...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

15-lecie Trendów Google. Wszystkiego najlepszego!

Trendy Google grafika

Być może niektórzy internauci sprawdzali te tematy, i wiele innych), w Trendach Google. Chociaż narzędzie powstało w 2004 roku, Google udostępnił je 2 lata później. Tego lata Trendy Google kończą 15 lat, więc to idealny czas, aby przyjrzeć się bliżej trendom z przeszłości i porównać to, czego użytkownicy szukali w 2006 r. i czego szukają dziś.

Porównanie najczęściej wyszukiwanych haseł w Polsce

Na początek polskie zestawienie. Poniżej znajdują się listy najczęściej wyszukiwanych tekstów piosenek, najczęściej wyszukiwane filmy i programy/seriale telewizyjne, a także hasła związane z urodą.

Najczęściej wyszukiwane teksty piosenek

Lipiec 2006 r.  Lipiec 2021 r. 
  1. Szansa
  2. Hej Kobiet
  3. Afrodyzjak
  4. Byle było tak
  5. Chryzantemy złociste
  1. Puerto Bounce
  2. Zygzak
  3. Etc
  4. Fiołkowe pole
  5. Ale jazz
Najczęściej wyszukiwane filmy
  1. Piraci z Karaibów
  2. Matrix
  3. Shrek
  4. Star Wars
  5. Epoka lodowcowa
  1. Szybcy i wściekli
  2. Iron Man
  3. Utalentowany Pan Ripley
  4. Hobbit
  5. Godzilla vs Kong
Najczęściej wyszukiwane programy telewizyjne
  1. Lost
  2. Barwy grzechu
  3. Życie na fali
  4. Moda na sukces
  5. M jak miłość
  1. Pamiętniki wampirów
  2. M jak miłość
  3. świat według kiepskich
  4. Idealna niania
  5. Miodowe lata
Najczęściej wyszukiwane treści dot. urody
  1. Fryzury
  2. Modelki
  3. Tatuaże
  4. Kulturystyka
  5. Perfumy
  1. Paznokcie lato 2021
  2. Makeup
  3. Paznokcie
  4. Paznokcie hybrydowe
  5. Francuskie perfumy

Porównanie najczęściej wyszukiwanych haseł w USA

W ramach porównań najczęściej wyszukiwanych haseł w USA, poniżej zaprezentowane są 4 listy: teksty piosenek, aktorzy, programy telewizyjne i gry.

Najczęściej wyszukiwane teksty piosenek

Lipiec 2006 r. Lipiec 2021 r. 
  1. Unfaithful – Rihanna
  2. Sexy Back – Justin Timberlake
  3. Crazy – Gnarls Barkley
  4. Buttons – Pussycat Dolls
  5. Miss Murder – AFI
  1. Fancy Like – Walker Hayes
  2. Traitor – Olivia Rodrigo
  3. Favorite Crime – Olivia Rodrigo
  4. Ain’t Shit – Doja Cat
  5. Deja Vu – Olivia Rodrigo
Najczęściej wyszukiwani aktorzy
  1. Oprah
  2. Zac Efron
  3. Paris Hilton
  4. Channing Tatum
  5. Lindsay Lohan
  1. Olivia Rodrigo
  2. Scarlett Johansson
  3. Florence Pugh
  4. Tom Holland
  5. Millie Bobby Brown
Najczęściej wyszukiwane  programy telewizyjne
  1. Project Runway
  2. Big Brother
  3. Lost
  4. Miami Vice
  5. American Idol
  1. Big Brother
  2. Gossip Girl
  3. Grey’s Anatomy
  4. iCarly
  5. Criminal Minds
Najczęściej wyszukiwane gry
            1. Tetris

2. Sonic

3. Halo 3

4. Bejeweled

5. Battlefield 2

  1. Sonic
  2. Genshin Impact
  3. Minesweeper
  4. GTA 6
  5. Battlefield 2042

Trendy Google: wykorzystaj ich potencjał

Google przyjrzał się się, jakie pytania dotyczące Trendów Google zyskiwały popularność w ciągu ostatnich 15 lat. Wśród tych najczęściej wyszukiwanych, znalazły się dwa: „jak korzystać z Trendów Google?” i „jak działają Trendy Google?„. Firma postanowiła udzielić na nie odpowiedzi, przedstawiając 15 wskazówek, które pomogą użytkownikom jeszcze lepiej posługiwać się tym narzędziem.

  1. Dane według daty: Trendy Google  mogą podpowiedzieć, czego szukali internauci
    w dowolnym dniu od 2004 roku do kilku minut temu. Bazują przy tym na dwóch zestawach danych: historycznych (od 2004 r. do trzech dni temu) i w czasie rzeczywistym (z ostatniego tygodnia). Czas rzeczywisty jest bardziej szczegółowy, z dokładnością co do minuty.
  2. Trendy a najczęściej wyszukiwane: trendy to wyszukiwania zyskujące popularność, podczas gdy najczęściej wyszukiwane zapytania to te, które były najczęściej wpisywane w określonym przedziale czasowym. Wyszukiwania zyskujące popularność są przydatne, aby zobaczyć, co się zmieniło.
  3. Tematy a hasła: podczas korzystania z Trendów Google użytkownicy mają możliwość wybrania wyszukiwania “hasła” lub “tematu”. W miarę możliwości zalecany jest wybór „tematu”. Są one niezależne od języka i uwzględniają różnice w pisowni (i błędy!), a także wiele nazw dla tej samej rzeczy.

    Trendy Google
    Źródło: Google
  4. Porównywanie dużych miejsc z małymi: jak porównać wyszukiwania tego samego hasła w dwóch różnych lokalizacjach? Trendy Google normalizują dane wyszukiwania, aby ułatwić porównywanie haseł – dane są porządkowane według czasu i lokalizacji zapytania. Oznacza to, że wyniki wyszukiwania według lokalizacji geograficznej są porównywalne. Dzięki temu użytkownicy mogą sprawdzić, w których miejscach najczęściej wyszukiwany jest na przykład  brunch, a w których śniadanie (mogą wybrać np. Region lub miasto).
  5. Dzienne trendy wyszukiwania: w wielu krajach na świecie można zobaczyć, jakie trendy pojawiają się każdego dnia, co jest dziś trendy w różnych krajach świata. To także miejsce, w którym można zrozumieć ilość wyszukiwań.
  6. Sprawdzanie, co jest obecnie na topie: trendy wyszukiwania w czasie rzeczywistym to świetny sposób aby sprawdzić, co dzieje się w danej chwili i w kontekście wiadomości medialnych.
  7. Warto zawsze porównywać: aby zrozumieć skalę trendu, należy użyć porównań względnych, aby zrozumieć popularność. Na przykład pogoda jako punkt odniesienia – jeden z największych i najbardziej spójnych tematów, wyszukiwany każdego dnia.

    Trendy Google
    Źródło: Google
  8. To samo hasło, różne miejsca: to jedna z ciekawszych funkcji Trendów. Dzięki niej można porównać maksymalnie 5 tematów lub haseł z określeniem lokalizacji geograficznej. Możliwe jest na przykład sprawdzenie tendencji wyszukiwania hasła Covid-19 w różnych krajach na całym świecie w ciągu ostatnich 12 miesięcy.

    Trendy Google
    Źródło: Google
  9. Trendy mogą pomóc w wizualizacji wspólnych zainteresowań: Trendy Google to tak naprawdę zbiór danych skoncentrowanych na człowieku. Użytkownicy szukają tego, co ich interesuje. Nawet jeśli te zainteresowania mogą czasami wydawać się niejasne, prawdopodobnie więcej użytkowników także chce uzyskać więcej informacji na dany temat. Trendy Google pomagają wizualizować i badać różne tematy, takie jak sny, psy i koty, a nawet naprawianie toalety.
  10. Trendy to nie sondaże: Trendy Google  to nie narzędzie do tworzenia naukowych ankiet i nie należy ich mylić z danymi sondażowymi. Trendy odzwierciedlają jedynie zainteresowanie wyszukiwaniem poszczególnych tematów w określonym czasie.
  11. …ale mogą wiele powiedzieć: Organizacja Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), pomiędzy publikacjami kwartalnymi, wykorzystuje Trendy do śledzenia PKB każdego tygodnia, aby uzyskać bardziej szczegółowy obraz tego, co dzieje się w światowej gospodarce.
  12. Autouzupełnianie to nie to samo, co Trendy Google: autouzupełnienie próbuje przewidzieć, co piszą użytkownicy, dzięki czemu internauci mogą szybciej dotrzeć do tego, czego szukają. A ponieważ jest to funkcja przewidująca, Google nie chce zaskakiwać ludzi. Więc nawet jeśli użytkownicy mogą wyszukać, co tylko chcą, są zasady dotyczące tego, co może pojawić się w autouzupełnianiu. Z drugiej strony Trendy to narzędzie, w którym można wyszukać zainteresowanie dowolnym zapytaniem. Ponieważ użytkownicy wpisują je i proszą o wyświetlenie wyników, prezentowane są dostępne dane z Trendów dla prawie każdego zapytania.
  13. Sprawdzanie, co zyskuje popularność w okolicy: kolejną interesującą funkcją Trendów (dostępną dla obszaru USA) jest możliwość sprawdzenia, co zyskuje popularność w obszarze miejskim, nawet bez wpisywania wyszukiwanego hasła. Użytkownicy mogą zobaczyć, jakie były trendy w ciągu ostatniego miesiąca, a nawet roku, na przykład w San Francisco.

    Trendy Google
    Źródło: Google
  14. Pobieranie danych: wystarczy kliknąć przycisk pobierania obok każdego wykresu. Aby uzyskać więcej danych, należy zapoznać się z nowym zbiorem danych dotyczących codziennych wyszukiwań zyskujących popularność od zespołu Google BigQuery.
  15. I najważniejsze – odkrywaj nowe rzeczy z Trendami Google: około 15% zapytań w wyszukiwarce Google każdego dnia, nie zaobserwowano wcześniej. To świetny sposób, aby zajrzeć za kulisy i zrozumieć stale zmieniające się zainteresowania ludzi z całego świata.

Źródło: Google

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF