych segmentach:

 

  • TREND 1: Rozrywka, którą możesz wykorzystać by zaangażować społeczność
    • sygnał 1A: Pokaż, nie sprzedawaj, hasztagi do przetestowania #storytime #POV
    • sygnał 1B: TikTok pomaga odkryć prawdę #ExpectationVsReality #FactOrCup
    • sygnał 1C: Od klienta do twórcy, czyli content tworzony organicznie #MustHaves #TikTokMadeMeBuyIt

Na TikToku uwagę społeczności przyciągają treści, które są przyjemne i zabawne. Średnio dwie trzecie (67 proc.) użytkowników twierdzi, że angażuje się podczas przeglądania TikToka, np. dla oderwania myśli w ciągu dnia czy wieczorem gdy mają czas dla siebie[1], co obrazuje ich relację z tym medium. Użytkownicy ze Stanów Zjednoczonych (na aktualnie najdojrzalszym rynku dla TikToka) wskazują na inną ciekawą prawidłowość: prawie trzech na czterech (72 proc.) użytkowników ze Stanów Zjednoczonych twierdzi, że na TikToku częściej niż na innych platformach otrzymują recenzję produktów od twórców, którym ufają. Zdecydowana większość (75 proc.) zgadza się, że twórca pokazujący produkt jest bardziej pomocny niż czytanie recenzji[2].

 

  • TREND 2: Stwórz przestrzeń dla radości
    • sygnał 2A: Memizacja życia, czyli humor jako uniwersalny język
    • sygnał 2B: Wellbeing w Twoim stylu #InnerChild, #HotGirlWalk
    • sygnał 2C: Mały luksus ##TreatYourself #UnwindWithMe

Użytkownicy szukają w sieci sprawdzonych treści, które pomogą dbać o zdrowie, uchronią przed wypaleniem zawodowym czy też będą pomocne w radzeniu sobie z osobistymi trudnościami. Połowa (50 proc.) społeczności TikToka twierdzi, że platforma poprawia im nastrój i sprawia, że czują się szczęśliwi i/lub pozytywnie nastawieni[3], z kolei 41 proc uważa, że to właśnie treści podnoszące na duchu mają kluczowe znaczenie w motywacji zakupowej[4]. To ważna informacja z  perspektywy marek, które zastanawiają się, jak najlepiej zaangażować swoich odbiorców.

Dobrym przykładem wykorzystania memizacji jest kampania EA Games. Aby zwiększyć świadomość społeczności na temat serii koncertów w grze Sims Sessions, EA Games nawiązało współpracę z TikTokiem by stworzyć unikatową strategię opartą na rodzimym języku Simlish. Kierując swoje działania do społeczności graczy, firma EA Games wykorzystała narzędzia TikToka, takie jak Branded Effect i Branded Hashtag Challenge, i zaprosiła społeczność do wspólnego śpiewania w języku #Simlish.

 

  • TREND 3: Ideały budujące społeczność
    • sygnał 3A: Zapytaj na TikToku #EduTok #TikTokMadeMeTryIt
    • sygnał 3B: Kierunek: Wzrost #GrowthMindset #Advice
    • sygnał 3C: Bądź przyjacielem #ShopWithMe #ComeWithMe

Dzielenie się swoimi pasjami, nawet tymi najbardziej niszowymi, pomaga tworzyć więzi i wspólne poszerzać horyzonty. Dzięki temu społeczność TikToka stale rośnie. Platforma staje się centrum spotkań, w których ludzie znajdują nowe pasje i uczą się żyć w swoim stylu. Przy tym, TikTok to nie impreza masowa. To zbiór maleńkich klubów, w których ludzie mogą znaleźć nowe pomysły na odkrywanie swoich pasji i życie. Według badań, TikTok z 1,8X większym niż gdzie indziej prawdopodobieństwem zapozna użytkowników z nowymi tematami, o których ci nie wiedzieli, że im się podobają[5]. Użytkownicy szukają sposobów na przełamanie rutyny i szukają autorytetów wśród rówieśników, którzy mają odwagę żyć tak, jak chcą. Ludzie korzystają z TikToka, by rozpocząć dyskusje w swojej społeczności i znaleźć unikalne odpowiedzi, które zaspokoją ich ciekawość. I nie chodzi tu tylko o naukę czy zawodowe aspiracje. Twórcy i użytkownicy TikToka tworzą społeczność, która rozumie się na fundamentalnym poziomie i aspiruje do rozwoju i lepszego życia.

Jak #AskTikTok wykorzystał eBay? Marka, znana z bogatej oferty obuwia, chciała zaangażować społeczność skupioną wokół #sneakerhead. Wykorzystując naklejki do głosowania eBay przeprowadził coroczne #SneakerShowdown, w którym użytkownicy mogli wybierać swoje ulubione wersje kolorystyczne sneakersów. Akcja idealnie zbiegła się z turniejem koszykówki NCAA.

O TikTok What’s Next

TikTok for Business zebrał i przebadał kompleksowe wnioski z różnych źródeł, aby lepiej rozpoznać, zrozumieć i wyjaśnić małe, średnie i duże trendy na TikToku oraz zanalizować, co mogą one powiedzieć nam o kulturze i kreatywności na platformie. Obejmowało to badania zlecone przez niezależne instytuty badawcze, a także analizę danych własnych z platformy, obejmujące okres od października 2021 r. do października 2022 r.

Dzięki różnym kategoriom zawartym w raporcie przedstawiamy retrospektywę tego, co wydarzyło się na TikTok w 2022 r., oraz perspektywę możliwości rozwoju na 2023 r.

O TikTok

TikTok jest czołową platformą krótkich filmów nagrywanych za pomocą urządzeń mobilnych. Naszą misją jest inspirowanie, pobudzanie kreatywności i sprawianie radości. TikTok posiada globalne biura w Los Angeles, Nowym Jorku, Londynie, Paryżu, Berlinie, Polsce, Izraelu, Dubaju, Bombaju, Krajach Nordyckich, Singapurze, Dżakarcie, Seulu i Tokio. https://www.tiktok.com/pl/

[1] Badanie TikTok Marketing Science Global Entertaining Ads, 2022, przeprowadzone przez Marketcast

[2] Badanie TikTok Marketing Science US TikTok Made Me „Blank” It 2022, przeprowadzone przez MarketCast, dane dotyczące rynku Stanów Zjednoczonych

[3] Badanie TikTok Marketing Science Global Entertaining Ads, 2022, przeprowadzone przez Marketcast

[4] Badanie TikTok Marketing Science Global Ecommerce, 2022, przeprowadzone przez Material

[5] TikTok Marketing Science Global Entertaining Ads Study 2022 conducted by Marketcast

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

TikTok z najszybszymi wzrostami liczby obserwujących ze wszystkich mediów społecznościowych. TOP5 polskich kont.

Największym pod względem liczby obserwujących kontem firmowym na polskim TikToku jest konto TikTok Polska, natomiast drugie miejsce zajmuje Xiaomi, którego liczba fanów tylko w ciągu ostatnich trzech miesięcy wzrosła aż o 127 proc., jak wynika z analizy SentiOne. Żadne inne medium społecznościowe nie generuje obecnie tak szybkiego przyrostu liczby obserwujących - wśród 10 największych polskich kont firmowych od maja do sierpnia tego roku wyniósł on średnio aż 26 proc.

 

Według statystyk udostępnianych przez TikToka, z aplikacji tej korzysta już ponad miliard użytkowników miesięcznie. Jak wynika z najnowszej analizy największych w Polsce kont firmowych na TikToku, przeprowadzonej przez SentiOne, polską firmę zajmującą się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, żadne z pozostałych mediów społecznościowych nie generuje tak dynamicznych wzrostów liczby obserwujących. W przypadku pierwszej dziesiątki największych kont w okresie od maja do sierpnia wyniósł on średnio 26 proc., a w przypadku drugiej dziesiątki – średnio 11 proc.

Xiaomi z największym wzrostem liczby obserwujących

Wśród największych kont na polskim TikToku największy przyrost liczby obserwujących w ciągu ostatnich 3 miesięcy – aż 127 proc. – odnotowało polskie konto Xiaomi. Na drugim miejscu znalazło się konto CCC (50 proc. wzrostu), a na trzecim Polsatu (40 proc.). Największe polskie konto firmowe na TikToku pod względem liczby obserwujących to konto TikTok Polska (754 tys. fanów). Drugą pozycję zajmuje wspomniane Xiaomi (609 tys.), trzecią Player.pl (512 tys.), czwartą Red Bull Polska (408 tys.) a piątą… Polska Policja (368 tys.).

 

Obecnie to inne platformy społecznościowe próbują gonić TikToka – w tyle pozostały już dawno Twitter i Snapchat, teraz nowy lider prześcignął imperium Marka Zuckerberga – mówi Wojciech Łuszczyński, Head of Marketing w SentiOne Nie chodzi wyłącznie o procentowy przyrost liczby użytkowników w czasie ani o liczbę bezwzględną młodszych odbiorców z tzw. pokolenia Z, która jest już wyższa niż na Facebooku, czy Instagramie, ale o znacznie bardziej wymierne kryterium – czas spędzany w aplikacji i ilość konsumowanych treści na jednego użytkownika. Tutaj TikTok nie daje szans konkurencji. Meta próbuje naśladować rozwiązania z TikToka, ale to działanie znacznie spóźnione i wtórne dla użytkowników. Zmiany są wręcz postrzegane przez społeczność  jako szkodliwe i pojawiają się zorganizowane akcje sprzeciwu wobec wprowadzanych nowinek.

 

TikTok – najważniejsze pojęcia

Jeśli marka chce trafić do odbiorców na TikToku, powinna rozumieć sposoby zdobywania popularności treści oraz sposób  komunikacji użytkowników, który opiera się w dużym stopniu na skrótach i anglicyzmach. SentiOne przygotował krótki słowniczek najważniejszych pojęć i wyrażeń, który powinien ułatwić tzw. boomerom, czyli ludziom co najmniej o pokolenie starszym od obecnej młodzieży, zorientowanie się, o co chodzi w najpopularniejszych zwrotach.

 

Trend – kreacja wideo zyskująca na popularności w krótkim czasie. Trendy na TikToku to jeden z najistotniejszych elementów tej aplikacji – to wokół nich skupiają się społeczności. Może to być używanie określonych hasztagów, utworów muzycznych, filtra lub efektu albo układu tanecznego. Ważnym czynnikiem napędzającym popularność i tworzenie nowych trendów są influencerzy, zachęcający swoich obserwatorów do nagrywania własnych interpretacji.

 

DC – to skrót od „Dla Ciebie”. To sekcja na tablicy głównej aplikacji, w której wyświetlają się użytkownikom treści najpopularniejsze obecnie oraz te dopasowane do ich preferencji. Nagranie, które trafia do tej sekcji, szybko staje się viralem i zyskuje sporą popularność. Jeśli ktoś skomentuje „DC” pod przesłanym filmem, to znaczy, że udało mu się trafić do tej osoby. To powszechny sposób informowania ludzi, że ich nagranie jest oglądane przez innych.

 

FYP – to skrót od „For your page”, czyli angielski odpowiednik „DC”. Według nieoficjalnych informacji używanie hasztagów foryou, fyp, foryoupage ma zapewnić znalezienie się wśród polecanych filmów. Hasztag fyp jest obecnie najpopularniejszym na TikToku, więc jego użycie może przyciągnąć uwagę algorytmu i pomóc w promowaniu filmów.

 

Duet – narzędzie, które pozwala użytkownikom tworzyć filmy zawierające jednocześnie dwa wideo obok siebie. Taka opcja pozwala użytkownikom odpowiadać na filmy innych własnymi, które następnie mogą być udostępniane publicznie. Duety można tworzyć z wykorzystaniem dowolnego nagrania od marek, influencerów czy znajomych, jeśli tylko wyrażą oni na to zgodę.

 

F – społeczność TikToka pisze tak, gdy stanie się coś złego lub smutnego. Ten skrót nawiązuje do gry „Call of Duty: Advanced Warfare”. W scenie otwierającej drugą misję szeregowiec Jack Mitchell uczestniczy w pogrzebie swojego przyjaciela, który zginął w walce. Jeśli gracz gra z użyciem klawiatury, otrzymuje komunikat „Naciśnij F, aby złożyć wyrazy szacunku”.

 

IB – to skrót od „Inspired By” i jest jednym ze sposobów na oznaczenie twórcy pomysłu, który inni wykorzystują do tworzenia własnych treści. Może to być wszystko, od pomysłu na makijaż po przepis kulinarny.

 

Lip sync – to jeden z najpopularniejszych trendów na TikToku. Zwykle są to filmy komediowe albo piosenki, w których chodzi o poruszanie wargami synchronicznie z podłożonym dźwiękiem, co sprawia wrażenie, jakby to użytkownik był jego wykonawcą. TikTok ma ogromną bibliotekę piosenek i dialogów, które można wykorzystać do nagrania własnych filmików. Wykorzystywanie takich trendów pomaga zwiększyć liczbę obserwujących i polubień filmów.

 

POV – to skrót od „point of view”, czyli „punkt widzenia”. Odnosi się do trendu, w którym autor filmu prezentuje swój punkt widzenia na określoną sytuację. Ten trend często czerpie inspirację z codziennego życia, chociaż niektórzy użytkownicy chcą za jego pomocą pokazać, że ich perspektywa jest szczególnie dziwna, specyficzna lu bezsensowna.

 

Źródło: SentiOne

NASI LAUREACI 50 KREATYWNYCH Z 2018 ROKU

Od początku roku SentiOne udostępnia swoim klientom możliwość monitorowania TikToka. Pozwala ona przeanalizować nie tylko suche dane liczbowe, jak liczba odbiorców wyświetleń, komentarzy itd. – ale również zobaczyć kontekst, przejrzeć wzmianki o marce lub produkcie, sprawdzić dane demograficzne o odbiorcach, wyłapać najpopularniejsze hasztagi, zmierzyć sentyment dotyczący reklam, wychwycić anomalie i potencjalne kryzysy.  

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

TikTok i FEST Festival tego lata zagrają razem

Platforma rozrywkowa TikTok już od kilku lat jest jednym z najważniejszych miejsc kontaktu z muzyką. Aż 75% użytkowników odkrywa nowych artystów właśnie tam, a 63% poznaje na niej dźwięki, z którymi nie zetknęli się wcześniej w żadnym innym miejscu. TikTok to jednak nie tylko promowanie kultury w aplikacji, lecz także wspieranie globalnych i lokalnych wydarzeń, o czym świadczy m.in. ogłoszone właśnie partnerstwo z jednym z wiodących polskich eventów: FEST Festivalem. Jego trzecia edycja odbędzie się w dniach 10-13 sierpnia, ale już dziś ruszył dedykowany hashtag challenge na TikToku.

Badanie przeprowadzone przez agencję MRC Data potwierdza to, co wielu artystów, wytwórni i organizatorów koncertów zauważa od dawna – dziś TikTok to niezwykle istotne miejsce dla promocji muzyki i wydarzeń oraz komunikacji z fanami. 67% użytkowników platformy zdarza się szukać na serwisach streamingowych piosenek, które usłyszeli na TikToku, a aż 7 na 10 badanych użytkowników uważa, że społeczność TikToka może wpływać na kulturę. Te procenty przekładają się na realne wyniki:

  • Już w 2020 roku w samych Stanach Zjednoczonych, aż 70 artystów, którzy zdobyli popularność na platformie, podpisało kontrakty płytowe z dużymi wytwórniami.
  • W 2021 r. ponad 40 piosenek, które zyskały popularność na TikToku, zajęło pierwsze miejsce na oficjalnych listach przebojów w Wielkiej Brytanii, a ponad 175 utworów trafiło na Billboard Hot 100 (dwa razy więcej niż w roku poprzednim).

Współpraca TikToka z FEST Festivalem nie jest przypadkowa. Program chorzowskiego wydarzenia jest równie różnorodny jak popularna platforma, a w line-upie znajdziemy trójkę artystów, którzy część swoich sukcesów zawdzięczają obecności na TikToku. Wokalistka, autorka tekstów, raperka, producentka i modelka – Ashnikko – mogłaby nie być dziś tak znana, gdyby nie pewien dzień w 2019 roku, kiedy to jej utwór „Stupid” zaliczył ponad 20-krotny wzrost przesłuchań właśnie za sprawą TikToka. W trzy tygodnie piosenka miała już miliard odtworzeń na platformie! Inny artysta, którego zobaczymy w sierpniu, BBNO$ (czyt. baby no money) przejął TikToka już kilkakrotnie, a australijski raper Masked Wolf może się pochwalić tym, że jego utwór był najczęściej udostępnianą piosenką na platformie w 2021 roku.

Nie musimy jednak szukać daleko. Także polscy artyści tworzą utwory, które następnie stają się viralem na TikToku i są hitami w największych stacjach radiowych. Dwójka z nich – Young Leosia i Smolasty, którzy zaprezentują swoją twórczość podczas tegorocznej edycji Festivalu, znaleźli się w top utworach TikToka 2021 roku.

TikTok to dla nas nie tylko świetne narzędzie do komunikacji z fanami festiwalu, ale też do inspiracji przy budowaniu programu. Bardzo cieszymy się z tej współpracy, ponieważ dzięki różnym działaniom na platformie będziemy mogli pokazać nasze wydarzenie jeszcze większej liczbie osób oraz rozbudować obecność festiwalu w sieci o dodatkowe, ekskluzywne materiały.

organizatorzy FEST Festivalu

#JestFEST

Chociaż do FEST Festivalu został nieco ponad miesiąc, TikTok już teraz pobudza festiwalowiczów do dobrej zabawy. W najnowszym wyzwaniu platformy #JestFEST jej użytkownicy, w towarzystwie jednego z utworów Artystów, dostępnych na playliście na TikToku, pokażą jak planują bawić się na festiwalu. A zaprezentować mogą to w dowolnej formie – poprzez festiwalowy make-up, stylizację, taniec czy cover. Hashtag challenge potrwa do 28 lipca, natomiast platforma zaplanowała już dla uczestników kolejne atrakcje w aplikacji na czas festiwalu. Partnerstwo obu marek nie skończy się jednak wyłącznie na platformie. TikTok pojawi się na wydarzeniu, a jego specjalna strefa będzie doskonałym miejscem relaksu i naładowania energii.

FEST Festival 2022 to jedno z największych muzycznych wydarzeń tego roku, na którym bawić się będą dziesiątki tysięcy fanów muzyki – chcemy być blisko tych osób, zarówno poprzez działania na platformie, na przykład hashtag challenge, jak i fizycznie. W miasteczku festiwalowym szykujemy specjalną strefę TikTok z wieloma atrakcjami – już teraz zapraszam uczestników i uczestniczki festiwalu do odwiedzenia nas i przekonania się jakie niespodzianki przygotowaliśmy.

Paula Kornaszewska, Head of Operations TikTok CE

Nie tylko FEST Festival. Tak TikTok wspiera kulturę

TikTok stale się rozwija, a nawiązując partnerstwa z kluczowymi podmiotami promuje najważniejsze kulturalne inicjatywy. Przykładowo, w tym roku został oficjalnym partnerem rozrywkowym 66. Konkursu Piosenki Eurowizji w Turynie. Finał, transmitowany na platformie, oglądały ponad 3 miliony użytkowników, a Sam Ryder, brytyjski uczestnik konkursu i zdobywca drugiego miejsca, uważa, że to właśnie dzięki TikTokowi może realizować swoją muzyczną karierę. Niedawno platforma ogłosiła także premierę albumu TikTok Classics – Memes & Viral Hits przygotowaną we współpracy z Warner Classics. Na składance znajdzie się 18 największych hitów popularnych na TikToku w nowej, klasycznej aranżacji przygotowanych przez Deutsches Filmorchester Babelsberg.

Udział TikToka w kulturze nie kończy się jednak wyłącznie na muzyce. Platforma ogłosiła między innymi partnerstwo z Międzynarodowym Festiwalem Teatralnym w Sybinie, w ramach którego na TikToku odbędzie się pierwszy spektakl teatralny na żywo. Zaangażowała się także w Transilvania International Film Festival (TIFF) – największy międzynarodowy festiwal filmowy, który od 20 lat odbywa się w Rumunii. Ponadto TikTok podjął współpracę przy 19. edycji festiwalu Millennium Docs Against Gravity, partnerując nowo utworzonemu Konkursowi Filmów Krótkometrażowych.

O FEST Festival

Tegoroczna edycja FEST Festival to trzecia odsłona tego muzycznego wydarzenia. W 2021 roku w evencie wzięło udział 35 tysięcy osób, które przez 4 dni mogły usłyszeć aż 200 artystów. Już za miesiąc, w Parku Śląskim w Chorzowie, zaprezentują się takie gwiazdy światowej i polskiej sceny muzycznej jak: Stromae, The Chainsmokers, Rudimental, James Arthur, Caribou, Quebonafide, Woodkid, Rufus Du Sol, Nothing But Thieves czy Yung Lean.


źródło: TikTok

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

TikTok sponsorem strategicznym Effie Awards Poland 2022

W tym roku partnerstwo TikToka z organizatorem Effie Awards Poland 2022 będzie obejmowało jeszcze więcej wspólnych działań. Wydarzenie zyska nową wartość, a platforma zaangażuje się w szereg okołokonkursowych inicjatyw takich jak szkolenia, czy webinary. Pogłębione partnerstwo odzwierciedla też rosnące znaczenie TikToka jako efektywnego kanału komunikacji marek z konsumentami.

Celem konkursu Effie jest wyłonienie i nagrodzenie najskuteczniejszych działań, kampanii
i rozwiązań marketingowych, których efektywność jest mierzona poprzez porównanie celów biznesowych, marketingowych czy komunikacyjnych postawionych przed działaniami,
z wynikami uzyskanymi po realizacji. Organizator polskiej edycji konkursu – Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR – od lat śledzi i wskazuje zmiany zachodzące na rynku marketingowym / reklamowym. Nagradza nie tylko komunikację, ale też rozwiązania marketingowe, które prowadzą do wzrostu biznesu. Konkurs ma na celu promować działania, które wyróżniają się na rynku efektywnością oraz wysokimi wynikami biznesowymi.

W ramach tegorocznych zmagań konkursowych Effie, spośród nominowanych prac zostanie wyłoniona jedna, która bez dodatkowych eliminacji i formalności powalczy równolegle
o nagrodę w European TikTok Awards – nowego, paneuropejskiego programu TikToka dla biznesu, który doceni najlepsze marki i agencje, wiodące prym w kreatywnych i skutecznych kampaniach realizowanych na platformie. To unikalna okazja do zaprezentowania się dla tych podmiotów, które w szczególnie widowiskowy sposób realizują misję TikToka, aby inspirować i przynosić radość na platformie.

Partnerzy zaplanowali także wspólną komunikację w mediach cyfrowych oraz na platformie TikTok, z wykorzystaniem kanałów Effie Poland oraz TikTok for Business.

TikTok coraz ważniejszym kanałem komunikacji marek

Strategiczne partnerstwo TikToka i Effie oddaje rosnące znaczenie platformy jako efektywnego kanału komunikacji sprzedażowej marek, także w Polsce. Marketerów do popularnej platformy rozrywkowej przekonują nie tylko stale rosnąca grupa użytkowników – ponad miliard na całym świecie, z czego ponad 100 mln w samej Europie – ale także wyjątkowość tej grupy i jej otwartość na nowe marki i produkty.

TikTok jako kanał reklamowy gwałtownie zyskuje na znaczeniu. Naszym kluczowym atutem jest wsparcie naszych partnerów w osiąganiu wzrostu ich marek oraz biznesów. W ubiegłym roku w naszym regionie setki topowych marek zrealizowało tysiące kampanii, a z kwartału na kwartał blisko dwukrotnie zwiększała się liczba aktywnych kont reklamowych na TikToku. W parze z liczbą kampanii idzie też ich efektywność i jakość kreatywna, co szczególnie chcielibyśmy docenić poprzez zaangażowanie w tegoroczne Effie. Cieszymy się też bardzo, że zaprosimy najlepsze marki i agencje do wyjścia poza lokalny rynek i damy im unikalną okazję zaprezentowania się przed europejską publicznością w ramach TikTok Awards.

Rafał Drzewiecki, Head of Global Business Marketing TikTok CE i członek jury Effie Awards Poland 2022

 

Pogłębienie partnerstwa z TikTokiem to dla nas w pewnym sensie naturalny krok, który oddaje także zmiany zachodzące na rynku reklamowym, marketingowym. Effie od zawsze było papierkiem lakmusowym dla branży i wyznacznikiem trendów, doceniając nie tylko kreację, ale wszelkiego rodzaju działania komunikacyjne i rozwiązania marketingowe, które prowadzą do wzrostu biznesu. Dziś wszelkie działania czy kampanie realizowane za pośrednictwem TikToka coraz częściej są traktowane jako ważny element kompleksowej strategii pozycjonowania marki, dlatego nie mogliśmy tego nie uwzględnić w naszej agendzie.

Paweł Tyszkiewicz, dyrektor zarządzający SAR

Z badania InSites Consulting przeprowadzonego w 2022 na grupie polskich użytkowników platformy wynika, że 2 na 3 użytkowników TikToka odkryło tu nowy produkt lub zostało zainspirowanych, by dowiedzieć się o nim czegoś więcej, a co druga osoba kupiła produkt, który po raz pierwszy zobaczyła na TikToku. Efektywność TikToka jako platformy reklamowej potwierdzona jest badaniami (Nielsen wyliczył, że kampanie TikToka w porównaniu do innych mediów są dwa razy bardziej efektywne, a ROAS, czyli zwrot z nakładów na reklamę, jest
o 14 proc. wyższy; z kolei Kantar drugi raz z rzędu postawił TikTok na czele rankingu Ad Equity).


źródło: TikTok

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

TikTok sponsorem UEFA Women’s EURO 2022

Cyfrowa platforma rozrywkowa sprawi, że największe do tej pory Mistrzostwa Europy UEFA kobiet będą jeszcze bardziej dostępne i angażujące dla globalnej społeczności piłkarskiej.

TikTok, cyfrowa platforma rozrywkowa, została ogłoszona globalnym partnerem UEFA EURO Kobiet 2022. Na fundamentach udanego partnerstwa z ubiegłorocznym turniejem UEFA EURO mężczyzn, tegoroczna współpraca ma na celu wydobycie wszystkiego co najlepsze z najbardziej wyczekiwanych rozgrywek piłkarskich tego lata i uczynienie ich jeszcze bardziej widocznymi dla globalnej publiczności. W ciągu ostatnich kilku lat TikTok odnotował ogromny wzrost zasięgów i zaangażowania wokół treści związanych z kobiecym sportem na platformie. Hashtag #womeninsports zebrał prawie miliard wyświetleń.

Cieszymy się, że po raz kolejny współpracujemy z TikTokiem, tym razem podczas największego w historii turnieju UEFA EURO kobiet. Ponieważ społeczność piłkarska TikToka stale rośnie – dzięki drużynom, fanom, twórcom i stowarzyszeniom – nie możemy się doczekać, aby zaprezentować premierowe wydarzenie sportowe tego lata z udziałem jednych z najwspanialszych piłkarek na świecie za pośrednictwem wyjątkowych, kreatywnych i wciągających treści. To ekscytujący czas dla fanów piłki nożnej.

Guy-Laurent Epstein, dyrektor marketingu UEFA

Jako Globalny Sponsor, TikTok będzie współpracować z UEFA, aby wprowadzić ekscytujące funkcje, takie jak efekty generowane komputerowo, wyzwania z hashtagami, dźwięki czy transmisje TikTok LIVE w celu promowania produktów i usług wśród swojej społeczności. UEFA zapewni z kolei TikTokowi dostęp do obszernej biblioteki zasobów programowych związanych z piłką nożną, aby tworzyć wysoce angażujące i innowacyjne treści.

Oprócz partnerstwa, UEFA Women’s EURO 2022 uruchomi przed turniejem oficjalne konto na platformie TikTok, którego celem będzie inspirowanie i dostarczanie rozrywki milionom fanów piłki nożnej na całym świecie – dzięki ekskluzywnym, zakulisowym treściom oraz materiałom bieżącym i archiwalnym.

Od czasu naszego partnerstwa z UEFA na EURO 2020 zobaczyliśmy, jak TikTok stał się domem fanów piłki nożnej. Twórcy, sportowcy i narody spotykają się, aby dzielić się pasją do pięknej gry, w wyjątkowy TikTokowy sposób. Cieszymy się, że możemy kontynuować to partnerstwo jako Oficjalna Platforma Rozrywkowa UEFA EURO 2022 kobiet i rozwijać wspólne wysiłki na rzecz promowania równości i integracji w piłce nożnej poprzez kampanie: TikTok #SwipeOutHate i UEFA #EqualGame. Nie mogę się doczekać, aż nasza społeczność okaże swoje wsparcie dla kobiecej gry. Razem sprawimy, że tegoroczne mistrzostwa będą jeszcze bardziej dostępne dla naszej globalnej społeczności.

Rich Waterworth, dyrektor generalny TikToka na Europę

Partnerstwo otworzy TikTokowi możliwości związane z biletami na wydarzenia, uczestniczenie w nich i eksponowanie tam marki, a także pozwoli na cyfrowe aktywacje fanów i publikowanie ekskluzywnych treści w okresie poprzedzającym turniej i w jego trakcie.

TikTok to jedna z najczęściej pobieranych aplikacji na świecie. Dostępna w ponad 150 krajach i 75 językach platforma jest zaangażowana w budowanie otwartej, pozytywnej i inkluzywnej społeczności poprzez zachęcanie użytkowników do dzielenia się swoją pasją i twórczą ekspresją za pomocą krótkich filmów.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

TikTok podpisał umowę na budowę centrum danych w Europie

TikTok

TikTok konsekwentnie realizuje strategię ochrony danych swojej społeczności w Europie. Firma ogłosiła podpisanie umowy na budowę nowego centrum danych w Dublinie. Nowa inwestycja – zrealizowana we współpracy z uznanym partnerem – obejmie swoją działalnością także Polskę. Centrum zostanie uruchomione na początku 2023 roku, a pełną operacyjność uzyska do końca grudnia.

Do tej pory TikTok przechowywał dane swoich użytkowników z całego świata w Singapurze i USA. Najnowsze centrum, które powstanie w Dublinie w Irlandii, pozwoli zachować spójność z europejskimi celami w zakresie poufności danych i tym samym ograniczyć do minimum przepływ danych poza region. Gromadzone będą w nim dane użytkowników z Wielkiej Brytanii i Europejskiego Obszaru Gospodarczego (EOG), który obejmuje całą Unię Europejską – w tym Polskę – oraz Islandię, Norwegię i Liechtenstein.

Wspierając uznane w Europie metody bezpiecznego przechowywania danych, TikTok posiada wszystkie standardowe klauzule umowne wykorzystywane w regionie. Firma stosuje szereg rozwiązań technicznych, umownych i organizacyjnych gwarantujących wysoki poziom ochrony danych w obszarze EOG i Wielkiej Brytanii. Oznacza to, że w praktyce wszystkie dane są solidnie zabezpieczone za pomocą różnorodnych zasad i systemów kontroli dostępu do danych, w tym dla pracowników TikToka.

Centrum Danych w Dublinie to już kolejna ważna inwestycja TikToka w Europie. W Irlandii zlokalizowany jest europejski zespół prawny ds. ochrony prywatności oraz Biuro Inspektora Ochrony Danych, a także centra Trust & Safety EMEA, European SMB Hubs oraz Europejski Ośrodek Otwartości i Odpowiedzialności. W 2021 roku platforma ogłosiła także otwarcie Ośrodka Badawczo-Rozwojowego, którego zadaniem jest monitorowanie, wykrywanie i reagowanie na potencjalne zagrożenia, a także gromadzenie danych dotyczących przestępczości cyfrowej.


źródło: TikTok

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

What’s Next’s Report Najważniejsze trendy kształtujące kulturę na TikToku w 2022 roku [Raport]

trendy tiktok

Już ponad miliard użytkowników na całym świecie poszukuje na TikToku rozrywki, dzieli się codziennymi radościami, uczy nowych rzeczy i dyskutuje na ważne społecznie tematy. Platforma przeanalizowała, które kategorie treści cieszą się największą popularnością i jakie trendy będą kształtowały kulturę na TikToku w 2022 roku. Raport TikTok What's Next zawiera także pakiet case studies i szereg wskazówek, które ułatwią reklamodawcom prowadzenie kampanii i osiąganie imponujących wyników.

Raport TikTok What’s Next 2022 to pogłębiona analiza trendów, które będą napędzały TikToka w 2022 roku, wpływając na świat marek. Globalnemu opracowaniu towarzyszy 20 lokalnych raportów dotyczących poszczególnych rynków i regionów świata. Opracowanie obejmuje przegląd najpopularniejszych kategorii treści, studia przypadków pomocne w zidentyfikowaniu sposobów na osiągnięcie reklamowego sukcesu na TikToku oraz wskazówki dla marek poszukujących inspiracji.

Raport „TikTok What’s Next 2022” to szerokie spojrzenie na trendy, które napędzają światowy sukces naszej platformy i obecnych na niej marek. Od ewolucji dźwięku, poprzez hashtag #TikTokMadeMeBuyIt po partnerstwa z twórcami – firmy różnej wielkości mają wiele sposobów, aby twórczo angażować naszą społeczność i osiągać wyniki dzięki kreatywnym i autentycznym treściom wpisującym się w kulturę platformy. Zapowiada się kolejny ekscytujący rok na TikToku i chcemy uchylić rąbka tajemnicy na temat tego, co nas czeka

Sofia Hernandez, Global Head of Business Marketing for TikTok

Najważniejsze trendy kształtujące kulturę TikTok w 2022 roku

Community commerce
Autorzy raportu podkreślają, że świat rozrywki i handlu ściśle się ze sobą splotły, a trend community commerce, związany z handlem społecznościowym – przebojem zdobył świat. Dzięki temu TikTok już dziś jest platformą służącą konsumentom do odkrywania produktów i marek, kształtującą nowe trendy zakupowe i inicjującą dyskusję na temat nowych, a także tych nieco zapomnianych produktów.
Z badania „TikTok Marketing Science Global Community and Self-Expression Study 2021” wynika, że użytkownicy TikToka 73 proc. częściej odczuwają głębszy związek z markami, z którymi wchodzą w interakcję na TikToku niż ma to miejsce na innych platformach. Co więcej wyniki badania „Holiday Shopping Behavior Custom Research” wskazują, że aż 67 proc. użytkowników platformy twierdzi, że TikTok zainspirował ich do zakupów, nawet jeśli początkowo nie mieli ich w planach.
Autorzy raportu podkreślają, że trend community commerce będzie dalej ewoluował i dopóki komunikacja sprzedażowa marek będzie wiązała się z rozrywką, TikTok nadal będzie tworzył rozwiązania, które pomogą marketerom przekształcić zainteresowanie użytkowników w działania prowadzące do zakupu w świecie rzeczywistym.
Ewolucja dźwięku
Dźwięk to integralna część TikToka, który zmienił sposób opowiadania historii. Piosenki, które zyskują popularność na platformie to zarówno utwory utytułowanych artystów, jak i wschodzących gwiazd prezentujących style i gatunki tak różnorodne jak społeczność platformy.
Autorzy raportu zwracają uwagę, że muzyka popularna na TikToku zyskuje fanów także poza nim. Z badania „TikTok Marketing Science Power of Sound”, wynika, że aż 88 proc. użytkowników platformy podkreśla, że dźwięk ma kluczowe znaczenie w doświadczaniu TikToka. Silny związek TikToka i obecnej na platformie muzyki sprawia, że średni czas oglądania video wzrasta, a użytkownicy są mniej skłonni do przewijania treści. Muzyka wpływa także pozytywnie na doświadczenie korzystania z aplikacji.
Wyniki badania „TikTokMarketing Science European Music in Ads Research” pokazują, że muzyka instrumentalna pozytywnie wpływa na rozpoznawalność marki, podczas gdy R&B, pop i rap budują jej bardziej pozytywny odbiór. Muzyka tworzona specjalnie na potrzeby platformy TikTok generuje większe zaangażowanie i przekłada się na większą liczbę udostępnień. W 2022 r. marki, które będą budowały swoją komunikację na przyciągających uwagę i unikatowych wrażeniach dźwiękowych mają większą szansę, by podbić serca społeczności TikToka.
Siła kreatywności twórców
Wśród twórców obecnych na TikToku są odważne osobowości, eksperci od kultury, twórcy trendów i pionierzy, którzy umożliwią markom prowadzenie kampanii i osiąganie imponujących wyników. Badanie „TikTok Marketing Science European proprietary creative analysis 2021” wykazuje, że współpraca z twórcami TikToka podnosi wskaźniki oglądalności reklam na platformie aż o 193 proc., a treści marek powstałe dzięki współpracy z twórcami zwiększają o 27 proc. wskaźnik zapamiętywania reklamy. Te dane potwierdzają sami użytkownicy. Jak wynika z badania „TikTok Marketing Science Native vs Creative Advertiser Content Research” – 62 proc. społeczności TikToka twierdzi, że twórcy znacząco pomagają markom w nawiązaniu kontaktu z konsumentami.
Dlaczego angażowanie twórców jest tak skuteczne? Autorzy raportu podkreślają, że to właśnie twórcy, którzy funkcjonują na co dzień na platformie, mają najlepsze wyczucie aktualnych trendów. Najlepiej rozumieją także potrzeby i oczekiwania swojej unikalnej społeczności, co pozwala im tworzyć angażujące treści.

Jako TikTok, aktywnie wspieramy marki w planowaniu drogi do realizacji celów biznesowych na naszej platformie. W 2022 będziemy rozwijać kolejne sposoby włączenia różnorodnego ekosystemu twórców TikToka i ich niesamowitej kreatywności w działania marek. Prognozy dalszego wzmacniania trendów opisanych w TikTok What’s Next 2022 report – od rozwoju community commerce, po zwiększenie roli twórców w autentycznej komunikacji marek na TikTok – sprawiają, że reklamodawcy nigdy nie mieli lepszej okazji na rozpoczęcie działań na platformie TikTok

Rafał Drzewiecki, Head of Marketing, Central Europe, TikTok

Metodologia raportu TikTok What’s Next 2022
Do przygotowania raportu posłużyły dane dotyczące wydajności platformy TikTok w okresie od października 2020 r. do października 2021 r. Autorzy przeanalizowali własne dane ilościowe dotyczące poszczególnych kategorii treści, wskazując najpopularniejsze z nich, a także te, których popularność w omawianym okresie najbardziej wzrosła. Analiza objęła także kategorie, zdaniem TikToka zasługują na szczególne wyróżnienie. TikTok przyjrzał się także popularnym hashtagom, jako wiarygodnym wskaźnikom wydajności. Przeanalizowane dane dotyczące kategorii treści pozwoliły na podsumowanie tego, co wydarzyło się na TikTok w 2021 roku oraz dały podstawę do prognozy dalszego rozwoju opisanych trendów w 2022 r.
Treść globalnego raportu oraz jego lokalnych wersji dostępna jest tutaj.


Źródło: Grayling

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Microsoft i Pan Spinacz z akcją promocyjną na TikToku

MS Teams Clippy

W zeszłym tygodniu na TikToku pojawiła się niecodzienna reklama Microsoftu. Popowa piosenka ze znanym ze starego pakietu Office, Panem Spinaczem budzi lekkie kontrowersje. Ale chyba właśnie o to chodziło gigantowi.

Wygląda na to, że gigant odkrył potencjał, jaki drzemie w platformie TikTok.  Główną postacią teledysku został osobnik, którego wspominają starsi posiadacze pakietu Office. Pan Spinacz, wirtualny asystent użytkowników został zapamiętany jako irytujący i niepotrzebny dodatek pakietu. Na stałe został elementem żartów i szydery wśród flagowych produktów Microsoftu. Podczas piosenki tańczy i buja się do wymienianych rytmicznie przez wokalistę elementów aplikacji, a także zdarza mu się coś dopowiedzieć niskim tonem głosu. Pomimo że Clippy (Pan Spinacz) wrócił jako część MSTeams, to mało kto o nim pamięta.

Podczas reklamy przewijają się obrazki prosto z portalu serwującego zdjęcia stockowe. Czy to rajska wyspa, na której tańczą postacie z teledysku, czy biuro, gdzie widzimy sztywne animacje Spinacza Microsoftu. Wszystko tu jest kiczowate i tandetne. Ale właśnie o to chodziło gigantowi. Bardzo ciekawy pomysł na reklamę, choć niedużo możemy dowiedzieć się o samej aplikacji.

 

Adam Daniluk