...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

CD Projekt poniżej oczekiwań w trzecim kwartale 2021

CD Projekt

Przychody CD Projektu w trzecim kwartale 2021 wyniosły 144,5 mln i były o 38 procent wyższe od osiągniętych w trzecim kwartale 2020 roku. Jednak kwartalny zysk netto spadł o 30 procent – do 16,3 mln zł. Analitycy spodziewali się przekroczenia 35 mln zł.

Spadek zysku netto tłumaczy się przede wszystkim kosztami związanymi z grą „Cyberpunk 2077”, który z problemami mierzy się od chwili premiery. W ostatni weekend tytuł został przeceniony aż o 50 procent, dzięki czemu trafił na pierwsze światowego rankingu najlepiej sprzedających się gier na platformie Steam.

Jednocześnie stan naszych rezerw finansowych w postaci gotówki, lokat i obligacji skarbowych na przestrzeni trzeciego kwartału zwiększył się o 55 mln zł

– informuje Piotr Nielubowicz, wiceprezes ds. finansowych w CD Projekt.

Na kontach grupy jest 740,8 mln zł gotówki, a wraz z obligacjami skarbowymi – 1,18 mld zł.


źródło: Press

Adam Daniluk

Dobry kwartał Wirtualnej Polski – przychody wyższe o 27%

Trzeci kwartał 2018 roku WP Holding zakończyła z zyskiem netto na poziomie 21,7 mln zł. To o prawie 60% więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku. Skorygowana EBITDA w segmencie online wyniosła 46.976 tys. zł. Grupa konsekwentnie realizuje również strategię w segmencie TV, gdzie przychody za trzeci kwartał br. wzrosły o 79,2%.

Od pięciu lat nie zmarnowaliśmy żadnego kwartału, za każdym razem notując wzrost naszej internetowej działalności. Tym razem cieszymy się podwójnie, bo za mijające trzy miesiące łączny nominalny przyrost EBITDA i przychodów rok do roku był dodatkowo najwyższy w historii Wirtualnej Polski. To efekt realizacji strategii rozwoju e-commerce, jak i lepszego od poprzedniego roku w WP Media SA – mówi Jacek Świderski, prezes WP Holding SA.

Zgodnie z najnowszym badaniem Gemius/PBI w październiku br. z produktów internetowych Grupy korzystało już 21,8 mln realnych użytkowników, co oznacza wzrost o 4% rok do roku. Wynik daje WP drugie miejsce w zestawieniu – zaraz po Google – i umacnia spółkę na pozycji lidera wśród polskich wydawców internetowych.

W ostatnim miesiącu Wirtualna Polska Holding zrealizowała także dwie duże transakcje e-commerce. Za kwotę 75 mln zł przejęła serwis Extradom.pl specjalizujący się w sprzedaży projektów architektonicznych online. WP weszła tym samym w rynek budownictwa jednorodzinnego. Za pośrednictwem Wakacje.pl SA, nabyła także marketplace pośredniczący w rezerwacji miejsc parkingowych przy największych lotniskach w Polsce – Parklot.pl. Serwis może pochwalić się największą liczbą użytkowników w swojej kategorii, a w jego ofercie znajduje się prawie 50 parkingów przy portach lotniczych.

Spółka Wakacje.pl prowadzi jednocześnie rebranding przejętej sześć miesięcy temu sieci punktów My Travel. W tej chwili kilkanaście nowych punktów pracuje już pod szyldem wakacje.pl, kolejne dołączą w ciągu najbliższych miesięcy.

Wirtualna Polska to grupa spółek działających w mediach i e-commerce. Zgodnie z badaniem Gemius/PBI z października 2018 r. z wszystkich produktów internetowych Grupy WP korzystało 21,8 mln realnych użytkowników, którzy wykonali 2,9 mld odsłon, spędzając w serwisach średnio aż 36 minut i 35 sekund dziennie.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF