...

BRIEF dociera do polskich firm i ich pracowników – do wszystkich tych, którzy poszukują inspiracji w biznesie i oczekują informacji o ludziach, trendach i ideach.

Skontaktuj się z nami

Tom Clancy’s Rainbow Six Siege otwiera się na początkujących w V4 Community Cups

Challengermode to szwedzka firma technologiczna założona w 2014 roku, której misją jest zwiększenie dostępności rywalizacyjnej rozgrywki i e-sportu. Dzięki swojej platformie Challengermode dostarcza twórcom i wydawcom gier narzędzi do w pełni zautomatyzowanego tworzenia dla społeczności turniejów, rywalizacyjnych drabinek i tablic rankingowych. Obecnie najlepsza w swojej klasie technologia Challengermode jest wykorzystywana przez wszystkie podmioty zaangażowane w e-sport – w tym społeczności, twórców treści, marki i profesjonalnych organizatorów turniejów – do organizowania dziesiątek milionów zawodów każdego roku dla graczy na wszystkich poziomach umiejętności, na dowolnych urządzeniach i platformach.

Głównym celem tej nowej serii turniejów jest szersze otwarcie sceny e-sportowej Rainbow Six Siege dla graczy na wszystkich poziomach umiejętności i wypełnienie luki pomiędzy amatorską rozgrywką wieloosobową a bardziej profesjonalną przestrzenią e-sportową, w której gracze mogą regularnie rywalizować o prawdziwe nagrody. Współpraca z Challengermode sprawiła, że konfiguracja i udział w tych turniejach są bezproblemowe i łatwe do skalowania dla wszystkich chętnych graczy z obszaru Grupy Wyszehradzkiej. Nie możemy się też doczekać dalszej współpracy z Challengermode nad turniejami, które sprawią, że gracze będą wracać, aby cieszyć się Rainbow Six Siege w nadchodzących miesiącach i latach.

Kamil Ściana, Brand Marketing Manager CEE w firmie Ubisoft

Jesteśmy zachwyceni współpracą z Ubisoftem nad wprowadzeniem inicjatywy oddolnych e-sportowych turniejów Tom Clancy’s Rainbow Six Siege w życie na platformie Challengermode. Razem z jedną z najpopularniejszych marek na świecie tworzymy fundament dla graczy chcących wznieść się na wyższe poziomy turniejów wspieranych przez Ubisoft, co doskonale współgra z celem firmy Challengermode, jakim jest uczynienie e-sportu dostępnym dla wszystkich. Nie możemy się doczekać ścisłej współpracy z Ubisoftem przy tej serii cotygodniowych zawodów i kolejnych wspólnych projektów w przyszłości.

Patrik Jackiewicz, Senior Partnerships Manager w firmie Challengermode

Gracze z Polski, Czech, Słowacji i Węgier mogą rejestrować się już teraz za pośrednictwem platformy e-sportowej Challengermode i przygotować się do rywalizacji o kredyty w grze umożliwiające zakup najnowszych operatorów, mundurów, skórek na broń, ozdób broni i nie tylko. Te cotygodniowe turnieje dadzą osobom chętnym do zaangażowania się w e-sport z grą Tom Clancy’s Rainbow Six Siege szansę na podniesienie swoich umiejętności poprzez granie jak zawodowcy w ramach zorganizowanej rywalizacji – wszystko to na jednej scentralizowanej platformie. Organizatorem turniejów jest Challengermode.

Więcej informacji o Tom Clancy’s Rainbow Six Siege znaleźć można na stronie www.rainbow6.com. Zachęcamy też od obserwowania twitter.com/Rainbow6Game.
Aby dowiedzieć się więcej o rozgrywkach e-sportowych Tom Clancy’s Rainbow Six, zapraszamy pod adres www.rainbow6.com/esports oraz do obserwowania twitter.com/R6esports i Instagram.com/R6esports.

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Ubisoft zapowiada Rainbow Six Mobile

Rainbow Six

Gra będzie klasyczną strzelanką, z dużym naciskiem na taktykę. Nad grą będą czuwać równolegle osoby odpowiedzialne za komputerową wersję gry. Obie platformy mają otrzymać unikalną dla swojej wersji zawartość.

W naszej wizji chcemy przenieść uniwersum Rainbow Six na urządzenia mobilne, aby więcej ludzi na całym świecie mogło cieszyć się tym konkurencyjnym, taktycznym i wciągającym doświadczeniem FPS, kiedy tylko zechcą. Czujemy się szczęśliwi, że rynek mobilny ewoluował do tego stopnia, że możemy zagrać w tak ambitną grę na telefonach.

Ubisoft

Premiera gry nie została jeszcze ujawniona, ale Ubisoft zapowiedziało nadchodzące beta-testy.

Adam Daniluk

Ubisoft aktualizuje swoją scenę e-sportową

Ubisoft gry

Xavier Daniele, dotychczasowy dyrektor ds. e-sportu w regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka) powołał specjalny dział. Jego celem jest nadanie wspólnego kierunku wszystkim podmiotom e-sportowym Ubisoftu. W firmie wszystko zaczęło się sypać po tym jak biura w regionie EMEA i NCSA zostały przejęte przez główne zarządy swoich regionów. To wszystko wywołało zaburzenie komunikacji pomiędzy poszczególnymi ligami. Doszło do tego, że w 2020 Ubisoft posiadał cztery ligi posiadające zupełnie różne formaty!

Skonsolidowany zespół ds. e-sportu podejmie się wyzwania na wszelkich płaszczyznach organizacji struktury e-sportowej w firmie. Do ich zadań należeć będą produkcja treści, planowanie wydarzeń, formatów przy jednoczesnym wspieraniu oddziałów odpowiedzialnych za produkcję gier. Celem jest wspomniane wcześniej ujednolicenie lig i uformowanie oddziałów sceny e-sportowej tak, by przypominały charakterem działania jedną, zwartą organizację.

Od sześciu lat prowadzimy działania e-sportowe na całym świecie na wielu płaszczyznach. W tym: na turniejach amatorkich, półprofesjonalnych i profesjonalnych. Jeśli spojrzymy na nasz flagowy projekt – Rainbow Six Siege, możemy śmiało powiedzieć, że wraz z naszą społecznością, graczami profesjonalnymi i organizacjami partnerskimi zbudowaliśmy cały ekosystem od zera, krok po kroku.

Xavier Daniele, Ubisoft, Dyrektor Działu ds. E-sportu 

Scena Rainbow Six Siege rozpoczyna swój 7 rok działania. W grze istnieją 4 ligi, w których bierze udział ponad 60 drużyn. Poza tym tytułem scentralizowany dział będzie również pracował nad turniejami gier Brawlhalla, Trackmania i For Honor oraz nad innymi, przyszłymi tytułami e-sportowymi Ubisoftu.

 

 

Adam Daniluk

Rainbow Six Polish Masters z dużą wartością mediową

Rainbow Six Polish Masters

Six Polish Masters to największe zawody Rainbow Six Siege organizowane dotychczas w Polsce i jednocześnie część globalnego e-sportowego ekosystemu Rainbow Six, dzięki któremu zwycięzca ma możliwość rywalizacji w Europejskiej Lidze Challenger będącej punktem wyjścia do Ligi Europejskiej.

Podstawą do badania były wszelkie materiały związane z wydarzeniem, a które pojawiły się w telewizji na kanale Polsat Games, internecie – w tym na oficjalnym kanale Rainbow6PL na Twitchu – mediach społecznościowych oraz artykuły redakcyjne.

Na podstawie danych prezentujących podział ekspozycji według mediów, dominującą rolę pełni telewizja, której udział stanowi 74% i który odpowiada za 9,1 miliona zł wartości ekspozycji. Drugim medium z największym udziałem okazał się Twitch, który odpowiadał za 23,1% wartości ekspozycji wynoszącej 2,84 miliona złotych.

Badanie objęło również marki, które były obecne w trakcie Polish Masters 2021. Pentagon Research przeanalizował formy ekspozycji, na które składały się nośniki statyczne, dynamiczne i tekstowe oraz sumaryczną liczbę ekspozycji we wszystkich badanych mediach, aby określić wartości dla poszczególnych marek. Tym samym największą liczbę ekspozycji – 24724 – zdobył partner turnieju – marka OMEN – którego formaty promujące linię laptopów gamingowych OMEN 15 wygenerowały 3,6 miliona zł wartości.

W zestawieniu znalazły się także drużyny biorące udział w turnieju, które również zostały objęte badaniem jako marki. Podium zajęły takie organizacje jak XPG Invicta z 964 tys. wartości ekspozycji, NOX Esports z 926 tys. oraz Team ESCA Gaming z 846 tys.

Bardzo cieszą nas tak dobre wyniki zawodów, ale pragnę podkreślić, że wsparcie Rainbow Six Polish Masters jest naturalnym krokiem w rozwoju e-sportowej kultury i realizacją naszego celu jakim jest inwestowanie w młode talenty. Rozgrywki dostarczają wielu wrażeń i emocji, a zawodnikom dają pole do pokazania się i walczenia o niemałą pulę nagród. Dzięki coraz bogatszej ofercie urządzeń i peryferiów OMEN (ale też innych, jak Victus) możemy uzbrajać zarówno tych, którzy poświęcają się w walce o najwyższe miejsca jak i graczy, którzy stawiają na relaks, ale z wykorzystaniem najwyższej jakości produktów. Nie poprzestajemy na tym i planujemy dalszy rozwój i zaangażowanie w świat esportu, by wszyscy zawodnicy, niezależnie od poziomu mogli razem z OMEN sięgać szczytów

 Katarzyna Dulemba, PS Gaming Marketing, HP Inc Polska. 

 

Adam Daniluk

Rusza Polish Cup 2022 – drugi międzysezonowy turniej Rainbow Six Siege!

R6PC Ubisoft

Pierwszy turniej kwalifikacyjny odbędzie się za 3 tygodnie, 11 listopada.

Kwalifikacje I dzień 1 – 11.11.2021 (czwartek)

Kwalifikacje I dzień 2 – 15.11.2021 (poniedziałek) – 4 najlepsze drużyny awansują do Fazy Ligowej Turnieju

Kwalifikacje II dzień 1 – 16.11.2021 (wtorek)

Kwalifikacje II dzień 2 – 18.11.2021 (czwartek) – 4 najlepsze drużyny awansują do Fazy Ligowej Turnieju

Za nami pełen emocji turniej Polish Masters 2021 a że życie nie lubi próżni to już szykujemy dla graczy kolejną okazję do esportowej rywalizacji – Polish Cup 2022..

Tomek Korycki współwłaściciel agencji Event Partners odpowiedzialnej za realizację oficjalnych turniejów Rainbow Six

R6PC Ubisoft Polish Cup

Na najlepsze 8 drużyn czeka 14 kolejek, w ramach których będą rywalizować w formacie ligowym, a które zakończą się 3-dniowym finałem online. Całość rozgrywek począwszy od fazy ligowej będzie transmitowana na oficjalnym kanale twitch.tv/rainbow6pl.

Szczegółowe informacje dotyczące Rainbow Six Polish Cup oraz Regulamin rozgrywek będą dostępne na stronie r6polishcup.pl.

Śledź wydarzenia z turnieju na Twitterze pod hashtagami #R6PC #R6PC22!


Źródło: Ubisoft 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Rainbow Six – esportowa gra, która konsekwentnie się rozwija

Rainbow Six

Jednym z kluczowych turniejów w 2020 roku było Rainbow Six Polish Masters, gdzie kluczowymi partnerami był Logitech oraz HP Omen, a wartość ekspozycji mediowej przekroczyła 5 milionów złotych. Świetnie pokazuje to możliwości dotarcia poprzez esport do szerokiej społeczności graczy.

Sam Ubisoft również bardzo pozytywnie komentuje zdarzenia oraz znaczący rozwój z 2020 roku (https://brief.pl/esport-rainbow-six/) i widzi nadzieję na jeszcze większy rozwój 2021.

Rok 2020 był z pewnością przełomowy dla lokalnych scen w regionie – w tym oczywiście Polski – za sprawą włączenia mistrzostw w cały esportowy ekosystem Rainbow Sixa. Dzięki temu mogliśmy oglądać naszych Mistrzów – Izako Boars – w ramach rozgrywek European Challenger będących przedsionkiem European League.

Ponadto lokalnie udało się zrealizować najdłuższy dotąd cykl rozgrywek, bo trwający niemal 6 miesięcy Rainbow Six Polish Masters, który doczekał się rebrandingu, zmiany formatu rozgrywek na ligowy, pozyskał istotnych partnerów technologicznych jak Omen i Logitech G oraz jako jedyny w regionie EMEA – transmisję na żywo w telewizji linearnej.

Istnieją oczywiście elementy turnieju, które nie były możliwe do zrealizowania w tym roku przez sytuację pandemiczną, wierzę jednak, że w przyszłych edycjach, przy zachowaniu odpowiednich środków bezpieczeństwa uda się jeszcze bardziej podnieść atrakcyjność całego projektu – zarówno dla sponsorów, jak i dla fanów Siege’a.

Kamil Ściana, Brand Marketing Manager CEE, Ubisoft

Rainbow Six kontynuuje obraną drogę, czego świetnym przykładem jest zakończony w miniony weekend Rainbow Six Polish Cup Winter 2021, który wygrała drużyna NOX Esports, a w pierwszej czwórce zameldowały się również drużyny Devils.One, Cromcodiles, czy Illuminar Gaming, które w ostatnim miesiącu wkroczyło na scenę tej gry. Kolejne Rainbow Six Polish Masters już wkrótce!

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Ubisoft z zaskakującą kampanią na Youtubie i nową agencją

Ubisoft kampania reklamowa watch dogs legion

Francuski producent gier Ubisoft, nawiązał współpracę z agencją 360 stopni – Neon Shake. Pierwszą akcją przeprowadzoną przez wrocławski zespół, jest kreatywna kampania promująca nową grę Watch Dogs: Legion. Agencja odpowiadała za koncepcję i kompleksową realizację.  Efektem tych prac była nietypowa i zaskakująca kampania, w której widzowie na Youtube otrzymywali personalizowane wiadomości.

Ubisoft logo
Źródło: Ubisoft

Mamy duże kompetencje w digital i video marketingu. Dlatego to zadanie idealnie pasowało, by je wykorzystać. De facto połączyliśmy grę i działania promocyjne w jedną całość. Użytkownikom Youtuba, w reklamie przed filmem lub w jego trakcie, pojawiał się materiał video skierowany bezpośrednio do nich i nawiązujący do tego co oglądają. Dzięki temu wywoływał poczucie przejęcia komputera. W ten sposób nawiązaliśmy spójnie do gry, której dużą częścią jest motyw hackowania urządzeń oraz inwigilacja.

 Łukasz Maścianica, partner & creative director w Neon Shake.

W ramach akcji wyprodukowanych zostało dwadzieścia spotów wideo. Różne filmy, wyświetlały się różnym osobom. Działo się to w oparciu o tagi dodawane do materiałów na Youtubie. Dzięki temu spoty nabierały bardzo spersonalizowanego charakteru i tak np. osobie oglądającej wideo z kotami w roli głównej, pojawiał się film z hackerem rozpoczynającym komunikat od zdań: „Słodkie kotki na poprawę humoru? Myślisz, że nikt się nie dowie? Przecież oni wiedzą o Tobie wszystko…”. Przykład filmu tutaj.

Ubisoft kampania Watch dogs: legion
Źródło: Ubisoft

Jak się okazało, przyczyniło się to do dużego sukcesu akcji, która uzyskała bardzo dobre wyniki. Średni czas oglądania spotu wyniósł 25,9 sekundy, a współczynnik obejrzeń, określający stosunek liczby obejrzeń do liczby wyświetleń, wyniósł 46,19%. – Oba te wskaźniki świadczą o dużym zainteresowaniu oglądaną reklamą. Nawet kilkukrotnie wyższym niż przy standardowych kampaniach na Youtubie.

Dlatego zestawiając to ze spójnym połączeniem promocji i gry, możliwością ścisłego targetowania oraz personalizowaniem filmów, uznajemy tę akcję za bardzo efektywną i efektowną. W ramach realizacji Neon Shake kooperował z domem produkcyjnym Ikona oraz domem mediowym Media Choice.

Neon shake advertising logo
Źródło: Neon Shake Advertising

Poza Watch Dogs: Legion, francuski gigant promował ostatnio także grę Just Dance 2021. W ramach promocji przeprowadził akcję z wiodącymi polskimi influencerami, m.in. z: Maffashion, FitLovers czy Barbarą Kurdej-Szatan. Za tę kampanię także odpowiadał zespół Neon Shake Advertising.

W sumie zaangażowano do niej sześciu topowych influencerów. Poza ww. byli to jeszcze: Karolina Pisarek, Joanna Opozda i Antek Królikowski. Zrealizowali oni 26 różnych materiałów – od zdjęć, przez relacje na Instagramie, po materiały wideo.

 Poza określeniem influencerów, którzy dotrą do założonej grupy, postanowiliśmy promować grę pod kątem jej wykorzystania. I tak na przykład Joanna Opozda i Antek Królikowski prezentowali grę jako formę spędzenia wieczoru z drugą połówką, Basia Kurdej-Szatan jako zabawę z rodziną, a Karolina Pisarek pokazała ją jako alternatywę dla klasycznych ćwiczeń.

Paweł Szpakiewicz,  oordynator projektu

Jak informuje Ubisoft oraz Neon Shake – firmy nawiązały szerszą współpracę. W związku z tym zespół ze stolicy Dolnego Śląska prowadzi już prace nad kolejnymi działaniami dla producenta gier. Wśród kluczowych klientów wrocławskiej agencji znajdują się także: Decathlon, Spotify Premium, Western Union, Generali, Sky Cash, Oranżada Hellena czy Remington.


Źródło: informacja prasowa Ubisoft Polska

 

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Nadchodzi Hyper Scape – nowa gra Ubisoftu z esportowymi aspiracjami

Akcja Hyper Scape, tworzonego w Ubisoft Montreal, toczy się w odległej przyszłości roku 2054, gdzie nawet stu śmiałków rusza do wirtualnego miasta Neo-Arcadia, aby wziąć udział w pełnych akcji, dynamicznych starciach o tytuł mistrzowski.

Hyper Scape ma zamiar wprowadzić liczne innowacje i modyfikacje formuły battle royale, na przykład nieprzewidywalny rozkład, który powoduje rozpad Neo-Arcadii, zgodnie z różnymi wzorami. Pojawia się też niepowtarzalna mechanika echo, która promuje aktywność graczy w walce nawet, gdy ci zostaną powaleni.

Fot. Ubisoft

Hyper Scape zostało zaprojektowane od zera jako dynamiczna, pionowa i intensywna rozgrywka battle royale. Trzyosobowe drużyny i gracze solo mogą zanurzyć się w futurystycznym wirtualnym mieście Neo-Arcadia i wziąć udział w dynamicznych starciach, szybko przechodząc z ciasnych uliczek na otwarte dachy i do zabójczych wnętrz.

Fot. Ubisoft

Ubisoft wspólnie z platformą Twitch, stworzył dedykowane rozszerzenie Hyper Scape Crowncast, które pozwoli widzom wpływać na rozgrywkę w czasie rzeczywistym, co zapewni bezprecedensową interakcję pomiędzy streamerami i ich fanami.

Platforma Twitch jest niepowtarzalna, ze względu na interakcje w czasie rzeczywistym pomiędzy streamerami i ich fanami. Choć tradycyjnie interakcje takie ograniczały się do komentowania rozgrywki, Hyper Scape przenosi widzów do samej gry i pozwala im być aktywnymi uczestnikami. Fakt, że fani mogą teraz bezpośrednio wpływać na to, co się dzieje w grze, pomagać lub rzucać streamerom nowe wyzwania… to zupełnie nowy rodzaj rozgrywki.

Sharmeen Browarek Chapp, wiceprezes produktów społecznościowych w Twitch

Gra znajduje się obecnie w fazie zamkniętych testów. Data premiery nie jest jeszcze znana. Z pewnością Hyper Scape wyciąga rękawice takim tytułom battle royal jak Fortnite, czy PUBG. Więcej o wizji samej gry można dowiedzieć się z poniższego zwiastuna.

https://www.youtube.com/watch?v=IjwgpuwBE7g&feature=youtu.be

Ubisoft konsekwentnie stara się budować społeczności wokół swoich gier. Jego flagowy tytuł – Rainbow Six zaprezentował ostatnio nową strukturę esportową, jest więc realna szansa że Hyper Scape namiesza na rynku gier i stanie się atrakcyjnym tytułem zarówno dla graczy, jak i organizatorów turniejów i marek im towarzyszącym.

Redaktor Prowadzący sekcji Brief Esports. Business Consultant z ponad 15 letnim doświadczeniem w branży esportu i gamingu. Organizator ponad 20 esportowych wydarzeń i turniejów dla profesjonalistów i amatorów. Pracował z najważniejszymi organizacjami esportowymi w Polsce takimi jak Pride, Team Kinguin, AGO Esports, czy Illuminar Gaming jako manager drużyny, dyrektor ds. esportu i dyrektor ds. rozwoju. Doświadczenie biznesowe zdobywał m.in. w McKinsey & Company. Regularny mówca na konferencjach poświęconych tematyce gamingu i esportu w Polsce. Doradca Esports Associations w temacie Narodowej Drużyny Esportu i strategii rozwoju esportu w Polsce.

Jarosław Śmietana

Studenci AD2020 wskazują, gdzie chcieliby rozpocząć karierę [RAPORT]

Uniwersum_Ranking

Najważniejszymi atrybutami marki pracodawcy dla studentów kierunków biznesowych, inżynieryjnych i IT są: dobre zarobki w przyszłości i dobre perspektywy kariery. Następne w kolejności dla studentów kierunków biznesowych i przyszłych inżynierów są: szacunek dla pracowników, bezpieczeństwo zatrudnienia oraz szkolenia i rozwój. Studenci kierunków informatycznych wymieniają: szkolenia i rozwój, szacunek dla pracownika i przyjazne środowisko pracy.

 

 

 

Szacunek dla pracowników wkradł się do ścisłej czołówki najważniejszych atrybutów marki pracodawcy dość niedawno, ale wydaje się, że zagości tam na dłużej. Kandydaci chcą mieć pewność, że pracodawca będzie dbał o swoich ludzi i ich szanował, niezależnie od ich poglądów.

Anna Macnar, CEO HRM Institute – partner Universum w Polsce

Najbardziej atrakcyjni pracodawcy w Polsce w rankingu Universum 2020
W TOP10 w rankingach poszczególnych kategorii znaleźli się:

Ranking Biznes/ Commerce
1. gle
2. Microsoft
3. Polskie Linie Lotnicze LOT
4. Facebook
5. NBP Narodowy BanGook Polski
6. TVN
7. PKO Bank Polski
8. Amazon
9. Volkswagen Group
10. Deloitte

Ranking Inżynieria
1. Mercedes-Benz Manufacturing Polska
2. Google
3. Volkswagen Group
4. Budimex
5. Microsoft
6. Polskie Linie Lotnicze LOT
7. Volvo Group
8. Toyota
9. Grupa Skanska
10. PGE (Polska Grupa Energetyczna)

Ranking IT
1. Google
2. Microsoft
3. Facebook
4. Intel
5. Ubisoft
6. Amazon
7. Grupa Kapitałowa CD PROJEKT RED
8. Samsung Electronics Polska
9. IBM Polska
10. Techland

Ranking Nauki Ścisłe
1. Google
2. Polpharma
3. Ziaja
4. L’Oréal Polska
5. Dr Irena Eris
6. Microsoft
7. Bayer
8. Wedel
9. Nestlé Polska
10. Nivea Polska

Ranking Nauki humanistyczne / Sztuka / Edukacja
1. Google
2. TVN
3. Polskie Linie Lotnicze LOT
4. Grupa Empik
5. Facebook
6. Microsoft
7. Polskie Radio
8. Telewizja Polsat
9. IKEA
10. Sephora

Ranking Prawo
1. Ministerstwo Spraw Zagranicznych
2. Kancelaria Wardyński i Wspólnicy
3. Google
4. Polskie Linie Lotnicze LOT
5. Microsoft
6. PKO Bank Polski
7. TVN
8. SMM LEGAL Maciak Mataczyński Adwokaci
9. Deloitte
10. Sołtysiński Kawecki & Szlęzak

Ranking Zdrowie / Medycyna
1. Centralny Szpital Kliniczny MSWiA w Warszawie
2. Ministerstwo Zdrowia
3. Grupa Lux Med
4. Instytut „Pomnik – Centrum Zdrowia Dziecka”
5. Medicover
6. Centrum Medycyny Sportowej
7. Centrum Medyczne ENEL-MED
8. Polpharma
9. Bayer
10. EMC Instytut Medyczny

Więcej o wynikach badania i preferencjach polskich studentów można przeczytać na stronie programu DREAM EMPLOYER.  Czytaj więcej >

UNIVERSUM to Globalny Lider Employer Brandingu. Przeprowadza największe na świecie badanie dotyczące oczekiwań studentów dotyczących kariery – Universum Talent Survey. Zaufany partner dla ponad 1200 klientów i 1500 uniwersytetów na całym świecie, w tym wielu firm z listy Fortune 500 i instytucji akademickich o międzynarodowej renomie. Pomaga pracodawcom zrozumieć, przyciągnąć i zatrzymać obecnych i przyszłych idealnych pracowników, wykorzystujących doświadczenie, wiedzę i usługi w zakresie badań, doradztwa strategicznego i rozwiązań w zakresie komunikacji.

Na polskim rynku Universum reprezentowane jest przez HRM Institute


Materiał na podstawie informacji prasowej www.hrminstitute.pl

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF

Droga na szczyt. Esport w Rainbow Six Siege

Rainbow Six się zmienia

Już na najważniejszej w roku imprezie – Six Invitational 2020 – przekazaliśmy światu informacje o zmianach, które stopniowo będą wprowadzane do gry, aby nasza ponad 60-milionowa społeczność czerpała ze sztuki oblężenia jak najwięcej przyjemności. Zmniejszenie liczby operatorów udostępnianych w ciągu roku, inteligentny ping, przebudowy map czy systemy powtórek – to tylko kilka z licznych elementów, które pojawią się w najbliższym czasie. Gra z resztą już przeszła w ostatnich latach dużą metamorfozę, co zostało dostrzeżone przez takie media jak Gamespot, który po 4 latach zrecenzował ponownie nasz tytuł i nagrodził go najwyższą oceną.

Rainbow Six
Fot. Rainbow Six, Ubisoft

Jednak Rainbow Six, poza byciem uznanym shooterem z ponad 20-letnią tradycją (pierwszy tytuł z serii liczy już blisko 22 lata), to także podstawa silnie rozwijającej się struktury e-sportowej zapoczątkowanej ponad 4 lata temu w postaci Rainbow Six Pro League. Celem rozgrywek organizowanych wspólnie z ESL było danie możliwości topowym organizacjom (jak G2, Rogue FaZe Clan czy Fnatic) sprawdzenia, która z nich jest najlepsza w swoim regionie – Europie, Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej oraz Azji i Pacyfiku. Sama Pro Liga natomiast zasilana była najlepszymi drużynami z Ligi Challenger (tzw. druga liga). Zwycięzcy spotykali się następnie w finale sezonu, w którym wyłaniany był mistrz Pro League.

Rainbow Six
Fot. Rainbow Six gameplay

W tym miejscu warto na chwilę się zatrzymać i zaznaczyć polski wątek. Finały X Sezonu Pro League, które odbyły się w listopadzie 2019 w Tokoname zwyciężyła ukraińska organizacja Natus Vincere (Na’Vi) – skład, który reprezentuje nasz rodak – Szymon „Saves” Kamieniak. Na’Vi natomiast wyjechało z Japonii bogatsze o $100.000.

Finały Pro Ligi jednak nie były najważniejszym punktem na mapie e-sportowej. Tym dla fanów i drużyn jest Six Invitational – nieformalne Mistrzostwa Świata organizowane raz w roku w domu Rainbow Sixa – w Montrealu. Trwająca ponad tydzień impreza zrzeszała 16 topowych organizacji na świecie, które swoje miejsce w turnieju zarezerwowały sobie dzięki uprzednim wygranym w Pro Lidze, turniejach klasy Major, Dreamhackach bądź poprzez otwarte kwalifikacje. A jest o co walczyć – pula nagród przez lata stale się zwiększała (m.in. dzięki wykorzystaniu zysków z monetyzacji w grze) i ostatni Six Invtiational opiewał na kwotę $3.000.000 z czego zwycięzca turnieju przejmował 1/3 tej kwoty.

Ubisoft R6 Polish Masters
Fot. Ubisoft, Polish Masters League

W tym samym czasie, również i na polskim podwórku miały miejsce inicjatywy dedykowane społeczności Rainbow Six Siege. W latach 2016 i 2017, wspólnie z ESL zorganizowane zostały Mistrzostwa Polski, natomiast od 2018, polski oddział Ubisoft pracuje na własnym turnieju narodowym znanym do kwietnia 2020 roku jako Rainbow Six Masters League. Podobne inicjatywy zaczęły się pojawiać także w pozostałych częściach naszego regionu – PG Nationals we Włoszech czy Nordic Championship w krajach skandynawskich.

Po inauguracyjnym, pierwszym sezonie w 2018 roku, w 2019 lokalny oddział Ubisoft stworzył dla polskich drużyn 2 sezony, których pula nagród wynosiła 20.000 zł w każdym. Dla drużyn jak Actina PACT (zwycięzcy pierwszego sezonu Masters League) była także to przepustka do turniejów o zasięgu europejskim jak Dreamhack Winter 2018, lub sprawdzian przed pierwszym krokiem do Pro Ligi – Lidze Challenger. To pod ich skrzydłami wyrósł także sam Saves, który swój nowy dom znalazł potem w brytyjskim MnM Gaming, a następnie w Natus Vincere.

Ubisoft, Polish Masters, PACT
Fot. Ubisoft, Polish Masters, PACT

Od początku tworzenia e-sportowej sceny Rainbow Six Siege minęły 4 lata. W międzyczasie zainteresowanie rozgrywkami stale wzrastało zarówno na szczeblu lokalnym i globalnym, a poprzez tzw. Program Pilotażowy 14 topowych drużyn miało udział w zyskach z monetyzacji, przy okazji promując swoje barwy dzięki dedykowanym skórkom i malowaniom broni. Ponadto pojawili się sponsorzy głównych lig i turniejów klasy Major jak np. Corsair, PayPal czy PREDATOR, których DNA jest mocno związane ze światem gier i rozgrywek kompetetywnych.
Postawieniem kropki nad „i” było natomiast wyróżnienie Rainbow Six Siege przez The Esport Observer.

I tak otwiera się nowy rozdział w e-sportowej historii Tęczy

Fot. Ubisoft, Polish Masters

Gruntowne zmiany w obszarze e-sportowym Rainbow Six’a pierwszy raz zostały zakomunikowane na Six Invitational 2020, kiedy to przedstawiono ewolucję programu globalnego. Tym samym w ciągu całego roku e-sportowego cztery istniejące regiony działają równolegle, a sam rok podzielony jest na cztery kwartały. Pierwsze trzy z nich, zwane „etapami” kończą się turniejem klasy Major, podczas którego cztery najlepsze w danym momencie drużyny z każdego regionu spotykają się, by rywalizować o znaczne nagrody pieniężne. Czwarty kwartał poświęcony jest finałom regionalnym oraz relegacjom i prowadzi do Six Invitational, podczas którego, na zakończenie sezonu, wyłoniona zostanie najlepsza drużyna świata. W całej strukturze zyskuje także Program Pilotażowy, który oferuje wsparcie dla nawet 44 organizacji – na trzech poziomach – celem dostosowania udziału w zyskach z monetyzacji, jak i wymagań dla drużyn.

Jeśli chodzi o europejskie podwórko, dawną Pro Ligę obecnie zastępuje Liga Europejska (European League), która została powiększona do 10 drużyn, a które w sezonie (rozpoczynającym się 22 czerwca) walczą w systemie każdy z każdym. Punktem wejścia do Ligi EU jest Liga Challenger, która od tego roku, startując z rozgrywkami na jesieni, otrzymuje największą metamorfozę. To właśnie nowa Europejska Liga Challenger zrzeszać będzie zwycięzców 9 krajowych mistrzostw (oraz jedną drużynę w drodze otwartych kwalifikacji), gdzie dwie najlepsze drużyny otrzymają szansę na wejście do Ligi Europejskiej w kolejnym sezonie. Tak dochodzimy do kluczowej informacji dla drużyn z Polski, bowiem Rainbow Six Polish Masters – czyli nowa formuła rozgrywek nad Wisłą – znalazła się w gronie owych 9 krajów, co jest wyróżnieniem i dowodem na dojrzałość naszego rynku.

Rainbow Six Siege Masters League S3
Fot. Ubisoft, Polish Masters League

Prace koncepcyjne nad Rainbow Six Polish Masters rozpoczęły już po drugim sezonie Masters League, kiedy to już jasne było, że w odpowiedzi na oczekiwania społeczności, nowy turniej powinien umożliwić zmagania w możliwie najdłuższym okresie czasu, a także zmienić format na ligowy, znany chociażby z Pro Ligi. Równolegle trwały prace nad zmianą identyfikacji wizualnej, aby podkreślić przynależność nowej ligi do grupy mistrzostw z innych krajów – i co ważne – wystartować w podobnym czasie. Nie bez znaczenia były rozmowy ze znanymi polskimi organizacjami, które od pewnego czasu przyglądały się scenie i czekały na odpowiedni moment. I ten moment dzieje się od ostatnich 2 miesięcy, kiedy poza całkowitym rebrandingiem ogłoszona została pula nagród (zwiększona do 60.000 zł), wprowadzenie systemu ligowego opartego o 14 kolejek oraz informacja o współpracy z Polsat Games, dzięki której turniej będzie można oglądać na żywo w telewizji.

Do zawodów zaproszono między innymi formacje, które utworzyły się pod skrzydłami Devils.one, PRIDE, Izako Boars, Avez Esport, Actina PACT oraz weteranów sceny – Invicta Gaming oraz Slavgent, którzy w międzyczasie zyskali sponsorów istotnych dla prowadzenia działalności. Wyjście poza online, zaangażowanie znanych marek, możliwości pokazania się szerszej widowni oraz walka o wysoką stawkę wzbudziło zainteresowanie także marki OMEN, która została oficjalnym partnerem Rainbow Six Polish Masters. Teraz przed nami ponad 3 miesiące Siege’a na najwyższym poziomie i jesteśmy bardzo ciekawi jak ta historia zostanie napisana.

Faza ligowa Rainbow Six Polish Masters rusza już 28 maja. Transmisje z rozgrywek będzie można oglądać w każdy czwartek o 19:00 oraz w weekend finałów 5-6 września na antenie Polsat Games oraz na Twitch.

Więcej o nowej strukturze Rainbow Six pisaliśmy we wcześniejszym artykule.


Autor: 

Kamil Ściana

Kamil Ściana – Brand Manager CEE w Ubiosoft Polska, odpowiedzialny między innymi za rozwój takich marek jak m.in. Rainbow Six Siege, Tom Clancy’s The Division oraz działania e-sportowe w Europie Środkowo-Wschodniej. Z branżą social mediów i PRu związany od 8 lat. Pracował przy kampaniach nagradzanych Effie, Sabre Awards oraz Złotymi Spinaczami dla takich klientów jak Huawei, Facebook, Microsoft, Spotify czy CI Games. Członek najlepszego zespołu PR’owego wyróżnionego PRotonem w 2015 roku. Prywatnie fan nowych technologii, muzyki filmowej oraz właściciel 6,5-rocznego buldoga francuskiego.

 

Brief.pl - jedno z najważniejszych polskich mediów z obszaru marketingu, biznesu i nowych technologii. Wydawca Brief.pl, organizator Rankingu 50 Kreatywnych Ludzi w Biznesie.

BRIEF