„Każdy dzień pracy jest dla nas jak pierwszy. Stale jesteśmy w gotowości”. Tomasz Ogrodzki, REDD [Ludzie 50tki]

Tomasz Ogrodzki Gala

Co przyczyniło się do sukcesu firmy Tomasza Ogrodzkiego? Który moment uważa w życiu za najbardziej kreatywnych i jakiej rady udzieliłby startującym przedsiębiorcom z własnego doświadczenia?

Co przyczyniło się do sukcesu Twojej firmy?

Zespół. Mamy niezwykły team, który myśli nowocześnie, szuka niestandardowych rozwiązań i pomysłów. Także odpowiedni moment na wdrążanie tego typu rozwiązania technologicznego. Trafiliśmy w punkt. Doświadczenie/wiedza o rynku/szerszy kąt widzenia problemu obecnego na danym rynku.

Który moment w życiu uważasz za najbardziej kreatywny i dlaczego?

Ten moment trwa od kilku lat i mam nadzieję, że jeszcze potrwa kilkanaście kolejnych 🙂 Jesteśmy wierni zasadzie „day one”. Każdy dzień pracy jest dla nas jak pierwszy. Stale jesteśmy w gotowości. Taki zastrzyk adrenaliny sprawia, że szybko robimy postępy.

Jakich rad udzieliłbyś startującym biznesom na podstawie własnego doświadczenia?

Działaj. Nie zatrzymuj się. Zmieniaj świat.


Tomasz_Ogrodzki Tomasz Ogrodzki, CEO @REDD Group. W wieku 12 lat na zlecenie taty zaprogramował pierwszą bazę nieruchomości. Dzisiaj tworzy i zarządza największym bankiem danych o budynkach komercyjnych w Centralnej Europie. Razem z zespołem REDD tworzy narzędzia big data, z których korzystają światowi liderzy branży, w tym CBRE, Cresa, Globalworth, Hines, EY, i Savills. Wyróżniony w rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie 2021.

 

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Opierając się na twardych liczbach profesjonaliści podejmują lepsze decyzje biznesowe”. Tomasz Ogrodzki. REDD [Ludzie 50tki]

Tomasz Ogrodzki Gala 50

Na jakie wyzwania rynku odpowiada REDD? Jakie trudności napotkał Tomasz Ogrodzki rozwijając swoją firmę? Jakie ma dalsze plany? Zapraszamy do przeczytania drugiej części rozmowy z Laureatem 11. edycji 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jaki problem rozwiązuje Twój produkt? Na jakie wyzwania odpowiada?

Walczymy z brakiem transparentności na rynku nieruchomości komercyjnych W dużym skrócie, sprzedajemy dostęp do danych (w dzisiejszych czasach dane to nowa ropa). Nasze produkty pomagają usprawniać wiele procesów na rynku CRE. Opierając się na twardych liczbach profesjonaliści podejmują lepsze decyzje biznesowe.

Jakie trudności napotkałeś po drodze? Czy dziś możemy powiedzieć, że ta sytuacja się zmieniła?

Konserwatyzm rynku (właściciele nie chcieli podawać nam danych), centralizacja danych (kilka największych korporacji posiadało wszystkie dane i mogli manipulować danymi w dogodny dla nich sposób). Dziś możemy z pewnością powiedzieć, że sytuacja powoli się zmienia. Pozyskujemy coraz więcej klientów, co sprawia, że dane docierają do większej ilości podmiotów, co z kolej sprzyja transparentności.

Jakie masz plany rozwoju swojego biznesu w przyszłości?

W marcu 2022 ruszy nowa wersja platformy (REDD 3.0). W pierwszym półroczu 2022 rusza nasz nowy projekt związany z wyceną nieruchomości komercyjnych za pomocą technologii AI. Planujemy poszerzać swoją działalność na inne kraje europejskie. Pracujemy także nad nowym projektem REDD związanym z blockchain. Planujemy również pozyskać spore finansowanie od dużych funduszy VC.


Tomasz_Ogrodzki Tomasz Ogrodzki, CEO @REDD Group. W wieku 12 lat na zlecenie taty zaprogramował pierwszą bazę nieruchomości. Dzisiaj tworzy i zarządza największym bankiem danych o budynkach komercyjnych w Centralnej Europie. Razem z zespołem REDD tworzy narzędzia big data, z których korzystają światowi liderzy branży, w tym CBRE, Cresa, Globalworth, Hines, EY, i Savills. Wyróżniony w rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie 2021.

 

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

„Cel był jasny. Zbudować największą i najlepszą bazę danych o rynku biurowym w Polsce”. Tomasz Ogrodzki, REDD [Ludzie 50tki]

Tomasz_Ogrodzki

Od projektu bazy nieruchomości w wieku 12 lat do największego banku danych o nieruchomościach komercyjnych w Europie Centralnej. Jak wyglądały początki REDD Group? Co było momentem przełomowym w firmie Tomasza Ogrodzkiego? Przeczytaj pierwszą część historii laureata 11. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Jakie były okoliczności powstania projektu Tomasza?

Kiedy rozwijał z sukcesem pierwszą firmę, skończył też psychologię ekonomiczną i zaczął interesować się danymi. Zresztą dość boleśnie przekonał się o tym, że nieruchomości potrzebują danych.

Wspólnie z zespołem zbudowaliśmy pierwszy w Polsce system CRM dla nieruchomości komercyjnych, który okazał się bezużyteczny, bo użytkownicy nie mieli danych, na których mogliby w nim pracować. To był drugi paradoks, a patrzenie z wysokiej perspektywy na nieruchomości bardzo pomogło mi w tamtym trudnym czasie – tłumaczy. W czym pomogło?

Pomogło mi to zobaczyć, jak firmy podejmują decyzje. Bez danych, co jest niezwykle głupim podejściem. Zrozumiałem, że mając tylko fragmentaryczne informacje, nawet gdy są interpretowane przez najlepszych analityków rynkowych, albo będziesz mieć szczęście, albo przegrasz. To jest niebywale nieodpowiedzialne podejście do tak wielkiego biznesu – mówi wprost. W jego ocenie w najbliższym czasie będzie coraz trudniej, bo czas przyspiesza, a to zła wiadomość dla nieruchomości.

Tutaj pojawia się REDD. Po kilkudziesięciu spotkaniach biznesowych z prezentacją CRM i usłyszeniu kilkudziesięciu uwag, że „system jest świetny, ale bez danych niepotrzebny”, zespół Tomasza zaczął budować platformę REDD. Cel był jasny. Zbudować największą i najlepszą bazę danych o rynku biurowym w Polsce. Dziś REDD ma miliardy danych i obejmuje niemal wszystkie budynki biurowe w Polsce.

To system, bez którego żadna firma nie jest w stanie odpowiedzialnie prowadzić swojego biznesu.

Jak wyglądały początki Twojej działalności? Co było dla Ciebie najważniejsze podczas pierwszych kroków, jakie stawiała Twoja firma?

Najważniejsze podczas pierwszych kroków? Postawiliśmy sobie cel i nadal jest on dla nas najważniejszy. Jesteśmy z REDD, żeby wyeliminować te złe decyzje. Dlaczego mi na tym zależy? Bo mają one negatywne konsekwencje. Jeden problem to negatywny wpływ na planetę i klimat. Druga sprawa, bardziej przyziemna, to po prostu, ogromne pieniądze, które inwestowane są nieoptymalnie.

Co było momentem przełomowym w Twoim biznesie i co się z tym wiązało?

Marzec 2020. Na dzień przed wprowadzeniem lockdownu zorganizowaliśmy spotkanie z ludźmi z rynku, zaprosiliśmy ich na prezentacje REDD 2.0. Liczba osób zainteresowanych naszym produktem zaskoczyła nas wszystkich bardzo pozytywnie. Okres po spotkaniu miał być przeznaczony na intensywne wdrażanie i komunikowanie zmian.

Przyszedł jednak lockdown. Musieliśmy natychmiast wprowadzić nowe zasady pracy czy nowe rozwiązania na platformie. Wprowadziliśmy nowe wskaźniki do naszej oferty, zaczęliśmy jako jedyni w Polsce, na bieżąco, w czasie rzeczywistym obserwować zmiany na rynku biurowym, zachowania Najemców, właścicieli budynków czy deweloperów. Zmusiła nas do tego sytuacja. Dziś jako jedyni w Polsce dysponujemy informacjami o tym, jak pandemia zmieniała rynek biurowy z dnia na dzień.

Globalnie dla firmy ten niezwykle intensywny czas pozwolił nam uwierzyć, że REDD i nasz potencjał jest praktycznie nieograniczony.


Tomasz_Ogrodzki Tomasz Ogrodzki, CEO @REDD Group. W wieku 12 lat na zlecenie taty zaprogramował pierwszą bazę nieruchomości. Dzisiaj tworzy i zarządza największym bankiem danych o budynkach komercyjnych w Centralnej Europie. Razem z zespołem REDD tworzy narzędzia big data, z których korzystają światowi liderzy branży, w tym CBRE, Cresa, Globalworth, Hines, EY, i Savills. Wyróżniony w rankingu 50. Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie 2021.

 

 

partnerzy 50

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF