...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Podsumowanie wakacji 2020 – ceny noclegów i preferencje Polaków

polskie wakacje

Wakacje 2020 mają się ku końcowi. Sprawdziliśmy, jak w tym roku kształtowały się preferencje turystyczne Polaków. Ostatnie miesiące były wyjątkowo trudne, dlatego warto zobaczyć, ile zmieniły w podejściu do krajowych wyjazdów latem. Kamil Ruciński, dyrektor generalny Nocowanie.pl, został wyróżniony w 8. edycji rankingu 50 Najbardziej Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

Nie da się zaprzeczyć, że sytuacja związana z covidem wymusiła na polskiej branży turystycznej wprowadzenie procedur związanych z bardziej restrykcyjnym podejściem do kwestii higieny w obiektach noclegowych. Oprócz tego 1 sierpnia wszedł w życie program Polski Bon Turystyczny, z którego skorzystało już wielu beneficjentów.

Przeanalizowaliśmy, gdzie turyści poszukiwali noclegu w letnich miesiącach, uwzględniając dane pochodzące z portalu Nocowanie.pl w okresie od czerwca do sierpnia 2020.

Kamila Miciuła, kierownik PR portalu Nocowanie.pl

W tym czasie stronę odwiedziło blisko 8 milionów użytkowników, którzy wygenerowali ponad 132 miliony odsłon, i wysłali prawie 3 miliony zapytań o nocleg. Te wyniki są lepsze niż dotyczące analogicznego okresu w roku 2019 – wtedy z portalu skorzystało około 7 milionów użytkowników, dokonujących ponad 110 milionów odsłon. Wysłali oni także ponad 2 miliony zapytań o nocleg.

Tak duże zainteresowanie turystów potwierdza nasze wcześniejsze obserwacje. Już na początku czerwca prognozowaliśmy, że wakacje 2020 będą rekordowe. W związku z niepewną sytuacją na świecie Polacy postawili na bezpieczne noclegi w kraju – przede wszystkim takie, które informują o wprowadzonych u siebie zasadach bezpieczeństwa.

Morze, góry czy Mazury – gdzie w tym roku wypoczywali Polacy?

Wśród popularnych kierunków nie widać dużej zmiany w stosunku do ubiegłego roku. Pomiędzy czerwcem a sierpniem 2020 województwami najchętniej wybieranymi na wakacje były zachodniopomorskie i pomorskie (zebrały po 24% wszystkich zapytań kierowanych przez turystów), oraz małopolskie (18%). Na czwartym miejscu uplasowało się dolnośląskie (10%). Najmniejszym zainteresowaniem turystów cieszyły się województwa: łódzkie, lubuskie i opolskie.

W zachodniej części Pomorza najpopularniejszymi kurortami są Mielno, Sarbinowo, Pobierowo oraz Kołobrzeg – o noclegi w tych miastach turyści pytają najczęściej. Natomiast w województwie pomorskim najchętniej wybierane są Władysławowo, Łeba, Krynica Morska, Karwia i Jastarnia.

Możemy uogólnić, że Polacy dzielą się na fanów morza oraz amatorów gór. Na południu nadal króluje Zakopane – tam właśnie chce wypoczywać większość turystów. Poza tym w województwie małopolskim zainteresowaniem cieszy się także Szczawnica, Krościenko nad Dunajcem, Krynica-Zdrój i Białka Tatrzańska. Co ciekawe, Kraków, który w 2019 był w TOP 3 miast w Małopolsce, teraz znalazł się poza pierwszą dziesiątką!

W porównaniu do ubiegłego roku, na Dolnym Śląsku nie widać większych zmian w popularnych kierunkach. Turyści nadal wybierają wypoczynek w Karpaczu, Szklarskiej Porębie, Kudowie-Zdroju, Polanicy-Zdroju oraz Wrocławiu. Podobnie na Śląsku – tam wśród najpopularniejszych kurortów ciągle znajduje się Wisła, Szczyrk, Ustroń, Żywiec oraz Brenna.

wakacje 2020
źródło: Nocowanie.pl

TOP 20 najpopularniejszych miejscowości

Od czerwca do sierpnia 2020 największym zainteresowaniem turystów cieszyło się Zakopane. Dominująca pozycja tego miasta utrzymuje się kolejny rok. Na drugim miejscu znalazło się Władysławowo, a podium zamyka Karpacz.

Wśród dwudziestu najpopularniejszych wakacyjnych miejscowości uplasowały się również: Łeba, Polańczyk, Kołobrzeg, Ustka, Mielno, Sarbinowo, Szklarska Poręba, Krynica Morska, Ustronie Morskie, Szczawnica, Pobierowo, Solina, Karwia, Jarosławiec, Jastrzębia Góra, Jastarnia oraz Rewal.

Obserwując to zestawienie, możemy stwierdzić, że przeważająca część Polaków w wakacje chce korzystać z uroków plaży i wypoczynku nad polskim morzem. Większości raczej nie przerażają tłumy nad Bałtykiem.

Cena wakacji w Polsce. Ile kosztuje wypoczynek?

W tym roku turyści z dużym niepokojem czekali na wakacje. Wiele osób obawiało się bowiem wzrostu cen noclegów. Z badania przeprowadzonego przez portal Nocowanie.pl wynika jednak, że strach był daremny. Większość właścicieli obiektów noclegowych (56%) deklarowało pozostanie przy stałych stawkach, a prawie 24% nawet obniżyło swoje ceny!

ceny noclegów
źródło: Nocowanie.pl

Średnia cena noclegu na wybrzeżu, które cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem turystów, nie odbiega od ubiegłorocznej – nadal wynosi nieco ponad 50 złotych. Podobnie jak rok temu najdroższym nadmorskim kurortem są Międzyzdroje, gdzie średnio za nocleg płaci się 65 złotych. Natomiast wśród najtańszych lokalizacji znalazły się Sarbinowo (42 złote), Karwia i Władysławowo (średnio po 47 złotych za nocleg).

Podobny pułap cenowy mamy w górskich miejscowościach, choć w tym roku jest też jedno zaskoczenie. Mianowicie średnia cena noclegu w Zakopanem jest niższa niż rok temu i wynosi 56 złotych. Najdroższe noclegi są w Szczyrku, gdzie trzeba zapłacić około 60 złotych. Natomiast najkorzystniej jest wybrać Krościenko nad Dunajcem (40 złotych), Murzasiche (42 złote) lub okolice Jeziora Solińskiego. Średnia cena noclegu w Polańczyku i Solinie to niewiele ponad 45 złotych.

Bon turystyczny 500+. Jaki miał wpływ na tegoroczne wakacje?

Program Polski Bon Turystyczny wystartował dokładnie w połowie wakacji. Od 1 sierpnia beneficjenci mogą nim płacić za usługi hotelarskie i imprezy turystyczne, które realizowane są na terenie kraju. Największe zainteresowanie noclegami opłacanymi bonem można było zauważyć pomiędzy 14 a 16 sierpnia, kiedy przypadał przedłużony weekend. Polacy bardzo chętnie organizowali w tym czasie rodzinne wyjazdy, a najchętniej wybieranym kierunkiem było Zakopane i nadmorskie miejscowości (Władysławowo, Łeba, Mielno, Krynica Morska). Zaraz za nimi znalazł się Karpacz.

Można zauważyć pewną prawidłowość – te wszystkie lokalizacje, poza tym, że są znanymi kurortami turystycznymi, oferują również wiele atrakcji, które mogą spodobać się dzieciom.

Dowiedz się więcej, zobacz: Wakacje 2020 z bonem turystycznym

Wakacje przedłużone na wrzesień?

Badanie, które portal Nocowanie.pl przeprowadził wśród swoich klientów, pokazuje również, że polscy turyści coraz częściej planują swój wypoczynek poza głównym sezonem. Chcą uniknąć tłumów na plaży – przebywanie wśród dużej liczby osób dla wielu wczasowiczów nie jest komfortowe. Wolą więc odczekać kilka tygodni, ciesząc się większą przestrzenią.

Właściciele obiektów noclegowych potwierdzają tę tendencję. Mówią, że przyjmują dużo rezerwacji na wrzesień i robione są one nawet przez rodziny z dziećmi – głównie te, które nie mają jeszcze obowiązku szkolnego lub są dopiero na wczesnym poziomie edukacji. Poza tym widać też zainteresowanie wyjazdami w październiku oraz zimą, zwłaszcza w grudniu i styczniu, kiedy rozpoczynają się ferie zimowe. 

Kamila Miciuła, kierownik PR portalu Nocowanie.pl


Źródło: Informacja prasowa Nocowanie.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Świnoujście z kampanią, jakiej miasto jeszcze nie miało!

Świnoujście z kampanią

„Świnoujście – wyspy możliwości”, pod tym hasłem rusza tegoroczna kampania promocyjna jedynego w Polsce miasta położonego na 44 wyspach. Epidemia pchnęła branże do nowych działań – poszukiwania szans i możliwości promowania miasta, budowania odświeżonej oferty oraz otwarcia się na nowego turystę. Celem kampanii jest zbudowanie najmodniejszej destynacji w 2020 roku oraz co z tym związane, zwiększenie ruchu turystycznego w Świnoujściu. W realizacji celu ma pomóc zintegrowana i przemyślana kampania promocyjna, wykorzystująca między innymi kampanię online, relacje z influencerami i mediami, komunikację w mediach społecznościowych, digital marketing czy billboardy, które zawisną w największych miastach w Polsce.

Nowe otwarcie dla branży turystycznej

Do tej pory ze względu na dogodne możliwości komunikacyjne, ruch i ofertę Świnoujścia w znacznej mierze kształtowali goście z Niemiec czy Skandynawii. Ograniczenia w przemieszczaniu wywołane epidemią koronawirusa oraz zamknięcie granic spowodowało jednak spadek ruchu turystycznego, w którym miasto dostrzegło szansę na to, aby lepiej przedstawić się polskiemu turyście. By tak się stało, konieczne było zorganizowanie na nowo narzędzi promocyjnych, stąd też pomysł uruchomienia zasięgowej kampanii promocyjnej, skierowanej zarówno na rodzimy rynek, jak i kraje ościenne.

Liczne atrakcje turystyczne, wyjątkowy mikroklimat, najszersza w Polsce plaża czy baza noclegowa nadal tutaj są i czekają na tegorocznych turystów, którzy wybiorą Świnoujście jako kierunek swoich wakacji. Najważniejsze jest dla nas bezpieczeństwo i komfort naszych gości. Dostosowaliśmy nasze obiekty do turystyki w nowych czasach. Jesteśmy gotowi na przyjęcie gości.

Paweł Sujka, zastępca Prezydenta Miasta

Organizatorem kampanii jest Urząd Miasta w Świnoujściu wraz ze Świnoujską Organizacją Turystyczną.

Kampania, jakiej w Świnoujściu jeszcze nie było

We współpracy ze świnoujską branżą turystyczną stworzona została koncepcja profesjonalnej kampanii promocyjnej, jakiej w historii Świnoujścia jeszcze nie było. To krok milowy w podejściu do tematów turystyki oraz strategicznej promocji miasta w tym zakresie. Kampania w znacznej części będzie finansowana z zewnętrznych źródeł.

Głównym jej założeniem jest stworzenie najmodniejszej destynacji w 2020 roku oraz zwiększenie ruchu turystycznego w Świnoujściu. Szeroko zasięgowa, celowa kampania rozpocznie się już w maju. Realizowana będzie między innymi poprzez budowanie rozpoznawalności marki za pomocą kampanii online (Google oraz Facebook), digital marketingu, public relations, content marketingu, komunikacji w mediach społecznościowych, radiu, ale i reklamy w przestrzeni miejskiej, poprzez billboardy, które pojawią się w najbliższym czasie w największych miastach w Polsce.

branża turystyczna
źródło: Publicon Sp z o.o.

W kampanii nie zabraknie współpracy z mediami lokalnymi czy największymi serwisami turystycznymi. Agregatem treści i miejscem, do którego kierowani będą spragnieni wiedzy turyści, będzie dedykowana strona turystyczna Świnoujścia – visit.swinoujscie.pl, funkcjonująca w języku polskim, angielskim, niemieckim i czeskim.

Kluczem do sukcesu jest także współdziałanie z lokalną branżą turystyczną, która w maju wzięła udział w intensywnych szkoleniach z zakresu brandingu, mediów społecznościowych, kampanii promocyjnych online czy do sprzedaży usług. Wszystko po to, by jak najmocniej wykorzystać potencjał branży i w ramach synergii działań prowadzić efektywną kampanię, która pomoże z sukcesem realizować założone cele.

Różnorodność atrakcji, międzynarodowy kurort i najszersza w Polsce plaża

Kampania oparta jest na spójnej i przemyślanej komunikacji. Świnoujście to nie tylko nowoczesny i międzynarodowy kurort, ale i unikatowe miejsce w skali kraju. Położone na 44 wyspach, na granicy państw oraz styku lądu i morza, oferuje turystom cały wachlarz możliwości, spośród których każdy znajdzie coś dla siebie. Liczne atrakcje – turystyka wodna, rowerowa, bogactwo natury – przesądziły o motywie przewodnim kampanii. „Świnoujście – wyspy możliwości”, czyli główne hasło promocyjne, wskazuje na niezwykłą różnorodność miasta.

O wyjątkowości Świnoujścia świadczy także unikatowa plaża, która w najszerszym miejscu ma 200 m. To bezdyskusyjnie największa przewaga konkurencyjna Świnoujścia na tle pozostałych nadmorskich ośrodków. To właśnie ona pojawi się na outdoorowych kreacjach reklamowych w największych polskich miastach oraz licznych banerach, przestrzeniach reklamowych online, gazecie, prasie online czy telewizji.

Nowa marka turystyczna Świnoujścia

Na potrzeby kampanii przygotowany został także specjalny znak turystyczny, komunikujący markę Świnoujścia na zewnątrz. Nawiązano w nim do tożsamości miasta i jego historii poprzez wykorzystanie jednego z najważniejszych symboli Świnoujścia – Stawy Młyny, pokazanego jednak w nowej, bardziej eleganckiej i aktualnej formie.

Dzięki temu zabiegowi marka Świnoujście pozycjonowana jest w rejestrze premium. Nadbałtycki kurort będzie pokazany przez pryzmat jakości oraz wysokich standardów, które widoczne są na ulicach naszego miasta. Chcemy zatem nie tylko poszerzyć grupę docelową marki i oddać klimat kurortu, ale także budować tak ważne dzisiaj skojarzenia z bezpieczeństwem. Najszersza w Polsce plaża również daje nam takie możliwości.

Wioleta Samitowska z Urzędu Miasta w Świnoujściu

torba Świnoujście
źródło: Publicon Sp z o.o.

Takie pozycjonowanie stanowi niewątpliwy wyróżnik na tle konkurencji. Świnoujście to rodzimy nadbałtycki kurort – wyrażamy to polskim krojem pisma autorstwa Łukasza Dziedzica. Jego nazwa – LATO – to akcent nawiązujący do pory roku, w której Świnoujście odwiedza najwięcej osób. Nie bez znaczenia jest też kolorystyka w systemie identyfikacji wizualnej. To kolory morza, zachodów i wschodów słońca nad Bałtykiem – plaży skąpanej w letnim słońcu.

Kampania będzie prowadzona do września.


Źródło: Informacja prasowa Urzędu Miasta w Świnoujściu

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polskie miasta gotowe na turystów

Polskie miasta

Od kilkunastu dni hotele, restauracje i atrakcje turystyczne w całej Polsce przystosowują się do nowych regulacji i wracają do działalności. Polskie miasta biorące udział w kampanii #CityWillWait już nie czekają, a są gotowe na bezpieczne przyjęcie powracających turystów. Dlatego akcja będzie kontynuowana pod hasłem #CityIsReady #JesteśmyGotowi.

Gotowość do bezpiecznego przyjmowania turystów i gości oznacza być albo nie być dla wielu podmiotów branży turystycznej. Ponadto według kwietniowych badań przeprowadzonych na zlecenie Polskiej Organizacji Turystycznej (POT), pomimo obecnych ograniczeń, 30 procent Polaków planuje w ciągu nadchodzących tygodni przynajmniej jeden wyjazd o charakterze turystycznym, zawierający nocleg.

Swoje punkty informacji turystycznej dostosowały do nowych rygorów i otworzyły już Gdańsk, Warszawa, Kielce, Kraków, Lublin, Łódź, Sopot, Poznań, Olsztyn oraz Toruń. W tym ostatnim pierwsi goście zagraniczni pojawili się 14 maja i pochodzili z… Meksyku (przebywali w Polsce już od dłuższego czasu).

Polskie miasta gotowe na turystów
fot. Gdańska Organizacja Turystyczna

Dowodzi to, jak istotne jest wsparcie doradcze i promocyjne, którego dostarczają miejskie i metropolitalne lokalne organizacje turystyczne lub odpowiednie wydziały urzędów miast. Jedną z inicjatyw z tej kategorii była akcja #CityWillWait. Pozytywny przekaz i współpraca okazały się kluczem do sukcesu. Każdego dnia w mediach społecznościowych można było oglądać zdjęcia i filmy z charakterystyczną kolorową ramką i hashtagiem. Przypominały mieszkańcom i turystom o najciekawszych miejscach i atrakcjach, które będzie można odwiedzać po łagodzeniu restrykcji związanych z pandemią koronawirusa. Zaczęło się od Gdańska (pomysłodawcy akcji), Łodzi, Poznania i Warszawy. Wkrótce dołączyły Lublin, Olsztyn i Toruń, a niedługo później dołączyły Sopot, Kielce, Opole, Kraków, Szczecin i Gdynia. Dziś to 13 miast – zjednoczonych, wspierających się i działających razem. Dzięki wsparciu mediów informacje o akcji dotarły do 1,4 miliona odbiorców, a do trwającej od początku kwietnia akcji zaczęły dołączać kolejne miasta.

Kampania zyskała także uznanie zagranicą. Znalazła się w katalogu dobrych praktyk „An ECM Guide to Sustainable Recovery”, wydanym przez European Cities Marketing – europejską sieć, zrzeszającą ponad sto miast.

Zainicjowanie procesu odmrażania gospodarki w Polsce skłoniło miasta biorące udział w inicjatywie do jej kontynuacji, jednak pod nowym hasłem #CityIsReady i #JesteśmyGotowi. Tym razem nacisk zostanie położony na promocję już dostępnych atrakcji turystycznych i bezpiecznych form spędzania wolnego czasu w miastach biorących udział w akcji. Przywołane na wstępie badania POT wskazują, że w najbliższym czasie dominować będzie zainteresowanie wypoczynkiem na łonie natury. Jednak warto przypomnieć, że tereny zieleni stanowią około 1/4 powierzchni Poznania i Gdańska. W Toruniu i Olsztynie jest to 30 procent, w Gdyni 47 procent, w Warszawie 42 procent, a rekordzistą jest Sopot z wynikiem 60 procent¹. Potencjał przyrodniczy wzbogaca dostęp miast do morza (Gdańska, Gdyni, Sopotu), rzeki (Warszawa, Toruń, Kraków) jezior (Olsztyn, Poznań, Lublin), lasów i parków, oraz rezerwatów geologicznych (Kielce). Te propozycje staną się naturalnym uzupełnieniem oferty turystycznej miasta, bazującej na dziedzictwie kulturowym, a w wielu przypadkach działalności sektora MICE (targi i kongresy). Może stać się to impulsem do rozwoju turystyki zrównoważonej i mikroturystyki. Wycieczki do tych miejsc ułatwiają funkcjonujące systemy wypożyczalni rowerów.

polskie miasta
fot. Oliur Rahman/pexels.com

O tym, które miasta są gotowe na przyjęcia turystów i co mają do zaproponowania można się dowiedzieć ze stron internetowych i kanałów społecznościowych:

¹https://biqdata.wyborcza.pl/biqdata/7,159116,25025157,fala-upalow-szukasz-schronienia-zobacz-ile-terenow-zielonych.html


Źródło: Informacja prasowa Gdańska Organizacja Turystyczna

 

Martyna Pacholak

W pierwszej połowie 2019 roku w Dubaju zanocowało ponad 8 milionów turystów!

Dubaj odwiedziło 8,36 milionów turystów z całego świata, spędzając w mieście przynajmniej jedną noc. Jest to o 3% więcej niż w analogicznym okresie w roku ubiegłym (8,10 milionów). Tak duży wzrost świadczy o silnej pozycji dubajskiego sektora turystycznego, który jest kluczowym elementem dywersyfikacji gospodarczej i ważnym czynnikiem przyczyniającym się do wzrostu PKB w 2020 r. Tak duża liczba przyjezdnych umocniła również pozycję Dubaju jako najpopularniejszego kierunku turystycznego na świecie.

Pomimo trudnych warunków lotniczych i niestabilnej sytuacji geopolitycznej, po raz kolejny najwięcej turystów przyleciało z Indii (aż 997 000). Dubaj nieprzerwanie cieszy się zainteresowaniem mieszkańców Indii głównie ze względu na wysoką skuteczność kampanii promocyjnych prowadzonych w miastach powyżej 1 miliona mieszkańców. 

Niezmiennie na drugim miejscu pod względem liczby przyjezdnych znajdują się mieszkańcy Arabii Saudyjskiej (755 000 turystów). Stanowi to 2% wzrost w porównywaniu z pierwszym półroczem 2018 r. Największy wzrost (o 4,9%) nastąpił w okresie święta Id al-Fitr (święto dziękczynienia obchodzone w islamie na zakończenie ramadanu). Na tej podstawie można powiedzieć, że Dubaj cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem wśród saudyjskich rodzin.  

Stabilną pozycję w rankingu utrzymuje również Wielka Brytania, z której przyjechało 586 000 podróżnych, pomimo wyraźnego osłabienia brytyjskiego funta szterlinga (w stosunku do dolara amerykańskiego) oraz politycznych i gospodarczych perturbacji związanych z brexitem. 

Rekordowy 11% wzrost w stosunku do pierwszego półrocza 2018 r. został osiągnięty przez Chińczyków (4 pozycja w rankingu). W okresie od stycznia do czerwca 2019 r. do Dubaju przyjechało 501 000 gości z tego kraju. To potwierdzenie sukcesu strategii Dubai Tourism, której celem jest między innymi utrzymanie wysokiego zainteresowania kierunkiem na chińskim rynku. 

Bardzo wysoki wzrost liczby turystów przyjeżdżających do Dubaju osiągnął też Oman. Dzięki 28% wzrostowi kraj ten znalazł się w pierwszej piątce (499 000 turystów). Stanowi to potwierdzenie skuteczności sezonowych kampanii i działań prowadzonych przez miasto. 

W 2018 r. wprowadzono możliwość wyrobienia dubajskiej wizy po przyjeździe do Emiratu. Spowodowało to gwałtowny wzrost turystów podróżujących z Rosji. W pierwszej połowie 2019 r. do Dubaju przyjechało 375 000 rosyjskich turystów (6 miejsce w rankingu). 

Turyści ze Stanów Zjednoczonych znaleźli się na siódmym miejscu w rankingu (329 000 odwiedzających). Stanowi to nieznaczny wzrost w porównaniu do pierwszej połowy zeszłego roku (327 000). Liczba przyjezdnych z Niemiec wzrosła o 5% (316 000 odwiedzających). Turystów z Pakistanu było 3% więcej (253 000). Kraje te zajęły odpowiednio 8 i 9 pozycję. Pierwszą dziesiątkę zamykają Filipiny, które skoczyły o 3 pozycje do góry (216 000 turystów). Ten 29% wzrost sprawia, że jest to najszybciej rozwijający się rynek turystów przyjeżdżających do Dubaju w 2019 roku.

Kraje Europy Zachodniej są regionalnym liderem pod względem liczby przyjezdnych w pierwszej połowie 2019 r. Stanowią oni 21% wszystkich turystów. Jest to zasługa Dubai Tourism, który wciąż pozyskuje nowe rynki oraz wykorzystuje bezpośrednie połączenia lotnicze do Europy. Obok Wielkiej Brytanii i Niemiec, 10% wzrost  przypadł na Francję i 5% na Włochy. Drugie i trzecie miejsce w rankingu regionalnym zajmuje Rada Współpracy Zatoki Perskiej oraz kraje Azji Południowej. Osiągnęły odpowiednio 18% i 16% udział w liczbie turystów przyjeżdżających do Dubaju. Turyści z Azji Północnej i Południowo-Wschodniej stanowią 12% wszystkich przyjezdnych. Podróżni z Bliskiego Wschodu i Afryki Północnej stanowią 10% wszystkich turystów. Rosja oraz kraje Europy Wschodniej mają 9% udział w dubajskim rynku turystyki przyjazdowej. Turyści z Ameryki Północnej i Południowej stanowią 7% wszystkich podróżujących, a Afryki – 5%. 

Dubaj nadal podejmuje wyzwania, które mają dynamicznie rozwijać branżę turystyczną. Ułatwianie przyjazdu do Emiratu dzięki nieskomplikowanym procedurom wjazdowym pozostaje nadrzędnym priorytetem Dubai Tourism. Z opłaty wizowej zostały zwolnione dzieci poniżej 18. roku życia, podróżujące w towarzystwie rodziców. Wszystkie te działania wzmacniają status Dubaju jako czołowego kierunku turystycznego przyjaznego rodzinom.

Miasto nadal skupiała swoje wysiłki na zapewnianiu mieszkańcom i turystom szeregu najwyższej klasy ofert i atrakcji. Jednym z osiągnieć było otwarcie największego w regionie, wielofunkcyjnego centrum rozrywki Coca-Cola Arena. Centrum, które pomieści 17 000 osób, oferuje całoroczny program turniejów sportowych i e-sportowych, wydarzeń teatralnych, występów muzycznych i konferencji. 

Branża hotelowa

Dubajskie hotele nadal pozostają nieodłącznym elementem sukcesu Emiratu. Przyczyniają się do szerokiego rozwoju branży turystycznej poprzez dostarczanie najwyższej jakości usług i standardów.

Średnie obłożenie hoteli wynosiło 76%. Stanowi to jeden z najwyższych wskaźników na świecie. W pierwszej połowie roku obiekty noclegowe udzieliły łącznie 15,71 milionów noclegów (wzrost o 5% w stosunku do analogicznego okresu w 2018 r.).

Na koniec czerwca 2019 r. dubajska baza hotelowa dysponowała 118 345 miejsc noclegowych w 714 placówkach. Oznacza to 6% wzrost, który jest potwierdzeniem dużej stabilności inwestycyjnej. 

Luksusowe 4- i 5-gwiazdkowe hotele stanowiły odpowiednio 25% i 34% bazy hotelowej Emiratu, natomiast placówki mające od 1 do 3 gwiazdek stanowiły 20%. 21% udział w bazie noclegowej stanowią apartamenty hotelowe z kategorii deluxe/superior i standard, odpowiadając na rosnący popyt na bardziej zdywersyfikowane rodzaje noclegu. 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF