...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Praca pod palmami, czyli dlaczego Costa del Sol to idealne miejsce na home office

costa del sol

Work + vacation = workation

Workation to światowy trend, który w 2022 roku wciąż będzie się rozwijał, a cyfrowych nomadów będzie tylko przybywać. By dobrze go zdefiniować, można sparafrazować słowa Konfucjusza: „Przenieś swoje miejsce pracy tam, gdzie inni wyjeżdżają na wakacje, a nie przepracujesz ani jednego dnia”. A jednym z popularnych kierunków wakacyjnych, który każdego roku obierają za cel miliony turystów, jest właśnie Costa del Sol. Co w Wybrzeżu Słońca jest takiego wyjątkowego?

https://www.dreamproperty.pl/blog/107/8-powodow-by-zakochac-sie-w-costa-del-sol – przekonasz się tu, że jest wiele powodów do zachwytu, najważniejsza jest jednak różnorodność, dzięki której Costa del Sol trafia do serc tak wielu.

Połącz turystykę i pracę na Costa del Sol

Costa del Sol to idealne miejsce do aktywności turystycznej i pracy jednocześnie. Południowe, śródziemnomorskie wybrzeże Hiszpanii oferuje wachlarz atrakcji we wszystkich swoich flagowych lokalizacjach, zarówno tych mniejszych, klimatycznych miejscowościach i białych miasteczkach, jak i gwarnych, luksusowych kurortach. Co powiesz na intensywny dzień pracy, a po południu obejrzenie wystawy światowej klasy sztuki w Maladze? Albo wylegiwanie się na jednej z plaż Marbelli przez cały poranek, zanim usiądziesz do komputera?

Wyobraź sobie, że odpowiadasz na e-mail lub odbierasz służbowy telefon, czując letnią bryzę znad Morza Śródziemnego na twarzy. Albo robisz sobie przerwę i idziesz na krótki spacer po plaży. Po powrocie odhaczasz kolejne ze swojej listy zadań i udajesz się na zajęcia surfingu, których od dawna nie mogłeś się doczekać. Na koniec dnia delektujesz się tapas i zachodami słońca na pięknych małych andaluzyjskich uliczkach. To wszystko nie musi już pozostawać w sferze marzeń. Jest na wyciągnięcie ręki i realne jak nigdy dotąd.

Wybierając miejsce docelowe pracy zdalnej, warto zastanowić się, jak chciałoby się spędzać czas po pracy. Co obejrzeć? Gdzie się udać? Costa del Sol to pod tym względem destynacja idealna, ponieważ niewiele miejsc łączy w sobie tak wiele rozmaitych atrakcji:

  • zróżnicowany krajobraz – Costa del Sol to zacznie więcej niż tylko najpiękniejsze plaże, to również skaliste wybrzeża, piękne doliny, rozległe tereny uprawne, jaskinie, góry Sierra Nevada czy pustynia Tabernas;
  • niesamowita przyroda – południe Hiszpanii to teren o ogromnej różnorodności gatunków flory i fauny, w którym kwitnie turystyka ekologiczna, zobaczyć tu można m.in.: park narodowy Sierra de las Nieves, kilka parków krajobrazowych, np.: El Tajo de Ronda, El Torcal de Antequera, Jardin Botanico Historico La Concepcion;
  • bogate dziedzictwo kulturowe – sprawia, że jest co zwiedzać na Costa del Sol. Na długiej liście miejsc do odwiedzenia są nie tylko liczne zabytki, ale także m.in.: Teatr Rzymski, Muzeum Picassa czy rzeźby Salvadore Dali;
  • doskonałe kuchnia i wino – gazpacho i salmorejo, flamenquin, pescaito frito, jamón oraz słynne tapas, a do tego sangria i wino, które jest kwintesencją bogactwa tych ziem i wizytówką regionu;
    warunki idealne do uprawiania różnych sportów – windsurfingu, nurkowania, żeglarstwa, golfa i futbolu, ale nie tylko… można tu też pojeździć na nartach w Sierra Nevada;
  • atrakcje rodzinne – parki tematyczne, parki wodne, oceanaria, parki linowe, kraina motyli – Mariposario de Benalmádena, fabryka czekolady w Mijas Pueblo, ZOO Bioparc i cała Fuengirola, czyli jeden z najpopularniejszych kurortów rodzinnych – najmłodsi będą nimi zachwyceni.

Home office na Wybrzeżu Słońca

Ostatnie dwa lata pokazały, że pracownicy, którzy czują się komfortowo, pracując zdalnie, są szczęśliwsi, mają niższy wskaźnik absencji w pracy, więcej energii oraz większe poczucie lojalności wobec pracodawców. Takie odkrycia prowadzą do założenia, że ​​praca zdalna stanie się normą, nawet po pandemii. To kolejny argument za tym, by przenieść się na Costa del Sol na dłużej. Warto wtedy rozważyć zainwestowanie we własny apartament lub wynajęcie domu dla siebie na wybrzeżu. W wyborze odpowiedniej nieruchomości i sprawnym przeprowadzeniu transakcji pomoże Ci Dream Property Marbella. Marbella i Puerto Banus, Estepona, Sotogrande, Mijas, La Cala, Benalmadena i Fuengirola – najlepsze lokalizacje i najlepsze nieruchomości idą tutaj w parze.

Pracując w inspirującym środowisku i obcując na co dzień z fantastyczną naturą, możesz być tak samo efektywny/a, a często znacznie bardziej kreatywny/a. Tu, na Costa del Sol, masz szansę złapać najwyższą równowagę między życiem zawodowym i prywatnym.


Źródło: dreamproperty.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Co gryzie branżę turystyczną w 2019 roku?

tourist go home

Na początku marca Berlin gościł największe w Europie targi turystyczne: ITB. Ich integralną częścią jest eTravel Forum  –  konferencja, w trakcie której, jak w soczewce, można przyjrzeć się gorącym tematom związanym z komunikacją i technologiami w branży travel. Przez 2 dni wysłuchaliśmy kilkudziesięciu prelegentów z całego świata – i oto subiektywny wybór najciekawszych z poruszanych zagadnień:

Influencerzy

slajd z prezentacji InfasQuo

 

  • Coraz wyraźniej pojawia się kwestia wiarygodności influencerów. Czy osoby promujące wiele usług i produktów w zamian za wynagrodzenie rzeczywiście nadal wywierają wpływ na odbiorców? Czy ten wpływ jest taki, jak chciałaby tego organizacja turystyczna, właściciel hotelu czy pensjonatu? Bardzo dobrze, że te pytania były stawiane, a rola influencerów kwestionowana. Wiedzy i racjonalnej oceny roli influencerów w promocji brakuje. Było to dobrze widoczne na przykładzie kampanii POT z zagranicznymi influencerami.

 

  • „Value over volume” –  Wartość ponad ilość. Jednym z najczęstszych kryteriów doboru influencerów do współpracy są zasięgi (lub ilość obserwujących/polubień/subskrypcji). Zwracano uwagę, że taki sposób podejmowania decyzji o współpracy często kończy się dotarciem często schematycznie konstruowanych treści do odbiorców, którzy nie są właściwą grupą docelową dla danego kraju, regionu czy usługi turystycznej. Warto więcej czasu poświęcić na dopasowanie wartości influencera do wartości marki (influencer — brand fit). Wymaga to metodycznej i dokładnej analizy w trakcie doboru twórców do współpracy.

 

  • Odpowiedzialność influencerów za dobrą zmianę. I nie chodzi tu o kolejny program socjalny partii rządzącej, tylko o dobrą zmianę w świecie. Za wpływem powinna iść odpowiedzialność. Influencerzy, czy tego chcą czy nie, są czynnikiem zmiany. Niestety, często jest to zmiana na złe. Ich decyzje, wskazówki, opinie mogą skutkować zachowaniami, które szkodzą miejscom lub mieszkańcom określonej destynacji. Jak? Jednym z negatywnych skutków może być oblężenie atrakcji turystycznej lub sprawienie, że mniej pieniędzy zostaje na miejscu (np. korzystanie z linków afiliacyjnych booking.com, zamiast kierowanie bezpośrednio do strony www lokalnego pensjonatu czy hotelu).

Overtourism

EPA/ALBERTO MORANTE
 

 

Podczas ITB siłą rzeczy najwięcej mówi się o znaczących graczach rynku turystycznego -  najbardziej popularnych kierunkach. Z perspektywy regionu podlaskiego, a nawet Polski  – „overtourism” nie jest często poruszanym zagadnieniem. Z tym większą uwagą wsłuchiwaliśmy się, jak istotnym problemem może być dla destynacji turystycznych  –  i jak sobie z nim radzić, nie rezygnując z promocji regionów. Skąd bierze się overtourism?

 

  • Złe dopasowanie turystów do destynacji. Dobrym (?) przykładem jest „drunk tourism”. Jest wiele miejsc otwartych na osoby, których celem jest zabawa i picie alkoholu  –  ale dla dużej ilości miejsc jest to problem. Często wynika on ze źle zaplanowanych działań marketingowych! Rozwiązanie  –  to uważne planowanie działań i kierowanie ich do starannie zdefiniowanych grup docelowych.

 

slajd: Outdooractive

 

  • Koncentracja zbyt dużej ilości turystów w określonym miejscu i czasie. Prowadzi to do sytuacji, w których miejsca promowane jako sanktuaria przyrody przyciągają olbrzymie ilości turystów i zaczynają przypominać zatłoczony supermarket z wielkim parkingiem tuż poza kadrem. Podczas gdy wiele innych atrakcji regionu pozostaje ignorowanych. Albo o innych porach roku świeci pustkami. To efekt działań promocyjnych, które nie uwzględniają potencjalnych negatywnych skutków turystyki. Wyzwanie  –  to „rozładowanie” ruchu turystycznego, przekierowanie części przyjezdnych w inne rejony/okresy przez dywersyfikację działań promocyjnych.

 

Problem dużych graczy

 

  • Branża turystyczna (zwłaszcza usługi noclegowe), z jej systemem powiązań i zależności jest porównywana do wielkiej miski spaghetti. W tym spaghetti dużą rolę odgrywają gracze typu Booking czy Expedia, których prowizje wywierają presję na dostawców usług.

 

  • Budowanie własnej marki i kanałów dotarcia jest jednym ze sposobów uwolnienia się spod tej presji. Jest to ogromne wyzwanie nie tylko dla małych podmiotów, ale także dla dużych grup hotelowych.

 

Wschodzące technologie

 

Dwa lata temu na Etravel Forum najgorętszymi tematami były boty, AI (sztuczna inteligencja), ML (machine learning) i VR (virtual reality).

O ile AI/ML pojawia się w kontekście rozwiązań bazodanowych (niezwykle istotny temat w branży travel), o tyle o VR nie usłyszeliśmy ani słowa. Wydawałoby się  –  idealny gadżet dla branży turystycznej znaleźliśmy zaledwie na dwóch (z kilkuset) stoisk. Nie była to oblegana atrakcja (w przeciwieństwie do targów sprzed 2. lat).

Chatbot Skyscannera był omawiany w 2017 r. jako jeden z ciekawszych business case dla botów. W tym roku chatboty były wspominane tylko jako element większych rozwiązań technologicznych, a nie jako gamechanger. Cóż… rok temu Skyscanner wyłączył swojego chatbota w Messengerze. Przypadek?

Sporo mówiło się o interfejsach głosowych (Alexa, Cortana, etc.), ale zwracano uwagę na to, jak wiele jest jeszcze do zrobienia w tym temacie (otwarte bazy danych).

Dało się też odczuć racjonalizm w podejściu do nowinek. Jeśli sami nie korzystamy masowo z asystentów głosowych, urządzeń VR, etc., to być może są jeszcze zbyt mało użyteczne, by masowo wprowadzać je w biznesie turystycznym?

To tyle z Berlina – a my zapraszamy na podlaskie szlaki, Podlaskie.Travel i na Brief.pl!


Autorka:

Katarzyna Stempniak – White Bits

logo_podlaskie

O DNA magicznego regionu, jakim jest Podlaskie, na co dzień opowiadamy w kanałach Podlaskie.Travel w social media. My – czyli zespół agencji White Bits & Podlaska Regionalna Organizacja Turystyczna.

Tu chcemy porozmawiać o wyzwaniach związanych z marketingiem miejsc, tworzeniem strategii promocji regionów i szansach jakie daje w tym obszarze digital.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Travel Tech Hub – międzynarodowa inicjatywa z polskimi korzeniami dla startupów z branży turystycznej

Travel Tech Hub to inicjatywa trzech niezależnych, międzynarodowych firm dostarczających zaawansowaną technologię z branży travel oraz IT: Amadeus, Hotailors oraz TenderHut. Dedykowana jest wszystkim firmom zainteresowanym rozwojem technologii w branży turystycznej. Zarówno startupom mającym wstępną ideę, firmom testującym nowe rozwiązania, jak i graczom planującym dopiero wejść na nowe rynki. – Zachęcamy do uczestnictwa również dojrzałe firmy, które poszukują rozwiązań lub są chętne do dzielenia się doświadczeniem. Zależy nam na łączeniu pomysłów z istniejącymi już technologiami, bo razem jesteśmy w stanie zrobić więcej – mówi Filip Błoch, CEO Hotailors.

Travel Tech Hub oferuje dostęp do potrzebnych technologii, merytoryczne warsztaty z doświadczonymi ekspertami z globalnych firm, mentoring, networking z różnorodnymi podmiotami rynkowymi oraz zaproszenia na wydarzenia specjalne, a poprzez to wszystko dostęp do światowych trendów branży technologicznej oraz travel. – To program edukacyjny działający jak klub dla wszystkich zainteresowanych rozwojem technologii w branży turystycznej. Wraz z naszymi partnerami organizujemy eventy networkingowe sprzyjające budowaniu biznesowych relacji pomiędzy startupami, dostawcami technologii, ekspertami z branży travel oraz potencjalnymi inwestorami – dodaje Paweł Rek, Dyrektor Regionalny Amadeus w CEE.

Inicjatywa stanowi wypełnienie przestrzeni, która do tej pory była niezagospodarowana. 70% podróżujących korzysta aktywnie ze smartfonów podczas podróży, nie tylko do rezerwacji hoteli i biletów, ale również do wyszukania lokalizacji, restauracji, czy pomocy w dokonywaniu zakupów (Google Insights, 2018). Dynamika wzrostu częstotliwości korzystania ze smartfonów determinuje potrzeby rynku na kolejne produkty i rozwiązania technologiczne. – Zauważyliśmy dużą niszę, a nawet dysproporcję, jeśli chodzi o dynamikę rozwoju poszczególnych sektorów technologicznych. Dla przykładu świetnie rozwijające się sektory fintech, healthtech i edutech nie mają swojego odpowiednika w branży travel. Czy to zły sygnał? Wręcz przeciwnie – świetny! Oznacza, że przed nami dużo pracy i jeszcze więcej możliwości – mówi Robert Strzelecki, prezes TenderHut.

Twórcami Travel Tech Hub są doświadczeni gracze rynku IT i travel. Połączenie ich wiedzy i rozwiązań systemowych ma wywołać efekt synergii i dać impuls do aktywizacji startupowców i do rozwoju branży podróżniczej. A jest z kogo brać przykład: Amadeus dostarcza technologie napędzające sektor turystyki i prowadzi działalność w 195 krajach, dysponując światowym zespołem ponad 16 000 osób. Hotailors to z kolei szybko rozwijający się polski startup, który dostarcza oprogramowanie dla firm wykorzystujące sztuczną inteligencję do efektywnego zarządzania podróżami służbowymi. Trzecim inicjatorem Travel Tech Hub jest TenderHut, lider technologii, który oprócz tworzenia oprogramowania dla dużych graczy w branży travel, jest również twórcą opartego na machine learninig bota – asystenta podróży potrafiącego samodzielnie dokonać odprawy nawet przy lotach przesiadkowych różnych przewoźników.

Projekt ma zasięg środkowoeuropejski. Na początku startuje w Warszawie, ale poszczególne eventy będą odbywać się tam, gdzie twórcy zauważą potencjał rozwoju.
Naszą ambicją jest stworzenie największej na świecie społeczności wokół branży travel tech, która wzajemnie będzie się wspierać, nawiązywać kontakty biznesowe i dzielić się business case. Białystok czy Praga? Słowenia, Białoruś? Również wydają się świetnymi kierunkami. Zapraszamy do śledzenia naszego oficjalnego profilu na FB: https://www.facebook.com/traveltechhubce/ – dodaje Marta Skrzypiec, Marketing & PR Hotailors.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF