Elon Musk kupuje Twittera!

Elon Musk nie zatrzymuje się na byciu jedynie udziałowcem czołowego portalu internetowego. Tym razem postanowił całkowicie kupić Twittera za oszałamiającą kwotę.

Właściciel Tesli w marcu wykupił 9,2% akcji w firmie za ok. 3 mld dolarów. Tym samym stał się jego największym udziałowcem.  Wczoraj Musk poszedł o krok dalej i po przeznaczeniu prawie 50 miliardów udało mu się kupić całą spółkę za kwotę ok. 44 mld dolarów (54 dolary za akcję). Transakcja została sfinalizowana w poniedziałek wieczorem.

Decyzja o kupnie Twittera jest podyktowana opinią Muska nt. obecnej polityki Twittera. Kontrahent twierdzi, że portal nie respektuje zasady wolności słowa i ucisza kontrowersyjnych użytkowników.

Adam Daniluk

Elon Musk największym udziałowcem Twittera

Elon Musk

Właściciel Tesli i SpaceX przejmuje 9,2% akcji Twittera, mając teraz nawet większy udział od samego właściciela, Jacka Dorseya.

Od momentu przejęcia udziałów przez miliardera wartość akcji Twittera podskoczyła aż o 26%. Wartość portalu zanotowała wzrost aż o 8 mld dolarów, a jej wyceniono ją na prawie 40 mld dolarów.

Do transakcji doszło w poniedziałek, a cena wykupionych akcji wyniosła Muska ok. 3 mld dolarów. Teraz wartość akcji właściciela SpaceX podskoczyła do 3,6 mld dolarów.

Jeszcze niedawno Elon Musk otwarcie krytykował portale społecznościowe takie jak Twitter, twierdząc, że brak na nich wolności słowa.

Adam Daniluk

Twitter omija rosyjską cenzurę

Twitter TOR

Twitter uruchamia wersję serwisu dostępną na przeglądarkach TOR. Pozwoli to ominąć rosyjską cenzurę.

Dark web to specjalny rodzaj sieci, z której można korzystać przy pomocy przeglądarki TOR. Wykorzystuje ona tzw. trasowanie cebulowe. Nazwa pochodzi od tego, że wszelkie treści są wielokrotnie szyfrowane w sposób warstwowy (analogia do cebuli). Zapewnia to anonimowość użytkownika i ułatwia dostęp do ocenzurowanych i ukrytych treści.

Wśród zablokowanych na Rosji serwisów swoje TOR-owe wersje uruchomiły już wcześniej Facebook oraz BBC.

Sieć TOR można bez problemów zainstalować na naszym komputerze. Wystarczy znaleźć odpowiedni plik instalacyjny, który jest powszechnie dostępny i można go wyszukać przy pomocy zwykłej przeglądarki.

Adam Daniluk

Nowe narzędzia twórców. YouTube wejdzie w NFT

Neal Mohan, dyrektor ds. produktu Youtube ogłosił w czwartkowym blogu wprowadzenie nowych narzędzi, które pomogą twórcom zarobić więcej pieniędzy. Dodatkowo planują implementować swoje rozwiązania związane z NFT.

YouTube doda twórcom możliwość odpowiadania na komentarze za pomocą wideo oraz tworzenie wspólnych transmisji live. Dodatkowo wprowadzona zostanie możliwość robienia zakupów na platformie. Podczas filmu z przedstawioną ofertą handlową na ekranie może pojawić się rzeczywista opcja zakupu przedmiotu.

To jeszcze nie koniec czego dowiedzieliśmy się w czwartkowym blogu. W przyszłości twórcy dostaną możliwość sprzedawania swoich filmów jako tokeny NFT. Da to fanom możliwość posiadania na własność oryginalnych treści, filmów, postów czy nawet doświadczeń ulubionych twórców.

Youtube nie jest jedyną firmą wchodzącą w NFT. Również Twitter udostępnił możliwość stworzenia profilu NFT, a Meta testuje kolejne rozwiązania do wprowadzenia innowacji na swoje portale.

Adam Daniluk

Twitter testuje zdjęcia profilowe NFT

NFT profile pictures

Twitter chce wprowadzić system, który pozwoli na wyświetlanie NFT w profilu użytkownika.

Profilowe NFT pozwoli na okazanie dowodu jego posiadania. Użytkownicy po kliknięciu  zostaną przeniesieni na stronę, gdzie wyświetlony zostanie certyfikat własności. Po wykonaniu podanych przez serwis instrukcji będzie można otrzymać więcej informacji o tokenie. Dodatkowo serwis chce zabezpieczyć obrazki przed kradzieżą. NFT skopiowane przez innych użytkowników nie będzie posiadało właściwego źródła.

Jak się okazuje, zmienienie swojego profilowego na NFT będzie konieczne.

Twitter NFT
źródło: twitter.com/flytip

Adam Daniluk

CEO Twittera rezygnuje

Jack Dorsey Twitter

Jack Dorsey współzałożyciel i wieloletni prezes spółki rezygnuje ze swojej pozycji. Jak podkreśla jest to jego własna decyzja. Co za nią stoi?

W oświadczeniu, którym podzielił się na własnej platformie podaje on trzy powody które skłoniły go do odejścia. Pierwszym jest nowy CEO Parag Agrawal, które “Rozumie firmę i jej potrzeby” drugim przewodniczący rady nadzorczej Bret Taylor a trzecim każdy z pracowników firmy, w których Jack wierzy całym sercem.

Są to jedynie powody, dla których rezygnacja następuje właśnie teraz. Zdaniem Dorseya po blisko szesnastu latach firma potrzebuje pozbyć się swojego założyciela z pozycji prezesa. Równocześnie założyciel rezygnuje również ze swojego miejsca w radzie nadzorczej. Wszystko po to, aby dać nowemu przywództwu pole do działania bez ograniczeń. Zdaniem współtwórcy platformy. Twitter musi pokazać, że może funkcjonować jako niezależna firma, a jej założyciele mogą to ograniczać.

 

Dorsey od czasu założenia platformy pełnił obowiązki CEO od 2006 do 2008 roku. Po swoim opuszczeniu Twittera zaangażował się w inny projekt Square. W którym aktualnie pełni funkcję CEO. Do pierwszej firmy wrócił w 2015 roku ponownie na stanowisko dyrektora generalnego, które piastował do wczorajszej rezygnacji.

Jack pozostanie członkiem rady nadzorczej w najbliższych miesiącach, aby wspomóc nowy zarząd w transformacji.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Twitter, niebieski feniks z popiołów

Twitter

Po kryzysie w okolicach 2017 ostatnie lata dla jednego z największych portali social media są coraz lepsze.

Platforma istniejąca od 2006 roku prężnie się rozwijała, aby po dziesięciu latach zaliczyć duże problem z rozwojem, liczbą użytkowników i przychodami. Od dwóch lat jednak wszystko wróciło na odpowiednie tory, a efekty dostrzega każdy użytkownik.  Już w tym roku Twitter poinformował o uruchomieniu swojej pierwszej usługi subskrypcyjnej.
Twitter Blue pozwala użytkownikom na bardziej rozbudowaną personalizację aplikacji, cofnięcie swoich postów przez 30 sekund po opublikowaniu, tryb czytania, codzienną porcję wiadomości oraz możliwość publikowania dłuższych filmów.
Dzisiaj ogłoszone zostało również przejęcie zewnętrznej aplikacji Thread Reader, która pozwalała na ułatwione łączenie wpisów w jeden tekst. Jej funkcjonalność najprawdopodobniej dołączona zostanie do subskrypcji Blue.

Nie jest to jedyny zakup firmy w ostatnim czasie, wcześniej łupem giganta padło Revue platforma biuletynowa. Breaker, który posłużył jako fundament Twitter Spaces, a w zeszłym miesiącu było to Sphere aplikacja do czatowania w grupach.

Kolejną nowością jest ogłoszone dzisiaj API v2, które ma pozwolić na lepszą integrację zewnętrznych aplikacji. Sugeruje to, że możemy spodziewać się w najbliższym czasie nowych funkcji. Być może  rozbudowanej analityki, jeżeli nie od samego producenta to od innych twórców.

Wszystko wskazuje na to, największy konkurenta Facebooka rośnie w siłę i nie zamierza oddawać pola tak łatwo.

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Polacy w social media 2021. Na Facebooku szukamy pomocy, a na Twitterze słowo „polski” odmieniamy przez wszystkie przypadki

Facebook

Ze wszystkich portali społecznościowych Polacy najbardziej lubią Facebooka, jak wynika z analizy polskiego SentiOne. Szukają na nim wsparcia, promują zbiórki charytatywne. Drugim najpopularniejszym portalem jest Twitter, na którym większość dyskusji ma charakter narodowy, a słowo „polski” jest odmieniane przez wszystkie przypadki. Na Instagramie rozmawiamy głównie o pięknie i ciałopozytywności, a LinkedIn jest zdominowany przez mężczyzn.

W Polsce z mediów społecznościowych korzysta 25,9 mln osób, a więc blisko 70 proc. populacji naszego kraju*. SentiOne, polska firma zajmująca się m.in. monitoringiem Internetu z wykorzystaniem zaawansowanej technologii sztucznej inteligencji, sprawdziła nie tylko, z których mediów społecznościowych Polacy korzystają najczęściej, ale też do czego używają poszczególnych platform i co o nich piszą w Internecie. Analizie poddano niemal 5,2 mln wypowiedzi w języku polskim z mediów społecznościowych, forów, blogów, serwisów, portali, serwisów wideo oraz porównywarek opinii z ostatnich trzech miesięcy.

Na Facebooku najczęściej szukamy pomocy

Najpopularniejszym portalem społecznościowym wśród Polaków jest Facebook, zarówno pod względem liczby wypowiedzi na nim jak i o nim. Rozmowy na jego temat mają bardzo pozytywny wydźwięk – Brand Health Index wg SentiOne, czyli stosunek dobrych komentarzy do złych, wynosi 0,74. Zazwyczaj piszemy na Facebooku we wtorki w okolicach godziny 20:00.

Najczęściej używane przez Polaków na Facebooku sformułowania to „pozdrawiam”, „dziękuję”, „życzę miłego dnia”. Z czego to wynika?

Agnieszka UbaFacebook jest najpopularniejszym medium do szukania i udzielania pomocy. Każdego dnia wielu ludzi publikuje linki do zbiórek charytatywnych, promuje działalność fundacji, prosi o wsparcie swojego biznesu lub fanpage. Inną grupą są pozdrowienia sarkastyczne. Internauci „pozdrawiają” irytujących rozmówców, antyszczepionkowców, zwolenników teorii spiskowych i przeciwników politycznych. Wśród najpopularniejszych słów używanych na Facebooku wyróżnia się także „Trzaskowski”. Dzięki dużej aktywności w mediach społecznościowych prezydent Warszawy jest jedynym politykiem w zestawieniu najpopularniejszych dyskusji.

Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne

Twitter – miejsce dyskusji o sprawach narodowych

Drugim medium społecznościowym najchętniej używanym przez Polaków jest Twitter, na którym najczęściej piszemy w środy o godzinie 21:00. Brand Health Index jest w tym przypadku dość niski – tylko 0,48. Na Twitterze najczęściej rozmawiamy o polityce, a najpopularniejsi autorzy wpisów to Tvn24, TVP Info, Newseek Polska i Kancelaria Premiera RP. Dyskusje na Twitterze zdają się dotyczyć przede wszystkim spraw narodowych – najczęściej używane słowo to „polski”, odmieniane przez wszystkie przypadki: „polski ład”, „rząd Polski”, „polska przestrzeń powietrzna”, „kadra Polski”, „polski konflikt z Czechami”, „poczta polska” i „polscy lekkoatleci”.

Na Instagramie wszystko jest piękne

Trzecie miejsce na podium zajmuje Instagram z bardzo pozytywnym Brand Health Index na poziomie 0,85. Tutaj najczęściej jesteśmy aktywni we wtorki i środy między 21:00 a 22:00. Dominują rozmowy wokół tematu piękna: pięknego życia, pięknych zdjęć i widoków, pięknych wnętrz, pięknych stylizacji i pięknych par.

Agnieszka UbaPopularność rozmów o pięknie to także pokłosie obecnego trendu bodypositive. Wiele osób pisze: „nie będę wam tu pokazywać tylko pięknego życia, ale też prawdziwe”. A jednym z najpopularniejszych jest post Martyny Wojciechowskiej o pięknym kameleonie.

Agnieszka Uba, Head of Product Marketing z SentiOne

LinkedIn to domena mężczyzn

Kolejne miejsce zajmuje LinkedIn, o którym najczęściej rozmawiamy na Facebooku, zachęcając do obserwowania profili osób lub firm. O ile w przypadku pozostałych omawianych portali zainteresowanie osób wypowiadających się na ich temat rozkłada się mniej więcej po równo między kobiety i mężczyzn, tak w tym wypadku ponad 70 proc. stanowią mężczyźni. Jest to też jedyny portal, o którym mężczyźni wypowiadają się bardziej pozytywnie. Polacy korzystają z LinkedIn zgodnie z jego przeznaczeniem, czyli przede wszystkim do promowania firm, produktów i usług. Najczęściej piszemy na LinkedIn w środy i czwartki koło 9:00 i 15.00

Albicla już nie budzi zainteresowania Internautów

Polski portal społecznościowy Alibcla, który po uruchomieniu w styczniu cieszył się ogromną popularnością w sieci, teraz nie budzi już dużego zainteresowania, a większość wypowiedzi na jego temat ma negatywny wydźwięk. Posty najczęściej pojawiają się tam w czwartki i niedziele o 11:00, 75 proc. użytkowników to mężczyźni. TikTok często pojawia się w rozmowach na Facebooku i Twitterze oraz w recenzjach, np. na Google Play Store czy App Store. Najczęściej publikujemy tam posty w środy koło godziny 21:00. Większość opinii jest bardzo pozytywna, a najpopularniejsze sformułowania to: „fajna aplikacja”, „super”, „najlepsza”, „polecam”, „chcę konto”.

Polacy w mediach społecznościowych

*https://empemedia.pl/social-media-w-polsce-2021-nowy-raport/


Źródło: SentiOne

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wellbeing, One Planet, Tech Life – makrotrendy kluczowe dla brandów i marketerów w raporcie Twittera [RAPORT]

TwitterTrendsReport

Twitter przeanalizował miliardy tweetów i dyskusji z dwóch lat, przygotowując na tej postawie raport “The Conversation: Twitter Trends”. Raport wskazuje na 6 makrotrendów wyłaniających się z tych dyskusji, jak i cały szereg składających się na nie mikrotrendów. Raport Twittera ma być z założenia pomocą dla brandów i marketerów – podpowiadając jak lepiej poruszać się w szybko zmieniającym się świecie.

Twitter jest jedną z najpopularniejszych platform na świecie, a tego typu analiza miliardów prawdziwych, niecenzurowanych  wypowiedzi i dyskusji może mieć dla brandów wartość naprawdę trudną do przecenienia, w kontekście osiągania lepszego zrozumienia szybko ewoluujących trendów kulturowych, czy konsumenckich. Marketerzy szukają bezpośredniego i efektywnego dotarcia do grup docelowych; analizują dziesiątki czy setki danych, aby precyzyjnie zaplanować kampanie digital, szczególnie w mediach społecznościowych. Twitter oferuje całą paletę narzędzi reklamowych i precyzyjne targetowanie do szczegółowo określonych grup docelowych, a jednocześnie analizuje na bieżąco prawdziwe zachowania użytkowników – to sprawia, że jest świetnym i efektywnym kanałem dotarcia do konsumenta. Między innymi dlatego bardzo polecam tę lekturę polskim marketerom, chociaż przede wszystkim dlatego, że warto na bieżąco aktualizować swoją wiedzę o tym jak zmienia się świat i jak zmieniają się konsumenci; jak zmieniają się ich priorytety, potrzeby, myślenie, szczególnie że duża część analizowanego okresu przypada już na czas pandemii.

Justyna Duszyńska, CEO Httpool Polska

Twitter poddał analizie miliardy tweetów i dyskusji z okresu od końcówki 2018 roku, do końcówki 2020 roku.

Na tej podstawie analitycy Twittera wyodrębnili 6 makrotrendów, które określili następująco:

  • Wellbeing
  • Everyday wonder
  • Creator culture
  • One planet
  • Tech life
  • My identity
Twitter raport
Źródło: Httpool

Na każdy z tych trendów składają się mikrotrendy, szczegółowo omawiane w raporcie “The Conversation: Twitter Trends”. Raport zawiera również wskazówki i podpowiedzi dla marketerów i brandów, jak tę wiedzę adaptować do swoich strategii  biznesowych i marketingowych.

Pracując z wieloma markami, widzę jak ważne jest precyzyjne dotarcie do grupy docelowej i dobieranie odpowiednich narzędzi reklamowych. Tylko dzięki nim zaplanowane działania przekładają się na sukces i efektywność kampanii. Bez analizy danych, badań oraz stałego monitorowania zmieniających się zachowań użytkowników, marketerzy mają ograniczone możliwości zbudowania efektywnej kampanii w kanałach społecznościowych. Dlatego ten raport jest niezwykle ciekawym i wartościowym źródłem wiedzy, a także inspiracji jak marki mogą „podpiąć się” z komunikacją pod konkretne i ważne dyskusje, co możliwe jest właśnie tylko na Twitterze.

Anna Korc, Twitter Sales Lead Poland w Httpool Polska

 pobierz pełny raport


Źródło: Httpool

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Wielka wpadka Twittera. Włamano się na największe konta!

atak hakerów na twittera

W środę na kontach między innymi Baracka Obamy, Elona Muska, Jeffa Bezosa jak również Ubera, Apple'a i wielu innych firm pojawiły się wpisy zachęcające do wpłacania bitcoinów. Był to skoordynowany atak hakerski - prawdopodobnie największy w historii Twittera. Ile pieniędzy udało się wyłudzić hakerom?

Na każdym z kont pojawił się podobnie brzmiący wpis zachęcający do wpłacania bitcoinów z obietnicą odesłania dwukrotności wpłaconej kryptowaluty. Wspólnym elementem wszystkich tweetów był ten sam adres portfela, na który powinien być dokonany transfer.

W oficjalnym oświadczeniu Twitter zdradził, że atak był wymierzony w jego pracowników, którzy mają dostęp do wewnętrznych systemów oraz narzędzi do zarządzania serwisem. Konta, które zostały przejęte rzez hakerów zostały tymczasowo zablokowane na czas śledztwa oraz sprawdzania szkód wyrządzonych przez atak.

Oprócz wyżej wymienionych profili ofiarami ataku padły też konta należące do:

  • Mike’a Bloomberga
  • Floyda Mayweathera
  • HQ Trivia
  • Billa Gatesa
  • Warrena Buffeta
  • Kim Kardashian

Twitter bardzo szybko usunął posty zachęcające do wpłacania bitcoinów. Mimo to znalazła się grupa użytkowników, która dała się nabrać i wpłaciła na podany link kryptowaluty o łącznej wartości 110 tys. dolarów. Niestety dla nich nie ma szans na cofnięcie tych transakcji.

Środowy atak dał dużo do myślenia zarówno osobom zarządzającym serwisami społecznościowymi, jak również scenie politycznej. Musimy pamiętać, że w listopadzie w Stanach Zjednoczonych odbędą się wybory prezydenckie. Atak o podobnej skali może znacząco wpłynąć na ich wynik oraz postrzeganie kandydatów.

Źródło: socialmediatoday.com

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF